Hoe zo 'het enige'?quote:Op maandag 28 oktober 2019 11:13 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Voelt niet als bagatelliseren. Maar is dat dan het enige waar ik goed voor ben? Het enige wat ik kan?
#insert 'is dit alles' van Doe Maar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit dusquote:Op maandag 28 oktober 2019 11:29 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Hoe zo 'het enige'?
Volgens mij is goed zijn voor dieren ongeveer het barmhartigste en onvoorwaardelijkste dat er bestaat. Fuck menselijke levensdoelen qua carrière of beoogde levensloop. Dát zijn voor de hand liggende dingen.
Jij doet het ogenschijnlijke 'kleine'. Maar dat is zo veel waard. Jij betekent daadwerkelijk iets in Dora's leven. In het leven van een wezentje dus, dat afhankelijk is van de welwillendheid van anderen. En jij pakt dat op en gaat er vol voor. Geen eer aan te behalen volgens velen, maar dat zal jou aan je reet roesten. Jij maakt het verschil in het leven van dat hondje. Ga er maar aan staan. De goegemeente zou er een voorbeeld aan mogen nemen.
Je zit er vast niet op te wachten, maar ik wilde het toch even gezegd hebben.
Dat dus.quote:Op maandag 28 oktober 2019 11:29 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Hoe zo 'het enige'?
Volgens mij is goed zijn voor dieren ongeveer het barmhartigste en onvoorwaardelijkste dat er bestaat. Fuck menselijke levensdoelen qua carrière of beoogde levensloop. Dát zijn voor de hand liggende dingen.
Jij doet het ogenschijnlijke 'kleine'. Maar dat is zo veel waard. Jij betekent daadwerkelijk iets in Dora's leven. In het leven van een wezentje dus, dat afhankelijk is van de welwillendheid van anderen. En jij pakt dat op en gaat er vol voor. Geen eer aan te behalen volgens velen, maar dat zal jou aan je reet roesten. Jij maakt het verschil in het leven van dat hondje. Ga er maar aan staan. De goegemeente zou er een voorbeeld aan mogen nemen.
Je zit er vast niet op te wachten, maar ik wilde het toch even gezegd hebben.
Ciabatta caprese sowieso bij de lunch. Maar dan nog mozzarella over want heb 2 bollen. Maar ik weet het al. Als ik ga sporten eet ik stoofvlees en als ik me niet tot sporten kan zetten maak ik melanzane.quote:Op maandag 28 oktober 2019 11:28 schreef Kaatje1 het volgende:
vanavond stoofvlees en bij de lunch caprese?
Zonder knoflook?quote:Op maandag 28 oktober 2019 11:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Weet er iemand een lekkere yogurt dressing zonder knoflook voor bij de Turkse pizza?
Shitfuck turkse kaas opflikkeren.quote:Op maandag 28 oktober 2019 11:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Weet er iemand een lekkere yogurt dressing zonder knoflook voor bij de Turkse pizza?
Zit vandaag met mensen in een stoeltjeslift enzo. Dus vandaar knoflook loos.quote:Op maandag 28 oktober 2019 11:37 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Zonder knoflook?![]()
Maar...maar.....
Ja maar ik wil graag een sausje.quote:
Tzaziki maken zonder knoflook maar met walnoten, rozijnen en munt. Of yoghurt mengen met peterselie, tahin en citroensap. En uiteraard hoort er ook granaatappelsiroop opquote:Op maandag 28 oktober 2019 11:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Zit vandaag met mensen in een stoeltjeslift enzo. Dus vandaar knoflook loos.
[..]
Ja maar ik wil graag een sausje.
Waar haal ik granaatappel siroop? Verkopen ze dat bij de appie?quote:Op maandag 28 oktober 2019 11:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Tzaziki maken zonder knoflook maar met walnoten, rozijnen en munt. Of yoghurt mengen met peterselie, tahin en citroensap. En uiteraard hoort er ook granaatappelsiroop op
Turk.quote:Op maandag 28 oktober 2019 11:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Waar haal ik granaatappel siroop? Verkopen ze dat bij de appie?
