SPOILER: Het Kabinet-TrumpOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amerikaans Congres:
Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)
Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)SPOILER: Overzicht van lopende onderzoekenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Hoe werkt een impeachment?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Extra aanwijzingen voor dit topic:
Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.
Daarom de volgende afspraken:
Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen:
Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie.
Wat je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
-Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
-We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken.
-ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.
-We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
Dat is niet correct, ongeveer 20% van de Amerikanen haalt hun nieuws van social media, rond de 50% van TV.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 13:43 schreef Mike het volgende:
[..]
Men krijgt in de VS dus amper nieuws tot zich via de tv. Zeker in vergelijking met social media.
https://www.pewresearch.o(...)-s-as-a-news-source/
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2019 13:53:39 ]![]()
Dat zal wel maar is irrelevant. De vraagt blijft waarom al die afgevaardigden zich constant met Facebook bemoeien.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 13:42 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Het bijkomende probleem is dat juist diegene die bij de verkiezingen van 2016 het meest van de kuiperijen van Facebook heeft geprofiteerd uit monde van zijn gezag de rechterlijke macht heeft aangepast.And if you listen very hard
Iedereen weet wat Facebook is? Met andere woorden, luiheid.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 13:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zal wel maar is irrelevant. De vraagt blijft waarom al die afgevaardigden zich constant met Facebook bemoeien.
Het zou wijzer zijn als men het over social media zou hebben maar dat doet men niet omdat het niet genoeg naamsherkenning heeft.![]()
je kan de vraag ook omdraaien, waarom bemoeit facebook zich met het sociale levenspatroon van de users?quote:Op donderdag 24 oktober 2019 13:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zal wel maar is irrelevant. De vraagt blijft waarom al die afgevaardigden zich constant met Facebook bemoeien.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Om geld te verdienen. Maar het is niet eerlijk om als reactie op een vraag een irrelevante andere vraag te stellen. Dus dezelfde vraag blijft staan.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 13:56 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
je kan de vraag ook omdraaien, waarom bemoeit facebook zich met het sociale levenspatroon van de users?And if you listen very hard
Maar het gaat toch om campagneadvertenties, correct?quote:Op donderdag 24 oktober 2019 13:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Iedereen weet wat Facebook is? Met andere woorden, luiheid.
Het zou wijzer zijn als men het over social media zou hebben maar dat doet men niet omdat het niet genoeg naamsherkenning heeft.And if you listen very hard
Doen ze dat dan? Vertel mij eens hoe?quote:Op donderdag 24 oktober 2019 13:56 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
je kan de vraag ook omdraaien, waarom bemoeit facebook zich met het sociale levenspatroon van de users?![]()
In dit specifieke geval mischien maar ik zie geen enkele poging om die te reguleren op TV of andere sociale media dus dan heb ik daar niet echt een serieus gevoel bij.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 13:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar het gaat toch om campagneadvertenties, correct?
Ik blijf het een raar verhaal vinden dat Facebook zou moeten controleren wat het waarheidsgehalte van een advertentie is en zeker dat van een politieke advertentie.![]()
Ook die afgevaardigden weten welk directe en indirecte invloed Facebook heeft op de potentiële kiezer. Dan staat het buiten kijf dat die het volste recht hebben om te weten welke intenties Facebook heeft.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 13:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Om geld te verdienen. Maar het is niet eerlijk om als reactie op een vraag een irrelevante andere vraag te stellen. Dus dezelfde vraag blijft staan.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Ok, maar wat heeft dat dan met campagne-advertenties te maken? Daar postte jij namelijk over.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 14:05 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Ook die afgevaardigden weten welk directe en indirecte invloed Facebook heeft op de potentiële kiezer. Dan staat het buiten kijf dat die het volste recht hebben om te weten welke intenties Facebook heeft.And if you listen very hard
Dat is niet te bepalen en dus onzinnig. Facebook heeft sowieso zelf geen invloed.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 14:05 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Ook die afgevaardigden weten welk directe en indirecte invloed Facebook heeft op de potentiële kiezer. Dan staat het buiten kijf dat die het volste recht hebben om te weten welke intenties Facebook heeft.
Facebooks intenties zijn volkomen transparant, ze verkopen informatie die door de gebruiker aan hun gegeven is aan adverteerders en verdienen daar veel geld mee.
Voorbeeld, ik wil als politieke partij stemmers aanspreken die blank zijn, tussen de 30 en 40 en man. Facebook levert mij die gegevens. De enige bedoeling van Facebook daarmee is geld verdienen.
Je weet dat in de VS de regels anders zijn dan hier? Bijvoorbeeld, ISP's mogen jouw browser informatie, dus welke sites jij bezoekt, verkopen. Geldschieters mogen jouw financieele gegevens verkopen aan derden. Etc. etc.
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2019 14:11:11 ]![]()
ik postte over subliminale beïnvloeding,. en indirect forceert dit om met andere ogen naar een campagne advertentie te kijken.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 14:08 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ok, maar wat heeft dat dan met campagne-advertenties te maken? Daar postte jij namelijk over.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
quote:Op donderdag 24 oktober 2019 12:25 schreef kipknots het volgende:
[..]
Ik zou me dood lachen als van de republikeinen die meededen terwijl ze al in die commissies zaten de security clearances worden ingetrokken.Had nog niet gelezen toen ik dat postte dat dat serieus werd overwogen.twitter:aabramson twitterde op woensdag 23-10-2019 om 20:29:12Per committee official, House parliamentarian has ruled that GOP members who stormed SCIF are in violation of House rules.Rep. Robin Kelly (on oversight) has called for them to lose their clearances reageer retweet
![]()
Ok....quote:Op donderdag 24 oktober 2019 14:12 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
ik postte over subliminale beïnvloeding,. en indirect forceert dit om met andere ogen naar een campagne advertentie te kijken.
[ afbeelding ]
Veel plezier er mee dan.And if you listen very hard
OMFGquote:Op donderdag 24 oktober 2019 14:14 schreef kipknots het volgende:
[..]twitter:aabramson twitterde op woensdag 23-10-2019 om 20:29:12Per committee official, House parliamentarian has ruled that GOP members who stormed SCIF are in violation of House rules.Rep. Robin Kelly (on oversight) has called for them to lose their clearances reageer retweet
Dat is onzin, als die boodschappen er zijn dan komen ze niet van Facebook maar van de adverteerder. Of zie ik dat nou verkeerd?quote:Op donderdag 24 oktober 2019 14:12 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
ik postte over subliminale beïnvloeding,. en indirect forceert dit om met andere ogen naar een campagne advertentie te kijken.
[ afbeelding ]![]()
Genotquote:Op donderdag 24 oktober 2019 14:14 schreef kipknots het volgende:
[..]Had nog niet gelezen toen ik dat postte dat dat serieus werd overwogen.twitter:aabramson twitterde op woensdag 23-10-2019 om 20:29:12Per committee official, House parliamentarian has ruled that GOP members who stormed SCIF are in violation of House rules.Rep. Robin Kelly (on oversight) has called for them to lose their clearances reageer retweet
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
Je ziet het verkeerd. Stel, je hebt een populaire facebookpagina waar zo nu en dan ook allerlei bogusverhalen met betrekking politici op staan. Dan maakt het weinig uit welke politieke stroming de politicus heeft, en wát er in zijn advertentie staat, het gaat om het denkbeeld dat je er bij krijgt, als je een gefabriceerd plaatje langs ziet flitsen waar die een katje op staat te wurgen) en daar gaat het die afgevaardigden om. Maar misschien ben je al beïnvloed..quote:Op donderdag 24 oktober 2019 14:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is onzin, als die boodschappen er zijn dan komen ze niet van Facebook maar van de adverteerder. Of zie ik dat nou verkeerd?
En leg mij nu even uit waarom Facebook daar schuldig aan is en niet de beheerder van die pagina. Komt er wetgeving die het mensen verbied content op Facebook te plaatsen waarvan het waarheidsgehalte getest moet worden?quote:Op donderdag 24 oktober 2019 14:21 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Je ziet het verkeerd. Stel, je hebt een populaire facebookpagina waar zo nu en dan ook allerlei bogusverhalen met betrekking politici op staan. Dan heeft en het maakt weinig uit welke politieke stroming de politicus heeft, en wát er in zijn advertentie staat, het gaat om het denkbeeld dat je er bij krijgt, als je een gefabriceerd plaatje langs ziet flitsen waar die een katje op staat te wurgen) en daar gaat het die afgevaardigden om. Maar misschien ben je al beïnvloed..
En leg mij dan ook even uit waarom jij denkt dat Facebook alle content kan checken op waarheidsgehalte en waarom en hoe dat wettelijk geregeld moet worden.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2019 14:24:57 ]![]()
ze hebben wél moderatie mbt tot naakt- of geweldbeelden, dan kunnen ze ook modereren mbt poltieke humbug.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 14:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En leg mij nu even uit waarom Facebook daar schuldig aan is en niet de beheerder van die pagina.
En leg mij dan ook even uit waarom jij denkt dat Facebook alle content kan checken op waarheidsgehalte en waarom en hoe dat wettelijk geregeld moet worden.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Dat word met een algorithme gedaan wat bepaald niet foutloos werkt. Politieke humbug is...wat? Hoe definieer je dat?quote:Op donderdag 24 oktober 2019 14:25 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
ze hebben wél moderatie mbt tot naakt- of geweldbeelden, dan kunnen ze ook modereren mbt poltieke humbug.
Als iemand post dat hij denkt dat Trump fantastisch is, is dat dan humbug of gewoon een hele domme mening?![]()
Er is een hoop mis als het aankomt op het herkennen van fake news, shady bronnen en de intentie van de 'uploader' door gebruikers van social media. Een videokanaal met alleen maar conspiracies zou toch al wat belletjes moeten laten rinkelen.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
In het laatste geval is het een politieke mening of stroming. Daar kun je geen kanttekeningen bij plaatsen, en is ook geen humbug, maar het feit dat er vlak voor een verkiezing ineen als bij toverslag allerlei "schandalen" op pagina's terechtkomen die veel aanhang trekken en NIET door dit "algoritme" worden gefilterd lijkt het mij dat er enige pittige vragen over gesteld mag worden aan de uitbater van het geheel.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 14:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat word met een algorithme gedaan wat bepaald niet foutloos werkt. Politieke humbug is...wat? Hoe definieer je dat?
Als iemand post dat hij denkt dat Trump fantastisch is, is dat dan humbug of gewoon een hele domme mening?Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |