abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 20 november 2019 @ 13:57:28 #226
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190037481
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 13:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En de racepace bleef nog flink achter op de Mercedes.
maar dat ligt niet aan de motor
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 november 2019 @ 13:57:39 #227
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_190037487
Snap serieus niet dat er nog mensen zijn die de verschillen bij Ferrari van voor de zomerstop, na de zomerstop t/m TD en na TD niet (willen) zien.

Kan het toeval zijn? Ja, kan!

Meest logische verklaring blijft echter dat ze vals hebben gespeeld.
pi_190037582
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 13:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En de racepace bleef nog flink achter op de Mercedes.
klopt na de TD helemaal.....en dan hebben ook nog een frusty vettel die weer eens afsnijd en alles voor Ferarri verkloot.
word eens tijd dat ze dat snijden van vettel gaan bestraffen aangezien hij er al meerdere ongelukken mee verzoorzaakt heeft.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_190037592
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 13:57 schreef Tarado het volgende:

[..]

maar dat ligt niet aan de motor
Die heeft er natuurlijk ook mee te maken. Predator beweert dat de racepace een stuk minder is, terwijl die al vrij matig was.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 13:57 schreef Kyran het volgende:
Snap serieus niet dat er nog mensen zijn die de verschillen bij Ferrari van voor de zomerstop, na de zomerstop t/m TD en na TD niet (willen) zien.

Kan het toeval zijn? Ja, kan!

Meest logische verklaring blijft echter dat ze vals hebben gespeeld.
Hoe is het verschil voor en na de zomerstop relevant? Zo lijkt het net alsof je geen argumenten hebt en wanhopig maar alles en nog wat noemt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 20 november 2019 @ 14:03:32 #230
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190037607
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 14:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die heeft er natuurlijk ook mee te maken. Predator beweert dat de racepace een stuk minder is, terwijl die al vrij matig was.
[..]

Hoe is het verschil voor en na de zomerstop relevant? Zo lijkt het net alsof je geen argumenten hebt en wanhopig maar alles en nog wat noemt.
ligt meer aan de banden of tenminste het omgaan ermee
pi_190037629
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 14:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die heeft er natuurlijk ook mee te maken. Predator beweert dat de racepace een stuk minder is, terwijl die al vrij matig was.
[..]

Hoe is het verschil voor en na de zomerstop relevant? Zo lijkt het net alsof je geen argumenten hebt en wanhopig maar alles en nog wat noemt.
kijk even naar de feiten en de data, het is vrij duidelijk
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_190037740
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 14:03 schreef Tarado het volgende:

[..]

ligt meer aan de banden of tenminste het omgaan ermee
Andere variabelen? Nee, we kijken alleen naar polepositions, niet naar gridstraffen, Mexico slaan we sowieso helemaal over en bochtensnelheid zegt ook niks over meer downforce zetten.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 14:04 schreef Predator40 het volgende:

[..]

kijk even naar de feiten en de data, het is vrij duidelijk
Nietes!
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_190037754
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 14:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Andere variabelen? Nee, we kijken alleen naar polepositions, niet naar gridstraffen, Mexico slaan we sowieso helemaal over en bochtensnelheid zegt ook niks over meer downforce zetten.
[..]

Nietes!
_O-
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  woensdag 20 november 2019 @ 14:11:44 #234
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190037782
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 14:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Andere variabelen? Nee, we kijken alleen naar polepositions, niet naar gridstraffen, Mexico slaan we sowieso helemaal over en bochtensnelheid zegt ook niks over meer downforce zetten.
[..]

Nietes!
:) we wachten de fia rustig af, was niet echt in de veronderstelling jou te kunnen overtuigen dus neem de moeite ook maar niet
  woensdag 20 november 2019 @ 14:21:05 #235
62913 Blik
The one and Only!
pi_190037945
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 14:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nietes!
Welles!

:D
pi_190038027
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 14:21 schreef Blik het volgende:

[..]

Welles!

:D
Ik pas mij probleemloos aan aan het niveau van predator.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_190038097
FIA heeft het het brandstofsysteem bij drie teams, Ferrari, Ferrari klantenteam en een derde inbeslaggenomen. Naar verluid om een vergelijking tussen de systemen te maken.

https://www.gptoday.net/n(...)lag-genomen-door-fia
  woensdag 20 november 2019 @ 14:34:41 #238
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_190038111
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 14:33 schreef Mothzor het volgende:
FIA heeft het het brandstofsysteem bij drie teams, Ferrari, Ferrari klantenteam en een derde inbeslaggenomen. Naar verluid om een vergelijking tussen de systemen te maken.

https://www.gptoday.net/n(...)lag-genomen-door-fia
Lees eens terug....
And so is the past
pi_190038135
quote:
12s.gif Op woensdag 20 november 2019 14:34 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Lees eens terug....
Oeps :D

Benieuwd wat de uitkomsten hiervan gaan zijn. Hoop dat deze soap weer snel voorbij is, ongeacht of er er grens is overschreden, gewoon weer de focus op het racen.

Nu is het Ferrari, volgend jaar is het weer een andere team die iets slims hebben gevonden.
  woensdag 20 november 2019 @ 14:52:48 #240
131800 Tarado
capô de fusca
pi_190038291
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 14:37 schreef Mothzor het volgende:

[..]

Oeps :D

Benieuwd wat de uitkomsten hiervan gaan zijn. Hoop dat deze soap weer snel voorbij is, ongeacht of er er grens is overschreden, gewoon weer de focus op het racen.

Nu is het Ferrari, volgend jaar is het weer een andere team die iets slims hebben gevonden.
iets slims is ook geen enkel punt zolang het maar legaal is
pi_190038976
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 14:52 schreef Tarado het volgende:

[..]

iets slims is ook geen enkel punt zolang het maar legaal is
juist, maar een bewust olielekje creëren of een fuel flow meter storen is dus niet legaal....
tevens is dit natuurlijk veel te laat, ze hadden de systemen al in beslag moeten nemen bij de qualificaties/races waar ze naar verhouding absurd veel vermogen extra hadden.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 20 november 2019 @ 18:16:10 #242
408813 crew  trein2000
pi_190040791
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 09:20 schreef Tarado het volgende:
tgruener twitterde op woensdag 20-11-2019 om 09:13:52 Exclusive: The FIA has seized parts of the fuel system of Ferrari, one Ferrari customer and one Non-Ferrari. A thorough investigation of the parts will be conducted in the FIA laboratories.AMuS (in German): https://t.co/NTfLOzSWEv reageer retweet
Nu? Dat heeft toch geen zin joh. Hadden ze voor die TD moeten doen. Nu vind je niks en gaan ze bij Ferrari roepen dat er niks mis is. Hoe doorzichtig :')
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_190041048
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 18:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nu? Dat heeft toch geen zin joh. Hadden ze voor die TD moeten doen. Nu vind je niks en gaan ze bij Ferrari roepen dat er niks mis is. Hoe doorzichtig :')
Dit dus.

Gisteren was de Senna docu toevallig op TV, dus voor de vierde keer of zo maar weer eens kijken. Die Balestre was me toch ook een corrupte flikker, ongekend. En Todt en consorten zijn niets anders. Het is oude jongens krentebrood bij de FIA. Je kan niets anders doen dan wachten tot ze dood gaan en dan maar hopen dat er een minder corrupt iemand komt.
pi_190042211
Ik heb weinig aan te merken op de stewards, maar die straf voor Kubica en zijn unsafe release was wel echt dikke onzin.

De stewards hebben hard gezocht om de straf te onderbouwen en kwamen met: "slow to depart".

Kubica vertrok binnen 2 tienden en dit was het zicht toen hij groen licht kreeg:




Als het plaatje niet werkt, druk hier


Williams een boete van 5.000 euro geven was meer op zijn plaats geweest
pi_190042470
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2019 19:54 schreef opgebaarde het volgende:
Ik heb weinig aan te merken op de stewards, maar die straf voor Kubica en zijn unsafe release was wel echt dikke onzin.

De stewards hebben hard gezocht om de straf te onderbouwen en kwamen met: "slow to depart".

Kubica vertrok binnen 2 tienden en dit was het zicht toen hij groen licht kreeg:

[ afbeelding ]


Als het plaatje niet werkt, druk hier


Williams een boete van 5.000 euro geven was meer op zijn plaats geweest
Daar heb ik ook over nagedacht.

Maar als een "unsafe release" geen consequenties heeft voor de rijder, gaan teams gewoon het risico nemen om zich voor een andere rijder te gooien. Die boete betalen ze dan met liefde (al is Williams misschien wel een uitzondering) want een plek winst (en mogelijk punten) levert vele malen meer op.

Een ander hinderen (of raken / de muur in dwingen, het scheelde weinig) bij het wegrijden uit de pits is gewoon een straf waard, anders zoekt iedereen een excuus om er mee weg te komen.
pi_190042534
Overigens heb ik nog wel een idee voor lichte straffen die in de race uitgevoerd kunnen worden zonder aan het eind nog seconden te hoeven bijtellen.

- 10 ronden geen DRS
of
- 3 ronden geen energie uit de batterij gebruiken (en ook niet bijladen)
of
- een langere route rijden over het circuit (extra lusje) en bij zware overtreding dat 2x doen
of
- bij een hele zware overtreding, net als bij de Nascar achteraan aansluiten
pi_190042546
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 20:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Daar heb ik ook over nagedacht.

Maar als een "unsafe release" geen consequenties heeft voor de rijder, gaan teams gewoon het risico nemen om zich voor een andere rijder te gooien. Die boete betalen ze dan met liefde (al is Williams misschien wel een uitzondering) want een plek winst (en mogelijk punten) levert vele malen meer op.
Jup dat waren prima argumenten tijdens de discussie die ontstond na de GP van Duitsland omdat Ferrari (en niet Leclerc) een boete van 5.000 kreeg ipv tijdstraf en strafpunten.

Alleen de stewards gaven toen aan dat de straf voor Leclerc volledig conform oudere straffen waren.

Dus waarom wordt er nu van afgeweken?
pi_190042576
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2019 20:14 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Jup dat waren prima argumenten tijdens de discussie die ontstond na de GP van Duitsland omdat Ferrari (en niet Leclerc) een boete van 5.000 kreeg ipv tijdstraf en strafpunten.

Alleen de stewards gaven toen aan dat de straf voor Leclerc volledig conform oudere straffen waren.

Dus waarom wordt er nu van afgeweken?
Ze hebben toch 5 seconden straf (Kubica) en een geldboete (team) gekregen?
De uitleg is mss wat knullig maar er was aangegeven dat er vanaf Duitsland (wat veel kritiek opleverde) ook consequent weer een straf voor de rijder zou komen.

https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/373736/masi-tijdstraf-voor-unsafe-release-op-verzoek-van-teams/

quote:
14 augustus 2019 - De FIA is akkoord gegaan met de vraag van teams om tijdstraffen te blijven uitdelen voor een 'unsafe release' tijdens pitstops, zelfs als de betrokken rijder er geen competitief voordeel uithaalt.

Dergelijke straffen zijn al jaren de norm, maar tijdens de Duitse Grand Prix besloten de stewards plots een mildere straf toe te passen. Ferrari kreeg slechts een boete toen het Charles Leclerc losliet in het pad van de Haas van Romain Grosjean, die hard moest remmen om een fikse aanrijding te vermijden en daardoor plaatsen verloor.

Sommige waarnemers vonden het goed dat rijders niet meer werden bestraft voor een fout van hun team, maar anderen vreesden dat teams meer risico zouden nemen tijdens pitstops omdat een boete van 5.000 euro nauwelijks afschrikt. Dat zou tot meer onveilige situaties kunnen leiden.

Na gesprekken tussen de teams en wedstrijdleider Michael Masi in de daaropvolgende Grand Prix van Hongarije is er afgesproken dat er in de toekomst alleen tijdstraffen zullen worden uitgedeeld bij onveilige pitstops, ook als die unsafe release geen invloed heeft op de posities op het circuit.

"We hebben daar een goed gesprek over gehad", legde Masi uit. "We stemden in dat we vergeten wat er in de eerste seizoenshelft is gebeurd. Als er een unsafe release is, dan volgt een tijdstraf, ongeacht of er een sportief voordeel behaald is. Er zal geen onderscheid worden gemaakt. De teams waren daar allemaal best tevreden mee en iedereen is er nu van op de hoogte."

Volgens Masi is dit geval een voorbeeld van het feit dat hij best de aanpak van de FIA wil veranderen als de teams unaniem iets anders willen zien. "Ik sta daar open voor en ben bereid te luisteren. Als de teams allemaal akkoord zijn met een bepaalde aanpak, dan is dat prima. En dat was het geval. Voor mij is dat geen probleem. In de trainingen en de kwalificatie is het een ander verhaal, maar tijdens de race hebben we gezegd dat er bij een unsafe release een tijdstraf hoort."
pi_190042738
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 20:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ze hebben toch 5 seconden straf (Kubica) en een geldboete (team) gekregen?
De uitleg is mss wat knullig maar er was aangegeven dat er vanaf Duitsland (wat veel kritiek opleverde) ook consequent weer een straf voor de rijder zou komen.

https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/373736/masi-tijdstraf-voor-unsafe-release-op-verzoek-van-teams/
[..]

Ah die memo heb ik nooit ontvangen :+
Maar dat is um dus
pi_190042766
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2019 20:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ah die memo heb ik nooit ontvangen :+
Maar dat is um dus
Nee, kan ik me voorstellen. Niet iedereen hangt 7 dagen per week rond op F1 nieuwssites ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')