Senseoquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 08:42 schreef Zolderkamer het volgende:
Ik heb al eeuwen een senseo en dan darkroast pads van de aldi..
Krijg alleen maar complimenten
Mensen die zeiken over een koffieapparaat.. En dan met een ontzettend duur ding nog kutkoffie drinken
Lijkt me nogal irritant, extra ruimte en dan heb je alsnog een koffiezetapparaat nodig. En 120 euries voor iets 2e hands is ook een beetje mwaaa.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 08:47 schreef MevrouwPuff het volgende:
https://www.marktplaats.n(...)0c1b&previousPage=lr
Zoiets eerst halendaar wordt ook je filterkoffie lekkerder van.
Maler is wel de goedkoopste manier om betere koffie te fixen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 08:48 schreef incel het volgende:
[..]
Lijkt me nogal irritant, extra ruimte en dan heb je alsnog een koffiezetapparaat nodig. En 120 euries voor iets 2e hands is ook een beetje mwaaa.
Philips is toch één van de beste?quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 08:51 schreef SQ het volgende:
Als je investeert zou ik iig geen Philips kopen.
Voor goede koffie heb je drie dingen nodigquote:
Ja Senseo heb ik ook een schijthekel aan maar volgens mij zijn de normale koffiezetapparaten zoals de filterapparaten en volautomaten wel gewoon het beste toch? Of is Krups beter?quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 08:52 schreef SQ het volgende:
[..]
Niet voor koffie.
Hallo, senseo is bedacht door Philips
Nou dan koop je lekker een ding van 8000 euro en roep je dat de rest van je leven.. Mij ook best gastquote:
Iedereen weet dat Senseo troep is gast, er is geen discussie. Dan is een 10 euro koffiefilterapparaat van de Action nog beter.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 08:57 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nou dan koop je lekker een ding van 8000 euro en roep je dat de rest van je leven.. Mij ook best gast
Ja en hij heeft touchscreen dus dan zal het wel in orde zijn.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 08:58 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja das een hele goede want hij ziet er gelikt uit vind je ook niet?
Er zitten natuurlijk nog best wat gradaties tussen een senseo en een baristahemel van 8kquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 08:57 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nou dan koop je lekker een ding van 8000 euro en roep je dat de rest van je leven.. Mij ook best gast
De ouderwetse koffiemolen hang je aan de muur en gebruikt geen stroom.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 08:48 schreef incel het volgende:
[..]
Lijkt me nogal irritant, extra ruimte en dan heb je alsnog een koffiezetapparaat nodig. En 120 euries voor iets 2e hands is ook een beetje mwaaa.
Als mensen geen idee hebben waar ze over lullen maar in een kramp schieten bij het woord senseo zijn het nogal zielige mensen...quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 08:58 schreef SQ het volgende:
[..]
Er zitten natuurlijk nog best wat gradaties tussen een senseo en een baristahemel van 8k
of zo'n losse van vijf euro idd..quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 08:59 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
De ouderwetse koffiemolen hang je aan de muur en gebruikt geen stroom.
Jaman..quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 08:58 schreef incel het volgende:
[..]
Iedereen weet dat Senseo troep is gast, er is geen discussie. Dan is een 10 euro koffiefilterapparaat van de Action nog beter.
https://evermorethee.nl/product/porlex-mini/quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 08:59 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
De ouderwetse koffiemolen hang je aan de muur en gebruikt geen stroom.
Doe ik ook. En als die gasten jou vertellen dat je een koffiezetter moet aanschaffen waar je een tweede hypotheek voor moet aanvragen, zou ik je aanraden dat die 'vrienden' dat dan maar moeten betalen voor jou.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 08:33 schreef incel het volgende:
Ik doe het nog steeds met een Philips met koffiefilters en dan van dat goedkope AH Perla poeder. Een 2e handsje was het. Dat ding doet al trouw 20 jaar z'n werk. Maar af en toe krijg je wel van die opmerkingen naar je kop geslingerd van "Wanneer ga je nou eens een normaal koffiezetapparaat kopen?" en dat het niet meer van de tijd is en zo.
Nu zat ik dus een beetje op internet te kijken naar wat die dingen kosten waar je bonen in gooit want dat schijnt beter/lekkerder te zijn maar of ik ben een sloeber of een ontzettende krent want ik vind 300+ euro voor een koffiezetapparaat echt fucking duur. En ja nu zal je hier vast wel van die baas bovenbaasjes hebben die beweren een koffiezetapparaat van 1000 of zelfs 2000 euro te hebben en zo maar goed ik vind dat te duur man.
Dus is er nog een beetje een middenweg of is het echt of een sloeber zijn of een paar honderd euro neertellen?
Knap dat je dat weet zonder ook maar een idee te hebben waar je over lult.. maarja iedereen doet het en dan kun je niet achterblijven natuurlijk..quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 09:10 schreef incel het volgende:
[..]
Ja nee dit topic is kut en zo omdat 99.9% van de bevolking snapt dat Senseo troep is.
Je hebt je punt gemaakt. En fijn dat jij het wél lekker vindt, dat gaat het tenslotte om, dat iedereen drinkt wat hij of zij lekker vindtquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 09:41 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Knap dat je dat weet zonder ook maar een idee te hebben waar je over lult.. maarja iedereen doet het en dan kun je niet achterblijven natuurlijk..
Iedereen vind dat koffie uit een duurder apparaat beter smaakt, anders waren die apparaten er niet..
Dus sluit maar een lening af.. anders drink je kutkoffie..
Heb je de nieuwste iphone al?
Ja idd je bent vergelijkbaar met een Apple-product hipster als je dat slootwater wat Senseo heet niet te pruimen vindt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 09:41 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Knap dat je dat weet zonder ook maar een idee te hebben waar je over lult.. maarja iedereen doet het en dan kun je niet achterblijven natuurlijk..
Iedereen vind dat koffie uit een duurder apparaat beter smaakt, anders waren die apparaten er niet..
Dus sluit maar een lening af.. anders drink je kutkoffie..
Heb je de nieuwste iphone al?
Het gaat inderdaad nergens over als je de smaak van koffie aan een prijs van het apparaat koppelt..quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 10:43 schreef incel het volgende:
[..]
Ja idd je bent vergelijkbaar met een Apple-product hipster als je dat slootwater wat Senseo heet niet te pruimen vindt.
Gaat echt helemaal nergens over dit.
Dat deed ik niet, ik stelde gewoon dat Senseo gore troep is en gelukkig is 99% van de bevolking het daar mee eens.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 13:59 schreef Zolderkamer het volgende:
Het gaat inderdaad nergens over als je de smaak van koffie aan een prijs van het apparaat koppelt..
HOE dan? je zuipt nu toch ook filterkoffie? Dan vind je dat dus ook niet te zuipen want een senseo doet EXACT hetzelfde..quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:03 schreef incel het volgende:
[..]
Dat deed ik niet, ik stelde gewoon dat Senseo gore troep is en gelukkig is 99% van de bevolking het daar mee eens.
Ik vind filterkoffie gewoon lekkerder. Senseo smaakt zo kunstmatig.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:05 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
HOE dan? je zuipt nu toch ook filterkoffie? Dan vind je dat dus ook niet te zuipen want een senseo doet EXACT hetzelfde..
[ afbeelding ]
EN je kan er ook pads instoppen..
quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:07 schreef incel het volgende:
[..]
Ik vind filterkoffie gewoon lekkerder. Senseo smaakt zo kunstmatig.
TS en jij willen het blijkbaar niet begrijpen...quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 10:00 schreef SQ het volgende:
[..]
Je hebt je punt gemaakt. En fijn dat jij het wél lekker vindt, dat gaat het tenslotte om, dat iedereen drinkt wat hij of zij lekker vindt![]()
Maar het topic gaat niet onder Senseo, dus laten we niet teveel afdwalen.
Sorry meneer Philips maar Senseo is gewoon niet te pruimen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:11 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
TS en jij willen het blijkbaar niet begrijpen...
Ik versta je niet, wat zeg je?quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:12 schreef incel het volgende:
[..]
Sorry meneer Philips maar Senseo is gewoon niet te pruimen.
Nou ja, laten we het technisch bekijkenquote:
Volgens mij begrijp ik het prima.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:11 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
TS en jij willen het blijkbaar niet begrijpen...
Er word helemaal niet geperst.. het hele pad deel is niet in gebruik als je het filter eronder zet..quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:19 schreef XL het volgende:
[..]
Nou ja, laten we het technisch bekijken
Senseo is natuurlijk een filter met gemalen koffie erin en je gooit er heet water overheen, wat dan in een beker druipt.
Maar, omdat koffie zetten te lang duurt perst senseo het water door het filter. Het gevolg is een ongelofelijk gore schuimlaag en een koffie met een schuimlaag die niet kan tippen aan Americano en een koffie smaak die niet kan tippen aan een filterkoffie.
Nu ga je uit frustratie mijn posts wissen omdat ik even uitleg dat senseo en pads twee verschillende dingen zijn die je niet wil begrijpen..quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:21 schreef SQ het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp ik het prima.
Tevens: klaar nu. Het was de vraag van ts niet. Dus ik zou het appreciëren als dit onderwerp afgesloten kan worden. Open maar een senseo fantopic.
Volgens mij doe je nu hetzelfde, maar de mensen die inhoudelijk lezen begrijpen het nu door de wat mij betreft behoorlijk inhoudelijke discussie.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:32 schreef SQ het volgende:
Ja joh, dat doe ik uit frustratie.
Nee dat doe ik omdat je moedwillig dit topic verziekt en om zeep helpt omdat je persé het laatste woord wil.
Maar prima, be my guest, pak het maar. Kan ik deze fijn op slot doen.
Ja dat doe je inderdaad.. net als wel tegen me lullen maar me niet quoten.. nare trekjes zijn dat..quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:32 schreef SQ het volgende:
Ja joh, dat doe ik uit frustratie.
Nee dat doe ik omdat je moedwillig dit topic verziekt en om zeep helpt omdat je persé het laatste woord wil.
Maar prima, be my guest, pak het maar. Kan ik deze fijn op slot doen.
Je roept dat je senseo niet lekker vind.. net als TS..quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 15:01 schreef SQ het volgende:
Godsakkes, waaruit trekken jullie de conclusie dat ik dit niet wil lezen?
Het enige wat ik zeg is dat deze discussie hier niet op zijn plaats is want dat vroeg de ts niet.
Leg me dan met goede argumenten uit waarom die Senseo discussie door moet blijven gaan.
lieverd, echt. Het is klaar.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 15:21 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Je roept dat je senseo niet lekker vind.. net als TS..
Ik leg het uit.. TS begrijpt het niet en jij zegt dat je het nog steeds heel goed snapt..
Dus leg ik het nog een keer uit.. en dan begin je over een fantopic..
Wat dus wil zeggen dat je het nog steeds niet begrijpt..
Dat lijkt me een vrij goed argument toch?
Lieverd.. je vroeg om uitleg..quote:
quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 15:01 schreef SQ het volgende:
Leg me dan met goede argumenten uit waarom die Senseo discussie door moet blijven gaan.
Leuk een Jura. Ik kom zelf uit het land waar die zooi vandaan komt, maar het ik blijf het volstrekt idioot vinden om letterlijk duizenden Euro's uit te geven aan een fucking koffiezetapparaat. Let wel, we hebben het over een huishouden waar waarschijnlijk nog geen 5 kopjes per dag worden gezet. Niet een druk bezocht restaurant ofzo.quote:
De Moccamaster maakt het water warmer. Dat is (was?) van veel andere koffiezetapparaten een groot minpunt: dat het water eigenlijk niet warm genoeg wordt om een lekkere koffie te zetten.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:31 schreef Daantke het volgende:
Wat ik me wel eens afvraag, veel mensen zien moccamaster als hét apparaat voor filterkoffie, maar wat is het voordeel van een moccamaster boven een 'gewoon' koffiezetapparaat van de blokker of hema? Het doet hetzelfde toch, is het vooral bouwkwaliteit/gebruiksgemak/design of is de smaak ook echt beter?
Ik lees er maar een die zich opwindt over zijn senseoapparaat. En die user heeft daar alleen maar lol in.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:31 schreef Roosgeluk het volgende:
*neemt een bakkie thee en lees topic terug* man man man wist niet dat koffie (in alle smaken, geuren, kleuren en met of zonder schuimlaagjes) de gemoederen zo hoog kunnen oplopen....
Net zo veel mensen, net zo veel smaken toch?
En ieder mag toch zo zijn of haar favoriete manier van zetten hebben en een bepaald merk bonen/snelfilter koffie lekker vinden?
Een Jura hoeft geen duizenden euro’s te kosten, hoor.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:33 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Leuk een Jura. Ik kom zelf uit hetzelfde land, maar het ik blijf het volstrekt idioot vinden om letterlijk duizenden Euro's uit te geven aan een fucking koffiezetapparaat. Let wel, we hebben het over een huishouden waar waarschijnlijk nog geen 5 kopjes per dag worden gezet. Niet een druk bezocht restaurant ofzo.
Het lijkt heel veel op de hi-fi-idioterie van een aantal decennia geleden. Toen was een haast religieuze subcultuur die stelde dat je niet van muziek kon genieten op iets dat minder dan 3 maandsalarissen kostte.
Volstrekte kolder. Eigenlijk moeten zulke mensen opgesloten worden in een psychiatrische inrichting. Naast de mensen die opvolwassen leeftijd nog steeds volhouden dat alles in het universum wordt bestierd door eoa overjarige kabouter die in de hemel van de aarde zit
Toch wel op zijn minst earl grey superieur gezet op een temperatuur van tachtig graden mag ik hopen?quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:31 schreef Roosgeluk het volgende:
*neemt een bakkie thee en lees topic terug* man man man wist niet dat koffie (in alle smaken, geuren, kleuren en met of zonder schuimlaagjes) de gemoederen zo hoog kunnen oplopen....
Net zo veel mensen, net zo veel smaken toch?
En ieder mag toch zo zijn of haar favoriete manier van zetten hebben en een bepaald merk bonen/snelfilter koffie lekker vinden?
Hoerrr betaalbaar is een instapmodelletje van Jura dan eigenlijk!? Minimaal 500 Euro lijkt met toch? Ik zal es googelen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een Jura hoeft geen duizenden euro’s te kosten, hoor.
Maar dat geldt toch een beetje voor alle luxe dingen in het leven. Niemand koopt dat omdat ie het echt nodig heeft. Maar het kan soms wel heel lekker voelen om zoiets te kopen. Ik weet nog dat ik destijds een fornuis kocht van 3,5k en mensen mij vol onbegrip aanstaarden, maar toch, het genot van het aanzien van dat mooie apparaat is achteraf elke cent voor mij waard geweest.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:49 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Hoerrr betaalbaar is een instapmodelletje van Jura dan eigenlijk!? Minimaal 500 Euro lijkt met toch? Ik zal es googelen.
Maar goed, de crux waarom burgers zulke machines kopen heeft veel meer te doen met patsen en pikorde dan met de kwaliteit van koffie. Sowieso is de kwaliteitswinst als je van een apparaat van 500 naar eentje van 3000 Euro gaat echt miniscuul.
Echter dat weerhield een goeie vriend van me niet om zo'n apparaat aan te schaffen. Echter binnen 1,5 jaar stapten ze over op caffeinevrije koffie en niet veel later dronken ze helemaal geen koffie meer. Het was ook een onhandige machine bladiebla en je moest hem elke week ontkalken met met 20 Euro aan ontkalkingsmiddel (van Jura natuurlijk).
Maar goed, als je advocaat bent en ook je vriend werkt 50, nee 100 uur per week, dan wil je natuurlijk wel aan je omgeving duidelijk maken dat je veel geld verdient. Waar doe je het anders voor!??
quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:53 schreef SQ het volgende:
[..]
Maar dat geldt toch een beetje voor alle luxe dingen in het leven. Niemand koopt dat omdat ie het echt nodig heeft. Maar het kan soms wel heel lekker voelen om zoiets te kopen. Ik weet nog dat ik destijds een fornuis kocht van 3,5k en mensen mij vol onbegrip aanstaarden, maar toch, het genot van het aanzien van dat mooie apparaat is achteraf elke cent voor mij waard geweest.
En nee, dat hoeft niemand te begrijpen en iedereen mag daarin andere keuzes maken, maar als je het geld hebt en je wordt er blij van, ik zie niet in wat voor kwaads daar dan nog in schuilt.
Dat is zo. Iedereen is vrij om zijn geld uit te geven aan wat ie wil. Echter het is niet zo dat er geen negatieve kanten aan zitten. De meest duidelijke lijkt me toch wel dat onze overmatige consumptie een beetje zwaar aan het worden is voor moeder aarde.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:53 schreef SQ het volgende:
[..]
Maar dat geldt toch een beetje voor alle luxe dingen in het leven. Niemand koopt dat omdat ie het echt nodig heeft. Maar het kan soms wel heel lekker voelen om zoiets te kopen. Ik weet nog dat ik destijds een fornuis kocht van 3,5k en mensen mij vol onbegrip aanstaarden, maar toch, het genot van het aanzien van dat mooie apparaat is achteraf elke cent voor mij waard geweest.
En nee, dat hoeft niemand te begrijpen en iedereen mag daarin andere keuzes maken, maar als je het geld hebt en je wordt er blij van, ik zie niet in wat voor kwaads daar dan nog in schuilt.
hahaha, nee gewoon bakkie zwarte ah thee op 100 graden getrokken. En in mn fafo grote mok.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:46 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Toch wel op zijn minst earl grey superieur gezet op een temperatuur van tachtig graden mag ik hopen?
Tegen de duizend euro.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:49 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Hoerrr betaalbaar is een instapmodelletje van Jura dan eigenlijk!? Minimaal 500 Euro lijkt met toch? Ik zal es googelen.
Maar goed, de crux waarom burgers zulke machines kopen heeft veel meer te doen met patsen en pikorde dan met de kwaliteit van koffie. Sowieso is de kwaliteitswinst als je van een apparaat van 500 naar eentje van 3000 Euro gaat echt miniscuul.
Echter dat weerhield een goeie vriend van me niet om zo'n apparaat aan te schaffen. Echter binnen 1,5 jaar stapten ze over op caffeinevrije koffie en niet veel later dronken ze helemaal geen koffie meer. Het was ook een onhandige machine bladiebla en je moest hem elke week ontkalken met met 20 Euro aan ontkalkingsmiddel (van Jura natuurlijk).
Maar goed, als je advocaat bent en ook je vriend werkt 50, nee 100 uur per week, dan wil je natuurlijk wel aan je omgeving duidelijk maken dat je veel geld verdient. Waar werk je je anders te pletter voor!??
Zoals het een eckte fokker betaamtquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 17:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Tegen de duizend euro.
Wij kopen een ander merk, rond de 800 euro. En we gaan er echt niet mee patsen. We kennen niet eens mensen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 17:09 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Zoals het een eckte fokker betaamt
We = in dit geval dan ook twéé eckte FOK!kers.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The love you take is equal to the love you make.
Maar wèl met een apparaat van 3000 Euro. En daar gaat het omquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 17:33 schreef Fer het volgende:
Met een Jura zet je een goede espresso of lungo. Maar wat mensen vergeten is dat je die lungo maar tot 140-170ml kan uitrekken. Daarboven wordt de smaak te dun en bitter.
Vaak stellen mensen hem dan af op +200ml (een flinke kop) bittere koffie die ze dan lekker sterk noemen.
Terwijl een espresso vol van smaak hoort te zijn, maar wel zacht.
Welnee, zo duur zijn ze niet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 17:36 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Maar wèl met een apparaat van 3000 Euro. En daar gaat het om
Dit inderdaad, volgens mij heeft het ook te maken met de doorloopsnelheid van het water.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De Moccamaster maakt het water warmer. Dat is (was?) van veel andere koffiezetapparaten een groot minpunt: dat het water eigenlijk niet warm genoeg wordt om een lekkere koffie te zetten.
En dit.... sommige mensen willen een lekkere volle “Hollandse bak”, dan kan je beter 2 keer het knopje indrukken dan met de waterhoeveelheid spelen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 17:33 schreef Fer het volgende:
Met een Jura zet je een goede espresso of lungo. Maar wat mensen vergeten is dat je die lungo maar tot 140-170ml kan uitrekken. Daarboven wordt de smaak te dun en bitter.
Zet een sterke koffie van 120 ml en daarna 200 ml heet water erbij. Dat kunnen die apparaten ookquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 19:27 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
En dit.... sommige mensen willen een lekkere volle “Hollandse bak”, dan kan je beter 2 keer het knopje indrukken dan met de waterhoeveelheid spelen.
Kan ook, dan maak je er idd een americano van.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 19:33 schreef XL het volgende:
[..]
Zet een sterke koffie van 120 ml en daarna 200 ml heet water erbij. Dat kunnen die apparaten ook
Hoe kan je je na 20 jaar je nog druk maken over 300 euro? Ik denk dat je dan wel grotere problemen hebt dan de aanschaf van een koffie apparaatquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 08:53 schreef incel het volgende:
[..]
Ja Senseo heb ik ook een schijthekel aan maar volgens mij zijn de normale koffiezetapparaten zoals de filterapparaten en volautomaten wel gewoon het beste toch? Of is Krups beter?
Ik had zelf deze in gedachte, maar ja 300 euro
[ afbeelding ]
Ga jij nou maar koffie zetten met je 800-Euro-pauperapparaatquote:
Dat doet mijn man. Die wilde deze hebben.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 20:07 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ga jij nou maar koffie zetten met je 800-Euro-pauperapparaat
Hier ook een stokoude senseo, maar dan met pads van g'woon. Prima bakkies koffiequote:Op vrijdag 18 oktober 2019 08:42 schreef Zolderkamer het volgende:
Ik heb al eeuwen een senseo en dan darkroast pads van de aldi..
Krijg alleen maar complimenten
Mensen die zeiken over een koffieapparaat.. En dan met een ontzettend duur ding nog kutkoffie drinken
Ik heb een Nespresso apparaat van een paar tientjes (goedkoopste machine) en ik koop cups vd Appie.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 08:53 schreef incel het volgende:
[..]
Ja Senseo heb ik ook een schijthekel aan maar volgens mij zijn de normale koffiezetapparaten zoals de filterapparaten en volautomaten wel gewoon het beste toch? Of is Krups beter?
Ik had zelf deze in gedachte, maar ja 300 euro
[ afbeelding ]
Wel serveren in een papieren beker.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 19:41 schreef GS-Raw het volgende:
[..]
Kan ook, dan maak je er idd een americano van.
Als je toch voor een half jaar bonen koopt kun je toch net zo goed goede supermarktbonen kopen? Daar staat ook vaak op hoe oud de bonen zijn en dat kan dan nog een stuk minder zijn dan een half jaar.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 20:59 schreef IkEetSlakken het volgende:
Ik heb zelf een krups bonen ding. Als ik melk wil opschuimen moet ik dat met een pijpje doen, maar gebruik dat eigenlijk nooit... t is vooral de temperatuur waarmee je koffie er uit komt en het soort bonen wat je gebruikt. Je kan nog zo’n duur apparaat hebben, maar als je kutbonen hebt is t nog niets. Bestel zelf altijd eens per halfjaar een voorraad via koffievoordeel.nl
Je kent de seals van de bonen van tegenwoordig niet?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 09:50 schreef marzman het volgende:
[..]
Als je toch voor een half jaar bonen koopt kun je toch net zo goed goede supermarktbonen kopen? Daar staat ook vaak op hoe oud de bonen zijn en dat kan dan nog een stuk minder zijn dan een half jaar.
In de haven liggen de bonen ongebrand. Het branden gebeurd hier in Europa. Niet na de oogst.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 17:13 schreef Roosgeluk het volgende:
Hoe lang denk je dat die bonen ergens in een loods liggen in de haven van Amsterdam/ Antwerpen oid (en ondertussen wordt er op de beurs ook goed op gespeculeerd) voordat ze in een een of andere zak van weet ik het welk merk verdwijnen en een datum er op gestempeld krijgen?
Koffie is mits goed bewaard, lang houdbaar.
