abonnement Unibet Coolblue
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 12 november 2019 @ 17:03:32 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189910558
Er staat nog ruim voldoende DM90 in Nijmegen zag ik net :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189911352
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 12:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Of afslepen. Treinschakeling met 1600s vinden onderstations niet zo prettig geloof ik.
Ik zie toch wel vaker dubbele elektrische locs voor goederentreinen hangen. Is dat dan een kwestie van voorzichtiger optrekken dan voor reizigersdienst gewenst is of zijn de 1600 gewoon powerhungry?
  dinsdag 12 november 2019 @ 18:17:09 #203
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_189911640
Het begrenzen van de maximale stroomafname. Dat kunnen bijvoorbeeld de 1700'en en alles wat nieuwer is heel goed. Bij de 1600'en is die functie niet aanwezig (en ik denk nooit gevraagd).
pi_189911971
1600 mag volgens mij niet eens in treinschakeling rijden. De tweede 1600 zal dan gesleept moeten worden (maar ik kan mij uiteraard vergissen).
Dubbele elektrische locs is met nieuwere locomotieven geen enkel probleem en de locs begrenzen zichzelf, net zoals bijvoorbeeld moderne treinen doen bij rijden in treinschakeling.
Oudere treinen moeten handmatig beperkt worden (meestal dmv een schakelaar in de cabine).
pi_189912051
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 18:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het begrenzen van de maximale stroomafname. Dat kunnen bijvoorbeeld de 1700'en en alles wat nieuwer is heel goed. Bij de 1600'en is die functie niet aanwezig (en ik denk nooit gevraagd).
Yes. Bij de 1700 hebben die technische aanpassingen ervoor gezorgd dat er dus ook twee keer zo snel opgetrokken kan worden omdat het anders 10 minuten langer zou duren voor de sprinter van Zwolle in Utrecht aankomt.
Bier.
pi_189912062
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 18:38 schreef MTL het volgende:
1600 mag volgens mij niet eens in treinschakeling rijden. De tweede 1600 zal dan gesleept moeten worden (maar ik kan mij uiteraard vergissen).
Het ding kan het niet alleen maar er is zelfs mee getest geloof ik. Was niet heel succesvol dus.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 12 november 2019 @ 18:54:14 #207
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189912182
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 22:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ook openen van deuren in NS-IC-materieel is zo'n gedoe voor al die mensen; Knop indrukken en ingedrukt houden vanaf vlak voor stilstand en dan gaat hij open als de machinist ontgrendelt.
Ik heb dit vandaag in een DDZ en in een nieuwe VIRM geprobeert, maar het werkt niet. Is het alleen in ICM zo? Of doe ik wat verkeerd?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 november 2019 @ 19:27:55 #208
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189912738
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 12:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Of afslepen. Treinschakeling met 1600s vinden onderstations niet zo prettig geloof ik.
Geen afslepen. Was echt een testrit en de uitkomst is hierboven al besproken.

Dat ik het zag was begin jaren '90 ergens op een ochtend toen de boel ter hoogte van Grou richting Leeuwarden reed.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 12 november 2019 @ 20:01:36 #209
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189913351
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 18:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het ding kan het niet alleen maar er is zelfs mee getest geloof ik. Was niet heel succesvol dus.
Had dat niet te maken met stoorstromen die de ATB-EG kunnen verstoren?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_189913679
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 18:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik heb dit vandaag in een DDZ en in een nieuwe VIRM geprobeert, maar het werkt niet. Is het alleen in ICM zo? Of doe ik wat verkeerd?
Vanmiddag in DDZ en van het weekend VIRM en beiden werkte het zoals ik eerder omschreef. Ik druk wel altijd pas net voordat de trein stil staat.
Bier.
pi_189913718
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:01 schreef dennistd het volgende:

[..]

Had dat niet te maken met stoorstromen die de ATB-EG kunnen verstoren?
Als dat in de jaren '90 was, was het NS Railinfrabeheer die er keihard over loog :P met hun "ATB en ATB NG storen elkaar dusdanig dat we ATB verwijderen als we er NG neerleggen".
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 12 november 2019 @ 20:32:23 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189913930
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Als dat in de jaren '90 was, was het NS Railinfrabeheer die er keihard over loog :P met hun "ATB en ATB NG storen elkaar dusdanig dat we ATB verwijderen als we er NG neerleggen".
Hoofddorp - Mariahoeve voor de Thalys heeft het tegendeel bewezen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_189919430


ProRail en NS willen miljarden voor verbetering spoor.

Tevens ook artikel in AD Haaglanden dat er miljarden moeten komen voor een verbinding Den Haag CS - Scheveningen en ombouw spoor Den Haag - Dordrecht.
  woensdag 13 november 2019 @ 20:19:34 #214
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_189928908
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 09:21 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]

ProRail en NS willen miljarden voor verbetering spoor.

Tevens ook artikel in AD Haaglanden dat er miljarden moeten komen voor een verbinding Den Haag CS - Scheveningen en ombouw spoor Den Haag - Dordrecht.
en een stupide busverbinding Utrecht - Breda en de A27 verbreden mafkezen, jammer dat de mindset nog steeds vastgeroest zit. -O-
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_189929335
Olst-Deventer lekker enkelspoors laten?
dag
  woensdag 13 november 2019 @ 20:41:29 #216
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189929379
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:39 schreef Peter het volgende:
Olst-Deventer lekker enkelspoors laten?
En de Maasbrug bij Ravenstein. Daar moet echt meer verkeer overheen dan Deventer-Olst.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_189929752
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En de Maasbrug bij Ravenstein. Daar moet echt meer verkeer overheen dan Deventer-Olst.
Beide stukken moeten gedaan worden. Net als volledige elektrificatie van het spoorwegnet op 3KV, inclusief wat nu diesel is. Trek de sprinter van weetikveelwathettegenwoordigis-Nijmegen naar Zutphen door naar Zwolle en laat de IC niet meer stoppen in Olst en Wijhe. Overdag dan.

De spoorlijn Zwolle-Wierden begint nu ook wel redelijk uit z'n voegen te barsten. Maximale treinlengtes zijn soms niet meer genoeg. Ik verwacht met de komst van de tweede IC dat de reizigersaantallen nog verder zullen toenemen waardoor investeren in de capaciteit zich op korte termijn terugbetaalt. Maaslijn zelfde verhaal, doet daar ook gelijk iets goeds aan het imago want die is niet al te best op het moment.

Sorry ik heb een clusterhoofdpijnaanval en van de medicatie die je daaruit rukt die ik in m'n dijbeen injecteer, daar krijg je dus een kleine hartaanval van, of nou jah, zo voelt het, het is echt heel erg oncomfortabel en het fuckt met je hersenen en dankzij de clusteraanval zelf heb je dan ook al een halve paniekaanval enzo, en daarom rook ik er een jointje bij dus ik begon een beetje door te draven :$
Bier.
pi_189929850
Beterschap!
dag
  Redactie Sport woensdag 13 november 2019 @ 21:24:06 #219
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189930099
Voordeel van Zwolle-Wierden verdubbelen is dat je de IC Berlijn ook fors kunt versnellen (via Hanze- en -Flevolijn). Wel raak je dan de stops Almelo, Deventer, Apeldoorn, Amersfoort en Hilversum kwijt, maar dat is slechts 1x extra overstappen. Zwolle heb je dan als extra stop.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 13 november 2019 @ 21:35:24 #220
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_189930316
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 20:39 schreef Peter het volgende:
Olst-Deventer lekker enkelspoors laten?
Het AD lekker laten knutselen en vooral niet te veel waarde hechten aan dat kaartje.
pi_189930397
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 21:08 schreef Peter het volgende:
Beterschap!
Komt goed, komt goed, klein dagelijks leed ;) Ben het gewend.
Bier.
pi_189930435
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 21:24 schreef dennistd het volgende:
Voordeel van Zwolle-Wierden verdubbelen is dat je de IC Berlijn ook fors kunt versnellen (via Hanze- en -Flevolijn). Wel raak je dan de stops Almelo, Deventer, Apeldoorn, Amersfoort en Hilversum kwijt, maar dat is slechts 1x extra overstappen. Zwolle heb je dan als extra stop.
Als de aansluiting een beetje goed kan zijn, dan is het voor Deventer vanaf Almelo gewoon goed geregeld en rijdt de IC in het pad van de normale IC of er net vooruit want Raalte en Nijverdal hoeft niet gestopt te worden, evenals Lelijkstad. Almere ontkom je denk ik niet aan vanwege de best goede aansluitingen naar Utrecht tegenwoordig. Dan zijn er op de Hanzelijn misschien wel wat kleine aanpassingen nodig. Een extra spoor tussen Amsterdam en Almere Oostvaarders kan ook geen kwaad denk ik.
Bier.
  woensdag 13 november 2019 @ 21:53:49 #223
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189930671
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 21:24 schreef dennistd het volgende:
Voordeel van Zwolle-Wierden verdubbelen is dat je de IC Berlijn ook fors kunt versnellen (via Hanze- en -Flevolijn). Wel raak je dan de stops Almelo, Deventer, Apeldoorn, Amersfoort en Hilversum kwijt, maar dat is slechts 1x extra overstappen. Zwolle heb je dan als extra stop.
Hoeveel zou dat schelen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_189930718
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 21:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hoeveel zou dat schelen?
Een kwartier geloof ik, minstens. Helemaal als er 160/200 gereden gaat worden door de nieuwe treinstellen die DB wil gaan gebruiken. En NS wil geloof ik ook een 15KV van ICNG hebben meen ik me ergens vaag te herinneren?
Bier.
  woensdag 13 november 2019 @ 22:20:39 #225
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189931113
Een ICNG-D hoort tot de opties maar is tot op heden nog niet besteld.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')