abonnement Unibet Coolblue
pi_189960920
Drama weer hier. Sinds de afgelopen dagen wilt N. voor het slapen gaan papa zien. Maar die werkt nog. Dus nu ben ik al bijna een uur bezig om haar te laten slapen, het breekt mij nu wel een beetje op zeg. Nog tips wat ik kan doen? :X
pi_189960980
Oudste kreeg hier met twee jaar een loopfiets en scheurde er toen zo op weg. Ze had daarvoor wel een puckylino en daarmee liep ze ook altijd tussen haar benen ipv erop te gaan zitten. We hebben toen vaak voorgedaan hoe het zou moeten, dus haar op haar billen erop zetten en met haar beentjes lopen zegmaar. Maar daar raakte ze dan weer van in paniek..

Voor de tweeling staat allebei een fiat 500 loopauto klaar.. die worden nu vakkundig door de kamer gegooid als ze ze te pakken hebben haha! Vincent vind het wel leuk om erop te zitten maar met net 1 jaar snapt hij nog niet wat hij ermee moet doen.
  zaterdag 16 november 2019 @ 10:45:44 #253
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189967309
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2019 21:50 schreef BellaaElisa het volgende:
Drama weer hier. Sinds de afgelopen dagen wilt N. voor het slapen gaan papa zien. Maar die werkt nog. Dus nu ben ik al bijna een uur bezig om haar te laten slapen, het breekt mij nu wel een beetje op zeg. Nog tips wat ik kan doen? :X
Even facetimen? Dat wil hier met prul nog weleens helpen.

En nu nog even terug naar lurkmodus, pas over vijf dagen hoor ik hier echt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189974039
Met 'n groeispurt slapen ze toch veel?

Hier een klotekloteklote nacht (vandaar ook wel moe verwacht ik..)
Denk dat ze sliep van 3u-9u. Met interval zeg maar. Zelf uiteraard al voor 6u de deur uit, dus die laatste uurtjes: jammerrrr... Maar vanmiddag sliep ze van 12 tot 17. *) Nu goede zin en gewoon gezellig samen. O+ Maar voordat ze de nacht gaat maken... :9
pi_189976715
@BellaaElisa wanneer mijn vriend ‘s avonds weg is zit ik vrijwel standaard met hetzelfde probleem :'( als het écht niet lukt haal ik haar gewoon naar de woonkamer. Even een half uur voor de tv, zapp oid (zender 58 :P) en daarna lukt het meestal wel.
Het helpt iig goed om het even te doorbreken.
Die tip van FaceTime is ook wel een goede trouwens als de mogelijkheid daar is.
pi_189978650
Ik weet het niet @BellaaElisa . Hier wordt ook moord en brand geschreeuwd als mijn man even naar de garage loopt ofzo. Met in slaap vallen heb ik er dan weer geen last van. Zou het helpen om een foto naast bed te zetten zodat hij er toch een beetje bij is?

@NicolasJoy Wauw wat een tijden. Hopelijk kunnen jullie vanavond alledrie weer even bijslapen.

Ik heb er wat baggerdagen op zitten. Korte dutjes, gebroken nachten en Banaan die zo af en toe wel heel pittig is. Hij wil veel gedragen worden, is zo een kwartier lang boos/verdrietig, slaat voor de lol in je gezicht, plaagt de kat, haalt nog altijd van alles uit kasten (speelgoed blijft er wel in), rent de winkel uit de straat op, gooit pasgevouwen wasgoed van de trap, trapt van zich af als hij de eetstoel in moet, wil niet omgekleed worden en meer van dat. }:|

Volgens mij is dit een prima opbouw voor zijn peutertijd. ;(
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 17 november 2019 @ 12:10:42 #257
74056 crew  ToT
pi_189984217
"Nee Mini-ToT, leg teru...nee ook daar mag je niet aanko....neeneenee, niet laten vallen hoor!" en 2 seconden later lig je slap van het lachen omdat hij als een kleine dictator een speech zit te houden in baby-gebrabbel met de nodige handbewegingen er bij, en weer een paar seconden later zit hij raar te doen tegen de spiegel enz enz enz.
_O- Echt zo'n kleine tornado! :D
pi_189984589
:W
KantoorSintviering bij echtgenoot (met roetveegpieten ^O^ ): done. Günther at zo'n achtduizend kruidnoten, het gros opgeraapt van de vloer :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder geen updates, alles gaat zalig O+

Straks eens even wat grondiger topic bijlezen.
Let me see you stripped down to the bone
pi_189985863
quote:
3s.gif Op zaterdag 16 november 2019 22:47 schreef PKM het volgende:
Ik weet het niet @:BellaaElisa . Hier wordt ook moord en brand geschreeuwd als mijn man even naar de garage loopt ofzo. Met in slaap vallen heb ik er dan weer geen last van. Zou het helpen om een foto naast bed te zetten zodat hij er toch een beetje bij is?

@:NicolasJoy Wauw wat een tijden. Hopelijk kunnen jullie vanavond alledrie weer even bijslapen.

Ik heb er wat baggerdagen op zitten. Korte dutjes, gebroken nachten en Banaan die zo af en toe wel heel pittig is. Hij wil veel gedragen worden, is zo een kwartier lang boos/verdrietig, slaat voor de lol in je gezicht, plaagt de kat, haalt nog altijd van alles uit kasten (speelgoed blijft er wel in), rent de winkel uit de straat op, gooit pasgevouwen wasgoed van de trap, trapt van zich af als hij de eetstoel in moet, wil niet omgekleed worden en meer van dat. }:|

Volgens mij is dit een prima opbouw voor zijn peutertijd. ;(
We hebben een uitslaper gehad tot 09:45. O+

Over de avond hebben we het maar even niet. :9

Het klinkt alsof je een behoorlijk heftige paar dagen hebt gehad. :* Kind met karakter zeggen ze dan toch? :6
pi_189987869
@ToT ik gier het altijd uit als m’n vriend een discussie heeft met frumpie. Dat ‘strenge’ gebrabbel en bekkie er dan bij O+

@PKM oefff heftig :*

@minilot wat een knappie O+
pi_190000833
Minilot, wat een leuke foto's en fijn dat het geslaagd was O+

PKM, klinkt als een pittige fase waar je in zit, sterkte en hopelijk keert de rust snel weer terug :*

Bella, wat lastig zeg dat ze papa wil zien voor het slapen gaan. Helpt afleiden een beetje? Als vrouwlief 's avonds werkt en mijn peuter wil haar nog even zien (wat dan dus niet kan), dan helpt het vaak wel als ik haar extra knuffel, een extra boekje lees en beloof dat mam haar nog een kusje komt geven als ze thuis komt. Je hebt overigens ook knuffel (emotiknuffels ofzo?) waar je een boodschap in kan spreken voor je kind. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wellicht zou zoiets nog een mogelijkheid zijn als je man dan wat inspreekt in die knuffel en je die meegeeft met het slapen gaan?

Hier een dreumes met steeds meer karakter :') Het is een deugniet eerste klas, neemt zelfs haar peuterzus mee op sleeptouw als ze op avontuur gaat. Ze heeft geluk met haar schattige boevenkoppie, waardoor andere mensen smelten als ze kattenkwaad uithaalt. Maar af en toe ..... :X Lief is ze wel hoor, en een enorme knuffelaar O+
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 18 november 2019 @ 11:48:37 #262
74056 crew  ToT
pi_190002234
Fakking ochtendhumeur van hier tot Tokyo omdat ik slecht geslapen heb. }:|
Ik slinger de Senseo aan, hij warmt op, pruttel pruttel pruttel, en ik hoor een klik! Pruttel pruttel pruttel...

Mini-ToT, blijf van de aan/uitknop af! :(

:') En even later zit je een fles ginger ale uit z'n klauwtjes te trekken en zet je de lamp toch maar op de grond voor hij hem ÉCHT aan het snoer naar beneden trekt, hoor je van je vrouw dat hij vanochtend ineens uit een zak chips zat te knabbelen die toch echt wel op het bureau lag enz.

O+ En dat lachebekje als je met hem praat..... O+
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 18 november 2019 @ 18:17:51 #263
74056 crew  ToT
pi_190008472
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2019 14:58 schreef BellaaElisa het volgende:
Cocomelon :X
Wat fijn Jagär O+ *O*
We hebben het hier nu ook op staan.
Echt zoooo fakking Amerikaans! _O- Zoetsappig to the max, en bomvol lesjes dat je netjes je groenten moet eten en "alsjeblieft" en "dank je wel" moet zeggen.
En het klinkt vaak echt nergens naar; alsof iemand op zingende manier een gewone tekst opdreunt. Zit vaak geen rijm in (als het wel rijmt, is het vaak met maar "wow!" of "ew!" op het eind ergens achteraan geplakt) en de tekst moet met sommige zinnen snel opgedreund worden omdat het anders niet in de melodie past! :') Vaak ook het zelfde melodietje voor meerdere liedjes, of bekende liedjes waarvan ze de tekst op ongelukkige wijze wat hebben aangepast.
Maar ach, op zich heeft het ook wel wat.

Mini-ToT zat weer als een bezetene te gieren van het lachen bij een hondje. Dat geblaf klonk zo fake als het maar kan, maar hij zat helemaal te stuiteren van plezier! :D

_O- Zelfs een lelijk geanimeerde grote, boze wolf zorgt voor grote hilariteit bij Mini-ToT! :D Hoe kan hij daar nou een hond in zien? :D

[ Bericht 5% gewijzigd door ToT op 18-11-2019 18:29:03 ]
pi_190010684
U. en ik gingen net een Kleintjesproof ontbijtkoek bakken voor papa. Het beslag is goedgekeurd. O+ O+

Protčge moi de mes désirs.
  Moderator maandag 18 november 2019 @ 20:47:40 #265
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_190010880
Ok, ik maak me (weer eens) zorgen. Onze dochter is nu 16 maanden en zegt 1 woordje. 'dag'. Dat komt omdat ze dat bij Juffrouw Roos ook altijd zeggen. Ze weet op welke momenten in de filmpjes dat komt en zegt het vaker ook zo, als we niet filmpjes kijken, dus gewoon zo.

Maar, dat is ook het enige woord dat ze zegt. Ze zegt geen mama of papa, of wat dan ook. Ze begrijpt wel dingen. Waar is de klok, waar is de foto, waar is je neusje, waar is papa's neusje. Daar wijst ze dan naar al is het verschil tussen mijn neus of haar neus aanwijzen wat moeilijk, mijn neus is moeilijker om te snappen.

Als ik zeg kom hier dan komt ze 9/10 keer ook.

Nu is mijn vrouw duits en wordt ze dus 2talig opgevoed. Ik praat duits met mijn vrouw maar nederlands met mijn dochter. Overal lees je dat ze bij 10 a 12 maanden wel papa of mama zeggen, maar hier is het dus alleen 'daag' (ja, echt).

Ik maak me daar zorgen over. Ze hoort goed want als ze muziek hoort is het dansen. Bij die juf roos liedjes zitten vaak ook dansjes en gisteren deed ze een dansje bij het eind van een liedje dat ik dacht van; das niet het juiste dansje.

Maar ze danste alvast het dansje van het liedje wat erna kwam. Dingen blijven dus wel hangen, maar praten, nee.

Inmiddels loopt ze wel sinds een week of 4, en goed ook. Ik maakte me daar ook zorgen over maar 4 weken geleden stond ze op, en liep 3 passen. Ik was stomverbaasd. Sinds toen ging het met lopen heel erg snel.

Maar dat praten... Tja... Dat baart me toch zorgen. Ze moeten rond deze leeftijd 5 a 10 woordjes kennen. Ja, kennen wel ja, maar praten niet. Iemand ervaringen?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_190010938
Bij een tweetalige opvoeding gaat het sowieso trager CoolGuy. Ik vind het niet zorgwekkend klinken, zeker als ze al bezig is met andere grote ontwikkelingen zoals lopen. Maar als je je echt zorgen maakt kan je het bespreken bij het CB, zij kunnen je indien nodig doorverwijzen voor logopedie.
pi_190011129
@CoolGuy: Sofie is 15.5 maand en wordt alleen Nederlands talig opgevoed. Zij praat ook nauwelijks. Ze zegt sinds 2 weken wat regelmatiger mama en af en toe komt er iets voorbij waar je papa in zou kunnen horen. Wel begint ze nu steeds meer verschillende taal-klanken te maken. Ik heb, net als jou, het idee dat ze alles prima snapt. En ook ik maakte me zorgen (en nog weleens). Op mijn werk heb ik veel contact met een logopediste dus wanneer ik me zorgen maak vraag ik even bij haar na of het nog allemaal binnen normaal valt. (Ik laat haar dan wat filmpjes zien).
Zolang zij zich geen zorgen maakt probeer ik dat ook niet te doen.

Als je je echt zorgen maakt neem dan eens contact op met een preverbaal logopedist. Hoogstwaarschijnlijk is er niets aan de hand. Maar het kan fijn zijn als iemand met kennis even mee kijkt maar je kind.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 18 november 2019 @ 20:59:13 #268
74056 crew  ToT
pi_190011154
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 20:47 schreef CoolGuy het volgende:
Ok, ik maak me (weer eens) zorgen. Onze dochter is nu 16 maanden en zegt 1 woordje. 'dag'. Dat komt omdat ze dat bij Juffrouw Roos ook altijd zeggen. Ze weet op welke momenten in de filmpjes dat komt en zegt het vaker ook zo, als we niet filmpjes kijken, dus gewoon zo.

Maar, dat is ook het enige woord dat ze zegt. Ze zegt geen mama of papa, of wat dan ook. Ze begrijpt wel dingen. Waar is de klok, waar is de foto, waar is je neusje, waar is papa's neusje. Daar wijst ze dan naar al is het verschil tussen mijn neus of haar neus aanwijzen wat moeilijk, mijn neus is moeilijker om te snappen.

Als ik zeg kom hier dan komt ze 9/10 keer ook.

Nu is mijn vrouw duits en wordt ze dus 2talig opgevoed. Ik praat duits met mijn vrouw maar nederlands met mijn dochter. Overal lees je dat ze bij 10 a 12 maanden wel papa of mama zeggen, maar hier is het dus alleen 'daag' (ja, echt).

Ik maak me daar zorgen over. Ze hoort goed want als ze muziek hoort is het dansen. Bij die juf roos liedjes zitten vaak ook dansjes en gisteren deed ze een dansje bij het eind van een liedje dat ik dacht van; das niet het juiste dansje.

Maar ze danste alvast het dansje van het liedje wat erna kwam. Dingen blijven dus wel hangen, maar praten, nee.

Inmiddels loopt ze wel sinds een week of 4, en goed ook. Ik maakte me daar ook zorgen over maar 4 weken geleden stond ze op, en liep 3 passen. Ik was stomverbaasd. Sinds toen ging het met lopen heel erg snel.

Maar dat praten... Tja... Dat baart me toch zorgen. Ze moeten rond deze leeftijd 5 a 10 woordjes kennen. Ja, kennen wel ja, maar praten niet. Iemand ervaringen?
Ook tweetalig hier (Nederlands en Engels) en Mini-ToT zegt alleen dingen als "Da! Da! DadadadadaDADADADAAAAAAAAAAA!!!!!!!" en "Memememe mamamamama" enz op volkomen willekeurige momenten. Ook hij snapt wel meer en meer dingen die we zeggen, maar hij zegt met 14 maanden nog geen enkel woord. Als we proberen hem iets te laten zeggen, lacht hij even en slaat dan met zijn handjes op zijn hoofdje of klapt zijn handjes of kruipt hij er vandoor of whatever.
Zing je "Clap your hands everybody, clap your hands!", dan gaat hij direct lachend in zijn handjes klappen en zo zijn er nog wel meer dingen die hij wel snapt.

In de woorden van How To Dad: "He'll be right".

  Moderator maandag 18 november 2019 @ 21:10:23 #269
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_190011406
quote:
2s.gif Op maandag 18 november 2019 20:59 schreef ToT het volgende:

[..]

Ook tweetalig hier (Nederlands en Engels) en Mini-ToT zegt alleen dingen als "Da! Da! DadadadadaDADADADAAAAAAAAAAA!!!!!!!" en "Memememe mamamamama" enz op volkomen willekeurige momenten. Ook hij snapt wel meer en meer dingen die we zeggen, maar hij zegt met 14 maanden nog geen enkel woord. Als we proberen hem iets te laten zeggen, lacht hij even en slaat dan met zijn handjes op zijn hoofdje of klapt zijn handjes of kruipt hij er vandoor of whatever.
Zing je "Clap your hands everybody, clap your hands!", dan gaat hij direct lachend in zijn handjes klappen en zo zijn er nog wel meer dingen die hij wel snapt.

In de woorden van How To Dad: "He'll be right".

Dit doet onze dochter ook. Brabbelen, veel, maar soms ook helemaal niet.en dan op andere momenten komt er geen eind aan. Mamamamamamamamamama heb ik ook een paar keer gehoord, en verder begrijpt ze ook dingen als klappen in de handjes, op t boze bolletje, hieperpiep hoera bv. Meer kan ik zo even niet bedenken.

Voor de rest, dank voor jullie reacties.
Breitling - Instruments for Professionals
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 18 november 2019 @ 21:16:35 #270
74056 crew  ToT
pi_190011526
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 21:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dit doet onze dochter ook. Brabbelen, veel, maar soms ook helemaal niet.en dan op andere momenten komt er geen eind aan. Mamamamamamamamamama heb ik ook een paar keer gehoord, en verder begrijpt ze ook dingen als klappen in de handjes, op t boze bolletje, hieperpiep hoera bv. Meer kan ik zo even niet bedenken.

Voor de rest, dank voor jullie reacties.
Komt goed! B-)
Af en toe maak ik me ook iets zorgen, maar dan bedenk ik me dat je in het dagelijks leven eigenlijk vrij weinig mensen tegenkomt die alleen maar "DadadadadaDADADAAAAA!!!!" en "Memememe mamamamama" kunnen zeggen! :T

Doet me aan Herman Finkers denken: dat hij zijn eerste woordjes "Mama" en "Papa" waren, en dat hij toen al op de middelbare school zat of zo, en dat mensen toen tegen hem zeiden: "Wij zijn jouw mama en papa niet!" :T
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 18 november 2019 @ 21:20:36 #271
74056 crew  ToT
pi_190011605
Ik maakte me vannacht alleen wel flink zorgen omdat Mini-ToT net voor het slapen gaan op de salontafel gekropen was en er vervolgens van af gekukeld is, met zijn hoofdje op de tegels! :o
Ik zat me de hele nacht te bedenken of ik hem misschien om de paar uur wakker moest maken i.v.m. een mogelijke hersenschudding, maar telkens als ik bij hem op de kamer kwam en ik zag hem zo op zijn buik liggen met het bips omhoog en af en toe een geluidje hoorde van dat hij aan zijn speentje zat te zuigen, kon ik het gewoon niet over mijn hart verkrijgen hem te wekken! :@

Maar vandaag is alles gelukkig helemaal prima! ^O^ Denderde weer als een volslagen malle door de kamer heen, klom weer van de bank op de printer, zat weer aan allerlei kabels te trekken (heeft net geleerd om een kabel echt "binnen te halen" door hand over hand verder te trekken) enz. :)
pi_190011825
Nog even O+ O+ Voor het blije bekkie van U! Met dat kloddertje beslag op zijn neus O+
pi_190012029
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 20:47 schreef CoolGuy het volgende:
Ok, ik maak me (weer eens) zorgen. Onze dochter is nu 16 maanden en zegt 1 woordje. 'dag'. Dat komt omdat ze dat bij Juffrouw Roos ook altijd zeggen. Ze weet op welke momenten in de filmpjes dat komt en zegt het vaker ook zo, als we niet filmpjes kijken, dus gewoon zo.

Maar, dat is ook het enige woord dat ze zegt. Ze zegt geen mama of papa, of wat dan ook. Ze begrijpt wel dingen. Waar is de klok, waar is de foto, waar is je neusje, waar is papa's neusje. Daar wijst ze dan naar al is het verschil tussen mijn neus of haar neus aanwijzen wat moeilijk, mijn neus is moeilijker om te snappen.

Als ik zeg kom hier dan komt ze 9/10 keer ook.

Nu is mijn vrouw duits en wordt ze dus 2talig opgevoed. Ik praat duits met mijn vrouw maar nederlands met mijn dochter. Overal lees je dat ze bij 10 a 12 maanden wel papa of mama zeggen, maar hier is het dus alleen 'daag' (ja, echt).

Ik maak me daar zorgen over. Ze hoort goed want als ze muziek hoort is het dansen. Bij die juf roos liedjes zitten vaak ook dansjes en gisteren deed ze een dansje bij het eind van een liedje dat ik dacht van; das niet het juiste dansje.

Maar ze danste alvast het dansje van het liedje wat erna kwam. Dingen blijven dus wel hangen, maar praten, nee.

Inmiddels loopt ze wel sinds een week of 4, en goed ook. Ik maakte me daar ook zorgen over maar 4 weken geleden stond ze op, en liep 3 passen. Ik was stomverbaasd. Sinds toen ging het met lopen heel erg snel.

Maar dat praten... Tja... Dat baart me toch zorgen. Ze moeten rond deze leeftijd 5 a 10 woordjes kennen. Ja, kennen wel ja, maar praten niet. Iemand ervaringen?
Hier, zoon is nu 25 maand en sinds dit weekend begint hij eindelijk mij na te doen met woef woef en boe, ook ineens wijst hij en zegt die. Hiervoor alleen mem en heit en Nederlands mama pappa. Hij heeft met 18 maanden een logopodiste omdat ik ook bezorgd was, mijn bezorgdheid is nu afgenomen omdat hij mij wel snapt als ik zeg : waar is de bal, dan wijst hij het eindelijk aan. Ik heb hier een half jaar van wakker gelegen en met 18 maanden overtuigt dat er meer speelde. Gelukkig nu een grote sprong vooruit!!

Kanttekening mijn zoon kwam maar 3 van de 10 keer roepen, speelt geweldig alleen vroeg geen hulp (nu komt hij steeds meer) bijna geen contact te krijgen als hij speelde, dit is ook 100% gedraaid.

Die van mij vind neus en oren totaal niet boeiend, hij weet wel al wat cijfers en nummer 9 is favoriet!

[ Bericht 5% gewijzigd door Aloria op 18-11-2019 21:52:32 ]
  Moderator maandag 18 november 2019 @ 21:47:44 #274
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_190012126
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 21:43 schreef Aloria het volgende:

[..]

Hier, zoon is nu 25 maand en sinds dit weekend begint hij eindelijk mij na te doen met woef woef en boe, ook ineens wijst hij en zegt die. Hiervoor alleen mem en heit en Nederlands mama pappa. Hij heeft met 18 maanden een logopodiste omdat ik ook bezorgd was, mijn bezorgdheid is nu afgenomen omdat hij mij wel snapt als ik zeg : waar is de bal, dan wijst hij het eindelijk aan. Ik heb hier een half jaar van wakker gelegen en met 18 maanden overtuigt dat er meer speelde. Gelukkig nu een grote sprong vooruit!!
Hmm, dat wijzen is hier sinds een.. Wat... Een week ofzo? Dan wijst ze aan wat ze wil hebben. We hebben ook verschillende boekjes, en in 1 daarvan is een pagina en daar staat. 'dit boek is eigendom van <naam> en dan kun je daar een naam schrijven. Ik heb een keer haar handje gepakt en een voor een de woordjes aangewezen terwijl ik ze zei en nu moet dat dus elke keer en ze pakt ook mijn vinger en wijst dan.

Het is niet dat ze niks begrijpt. Ze doet ook euh, dubbele klanken soms. Dus een medeklinker gevolgd door een klinker. Maar praten, dat blijft uit. Ze probeert het ook niet na te doen als je iets zegt. Misschien baart dat me nog het meest zorgen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_190012214
Sofie praat ook niet na. En hoe vaker wij een woord herhalen, en er op die manier ‘druk’ opzetten hoe stiller ze wordt. Daar lijkt ze echt onzeker van te worden. Opa’s hebben we dan ook ‘verboden’ om maar steeds opa te blijven zeggen tegen haar, op allerlei verschillende volumes en manieren. 8)7

We lezen veel, ze komt nu ook zelf met boekjes aanlopen, zingen liedjes en kletsen met/tegen haar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')