abonnement Unibet Coolblue
pi_189571353
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 21:04 schreef Merkie het volgende:

[..]

Dat zal best kloppen, ken alleen weinig mensen die uit vrije wil iets in .NET ondernemen.
Tja, dat zal dan voornamelijk aan jouw omgeving liggen. Ik doe .NET (core) en om mij heen zijn er zat die dat graag doen
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:33:06 #52
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_189572629
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 21:19 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Tja, dat zal dan voornamelijk aan jouw omgeving liggen. Ik doe .NET (core) en om mij heen zijn er zat die dat graag doen
Sluit het niet uit dat het aan mijn omgeving ligt.
2000 light years from home
pi_189580864
TS je kan ook overwegen om casual wat tutorials te volgen van YouTube om alvast een beetje speling te ontwikkelen in het coderen.

Ik heb laatst deze tutorial van 4 uur gevolgd, waarin je met de (gratis) game design engine Unity door middel van coderen in C# een Mario kloon maakt. Persoonlijk bevalt deze manier van leren me beter dan top-down een theorie boek volgen. Hierbij kan je bottom-up induceren welke principes relevant zijn en direct best-practices aanleren in real-time.

Hoewel het erg pittig was begrijp ik nu wel direct de appeal van coderen, en nu weet ik in ieder geval voor mezelf hoe gaaf het is door hands-on ermee aan de slag te gaan. Al zie ik ook wel meteen dat er nog heel veel te leren valt.

etc
pi_189597083
Ik heb niet zo lang geleden (medio 30) de overstap gemaakt naar de IT. Of beter gezegd: ik ben bij een IT-organisatie gaan werken. Dat is namelijk niet hetzelfde. Je zou er denk ik verstandig aan doen om voor jezelf te formuleren waar je goed in bent, welke ervaring je hebt en waar je je verder in wil ontwikkelen. 'Iets in de IT' is ongelooflijk breed. Je krijgt hier tips voor bepaalde cursussen, maar daarmee wordt al een specifieke invulling aan je wens gegeven terwijl je nog veel kanten op kunt. Misschien past het wel beter bij jou om een niet-technische functie in de IT te hebben?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189601477
Nou, de programmeurs trekken wel het hele topic naar zich toe :+.
Een beginnende IT'er die een totaal onervaren programmeur is, begint onderaan de ladder en moet maar net mazzel hebben om in redelijk tempo omhoog te komen - meestal met nog een hoop jobhops. Er is schreeuwend tekort aan OPS'ers, vaak stukken sneller op te pakken dan opeens 'ervaren programmeur' worden. Functioneel ontwerpers / analisten : dan moet je wél analytisch kunnen denken, en je moet goed kunnen praten met bouwers en testers, maar je hoeft geen spat code te kennen. Testers zijn ook nog steeds gewild - en dan helpt een basis(!)cursusje java tegenwoordig wel, maar enorme uitsloverij van te voren niet. Testers zijn ook Software Developers, FO'ers maken deel uit van het development team.

Het is -in mijn ogen- vooral een kwestie van competenties die maakt of je geschikter bent voor FO, bouw, test, OPS.
Maar in alle gevallen kan je beter niet proberen in te stromen als goed programmeur, tenzij je dat inderdaad bent. En TS is dat dus niet.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_189601608
Anyway, probeer de kennis en ervaring die je wél hebt te gebruiken. In het MBO wordt veel gebouwd.

Paar aanraders voor een (open) sollicitatie:
Topicus ; Momenteel ook weer flink bezig voor MBO
Eduarte ;Link is van de Iddinkgroep, Eduarte doet het meeste MBO, Magister zit in L'warden en doet nauwelijks MBO)
Caci ; Pakket is Osiris, groot in HO, wordt momenteel uitgebreid om ingezet te worden in MBO.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_189602216
quote:
7s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 18:48 schreef sigme het volgende:
Nou, de programmeurs trekken wel het hele topic naar zich toe :+.
Een beginnende IT'er die een totaal onervaren programmeur is, begint onderaan de ladder en moet maar net mazzel hebben om in redelijk tempo omhoog te komen - meestal met nog een hoop jobhops. Er is schreeuwend tekort aan OPS'ers, vaak stukken sneller op te pakken dan opeens 'ervaren programmeur' worden. Functioneel ontwerpers / analisten : dan moet je wél analytisch kunnen denken, en je moet goed kunnen praten met bouwers en testers, maar je hoeft geen spat code te kennen. Testers zijn ook nog steeds gewild - en dan helpt een basis(!)cursusje java tegenwoordig wel, maar enorme uitsloverij van te voren niet. Testers zijn ook Software Developers, FO'ers maken deel uit van het development team.

Het is -in mijn ogen- vooral een kwestie van competenties die maakt of je geschikter bent voor FO, bouw, test, OPS.
Maar in alle gevallen kan je beter niet proberen in te stromen als goed programmeur, tenzij je dat inderdaad bent. En TS is dat dus niet.
Wat is OPS nou weer.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189602406
quote:
16s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 19:22 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Wat is OPS nou weer.
Functioneel beheer en/of technisch applicatiebeheer.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_189602424
quote:
2s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 19:29 schreef sigme het volgende:

[..]

Functioneel beheer en/of technisch applicatiebeheer.
En heb je daar geen opleiding voor nodig of zo dan? :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189602475
quote:
16s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 19:30 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En heb je daar geen opleiding voor nodig of zo dan? :o
Niet te vergelijken met wat je nodig hebt om te kunnen beginnen als junior-programmeur.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_189602499
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 19:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Niet te vergelijken met wat je nodig hebt om te kunnen beginnen als junior-programmeur.
Ah oké.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189602687
quote:
7s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 18:48 schreef sigme het volgende:

Het is -in mijn ogen- vooral een kwestie van competenties die maakt of je geschikter bent voor FO, bouw, test, OPS.
Maar in alle gevallen kan je beter niet proberen in te stromen als goed programmeur, tenzij je dat inderdaad bent. En TS is dat dus niet.
Goede postings. ^O^
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189604907
Ik dacht dat leraren veel meer verdiende, maat van me is leraar en verdient bijna 5k
pindazakje
pi_189608715
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 21:18 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik dacht dat leraren veel meer verdiende, maat van me is leraar en verdient bijna 5k
Ook in het vmbo, ja?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 07:34:43 #65
121248 hydrah
Religion as an Alibi
pi_189609054
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 03:07 schreef baskick het volgende:

[..]

Ook in het vmbo, ja?
Met als functie docent-LC of hoger kan dat wel.
pi_189610802
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 07:34 schreef hydrah het volgende:

[..]

Met als functie docent-LC of hoger kan dat wel.
Ja, richting einde schaal wellicht. Alleen reageerde ik op iemand die verbaasd leek en suggereerde dat leraren in z'n algemeenheid goed verdienen. LC is eerder uitzondering dan regel, of niet?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189610885
Zelf wist ik al vroeg dat ik de IT in wou, zit er dus ook al jaren in. Maar zie er genoeg die op latere leeftijd de overstap maken, het is ook gewoon mogelijk. Je bent eind 30, je moet dus nog dik 30 jaar werken en zit nog niet eens op de helft van je werkcarrière, natuurlijk kun je dan iets anders gaan doen.

Je zult alleen een fatsoenlijk traject moeten uitstippelen, wil je terug naar school dan heb je natuurlijk geen inkomsten. Aan te raden is om te beginnen in de detachering, veel bedrijven bieden trainingen/cursussen aan en zo kun je je bijscholen terwijl je werkervaring opdoet. Helaas zul je dan wel onderaan moeten beginnen, veelal helpdesk/local support. Dit doe je ongeveer 1 a 2 jaar om een volgende stap te maken.

Wil je je wat meer verdiepen en wat meer kennis opdoen dan raad ik Udemy.com aan. Maandelijks hebben die aanbiedingen waar trainingen hoogstens 10 euro kosten, hier heb ik veel leuke en interessante trainingen gevolgd, waaronder programmeren.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:24:02 #68
121248 hydrah
Religion as an Alibi
pi_189612839
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 10:35 schreef baskick het volgende:

[..]

Ja, richting einde schaal wellicht. Alleen reageerde ik op iemand die verbaasd leek en suggereerde dat leraren in z'n algemeenheid goed verdienen. LC is eerder uitzondering dan regel, of niet?
Dat ligt natuurlijk aan het takenpakket binnen de school. Iemand die alleen docent is of iemand die naast het docentschap ook bijv. curriculumontwikkelaar is. Je maakt uiteindelijk zelf het verschil of je LB- of LC-docent bent
pi_189613895
quote:
2s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 19:29 schreef sigme het volgende:

[..]

Functioneel beheer en/of technisch applicatiebeheer.
Functioneel beheer klinkt als printer aansluiten :D

Wat is het precies?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:16:17 #70
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_189614516
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 14:34 schreef Godshand het volgende:

Functioneel beheer klinkt als printer aansluiten :D

Wat is het precies?
Printer aansluiten valt vaak onder werkplekbeheer / helpdesk

Functioneel beheer is bij ons configuratie van systemen. Dus bepaalde instellingen van rechten of schermindelingen van iets. Processen inrichten in applicaties.

Het werk waarvoor je niet hoeft te programmeren, maar wel wat dieper de applicatie moet kennen dan een gebruiker of helpdesk/eerste lijns.
pi_189616003
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 10:35 schreef baskick het volgende:

[..]

Ja, richting einde schaal wellicht. Alleen reageerde ik op iemand die verbaasd leek en suggereerde dat leraren in z'n algemeenheid goed verdienen. LC is eerder uitzondering dan regel, of niet?
Geen idee van die schalen, hij is leraar Nederlands en vooraan in de 30.
Wat is het gemiddelde salaris dan voor een leraar met 10 jaar ervaring?
pindazakje
  maandag 28 oktober 2019 @ 13:05:08 #72
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_189666112
Dit werk nog even blijven doen en de ICT opleiding in deeltijd?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')