abonnement Unibet Coolblue
pi_189569600
Vraag voor alle hbo-studenten:

Vanmiddag hoorde ik een opmerking van een student dat zij ergens, tijdens het doen van haar onderzoek, iets had gelezen over dat een hogeschool verplicht kan zijn om je te laten slagen, mits je je propedeuse hebt behaald, als je bijvoorbeeld aan het einde van je studie maar 1 toets bijvoorbeeld nog niet behaald. Bijvoorbeeld:

1 Engels mondeling uit jaar 1 is herhaaldelijk niet voldoende geweest omdat je slecht bent in Engels. Aan het einde van je studie heb je je scriptie gehaald en je propedeuse is ook al een tijdje binnen, maar je mist nog steeds een voldoende voor dat ene mondeling.

De opmerking van die student is dan dat de school je verplicht moet laten slagen.

Weten jullie hier meer over?

Gr.

M.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:58:27 #2
408813 crew  trein2000
pi_189569663
Nee. Hoeft niet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189569951
Waarom zou dat verplicht zijn?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_189570099
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 20:11 schreef spijkerbroek het volgende:
Waarom zou dat verplicht zijn?
Geen idee, vond het zelf ook een beetje vreemd.
pi_189570183
Hoezo zou je je propedeuse halen als een vak uit het 1e jaar niet is gehaald?
pi_189570280
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 20:19 schreef wcborstel het volgende:
Hoezo zou je je propedeuse halen als een vak uit het 1e jaar niet is gehaald?
Tweede jaar dan. Slecht voorbeeld van mij.
pi_189570320
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 20:24 schreef M.isdenaam het volgende:

[..]

Tweede jaar dan. Slecht voorbeeld van mij.
Dacht ik al, maar het blijft onzin. Er zijn gewoon eisen aan de vakken en de examens. Daaraan moet voldaan worden en dan krijg je je diploma.
pi_189573302
Misschien dat ze je 'n toetsmogelijkheid moeten geven? Maar lijkt me sterk. En wat zegt het OER?
Somebody that I used to know
pi_189590256
'ergens iets had gelezen'. Ja ja...
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zondag 27 oktober 2019 @ 15:45:22 #10
403253 Meke
after all this time? always.
pi_189649162
Ik snap op zich wel dat een hogeschool er in zo'n situatie alles aan wil doen om je te laten slagen, omdat het ook voor hen negatief afstraalt als er veel mensen niet afstuderen - zeker nadat ze er al een aantal jaar gestudeerd hebben. Maar verplichten lijkt me niet mogelijk :N
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_189685275
Nee, niet waar.

Een school zal vaak wel extra moeite doen om je dat laatste vak te laten halen, omdat het financieel nadelig is als een student niet afstudeert.

En het kan zijn dat er in het OER staat dat je recht hebt op een extra KANS als het je laatste vak betreft. En ook voor die extra kans kun je dus zakken.
pi_189882680
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 16:00 schreef DonnaNoble het volgende:
Nee, niet waar.

Een school zal vaak wel extra moeite doen om je dat laatste vak te laten halen, omdat het financieel nadelig is als een student niet afstudeert.

En het kan zijn dat er in het OER staat dat je recht hebt op een extra KANS als het je laatste vak betreft. En ook voor die extra kans kun je dus zakken.
Dit klopt. Helaas ken ik iemand die de laatste kans mondeling niet haalde en het vak dus in de reguliere tentamenperiode moest doen. Kost een half jaar tot een jaar extra.
pi_190999158
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 19:56 schreef M.isdenaam het volgende:
Vraag voor alle hbo-studenten:

Vanmiddag hoorde ik een opmerking van een student dat zij ergens, tijdens het doen van haar onderzoek, iets had gelezen over dat een hogeschool verplicht kan zijn om je te laten slagen, mits je je propedeuse hebt behaald, als je bijvoorbeeld aan het einde van je studie maar 1 toets bijvoorbeeld nog niet behaald. Bijvoorbeeld:

1 Engels mondeling uit jaar 1 is herhaaldelijk niet voldoende geweest omdat je slecht bent in Engels. Aan het einde van je studie heb je je scriptie gehaald en je propedeuse is ook al een tijdje binnen, maar je mist nog steeds een voldoende voor dat ene mondeling.

De opmerking van die student is dan dat de school je verplicht moet laten slagen.

Weten jullie hier meer over?

Gr.

M.
Misschien kan die student dan bijles voorEngels zoeken denk ik zo
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_193234701
Waarschijnlijk bedoelt diegene dat als je een vak open hebt staan, en die na herkansing nog steeds onvoldoende is afgesloten, de onderwijsinstelling moet zorgen dat je toch kunt afstuderen. Dit gebeurt meestal in de vorm van een mondeling examen, waar in de praktijk toch zeker nog studenten voor zakken en dus NIET kunnen afstuderen.

Echter, jij hebt als student belang bij dat je zo snel mogelijk kunt afstuderen en dat bij slechts een enkele onvoldoende die je al hebt herkanst dat niet zou kunnen is niet zomaar te rechtvaardigen.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2020 01:11:25 ]
pi_193234718
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 18:16 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dit klopt. Helaas ken ik iemand die de laatste kans mondeling niet haalde en het vak dus in de reguliere tentamenperiode moest doen. Kost een half jaar tot een jaar extra.
Ik ken er ook zo een en die stond alleen in de maanden dat het vak werd gegeven plus het resultaat bekend werd ingeschreven. Waarom stonden die studiegenoten van jou vanaf september ingeschreven?

Het is wel wat om vier keer examen te doen in hetzelfde vak.
pi_193261397
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 18:16 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dit klopt. Helaas ken ik iemand die de laatste kans mondeling niet haalde en het vak dus in de reguliere tentamenperiode moest doen. Kost een half jaar tot een jaar extra.
Ik heb dit als hbo-docent op een docentenopleiding zelf es meegemaakt met iemand die een 5,2 voor de extra herkansing van m'n tentamen had gehaald, wat haar laatste vak was.

Kon er met de beste wil geen 5,5 van maken. Dat zijn geen leuke gesprekken :@
-
  zondag 24 mei 2020 @ 12:03:40 #17
204633 Fred2
Kritisch
pi_193287361
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 19:36 schreef Haushofer het volgende:
Ik heb dit als hbo-docent op een docentenopleiding zelf es meegemaakt met iemand die een 5,2 voor de extra herkansing van m'n tentamen had gehaald, wat haar laatste vak was.
Als je voor de klas net zo wazig bent als hier snap ik wel dat mensen je tentamens niet halen
So we just called him Fred too
pi_193287413
Ik word liever gewaardeerd door collega's, en studenten en leerlingen die ik lesgeef, dan passanten op een internetforum. En dat eerste is gelukkig zeker het geval :P
-
pi_193480089
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 19:36 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik heb dit als hbo-docent op een docentenopleiding zelf es meegemaakt met iemand die een 5,2 voor de extra herkansing van m'n tentamen had gehaald, wat haar laatste vak was.
?
Protège moi de mes désirs.
pi_193483578
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2020 22:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

?
?
-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')