abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:35:11 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189501081
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:31 schreef Roosgeluk het volgende:
*neemt een bakkie thee en lees topic terug* man man man wist niet dat koffie (in alle smaken, geuren, kleuren en met of zonder schuimlaagjes) de gemoederen zo hoog kunnen oplopen....

Net zo veel mensen, net zo veel smaken toch?
En ieder mag toch zo zijn of haar favoriete manier van zetten hebben en een bepaald merk bonen/snelfilter koffie lekker vinden?
Ik lees er maar een die zich opwindt over zijn senseoapparaat. En die user heeft daar alleen maar lol in.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:36:30 #77
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189501104
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:33 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Leuk een Jura. Ik kom zelf uit hetzelfde land, maar het ik blijf het volstrekt idioot vinden om letterlijk duizenden Euro's uit te geven aan een fucking koffiezetapparaat. Let wel, we hebben het over een huishouden waar waarschijnlijk nog geen 5 kopjes per dag worden gezet. Niet een druk bezocht restaurant ofzo.

Het lijkt heel veel op de hi-fi-idioterie van een aantal decennia geleden. Toen was een haast religieuze subcultuur die stelde dat je niet van muziek kon genieten op iets dat minder dan 3 maandsalarissen kostte.
Volstrekte kolder. Eigenlijk moeten zulke mensen opgesloten worden in een psychiatrische inrichting. Naast de mensen die opvolwassen leeftijd nog steeds volhouden dat alles in het universum wordt bestierd door eoa overjarige kabouter die in de hemel van de aarde zit :')
Een Jura hoeft geen duizenden euro’s te kosten, hoor.
The love you take is equal to the love you make.
pi_189501259
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:31 schreef Roosgeluk het volgende:
*neemt een bakkie thee en lees topic terug* man man man wist niet dat koffie (in alle smaken, geuren, kleuren en met of zonder schuimlaagjes) de gemoederen zo hoog kunnen oplopen....

Net zo veel mensen, net zo veel smaken toch?
En ieder mag toch zo zijn of haar favoriete manier van zetten hebben en een bepaald merk bonen/snelfilter koffie lekker vinden?
Toch wel op zijn minst earl grey superieur gezet op een temperatuur van tachtig graden mag ik hopen?
pi_189501309
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Een Jura hoeft geen duizenden euro’s te kosten, hoor.
Hoerrr betaalbaar is een instapmodelletje van Jura dan eigenlijk!? Minimaal 500 Euro lijkt met toch? Ik zal es googelen.

Maar goed, de crux waarom burgers zulke machines kopen heeft veel meer te doen met patsen en pikorde dan met de kwaliteit van koffie. Sowieso is de kwaliteitswinst als je van een apparaat van 500 naar eentje van 3000 Euro gaat echt miniscuul.
Echter dat weerhield een goeie vriend van me niet om zo'n apparaat aan te schaffen. Echter binnen 1,5 jaar stapten ze over op caffeinevrije koffie en niet veel later dronken ze helemaal geen koffie meer. Het was ook een onhandige machine bladiebla en je moest hem elke week ontkalken met 20 Euro aan ontkalkingsmiddel (van Jura natuurlijk).

Maar goed, als je advocaat bent en ook je vriend werkt 50, nee 100 uur per week, dan wil je natuurlijk wel aan je omgeving duidelijk maken dat je veel geld verdient. Waar werk je je anders te pletter voor!??

[ Bericht 0% gewijzigd door Puntenjager op 18-10-2019 17:11:36 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:53:18 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_189501381
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:49 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Hoerrr betaalbaar is een instapmodelletje van Jura dan eigenlijk!? Minimaal 500 Euro lijkt met toch? Ik zal es googelen.

Maar goed, de crux waarom burgers zulke machines kopen heeft veel meer te doen met patsen en pikorde dan met de kwaliteit van koffie. Sowieso is de kwaliteitswinst als je van een apparaat van 500 naar eentje van 3000 Euro gaat echt miniscuul.
Echter dat weerhield een goeie vriend van me niet om zo'n apparaat aan te schaffen. Echter binnen 1,5 jaar stapten ze over op caffeinevrije koffie en niet veel later dronken ze helemaal geen koffie meer. Het was ook een onhandige machine bladiebla en je moest hem elke week ontkalken met met 20 Euro aan ontkalkingsmiddel (van Jura natuurlijk).

Maar goed, als je advocaat bent en ook je vriend werkt 50, nee 100 uur per week, dan wil je natuurlijk wel aan je omgeving duidelijk maken dat je veel geld verdient. Waar doe je het anders voor!??
Maar dat geldt toch een beetje voor alle luxe dingen in het leven. Niemand koopt dat omdat ie het echt nodig heeft. Maar het kan soms wel heel lekker voelen om zoiets te kopen. Ik weet nog dat ik destijds een fornuis kocht van 3,5k en mensen mij vol onbegrip aanstaarden, maar toch, het genot van het aanzien van dat mooie apparaat is achteraf elke cent voor mij waard geweest.
En nee, dat hoeft niemand te begrijpen en iedereen mag daarin andere keuzes maken, maar als je het geld hebt en je wordt er blij van, ik zie niet in wat voor kwaads daar dan nog in schuilt.
disclaimer
  Moderator vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:57:07 #81
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_189501452
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:53 schreef SQ het volgende:

[..]

Maar dat geldt toch een beetje voor alle luxe dingen in het leven. Niemand koopt dat omdat ie het echt nodig heeft. Maar het kan soms wel heel lekker voelen om zoiets te kopen. Ik weet nog dat ik destijds een fornuis kocht van 3,5k en mensen mij vol onbegrip aanstaarden, maar toch, het genot van het aanzien van dat mooie apparaat is achteraf elke cent voor mij waard geweest.
En nee, dat hoeft niemand te begrijpen en iedereen mag daarin andere keuzes maken, maar als je het geld hebt en je wordt er blij van, ik zie niet in wat voor kwaads daar dan nog in schuilt.
^O^
Breitling - Instruments for Professionals
pi_189501474
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:53 schreef SQ het volgende:

[..]

Maar dat geldt toch een beetje voor alle luxe dingen in het leven. Niemand koopt dat omdat ie het echt nodig heeft. Maar het kan soms wel heel lekker voelen om zoiets te kopen. Ik weet nog dat ik destijds een fornuis kocht van 3,5k en mensen mij vol onbegrip aanstaarden, maar toch, het genot van het aanzien van dat mooie apparaat is achteraf elke cent voor mij waard geweest.
En nee, dat hoeft niemand te begrijpen en iedereen mag daarin andere keuzes maken, maar als je het geld hebt en je wordt er blij van, ik zie niet in wat voor kwaads daar dan nog in schuilt.
Dat is zo. Iedereen is vrij om zijn geld uit te geven aan wat ie wil. Echter het is niet zo dat er geen negatieve kanten aan zitten. De meest duidelijke lijkt me toch wel dat onze overmatige consumptie een beetje zwaar aan het worden is voor moeder aarde.

Maar goed, ook ik ken het genot van materialisme wel. Alleen als iedereen mijn consumptieniveau zou overnemen, dan zou de economie volledig in elkaar storten _O-
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_189501531
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:46 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Toch wel op zijn minst earl grey superieur gezet op een temperatuur van tachtig graden mag ik hopen?
hahaha, nee gewoon bakkie zwarte ah thee op 100 graden getrokken. En in mn fafo grote mok.
(theeglazen why???)

Zwartethee moet je btw op 100 graden zetten. Pure kruidenthee's wordt 80 graden aangeraden ;-).
Maar die zakjes (en veel losse thee) die verkocht worden zijn praktisch altijd mengelingen van thee en kruidenmelange.

Mijn waterkoker is de goedkoopste simpele rvs die de blokker toen verkocht. En dat ding is in een ding heel goed: water koken. En gaat ook heel wat jaartjes mee.
Er zijn (dure) waterkokers die op div temperaturen kunnen opwarmen en warm houden. Maar das heel praktisch bij bijv. babyvoeding of als je verste munt uit je tuin plukt.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:08:30 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189501617
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:49 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Hoerrr betaalbaar is een instapmodelletje van Jura dan eigenlijk!? Minimaal 500 Euro lijkt met toch? Ik zal es googelen.

Maar goed, de crux waarom burgers zulke machines kopen heeft veel meer te doen met patsen en pikorde dan met de kwaliteit van koffie. Sowieso is de kwaliteitswinst als je van een apparaat van 500 naar eentje van 3000 Euro gaat echt miniscuul.
Echter dat weerhield een goeie vriend van me niet om zo'n apparaat aan te schaffen. Echter binnen 1,5 jaar stapten ze over op caffeinevrije koffie en niet veel later dronken ze helemaal geen koffie meer. Het was ook een onhandige machine bladiebla en je moest hem elke week ontkalken met met 20 Euro aan ontkalkingsmiddel (van Jura natuurlijk).

Maar goed, als je advocaat bent en ook je vriend werkt 50, nee 100 uur per week, dan wil je natuurlijk wel aan je omgeving duidelijk maken dat je veel geld verdient. Waar werk je je anders te pletter voor!??
Tegen de duizend euro.

Wij kopen een ander merk, rond de 800 euro. En we gaan er echt niet mee patsen. We kennen niet eens mensen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_189501633
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 17:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Tegen de duizend euro.

Wij kopen een ander merk, rond de 800 euro. En we gaan er echt niet mee patsen. We kennen niet eens mensen.
Zoals het een eckte fokker betaamt *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:11:37 #86
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189501656
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 17:09 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Zoals het een eckte fokker betaamt *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We = in dit geval dan ook twéé eckte FOK!kers. :+
The love you take is equal to the love you make.
pi_189501948
Met een Jura zet je een goede espresso of lungo. Maar wat mensen vergeten is dat je die lungo maar tot 140-170ml kan uitrekken. Daarboven wordt de smaak te dun en bitter.

Vaak stellen mensen hem dan af op +200ml (een flinke kop) bittere koffie die ze dan lekker sterk noemen.

Terwijl een espresso vol van smaak hoort te zijn, maar wel zacht.
.
pi_189501994
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 17:33 schreef Fer het volgende:
Met een Jura zet je een goede espresso of lungo. Maar wat mensen vergeten is dat je die lungo maar tot 140-170ml kan uitrekken. Daarboven wordt de smaak te dun en bitter.

Vaak stellen mensen hem dan af op +200ml (een flinke kop) bittere koffie die ze dan lekker sterk noemen.

Terwijl een espresso vol van smaak hoort te zijn, maar wel zacht.
Maar wèl met een apparaat van 3000 Euro. En daar gaat het om O+
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:12:19 #89
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189503483
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 17:36 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Maar wèl met een apparaat van 3000 Euro. En daar gaat het om O+
Welnee, zo duur zijn ze niet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_189503547
Ik heb een Delonghi Espresso halfautomaat. Niet echt high end, maar er komt prima koffie uit. De bonen maal ik met een bonenmaler uit Duitland (ebay). Het maakt betere koffie dan de volautomaat van mijn zus of ouders, alleen als ik op een verjaardag 10 of 20 koffies moet zetten dan is het even aanpoten :p

Het water gaat door een britafilter, dat scheelt ook veel. Ik hoef eigenlijk nooit te ontkalken.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_189503695
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De Moccamaster maakt het water warmer. Dat is (was?) van veel andere koffiezetapparaten een groot minpunt: dat het water eigenlijk niet warm genoeg wordt om een lekkere koffie te zetten.
Dit inderdaad, volgens mij heeft het ook te maken met de doorloopsnelheid van het water.
pi_189503758
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 17:33 schreef Fer het volgende:
Met een Jura zet je een goede espresso of lungo. Maar wat mensen vergeten is dat je die lungo maar tot 140-170ml kan uitrekken. Daarboven wordt de smaak te dun en bitter.
En dit.... sommige mensen willen een lekkere volle “Hollandse bak”, dan kan je beter 2 keer het knopje indrukken dan met de waterhoeveelheid spelen.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:33:37 #93
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_189503866
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 19:27 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

En dit.... sommige mensen willen een lekkere volle “Hollandse bak”, dan kan je beter 2 keer het knopje indrukken dan met de waterhoeveelheid spelen.
Zet een sterke koffie van 120 ml en daarna 200 ml heet water erbij. Dat kunnen die apparaten ook
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_189504014
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 19:33 schreef XL het volgende:

[..]

Zet een sterke koffie van 120 ml en daarna 200 ml heet water erbij. Dat kunnen die apparaten ook
Kan ook, dan maak je er idd een americano van.
pi_189504080
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 08:53 schreef incel het volgende:

[..]

Ja Senseo heb ik ook een schijthekel aan maar volgens mij zijn de normale koffiezetapparaten zoals de filterapparaten en volautomaten wel gewoon het beste toch? Of is Krups beter?

Ik had zelf deze in gedachte, maar ja 300 euro ;(

[ afbeelding ]
Hoe kan je je na 20 jaar je nog druk maken over 300 euro? Ik denk dat je dan wel grotere problemen hebt dan de aanschaf van een koffie apparaat
pi_189504504
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 19:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Welnee, zo duur zijn ze niet.
Ga jij nou maar koffie zetten met je 800-Euro-pauperapparaat :P
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:10:37 #97
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189504548
quote:
12s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 20:07 schreef Puntenjager het volgende:

[..]

Ga jij nou maar koffie zetten met je 800-Euro-pauperapparaat :P
Dat doet mijn man. Die wilde deze hebben. c_/
The love you take is equal to the love you make.
pi_189504572
Hi
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 08:42 schreef Zolderkamer het volgende:
Ik heb al eeuwen een senseo en dan darkroast pads van de aldi..
Krijg alleen maar complimenten

Mensen die zeiken over een koffieapparaat.. En dan met een ontzettend duur ding nog kutkoffie drinken
Hier ook een stokoude senseo, maar dan met pads van g'woon. Prima bakkies koffie :)
  Official ESF Kreviewer vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:16:42 #99
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_189504665
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 08:53 schreef incel het volgende:

[..]

Ja Senseo heb ik ook een schijthekel aan maar volgens mij zijn de normale koffiezetapparaten zoals de filterapparaten en volautomaten wel gewoon het beste toch? Of is Krups beter?

Ik had zelf deze in gedachte, maar ja 300 euro ;(

[ afbeelding ]
Ik heb een Nespresso apparaat van een paar tientjes (goedkoopste machine) en ik koop cups vd Appie.
Zeer tevreden over, goede prijs/kwaliteit verhouding. 100x beter dan senseo en een stuk eenvoudiger dan m'n Cafetiere.
pi_189504854
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 19:41 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Kan ook, dan maak je er idd een americano van.
Wel serveren in een papieren beker.

Doe mij dan maar een klein sterk kopje Europese koffie. Ik maak meestal dubbele espressos.
Onder deze lijn niet schrijven
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')