Whiskers2009 | zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:47 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? | |
beantherio | zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:48 |
Dan zal ie geen probleem hebben met een eventuele straf. | |
_-_ratjetoe_-_ | zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:48 |
Andermaal zeer dom van Verstappen. | |
Tinos85 | zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:49 |
Zeker, het was ook niet nodig om te blijven stappen aangezien niemand sneller gegaan was. | |
Whiskers2009 | zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:50 |
Ik zie graag eerlijkheid. | |
Evenstar | zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:50 |
Nou ja, kunnen uren doorgaan. Mijn mening is dat data duidelijk laat zien dat hij gelift heeft. Wat niet duidelijk is waar dit gebeurd is en of het genoeg is. Het lijkt erop dat het pas op het rechte stuk is gebeurd en niet in de bocht zelf waar geel was. Wat Max verder zegt of doet moet er absoluut niet toe doen. FIA is weer fout bezig. Als ze Max straffen moeten ze Hamilton ook straffen in ieder geval, maar dat zal wel niet gebeuren, Max is makkelijk te pakken. Als ze Max gewoon meteen na de Q zijn snelste ronde hadden afgepakt was het klaar geweest. | |
ChevyCaprice | zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:51 |
Zie net het interview van Jack met Max. “Heb je al iets gehoord, moet je je ergens melden?”![]() | |
hjansen82 | zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:51 |
En Jack hoeft helemaal niet te vragen of Max het gas losliet. Hij is misschien een slechte interviewer maar geen NSB-er. | |
Joosie200 | zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:51 |
Dit. Maar goed, ik lees morgen de uitkomst wel. Kijken of het een inhaalrace wordt of niet. | |
potjecreme | zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:52 |
Je hebt de data van Hamilton? | |
hjansen82 | zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:52 |
Met eerlijkheid win je geen wedstrijden. Zie Ferrari en Mercedes. Sport is hard. Het enige wat telt is de winst, glorie of vergetelheid. In moreel opzicht heb je natuurlijk wel gelijk. | |
Marcoss | zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:52 |
Dat vind ik ook wel apart ja, los van de vraag of hij vol doorrijdt of niet (en op welk moment), was het niet eens meer nodig omdat hij toch al pole had.. | |
nogeenoudebekende | zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:52 |
Komop FIA ik wil naar bed. ![]() | |
Whiskers2009 | zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:52 |
In de persco toegegeven. Geen Plooij voor nodig. | |
ChevyCaprice | zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:53 |
Ben je tegenwoordig al een NSB’er als je een kritische vraag stelt ![]() | |
Marcoss | zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:53 |
Hamilton had ook z'n beste 3de sector, dat lijkt me onmogelijk als je gelift hebt (en dat geldt dan voor Max ook). | |
Marcoss | zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:54 |
Heeft Hamilton weer geluk hoor, die hoefde niet naar de persconferentie! | |
opreis | zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:54 |
Waar heb je dat vandaan dat Ham zn beste 3de sector had? (niet dat ik je niet geloof ik ben gewoon nieuwsgierig) | |
sasquatsch | zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:55 |
Bij Bottas snelate tijd tijdens een rode vlag telde het moment dat die door de computer in het message systeem van de FIA geregistreerd was. | |
Whiskers2009 | zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:55 |
Of je volgt eea | |
Dazalbest | zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:56 |
Wat moet Hamilton morgen halen om het seizoen binnen te halen en bij welke uitslag heeft ie het nog niet? | |
sasquatsch | zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:56 |
Ik las net dat de FIA gezegd zou hebben dat Verstappen in de laatste mini sector gelift zou hebben. Zal de bron even opzoeken. Edit: https://www.crash.net/f1/(...)le-lap-under-yellows Blijkbaar zijn ze daar op terug gekomen. [ Bericht 27% gewijzigd door sasquatsch op 27-10-2019 00:04:55 ] | |
hjansen82 | zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:56 |
Als de FIA Ferrari constant de hand boven het hoofd houd, dan mag je als NL verslaggever Max toch ook wel helpen. | |
Whiskers2009 | zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:56 |
Vlag telt. Ik ga het niet nog 3x uitleggen | |
sasquatsch | zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:56 |
14 punten meer dan Bottas. | |
Whiskers2009 | zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:57 |
Klopt | |
sasquatsch | zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:57 |
Niet bij die rode vlag in ieder geval. | |
opreis | zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:57 |
Of je laat het gewoon ff zien | |
Marcoss | zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:57 |
Zou hij de pole gewoon weigeren als hij hem alsnog krijgt? ![]() | |
Whiskers2009 | zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:58 |
Tot ze lucht kregen vd persco | |
Whiskers2009 | zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:58 |
Of je zout ff op | |
Whiskers2009 | zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:59 |
Er was geen rode vlag | |
Peterselieman | zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:59 |
Die paar meter voorsprong kun je maar beter hebben | |
opreis | zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:59 |
haha nee, ik vraag gewoon iets volkomen relevants in dit topic. Als je dat niet kan hebben ga je maar lekker huilen | |
Mothzor | zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:59 |
En zo zit je 3 uur na de kwalificatie nog steeds met onduidelijkheid. Alsof de VAR in een kwartfinale champions league 3 uur gaat kijken of het nou wel of niet buitenspel was. Wat een waardeloos systeem hanteren ze toch bij de F1. Gewoon direct optreden, straffen etc. Kan eventueel ook na een sessie, maar niet 3 uur!! later nog niks loslaten. | |
Whiskers2009 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:00 |
"clickbait" toch? | |
Dazalbest | zondag 27 oktober 2019 @ 00:00 |
Thanks! ![]() | |
nogeenoudebekende | zondag 27 oktober 2019 @ 00:00 |
Dazalbest | zondag 27 oktober 2019 @ 00:02 |
Valt me wel op dat elke keer als er een wel niet straf situatie is over iets met Max het telkens zo super lang moet duren......![]() | |
beantherio | zondag 27 oktober 2019 @ 00:02 |
Ik ga er zomaar vanuit dat Max morgen niet op P1 zal starten. | |
sasquatsch | zondag 27 oktober 2019 @ 00:02 |
Niet deze race. Eerder in het seizoen. | |
#ANONIEM | zondag 27 oktober 2019 @ 00:02 |
P3 is beter. | |
nogeenoudebekende | zondag 27 oktober 2019 @ 00:03 |
Even kijken wat de orange army kan doen. | |
Peterselieman | zondag 27 oktober 2019 @ 00:03 |
nee, want dan moet je extra meters naar bocht 1 goed gaan maken ![]() | |
Joosie200 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:04 |
https://twitter.com/fia/status/1188212892040077323?s=19 Autoreply of legit? | |
#ANONIEM | zondag 27 oktober 2019 @ 00:04 |
Slipstream.... | |
nogeenoudebekende | zondag 27 oktober 2019 @ 00:04 |
Die door een slipstream gek genoeg makkelijker zijn. | |
Whiskers2009 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:04 |
Heb jij het gezien? Want ik heb je hoog zitten. En wat mij betreft was het vrij duidelijk. | |
Whiskers2009 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:04 |
| |
Peterselieman | zondag 27 oktober 2019 @ 00:05 |
die pak je na een paar honderd meter wel mee | |
franske19 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:05 |
Straf zou logisch zijn maar FIA is nooit logisch. Bottas die onder een rode vlag zijn snelste tijd neerzet en die mag houden omdat de rode vlag op zijn display nog niet te zien was sloeg alles. | |
hjansen82 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:05 |
En dan beukt Leclerc Max er weer af in de bocht. | |
#ANONIEM | zondag 27 oktober 2019 @ 00:06 |
twee Ferrari's in je nek die sneller zijn op rechte stuk. | |
Marcoss | zondag 27 oktober 2019 @ 00:06 |
Denk dat er geen straf gaat volgen eigenlijk (of in ieder geval geen straf die hem pole kost), ook al was het duidelijk niet heel slim wat Max deed. | |
RAVW | zondag 27 oktober 2019 @ 00:06 |
dat had Max ook niet nu geel op zijn Display dus als hij dat gebruikt zal de FIA niets meer kunnen doen , dat is ook wat e teambaas van RBR aangaf dat ze niet wisten dat er geel was | |
hjansen82 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:06 |
Spreken is zilver en zwijgen is goud blijkt maar weer. | |
Whiskers2009 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:07 |
Ik denk van wél. FIA moet iets nu. | |
#ANONIEM | zondag 27 oktober 2019 @ 00:07 |
Dat was gewoon dom en ook geen respect voor veiligheid. | |
hjansen82 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:07 |
Zichzelf opheffen moeten ze, want de geloofwaardigheid zijn ze nu helemaal kwijt. | |
nogeenoudebekende | zondag 27 oktober 2019 @ 00:08 |
Ze waren zelf ook redelijk laks. Middle of the road wellicht. Snelste tijd wordt geschrapt. | |
trein2000 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:08 |
Dit lijkt mij ook. Anders ben je niet geloofwaardig. Maar de F1-politiek gaat uitmaken of het afnemen tijd (+licentiepunten en/of boete) wordt of een gridstraf. | |
Maver24 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:08 |
??? https://twitter.com/fia/status/1188212892040077323?s=19 | |
Evenstar | zondag 27 oktober 2019 @ 00:09 |
1x geel, niet gelift, snelste tijd afpakken, iedereen blij. Kan FIA zeggen dat ze gestraft hebben en heeft Max er geen last van. Even achter de schermen tegen Max zeggen dat die even zijn bek moet houden in de toekomst en klaar. | |
Marcoss | zondag 27 oktober 2019 @ 00:09 |
Denk dat ze gewoon laat zijn met het nieuwsbericht ![]() | |
opreis | zondag 27 oktober 2019 @ 00:09 |
| |
sasquatsch | zondag 27 oktober 2019 @ 00:09 |
Ik weet niet waar je op doelt. Eerder dit seizoen reed Bottas naar de snelste tijd omdat de rode vlag als gevolg van een crash later in het systeem stond dan hij over de finish was waardoor de tijd bleef staan ondanks dat de vlag er eerder was. Dat is tegenstrijdig met je uitspraak dat de vlag telt. Alleen is dat hier, denk ik, niet van toepassing omdat allang te zien was dat er geel was. | |
Peterselieman | zondag 27 oktober 2019 @ 00:09 |
Volgens mij zijn we in deze 'discussie' in een uur 0,0 opgeschoten | |
Whiskers2009 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:09 |
Wat is de vraag? | |
trein2000 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:10 |
Kan een uitweg zijn voor de FIA. Als je wil. Maar we gaan het zien. | |
beantherio | zondag 27 oktober 2019 @ 00:10 |
Zelfs als ze Verstappens woorden voor waar zouden aannemen en er vanuit zouden gaan dat ie niet gelift heeft dan nog moet de vraag beantwoord worden waarom er sprake was van slechts een gele vlag en eigenlijk geen mogelijkheid was voor een coureur om er fatsoenlijk op te reageren. Maar ik vermoed dat dit dan onder het bed geveegd gaat worden en ie toch gewoon een straf krijgt. | |
Whiskers2009 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:10 |
Wilden ze. Nu niet meer. | |
nogeenoudebekende | zondag 27 oktober 2019 @ 00:10 |
Het scheelt f5-en op de FIA.com. | |
Joosie200 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:11 |
Of dit vertraagt online gezet is pre Verstappen summoned of post ![]() | |
Mothzor | zondag 27 oktober 2019 @ 00:11 |
Lijkt mij ook de meest 'sportieve' oplossing. De systemen faalde ook nogal (blijkbaar heeft Bottas de systemen gesloopt in zijn crash). | |
Whiskers2009 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:12 |
Huh? | |
Evenstar | zondag 27 oktober 2019 @ 00:13 |
Die Tweet is net online gezet, dus hij vraagt zich af of 1) Omdat het nu online is gezet Max inderdaad geen straf gaat krijgen of 2) Twitter account van niks weet en gewoon dingen post, zonder weet te hebben of te wachten op de stewards. | |
Joosie200 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:13 |
De hamvraag is toch of Max van pole mag vertrekken of niet. Door het tijdstip van het plaatsen van die tweet (ver nadat Max bij de stewards moest komen) kun je gaan afvragen of de stewards er bij laten zitten. Of niet want die tweet is alvast klaar gezet voor überhaupt bekend was dat Max naar de stewards moest. | |
Joosie200 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:14 |
Dit dus. | |
Whiskers2009 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:14 |
Verstappen is summoned | |
LTVDK | zondag 27 oktober 2019 @ 00:14 |
Nou lijkt me duidelijk dan als de FIA het zelf zo meldt. | |
beantherio | zondag 27 oktober 2019 @ 00:15 |
Lijkt me duidelijk het laatste. Ik vermoed dat de Twitter-account van FIA niet wordt beheerd door de stewards van deze race. En waarschijnlijk ook niet eens door mensen die zich echt interesseren voor deze situatie. | |
Mothzor | zondag 27 oktober 2019 @ 00:15 |
Dit duurt toch allemaal veel te lang zeg. We zijn gewoon al ruim 3 uur verder ![]() | |
Evenstar | zondag 27 oktober 2019 @ 00:16 |
Lieverd, je leest niet. Dat weten we .... maar als FIA nu nadat Max al bij de stewards is geweest opeens post dat Max pole heeft kan je je afvragen of dat betekent dat Max geen straf gaat krijgen. Of het kan gewoon zijn dat diegene die hun Twitter-account beheert zich van niks aantrekt en alles online kwakt. Ik denk tweede ![]() | |
het_synergy_effect | zondag 27 oktober 2019 @ 00:16 |
Die eerlijkheid van Max die jij zo hoog hebt zitten valt best mee. De eerste vraag is simpel: heb je een gele vlag gezien? Geen ja, geen nee, geen duidelijk antwoord. Hij ontwijkt de vraag en geeft aan dat hij wist van de crash van Bottas. Daarna de vraag of hij zijn gas heeft losgelaten. Max reactie: "gezien de snelle rondetijd ziet het daar niet naar uit, of wel?" Opnieuw geen direct/eerlijk antwoord. | |
Tijn | zondag 27 oktober 2019 @ 00:16 |
Hij is een uur geleden pas naar de stewards gegaan. | |
Whiskers2009 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:16 |
Door de persco. 23:10 uur bij de stewards | |
RAVW | zondag 27 oktober 2019 @ 00:16 |
wees blij dat je niet mijn werkgever heb daar zit ik al meer dan 20 jaar te wachten op antwoord ..... ![]() ![]() | |
opgebaarde | zondag 27 oktober 2019 @ 00:17 |
Wat is nu het hele verhaal? Verstappen rijdt tijdens geel zijn snelste tijd en de minisector waar geel was, daar was hij langzamer dan de vorige snelste ronde dus vond de FIA het geen straf waardig, maar omdat Verstappen een grote mond had tijdens de persconferentie is de FIA gedwongen om toch nog een keer te kijken naar zijn gedrag in die sector? Dat is het toch? | |
Marcoss | zondag 27 oktober 2019 @ 00:17 |
Neem aan dat ze in zo'n artikel wel iets zetten over een onderzoek m.b.t. Max en die gele vlag en de tekst dus van daarvoor is. (en dus waarschijnlijk niet zoveel zegt over een eventuele straf voor Max) | |
Evenstar | zondag 27 oktober 2019 @ 00:17 |
Yup. | |
Mothzor | zondag 27 oktober 2019 @ 00:17 |
Snap ik, maar we gaan een voetballer ook niet zijn goal afpakken als ie na de wedstrijd vertelde dat hij de bal met zijn hand aannam. Gaat erom dat het hele beslis systeem langdradig en vooral inconsequent is. | |
nogeenoudebekende | zondag 27 oktober 2019 @ 00:18 |
Of je bent aangenomen? | |
Whiskers2009 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:18 |
Ja | |
mikieu | zondag 27 oktober 2019 @ 00:19 |
Dus? Dit is hetgeen wat je doet, zeg je ja dat je de vlag zag is niet liften dom. Zeg je dat je de vlag niet zag hoor je niet in de auto thuis. Wat deed vettel na het wheelbanggedoe in Baku? | |
Whiskers2009 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:19 |
Verder was hij duidelijk en eerlijk. De hele tijd. Zoals ik gewend ben. | |
RAVW | zondag 27 oktober 2019 @ 00:19 |
Ja in 1995 al | |
Marcoss | zondag 27 oktober 2019 @ 00:19 |
Ja.. en gelukkig konden we daar op FOK heel lang over discussiëren ![]() | |
RAVW | zondag 27 oktober 2019 @ 00:20 |
Max houd de FIA wel bezig zeg .. door even wat te zeggen ... | |
opgebaarde | zondag 27 oktober 2019 @ 00:21 |
Bij het tweede scenario is het wel gek dat die persoon dit bericht drie uur t laat post | |
Marcoss | zondag 27 oktober 2019 @ 00:21 |
Mja, het is geen direct antwoord op de vragen, maar is duidelijk genoeg toch? | |
trein2000 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:21 |
Ruim een uur voor iets dat aardig zwart/wit is, dat is lang. | |
Whiskers2009 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:22 |
Niks nieuws | |
RAVW | zondag 27 oktober 2019 @ 00:22 |
nog even mensen en dan gaan we weer een uurtje terug krijgen ![]() | |
opgebaarde | zondag 27 oktober 2019 @ 00:22 |
De regel is krom. Er is geen afspraak hoeveel je moet vertragen als je maar vertraagt. Zoals in dit geval onbedoeld een paar milliseconden Als Hammie dit had gedaan, had ik geschreeuwd om een straf ![]() | |
nogeenoudebekende | zondag 27 oktober 2019 @ 00:22 |
Eindelijk een update is het de scrutineering. ![]() | |
Marcoss | zondag 27 oktober 2019 @ 00:23 |
Geen idee hoe snel die artikelen normaal op de FIA-twitter terechtkomen, maar het gebeurt wel vaker dat wedstrijdverslagen pas veel later officieel op een twitter-account voorbijkomen. | |
Marcoss | zondag 27 oktober 2019 @ 00:24 |
Hamilton deed het ook overigens ![]() (alleen gaf hij dat achteraf niet toe, al weet ik niet of hij er überhaupt iets over heeft gezegd) | |
Predator40 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:24 |
niet echt, er had ook al geel gezwaaid moeten worden voor de plaats van het ongeluk en niet pas erbij. | |
potjecreme | zondag 27 oktober 2019 @ 00:26 |
Heb jij de data? | |
Evenstar | zondag 27 oktober 2019 @ 00:26 |
Even heel kort door de bocht. Als je onder een gele vlag je snelste ronde neerzet (zoals Max en Lewis dat deden) dan heb je niet echt gelift. Dus gewoon die ronden afpakken, met de vinger zwaaien en weer door. De FIA maakt van alles zo'n groot drama door overal uren over te doen. | |
Gremen | zondag 27 oktober 2019 @ 00:26 |
Geen vervolg dus. Fijn, eindelijk slapen | |
Nebelwerfer | zondag 27 oktober 2019 @ 00:27 |
Ondertussen bij het terug kijken bij q3, zou fijn zijn daarna te weten waar we aan toe zijn ! | |
Whiskers2009 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:27 |
Owh, nou is telemetrie ineens niet meer leidend?! | |
Marcoss | zondag 27 oktober 2019 @ 00:27 |
| |
Gremen | zondag 27 oktober 2019 @ 00:27 |
3 plaatsen straf | |
opgebaarde | zondag 27 oktober 2019 @ 00:28 |
P4... | |
Evenstar | zondag 27 oktober 2019 @ 00:28 |
Ik zeg toch, kort door de bocht ![]() | |
hjansen82 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:28 |
Er is nog geen FIA document. | |
Bastiefcg | zondag 27 oktober 2019 @ 00:29 |
Lol😂 | |
mikieu | zondag 27 oktober 2019 @ 00:29 |
Haha schande dit. | |
Nattekat | zondag 27 oktober 2019 @ 00:29 |
Toen hing er nog geen geel | |
Fyodor | zondag 27 oktober 2019 @ 00:29 |
Dat 1e hoeft natuurlijk niet. Bijv. in sector 2 wint Max 3 tienden t.o.v. rondje daarvoor en in sector 3 verliest hij 2 tienden door de gele vlag (hypothetisch). Verder eens hoor, pak die ronde af en door naar de race. Duurt echt veel te lang doet. | |
Newone82 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:30 |
3 plaatsen straf, officieel. | |
Whiskers2009 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:30 |
Echt hoor ![]() | |
opgebaarde | zondag 27 oktober 2019 @ 00:30 |
Eigen schuld, hij reed daar als laatste en had al de snelste tijd. | |
nogeenoudebekende | zondag 27 oktober 2019 @ 00:30 |
Kut. | |
franske19 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:31 |
Ja terecht helaas. Hamilton is wel weer een hypocriete lul met z'n commentaar over veiligheid terwijl hij gewoon vol gas voorbij Bottas knalt. | |
Sjemmert | zondag 27 oktober 2019 @ 00:31 |
Was te verwachten. Jammer weer. | |
Nattekat | zondag 27 oktober 2019 @ 00:31 |
Gewoon 4d schaken om een slipstream te krijgen. | |
Drebbelman | zondag 27 oktober 2019 @ 00:31 |
Wat een circus weer bij de FIA, past wel in de stijl van het hele seizoen ![]() | |
Peterselieman | zondag 27 oktober 2019 @ 00:31 |
FIA wat doe je nu ... | |
opreis | zondag 27 oktober 2019 @ 00:31 |
Er werd alleen door een marshel gezwaaid, op de LED schermen geen geel | |
Mothzor | zondag 27 oktober 2019 @ 00:31 |
En Hamilton? | |
Tinos85 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:31 |
Eigen stomme schuld, lul. Maar Hamilton moet ook straf krijgen, die verbeterde immers ook. | |
potjecreme | zondag 27 oktober 2019 @ 00:31 |
Weer zijn ego niet onder bedwang weten te houden. | |
Marcoss | zondag 27 oktober 2019 @ 00:32 |
Oh, dat zou wel kunnen ja, Hamilton zat nog voor Vettel natuurlijk. | |
Joosie200 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:32 |
https://www.fia.com/file/104513/download/29680 Volgende keer dus smile and wave en bek houden op de persco. En een geel vlaggetje is dus duidelijk voor een coureur die de bocht naar rechts instuurt terwijl de marshall links uit zicht staat. Ach ja, inhaalrace it is. | |
hjansen82 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:33 |
Die lui zijn niet goed. Beter dat hij zijn auto morgen in het FIA steward hok parkeert. | |
nogeenoudebekende | zondag 27 oktober 2019 @ 00:33 |
Nouja kan ik in ieder geval naar bed. | |
Predator40 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:33 |
dikke FIA faal in alle opzichten ...en max niet slim maargoed. | |
Whiskers2009 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:33 |
Ik begin je echt een vervelende troll te | |
Predator40 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:33 |
is het ook......zielige kut trollen | |
Mothzor | zondag 27 oktober 2019 @ 00:34 |
Ik houd me in... FIA sterf! | |
Marcoss | zondag 27 oktober 2019 @ 00:34 |
Op zich hoeft het niet eens zo nadelig te zijn met zo'n enorm lange run naar de 1e bocht, alleen zijn die 2 Ferrari's ook zonder slipstream al enorm snel ![]() | |
aesop | zondag 27 oktober 2019 @ 00:34 |
Hij kan in beroep, dat zou ik maar doen. En de gridstraf geldt voor de volgende race. Beetje onduidelijk eat men bedoelt. | |
northernlight81 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:34 |
Domme actie van Max. Fia maakt er ook een zooi van door eerst te zeggen dat de data liet zien dat hij wel afgeremt had. | |
ondeugend | zondag 27 oktober 2019 @ 00:35 |
Allemachtig dom. Heel onhandig | |
Fir3fly | zondag 27 oktober 2019 @ 00:35 |
Wat een verrassing, de stewards maken er wederom een complete farce van. Gooi ze allemaal eruit en vervang ze door advocaten die niets hebben met F1. | |
beantherio | zondag 27 oktober 2019 @ 00:35 |
Wat wil je FIA verwijten? Dit wilde Max zelf. | |
nogeenoudebekende | zondag 27 oktober 2019 @ 00:35 |
De volgende race is morgen. | |
opgebaarde | zondag 27 oktober 2019 @ 00:36 |
Owjoh nu jij het zegt. Huh | |
Szura | zondag 27 oktober 2019 @ 00:36 |
Om het compleet te maken zal ie er in de eerste bocht wel iemand aftikken en zichzelf beschadigen | |
daNpy | zondag 27 oktober 2019 @ 00:36 |
Leclerc start van 1.
| |
mikieu | zondag 27 oktober 2019 @ 00:36 |
Huh? Niet morgen? | |
Joosie200 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:36 |
True, true. Mercedes heeft party modus maar Ferrari heeft een powerup van heb ik jou daar op de rechte stukken. Succes om die in de slipstream bij te houden. Of Max gaat kijken of ie binnendoor kan en dan de bus parkeren ![]() ![]() | |
Evenstar | zondag 27 oktober 2019 @ 00:36 |
Ik kijk nu al bijna 25 jaar F1, maar ik kan mij echt geen enkel seizoen herinneren waarbij FIA zo onhandig was met straffen. Ze beinvloeden bijna iedere race de stand. | |
Marcoss | zondag 27 oktober 2019 @ 00:36 |
Maar daar had de FIA echt die uitspraken niet voor nodig, lijkt me.. Maar goed, die discussie hebben we al gehad ![]() | |
Mothzor | zondag 27 oktober 2019 @ 00:36 |
Ohhh vandaar, meneer Sullivan zat er weer. Narcistische tyfus hond dat dat ook is. | |
nogeenoudebekende | zondag 27 oktober 2019 @ 00:37 |
Welke ander volgende race is er? | |
cunial | zondag 27 oktober 2019 @ 00:37 |
Ik word echt zo gek van dat inconsequente kk gedrag van de FIA, coureurtje pesten is het. Ze weten godverredomme niet welke straffen ze aan wie moeten geven en zwaaien maar met de vinger in de lucht om te voelen welke kant de wind waait en welke straf daarbij past. Max morgen lekker een inhaalrace doen ook prima, maar de FIA moet zelf even gereorganiseerd worden. | |
hjansen82 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:37 |
Dit komt natuurlijk weer omdat die spaghetti slikkers weer geklaagd hebben bij de FIA na de persco. Die Italianen hebben het bietsen tot een kunst verheven. | |
potjecreme | zondag 27 oktober 2019 @ 00:37 |
Heel vermoeiend | |
Mothzor | zondag 27 oktober 2019 @ 00:38 |
Next race, die is dus morgen ![]() Niet next race weekend. | |
aesop | zondag 27 oktober 2019 @ 00:40 |
Ik vind het overigens bizar dat men naar car no 5 verwijst om te rechtvaardigen dat Max de gele vlag had moeten zien. | |
DKUp | zondag 27 oktober 2019 @ 00:40 |
Leffing auwt lauwt | |
opgebaarde | zondag 27 oktober 2019 @ 00:40 |
Had je dit ook gezegd als het Hamilton was geweest? | |
ootjekatootje | zondag 27 oktober 2019 @ 00:41 |
Ok ok , dus max weer gridstraf.. F1 wordt wederom een lachertje | |
cunial | zondag 27 oktober 2019 @ 00:41 |
Jazeker, en komt niet aan met oranje bril gelul want de FIA is gewoon een grote bende dat ziet iedereen. | |
ootjekatootje | zondag 27 oktober 2019 @ 00:41 |
Als Max hem Morgen wint, hang ik hier die vlag uit | |
Zorro | zondag 27 oktober 2019 @ 00:42 |
De gele? | |
potjecreme | zondag 27 oktober 2019 @ 00:42 |
Haha | |
Predator40 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:43 |
zou wel karma zijn als max hem door de gridstraf wint...... | |
cunial | zondag 27 oktober 2019 @ 00:43 |
![]() | |
ootjekatootje | zondag 27 oktober 2019 @ 00:43 |
Snelste tijd op Mexico is Max, met of zonder gridstraf | |
DKUp | zondag 27 oktober 2019 @ 00:43 |
De laatste tijd hadden ze gewoon moeten afkeuren en dan was het wel klaar geweest. | |
ootjekatootje | zondag 27 oktober 2019 @ 00:43 |
Ook | |
opgebaarde | zondag 27 oktober 2019 @ 00:43 |
Er is maar één iemand die we hier op aan kunnen kijken en dat is Verstappen zelf. Hij heeft niet eens ingehouden terwijl hij van de crash wist Als de FIA geen straf had gegeven, dan was dat controversieel geweest. De nare smaak komt nu omdat de FIA aangaf dat er geen straf zou komen, totdat Verstappen een grote mond had tijdens de persconferentie. Hij gaf precies aan waarom hij wel bestraft zou moeten worden Dat kunnen we de FIA niet verwijten, wel dat de regel 'vertragen' weinig zegt | |
ChevyCaprice | zondag 27 oktober 2019 @ 00:44 |
Het is niet leuk, maar terecht. | |
Marcoss | zondag 27 oktober 2019 @ 00:45 |
Max had dus de gele vlag niet gezien volgens die tekst, wel dat Bottas daar stond... maar omdat Vettel hem wel zag en vaart minderde, had Max deze ook moeten zien. Snap de straf wel, maar de onderbouwing is bijzonder. | |
Sjeeser | zondag 27 oktober 2019 @ 00:45 |
Als Max zijn mond gehouden had was dit niet gebeurd. Maar ja, even stoer doen in de persconferentie, dom dom dom. | |
nogeenoudebekende | zondag 27 oktober 2019 @ 00:45 |
Wit blauw geel. | |
opgebaarde | zondag 27 oktober 2019 @ 00:45 |
Ik vind het dit jaar wel meevallen | |
aesop | zondag 27 oktober 2019 @ 00:45 |
Als er duidelijk geel was gezwaaid was Max wel van zijn gas afgegaan lijkt me, dus de FiA is wel degelijk iet s te verwijten. | |
Red_85 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:45 |
Dit. Pak die snelste ronde af en klaar. Gridstraf slaat helemaal nergens op. | |
ootjekatootje | zondag 27 oktober 2019 @ 00:45 |
Verstappen blijft eerlijk en dat kost hem nu zijn pole. Wat gaan ze de volgende keer zeggen? Op de langere termijn is dit gewoon fair, ze hadden het anders ook gezien in zijn data. | |
mikieu | zondag 27 oktober 2019 @ 00:45 |
Ansich is het terecht, waar dit gewoon gevaarlijk is. Wmb weer een fout van het team, dwing hem gewoon tot liften. Hij had al P1.. | |
Marcoss | zondag 27 oktober 2019 @ 00:46 |
Waar nog bij komt dat de snellere ronde helemaal niet nodig was, pole had hij sowieso al. | |
Predator40 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:46 |
tevens moet de FIA zelf ook maar eens hun shit op orde krijgen, je kan niet met 1 enkele gele vlag gaan zwaaien op de plek van het ongeluk......is ook niet echt heel veilig. moet toch minstens 1 bocht van tevoren aangegeven worden. | |
hjansen82 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:47 |
Bij een sport waar veel geld in omgaat zijn dit soort praktijken schering en inslag. Diegene die het meeste oplevert of betaalt, bepaalt. | |
Zorro | zondag 27 oktober 2019 @ 00:47 |
Ik heb het niet gezien want was niet thuis, maar waren de gele lichten naast baan aan? In Japan was dat toch leidend wb het eind van de race? Finishvlaggen op de lichtborden, ook al werd er geen vlag gezwaaid? En nu zou de vlag ineens leidend zijn? | |
Joosie200 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:47 |
Jup want Vettel zat toch achter Max? Hoe kan ie dan zien dat Vettel vaart mindert als Max voor hem over de finish rijdt? Heeft ie zulk goede haviksogen om dat in zijn spiegels te spotten? Dat is meer naar de eindbeslissing toe redeneren omdat Max niet verbloemde op de persco dat ie Bottas zag crashen. | |
Predator40 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:48 |
Nope, 1 enkele vlag die amper te zien was.....op de plek van het ongeluk | |
Justevo | zondag 27 oktober 2019 @ 00:48 |
Wat een grap. De stewards hadden toch gelijk na de race gezegd van "wij zien geen problemen in de data, dus niks aan de hand" Dan geef je door deze straf je eigen incompetentie weer. Puur uit rancune dat je te kakken wordt gezet. | |
Peterselieman | zondag 27 oktober 2019 @ 00:48 |
Max reed als laatste in het treintje, voor hem zat Vettel, daarvoor Hamilton en daar weer voor Bottas | |
Evenstar | zondag 27 oktober 2019 @ 00:48 |
Nee, geen lichten, geen geel op stuur, alleen 1 klein lullig vlagje tussen de hekken door (aan de linkerkant, terwijl bocht naar rechts gaat) en dat heeft Max niet gezien. Volgens de FIA had die dat wel moeten zien, want Vettel had het ook gezien .... mooie verklaring ![]() | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 00:48 |
Kut FIA | |
Zorro | zondag 27 oktober 2019 @ 00:49 |
Dan zijn ze dus weer heel handig zichzelf aan het tegenspreken. Wat is nou leidend, de vlag of het bord? Dat weet nu niemand toch? | |
Marcoss | zondag 27 oktober 2019 @ 00:49 |
Nee, blijkbaar had Bottas dat systeem gesloopt bij z'n crash (of iets dergelijks), werd enkel gezwaaid met de vlag. | |
Predator40 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:49 |
ze sporen echt niet daar...... | |
Peterselieman | zondag 27 oktober 2019 @ 00:49 |
Maar goed, Verstappen had verstandiger moeten zijn en meteen moeten liften toen hij iets van Bottas zag | |
Predator40 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:50 |
zo werkt het niet echt in de racerij hoor maargoed | |
nogeenoudebekende | zondag 27 oktober 2019 @ 00:50 |
Komt dát even goed uit... Leermomentje voor Max, no comment. | |
potjecreme | zondag 27 oktober 2019 @ 00:50 |
Dit | |
Predator40 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:51 |
Nope..... | |
Zorro | zondag 27 oktober 2019 @ 00:51 |
Dat wel, maar in een beetje rechtbank kun je nog zo stom zijn als verdachte, als de logica elkaar tegenspreekt loop je toch vrij weg. Maar bij de FIA kan alles. | |
Evenstar | zondag 27 oktober 2019 @ 00:52 |
Niet mee eens dat Max had moeten liften omdat hij Bottas zag. Als hij dacht dat er geen geel was en van zijn gas ging en daarmee pole verloor was het ook kut geweest. Want ze reden best vlak achter elkaar, dus had best kunnen zijn dat Vettel snellere tijd had neergezet ondertussen. | |
ootjekatootje | zondag 27 oktober 2019 @ 00:52 |
Max wordt gewoon gepakt op zijn lachje tijdens de persco. Was ook dom... | |
Justevo | zondag 27 oktober 2019 @ 00:52 |
Als ie morgen wint zou ik aan het einde van de race bij te interviews een hele duidelijke sneer naar de stewards geven. "Zelfs de penalties doen me niks". Flikker dan maar op. | |
PSVCL | zondag 27 oktober 2019 @ 00:52 |
Wtf ![]() | |
mikieu | zondag 27 oktober 2019 @ 00:52 |
Nee zijn team had hem dit moeten zeggen te doen. | |
PSVCL | zondag 27 oktober 2019 @ 00:53 |
Jammer | |
Peterselieman | zondag 27 oktober 2019 @ 00:53 |
het is wel wat ze verwachten | |
potjecreme | zondag 27 oktober 2019 @ 00:53 |
Waarom? Zo kinderachtig. | |
beantherio | zondag 27 oktober 2019 @ 00:53 |
Hij heeft er vandaag al meer dan genoeg vijanden bij gekregen. Misschien niet zo'n goed idee dus. | |
Zorro | zondag 27 oktober 2019 @ 00:53 |
Ik hoop dat ie dat in elk geval geleerd heeft. Die corrupten van de FIA geen enkele aanleiding geven en gewoon zeggen dat je nergens van weet. | |
#ANONIEM | zondag 27 oktober 2019 @ 00:53 |
2 coureurs eerder deden het al en hij niet, dat is niet slim. | |
daNpy | zondag 27 oktober 2019 @ 00:53 |
Ach ja wat verwachten we van een sport waarbij 1 team door de organisatie wordt betaald om mee te doen ![]() | |
Evenstar | zondag 27 oktober 2019 @ 00:54 |
Ja, dat was enige oplossing geweest. Leclerc had het niet gehaald, Bottas zat in de muur, Hamilton was niet sneller, Vettel had gelift, dus haddden ze meteen abort moeten roepen, maar goed. Het gat echt om seconden, dus lekker makkelijk praten voor ons. Ze hadden dit gewoon moeten afdoen met snelste tijd afpakken. Vlag was onduidelijk, waarschuwingssysteem deed het niet en dan wel gewoon de rijder straffen. | |
Justevo | zondag 27 oktober 2019 @ 00:54 |
Want de stewards zijn dat niet? Incompetent volk. | |
daNpy | zondag 27 oktober 2019 @ 00:54 |
Voordat de radio verbinding was opgebouwd was hij er al voorbij geweest. | |
Red_85 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:55 |
Fia zet zichzelf wel echt heel erg voor paal. En van Max moet een grijze muis gemaakt worden lijkt wel. Iedere keer als ze hem ergens op denken te kunnen pakken, doen ze het. Consequente aanpak had geweest dat ze die snelste ronde hadden afgepakt. Dit gaat nergens over. | |
#ANONIEM | zondag 27 oktober 2019 @ 00:55 |
Grote bek op persconferentie is rookie mistake. | |
Justevo | zondag 27 oktober 2019 @ 00:55 |
Schumacher z'n vijanden waren niet meer op twee handen te tellen. Het enige geluk dat hij had was dat ie bij Ferrari reedt. | |
Evenstar | zondag 27 oktober 2019 @ 00:55 |
Als Max morgen weer een persconferentie moet doen zou ik gewoon overal "no comment" op antwoorden. | |
Nebelwerfer | zondag 27 oktober 2019 @ 00:55 |
Zijn wel de dingetjes die Max moet afleren. Dingen nadien roepen in in persconferentie waarin je niets meer winnen kan is niet slim, maar het begon natuurlijk bij die gele vlag. Natuurlijk kunnen er momenten zijn dat je er 1 mist, maar ondertussen loopt hij wel de naam op net over het randje te willen gaan. Slecht voor het voordeel van de twijfel. Los van dit alles moet de fia eens flink bij zichzelf te rade gaan wat ze willen met alle vlaggen en lampen. Vorige race verklootten ze ook al met die wel of niet finishvlag. | |
Marcoss | zondag 27 oktober 2019 @ 00:55 |
En dan een DSQ krijgen voor minachting van de sport ![]() Maar dit gewoon accepteren en alsnog morgen winnen, lijkt me dan verstandiger. | |
ChevyCaprice | zondag 27 oktober 2019 @ 00:55 |
Hij zegt dat hij Bottas heeft gezien, zo’n situatie is altijd geel. Dat Vettel mogelijk een snellere tijd neerzette doet er dan niet zoveel toe. | |
Yashaaaaa | zondag 27 oktober 2019 @ 00:55 |
Wat een gedoe weer zeg... ![]() | |
mikieu | zondag 27 oktober 2019 @ 00:56 |
![]() In wat voor tijd leef jij? | |
ootjekatootje | zondag 27 oktober 2019 @ 00:56 |
Ik weet het niet zeker. Die race morgen werd vanaf pole al lastig. Hij blijft jagen en irriteren. Ze kunnen hem niet verwijten het niet eerlijk gespeeld te hebben. Als die niets had gezegd, was het ook weer een dingetje geworden. Max is eerlijk maar bloedfanatiek | |
Justevo | zondag 27 oktober 2019 @ 00:56 |
Daarnaast zou hij toch wel worden ingehaald op het rechte stuk bij de start. Nu kan ie in de slipstream. | |
Joosie200 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:57 |
Als Max door dit met extra pit aan de race begint en op p1 over de finish komt zou dat het ultieme: stfu gebaar zijn naar FIA. Laat ze maar gridstraffen uitdelen, die doen hem niks ![]() | |
ChevyCaprice | zondag 27 oktober 2019 @ 00:57 |
Precies. Altijd het positieve van dingen inzien. ![]() | |
aesop | zondag 27 oktober 2019 @ 00:57 |
Schaf die vlaggen dan maar af, als je als coureur de situatie moet beoordelen. | |
vosss | zondag 27 oktober 2019 @ 00:57 |
Ja was goeie. Oude beste kameraad van 15 jaar terug weer gezien. Lang verhaal, ga niet uitleggen. Net thuis, zo dronken als een aap. Goed kinderfeestje ![]() | |
ootjekatootje | zondag 27 oktober 2019 @ 00:58 |
Altijd gedoe met Max, en kampioen gaat niet meer lukken. Dan maar mister FairPlay | |
hjansen82 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:58 |
Dat is wel het beste. Max weet dat hij racet tegen 19 coureurs en 5 stewards. | |
Red_85 | zondag 27 oktober 2019 @ 00:58 |
Weer. Inderdaad. | |
daNpy | zondag 27 oktober 2019 @ 00:58 |
Hoeveel tijd zat er tussen dan? Geen 10 seconden want dan hadden er wel meer vlaggen gehangen.. | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 00:58 |
Krijgt Vettel ook nog straf omdat ie niet van zijn gas af ging? (gele vlag...Bottas voor hem in de banden) ![]() | |
opgebaarde | zondag 27 oktober 2019 @ 00:59 |
Dan had Verstappen meteen een straf gekregen en niet vier uur later... | |
beantherio | zondag 27 oktober 2019 @ 00:59 |
Ik ben geen fan van FIA maar ik snap niet waarom ze voor deze situatie zo afgekraakt worden. Ze waren bereid om hem zonder straf te laten gaan en het waren vervolgens Verstappen's uitspraken zelf die hen dwongen tot een keuze. Moeten ze hem dan maar gaan tegenspreken om hem niet te hoeven straffen? Dat is niet logisch. | |
Evenstar | zondag 27 oktober 2019 @ 00:59 |
Hij ging diudelijk van zijn gas toch van wat ik kan herinneren. | |
Red_85 | zondag 27 oktober 2019 @ 01:00 |
Maar statistisch blijft z'n pole position dus wel staan? Zijn tijd wordt niet afgenomen, maar krijgt 3 plekken? | |
ootjekatootje | zondag 27 oktober 2019 @ 01:00 |
Mooie sport, al die extra camerabeelden! | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 01:00 |
Kijk maar naar zijn stuur...pas later ging hij van zijn gas af | |
ootjekatootje | zondag 27 oktober 2019 @ 01:00 |
Yep | |
Marcoss | zondag 27 oktober 2019 @ 01:00 |
Waarbij het alsnog wel een hele klus wordt om met een slipstream voorbij de Ferrari's te komen, maar met een pole was het ook al een hele klus geweest om ervoor te blijven ja. Gezien z'n pace vandaag verwacht ik in ieder geval dat hij echt mee gaat doen voor winst en met een goede tactiek hoef je de Ferrari's misschien niet eens op de baan in te halen.. | |
Evenstar | zondag 27 oktober 2019 @ 01:00 |
Nu spreken ze zichzelf tegen en geven ze eigenlijk keihard toe niet competent te zijn voor dit werk. FIA: Geen straf nodig, Max heeft niks verkeerd gedaan: Max: Wel. FIA: Oh ok, in dat geval. | |
ChevyCaprice | zondag 27 oktober 2019 @ 01:01 |
Dan heb je niet goed opgelet. | |
ootjekatootje | zondag 27 oktober 2019 @ 01:01 |
Beelden spreken voor zich. Dan maar zelf eerlijk zijn. | |
Evenstar | zondag 27 oktober 2019 @ 01:02 |
Ja, maar hij deed het dus wel, voor zelfde geldt is hij 2 meter later aan het remmen, zo'n shot zegt weinig wat mij betreft. | |
King_Merc | zondag 27 oktober 2019 @ 01:03 |
Maar ging vrij duidelijk van z,n gas, Max niet.. we zeuren om consistentie , krijgen we dat (bij verstappen is het nog redelijk mild) maar oa Massa kreeg er in spa 2017 5 plaatsen straf voor, ericsson vorig jaar ook , en Schumacher negeerde 2 keer geel in hongarije en kreeg toen 10 plaatsen gridstraf.. (alonso negeerde rood en kreeg toen ook 10 plaatsen straf... ) | |
Red_85 | zondag 27 oktober 2019 @ 01:03 |
Zijn ze dit hele jaar al niet. Net als voetbalscheidsen met de var. Alles is er om het logisch te maken, maar het wordt een inconsequente bende omdat mensen er niet mee om kunnen gaan omdat er eerder regels bij komen dan dat de logica doet vermoeden. | |
ootjekatootje | zondag 27 oktober 2019 @ 01:03 |
Max morgen p1, ![]() En fair, kan kan lebler nog geen wedstrijd zeggen! | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 01:03 |
Hier komt de gele vlag..pas als hij Bottas voorbij is gaat hij van zijn gas![]() | |
heywoodu | zondag 27 oktober 2019 @ 01:03 |
FIA ![]() ![]() | |
ChevyCaprice | zondag 27 oktober 2019 @ 01:04 |
Wil nu wel dat fragment zien van Verstappen dat hij zijn mond “voorbij” praat. | |
Mothzor | zondag 27 oktober 2019 @ 01:04 |
Heel kort door de bocht klopt dit wel ja. Zou je in de rechtspraak ook moeten doen: Rechtbank: u wordt vrijgesproken, geen bewijs. Verdachte tegen advocaat: Ik had het wel gedaan hoor. Rechtbank: dan mag u toch wel 15 jaar zitten. In de rechtspraak kan dit dus niet (uiteindelijk wel via hoger beroep etc, maar als voorbeeld). Maar bij de FIA wel blijkbaar. . | |
hjansen82 | zondag 27 oktober 2019 @ 01:05 |
Als Max niet snel in de kont gaat kruipen van de FIA wordt hij nooit wereldkampioen. | |
#ANONIEM | zondag 27 oktober 2019 @ 01:05 |
Deze straf is gewoon domme fout van iemand die nog niet snapt waar gele vlag voor staat. Degene net voor lieten wel gas los omdat ze meer ervaring hebben. | |
Pery | zondag 27 oktober 2019 @ 01:06 |
Max ![]() ![]() | |
Mothzor | zondag 27 oktober 2019 @ 01:06 |
Hallo troll, gezellig dat je er ook bent nu je weer wat kan roepen ![]() | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 01:06 |
ff frame gezocht dat hij van zijn gas ging....was idd vlak daarna![]() | |
beantherio | zondag 27 oktober 2019 @ 01:06 |
De data spreekt de uitspraak van Verstappen tegen en die data is het enige waar FIA normaliter op af kan gaan. Het is Verstappen zelf die in dit geval een andere draai aan het verhaal geeft. Daar kun je FIA niets in verwijten. | |
Marcoss | zondag 27 oktober 2019 @ 01:07 |
Omdat het nergens op sloeg om hem op basis van de data niet te straffen (wat in 1e instantie werd gezegd), terwijl toen ook al wel duidelijk was dat hij niet van z'n gas afgegaan was, in ieder geval niet direct op het moment van de gele vlag. Dat je dan later alsnog onderzoek gaat doen, tja.. Waarbij Verstappen overigens ook helemaal niet gezegd heeft dat hij bewust de gele vlag negeerde (waar hij nu op gepakt wordt), hij zegt dat hij de gele vlag niet gezien heeft. Ik snap de straf wel, maar die hadden ze ook direct kunnen geven, daar had deze hele poppenkast niet voor opgezet hoeven te worden. | |
heywoodu | zondag 27 oktober 2019 @ 01:07 |
Hij had ook prima gestraft kunnen worden op de gebruikelijke wijze: betreffende rondetijd afnemen, klaar. | |
Red_85 | zondag 27 oktober 2019 @ 01:07 |
Ok. Duidelijk. De situatuie is compleet belachelijk. De ronde had afgepakt moeten worden en thats it. Helemaal gek dit. | |
twiFight | zondag 27 oktober 2019 @ 01:07 |
Wat Vettel betreft is er mijns inziens toch weinig discussie mogelijk hoor. Zodra hij de vlag en Bottas ziet gaat hij geheel van zijn gas. Daar zit minder dan een seconde tussen. | |
hjansen82 | zondag 27 oktober 2019 @ 01:07 |
Het duurt niet lang meer, voordat ze de gele vlag ook willen inzetten als iemand een scheet laat in het veld. | |
Mothzor | zondag 27 oktober 2019 @ 01:08 |
Ja hij parkeert hem recht voor zijn neus in de muur ![]() | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 01:08 |
Ook dom dat Verstappen niet in beeld is als hij de snelste tijd rijdt | |
Marcoss | zondag 27 oktober 2019 @ 01:08 |
Waar is hier de gele vlag trouwens? ![]() | |
hjansen82 | zondag 27 oktober 2019 @ 01:09 |
Dat is een goed idee, gewoon 130 blijven scheuren langs een ongeluk op de snelweg met snelheidsbeperking op de matrixborden. En pas gas los laten als het ongeluk voorbij is. En je dan beroepen op ervaring. | |
#ANONIEM | zondag 27 oktober 2019 @ 01:09 |
Daar weet ik te weinig van om dat te beoordelen. | |
ootjekatootje | zondag 27 oktober 2019 @ 01:09 |
Daar gaat het dus niet om pik, FIA beoordeeld iets wat niet zo was. Max heeft gewoon ballen om te zeggen dat dat niet klopt. Zo willen winnen is zo niet Max. Dan maar straf maar dat pleit enorm voor hem. Met al die camera’s was dit wel ontdekt, je mond houden als rijder is enorm triest. Beetje lebler-achting. Prima zet van Max, en veel respect | |
Zorro | zondag 27 oktober 2019 @ 01:09 |
Als die lul van een Bottas gewoon op de baan blijft is er trouwens ook niks aan de hand. Mercedes ![]() | |
Peterselieman | zondag 27 oktober 2019 @ 01:09 |
Dat is dus gek genoeg niet gebeurd ![]() https://www.fia.com/file/104514/download/29681 | |
heywoodu | zondag 27 oktober 2019 @ 01:09 |
Regie had alleen oog voor de man op pole. | |
beantherio | zondag 27 oktober 2019 @ 01:09 |
Ik vond de data vrij duidelijk en er waren nog allerlei verzachtende omstandigheden (o.a. dat er slechts op 1 plek een gele vlag werd gezwaaid) waardoor een straf helemaal niet logisch was. Dat je wil dat iets een bepaalde uitleg heeft betekend niet dat er een paar dozijnen uitleggen mogelijk zijn. Daar kun je dus ook niet op straffen. Maar goed: Max heeft het in dit geval zelf opgelost. | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 01:10 |
Precies recht voor hem Je ziet het idd niet zo goed..is het 1e frame met gele vlag..daarna wordt het beter zichtbaar | |
Evenstar | zondag 27 oktober 2019 @ 01:10 |
Dat die gepakt wordt op het negeren (of eigenlijk missen) van gele vlag snap ik best, maar als het klopt dat de lichten het niet deden door de crash van Bottas en er ook niks in cockpit te zien was moet dat toch ook meegewogen worden. Ze hadden gewoon zijn snelste tijd moeten afpakken. | |
twiFight | zondag 27 oktober 2019 @ 01:10 |
Nah, voor de neus van Hamilton. Maar wat HiDi stelde dat Vettel pas na Bottas gepasseerd te zijn van zijn gas ging klopt niet. | |
#ANONIEM | zondag 27 oktober 2019 @ 01:11 |
Verstappen gaat er vol gas langs , de 2 rijders voor 'm niet. | |
ootjekatootje | zondag 27 oktober 2019 @ 01:11 |
Nee, Max geeft toch zelf aan dat die doorreed. | |
twiFight | zondag 27 oktober 2019 @ 01:11 |
Ik vind dat sowieso een vaag verhaal. Hoezo zitten er sensoren voor de marshalls in de tecpro/bandenstapels, de constructies die nota bene als doel hebben om crashes op te vangen. | |
Red_85 | zondag 27 oktober 2019 @ 01:11 |
Net zoals Senna en Schumacher? Die kropen ook in de kont van de fia... Niet echt. Fia probeert het wel bij allemaal. Grijze muizen maken. Totdat ze beginnen te scoren en te verkopen. Sommigen hebben een persoonlijkheid en kwaliteit. Max heeft die ook en zet het paddock op stelten. De echte kwaliteit zal nog moeten komen, maar de grijze muis zal hij nooit worden. Wat de fia alleen nooit begrepen heeft, is dat de F1 dit soort gasten nodig heeft. | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 01:12 |
Nee klopt..hij ging daarvoor al van zijn gas Hier het hele stukje ![]() | |
Justevo | zondag 27 oktober 2019 @ 01:13 |
Dat is waar de rancune van de stewards naar boven komt. Normaal is dat inderdaad de straf en als Verstappen zijn 1e run geen pole was dan hadden ze hem inderdaad de 2e run afgenomen. Echter voelt hij er niks van als ze hem de 2e afnemen dus pakken ze hem zo. De stewards werden keihard voor lul gezet omdat ze na de race al gelijk zeiden van nee hoor niks aan de hand. | |
Mothzor | zondag 27 oktober 2019 @ 01:13 |
Je hebt gelijk en Vettel ging ook gelijk van zijn gas. Het probleem zit mijn inziens nog steeds in dat ene enkele vlagje dat er gezwaaid werd. Werd Max nou al in het stadium gewezen op gele vlaggen dan snapte ik ze straf. Nu komt hij midden in de bocht een enkel geel vlagje tegen en straffen ze hem zo af. Naar mijn mening is deze situatie dus ook niet te vergelijken met voorgaande straffen voor dit vergrijp. Maarja, meneer Sullivan (vuile...) zat weer bij de stewards. | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 01:13 |
En Hamilton? Die ging er ook hard langs | |
Marcoss | zondag 27 oktober 2019 @ 01:13 |
Oh, ik snap wel wat je bedoelt hoor, maar als het met zoveel vaagheid gaat (hij wordt nu alsnog gestraft voor het bewust negeren van een gele vlag waarvan hij aangeeft dat hij hem niet gezien heeft), waarom dan niet de mildere variant van de straf geven? Het afnemen van die ronde in dit geval.. dat dat in dit geval niet had uitgemaakt voor z'n startplek, maakt niet uit, lijkt me. | |
Evenstar | zondag 27 oktober 2019 @ 01:15 |
Inderdaad. Het is dus niet dat hij de gele vlag zag en dacht "fuck it", dus niet express mensen in gevaar gebracht, zoals velen op Twitter beweren. Hij heeft het gewoon niet gezien. | |
sasquatsch | zondag 27 oktober 2019 @ 01:15 |
Dat is geen gebruikelijke straf hiervoor. Wel bij het overschrijden van de track limits, niet bij het negeren van de gele vlag. Dat is meestal wel een gridstraf, zoals ook al eerder werd aangetoond. | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 01:16 |
Zijn er onboard beelden van Verstappen? Oh wacht..die heb ik al volgens mij.... | |
ootjekatootje | zondag 27 oktober 2019 @ 01:16 |
ja en Max gaat hier niet in mee. Doet die nooit en de beelden spreken voor zich. De FIA gaat in de toekomst dus wel wat te stellen krijgen met rijders die zich niet laten omkopen voor 1 zege, zeker niet met de Ferrari-shit, want wat zit daar sinds Spa in de auto’s... | |
hjansen82 | zondag 27 oktober 2019 @ 01:16 |
Max heeft de FIA voor schut gezet en dat pikt die maffiaorganisatie niet. En het team dat betaald wordt door de FIA is waarschijnlijk Ferrari. | |
Red_85 | zondag 27 oktober 2019 @ 01:17 |
Hele wereld snapt niets meer van al die 'straffen' die worden uitgedeeld. Al die gasten zijn een stel clowns bij elkaar met ook dat soort besluiten. | |
ootjekatootje | zondag 27 oktober 2019 @ 01:17 |
![]() | |
Mothzor | zondag 27 oktober 2019 @ 01:17 |
Twitter is het afvoerputje van de maatschappij. Verschrikkelijk wat daar allemaal gebeurd. Nu zijn de Ferrari fans lekker aan het bashen en Max aan het afbranden. Volgende keer is het weer andersom. Verschrikkelijk medium zoals alle social media trouwens. | |
Pery | zondag 27 oktober 2019 @ 01:17 |
![]() |