die blijven waar ze zittenquote:Op donderdag 31 oktober 2019 10:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
als je erdoor minder startbewijzen krijgt schiet je dat doel nogal voorbij, dan kun je beter de eredivisie verkleinen naar 12 teams ofzo .. 2x uit, 2x thuis =44 wedstrijden
kunnen die matige jeugdteams ook weer weg uit de eerste divisie
Hoezo zou je minder startbewijzen krijgen?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 10:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
als je erdoor minder startbewijzen krijgt schiet je dat doel nogal voorbij, dan kun je beter de eredivisie verkleinen naar 12 teams ofzo .. 2x uit, 2x thuis =44 wedstrijden
net als iedereen want beneliga komt er toch nietquote:Op donderdag 31 oktober 2019 10:51 schreef standaard-viezerik het volgende:
[..]
die blijven waar ze zitten
iedereen naar Europaquote:Op donderdag 31 oktober 2019 10:54 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoezo zou je minder startbewijzen krijgen?
Het niveau gaat omhoog, totale begroting gaat omhoog, subtoppers zijn sterker. Dat gaat juist meer startbewijzen opleveren.
Nee, minder. Want België heeft nu 5 Europese plaatsen en Nederland ook 5, en dat worden er nu in totaal 5.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 10:54 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoezo zou je minder startbewijzen krijgen?
Het niveau gaat omhoog, totale begroting gaat omhoog, subtoppers zijn sterker. Dat gaat juist meer startbewijzen opleveren.
De beneliga gaat niet uit 36 teams bestaan he.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 10:55 schreef GGMM het volgende:
[..]
Nee, minder. Want België heeft nu 5 Europese plaatsen en Nederland ook 5, en dat worden er nu in totaal 5.
Dan raak je er dus 5 kwijt.
Dit is echt het domste idee ooit. Gelukkig komt het er ook niet.
Dat is echt een flutidee. Ik zag 16 teams en play offs aan het eind zoals in België eigenlijk wel zitten, maar volgens mij is de animo voor zo'n plan niet heel groot.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 10:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
Als je 't zelf maar gelooftquote:Op donderdag 31 oktober 2019 10:55 schreef GGMM het volgende:
[..]
Nee, minder. Want België heeft nu 5 Europese plaatsen en Nederland ook 5, en dat worden er nu in totaal 5.
Dan raak je er dus 5 kwijt.
Dit is echt het domste idee ooit. Gelukkig komt het er ook niet.
kan ook maar dan hebben de meeste teams netto minder wedstrijden/inkomstenquote:Op donderdag 31 oktober 2019 11:03 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat is echt een flutidee. Ik zag 16 teams en play offs aan het eind zoals in België eigenlijk wel zitten, maar volgens mij is de animo voor zo'n plan niet heel groot.
De Jong teams in de eerste divisie moeten juist blijven. Het buitenland is er stikjaloers op. Heeft enorm veel voetbal voor het algemeen belang van het Nederlandse voetbal, namelijk een hoger algemeen niveau. Het is overduidelijk dat dit talenten enorm helpt.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 11:11 schreef Solstice1 het volgende:
Alleen nog #stopdebeloften, maar verder zit het prima in elkaar ja.
Ah, daar heb je het algemeen belang weer. Die 16 clubs die KKD spelen die er de pestpleuris van in hebben boeien niet want die vallen blijkbaar niet onder het algemeen belang.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 11:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De Jong teams in de eerste divisie moeten juist blijven. Het buitenland is er stikjaloers op. Heeft enorm veel voetbal voor het algemeen belang van het Nederlandse voetbal, namelijk een hoger algemeen niveau. Het is overduidelijk dat dit talenten enorm helpt.
Zonder de Jong teams had de eerste divisie geen TV dealquote:Op donderdag 31 oktober 2019 11:11 schreef Solstice1 het volgende:
Alleen nog #stopdebeloften, maar verder zit het prima in elkaar ja.
Je gaat me zeggen dat er mensen inschakelen voor de beloften? Ik sla die ellende altijd over. Troosteloze decors, spelers die nergens om spelen, vind het maar niks.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 11:48 schreef standaard-viezerik het volgende:
[..]
Zonder de Jong teams had de eerste divisie geen TV deal
Ik zeg dat partijen geen interesse hadden in de tv rechten voor de Eerste Divisie.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 12:05 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Je gaat me zeggen dat er mensen inschakelen voor de beloften? Ik sla die ellende altijd over. Troosteloze decors, spelers die nergens om spelen, vind het maar niks.
Dit dus. Precies dat. Het heeft ons een Frenkie de Jong opgeleverdquote:Op donderdag 31 oktober 2019 11:48 schreef standaard-viezerik het volgende:
[..]
Zonder de Jong teams had de eerste divisie geen TV deal
30% meer voor de overgebleven teams of 30% meer in totaal en waar komt dat dan vandaan?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 23:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er is geen probleem want de tv rechten gaan minimaal 30% meer opleveren als voorheen en dus heb je ook genoeg smeermiddel.
Het daadwerkelijke probleem blijft: teveel clubs op te weinig inwoners, maar dat wil je gewoon niet weten.
Nu spelen amateuristische Lada's tegen Ferrari's
En klapt de BeneLiga bubbel na een paar jaar onverhoopt, is er eigenlijk geen weg meer terug. Want de Heraclessen en Fortuna's zijn op sterven na dood, vergeleken met die clubs die dan terugkeren.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 23:07 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Maar dan krijgen de clubs die buiten die 18 vallen dus minder geld ergo gaat het niveau aan de onderkant naar beneden.
Veel clubs hebben geen flauw benul wat ze moeten doen met een stapel bankbiljetten. Is Feyenoord daar niet gewoon het levende voorbeeld van?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 11:09 schreef sp3c het volgende:
maar is gewoon spitballin hoor, als ik mocht kiezen zou ik de boel gewoon de boel laten
evt een manier zoeken om de mindere team een kwaliteitsinjectie te geven, kan gewoon met een stapel bankbiljetten maar verder ....
voor mijn gevoel loopt het prima allemaal
Veel effectiever dan competities samensmelten. Vind dat we gewoon op de goede weg zijn. Samen zijn we de 8e en 9e competitie van Europa. Is dat nou zo'n schande?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 11:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De Jong teams in de eerste divisie moeten juist blijven. Het buitenland is er stikjaloers op. Heeft enorm veel voetbal voor het algemeen belang van het Nederlandse voetbal, namelijk een hoger algemeen niveau. Het is overduidelijk dat dit talenten enorm helpt.
Je hebt de 8ste en 9de topclubs van Europa. Daarop is de lijst gebaseerd. De competitie als geheel is geen competitie met al die boerenkool amateur teams erin.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 14:48 schreef Fargo het volgende:
[..]
Veel effectiever dan competities samensmelten. Vind dat we gewoon op de goede weg zijn. Samen zijn we de 8e en 9e competitie van Europa. Is dat nou zo'n schande?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |