De mijne doet dat ook en geeft ook antwoord als je op waarschuwende toon haar naam zegt, ze klaagt trouwens ook als ze vind dat je teveel lawaai maakt en zij lag te pittenquote:Op maandag 10 februari 2020 19:36 schreef Cue_ het volgende:
Mijn katten mauwen nogal veel. Meestal wel als 't om eten gaat. Of omdat wij eten hebben of omdat het bijna etenstijd is.
Hebben jullie tips om dit te verminderen?
Want soms kunnen ze echt een uur doorgaan en dan elke paar seconden
Denk altijd maar hij weet ook niet hoe laat het isquote:Op maandag 10 februari 2020 21:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het is dat ik mijn katten hier zie liggen, anders zou ik denken dat je de mijne had gejat![]()
![]()
Hehe ja ik heb 't wss zelf wel veroorzaakt ooit. Omdat 't toen grappig en lief was.quote:Op maandag 10 februari 2020 21:28 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
hmm volgens mij gaan katten vooral praten omdat mensen tegen ze praten..
dus je hebt het zelf veroorzaakt
maar eh.. nee..
hier houden ze meestal op als je zegt: "wat is er? ik heb je gehoord." of dat ik ze heb gehoord en dat ze er mee op kunnen houden
not to mention dat mijn oude dame nog weleens gaat zitten mauwen als ze van de bak komt...
net zolang tot je dr roept.
Dan komt ze de kamer in en is het klaar met gemauw
rode draad is vooral dat ze aandacht willen
aan jou de taak om uit te vinden wat voor aandacht.
Nee 3 uur gemauw kan ik soms niet tegenquote:Op maandag 10 februari 2020 21:56 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
haha daarom ben ik gestopt met zn zin te geven als ie begint te klieren
alleen is klieren hier geen mauwen... maar dingen op de grond gooien.
en ook stug niet opriumen dus... dat doe ik de volgende ochtend.
echt makkelijk is het niet kan ik verklappen.
ik weet vrij zeker dat ze dat heel precies weten eigenlijkquote:Op maandag 10 februari 2020 22:00 schreef Magica het volgende:
[..]
Denk altijd maar hij weet ook niet hoe laat het is![]()
En het is of meteen eten geven of 3 uur dat gemauw aanhoren, nou dan weet ik het wel
Hier is het een combinatie van gemiauw en geklier. Opdringerig kopjes geven, voor mijn keten lopen, elkaar aanvallen etc.quote:Op maandag 10 februari 2020 22:00 schreef Magica het volgende:
[..]
Denk altijd maar hij weet ook niet hoe laat het is![]()
En het is of meteen eten geven of 3 uur dat gemauw aanhoren, nou dan weet ik het wel
Mooi is dat toch eigenlijkquote:Op maandag 10 februari 2020 22:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hier is het een combinatie van gemiauw en geklier. Opdringerig kopjes geven, voor mijn keten lopen, elkaar aanvallen etc.
Vooral poes wordt een beetje irritant. Zoonlief laat haar het werk doen, stookt de zaak qua klieren af en toe wat op maar wacht verder af tot moeder mij weer tot de orde heeft geroepen.
Ik zal hem eens goed gaan uitluchten, wie weet helpt datquote:Op woensdag 12 februari 2020 12:46 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou eerder bang zijn dat de kaneelgeur mogelijk het eten onaantrekkelijk maakt voor je kat.
Of het ook schadelijk kan zijn, weet ik niet.
Ik zou het niet doen. Lijkt me niet lekker voor ze als hun voer naar kaneel ruikt.quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:44 schreef summer2bird het volgende:
Vraagje.
Ik heb van het werk een ton gekregen waar kaneel in bewaard is gebleven.
Daar wil ik het kattenvoer in bewaren maar kan dat kwaad, omdat er normaal kaneel in bewaard word?
Is dat giftig voor katten?
De ton ruikt heel sterk nog naar kaneel en is al een paar keer gewassen.
Wat is denk je de reden vh gemauw? Mijne mauwde bijv de hele dag omdat ze naar de tuin wou en dat mag ze dagelijks maar een bepaalde tijd omdat het niet 100 procent ontsnapproof is. Dus heb ik haar geleerd dat zodra ik tafel dek ze naar buiten mag. Ze is alleen het hele aanrechtgebeuren er ook mee gaan associëren dus als er overdag brood klaar gemaakt word of zodra er afgewassen word vraagt ze er ook om lol. Maar das beter dan de hele dag door dat gezeur.quote:Op maandag 10 februari 2020 22:01 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Hehe ja ik heb 't wss zelf wel veroorzaakt ooit. Omdat 't toen grappig en lief was.
En nu steekt de ouwe zeur hem ook aan. Die wordt ouder en wat baldadiger en ook zeurderigger. En de kleine neemt 't over helaas.
Probeer dan ook meestal niet z'n zin te geven, maar het werkt vaak tegen m'n zenuwen. En op straffe toon er tegenin gaan af en toe heeft helaas ook weinig nut
Poes is na een dikke week weer helemaal opgeknaptquote:Op vrijdag 24 januari 2020 22:11 schreef minthy het volgende:
Heeft iemand nog een tip om pillen aan een zieke kat te geven? We raken een beetje door de opties heen, hij laat zich niet meer neppen![]()
Korte situatieschets; poes van 11jr, als kitten vrij heftig niesziekte gehad (uit een "vangnest", hij was toen al ziek), hierdoor altijd gevoelige luchtwegen gehad met verminderd reukvermogen. Nu wederom niesziekte, volgens dierenarts een milde vorm. Hiervoor heeft hij een kuurtje Doxybactin gekregen.
Gelukkig!quote:Op vrijdag 14 februari 2020 17:23 schreef minthy het volgende:
[..]
Poes is na een dikke week weer helemaal opgeknapt![]()
Helaas gaat het nu niet goed met onze kater van (geschat) 1,5jr. Zijn gedrag is van spelen, naar wat lomper spelen, nu doorgeslagen naar iets wat lijkt op spelagressie. Dit botviert hij op de hierboven beschreven poes, het gedrag is in mijn beleving verergerd toen de poes weer beter was. Daarvoor achtervolgde hij haar wel, maar bleef het meer bij incidenten.
Hij loert, besluipt en bespringt, net zoals hij dat met speelgoed doet. Vooral als poes wakker is, maar soms ook als ze ligt te slapen. De poes is er flink flauw van en lijkt ook wat angstiger te worden.
Het gekke vind ik dat ze het vaak ook gewoon goed kunnen vinden met elkaar, zo liggen ze nu naast elkaar te ronken en geven ze elkaar ook kopjes als ze eten oid krijgen.
Wat we tot nu toe geprobeerd hebben: plantenspuit, afleiden met speelgoed, kater optillen en ergens anders neerzetten met een "nee!". We zijn op korte termijn van plan om de achtertuin catproof te maken zodat hij/ze daar uit kan razen.
Heeft iemand tips? Ik weet dat gedrag vaak beïnvloed wordt door hoe mensen met katten omgaan maar ik zie het even niet nu.
Dat ken ik dan weer wel, katten schijnen even anders te ruiken door narcose! Volgens de opvang waar we de kater vandaan hebben zou dit de eerste dagen ook aan de orde kunnen zijn omdat hij net gecastreerd was. Maar dat was in december al.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 22:17 schreef Quoi het volgende:
[..]
Gelukkig!
Ik moet even denken aan een van onze poezels die dit deed tegen de andere poes nadat ze ziek was geweest. Op de een of andere manier rook ze anders of whatever, ze deed op zijn zachtst gezegd niet tof tegen haar. Ook andersom toen onze zwart witte voor een gebitsbehandelingging - dus even onder narcose bij dierenarts enzo - die kreeg gewoon klappen
![]()
Kan dat het zijn?
Dat ging weer over iig.
Dank Voor de tip, daar gaan we morgen eens naar kijkenquote:Op vrijdag 14 februari 2020 22:53 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik kijk regelmatig Jackson Galaxy (my cat from hell) en daar komt dit soort gedrag ook wel eens voorbij. Volgens mij raadt hij sowieso altijd aan om te spelen met beide katten: met de "aanvallende" kat om de jaag-energie kwijt te raken op een meer gewenste manier en met de "aangevallen" kat om het zelfvertrouwen terug te krijgen zodat ze zich niet als prooi gaat gedragen (want dan wordt het natuurlijk nog aantrekkelijker om te blijven doen). Maar verder kan ik het me even niet meer zo goed herinneren. Hij heeft volgens mij ook een YouTube kanaal, misschien kan je daar zo'n aflevering of tips op terug vinden! (Het komt op tv op TLC dus misschien is daar ook nog wel iets terug te kijken).
Maar wat Quoi schrijft klinkt ook wel logisch.
Wat je kan proberen is een feliway verstuiver te halen.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 22:55 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat ken ik dan weer wel, katten schijnen even anders te ruiken door narcose! Volgens de opvang waar we de kater vandaan hebben zou dit de eerste dagen ook aan de orde kunnen zijn omdat hij net gecastreerd was. Maar dat was in december al.
Tussenbeide komen zou ik minder snel doen, kan frustratie geven (de kat vertoont voor hem natuurlijk gedrag) en de relatie tussen jullie verslechteren. Dus focus op voorkomen, door idd met beide te spelen. Daarnaast zou ik ook alle voedsel in activity boards aanraden (wel opbouwen), dat hij daar wat energie mee kwijt kan. En zorg voor voldoende bronnen (dwz alles wat de katten gebruiken), regel is 1 per kat +1. Dus met 2 katten, 3 kattenbakken op verschillende plaatsen(!). Dit om te voorkomen dat ie ook bij bakken gaat plagen, zij niet meer durft en het ergens anders gaat doen. Zorg er ook voor dat ze goed de hoogte in kunnen, op verschillende plaatsen. Katten overzien graag alles van hoogte, en dit geeft ze meer ruimte en meer vluchtroutes.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 17:23 schreef minthy het volgende:
[..]
Poes is na een dikke week weer helemaal opgeknapt![]()
Helaas gaat het nu niet goed met onze kater van (geschat) 1,5jr. Zijn gedrag is van spelen, naar wat lomper spelen, nu doorgeslagen naar iets wat lijkt op spelagressie. Dit botviert hij op de hierboven beschreven poes, het gedrag is in mijn beleving verergerd toen de poes weer beter was. Daarvoor achtervolgde hij haar wel, maar bleef het meer bij incidenten.
Hij loert, besluipt en bespringt, net zoals hij dat met speelgoed doet. Vooral als poes wakker is, maar soms ook als ze ligt te slapen. De poes is er flink flauw van en lijkt ook wat angstiger te worden.
Het gekke vind ik dat ze het vaak ook gewoon goed kunnen vinden met elkaar, zo liggen ze nu naast elkaar te ronken en geven ze elkaar ook kopjes als ze eten oid krijgen.
Wat we tot nu toe geprobeerd hebben: plantenspuit, afleiden met speelgoed, kater optillen en ergens anders neerzetten met een "nee!". We zijn op korte termijn van plan om de achtertuin catproof te maken zodat hij/ze daar uit kan razen.
Heeft iemand tips? Ik weet dat gedrag vaak beïnvloed wordt door hoe mensen met katten omgaan maar ik zie het even niet nu.
nee natuurlijk niet als ie rommel maakt moet jij het gewoon opruimen, er zit niks anders opquote:Op zaterdag 22 februari 2020 00:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Hoe voorkomen jullie dat er kattengrit buiten de bak terechtkomt? Ik heb klontvormend grit en voor elke bak een vrij grote schoonloopmat en nog een klein rubber matje, ze kunnen niet om die matten heen lopen. En toch liggen verderop in de kamer nog korrels. Nu heeft eentje van die plukken lang haar tussen de voetzooltjes dus dat helpt ook nietHebben jullie succes geboekt met een ander soort grit, of is silica een goed alternatief bijvoorbeeld?
Ik heb al extra grote kattenbakken. Maar ik denk niet dat ze het naar buiten schoppen, ik zie vlak voor de bak weinig liggen maar wel verspreid over het looppad door de kamer.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 07:56 schreef deadly_kiss het volgende:
Een grotere kattenbak.
Wij hebben hier 2 maten, bij de nestor xxl bakken ligt er amper wat naast omdat ze meer ruimte in de bak hebben.
De normale afmeting bakken graaien ze al snel het grind buiten de bak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |