abonnement Unibet Coolblue
pi_190000133
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 22:08 schreef Zipportal het volgende:

[..]

"Dit is een vrouw" plaatje in de kleedkamer opgehangen. @:wereldgozer
Prima kereltje die coach, niks mis mee.
pi_190000887
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 20:52 schreef RamboDirk het volgende:
Wat had die trainert van Den Bosch nu precies gedaan?
Die heeft zich verscholen achter het statement van de club. in plaats van zichzelf uitspreken over dat hij het een schande vindt.

Ik snap goed dat je het als trainer wil hebben over het voetbal en niet over racistische tokkies op de tribune, maar vanuit jouw rol als gezicht van de club zou je meer kunnen doen dan dit.

Temeer omdat het statement van de club de boel meer bagatelliseerd dan veroordeeld.

https://www.fcdenbosch.nl(...)tilleggen-wedstrijd/
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
pi_190000933
inmiddels blijkt hij toch ook licht te hebben gezien.

https://www.nu.nl/voetbal(...)-achter-moreira.html
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
pi_190001119
De trainer van FC Den Bosch was gewoon dronken, vandaar z'n initiële reactie. Kan ook niet anders, nuchter kom je een wedstrijd van Den Bosch niet door.

[ Bericht 0% gewijzigd door T3hTommay op 18-11-2019 10:53:36 ]
  Redactie Sport vrijdag 22 november 2019 @ 20:09:09 #45
274204 crew  Mexicanobakker
pi_190073080
Overdreven zeg.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_190113277
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 20:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Overdreven zeg.
Dat zondermeer..

Laten we het maar gewoon over voetbal hebben ook.

vandaag immers de inhaal ronde voor alle jong teams. Vandaag zomaar voor JongAZ. laat ze deze maar gelijk spelen tegen de Graafschap.
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
pi_190183614
Vanavond Jong AZ op bezoek.. De wedstrijd waar heel Leeuwarden al lang naar uitkijkt.. gezellig altijd met die uitsupporters...
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
pi_190183664
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 12:51 schreef Cultuur058 het volgende:
Vanavond Jong AZ op bezoek.. De wedstrijd waar heel Leeuwarden al lang naar uitkijkt.. gezellig altijd met die uitsupporters...
En met een beetje geluk spelen NEC en Volendam gelijk tegen elkaar en ben je ook in de zetel voor een periodetitel.

NAC zal wel winnen van MVV normaal gesproken; Graafschap tegen Go Ahead nipt winst?
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_190187618
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 12:51 schreef Cultuur058 het volgende:
Vanavond Jong AZ op bezoek.. De wedstrijd waar heel Leeuwarden al lang naar uitkijkt.. gezellig altijd met die uitsupporters...
Je bedoelt geen uitsupporters, net zoals bij wedstrijden tegen Telstar.
  vrijdag 29 november 2019 @ 19:58:23 #50
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_190189380
SCHakelgenot, hup Cambuur.
  vrijdag 29 november 2019 @ 20:10:38 #51
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_190189633
RETTEKETET JONG AZ
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_190189710
ajax speelt met een half aangekocht a team tegen telstar.
wat een helden.
  vrijdag 29 november 2019 @ 20:22:14 #53
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_190189844
Rip JAZ.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_190190024
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 20:14 schreef PSVCL het volgende:
ajax speelt met een half aangekocht a team tegen telstar.
wat een helden.
mad.
pi_190227747
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 19:58 schreef maxi-mus het volgende:
SCHakelgenot, hup Cambuur.
Wedstrijd was opzich niet echt genot.. wel blij met de punten natuurlijk.
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
pi_190294219
Hedenavond, FC Dordt - Cambuur.

de nummer laatst ontvangt de nummer 1.. Toch verwacht ik absoluut een lastige wedstrijd.
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
pi_190301771
Hup Cambuur.
  vrijdag 6 december 2019 @ 22:00:09 #58
416931 yats
(non) Average Joe
pi_190303955
Periodetitel naar Volendam, de algemene titel naar Cambuur. Prima!
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_190415889
Matchday!

#genot #stopdebeloften
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
pi_190596789
CambuurGoden.
pi_190955370
pi_190993287

Goeiste vuurwerk. @Caland

Wedstrijd stilgelegd.
  zondag 12 januari 2020 @ 13:14:31 #63
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_190993878
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 12:31 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
Goeiste vuurwerk. @:caland

Wedstrijd stilgelegd.
Limburg is geen Nederland
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 12 januari 2020 @ 13:27:21 #64
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_190994014
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 12:31 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
Goeiste vuurwerk. @:caland

Wedstrijd stilgelegd.
Zo dan!
  zondag 12 januari 2020 @ 14:20:24 #65
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_190994623
Bohhh, lekker kooltje die 0-2
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 12 januari 2020 @ 14:22:26 #66
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_190994644
En de 1-2 nog

TOPSHOW
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 12 januari 2020 @ 14:23:25 #67
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_190994656
2-2 :D :D
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator zondag 12 januari 2020 @ 14:26:07 #68
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_190994694
Wtf, ik loop even weg en het is 2-2 _O-
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zondag 12 januari 2020 @ 21:51:54 #69
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_191001572
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2020 13:14 schreef Caland het volgende:

[..]

Limburg is geen Nederland
:O
Rini dankjewel.
pi_191002319
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 12:31 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
Goeiste vuurwerk. @:caland

Wedstrijd stilgelegd.
FOK OP ZWART?

Roda in het rood. KUT club.
U MAD?
  maandag 13 januari 2020 @ 12:51:57 #71
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_191008152
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 22:24 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

FOK OP ZWART?

Roda in het rood. KUT club.
Oppassen het BoWa! }:|
Rini dankjewel.
pi_191078894
Yannick tweets incoming. @Caland @Lenny_Leonard @GurneyIsBestOke
pi_191078967
Rellen bij Eindhoven, bikvakmutsen genot.

pi_191079297
Doodegod met de 3-2 voor Volendam tegen Jong PSV. En KaarsGod met de 4-2.

@JanCees

♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
  vrijdag 17 januari 2020 @ 21:58:07 #75
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_191079463
Tering, die afgekeurde goal van NEC, maar 2 meter over de lijn _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_191079523
yannickdevos7 twitterde op vrijdag 17-01-2020 om 21:59:46 Erg jammer dat het prachtige Almere City onnodig met 0-2 van het erg lelijke klote de Graafschap heeft verloren. Ik hoop dat Almere City de 11 punten achterstand op de Graafschap nog gaat goedmaken maar dan moet Almere City nog wel snel een aantal erg goede spelers erbij halen reageer retweet
  zaterdag 18 januari 2020 @ 00:08:21 #77
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_191081784
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 21:34 schreef Zipportal het volgende:
Yannick tweets incoming. @:caland @:Lenny_Leonard @:GurneyIsBestOke
Erg jammer.
Makkelijk tweede.
  vrijdag 24 januari 2020 @ 18:47:09 #78
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_191217556
https://www.vi.nl/pro/opi(...)an-pweeeep#lees-meer

quote:
Toeterjan en de kracht van PWÈÈÈÈP
Door Frank Heinen

Column

Vandaag bespreekt Frank Heinen in zijn column het Eindhovense fenomeen Toeterjan.

Voetbalsupporters nemen over het algemeen redelijk veel ruimte in. Het gebeurt eigenlijk zelden dat je op zaterdagavond denkt: ik neem wel een tram later, in het Concertgebouw zijn net de strijkkwartetten afgelopen en dan kun je je als niet-muziekliefhebber beter even niet in Lijn 15 vertonen.

Wanneer wordt veel ruimte innemen te veel ruimte innemen? Die grens is diffuus. Waar de een het jonassen van de conducteur beschouwt als een uiting van op zich onschuldige joligheid, roept de ander al om stadionverboden. Mag je van honderd opgewonden Feyenoord-fans verwachten dat ze een andere passagier (i.c. mij, een paar weken terug) laten lezen in de stiltecoupé, of moet je je af en toe maar gewoon overgeven aan de situatie en meelallen?

Kortom: wat voor de een gezelligheid betekent, is voor de ander ergerlijk, of bedreigend gedrag. Zelfs voor het bestormen van een stadion door enkele in hun clubtrouw vastgelopen dwazen die geloven dat je een technisch directeur die de verkeerde linksback heeft gekocht ook best fysiek uit zijn functie kan zetten (of dat ‘ontslaan’ een vorm van slaan is), wordt her en der nog wel iets van begrip opgebracht. Niet veel, losse brokjes vaak waarmee je een bescheiden draagvlak zou kunnen kleien als je tijd over hebt. Daar blijft het meestal wel bij, de meeste mensen beschouwen het bestormen van een stadion als ongepast gedrag.

Er is echter maar één soort supportersgedrag waarover iedereen het wel eens is. Dat is de toeter, die als sfeerverhoging aan de man gebrachte sfeerverlager.

Over het fenomeen ‘toeter in voetbalstadion’ kunnen we kort zijn: slechts voor één persoon leuk. Vergelijk het met de motorrijder die ter hoogte van een vol terras even extra optrekt. Kan ook zelden op veel bijval rekenen. Ik weet niet meer welke comedian ooit vaststelde dat er in de geschiedenis der mensheid nog nooit iemand naar het voetballen is gegaan, in zijn handen wreef en zei ‘Ik hoop dat die gast met die toeter er weer is’, maar hij of zij had gelijk. Althans: bijna.

Er zijn uitzonderingen. Er zijn altijd uitzonderingen.
© Pro Shots

Het liefst zou Jan van de Pas uit Haaren gewoon meezingen met de rest. Maar ja: hij komt niet zo goed uit zijn woorden. Als kind werd hij veel gepest. Daar kan hij nog altijd boos om worden, schijnbaar uit het niets. Daar is weinig aan te doen. Hij wilde zanger worden, maar ja, dat ging dus niet. Je zou bijna zeggen: kende iedere zanger zijn beperkingen maar zo goed als Jan van de Pas.

Omdat Jan niet kan zingen, toetert hij. PWÈÈÈÈP.

Elke wedstrijd. PWÈÈÈÈP.

Het is, bij gebrek aan minder grote woorden, zijn manier om te communiceren. Zijn houvast misschien ook wel.

Vandaar: Toeterjan. PWÈÈÈÈP.

Zijn vader nam hem voor het eerst mee naar het voetballen, naar een club in de buurt. Hij voelde zich direct prettig. Voetbalvelden werden zijn domein. Jan houdt van alle Brabantse clubs die hij met zijn brommobiel kan bereizen. Vooral bij FC Eindhoven zijn hij en zijn toeter al jaren vaste gast. Vaak kondigt hij op Twitter al aan wat hij gaat doen: ‘Ik doe goed toeteren.’ Als je aan Toeterjan vraagt wat hij zo fijn vindt aan het voetbal, antwoordt hij dat hij daar ‘de warmte van bekenden’ voelt.
© Pro Shots

Inmiddels is hij zelf een bekende. Een begrip. Er is zelfs custom made Toeterjan-gehoorbescherming, de Brabantse handelsgeestvariant van de (ten onrechte nooit gefabriceerde) Materazzi-scheenbeschermerlijn. Vorige week was Jan een van de paar duizend aanwezigen bij de bekerwedstrijd Eindhoven – FC Utrecht. Vooraf twitterde Toeterjan dat hij van plan was weer goed te doen toeteren. En dat deed hij. 120 minuten lang. Het was, zoals RTV Utrecht het na afloop prozaïsch omschreef: ‘Hij schoof zijn liefde voor de toeter niet onder stoelen of banken.’

Veelal toetert Toeterjan in de geluiddichte kelder van de Keuken Kampioen Divisie. Nu het een bekerwedstrijd tegen een heuse Eredivisieclub betrof, hoorden veel mensen hoorden Toeterjan voor het eerst aan het werk. Niet iedereen was over die kennismaking even enthousiast.

Had Eindhoven echt wel winst gegund, maar alleen al vanwege dat irritante getoeter 120 minuten ben ik blij dat ze er uit liggen. #einutr
— andy houtkamp (@andyhoutkamp) January 21, 2020

Je kunt natuurlijk zeggen: het is ook niet prettig, negentig minuten naast zo’n carnaval-vuvuzela moeten luisteren. Heb je een punt: de toeter van Toeterjan ligt even aangenaam in het gehoor als het gemauw van een peloton krolse katten. Maar hij is er nu eenmaal.

Soms zie je wel eens filmpjes uit Argentinië waar de fans – vaak van clubs van het niveau van FC Eindhoven – in kolossale, op instorten staande betonnen badkuipstadions op het teken van een of andere capo di tutti capi allemaal hun van huis meegebrachte toiletrol naar beneden smijten. Bij voorkeur ga ik niet met een losse wc-rol naar het stadion, noch laat ik me liever niet vertellen door een hopman met meer nog uit te zitten gevangenisstraffen dan diploma’s wanneer ik mijn rol moet werpen – maar als ik nog eens in Buenos Aires ben, doe ik mee. En niet met tegenzin, nee hoor, met een gezicht van iemand die met het gooien van een wc-rol eindelijk de werkelijke bestemming van zijn leven heeft gevonden.

Ongeveer zo werkt het ook met Toeterjan.

Beste @andyhoutkamp hij is er bij vanavond. pic.twitter.com/bQhcxD5XUo
— thijsslegers (@thijsslegers) January 23, 2020

Als je naar FC Eindhoven gaat, dan is daar Toeterjan. Zijn getoeter neem je erbij, of je gaat lekker naar FC Oss. Natuurlijk neemt Toeterjan neemt wel erg veel ruimte in, met zijn onwelluidende instrument. Maar er is een verschil: dit is iemand die zijn eigen ruimte moet bevechten, iemand voor wie de keus is: toeterend naar het voetbal, of helemaal niet naar het voetbal. Bovendien: als ik mocht kiezen tussen Toeterjan en de man die altijd van dat zure, niks-deugt-commentaar zit te geven en op magische wijze in elk stadion achter me zit, dan wist ik het wel.

Vrede gesloten. @andyhoutkamp en @toeterjan gaan samen op vakantie. pic.twitter.com/q8Y9SLbTYJ
— thijsslegers (@thijsslegers) January 23, 2020

Wat er vorige week gebeurde tijdens Eindhoven – FC Utrecht ging natuurlijk niet over Toeterjan alléén. Het ging over de rol van voetbalclubs in een wereld die uit meer dan sport bestaat. Mijn gedachten dreven richting Wout Holverda, de oud-spits die jong dement werd en elke twee weken door een andere Sparta-supporter naar Het Kasteel werd vervoerd, carpoolend richting een laatste verzetje in een leven dat zich in hoog tempo bezig was te vernauwen. Mensen van allerlei pluimage houden van voetbal, en het stadion is lang niet voor al die mensen een veilige plek, of een vanzelfsprekende bestemming. Voor die mensen, die door het lot al weinig ruimte kunnen innemen, is het niet voldoende om je deuren open te zetten. Voor hen – ouden van dagen, kinderen, mensen met weinig geld, psychiatrisch patiënten, eenzame mensen, asielzoekers, mensen met een lichamelijke of geestelijke beperking – zul je actief ruimte moeten maken. Niet eens per jaar, niet alleen op initiatief van een paar individuele supporters, maar week in, week uit. Je armen spreiden en je tribunes openstellen voor mensen die wel wat warmte van bekenden kunnen gebruiken.

De dag na de wedstrijd zette FC Eindhoven een bericht op zijn website. Een heus Toeterjan-endorsement. De laatste zin luidde: ‘FC Eindhoven is er voor alle mensen in de maatschappij, ook voor Toeterjan!’

Dat uitroepteken moesten we natuurlijk lezen als een langgerekte PWÈÈÈÈP.
ToeterGod
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
  maandag 27 januari 2020 @ 20:10:53 #80
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_191222638
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')