abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_189871492
Die nieuwe Rover heeft ook niet echt iets toegevoegd het afgelopen jaar. Hij was ook een heel ander personage dan eerst (opeens een soort muzikant of zo?). Kimberly heeft allerlei rollen gespeeld (hacker, biseksueel, zweverige hippie, vlogger), maar het werkte gewoon niet echt. Ik zal die twee niet missen in ieder geval.
pi_189872395
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 21:44 schreef YT123 het volgende:
Die nieuwe Rover heeft ook niet echt iets toegevoegd het afgelopen jaar. Hij was ook een heel ander personage dan eerst (opeens een soort muzikant of zo?). Kimberly heeft allerlei rollen gespeeld (hacker, biseksueel, zweverige hippie, vlogger), maar het werkte gewoon niet echt. Ik zal die twee niet missen in ieder geval.
Ik weet niet hoor. Als ze willen hakken in het jongerenbestand is Kimerly nou niet mijn eerste keuze.
Als die ophoudt met dat eeuwige slutshaming gezeik is ze er prima bij te hebben.

Maar blijkbaar snappen ze het niet zo goed,

https://www.telegraaf.nl/(...)nnenkort-op-de-schop
pi_189872399
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 21:44 schreef YT123 het volgende:
Die nieuwe Rover heeft ook niet echt iets toegevoegd het afgelopen jaar. Hij was ook een heel ander personage dan eerst (opeens een soort muzikant of zo?). Kimberly heeft allerlei rollen gespeeld (hacker, biseksueel, zweverige hippie, vlogger), maar het werkte gewoon niet echt. Ik zal die twee niet missen in ieder geval.
Kijk, en daar heb je nu precies het pijnpunt te pakken wat al jaren heerst bij de serie: de personages zijn te onduidelijk, niet onderscheidend, niet standvastig qua karaktereigenschappen - en daarmee dus niet boeiend. Kijk alleen al maar naar wat er het laatste jaar is geïntroduceerd: Daan, JoJo, Shanti, Billy, Valentijn, Puck... Stuk voor stuk zijn het slappe personages omdat ze een duidelijk karakter missen. Ze waaien met de wind mee, het hangt er maar net van af wat de schrijvers ermee willen.
En het erge is: het is niet eens meer alleen bij de nieuwe personages het geval, zelfs bij de oude rotten is het inmiddels het geval. Ludo is niet meer dan de slappe familyman die alle klusjes door Leon laat opknappen, Laura hangt er maar een beetje bij om anderen van advies te voorzien en verder is alle fut eruit, Janine is het voodoo-poppetje van de schrijvers geworden waar ze maar alle ellende op uitstorten, Rik gaat met een dodelijk vermoeide indruk van de ene na de andere nieuwe 'grote liefde' en Linda... Ze hadden Babette een paar jaar geleden evengoed kunnen terughalen in een totaal nieuwe rol, want met Linda heeft dit natuurlijk geen mallemoer te maken.

En dan vinden ze het gek dat de verhaallijnen niet aanslaan en de kijkcijfers teruglopen. Sorry, Peter van der Vorst, maar dat ga je niet keren met een "simpel boterhammetje pindakaas aan de keukentafel". Dat begint bij de basis: de karakters goed neerzetten en de verhaallijnen daar omheen bouwen. Misschien is het tijd om na 30 jaar nog eens advies te gaan inwinnen bij de Australiërs.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_189872421
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 22:36 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Kijk, en daar heb je nu precies het pijnpunt te pakken wat al jaren heerst bij de serie: de personages zijn te onduidelijk, niet onderscheidend, niet standvastig qua karaktereigenschappen - en daarmee dus niet boeiend. Kijk alleen al maar naar wat er het laatste jaar is geïntroduceerd: Daan, JoJo, Shanti, Billy, Valentijn, Puck... Stuk voor stuk zijn het slappe personages omdat ze een duidelijk karakter missen. Ze waaien met de wind mee, het hangt er maar net van af wat de schrijvers ermee willen.
En het erge is: het is niet eens meer alleen bij de nieuwe personages het geval, zelfs bij de oude rotten is het inmiddels het geval. Ludo is niet meer dan de slappe familyman die alle klusjes door Leon laat opknappen, Laura hangt er maar een beetje bij om anderen van advies te voorzien en verder is alle fut eruit, Janine is het voodoo-poppetje van de schrijvers geworden waar ze maar alle ellende op uitstorten, Rik gaat met een dodelijk vermoeide indruk van de ene na de andere nieuwe 'grote liefde' en Linda... Ze hadden Babette een paar jaar geleden evengoed kunnen terughalen in een totaal nieuwe rol, want met Linda heeft dit natuurlijk geen mallemoer te maken.

En dan vinden ze het gek dat de verhaallijnen niet aanslaan en de kijkcijfers teruglopen. Sorry, Peter van der Vorst, maar dat ga je niet keren met een "simpel boterhammetje kaas aan de keukentafel". Dat begint bij de basis: de karakters goed neerzetten en de verhaallijnen daar omheen bouwen. Misschien is het tijd om na 30 jaar nog eens advies te gaan inwinnen bij de Australiërs.
Dit inderdaad.
Je kunt ook niet meer zeggen "Dat zou dit personage nooit doen", of "dit past helemaal niet bij hem/haar", want alles kan blijkbaar. Het schiet van de ene naar de andere kant en dat iemand 180 graden van personage verandert staan we inmiddels ook niet meer van te kijken.
pi_189872652
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 22:38 schreef miaeak het volgende:

[..]

Dit inderdaad.
Je kunt ook niet meer zeggen "Dat zou dit personage nooit doen", of "dit past helemaal niet bij hem/haar", want alles kan blijkbaar. Het schiet van de ene naar de andere kant en dat iemand 180 graden van personage verandert staan we inmiddels ook niet meer van te kijken.
Precies. En oké, vroeger konden personages ook weleens dingen doen waarvan je misschien dacht "ehh, dit past niet echt bij hem/haar", maar: dan was het wel zó geschreven dat je je er in kon herkennen. Janine die de stamkroeg van een motorbende in de fik zet klinkt wellicht niet als Janine, maar wél met de achterliggende gedachte dat ze dit deed nadat zusje Marieke in die stamkroeg verkracht was door die motorbende en daarna totaal ontspoorde. Of wat te denken van Laura die een willekeurige baby ontvoerde uit de wachtkamer bij Dokter Simon? Klinkt bizar, maar niet als je weet dat ze dit deed op het moment dat ze middenin een vechtscheiding met Robert verkeerde, die verbood dat ze baby Lotje nog mocht zien - waar Laura aan onderdoor ging.
En dát was ook de redenatie van de makers destijds: de situatie kan zo bizar mogelijk, als de karaktereigenschappen en de emoties van het personage daarin maar kloppen. Maar dat is veel gevraagd als zelfs dat laatste niet goed is doordacht, wat nu het geval is. Het gevolg: zwalkende personages in zwalkende verhaallijnen - en bij allebei geen touw aan vast te knopen. Op die manier kan dat simpele boterhammetje pindakaas alsnog een driegangenmenu bij De Rozenboom worden.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  zaterdag 9 november 2019 @ 22:55:03 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189872709
Lana tegen Bobby: ga weg uit m'n huis
Bobby tegen Lana: ik steel al m'n hele leven
Lana: omg sopsopsop ik ben verliefd op je en wil je kind!

Het klopt gewoon niet. Zelfs voor een labiel personage als Lana is dit gewoon te veel, te snel. :')
pi_189872946
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 22:55 schreef James1988 het volgende:
Lana tegen Bobby: ga weg uit m'n huis
Bobby tegen Lana: ik steel al m'n hele leven
Lana: omg sopsopsop ik ben verliefd op je en wil je kind!

Het klopt gewoon niet. Zelfs voor een labiel personage als Lana is dit gewoon te veel, te snel. :')
Scherp voorbeeld. Kijk, het zou logisch zijn geweest als we als kijkers weten dat Lana eigenlijk altijd al viel voor de bad boys. Maar ze ging van 0 naar 4 naar 12 naar 16 (want lang leve SORAS) dus het karakter schoot al alle kanten op, en verder is er niet veel aandacht besteed aan het goed uitwerken van het karakter eens ze 16 was. Ja, ze was een halve week de rebelse puber, maar om dat nou als reden te geven dat ze voor een bad boy valt, nah.

En wat je zegt, het is gewoon te veel, te snel. Opbouw van gevoelens wordt overgeslagen (dus van meeleven door de kijkers kan ook al geen sprake zijn) en met een vingerknip is haar hele attitude naar die Bobby 180 graden anders. Nu kunnen pubers onvoorspelbaar zijn, maar dit ontbeert alle logica.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  zondag 10 november 2019 @ 19:17:48 #158
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_189883793
Waarom is Lana ouder dan Valentijn?????????wtf hij werd in 2006 geboren zij 2010
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
pi_189889308
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 19:17 schreef LetsGame het volgende:
Waarom is Lana ouder dan Valentijn?????????wtf hij werd in 2006 geboren zij 2010
Echt?!?! Lekker continuïteitsfoutje dan weer
pi_189891274
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 19:17 schreef LetsGame het volgende:
Waarom is Lana ouder dan Valentijn?????????wtf hij werd in 2006 geboren zij 2010
Dat komt omdat zij helemaal kapot gesorast is.
Ze hadden toen met de Jan Maas verhaallijn een tegenspeelster nodig en omdat Lana te jong was hebben ze haar een aantal jaar omhoog geschroeft.
De schrijvers hebben ook toegegeven dat het geen handige zet was, omdat er nu een hoop niet klopt. Ook met Sjors haar leeftijd.
Daarom is ze ook een tijd uit beeld verdwenen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 6% gewijzigd door miaeak op 11-11-2019 12:39:11 ]
  maandag 11 november 2019 @ 13:22:52 #161
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189893724
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 09:59 schreef miaeak het volgende:

[..]


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189894293
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 13:22 schreef James1988 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Hardste schreeuwer 2022 maandag 11 november 2019 @ 18:06:54 #163
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_189896773
Videoland van mijn ex kan ik niet meer op i am out. :W
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_189897209
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 18:06 schreef Dr.Mikey het volgende:
Videoland van mijn ex kan ik niet meer op i am out. :W
-O-
pi_189898136
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 18:06 schreef Dr.Mikey het volgende:
Videoland van mijn ex kan ik niet meer op i am out. :W
Gewoon om de 2 weken een nieuwe aanmaken met een tijdelijk mailadres. Ze letten niet op IP adres, dus om de 2 weken 1ct betalen en dan meteen het abonnement stoppen en een nieuwe aanmaken.
  maandag 11 november 2019 @ 20:10:00 #166
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189898727
Rover heeft ineens een midlifecrisis? :')
pi_189900065
Britt is inderdaad ontslagen. Ik dacht eerst dat zij er ook wel klaar mee was of dat ze door de flexwet weg moest.
quote:
"Afgelopen dagen heb ik veel vragen gekregen rondom GTST,” schrijft ze op Instagram. ”En bij deze kan ik zeggen dat het klopt. Het GTST avontuur is helaas afgelopen voor mij. In de basis was het een besluit van de schrijvers en kwam dat best als een klap. Je kan wel zeggen dat ik teleurgesteld was. Ik heb de afgelopen 3 jaar met ontzettend veel liefde en plezier meegewerkt aan deze productie, veel geleerd en genoten. Ik ga mijn collega’s mega missen. Van Crew tot Cast.”
In dat geval had ik liever Jojo zien vertrekken.
pi_189900603
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 21:25 schreef YT123 het volgende:
Britt is inderdaad ontslagen. Ik dacht eerst dat zij er ook wel klaar mee was of dat ze door de flexwet weg moest.
[..]

In dat geval had ik liever Jojo zien vertrekken.
Gekke keuze. Toegegeven, het personage Kimberly was weinig boeiend en ging alle kanten op, maar er zitten veel zwakkere schakels in de cast. Denk aan een Jojo, Valentijn, Lana, Tiffy, Lucas, Nina, Daan...

Maar ja, de echte zwakke schakels zijn natuurlijk de schrijvers. Maar die gaan zichzelf niet ontslaan natuurlijk, en Big Boss Rohan zal zijn vriendjes en vriendinnetjes ook niet wegsturen :')
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_189904332
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 21:55 schreef PeterKelder het volgende:

[..]

Gekke keuze. Toegegeven, het personage Kimberly was weinig boeiend en ging alle kanten op, maar er zitten veel zwakkere schakels in de cast. Denk aan een Jojo, Valentijn, Lana, Tiffy, Lucas, Nina, Daan...

Maar ja, de echte zwakke schakels zijn natuurlijk de schrijvers. Maar die gaan zichzelf niet ontslaan natuurlijk, en Big Boss Rohan zal zijn vriendjes en vriendinnetjes ook niet wegsturen :')
Ik begrijp de keuze om Britt te ontslaan ook totaal niet. Zij is (buiten dat oneindige slutshaming gezeik) echt wel prima en past binnen GTST. Ze heeft ook vet veel mogelijkheden met haar achtergrond en relatie tot Ludo. Gekke keuze weer dit...

En wat betreft Jojo. Ze hebben die campagne met het diabetes fonds dus daar zitten ze voorlopig nog wel even aan vast.
pi_189904380
Maar Rover dan? Gaat die gewoon mee of is die acteur ook ontslagen? Dat vind ik overigens totaal niet erg want ik vind hem mega boring.
pi_189905775
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 08:49 schreef loezzzje het volgende:
Maar Rover dan? Gaat die gewoon mee of is die acteur ook ontslagen? Dat vind ik overigens totaal niet erg want ik vind hem mega boring.
Weet niet, maar Kimberly is echt een non-keuze... -O-
pi_189905859
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 08:49 schreef loezzzje het volgende:
Maar Rover dan? Gaat die gewoon mee of is die acteur ook ontslagen? Dat vind ik overigens totaal niet erg want ik vind hem mega boring.
De acteur speelt ook in een band Dan August die nu een beetje aan het doorbreken is... dus ik gok dat hij ook vertrekt...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_189907119
Jammer inderdaad van Britt. Zij is nog een prima actrice, eye candy en in de basis een interessant personage. Zij en Rover hebben ook een mooie 'geschiedenis' samen. Rover idem. De acteur is wat minder maar deze twee karakters hebben ten minste nog iets van een gezinsleven in de serie.

Had dan inderdaad van die totale randfiguren als Jojo of Puck weggedaan. Maar Puck is alleen maar geïntroduceerd om Nina een verhaal te geven en Jojo hetzelfde maar dan om diabetes aan te stippen. Verder voegen die niets toe en hebben ze een hoger Spangas gehalte dan Kimberley en Rover, die los van het vloggen wel een bestaan als jong koppel opbouwen.

Waar ze met Valentijn naartoe willen weet ik ook niet, maar daar hebben ze echt enórme kansen laten liggen. Met Nick, en alles wat die heeft uitgevreten, als vader had ik het interessant gevonden om te zien wat Valentijn daar nu allemaal van weet. Misschien heeft Nick een briefwisseling met zijn zoon onderhouden en had Valentijn juist de nieuwe nemesis van Ludo kunnen worden. Dat zijn kleinzoon hem dezelfde streek lapt als Ludo zelf bij zijn vader deed. Maar nee, Valentijn is 'manipulatief' door goede doelen op te lichten. Meh.

Lana zit veilig want die past in het gezin Nazar-Langeveld. Ik blijf het zeggen; de genen van Danny de Jong/Jan Kooijman en Sjors/Inge Schramahadden echt wel iets realistischer vertaald mogen worden naar een puber. Lana acteert niet best, is een raar karakter en, sorry, ook niet de leukste om naar te kijken. Jammer dat we hier dus wel aan vast zitten.

quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 14:20 schreef miaeak het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
't Echte en 't ware!
  dinsdag 12 november 2019 @ 14:21:59 #174
323349 LetsGame
NANANA NANA NANANA
pi_189908285
Waarom heb ik het gevoel dat Janine een lesbische verhaallijn krijgt?
Tegenslag werpt schaduw op geluk.
pi_189908343
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:21 schreef LetsGame het volgende:
Waarom heb ik het gevoel dat Janine een lesbische verhaallijn krijgt?
Nee joh.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')