Dat heeft dan weer te maken met het natuurlijke helingsprocesquote:Op maandag 28 oktober 2019 09:01 schreef Dr_Flash het volgende:
ik merk gewoon dat het met mijn enkel nu sneller beter gaat dan de laatste dagen van de vakantie toen ik nog wat biertjes dronk
Ratio en gevoel zijn soms van die dingen die gewoon niet op één lijn willen liggen.quote:Op maandag 28 oktober 2019 12:00 schreef Lonaa het volgende:
Zo, dat is weer -1 hoektandje. Ze heeft er wel wat last van, dat wisselen. Beetje hangerig en meh.
Ik vind het heel lief wat jullie zeggen, en er zal zeker wel een kern van waarheid in zitten, dat neem ik aan en dat geloof ik. Soms zo ik zo graag...een ander brein willen. Kunnen werken. En bedrijf vinden dat me wil aannemen, iets moois doen, iets bijdragen, mijn eigen geld verdienen. 'Gewoon', net als jullie.
Acceptatie is een proces. Kutproces. Soms zit het me dwars. Vandaag zit het me dwars.
Ik weet natuurlijk niet waarom je niet kunt werken. Maar mocht je wel vrijwilligers werk mogen doen kun je misschien in een asiel of bejaardentehuis helpen. Veel mensen in een bejaardentehuis zijn eenzaam.quote:Op maandag 28 oktober 2019 12:00 schreef Lonaa het volgende:
Zo, dat is weer -1 hoektandje. Ze heeft er wel wat last van, dat wisselen. Beetje hangerig en meh.
Ik vind het heel lief wat jullie zeggen, en er zal zeker wel een kern van waarheid in zitten, dat neem ik aan en dat geloof ik. Soms zo ik zo graag...een ander brein willen. Kunnen werken. En bedrijf vinden dat me wil aannemen, iets moois doen, iets bijdragen, mijn eigen geld verdienen. 'Gewoon', net als jullie.
Acceptatie is een proces. Kutproces. Soms zit het me dwars. Vandaag zit het me dwars.
Ik heb vrij lang vrijwilligerswerk gedaan.quote:Op maandag 28 oktober 2019 12:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet waarom je niet kunt werken. Maar mocht je wel vrijwilligers werk mogen doen kun je misschien in een asiel of bejaardentehuis helpen. Veel mensen in een bejaardentehuis zijn eenzaam.
Je verdient er dan misschien niks mee naar het geeft wel weer zin, je doet iets goeds en je hebt wat om handen.
Ik heb ook heel lang zonder werk thuis gezeten omdat ik zo overspannen als een deur was. En werk nu nog maar een paar uurtjes per week dus ik herken wat je zegt wel.
Mja heel stiekem hequote:Op maandag 28 oktober 2019 12:00 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind dat je hele lieve dingen zegt hoor! En je drukt je nog goed uit ook.quote:Op maandag 28 oktober 2019 12:04 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ratio en gevoel zijn soms van die dingen die gewoon niet op één lijn willen liggen.
Maar hou je voor dat geld verdienen niet alles is wat van waarde is. Er zijn meer mooie dingen die niet in geld uit te drukken zijn.
Hoe ging dat gedichtje van Tolkien ook alweer...
All that is gold does not glitter
Not all those who wander are lost..
(Dat hou ik mezelf ook maar voor)
Maar dat je jezelf zo geremd voelt, das gewoon kut en klote. En dan 'mag' je best even een baaldag hebben.
(EDIT: hoor mij nou, alsof je mijn toestemming nodig hebt. Afijn...je snapt wel waar ik heen wil denk ik)
Zo heb ik het nog nooit bekeken.quote:Op maandag 28 oktober 2019 12:09 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja heel stiekem he
Heeft de wereld mensen nodig die werken.
En ook mensen die tijd hebben om andere dingen te doen.
Dus qua acceptatie... het is niet dat je niet nuttig bent of niks toevoegt...
Alleen is dat niet door middel van werk.
Maar denk aan alle andere dingen die je doet... de beestjes, sociale dingen... die zijn toch minstens zo belangrijk?
Stel niemand zou dat doen?
Jouw bijdrage aan deze wereld ligt gewoon op een ander vlak en daar is helemaal niks mis mee.
Ik snap dat zo goed, hoe dat dwars zit.quote:Op maandag 28 oktober 2019 12:00 schreef Lonaa het volgende:
Nu is er op dit moment niet zoveel voor nodig, maar jullie posts bezorgen me tranen in mn ogen.quote:
Niet vergeten.. niemand is overbodig.quote:Op maandag 28 oktober 2019 12:12 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nu is er op dit moment niet zoveel voor nodig, maar jullie posts bezorgen me tranen in mn ogen.
Ik weet niet hoe het met de anderen hier zit, maar jij bent altijd een soort voorbeeld in hoe je leven moet. Jij streeft niet naar rijkdom en gedoe, maar bent elke minuut van de dag lief voor iemand (namelijk je dieren). Hoe je met Sally stad en land afreisde om naar de dierenarts te gaan en hoe ik je zie posten over de introductie van Dora met het Nederlandse leven... Ik lees het zo:quote:Op maandag 28 oktober 2019 12:12 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nu is er op dit moment niet zoveel voor nodig, maar jullie posts bezorgen me tranen in mn ogen.
Misschien ooit jurist in het Dier en Recht? Dat is nu wel een hot topic en zal mogelijk wel een belangrijker onderwerp gaan worden.quote:Op maandag 28 oktober 2019 12:24 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met de anderen hier zit, maar jij bent altijd een soort voorbeeld in hoe je leven moet. Jij streeft niet naar rijkdom en gedoe, maar bent elke minuut van de dag lief voor iemand (namelijk je dieren). Hoe je met Sally stad en land afreisde om naar de dierenarts te gaan en hoe ik je zie posten over de introductie van Dora met het Nederlandse leven... Ik lees het zo:![]()
![]()
Ik hoop dat je nooit carrière gaat maken als jurist.Maar gek genoeg meen ik dat echt. Ik denk dat je nu op de plek bent die voor jou bestemd is: beesten helpen.
Wie dat minderwaardig vindt, kan naar de kloten lopen, wat mij betreft.
Ja of gewoon géén jurist Dier en recht voor Lonaa.quote:Op maandag 28 oktober 2019 12:34 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Misschien ooit jurist in het Dier en Recht? Dat is nu wel een hot topic en zal mogelijk wel een belangrijker onderwerp gaan worden.
Ohja, reminds me, ik moet me nog even inschrijven voor het Dier en Recht themacollege van deze week. (De rest kan ik niet volgen wegens andere colleges/practica, maar voor het onderwerp van deze week (Proefdiergebruik op de Vlaamse Universiteiten, gegeven door 2 van mijn hoofddocenten) maak ik een uitzondering.
Oh, en kruipen Dude. Kruipen op blote knieën over een grindpad. Niks lopen.![]()
(Over die lui die kansarme hondjes een thuis geven minderwaardig vinden. Niet jijzelf)
Verder ben ik vredelievend. Heus![]()
ja preciesquote:Op maandag 28 oktober 2019 11:50 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat heeft dan weer te maken met het natuurlijke helingsproces
Oh nee zeker niet verplicht voor Lonaa. Ik vind wat ze nu doet fantastisch.quote:Op maandag 28 oktober 2019 12:40 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja of gewoon géén jurist Dier en recht voor Lonaa.
Lonaa doet gewoon precies genoeg en waar ze goed in is.. Zo waardevol.![]()
Jij moet dat wel gaan doen.Inderdaad een upcoming topic. Interessant! (Ben blij dat er mensen als jij bestaan, want ik wentel het zorgelijke heufdje er graag van af
)
Dit is wel heel erg mooi gezegd. Ik heb juist zoveel bewondering voor Lonaa. Want je doet het allemaal wel. En dan is vandaag een klote dag. Mag. Maar morgen of overmorgen is het hopelijk weer wat fijner.quote:Op maandag 28 oktober 2019 12:09 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja heel stiekem he
Heeft de wereld mensen nodig die werken.
En ook mensen die tijd hebben om andere dingen te doen.
Dus qua acceptatie... het is niet dat je niet nuttig bent of niks toevoegt...
Alleen is dat niet door middel van werk.
Maar denk aan alle andere dingen die je doet... de beestjes, sociale dingen... die zijn toch minstens zo belangrijk?
Stel niemand zou dat doen?
Jouw bijdrage aan deze wereld ligt gewoon op een ander vlak en daar is helemaal niks mis mee.
Vooral ook omdat goed ook nuttig is. En alleen nuttig...voor wie is het nuttig? Voor jou, voor je baas. Terwijl goed zijn zo breed is.quote:Op maandag 28 oktober 2019 13:18 schreef Tele6 het volgende:
Ik probeer mezelf op zulke momenten (ik ken ze, @:Lonaa) meestal te vertellen dat het er niet om gaat dat ik een nuttig mens ben, maar dat ik een goed mens ben. Zoals deze wereld ingericht is, gaat het eigenlijk altijd over hoe nuttig iets/iemand is. Bij een "iets" gaat het over de geldelijke waarde, bij iemand gaat het over hoe veel werk diegene bijdraagt. Ik zou veel liever in een wereld leven waarin het doel is om iets goeds te doen (surprise: vaak is iets goeds doen ook iets nuttigs) en in die wereld zou jij denk ik perfect bezig zijn zoals je bent
(hoop dat dit ergens op slaat...)
In minder wazig nieuws: mijn was zit nu in de andere wasmachine, die het wel doet. Over een klein uur heb ik schone was
En ik heb de sleutel van mijn oude huis ingeleverd
Hier ook. Ik doe werk wat de mensen best zelf kunnen doen. Maar dan zijn ze tijd daarmee kwijt die ze beter kunnen besteden aan werk dat ik niet kan doen maar waarmee ze wel geld verdienen, zowel voor het bedrijf als voor zichzelf. En daarmee worden ook belastingen betaald waarmee mensen worden geholpen, natuur, verlichting 's avonds en vele andere dingen.quote:Op maandag 28 oktober 2019 13:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er zijn zo veel banen die totaal nutteloos zijn. Nuttig als in geld verdienen en iemand aan het werk houden. Maar niet nuttig als in iets goed betekenen voor de maatschappij. Ik doe bijvoorbeeld helemaal niets nuttigs voor de maatschappij in mijn werk. Het maakt bedrijven wel blij en het zorgt dat zij hun werk goed kunnen doen. En het maakt mij blij omdat ik het leuk vind. Maar nut, tja. Niet echt. Als je het heel ver door trekt, zou ik kunnen zeggen dat ik zorg dat mensen over de juiste informatie beschikken. Maar dan moet je best ver doordenken
Dat klinkt goedquote:Op maandag 28 oktober 2019 13:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er zijn zo veel banen die totaal nutteloos zijn. Nuttig als in geld verdienen en iemand aan het werk houden. Maar niet nuttig als in iets goed betekenen voor de maatschappij. Ik doe bijvoorbeeld helemaal niets nuttigs voor de maatschappij in mijn werk. Het maakt bedrijven wel blij en het zorgt dat zij hun werk goed kunnen doen. En het maakt mij blij omdat ik het leuk vind. Maar nut, tja. Niet echt. Als je het heel ver door trekt, zou ik kunnen zeggen dat ik zorg dat mensen over de juiste informatie beschikken. Maar dan moet je best ver doordenken
En niet onbelangrijk... indirect zorgen ze ook voor jouw eten op tafel.quote:Op maandag 28 oktober 2019 13:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hier ook. Ik doe werk wat de mensen best zelf kunnen doen. Maar dan zijn ze tijd daarmee kwijt die ze beter kunnen besteden aan werk dat ik niet kan doen maar waarmee ze wel geld verdienen, zowel voor het bedrijf als voor zichzelf. En daarmee worden ook belastingen betaald waarmee mensen worden geholpen, natuur, verlichting 's avonds en vele andere dingen.
Dekentje, pup en de rest erbij. Ontspannen.quote:Op maandag 28 oktober 2019 13:56 schreef Lonaa het volgende:
Ik ging wandelen, het ging regenen. Nu allemaal op de bank. Het is goed zo.
Vandaag is vandaag, morgen is nieuw.
Ik ken er een paarquote:Op maandag 28 oktober 2019 13:59 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dekentje, pup en de rest erbij. Ontspannen.
En vooral niet te veel denken aan al die mensen die denken dat je alleen maar “nuttig” bent als je een betaalde baan hebt.
(Not to mention al die goedbetaalde managers die effectief gezien best gemist kunnen worden op werk)
Als Ziva nou ook ff normaal zou doen, dan kan dit nog wel eens zo zijn ja.quote:Op maandag 28 oktober 2019 13:59 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dekentje, pup en de rest erbij. Ontspannen.
En vooral niet te veel denken aan al die mensen die denken dat je alleen maar “nuttig” bent als je een betaalde baan hebt.
(Not to mention al die goedbetaalde managers die effectief gezien best gemist kunnen worden op werk)
Ik ook, en mensen die niet op hun plek zitten qua werk en daar volgens mij ook niet erg gelukkig van worden/zijn.quote:
Nou nee nu weet I wat ik er aan heb of beter gezegd niet aan hebquote:
Dat beheer van jouw groep lijkt me best ook wel pittig. Heel veel verschillende mensen met verschillende meningen. Om dat in nette banen te houden, is vast best lastig.quote:Op maandag 28 oktober 2019 14:09 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik ook, en mensen die niet op hun plek zitten qua werk en daar volgens mij ook niet erg gelukkig van worden/zijn.
Ik heb mezelf ook wel eens afgevraagd of ik niet nog iets 'meer' kan doen qua goed doen voor de maatschappij/medemensch..maar ik werk, als ik met pensioen ga over 7 jaar of zo, 50 jaar in de zorg.
Daarbij beheer ik die grote Utregse groep van bijna 40.000 leden op fb, en dat is eigenlijk ook vrijwilligerswerk waar veel mensen veel plezier aan beleven, dat ik dagelijks wel echt een paar keer moet bijhouden (en leuk vind) ..
Na mijn pensionering wil ik wel 'iets' gaan doen mss, maar mss ook gewoon niet
Het leuk vinden is ook cruciaal. Ik ben er wel achter dat mijn ambitie nu daar ophoudt waar werk ten koste van de balans gaat die ik nodig heb. Dat zat er altijd wel in, maar inmiddels vind ik al mijn hobby's net zo belangrijk als werken. Ben ook dolblij dat ik vanaf volgend jaar 34 uur in 4 dagen ga proppen en standaard een dag heb voor al die andere leuke en nuttige dingenquote:Op maandag 28 oktober 2019 14:09 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik ook, en mensen die niet op hun plek zitten qua werk en daar volgens mij ook niet erg gelukkig van worden/zijn.
Ik heb mezelf ook wel eens afgevraagd of ik niet nog iets 'meer' kan doen qua goed doen voor de maatschappij/medemensch..maar ik werk, als ik met pensioen ga over 7 jaar of zo, 50 jaar in de zorg.
Daarbij beheer ik die grote Utregse groep van bijna 40.000 leden op fb, en dat is eigenlijk ook vrijwilligerswerk waar veel mensen veel plezier aan beleven, dat ik dagelijks wel echt een paar keer moet bijhouden (en leuk vind) ..
Na mijn pensionering wil ik wel 'iets' gaan doen mss, maar mss ook gewoon niet
Lekker is dat. Gewoon een dagje per week "niet hoeven".quote:Op maandag 28 oktober 2019 14:17 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Het leuk vinden is ook cruciaal. Ik ben er wel achter dat mijn ambitie nu daar ophoudt waar werk ten koste van de balans gaat die ik nodig heb. Dat zat er altijd wel in, maar inmiddels vind ik al mijn hobby's net zo belangrijk als werken. Ben ook dolblij dat ik vanaf volgend jaar 34 uur in 4 dagen ga proppen en standaard een dag heb voor al die andere leuke en nuttige dingen
Heb altijd heel erg het tegenwicht van mijn vooral creatieve hobby's nodig gehad om mijn best wel serieuze baan vol te houden. Die behoefte is alleen maar sterker geworden, Die week na Ierland was ik zo van de kaart, was wel duidelijk dat ik andere keuzes moest maken.quote:Op maandag 28 oktober 2019 14:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Lekker is dat. Gewoon een dagje per week "niet hoeven".
Zeker wel, die energie is er ook naast 40 uur werken, alleen de tijd nietquote:Op maandag 28 oktober 2019 14:39 schreef AnneX het volgende:
TAV...is er met 4 dagen langer werken, nog genoeg energie om creatief te zijn?
Goede keus dan.👍
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een periode heb ik 4 dagen gewerkt, inclusief onregelmatige dienst en weekends.quote:Op maandag 28 oktober 2019 14:49 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Zeker wel, die energie is er ook naast 40 uur werken, alleen de tijd niet
Ben nog liever eens in de twee weken een dag vrij dan iedere week een middag. Tegen de tijd dat ik dan thuis ben kom ik nergens meer toe.quote:Op maandag 28 oktober 2019 15:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik werk al jaren gemiddeld 34 uur. De ene week maandag vrij de andere week woensdagmiddag. Kan ook best iedere maandag vrij zijn, maar dan vervalt de woensdagmiddag (werk moet ook gedaan worden). En juist die woensdagmiddag is zo fijn.
Fijn dat je in actie bent gekomenquote:Op maandag 28 oktober 2019 14:49 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Zeker wel, die energie is er ook naast 40 uur werken, alleen de tijd niet
Hmm ik ben de ene week ma/do smiddags vanaf 14.15 vrij.quote:Op maandag 28 oktober 2019 15:06 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ben nog liever eens in de twee weken een dag vrij dan iedere week een middag. Tegen de tijd dat ik dan thuis ben kom ik nergens meer toe.
quote:Op maandag 28 oktober 2019 14:50 schreef AnneX het volgende:
Inderdaad Kaatje...het gaat om balans buitenshuis en daardoor positief voor je eigen gevoel.
Daarom🤪 een cul post: uit de rode peperfabriek.
Ik dacht, laat ik ook eens preppen.Zakjes?! Waarom geen bakjes?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Dat dacht ik ook. Maar ik fiets van werk via de stad en winkels naar huis, dus boodschappen zijn binnen. Wil ik even de stad in kan dat ook makkelijk. Ik zorg er wel voor (moah) dat niet tot 13 uur of lang blijf zitten werken. 12.30 en weg. Heb ik thuis wat te doen, dan ben ik ook om 13 uur wel thuis.quote:Op maandag 28 oktober 2019 15:06 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ben nog liever eens in de twee weken een dag vrij dan iedere week een middag. Tegen de tijd dat ik dan thuis ben kom ik nergens meer toe.
Ja! Worden op den duur vast uiterst kunstzinnig als je er een paar keer bosbessen, aardbeien and the like in doetquote:Op maandag 28 oktober 2019 15:36 schreef AnneX het volgende:
[..]daarom.
Vond de stoffen tuutjes van sigme oók fraai. 👍
Die logica snap ik wel ja. Maar ik heb juist de tijd nodig om rustig op mijn zolder te zitten werken aan allerlei dingen. Dat werkt dan weer net niet na een halve werkdag..quote:Op maandag 28 oktober 2019 15:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook. Maar ik fiets van werk via de stad en winkels naar huis, dus boodschappen zijn binnen. Wil ik even de stad in kan dat ook makkelijk. Ik zorg er wel voor (moah) dat niet tot 13 uur of lang blijf zitten werken. 12.30 en weg. Heb ik thuis wat te doen, dan ben ik ook om 13 uur wel thuis.
quote:Op maandag 28 oktober 2019 15:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Fijn dat je in actie bent gekomen
Welk stoofpotje? Ga binnenkort ook maar weer eens koken. Gisteren was het opwarmen, vandaag syrisch, morgen uiteten. Dan kan ik woensdagmiddag wel eens echt gaan koken.quote:Op maandag 28 oktober 2019 15:48 schreef Lonaa het volgende:
Ik ga zo lekker koken, ook vast het stoofpotje voor morgen
Dat wil ik ook welquote:Op maandag 28 oktober 2019 15:48 schreef Barreltje het volgende:
Hier nu de heerlijke 2 weken op 3 weken af
Die ik postte van de week https://www.culy.nl/recepten/stoofpotje-van-buikspek/quote:Op maandag 28 oktober 2019 15:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Welk stoofpotje? Ga binnenkort ook maar weer eens koken. Gisteren was het opwarmen, vandaag syrisch, morgen uiteten. Dan kan ik woensdagmiddag wel eens echt gaan koken.
Jequote:Op maandag 28 oktober 2019 14:23 schreef TAV74 het volgende:
Heb altijd heel erg het tegenwicht van mijn vooral creatieve hobby's nodig gehad om mijn best wel serieuze baan vol te houden. Die behoefte is alleen maar sterker geworden, Die week na Ierland was ik zo van de kaart, was wel duidelijk dat ik andere keuzes moest maken.
Merk ook dat ik werken niet perse waardevoller vind dan dingen als een evenement organiseren. drukwerk ontwerpen of theater dingen die ik als hobby doe.
Ja, goed gedaan!quote:
Ah, die had ik al geprint. Dat gaat waarschijnlijk op het boodschappenlijstjequote:Op maandag 28 oktober 2019 15:50 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Die ik postte van de week https://www.culy.nl/recepten/stoofpotje-van-buikspek/
Ja dat is zeker iets om te bewaren!quote:Op maandag 28 oktober 2019 14:58 schreef AnneX het volgende:
Vorige week werd er gepost over voicemails met de stem van mensen, die er niet meer zijn.
Klinkt zojuist opeens de stem van sch.ma en ook van sch.va in de kamer.
Mn.X was het “bandje” aan het afluisteren om te deleten.
Hoe vaak er niet opstaat: “AnneX, met Maaaaà, het ga..aa..at niet goe...oed” “ kun je koo...oomen?”...
Denk zo maar dat het er nog even blijft staan.
quote:Op maandag 28 oktober 2019 15:39 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb mijn hele werkzame leven nog niet meer dan 32 uur gewerkt en ik vind het heerlijk. Die dag adempauze heb ik nodig. Later als ik groot ben, over drie jaar, en ik klaar ben met mijn opleiding en alls in kannen en kruiken is en mijn salaris het toelaat, wil ik wel naar 24-28 uur. Ook om minder te moeten schipperen met kind. Die komt dan in de puberteit en daar wil ik genoeg tijd en energie voor hebben.
quote:
Dat snap ik heel goed!quote:Op maandag 28 oktober 2019 15:39 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb mijn hele werkzame leven nog niet meer dan 32 uur gewerkt en ik vind het heerlijk. Die dag adempauze heb ik nodig. Later als ik groot ben, over drie jaar, en ik klaar ben met mijn opleiding en alls in kannen en kruiken is en mijn salaris het toelaat, wil ik wel naar 24-28 uur. Ook om minder te moeten schipperen met kind. Die komt dan in de puberteit en daar wil ik genoeg tijd en energie voor hebben.
Hmm hier een 12-jarige die nu al steeds zelfstandiger word. Lijk zelfs af en toe tijd over te hebben. Die gaat eerder minder tijd willen dan meer... want kan ze best zelfquote:Op maandag 28 oktober 2019 15:39 schreef Clubsoda het volgende:
Kwam toevallig 2 x ter sprake afgelopen week met verschillende mensen.quote:Op maandag 28 oktober 2019 15:55 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja dat is zeker iets om te bewaren!
Hebben jullie ook zoiets van 'tóch mis ik het' terwijl het bloedirritant kon zijn?
Doet mij een beetje denken aan overleden zuslief die te pas en te onpas met (vaak een dronken kop) belde en ellenlange verhandelingen wauwelde op de meest ongunstige tijden.. dat we standaard de voicemail knop op onze vast telefoon ingedrukt hadden.
En nog hebben
En toch mis ik het nu soms.![]()
Het is óf óf, en niet allemaal.quote:Op maandag 28 oktober 2019 16:44 schreef Kaatje1 het volgende:
De hoes is gaaf ja, maar nee, het kleedje niet (en ook dezelfde gordijnen niet)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |