Nober | maandag 28 oktober 2019 @ 14:36 |
FIA plans Thursday summit to break 2021 Formula 1 rules deadlockhttps://www.autosport.com(...)-break-2021-deadlock Zaterdagsprintraces? Omgekeerde startopstelling? Komt er een bandenleverancier bij? Gaan ze weer tanken? Komen er nieuwe teams bij? DONDERDAG, 10:00 lokale Texas tijd, 16:00 Nederlandse tijd, krijgen we het nieuwe reglement voor 2021 te horen tot die tijd feliciteren we Lewis Hamilton alvast met de wereldtitel van volgend jaar! | |
nogeenoudebekende | maandag 28 oktober 2019 @ 14:39 |
Die sprintraces waren alweer van tafel toch? Wat ik zoal lees is dat de grote teams op uitstel uit zijn. Tel daar de trouwe klantenteams maar gewoon bij op en dan weet je het wel. | |
Dven | maandag 28 oktober 2019 @ 14:49 |
klopt, die gaat er sowieso niet komen. Omgekeerde startopstelling natuurlijk ook niet. Tanken is ook al ontkracht. | |
nils7 | donderdag 31 oktober 2019 @ 09:22 |
Rules day ![]() | |
nogeenoudebekende | donderdag 31 oktober 2019 @ 09:26 |
Denk dat ze nog op bed liggen daar in Austin. ![]() Ben benieuwd maar ik gok op uitstel. | |
nils7 | donderdag 31 oktober 2019 @ 09:37 |
10 uur lokale tijd is pas in de middag hier. | |
VacaLoca | donderdag 31 oktober 2019 @ 10:37 |
Kostenplafond.. Het WK Creatief Boekhouden kan beginnen! | |
nils7 | donderdag 31 oktober 2019 @ 10:38 |
![]() En we hebben een teaser ![]() Maar Sean Bull had zn kunsten al laten zien op het windtunnel model van Sauber wat vrij overeen lijkt te komen: ![]() | |
shiz | donderdag 31 oktober 2019 @ 15:57 |
Goed uurtje nog: | |
D_A | donderdag 31 oktober 2019 @ 16:53 |
7 minuten ![]() | |
shiz | donderdag 31 oktober 2019 @ 17:00 |
uWu Daar is snorremans weer. ![]() Ok, Jean. Bedankt voor je bijdrage, houdoe. | |
D_A | donderdag 31 oktober 2019 @ 17:02 |
![]() | |
shiz | donderdag 31 oktober 2019 @ 17:02 |
sex of regulations? ho now... | |
ChatGirl | donderdag 31 oktober 2019 @ 17:02 |
| |
D_A | donderdag 31 oktober 2019 @ 17:03 |
Zolang ze open velgen houden vind ik het wel mooi ![]() | |
shiz | donderdag 31 oktober 2019 @ 17:04 |
![]() | |
ChatGirl | donderdag 31 oktober 2019 @ 17:05 |
Williams publiceert net dit:
| |
D_A | donderdag 31 oktober 2019 @ 17:06 |
Da's dan weer foei lelijk. | |
shiz | donderdag 31 oktober 2019 @ 17:06 |
Wel beter die 'clean sweeping lines'. Veel beter dan al die kleine vanes en alles. | |
Fir3fly | donderdag 31 oktober 2019 @ 17:07 |
Dus weer terug naar kleine achtervleugeltjes die al bewezen niet werkten tussen 2014-2016? Goh, wat een verrassing ![]() Verder een hoop gebakken lucht in dat persbericht. Gaap ![]() | |
ChatGirl | donderdag 31 oktober 2019 @ 17:07 |
ChatGirl | donderdag 31 oktober 2019 @ 17:09 |
Persbericht staat hier | |
D_A | donderdag 31 oktober 2019 @ 17:09 |
Ah top, dan geloof ik de livestream verder wel ![]() | |
shiz | donderdag 31 oktober 2019 @ 17:10 |
Sandervoort ![]() | |
ChatGirl | donderdag 31 oktober 2019 @ 17:10 |
Zandvoort is genoemd ![]() | |
shiz | donderdag 31 oktober 2019 @ 17:13 |
![]() ![]() | |
nils7 | donderdag 31 oktober 2019 @ 17:17 |
Ik zie de look van de auto en lees wat ze willen bereiken maar hoe ze dat willen bereiken lees ik niet. Krijgen we nu fuel terug of blijft het format gelijk maar alleen een andere auto? Krijgen we races op zaterdag (niet dat ik erop zit te wachten)? | |
shiz | donderdag 31 oktober 2019 @ 17:20 |
Tot nu toe gaat het om vereenvoudigen van het design met als hoofddoel het verminderen van zogenaamde 'dirty air' die de lucht achter de auto verstoort en de downforce voor de eerstvolgende auto die volgt sterk vermindert. Ook dat door bepaalde richtlijnen en design waarvan niet afweken dient te worden, dat autos dichter bij elkaar liggen. | |
Whiskers2009 | donderdag 31 oktober 2019 @ 17:22 |
Alles op een rij: https://www.formula1.com/(...)_MASTER_FullAudience | |
ChatGirl | donderdag 31 oktober 2019 @ 17:25 |
Fir3fly | donderdag 31 oktober 2019 @ 17:30 |
"Everything you need to know" en het vertelt... niets ![]() Zinloze excersitie dit, behalve die cost cap is er 0,0 concreet nieuws. | |
ChatGirl | donderdag 31 oktober 2019 @ 17:31 |
| |
ChatGirl | donderdag 31 oktober 2019 @ 17:47 |
| |
hole1988 | donderdag 31 oktober 2019 @ 18:04 |
Ecclestone heeft die 25 races nog gefixt (https://www.forbes.com/si(...)-light-for-25-races/). Liberty wil dat nu uitbuiten. | |
Lokale_Notabele | donderdag 31 oktober 2019 @ 18:06 |
Ik zou 25 races echt veel te veel vinden. Vroeger toen er nog 16 races op de kalender stonden keek ik echt uit naar een GP weekend en schakelde ik zelfs in voor de vrije trainingen op vrijdag die RTL Duitsland steevast uitzond. Nu begint het haast vermoeiend te worden om wéér een zondagmiddag op te offeren voor de televisie. Het devalueert naar mijn mening ook wat er tijdens een GP gebeurt. Als je een kalender hebt met 16 races dan kan een dnf echt dodelijk zijn voor je titelaspiraties. Een overwinning heeft ook minder impact imo als er zo verschrikkelijk veel races verreden worden. De spanningsboog wordt minder ofzo, ik kan het niet zo goed uitleggen. Het kan ook zijn dat ik een oude lul aan het worden ben die vind dat vroeger alles beter was. | |
ChatGirl | donderdag 31 oktober 2019 @ 18:08 |
Ik hoorde Carey zeggen dat die 25 races geen doel op zich zijn, maar een maximum aan races wat ze eventueel zouden kunnen houden in een jaar. | |
Mothzor | donderdag 31 oktober 2019 @ 18:11 |
Aan de ene kant doen we een budgetcap, maar we verwachten wel dat je even 4 a 5 extra gp's doet ![]() | |
ChatGirl | donderdag 31 oktober 2019 @ 18:14 |
Die budgetcap is gebaseerd op de 21 races | |
nils7 | donderdag 31 oktober 2019 @ 18:52 |
Willen we 25 races. Ja het is een Max maar 23 is toch wel realistisch. Persoonlijk vind ik dat je met een wereld kampioenschap een race in Afrika op je kalender moet hebben. Ook India, waren voldoende toeschouwers, zou niet mogen ontbreken. Maar dat ben ik. Ook een Duitsland hoort er gewoon op te staan. Ik ben geen fan van stratencircuits want het kan makkelijk een optocht worden. Een circuit Kun je nog aanpassen, dat gaat in een stad gewoon moeilijker. Vind het jammer dat ze niet verder kijken dan 2021 waar ze heen willen met de powerunit | |
Nebelwerfer | donderdag 31 oktober 2019 @ 19:25 |
Race met inhalen en zonder drs. hoeft geen nieuws te zijn, als het maar gaat zijn. | |
Lionheaad | vrijdag 1 november 2019 @ 08:26 |
Ik hoop nier dat ze met die hele dichte wielen gaan rijden. Want dat vind ik toch echt spuuglelijk ![]()
| |
#ANONIEM | vrijdag 1 november 2019 @ 08:37 |
Wat doen de nieuwe maat velgen met de temperatuur van de banden? Zijn die nu makkelijker of moeilijker op temperatuur te houden? [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2019 08:37:44 ] | |
Sinister-D- | vrijdag 1 november 2019 @ 08:58 |
Die hele budget cap is een wassen neus als ik zo lees wat er allemaal niet meetelt ![]() | |
sasquatsch | vrijdag 1 november 2019 @ 09:30 |
Waardoor de budgetcap verhoogd wordt. | |
nogeenoudebekende | vrijdag 1 november 2019 @ 09:32 |
Ga er maar vanuit. Er komen led-displays in zoals je ook bij de WEC ziet. | |
#ANONIEM | vrijdag 1 november 2019 @ 09:37 |
Per extra GP komt er een miljoen dollar bij. | |
Lionheaad | vrijdag 1 november 2019 @ 09:37 |
Elke extra GP (boven de 21) levert 1 miljoen extra op de budgetcap. Dus bij 25 races is de budgetcap 179 miljoen | |
Lionheaad | vrijdag 1 november 2019 @ 10:37 |
Zie nu waar ze de inspiratie van de voorvleugel vandaan hebben | |
shiz | vrijdag 1 november 2019 @ 10:43 |
![]() F1 2021, brought to you by Pringles ![]() | |
Nattekat | vrijdag 1 november 2019 @ 11:32 |
Ik ben echt nog steeds geen grote fan van die grotere velgen. | |
Nattekat | vrijdag 1 november 2019 @ 11:40 |
Wmb wordt het Australië, Maleisië, Bahrein, China, Nederland, Spanje, Monaco, Canada, GB, Duitsland, Oostenrijk, Hongarije, België, Italië, Singapore, Japan, Mexico, VS, Brazilië. 19 races, helemaal mooi. Alles wat hier bij komt is categorie Hanoi, Abu Dhabi, Baku. Die races heb ik niet nodig om van een seizoen te genieten. En die powerunit lekker laten voor wat het is. Die veranderen zou ons terug naar 2014 dominantie brengen. | |
nogeenoudebekende | vrijdag 1 november 2019 @ 15:22 |
Waarom pakken ze Canada niet gewoon als ze toch aan die kant van de wereld zitten eigenlijk? Puur het weer? | |
Breekfast | zaterdag 2 november 2019 @ 10:11 |
Is er iets bekend over de breedte van de wagens? Ze hebben het nu enkel over het verminderen van dirty air. Maar een andere reden waarom er slecht ingehaald kan worden is dat de wagens tegenwoordig gewoon te breed zijn geworden en de meeste circuits daar niet op berekend zijn. | |
Basp1 | zaterdag 2 november 2019 @ 10:16 |
Bij elke race gaat men dan een windtunnel invliegen om de auto's te keuren? ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 2 november 2019 @ 10:21 |
Dit is niet waar. | |
Breekfast | zaterdag 2 november 2019 @ 10:34 |
Niet? | |
Fir3fly | zaterdag 2 november 2019 @ 10:37 |
Nee, de wagens zijn niet breder dan gemiddeld gedurende de geschiedenis van F1. Ze zijn iets breder dan tijdens de vorige periode maar die waren gewoon zeer smal. Hielp ook niet trouwens. Ze zijn vooral veel langer geworden, maar daar staat nu nergens iets over in de regels volgens mij. | |
vosss | zaterdag 2 november 2019 @ 10:40 |
Volledig offtopic, maar ik haal jou steeds door elkaar met deze pannenkoek: LIF / Verlicht door medium (tip!) ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 2 november 2019 @ 10:41 |
Staat in de nieuwe technical regulations. Voor zover ik kan zien is de max breedte 2 m (exclusief banden) en max lengte ca 5,60 m. Ongeveer gelijk aan hoe het nu is. Maar het staat er niet letterlijk zo in, maar als afstanden tussen referentiepunten, dus ik kan het mis hebben. De Sporting Regulations 2021 (pdf) De Technical Regulations 2021 (pdf) De Financial Regulations 2021 (pdf) | |
Breekfast | zaterdag 2 november 2019 @ 10:53 |
Ow, ok. Toch is de breedte van de wagen voor mijn gevoel vaak ook onderdeel van het probleem. Zie ook bijvoorbeeld onderstaand artikel: https://www.gpupdate.net/(...)reed-om-in-te-halen/ Hier hebben ze het wel over bredere wagens in vergelijking met de periode 2009-2016. | |
Fir3fly | zaterdag 2 november 2019 @ 11:13 |
Dat zeggen inderdaad wel meer mensen. Is geen echte onderbouwing voor. | |
Nattekat | zaterdag 2 november 2019 @ 11:15 |
Volgens mij zitten ze daar momenteel vol in de winter. | |
nogeenoudebekende | zaterdag 2 november 2019 @ 11:17 |
Mja dat besef kwam nadat ik op 'verstuur' tikte. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 2 november 2019 @ 11:25 |
Dikke rims ouwe. | |
rubbereend | donderdag 7 november 2019 @ 19:12 |
ja, rond het vriespunt en sneeuw, wel interessant voor een GP ![]() | |
nils7 | donderdag 7 november 2019 @ 20:27 |
Er is een team bezig met een mod voor een racegame met de nieuwe auto. Ben erg benieuwd hoe dat zal zijn :-) | |
Nebelwerfer | donderdag 7 november 2019 @ 23:05 |
Race met gebruik van sneeuwkettingen is eigenlijk ook een must voor elk raceseizoen niet? | |
Kickinalfa | vrijdag 8 november 2019 @ 11:28 |
Misschien dat de toename van stratencircuits (welke minder breed zijn dan reguliere tracks) ook ee rol speelt? |