Hier dacht ik ook aan. Ligt je middendemper er nog wel onder?quote:
Denk niet dat het aan de accu ligt, opstarten ging namelijk zonder problemen. Wel kon ik de auto moeilijk vergrendelen en ontgrendelen, dus toen ik de sleutel in de slot duwde en naar links draaide ging dat moeilijk, terwijl ik dat niet eerder heb gehad. Maar denk eerlijk gezegd dat het daar ook weinig mee te maken heeft.quote:
Het gaat om een peugeot 308, bouwjaar 2008, benzine, motorinhoud 1.598 cc, 4 cilinders. Het geluid kan ik heel moeilijk omschrijven, een soort "ventilatie" geluid en denk ook een schokkend geluid aangezien de auto heel erg ging trillen. Het trillen stopte onmiddellijk nadat ik de motor heb uitgezet, maar het geluid ging inderdaad nog een paar minuten door.. Dat heb ik eerder ook altijd gehad, maar zoooo veel geluid dat de buren er last van kregen heb ik nooit meegemaakt. Alleen heel weinig "ventilatie" geluid dus..quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 20:16 schreef oldford het volgende:
Wat voor een geluid hoor je? Piepend, knarsend, huilend of knallen in de uitlaat?
En dat ging door nadat je de motor had uitgezet?
Wat voor een auto hebben we het hier over? (Merk, type, cylinder inhoud, diesel of benzine)
Het wordt niet veroorzaakt door de zogenaamde koude waar je het over hebt.
Auto's worden getest tot -40 graden Celsius en dat is het voorlopig hier nog niet.
Er kan wel een probleem ergens mee zijn, wat bij wat kouder weer erger wordt.
Alhoewel ik denk dat ke meer dan 1 probleem hebt.
Het langzaam op temperatuur komen wijst op een defecte thermostaat, maar dat heeft niets met dat geluid en het trillen te maken.
Begint je ventilator voor de radiator meteen te draaien?quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:16 schreef Sylvia_25 het volgende:
[..]
Denk niet dat het aan de accu ligt, opstarten ging namelijk zonder problemen. Wel kon ik de auto moeilijk vergrendelen en ontgrendelen, dus toen ik de sleutel in de slot duwde en naar links draaide ging dat moeilijk, terwijl ik dat niet eerder heb gehad. Maar denk eerlijk gezegd dat het daar ook weinig mee te maken heeft.
[..]
Het gaat om een peugeot 308, bouwjaar 2008, benzine, motorinhoud 1.598 cc, 4 cilinders. Het geluid kan ik heel moeilijk omschrijven, een soort "ventilatie" geluid en denk ook een schokkend geluid aangezien de auto heel erg ging trillen. Het trillen stopte onmiddellijk nadat ik de motor heb uitgezet, maar het geluid ging inderdaad nog een paar minuten door.. Dat heb ik eerder ook altijd gehad, maar zoooo veel geluid dat de buren er last van kregen heb ik nooit meegemaakt. Alleen heel weinig "ventilatie" geluid dus..
Gek he met zo'n klacht omschrijving, inclusief merk, model, bouwjaar en andere relevante details. Oh wacht.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 09:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou Sylvia ik hoop dat Fok je weer veel geholpen heeft. Het kan dus zijn:
Thermostaat
Accu
Cilinder uitval / compressieverlies cilinder
Koppakking
Gat in de uitlaat
Storing motor
Distributieketting of spanner
Bougiekabelssucces.
Tja hoe realistisch is dat? 99% van de posts over autoproblemen zijn zo omschreven omdat de meeste mensen er gewoon weinig verstand van hebben. Je hebt er dan ook niet veel aan maar ja, conclusie is toch vaak ga naar de garagequote:Op woensdag 30 oktober 2019 10:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Gek he met zo'n klacht omschrijving, inclusief merk, model, bouwjaar en andere relevante details. Oh wacht.
Dat onderzoek zegt niets over de auto van TS. Die is ouder dan 10 jaar.quote:
Dit is de 1e post van een nieuwe user bedoel je?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 13:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
profiel is speciaal aangemaakt om dit topic te openen.
Ik heb 's ochtends even gekeken, er is helemaal niets gelekt. Ik heb wel een filmpje gemaakt voor het geluid, ik heb alleen geen idee hoe ik die video hier kan plaatsen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 22:56 schreef Dirk_Teur het volgende:
Ik vermoed compressieverlies in 1 van de cylinders. Kijk morgen ochtend eens of er vloeistof heeft gelekt. Probeer eventueel een filmpje te maken waarbij het geluid duidelijk te horen is.
Er brandt alleen een melding met "storing emissiesysteem". Die heeft eerder ook wel eens gebrand, alleen deze klachten had ik er niet bij. Olie is in orde en airco/verwarming gebruik ik nooit.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 23:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
Je hebt geen oranje of rode lampjes op je dashboard gezien? Of steeksleutel symbool?
Dit klinkt alsof het trillen komt dan door de onbalans doordat er maar 3 of misschien zelfs maar 2 cilinders meedoen.
Een enorm hard geluid zou een gat in de uitlaat kunnen zijn, maar dan zou het harde geluid bij het afzetten van de motor direct weg moeten zijn. Ik ben benieuwd hoe dat harde geluid klinkt en of je enigszins kunt aangeven waar het geluid het hardste te horen is.
Heb je airco aanstaan? Zet de airco eens uit.
Olie peilen kun je doen.
Met koelvinnen bedoel je dus dat dat geluid nog een paar minuten doorgaat na het afzetten van de motor? Ik heb zelf inderdaad weinig verstand van auto onderdelen en durf er zo niet mee te rijden. Ik ben bang dat dat het alleen maar erger maakt en die trilling zal het rijden ook niet makkelijk maken. Ik ben wel verzekerd voor pechhulp, maar ik weet niet of ze hiervoor zullen komen aangezien de motor wel gewoon start..?quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 23:38 schreef oldford het volgende:
Ik denk ook dat er na het starten (minimaal) 1 cylinder niet meer mee deed.
De motor-computer merkt dat ook en neemt dan maatregelen om de kans op schade aan de motor en uitlaat te beperken. Als 1e gaat er een lamp knipperen of wordt er een tekst op een display gezet om de chauffeur opmerkzaam te maken op het probleem. Verder is het een bewuste keuze van Peugeot om de koelvinnen te laten draaien en ook nadraaien nadat de motor is afgezet.
Ik denk dat je dus een storing hebt die is uit te lezen.
Kan de motor nog normaal draaien (zonder trillen en extra geluid) dan kun je naar de dealer rijden. Anders kun je de auto beter (laten) slepen of afvoeren achter op een oprijwagen.
Gezien de manier waarop je de vraag stelt en het probleem omschrijft denk ik niet dat je dit zelf kunt vinden of repareren.
Waar kan ik zien of de bougiekabels nog heel zijn? Denk niet dat ik een bezoekje heb gehad, want er lopen hier heel weinig dieren rond..quote:Op woensdag 30 oktober 2019 00:18 schreef pitboer het volgende:
Kijk eens of de bougiekabels nog heel zijn.Misschien een bezoekje gehad van een steenmarter.
Precies!☺️😉quote:Op woensdag 30 oktober 2019 14:49 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dit is de 1e post van een nieuwe user bedoel je?
Kan ik naar een random garage? En is het niet gevaarlijk om hiermee te rijden? Er komt namelijk wel rook uit de uitlaat. (Rook valt echt reuzemee, maar heb het eerder nooit gehad)quote:Op woensdag 30 oktober 2019 19:13 schreef Hendroit het volgende:
De 1.6THP motor die jij hebt staan bekend om kettingproblemen.
Ook is het zo dat als de computer van de auto merkt dat de timing van de motor niet klopt hij gelijk de koelventilator vol aan zet.
Of je had een cilinder die oversloeg, dan gaat ook gelijk de koelventilator volop draaien.
Het beste kun je even langs een garage gaan, die kunnen met het uitlezen van foutcodes meteen zien in welke richting ze moeten zoeken.
Waarschijnlijk gebeurd er niets maar je zult toch iets moeten.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 13:30 schreef Sylvia_25 het volgende:
Dank voor de reacties!
Ik heb even de motorkap geopend en de motor was enorm aan het trillen. De trilling komt dus in ieder geval vanuit daar.
[..]
Ik heb 's ochtends even gekeken, er is helemaal niets gelekt. Ik heb wel een filmpje gemaakt voor het geluid, ik heb alleen geen idee hoe ik die video hier kan plaatsen.
[..]
Er brandt alleen een melding met "storing emissiesysteem". Die heeft eerder ook wel eens gebrand, alleen deze klachten had ik er niet bij. Olie is in orde en airco/verwarming gebruik ik nooit.
[..]
Met koelvinnen bedoel je dus dat dat geluid nog een paar minuten doorgaat na het afzetten van de motor? Ik heb zelf inderdaad weinig verstand van auto onderdelen en durf er zo niet mee te rijden. Ik ben bang dat dat het alleen maar erger maakt en die trilling zal het rijden ook niet makkelijk maken. Ik ben wel verzekerd voor pechhulp, maar ik weet niet of ze hiervoor zullen komen aangezien de motor wel gewoon start..?
[..]
Waar kan ik zien of de bougiekabels nog heel zijn? Denk niet dat ik een bezoekje heb gehad, want er lopen hier heel weinig dieren rond..
[..]
Precies!☺️😉
[..]
Kan ik naar een random garage? En is het niet gevaarlijk om hiermee te rijden? Er komt namelijk wel rook uit de uitlaat. (Rook valt echt reuzemee, maar heb het eerder nooit gehad)
Anders kun je altijd je verzekering proberen, gooi je t op een eenzijdig ongeval.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 16:43 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
ANWB komt ook als je auto rare geluiden maakt hoor. Alleen in de woonplaats kost meestal wel extra.
Zowel uit de motorkap als uit de uitlaat (rook uit de uitlaat is denk ik wel vrij normaal) kwam er witte rook.quote:Op zondag 10 november 2019 17:50 schreef daNpy het volgende:
Waar kwam de rook vandaan? Welke kleur was het?
Setje bougies voor 550,-, ik wilde dat ik ze zo snel kon verdienen.
Wat heeft die garage allemaal vervangen voor die 550 euro? Pak die factuur er eens bij.quote:Op zondag 10 november 2019 17:52 schreef Sylvia_25 het volgende:
[..]
Zowel uit de motorkap als uit de uitlaat (rook uit de uitlaat is denk ik wel vrij normaal) kwam er witte rook.
Denk het ook ja. Goede garage wel, echt een aanbeveling.quote:
De koppakking vervangen is ook niet bepaald goedkoop denk ik😟 Ughh, ik word er gek van. Waarom hebben wij vrouwen zo weinig verstand van auto's😪quote:
Haha altijd een kenner meenemen want het klinkt gewoon alsof je opgelicht bent. Als je motor stationair draait maakt ie ook toeren, dan is 800 niet vreemd. Ik zou zeker terug gaan naar de garage en laat ze het maar fixen onder garantie desnoods. Koppakking kon al eerder naar de klote zijn maar dan moeten zij je geen ¤550 (!) rekenen voor bougies, dan hadden ze ook allang kunnen zien dat dat de oorzaak niet was.quote:Op zondag 10 november 2019 23:14 schreef Sylvia_25 het volgende:
[..]
De koppakking vervangen is ook niet bepaald goedkoop denk ik😟 Ughh, ik word er gek van. Waarom hebben wij vrouwen zo weinig verstand van auto's😪
Maar als het inderdaad de koppakking is, heeft dit dan te maken met die vervangen bougies? Waarom merkte ik er de afgelopen dagen niets van dan? Waarom reed ie toen wel prima..?
Kan die rook ook brand veroorzaken? Is het verstandig om hiermee (tot de garage) te rijden?
Oh en ik weet niet of dit relevante informatie is, maar tijdens het stilstaan staat de toerenteller staat op 800. Deze hoort toch gewoon op 0 te staan..
Misschien ben je heel mooi?quote:Op zondag 10 november 2019 23:14 schreef Sylvia_25 het volgende:
Oh en ik weet niet of dit relevante informatie is, maar tijdens het stilstaan staat de toerenteller staat op 800. Deze hoort toch gewoon op 0 te staan..
ben je een trol? of echt speciaal voor jouw auto-problemen op fok terecht gekomen.quote:Op zondag 10 november 2019 23:14 schreef Sylvia_25 het volgende:
[..]
De koppakking vervangen is ook niet bepaald goedkoop denk ik😟 Ughh, ik word er gek van. Waarom hebben wij vrouwen zo weinig verstand van auto's😪
Maar als het inderdaad de koppakking is, heeft dit dan te maken met die vervangen bougies? Waarom merkte ik er de afgelopen dagen niets van dan? Waarom reed ie toen wel prima..?
Kan die rook ook brand veroorzaken? Is het verstandig om hiermee (tot de garage) te rijden?
Gelukkig zijn er al mensen die zoiets gefilmd hebben en hoeft TS dat niet meer zelf te proberen.quote:Op maandag 11 november 2019 09:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
de volgende reactie van TS zal gaan over een probleem als ze de auto op de snelweg in de R van Race zet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |