abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189671967
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 11:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hoop wel dat Renault nog eventjes in de F1 blijft. Gevecht Ricciardo en Perez was fijn om te zien.
Las vandaag dat ze een contract hebben om tot minimaal 2024 in de F1 te blijven. Al is dat geen garantie.

Uit mijn mailbox:

quote:
Renault has a deal to stay in F1 until at least 2024 and that will bring financial rewards, but this is probably not sufficient to keep the company involved, if the sport is not moving in the right direction in terms of costs and technology.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_189716945

Motorreglememt blijft gewoon volledig onveranderd? WTF :')
Ik dacht dat dat juist een van de speerpunten was in 2021.
Flesje bier
  donderdag 31 oktober 2019 @ 17:41:55 #34
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189717031
PHortonF1 twitterde op donderdag 31-10-2019 om 17:37:42 Not included in $175m/year cap: Marketing, driver costs, heritage, year-end bonuses, non-F1 activities, three-highest paid persons, FIA entry fee, Super Licence costs reageer retweet
  donderdag 31 oktober 2019 @ 18:03:46 #35
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_189717301
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 17:33 schreef Gezicht het volgende:

Motorreglememt blijft gewoon volledig onveranderd? WTF :')
Ik dacht dat dat juist een van de speerpunten was in 2021.
Nee, het was allang bekend dat ze met dezelfde motoren zouden blijven rijden.

De nieuwe reglementen gaan vooral over het reduceren van de vleugels, in een poging de auto’s dichter op elkaar te kunnen laten racen zonder downforce te verliezen.
  donderdag 31 oktober 2019 @ 18:08:09 #36
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189717375
En dat gaat natuurlijk fantastisch lukken precies zoals men wil. Net zoals elke andere keer dat men dat geprobeerd heeft :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189717378
De banden zijn alleen veel te groot voor de auto's :) Ten minste zoals je nu kunt beoordelen aan de hand van de schetsen.
pi_189717432
quote:
2s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 18:03 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nee, het was allang bekend dat ze met dezelfde motoren zouden blijven rijden.

De nieuwe reglementen gaan vooral over het reduceren van de vleugels, in een poging de auto’s dichter op elkaar te kunnen laten racen zonder downforce te verliezen.
En uiteindelijk zetten Ferrari en Merc alsnog alles en iedereen op een rondje wegens bizarre verschillen in PU's zowel tussen teams als tussen leveranciers-afnemers.
Flesje bier
  donderdag 31 oktober 2019 @ 18:21:22 #39
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_189717605
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 17:41 schreef Tarado het volgende:
PHortonF1 twitterde op donderdag 31-10-2019 om 17:37:42 Not included in $175m/year cap: Marketing, driver costs, heritage, year-end bonuses, non-F1 activities, three-highest paid persons, FIA entry fee, Super Licence costs reageer retweet
:')

Komende jaren dus geen opslag meer voor al het personeel muv managers en rijders
:')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 31 oktober 2019 @ 18:22:51 #40
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_189717634
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 17:33 schreef Gezicht het volgende:

Motorreglememt blijft gewoon volledig onveranderd? WTF :')
Ik dacht dat dat juist een van de speerpunten was in 2021.
Godzijdank. We hebben een punt bereikt dat de verschillen minimaal zijn, houden zo.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_189717899
quote:
2s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 18:03 schreef Tijn het volgende:

[..]

Nee, het was allang bekend dat ze met dezelfde motoren zouden blijven rijden.

De nieuwe reglementen gaan vooral over het reduceren van de vleugels, in een poging de auto’s dichter op elkaar te kunnen laten racen zonder downforce te verliezen.
Wat vooral bereikt wordt door het gebruik van grondeffect.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 31 oktober 2019 @ 18:49:58 #42
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_189718136
Las op TT dat de raceweekends van 4 naar 3 dagen ingekort gaan worden vanaf 2021.
Dat is wel een schokkende verandering.
pi_189718380
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 18:11 schreef Gezicht het volgende:

[..]

En uiteindelijk zetten Ferrari en Merc alsnog alles en iedereen op een rondje wegens bizarre verschillen in PU's zowel tussen teams als tussen leveranciers-afnemers.
Het is de vraag wat de verschillen zouden zijn als je grote wijzigingen aanbrengt in de motorreglementen.

Je zou denken dat hoe langer je met dezelfde reglementen doorgaat, hoe kleiner de verschillen worden. In het begin maak je vaak de grote stappen qua innovaties/verbeteringen, en topteams zullen die eerder maken dan kleinere teams. Daarna zou de rek er een beetje uit moeten gaan en zijn de innovaties een stuk kleiner, en kunnen de kleinere teams wat meer aanhaken.

Maar wellicht werkt het in de praktijk toch anders.
pi_189718837
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 18:11 schreef Gezicht het volgende:

[..]

En uiteindelijk zetten Ferrari en Merc alsnog alles en iedereen op een rondje wegens bizarre verschillen in PU's zowel tussen teams als tussen leveranciers-afnemers.
Als ik de verhalen mag geloven krijgen de klanten van Mercedes dezelfde motoren en mogelijkheden als het eigen team. Maar dat klopt niet?
  donderdag 31 oktober 2019 @ 19:42:41 #45
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_189718899
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 19:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als ik de verhalen mag geloven krijgen de klanten van Mercedes dezelfde motoren en mogelijkheden als het eigen team. Maar dat klopt niet?
Volgens de regels moeten de klantenmotoren identiek zijn aan die van de fabrieksteams, inclusief software.
pi_189719307
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 19:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Als ik de verhalen mag geloven krijgen de klanten van Mercedes dezelfde motoren en mogelijkheden als het eigen team. Maar dat klopt niet?
Dat is al zo. Ze mogen klanten nu al niets anders bieden dan dat ze zelf gebruiken.

Edit: Wat Tijn al zegt
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 31 oktober 2019 @ 20:12:44 #48
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_189719420
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 20:06 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat is al zo. Ze mogen klanten nu al niets anders bieden dan dat ze zelf gebruiken.

Edit: Wat Tijn al zegt
Maar de handleiding kan natuurlijk wat informatie missen, dus wellicht staat er bij ForceIndia niet "2x groen, 2x geel, 1x groen = party mode" en bij Mercedes zelf wel :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_189720080
Up up, down down, left right, left right. B A
pi_189720238
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 17:33 schreef Gezicht het volgende:

Motorreglememt blijft gewoon volledig onveranderd? WTF :')
Ik dacht dat dat juist een van de speerpunten was in 2021.
Ziet er goed uit.
pi_189720431
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 31 oktober 2019 @ 21:24:31 #52
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_189720558
quote:
2s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 19:42 schreef Tijn het volgende:

[..]

Volgens de regels moeten de klantenmotoren identiek zijn aan die van de fabrieksteams, inclusief software.
Er blijft natuurlijk wel verschil in luchttoevoer, koeling en uitlaat. Versnellingsbak kan ook anders zijn. Tevens kan er andere olie en brandstof worden gebruikt.

Dat alles heeft invloed op de performance.
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_189722562
quote:
Roses are red
Violets are blue
"Drastic new regulations!"
Mercedes 1-2.
Lolz.
  donderdag 31 oktober 2019 @ 23:54:14 #54
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189723019
https://nos.nl/artikel/23(...)formule-1-teams.html

Die Dekker kraamt ook echt alleen maar onzin uit :'). Wat een idioten werken er toch in de F1-media.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 1 november 2019 @ 02:48:00 #55
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_189724261
quote:
10s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 23:54 schreef Fir3fly het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)formule-1-teams.html

Die Dekker kraamt ook echt alleen maar onzin uit :'). Wat een idioten werken er toch in de F1-media.
Zit wel een kern van waarheid in, de grote teams zullen ook met dochterbedrijven komen die een deel van de ontwikkeling op zich nemen en dat voor minder dan de daadwerkelijke kosten aan hun team verkopen.
Er is nu ook al een limiet op het aantal mensen dat tijdens de races werkzaam mag zijn, maximaal 55 man.
Maar de topteams hebben net buiten het circuit een groot datacentrum staan waar ook een hoop mensen de data analyseren en in het thuisland (meestal Engeland) is ook nog een team actief dat via de satteliet met het team op het circuit communiceert.
Met de hardware zal het straks niet veel anders gaan lijkt me.
  vrijdag 1 november 2019 @ 08:22:41 #57
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_189725215
quote:
10s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 23:54 schreef Fir3fly het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)formule-1-teams.html

Die Dekker kraamt ook echt alleen maar onzin uit :'). Wat een idioten werken er toch in de F1-media.
Dat is helemaal geen onzin.
Toto en Horner hebben zelf ook al gezegd dat dit gaat gebeuren.
2020 wordt gewoon een extreem duur jaar voor de top3
wordt aan gewerkt....ben net terug
  vrijdag 1 november 2019 @ 08:23:44 #58
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_189725220
En nieuwe regels en aanverwante zaken is een apart topic voor:
F1 / Nieuwe Regels '21 discussietopic #1
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_189725272
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 08:22 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Dat is helemaal geen onzin.
Toto en Horner hebben zelf ook al gezegd dat dit gaat gebeuren.
2020 wordt gewoon een extreem duur jaar voor de top3
2020 wordt niet anders dan anders als er nieuwe regels geïntroduceerd worden voor de teams Ze bouwen toch elk jaar een nieuwe auto, dat is volgend jaar niet anders.

Het heeft geen zin om extreem veel meer te besteden dan ze normaal besteden aan het maken van een nieuwe auto omdat daar nauwelijks winst mee te behalen valt. Anders zouden ze het nu al doen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_189725734
quote:
10s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 23:54 schreef Fir3fly het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)formule-1-teams.html

Die Dekker kraamt ook echt alleen maar onzin uit :'). Wat een idioten werken er toch in de F1-media.
Wil jij met droge ogen beweren dat alles wat hij zegt onzin is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')