abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:59:41 #101
486698 IkEetSlakken
FKA Redster1984
pi_189505556
Ik heb zelf een krups bonen ding. Als ik melk wil opschuimen moet ik dat met een pijpje doen, maar gebruik dat eigenlijk nooit... t is vooral de temperatuur waarmee je koffie er uit komt en het soort bonen wat je gebruikt. Je kan nog zo’n duur apparaat hebben, maar als je kutbonen hebt is t nog niets. Bestel zelf altijd eens per halfjaar een voorraad via koffievoordeel.nl
Wakadoodle!
pi_189559706
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 20:59 schreef IkEetSlakken het volgende:
Ik heb zelf een krups bonen ding. Als ik melk wil opschuimen moet ik dat met een pijpje doen, maar gebruik dat eigenlijk nooit... t is vooral de temperatuur waarmee je koffie er uit komt en het soort bonen wat je gebruikt. Je kan nog zo’n duur apparaat hebben, maar als je kutbonen hebt is t nog niets. Bestel zelf altijd eens per halfjaar een voorraad via koffievoordeel.nl
Als je toch voor een half jaar bonen koopt kun je toch net zo goed goede supermarktbonen kopen? Daar staat ook vaak op hoe oud de bonen zijn en dat kan dan nog een stuk minder zijn dan een half jaar.
Onder deze lijn niet schrijven
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:23:03 #103
486698 IkEetSlakken
FKA Redster1984
pi_189560687
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 09:50 schreef marzman het volgende:

[..]

Als je toch voor een half jaar bonen koopt kun je toch net zo goed goede supermarktbonen kopen? Daar staat ook vaak op hoe oud de bonen zijn en dat kan dan nog een stuk minder zijn dan een half jaar.
Je kent de seals van de bonen van tegenwoordig niet?
Wakadoodle!
  Moderator dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:21:17 #104
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:26:58 #105
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_189562746
Ben als verpakkingsfetisjist ook wel benieuwd naar de uitleg :P
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_189566275
Hoe lang denk je dat die bonen ergens in een loods liggen in de haven van Amsterdam/ Antwerpen oid (en ondertussen wordt er op de beurs ook goed op gespeculeerd) voordat ze in een een of andere zak van weet ik het welk merk verdwijnen en een datum er op gestempeld krijgen?

Koffie is mits goed bewaard, lang houdbaar.
pi_189566879
Bialetti Moka Express.Dat is hoe de Italianen thuis hun koffie zetten.

Kost 2 of 3 tientjes (afhankelijk van grootte), en je kunt espresso zetten op het gasfornuis.

[ Bericht 49% gewijzigd door uncucked op 22-10-2019 17:54:48 ]
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:55:56 #108
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_189573042
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 17:13 schreef Roosgeluk het volgende:
Hoe lang denk je dat die bonen ergens in een loods liggen in de haven van Amsterdam/ Antwerpen oid (en ondertussen wordt er op de beurs ook goed op gespeculeerd) voordat ze in een een of andere zak van weet ik het welk merk verdwijnen en een datum er op gestempeld krijgen?

In de haven liggen de bonen ongebrand. Het branden gebeurd hier in Europa. Niet na de oogst.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:25:23 #109
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189573474
Wij hebben sinds een aantal jaar een volautomaat en ik drink sindsdien bijna nooit meer koffie buiten de deur omdat ik het bijna nergens zo lekker vind als thuis.
Zo'n volautomaat is in aanschaf misschien wel duurder, maar per kop veel goedkoper. Ik kom met onze automaat op ongeveer 7 cent per kopje. Een cupje voor Nespresso of Crups komt, ook in de aanbieding, al snel op 20 cent per kop. Afhankelijk van hoeveel koffie je per dag drinkt, heeft zo'n apparaat zich best snel (<5 jaar) terugverdiend.
KuikenGuppy
  woensdag 23 oktober 2019 @ 07:58:41 #110
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_189575405
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 17:13 schreef Roosgeluk het volgende:

Wat verder al gezegd wordt inderdaad. Na het branden is oxidatie een groot risico voor de smaak en worden ze dan ook snel verpakt.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_189575448
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 23:25 schreef Burdie het volgende:
Wij hebben sinds een aantal jaar een volautomaat en ik drink sindsdien bijna nooit meer koffie buiten de deur omdat ik het bijna nergens zo lekker vind als thuis.

:') Dit soort mensen :'(
pi_189575469
Heb hier een espressomachine staan van ¤1200,- (heb m gekregen, zou het er zelf nooit aan uitgeven) erg mooi ding maar vind koffie uit een kleine bialetti met versgemalen bonen veel lekkerder en die was maar ¤20,-
pi_189575478
Het is denk ik ook maar net wat je gewend bent. Ik drink altijd mokka thuis en ik vind vaak de 'betere merken' zoals Lavazza niet te drinken omdat ik ze te zwaar vind van smaak, zelfs met een liter koffiemelk erdoor. Ik hou het lekker bij mijn mokka van g'woon :) Of die van Perla, die is ook lekker.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 08:13:18 #114
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189575485
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 08:08 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

:') Dit soort mensen :'(
Licht eens toe, wat stoort je hierin zo erg?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 08:15:36 #115
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_189575504
Ik heb trouwens een simpele Philips HD8827 die onder de 300 blijft, prima apparaat maar weinig instelmogelijkheden.
pi_189575517
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 08:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Licht eens toe, wat stoort je hierin zo erg?
Ik ken ze te goed helaas, dat mevrouw in een prachtig restaurant zit waar ze fantastische koffie hebben, en wanneer je als gastheer vraagt of ze nog koffie na willen, wat dan echt met pure bonen, en een machine van 20K bereid is, dat je dan te horen krijgt dat ze dat niet blieft, omdat ze thuis de lekkerste koffie hebben.

Kriebels krijg je er gewoon van.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 08:19:01 #117
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189575532
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 08:16 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Ik ken ze te goed helaas, dat mevrouw in een prachtig restaurant zit waar ze fantastische koffie hebben, en wanneer je als gastheer vraagt of ze nog koffie na willen, wat dan echt met pure bonen, en een machine van 20K bereid is, dat je dan te horen krijgt dat ze dat niet blieft, omdat ze thuis de lekkerste koffie hebben.

Kriebels krijg je er gewoon van.
Dat is toch wel een heel bepaalde interpretatie dan, dat je automatisch een klagende mevrouw in een restaurant bent als je vindt dat je thuis lekkere koffie kunt maken. :')
pi_189575571
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 08:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat is toch wel een heel bepaalde interpretatie dan, dat je automatisch een klagende mevrouw in een restaurant bent als je vindt dat je thuis lekkere koffie kunt maken. :')
Nee, mensen die dat vooraf al zeggen, en geloof me, die komen er steeds meer, want hunnie hebben een koffiemachine van 1200 euro thuis, dus die koffie van jullie is slootwater.

Als je achteraf zegt dat je liever je koffie van jezelf drinkt is dat eigen smaak, en dat kan. Maar vooraf al uitsluiten omdat je zelf toch de lekkerste koffie maakt is nogal wierd.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 08:27:40 #119
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189575612
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 08:22 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Nee, mensen die dat vooraf al zeggen, en geloof me, die komen er steeds meer, want hunnie hebben een koffiemachine van 1200 euro thuis, dus die koffie van jullie is slootwater.

Als je achteraf zegt dat je liever je koffie van jezelf drinkt is dat eigen smaak, en dat kan. Maar vooraf al uitsluiten omdat je zelf toch de lekkerste koffie maakt is nogal wierd.
En toch is het jouw interpretatie. Er zijn ook zat etablissementen waar ze géén dure apparaten, prima bonen en een barista hebben staan. Waar je voor de prijs van een half pak bonen een slap bakkie krijgt voorgeschoteld. Misschien gaat het daar wel over.
pi_189575719
Ik heb verschillende koffiemachines gehad en ik ben uiteindelijk toch teruggegaan maar een standaard koffiefilter apparaat van een paar tientjes.

Senseo? Ben ik zat na een paar kopjes. Dat apparaat heeft nu een lang leven bij mijn moeder.

Zo'n geintegreerde bonenmaler? Ik ga nogal laks met mijn apparaten om; de twee die ik had waren na een half jaar al kapot.

Espresso? Dat is voor mij veel te sterk; ik bestel ook in geen enkel restaurant espresso.

Nespresso? Ha, nee. Zie hierboven.

Hoe dan ook, na verschillende pogingen ben ik teruggegaan naar een goedkope filtermachine. Eenvoudig af te stellen hoe ik mijn koffie wil hebben.

En vooral: dat pruttelende geluid van zo'n machine....dat klinkt zóóóóó fantastisch. Veel beter dan zo'n maler of apparaat die het onder hoge druk eruit perst.
pi_189575785
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 08:40 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik heb verschillende koffiemachines gehad en ik ben uiteindelijk toch teruggegaan maar een standaard koffiefilter apparaat van een paar tientjes.

Senseo? Ben ik zat na een paar kopjes. Dat apparaat heeft nu een lang leven bij mijn moeder.

Zo'n geintegreerde bonenmaler? Ik ga nogal laks met mijn apparaten om; de twee die ik had waren na een half jaar al kapot.

Espresso? Dat is voor mij veel te sterk; ik bestel ook in geen enkel restaurant espresso.

Nespresso? Ha, nee. Zie hierboven.

Hoe dan ook, na verschillende pogingen ben ik teruggegaan naar een goedkope filtermachine. Eenvoudig af te stellen hoe ik mijn koffie wil hebben.

En vooral: dat pruttelende geluid van zo'n machine....dat klinkt zóóóóó fantastisch. Veel beter dan zo'n maler of apparaat die het onder hoge druk eruit perst.
Ben ik eigenlijk wel met je eens, ik vind dat er niks boven een goedkoop bakkie DE uit de filtermachine gaat :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')