To be fair: de docu heet 'de kinderen van Ruinerwold'...quote:Op woensdag 14 april 2021 23:40 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik vond ook dat er nogal wat vragen onbeantwoord bleven. Ik had nog nooit iets gehoord over die schoonvader en halfbroer. En nu weet ik eigenlijk nog niks.
Iets anders is dat in de documentaire de rol van die Oostenrijker helemaal niet aan de orde is geweest.
Toch, als je vragen opwerpt als documentairemaker, is het handig ze te beantwoorden. Ze had misschien de kinderen kort hier iets over moeten laten zeggen, zodat het niet zo contextloos bleef.quote:Op woensdag 14 april 2021 23:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
To be fair: de docu heet 'de kinderen van Ruinerwold'...
Ja, maar dit zal toch ook onderdeel van hun leven geweest zijn? Ze zullen geweten hebben van de gevangenen. En wat was de rol van die klusjesman in het gezin? Dat was toch een soort volgeling van de vader?quote:Op woensdag 14 april 2021 23:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
To be fair: de docu heet 'de kinderen van Ruinerwold'...
Dat staat allemaal in een boek wat vorig jaar is gemaakt door een journalist die de zaak op de voet volgde.quote:Op woensdag 14 april 2021 23:57 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ja, maar dit zal toch ook onderdeel van hun leven geweest zijn? Ze zullen geweten hebben van de gevangenen. En wat was de rol van die klusjesman in het gezin? Dat was toch een soort volgeling van de vader?
Ik weet niet of die gevangenen eerder genoemd zijn in alle publiciteit, maar ik was er erg door verrast. Dan is het wat onbevredigend dat er helemaal niets over ze verteld wordt. Hoe ze daar kwamen, hoe lang ze daar zaten, wat er uiteindelijk met ze gebeurd is. En dat hoeft echt niet uitgebreid, dat kan ik twee zinnen worden verteld.
Heb gisteren het boek uitgelezen maar ben daarin ook niks over die gevangenen tegengekomen.quote:Op donderdag 15 april 2021 09:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat staat allemaal in een boek wat vorig jaar is gemaakt door een journalist die de zaak op de voet volgde.
Daar hebben geen kinderen aan meegewerkt, maar hebben ze alle stappen en contacten van vader onder de loep genomen.
Gisteren lieten ze toch zien dat de oudsten het strafdossier mochten inlezen? Met die grote rode dossiermappen.quote:Op donderdag 15 april 2021 12:39 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Heb gisteren het boek uitgelezen maar ben daarin ook niks over die gevangenen tegengekomen.
De rol van Josef blijft ook redelijk oppervlakkig in het boek terwijl er in een vroeg stadium al redelijk snel bekend was dat hij de kinderen niet of nauwelijks heeft gezien.
De docu en het boek geven een kleine inzicht in de gebeurtenissen maar blijven redelijk oppervlakkig.
Tenzij het strafdossier ooit openbaar wordt, zullen we niet alles in het kleinste detail weten. En imo hebben die kinderen daar ook recht op.
Ik doelde op de privacy vd kinderen. Wat in het strafdossier staat heeft de buitenwereld niks mee te maken zonder hun toestemming.quote:Op donderdag 15 april 2021 12:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Gisteren lieten ze toch zien dat de oudsten het strafdossier mochten inlezen? Met die grote rode dossiermappen.
Ik had het boek vorig jaar gelezen, ik dacht dat het daar allemaal in stond. Die Jozef onder weinig contact had met het gezin.
Eens.quote:Op donderdag 15 april 2021 13:13 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik doelde op de privacy vd kinderen. Wat in het strafdossier staat heeft de buitenwereld niks mee te maken zonder hun toestemming.
Ik denk dat ze daar nog niets over konden/mochten zeggen omdat die zaak nog loopt ofzo.quote:Op woensdag 14 april 2021 23:40 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik ben ook benieuwd hoe het nu zat met die klusjesman.
Dat waren toch die Oostenrijker en Shin?quote:Op donderdag 15 april 2021 14:00 schreef praadje het volgende:
En wat vreselijk die beelden van ex-schoonvader en stiefzoon. Zo angstig en totaal verstijfd. Het deed me denken aan kampbewoners in de tweede oorlog. Die blikken in hun ogen.
Neen.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat waren toch die Oostenrijker en Shin?
nou ja, wel een Oostenrijker, maar de vader van Prime Mother en een zoon uit een eerdere relatie van Prime Mother...quote:Op donderdag 15 april 2021 15:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat waren toch die Oostenrijker en Shin?
Die waren ook doodsbang, kun je nagaan wat voor engnek die vent was.quote:Op donderdag 15 april 2021 16:54 schreef tombolafan het volgende:
[..]
nou ja, wel een Oostenrijker, maar de vader van Prime Mother en een zoon uit een eerdere relatie van Prime Mother...
Shin is ook van Gerrit Jan
Huh, hij was toch ook schuldig aan witwassen? Of is die aanklacht ook vervallen omdat hij niet aanspreekbaar is?quote:Op donderdag 15 april 2021 17:12 schreef Idisrom het volgende:
Eb die vader krijgt nu ook nog die ton terug van de overheidIk zou eerst onderzoeken hoeveel belasting hierover betaald moet worden.
Er was toch ook dat verhaal van die man die ze aan het plafond ondersteboven hadden gehangen? Zou dat niet deze man geweest kunnen zijn? Dat verhaal kwam niet aan bod in de docu maar heb ik gelezen in diverse media berichten.quote:Op donderdag 15 april 2021 16:54 schreef tombolafan het volgende:
[..]
nou ja, wel een Oostenrijker, maar de vader van Prime Mother en een zoon uit een eerdere relatie van Prime Mother...
Shin is ook van Gerrit Jan
Ik ben het met je eens. Er zaten nog veel gaten in de verhalen. Aan de andere kant hebben ze wel relatief veel openheid gegeven. Zo praten over hoe je mishandeld bent, ook seksueel, is niet bepaald makkelijk.quote:Op woensdag 14 april 2021 23:46 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Toch, als je vragen opwerpt als documentairemaker, is het handig ze te beantwoorden. Ze had misschien de kinderen kort hier iets over moeten laten zeggen, zodat het niet zo contextloos bleef.
Maar er is gewoon ook nog veel onduidelijk natuurlijk. Maar ook dat kun je er dan bij vermelden.
Iets anders: Begreep trouwens dat ‘Ruinerwold’ van de omroep in de titel moest. De oudste drie hebben er nooit gewoond.
Van dat recht hebben GJ en de jongelingen geen gebruik gemaakt.quote:Op donderdag 15 april 2021 17:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens. Er zaten nog veel gaten in de verhalen. Aan de andere kant hebben ze wel relatief veel openheid gegeven. Zo praten over hoe je mishandeld bent, ook seksueel, is niet bepaald makkelijk.
Het viel me ook op dat de gezichten van die 'gevangenen' gewoon in beeld waren. Die hebben dus toestemming gegeven om dit uit te laten zenden. Dat is ook al bijzonder. Overigens heeft iedereen ook het recht om dingen van zichzelf er niet in terug te willen zien, ook dat kan voor gaten zorgen.
Dat was zijn geld, hij krijgt niets van de overheid.quote:Op donderdag 15 april 2021 17:12 schreef Idisrom het volgende:
Eb die vader krijgt nu ook nog die ton terug van de overheidIk zou eerst onderzoeken hoeveel belasting hierover betaald moet worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |