Hij kan gewoon naar zijn vader.quote:Op zondag 20 oktober 2019 17:05 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Zo werkt opvoeden niet. Althans niet volgens de wet. Je mag een minderjarige niet op straat zetten.
Die zit er ook niet op te wachten blijkbaar. En woont bij zijn ouders als ik het goed gelezen heb.quote:Op zondag 20 oktober 2019 18:16 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Hij kan gewoon naar zijn vader.
Ts zit er ook niet echt op te wachten heb ik het idee. En als de situatie niet meer houdbaar is voor de andere kinderen zou zijn pa best een stapje vooruit kunnen doen. Het kind is niet alleen de verantwoordelijkheid van ts en de moeder.quote:Op zondag 20 oktober 2019 18:23 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Die zit er ook niet op te wachten blijkbaar. En woont bij zijn ouders als ik het goed gelezen heb.
Zijn partner ook niet op de invloed die TS heeft op de situatie en de manier waarop hij met 'háár lastige zoon' omgaat. Dat is wel een makkelijke manier om je handen er vanaf te trekken. En betrouwbaar ook wel als je oud wil worden met elkaar en kinderen op wil voeden. Zodra het moeilijk wordt worden de verhoudingen op scherp gezet en is het 'háár' zoon.quote:Op zondag 20 oktober 2019 18:36 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ts zit er ook niet echt op te wachten heb ik het idee.
Het is ook haar zoon. En ik kan me bijna niet voorstellen dat de moeder van de zoon het gedrag van haar zoon waardeert. En wat ik al eerder zei, als de biologische ouder niet op een lijn zit met de stiefouder blijft dit zo. Kijk als zij alles maar goed blijft praten verandert er niets.quote:Op zondag 20 oktober 2019 18:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zijn partner ook niet op de invloed die TS heeft op de situatie en de manier waarop hij met 'háár lastige zoon' omgaat. Dat is wel een makkelijke manier om je handen er vanaf te trekken. En betrouwbaar ook wel als je oud wil worden met elkaar en kinderen op wil voeden. Zodra het moeilijk wordt worden de verhoudingen op scherp gezet en is het 'háár' zoon.
Heel strikt technisch gezien wellicht, maar dat maakt verder helemaal niks uit. Hij wil kennelijk met haar samen zijn en dan heb je verder niet echt te kiezen voor waar je je voor verantwoordelijk acht. En op de lange termijn wil je uiteindelijk ook dat de verhoudingen goed zijn en hij zich net zo goed een zoon voelt van zijn stiefvader.quote:
Ongetwijfeld dat ook dat belangrijk zou zijn, maar zowel TS als zijn partner moeten iets veranderen als hij wil dat ze bij elkaar blijven. Alleen maar zinnen op wat je formele rechten en plichten zijn afmeten wie wat hoort of moet te doen helpt niet.quote:En ik kan me bijna niet voorstellen dat de moeder van de zoon het gedrag van haar zoon waardeert. En wat ik al eerder zei, als de biologische ouder niet op een lijn zit met de stiefouder blijft dit zo. Kijk als zij alles maar goed blijft praten verandert er niets.
Wie weet accepteert die zoon ts al 11 jaar niet echt. De zoon van 17 doet ook echt niet moeite om de zaak te verbeteren.quote:Op zondag 20 oktober 2019 18:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Heel strikt technisch gezien wellicht, maar dat maakt verder helemaal niks uit. Hij wil kennelijk met haar samen zijn en dan heb je verder niet echt te kiezen voor waar je je voor verantwoordelijk acht. En op de lange termijn wil je uiteindelijk ook dat de verhoudingen goed zijn en hij zich net zo goed een zoon voelt van zijn stiefvader.
Als je dat als argument gebruikt zou het veel waardevoller zijn als hij op een meer vrijblijvende manier een band aan probeert te gaan met 'háár zoon'. Maar goed dan neem je meer een therapeutische rol op je en daar moet je ook maar net zin in hebben. Maar nu geeft TS als stiefvader hem zeer waarschijnlijk het gevoel heeft dat hij ongewenst is. Hij zit al in een positie dat de jongere gezinsleden 'van hen allebei' zijn. Er lijkt heel weinig ruimte te zijn voor een inlevingsvermogen in het perspectief van de oudste zoon.
[..]
Ongetwijfeld dat ook dat belangrijk zou zijn, maar zowel TS als zijn partner moeten iets veranderen als hij wil dat ze bij elkaar blijven. Alleen maar zinnen op wat je formele rechten en plichten zijn afmeten wie wat hoort of moet te doen helpt niet.
meen je dit nu serieus?quote:Op zondag 20 oktober 2019 18:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
hij zich net zo goed een zoon voelt van zijn stiefvader.
Dat eerste is juist (deel van) het probleem.quote:Op zondag 20 oktober 2019 18:36 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ts zit er ook niet echt op te wachten heb ik het idee. En als de situatie niet meer houdbaar is voor de andere kinderen zou zijn pa best een stapje vooruit kunnen doen. Het kind is niet alleen de verantwoordelijkheid van ts en de moeder.
Nou fijn dat bio pa er zo gemakkelijk vanaf komt, natuurlijk is hij zich niks verschuldigd tegenover zijn bloedeigen zoon, en uiteraard is ts een slechte surrogaat vader als zijn stiefzoon hem uitscheldt, bedreigd en verwenst. Dat ts al 11 jaar de taak van surrogaat vader op zowel het gebied van opvoeding en financiën wbt stiefzoon op zich neemt hoor ik niemand over. En dat de stiefzoon zich gewoon ronduit misdraagt komt uiteraard ook allemaal door ts zijn surrogaat vaderschap.quote:Op zondag 20 oktober 2019 20:48 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat eerste is juist (deel van) het probleem.
En dat laatste klopt, maar als bio pa niet wil/doet/kan, gebeurt het simpelweg niet.
Niemand zegt dat bio pa hem niets verschuldigd is. Alleen kun je hem niet dwingen. Zou wel gemakkelijk zijn.quote:Op zondag 20 oktober 2019 22:29 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Nou fijn dat bio pa er zo gemakkelijk vanaf komt, natuurlijk is hij zich niks verschuldigd tegenover zijn bloedeigen zoon, en uiteraard is ts een slechte surrogaat vader als zijn stiefzoon hem uitscheldt, bedreigd en verwenst. Dat ts al 11 jaar de taak van surrogaat vader op zowel het gebied van opvoeding en financiën wbt stiefzoon op zich neemt hoor ik niemand over. En dat de stiefzoon zich gewoon ronduit misdraagt komt uiteraard ook allemaal door ts zijn surrogaat vaderschap.
Tuurlijk.
omdat er een surrogaat vader is.
Oh ja joh? Hoe weet je dat die thuis is?quote:Op zondag 20 oktober 2019 18:16 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Hij kan gewoon naar zijn vader.
Dat staat letterlijk in de OPquote:Op maandag 21 oktober 2019 14:06 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Oh ja joh? Hoe weet je dat die thuis is?
En waarom denk je dat gescheiden ouders een omgangsregeling hebben? Om als het ze even niet uitkomt daarvan af te wijken en het kind bij de andere ouder te dumpen?
Nee, want dit ging niet over TS, maar een hypothetische situatie.quote:Op maandag 21 oktober 2019 14:07 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Dat staat letterlijk in de OP
Waarom zou ik op jouw hypothetische situatie moeten reageren? Verzin zelf maar een hypothetische oplossing voor je hypothetische situatie.quote:Op maandag 21 oktober 2019 14:32 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee, want dit ging niet over TS, maar een hypothetische situatie.
Het is een minderjarige. Als dat je bezighoudt en belet om iets op te bouwen kun je beter niet aan kinderen beginnen.quote:Op zondag 20 oktober 2019 19:10 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Wie weet accepteert die zoon ts al 11 jaar niet echt. De zoon van 17 doet ook echt niet moeite om de zaak te verbeteren.
Minderjarig staat niet gelijk aan misdraag jezelf wanneer het je uitkomt. En ts is ook niet zelf aan dit kind begonnen, z'n vrouw en haar ex wel. En van een 17 jarige mag je echt wel iets verwachten.quote:Op maandag 21 oktober 2019 15:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is een minderjarige. Als dat je bezighoudt en belet om iets op te bouwen kun je beter niet aan kinderen beginnen.
Waarom stop jij niet met belabberd advies geven?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 15:24 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
Waarom zeg je dan niet dat hij nu meteen wel kan vertrekken als hij toch over twee maanden weg is?
Waarom de boel nog verder op scherp zetten? En sowieso, de jongen is nu nog minderjarig he...quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 15:24 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
Waarom zeg je dan niet dat hij nu meteen wel kan vertrekken als hij toch over twee maanden weg is?
Hoe kijken jij en zijn moeder daar tegenaan? Weet hij zelf al hoe hij dat aan gaat pakken, zo zonder enige bereidheid om te werken?quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 15:11 schreef lunko1979 het volgende:
Zoon is inmiddels thuisgekomen sinds zondag, gisteravond even gesproken met zoon, moeder et moi.
Hebben hem verzocht een cursus Anger Management er tegenaan te gooien, omdat dit ons wenselijk lijkt. Dit werd heel resoluut afgewezen, met de boodschap over 2 maanden ben ik hier weg en dan zoeken jullie het maar uit.
Vervolgens werd er weer met verwijten gesmeten richting mij. Inmiddels zijn er weer gesprekken met sociaal werkers, weet ik dat ik de politie kan bellen in geval van escalatie.
@:Fushia2 Middels onderzoeken is er PDDNOS geconstateerd. Geef even aan wat ik verzonnen heb. Bedankt.
En nogmaals bedankt voor de mensen die wel de moeite nemen behulpzaam te reageren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |