abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:37:40 #51
342888 Baron-von-Blubba
Misunderstood genius
pi_189627433
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 10:45 schreef Oostblokkert het volgende:

[..]

Tot je 80e gezond leven, hoe geniet je?
Er zijn nog wel wat andere dingen om te genieten te verzinnen, buiten het roken om.

Nadelen als o.a. een slechte conditie, verslaving, geel/bruine tanden en vingers, verhoogde kans op longkanker (86% van alle longkankergevallen komen door roken), grauwer, sneller verouderde huid, verschillende longaandoeningen en als roker gemiddeld 10 jaar eerder sterven dan niet rokers, is het mij niet waard.
Een buurvrouw zit de hele dagen te roken en is tegelijkertijd haar longen uit het lijf aan het hoesten.
Genieten?
Daar heb ik dan toch een andere definitie van.

Ik ben er nooit aan begonnen en ik mis het dus niet.
Ga het maar even niet hebben over de jaren dat ik mee heb gerookt omdat bijna iedereen op het werk rookte, nog voor je verplichte rookvrije ruimtes had.
Iedereen moet doen wat-ie wil, maar dit zijn mij toch iets teveel nadelen.
Het is hetzelfde als een jaar geleden.
Maar nu zal een boosterprikje het redden?
Geniet van jullie vrijheid nadat je hele immuunsysteem kapot is geprikt.
Inkomen gegarandeerd voor de farmaceutische industrie… blijven boosteren jongens!
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:38:44 #52
342888 Baron-von-Blubba
Misunderstood genius
pi_189627447

[ Bericht 100% gewijzigd door Baron-von-Blubba op 26-10-2019 11:39:06 (Vergissing, oeps.) ]
Inkomen gegarandeerd voor de farmaceutische industrie… blijven boosteren jongens!
pi_189631235
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 11:37 schreef Baron-von-Blubba het volgende:

[..]

Er zijn nog wel wat andere dingen om te genieten te verzinnen, buiten het roken om.

Nadelen als o.a. een slechte conditie, verslaving, geel/bruine tanden en vingers, verhoogde kans op longkanker (86% van alle longkankergevallen komen door roken), grauwer, sneller verouderde huid, verschillende longaandoeningen en als roker gemiddeld 10 jaar eerder sterven dan niet rokers, is het mij niet waard.
Een buurvrouw zit de hele dagen te roken en is tegelijkertijd haar longen uit het lijf aan het hoesten.
Genieten?
Daar heb ik dan toch een andere definitie van.

Ik ben er nooit aan begonnen en ik mis het dus niet.
Ga het maar even niet hebben over de jaren dat ik mee heb gerookt omdat bijna iedereen op het werk rookte, nog voor je verplichte rookvrije ruimtes had.
Iedereen moet doen wat-ie wil, maar dit zijn mij toch iets teveel nadelen.
Maar dit is dus de ultieme dedaine die rokers altijd over zich heen krijgen he. De meeste rokers zijn zich volledig bewust van de gevolgen van roken. Dat hoef je niet uit te leggen. De drang van mensen om met dat riedeltje keer op keer op de proppen te komen, voegt echt niets toe.
Oke, je hebt een hoestende buurvrouw, so what? Kan ook door andere dingen komen. Meest waarschijnlijk is dat roken invloed daarop heeft, dat geef ik toe. Maar stoor je dan ook aan mensen die overmatig alcohol nuttigen of continue blowen, enzovoorts.
Er wordt teveel gericht op de sociale nadelen van roken terwijl er in zoveel gevallen ook andere oorzaken van sociale overlast is.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
  zondag 27 oktober 2019 @ 07:41:04 #54
342888 Baron-von-Blubba
Misunderstood genius
pi_189642573
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 17:45 schreef Oostblokkert het volgende:

[..]

Maar dit is dus de ultieme dedaine die rokers altijd over zich heen krijgen he. De meeste rokers zijn zich volledig bewust van de gevolgen van roken. Dat hoef je niet uit te leggen. De drang van mensen om met dat riedeltje keer op keer op de proppen te komen, voegt echt niets toe.
Oke, je hebt een hoestende buurvrouw, so what? Kan ook door andere dingen komen. Meest waarschijnlijk is dat roken invloed daarop heeft, dat geef ik toe. Maar stoor je dan ook aan mensen die overmatig alcohol nuttigen of continue blowen, enzovoorts.
Er wordt teveel gericht op de sociale nadelen van roken terwijl er in zoveel gevallen ook andere oorzaken van sociale overlast is.
Mijn (standaard) voorbeelden zijn niet bedoeld om te preken, maar om uit te leggen waarom roken voor mij NOOIT genieten kan zijn.
Ik stoor me niet zozeer aan mensen die roken, zolang ze het maar niet mijn richting uitblazen.

En ik kan me heel goed voorstellen dat als er zo'n prekende figuur op je af komt, als jij op een plek waar dat zelfs mag, je sigaretje aan het roken bent, dat zeer irritant is.
Dan zou ik ook iets hebben van waar bemoei je je mee en rot op.
Mijn eerste post in dit topic was eigenlijk een beetje trollen. :o

Dat van die ketting rokende buurvrouw is maar een voorbeeld vanwege je opmerking over het genieten van roken.
Moet de buurvrouw verder allemaal zelf weten, maar als ik haar de ene na de andere sigaret op zie steken terwijl ze zich het lazarus hoest (bij mooi weer zit ze aan de overkant de hele dag buiten, vandaar dat ik dat mee krijg), zie ik alleen maar iemand die haar lichaam stelselmatig kapot aan het maken is.
Niks anders.
Komt het hoesten door andere factoren in dit specifieke geval, zou kunnen, dan zijn er nog genoeg andere voorbeelden waarbij het wel puur door het roken komt.

En ja, ik heb ook wel eens last van b.v. dronken zuipzakken gehad tijdens het stappen of een feest.
Dan denk ik ook van rot op, maar verder moeten ze zelf weten of ze hun lever kapot zuipen.
Een buurman (in mijn kindertijd) is vroegtijdig gestorven vanwege dat hij zijn verstand verzopen heeft.
Zijn vrouw heeft daar onder geleden en leefde daarna helemaal op, je herkent haar bijna niet terug.
Ook hierbij, zolang je er een ander maar niet mee lastig valt.

Ik ben zelf vegetariėr vanwege persoonlijke redenen, maar ik zal dit nooit opdringen aan een ander.
Helemaal geen behoefte aan en ik erger me zelfs aan de moraalridders die dat wel doen.

Verder moet iedereen maar doen wat-ie wil, wel binnen de wet natuurlijk. ;)
pi_189643224
Nooit gerookt. Wil toch even laten weten dat TS gewoon moet stoppen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')