Wat verder al gezegd wordt inderdaad. Na het branden is oxidatie een groot risico voor de smaak en worden ze dan ook snel verpakt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 17:13 schreef Roosgeluk het volgende:
Hoe lang denk je dat die bonen ergens in een loods liggen in de haven van Amsterdam/ Antwerpen oid (en ondertussen wordt er op de beurs ook goed op gespeculeerd) voordat ze in een een of andere zak van weet ik het welk merk verdwijnen en een datum er op gestempeld krijgen?
Koffie is mits goed bewaard, lang houdbaar.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 23:25 schreef Burdie het volgende:
Wij hebben sinds een aantal jaar een volautomaat en ik drink sindsdien bijna nooit meer koffie buiten de deur omdat ik het bijna nergens zo lekker vind als thuis.
Ik ken ze te goed helaas, dat mevrouw in een prachtig restaurant zit waar ze fantastische koffie hebben, en wanneer je als gastheer vraagt of ze nog koffie na willen, wat dan echt met pure bonen, en een machine van 20K bereid is, dat je dan te horen krijgt dat ze dat niet blieft, omdat ze thuis de lekkerste koffie hebben.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 08:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Licht eens toe, wat stoort je hierin zo erg?
Dat is toch wel een heel bepaalde interpretatie dan, dat je automatisch een klagende mevrouw in een restaurant bent als je vindt dat je thuis lekkere koffie kunt maken.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 08:16 schreef Airbus89 het volgende:
[..]
Ik ken ze te goed helaas, dat mevrouw in een prachtig restaurant zit waar ze fantastische koffie hebben, en wanneer je als gastheer vraagt of ze nog koffie na willen, wat dan echt met pure bonen, en een machine van 20K bereid is, dat je dan te horen krijgt dat ze dat niet blieft, omdat ze thuis de lekkerste koffie hebben.
Kriebels krijg je er gewoon van.
Nee, mensen die dat vooraf al zeggen, en geloof me, die komen er steeds meer, want hunnie hebben een koffiemachine van 1200 euro thuis, dus die koffie van jullie is slootwater.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 08:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is toch wel een heel bepaalde interpretatie dan, dat je automatisch een klagende mevrouw in een restaurant bent als je vindt dat je thuis lekkere koffie kunt maken.
En toch is het jouw interpretatie. Er zijn ook zat etablissementen waar ze géén dure apparaten, prima bonen en een barista hebben staan. Waar je voor de prijs van een half pak bonen een slap bakkie krijgt voorgeschoteld. Misschien gaat het daar wel over.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 08:22 schreef Airbus89 het volgende:
[..]
Nee, mensen die dat vooraf al zeggen, en geloof me, die komen er steeds meer, want hunnie hebben een koffiemachine van 1200 euro thuis, dus die koffie van jullie is slootwater.
Als je achteraf zegt dat je liever je koffie van jezelf drinkt is dat eigen smaak, en dat kan. Maar vooraf al uitsluiten omdat je zelf toch de lekkerste koffie maakt is nogal wierd.
Ben ik eigenlijk wel met je eens, ik vind dat er niks boven een goedkoop bakkie DE uit de filtermachine gaatquote:Op woensdag 23 oktober 2019 08:40 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik heb verschillende koffiemachines gehad en ik ben uiteindelijk toch teruggegaan maar een standaard koffiefilter apparaat van een paar tientjes.
Senseo? Ben ik zat na een paar kopjes. Dat apparaat heeft nu een lang leven bij mijn moeder.
Zo'n geintegreerde bonenmaler? Ik ga nogal laks met mijn apparaten om; de twee die ik had waren na een half jaar al kapot.
Espresso? Dat is voor mij veel te sterk; ik bestel ook in geen enkel restaurant espresso.
Nespresso? Ha, nee. Zie hierboven.
Hoe dan ook, na verschillende pogingen ben ik teruggegaan naar een goedkope filtermachine. Eenvoudig af te stellen hoe ik mijn koffie wil hebben.
En vooral: dat pruttelende geluid van zo'n machine....dat klinkt zóóóóó fantastisch. Veel beter dan zo'n maler of apparaat die het onder hoge druk eruit perst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |