Ik zie toch wel vaker dubbele elektrische locs voor goederentreinen hangen. Is dat dan een kwestie van voorzichtiger optrekken dan voor reizigersdienst gewenst is of zijn de 1600 gewoon powerhungry?quote:Op dinsdag 12 november 2019 12:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Of afslepen. Treinschakeling met 1600s vinden onderstations niet zo prettig geloof ik.
Yes. Bij de 1700 hebben die technische aanpassingen ervoor gezorgd dat er dus ook twee keer zo snel opgetrokken kan worden omdat het anders 10 minuten langer zou duren voor de sprinter van Zwolle in Utrecht aankomt.quote:Op dinsdag 12 november 2019 18:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het begrenzen van de maximale stroomafname. Dat kunnen bijvoorbeeld de 1700'en en alles wat nieuwer is heel goed. Bij de 1600'en is die functie niet aanwezig (en ik denk nooit gevraagd).
Het ding kan het niet alleen maar er is zelfs mee getest geloof ik. Was niet heel succesvol dus.quote:Op dinsdag 12 november 2019 18:38 schreef MTL het volgende:
1600 mag volgens mij niet eens in treinschakeling rijden. De tweede 1600 zal dan gesleept moeten worden (maar ik kan mij uiteraard vergissen).
Ik heb dit vandaag in een DDZ en in een nieuwe VIRM geprobeert, maar het werkt niet. Is het alleen in ICM zo? Of doe ik wat verkeerd?quote:Op zondag 10 november 2019 22:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ook openen van deuren in NS-IC-materieel is zo'n gedoe voor al die mensen; Knop indrukken en ingedrukt houden vanaf vlak voor stilstand en dan gaat hij open als de machinist ontgrendelt.
Geen afslepen. Was echt een testrit en de uitkomst is hierboven al besproken.quote:Op dinsdag 12 november 2019 12:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Of afslepen. Treinschakeling met 1600s vinden onderstations niet zo prettig geloof ik.
Had dat niet te maken met stoorstromen die de ATB-EG kunnen verstoren?quote:Op dinsdag 12 november 2019 18:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het ding kan het niet alleen maar er is zelfs mee getest geloof ik. Was niet heel succesvol dus.
Vanmiddag in DDZ en van het weekend VIRM en beiden werkte het zoals ik eerder omschreef. Ik druk wel altijd pas net voordat de trein stil staat.quote:Op dinsdag 12 november 2019 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb dit vandaag in een DDZ en in een nieuwe VIRM geprobeert, maar het werkt niet. Is het alleen in ICM zo? Of doe ik wat verkeerd?
Als dat in de jaren '90 was, was het NS Railinfrabeheer die er keihard over loog met hun "ATB en ATB NG storen elkaar dusdanig dat we ATB verwijderen als we er NG neerleggen".quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:01 schreef dennistd het volgende:
[..]
Had dat niet te maken met stoorstromen die de ATB-EG kunnen verstoren?
Hoofddorp - Mariahoeve voor de Thalys heeft het tegendeel bewezen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Als dat in de jaren '90 was, was het NS Railinfrabeheer die er keihard over loog met hun "ATB en ATB NG storen elkaar dusdanig dat we ATB verwijderen als we er NG neerleggen".
en een stupide busverbinding Utrecht - Breda en de A27 verbreden mafkezen, jammer dat de mindset nog steeds vastgeroest zit.quote:Op woensdag 13 november 2019 09:21 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
ProRail en NS willen miljarden voor verbetering spoor.
Tevens ook artikel in AD Haaglanden dat er miljarden moeten komen voor een verbinding Den Haag CS - Scheveningen en ombouw spoor Den Haag - Dordrecht.
En de Maasbrug bij Ravenstein. Daar moet echt meer verkeer overheen dan Deventer-Olst.quote:Op woensdag 13 november 2019 20:39 schreef Peter het volgende:
Olst-Deventer lekker enkelspoors laten?
Beide stukken moeten gedaan worden. Net als volledige elektrificatie van het spoorwegnet op 3KV, inclusief wat nu diesel is. Trek de sprinter van weetikveelwathettegenwoordigis-Nijmegen naar Zutphen door naar Zwolle en laat de IC niet meer stoppen in Olst en Wijhe. Overdag dan.quote:Op woensdag 13 november 2019 20:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En de Maasbrug bij Ravenstein. Daar moet echt meer verkeer overheen dan Deventer-Olst.
Het AD lekker laten knutselen en vooral niet te veel waarde hechten aan dat kaartje.quote:Op woensdag 13 november 2019 20:39 schreef Peter het volgende:
Olst-Deventer lekker enkelspoors laten?
Als de aansluiting een beetje goed kan zijn, dan is het voor Deventer vanaf Almelo gewoon goed geregeld en rijdt de IC in het pad van de normale IC of er net vooruit want Raalte en Nijverdal hoeft niet gestopt te worden, evenals Lelijkstad. Almere ontkom je denk ik niet aan vanwege de best goede aansluitingen naar Utrecht tegenwoordig. Dan zijn er op de Hanzelijn misschien wel wat kleine aanpassingen nodig. Een extra spoor tussen Amsterdam en Almere Oostvaarders kan ook geen kwaad denk ik.quote:Op woensdag 13 november 2019 21:24 schreef dennistd het volgende:
Voordeel van Zwolle-Wierden verdubbelen is dat je de IC Berlijn ook fors kunt versnellen (via Hanze- en -Flevolijn). Wel raak je dan de stops Almelo, Deventer, Apeldoorn, Amersfoort en Hilversum kwijt, maar dat is slechts 1x extra overstappen. Zwolle heb je dan als extra stop.
Hoeveel zou dat schelen?quote:Op woensdag 13 november 2019 21:24 schreef dennistd het volgende:
Voordeel van Zwolle-Wierden verdubbelen is dat je de IC Berlijn ook fors kunt versnellen (via Hanze- en -Flevolijn). Wel raak je dan de stops Almelo, Deventer, Apeldoorn, Amersfoort en Hilversum kwijt, maar dat is slechts 1x extra overstappen. Zwolle heb je dan als extra stop.
Een kwartier geloof ik, minstens. Helemaal als er 160/200 gereden gaat worden door de nieuwe treinstellen die DB wil gaan gebruiken. En NS wil geloof ik ook een 15KV van ICNG hebben meen ik me ergens vaag te herinneren?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |