Wat bedoel jij met invloed van de kerk?quote:Op maandag 11 november 2019 12:34 schreef ems. het volgende:
[..]
Daarom is het zaak de invloed van de kerk te beperken.
Maar wat nu als die God alles heeft gemaakt?quote:Op dinsdag 12 november 2019 13:44 schreef dop het volgende:
[..]
Wat heeft dit met god te maken?
We kunnen een hele discussie hebben over leven en levensvatbaarheid, maar soms is het leven niet zo vriendelijk.
Vandaar dat ik ook in evolutie geloof.
Zouden de gruwelen van de natuur door een god zijn gemaakt vraag je dan maar eens af wat voor monster dat is.
Naja, er staat ook in de Bijbel dat in het paradijs de roof- en prooidieren samen spelen. Je zou op basis daarvan kunnen stellen dat de 'gruwelijkheden' in de natuur onderdeel zijn van de zondeval, niet van het oorspronkelijke plan van God.quote:Op dinsdag 12 november 2019 14:01 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Maar wat nu als die God alles heeft gemaakt?
Heeft hij dan niet het recht om daar mee te doen wat hem goed dunkt?
Als je dat vind, dan heeft een vrouw ook recht om abortus te plegen, niet waar.quote:Op dinsdag 12 november 2019 14:01 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Maar wat nu als die God alles heeft gemaakt?
Heeft hij dan niet het recht om daar mee te doen wat hem goed dunkt?
wat volgens sjoemie dan weer niet klopt want dieren hebben geen ziel, kunnen ze dus ook niet naar de hemel.quote:Op dinsdag 12 november 2019 14:09 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Naja, er staat ook in de Bijbel dat in het paradijs de roof- en prooidieren samen spelen. Je zou op basis daarvan kunnen stellen dat de 'gruwelijkheden' in de natuur onderdeel zijn van de zondeval, niet van het oorspronkelijke plan van God.
Daar is wat theologische onduidelijkheid over, ook onder geestelijken. Er is geen consensus over de vraag of dieren wel of niet naar de hemel gaan.quote:Op dinsdag 12 november 2019 15:04 schreef dop het volgende:
[..]
wat volgens sjoemie dan weer niet klopt want dieren hebben geen ziel, kunnen ze dus ook niet naar de hemel.
Was die slang een dier?
Of toch de duivel.
Ik zie wat contradictie 🤔
nu zeg je iets wat ik niet gezegd heb.quote:Op dinsdag 12 november 2019 15:04 schreef dop het volgende:
[..]
wat volgens sjoemie dan weer niet klopt want dieren hebben geen ziel, kunnen ze dus ook niet naar de hemel.
Was die slang een dier?
Of toch de duivel.
Ik zie wat contradictie 🤔
Het moet bijna wel zo zijn.quote:Op dinsdag 12 november 2019 15:54 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Daar is wat theologische onduidelijkheid over, ook onder geestelijken. Er is geen consensus over de vraag of dieren wel of niet naar de hemel gaan.
hier laat je een mooi stukje interpretatie zien.quote:Op dinsdag 12 november 2019 16:54 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Het moet bijna wel zo zijn.
Omdat uiteindelijk de leeuw en het lam samen zullen leven.
Er zal geen bloed vergieten meer zijn op de nieuwe hemel en aarde.
Geen oorlog en verdriet meer.
Mja, snap ik. Maar zijn dat dezelfde dieren die hier ook hebben geleefd? Dat zou ik je niet durven zeggen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 16:54 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Het moet bijna wel zo zijn.
Omdat uiteindelijk de leeuw en het lam samen zullen leven.
Er zal geen bloed vergieten meer zijn op de nieuwe hemel en aarde.
Geen oorlog en verdriet meer.
Geen idee, als dat niet in de bijbel staat beschreven heb ik geen idee.quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:58 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Mja, snap ik. Maar zijn dat dezelfde dieren die hier ook hebben geleefd? Dat zou ik je niet durven zeggen.
Misschien had ik dat "moeten" moeten weglaten.quote:Op dinsdag 12 november 2019 19:42 schreef dop het volgende:
[..]
hier laat je een mooi stukje interpretatie zien.
Het blijkt maar weer dat het verhaal, zoals velen verhalen, op verschillende manieren kan worden uitgelegd.
Jij maakt er van "het moet wel, want anders klopt het niet".
Zo creëer je gemakkelijk je eigen waarheid.
Zinloze vraag als er geen helder onderscheid bestaat tussen "dieren" en "mensen".quote:Op woensdag 13 november 2019 11:35 schreef sjoemie1985 het volgende:
Daarnaast kun je je afvragen of dieren kunnen "zondigen" zoals mensen dat kunnen?
Die is er wel, lees enkele van mijn posts terug en je leest het al een paar keer.quote:Op woensdag 13 november 2019 12:17 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Zinloze vraag als er geen helder onderscheid bestaat tussen "dieren" en "mensen".
Wat is volgens jou het verschil tussen ziel en geest? Volgens mij hebben die dezelfde betekenis maar zijn via een andere taal de onze ingeslopen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 16:52 schreef sjoemie1985 het volgende:
Mensen hebben een lichaam, ZIEL en geest.
De ziel is onze wil, gevoel en verstand.quote:Op woensdag 13 november 2019 13:31 schreef MAY-be het volgende:
[..]
Wat is volgens jou het verschil tussen ziel en geest? Volgens mij hebben die dezelfde betekenis maar zijn via een andere taal de onze ingeslopen.
En hoe weet je zo zeker dat we dat hebben?
Ja, dat bedenk je heel leuk, maar hoe zit dat dan bijvoorbeeld met primaten? Of met andere menselijke soorten die tot enkele tienduizenden jaren geleden rondliepen? Stel dat we die nu zouden klonen, zouden die ook geen "geest" hebben?quote:Op woensdag 13 november 2019 13:30 schreef sjoemie1985 het volgende:
Die is er wel, lees enkele van mijn posts terug en je leest het al een paar keer.
maar ik zal het nogmaals herhalen: Mensen hebben een LICHAAM, ZIEL en GEEST
Dieren hebben alleen ene LICHAAM en een ZIEL.
Geen GEEST dus. dat onderscheidt ons van de dieren en dat is dus ook 1 van de redenen waarom wij niet van de apen of wat dan ook kunnen afstammen.
Ik trek die lijn omdat die er is.quote:Op woensdag 13 november 2019 15:26 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, dat bedenk je heel leuk, maar hoe zit dat dan bijvoorbeeld met primaten? Of met andere menselijke soorten die tot enkele tienduizenden jaren geleden rondliepen? Stel dat we die nu zouden klonen, zouden die ook geen "geest" hebben?
Jij trekt een scherpe lijn tussen dier en mens die biologisch/fysiologisch totaal niet te rechtvaardigen is.
Even snel want ik moet m'n trein halen, er zijn voldoende primaten op deze planeet....quote:Op woensdag 13 november 2019 16:22 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Ik trek die lijn omdat die er is.
En ik heb geen idee of die primaten ook een geest zullen hebben.
Kom je ook niet achter aangezien die nu niet meer leven.
en waarom is die lijn niet te rechtvaardigen dan volgens jou?
Maar als de soort onder de dieren zou vallen, zullen ze geen geest hebben.
Hoe zou dan de menselijke soort uiteindelijk een geest hebben gekregen, als ze die eerst niet zouden hebben gehad?
De geest is allereerst afkomstig van God.
Dus je komt dan altijd bij de schepping uit mijns inziens.
Omdat taxonomie gedeeltelijk kunstmatig is. Wanneer is een primaat precies een mens? Had ik al gezegd, maar je negeert dat weer op z'n Sjoemies.quote:Op woensdag 13 november 2019 16:22 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Ik trek die lijn omdat die er is.
En ik heb geen idee of die primaten ook een geest zullen hebben.
Kom je ook niet achter aangezien die nu niet meer leven.
en waarom is die lijn niet te rechtvaardigen dan volgens jou?
Over posts teruglezen gesproken: je hebt nog steeds niet, ondanks herhaald vragen, op post n#211 en 212 gereageerd. Kom sjoem, toon een beetje karakter en word geen tweede Bianconeri.quote:Op woensdag 13 november 2019 13:30 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Die is er wel, lees enkele van mijn posts terug en je leest het al een paar keer.
daar is zijn christenen onderling het niet over eens.quote:Op woensdag 13 november 2019 13:30 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
maar ik zal het nogmaals herhalen: Mensen hebben een LICHAAM, ZIEL en GEEST
Dieren hebben alleen ene LICHAAM en een ZIEL.
Geen GEEST dus. dat onderscheidt ons van de dieren en dat is dus ook 1 van de redenen waarom wij niet van de apen of wat dan ook kunnen afstammen.
Dat laatste zal sowieso nooit gebeuren.quote:Op donderdag 14 november 2019 07:27 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Over posts teruglezen gesproken: je hebt nog steeds niet, ondanks herhaald vragen, op post n#211 en 212 gereageerd. Kom sjoem, toon een beetje karakter en word geen tweede Bianconeri.
quote:Op donderdag 14 november 2019 10:38 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Dat laatste zal sowieso nooit gebeuren.
Aangezien ik geen Jehova getuige ben, of ben geweest of ooit zal worden![]()
Maar ik zal de vragen terug lezen, nu weet ik tenminste waar je het over hebt.
en kijken of ik er antwoord op heb of kan uitzoeken voor zover mogelijk.
Je kunt wel zo'n uitspraak doen, maar je heb daar enige statistieken van dat het zo is?quote:Op donderdag 14 november 2019 09:56 schreef dop het volgende:
[..]
daar is zijn christenen onderling het niet over eens.
Jij ontleend deze waarheid slechts aan wat bijbelteksten zonder zelf verder te onderzoeken.
Even checken: je hebt dus geen vertrouwen in de evolutietheorie?quote:Op donderdag 14 november 2019 10:47 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Je kunt wel zo'n uitspraak doen, maar je heb daar enige statistieken van dat het zo is?
Ik denk dat als ik in mijn omgeving bijvoorbeeld dit zou voor leggen dan denk ik dat een zeer grote groep het juist met mij eens dat de mens een op zich zelf staand wezen is.
en niet van iets anders afstamt.
Maar mocht jij statistieken hebben waarin christenen het niet met elkaar eens zijn hierover zie ik die graag.
Het zou wel apart zijn omdat de bijbel nergens spreekt over dat wij afstammen van apen of wat dan ook.
En hoezo denk jij dat ik geen verder onderzoek heb gedaan?
Dit zijn een paar slecht onderbouwde stellingen van jou.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |