Is het een idee om fokcrew.nl weer tot leven te brengen?quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 23:54 schreef I het volgende:
Goh, daar was ooit een site voor, om dat te checken.
FOKcrew.nl was een project om de crewgeschiedenis (alle subsites) van FOK! in kaart te brengen. Overzicht per user (functie/positie) en per forum/onderdeel (met overzicht van alle users). Je zag hoelang iemand crew was (inc. grafieken), en er was ook een jubilieum-lijstje (met daarop de 'crewverjaardagen', lijstje wie er binnenkort voor x aantal jaar crew was).quote:
Ah oke, das altijd wel leuk om door te nemen ja. Alhoewel sommige (ex)mods het daar allicht niet mee eens zijn.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 11:28 schreef zarGon het volgende:
[..]
FOKcrew.nl was een project om de crewgeschiedenis (alle subsites) van FOK! in kaart te brengen. Overzicht per user (functie/positie) en per forum/onderdeel (met overzicht van alle users). Je zag hoelang iemand crew was (inc. grafieken), en er was ook een jubilieum-lijstje (met daarop de 'crewverjaardagen', lijstje wie er binnenkort voor x aantal jaar crew was).
Screenshotje die ik uit een oud topic heb kunnen terugvinden, om je een idee te geven:
[ afbeelding ]
Neem jij het dan weer overquote:Op woensdag 16 oktober 2019 11:06 schreef zarGon het volgende:
[..]
Is het een idee om fokcrew.nl weer tot leven te brengen?
En dit keer zonder gedoe en gezeik (haalt het plezier voor iedereen eruit); dus users die erop willen staan erop plaatsen en users die er niet op willen, eruit halen of geanonimiseerd erop zetten?
quote:Op woensdag 16 oktober 2019 11:51 schreef yvonne het volgende:
[..]
Neem jij het dan weer over
/confused
Dat tweede; dat I het weer terugzet.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 11:51 schreef yvonne het volgende:
Of wil je dat @:I het gewoon weer terugzet?
De bal ligt bij I. hij kan het terugzetten en gewoon netjes de mensen eruit laten die dat vragen.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 12:18 schreef zarGon het volgende:
[..]
[..]
Dat tweede; dat I het weer terugzet.
Mijn versie was handmatig, dus alle gegevens moesten met de hand berekend worden en de pagina's moesten met de hand gemaakt worden. Versie van I was vele malen beter, omdat hij veel had geautomatiseerd. Hij kan veel beter coderen/programmeren dan ik, wat een veel fijner eindproduct tot resultaat had.
Ik kan hem vooral helpen met data zoeken, testen en meedenken aan verbeteringen.
Liefst zou ik dit project terugzien onder crew.fok.nl, maar ja, hm.
quote:Op woensdag 16 oktober 2019 12:57 schreef zarGon het volgende:
[..]
Yeah!.
Laat het me weten als ik ergens mee kan helpen.
Mooi man.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 13:09 schreef I het volgende:
[..]
Zal eerst de boel eens even updaten en klaarzetten.Komt goed.
Hoi i zonder punt!quote:Op woensdag 16 oktober 2019 17:43 schreef I het volgende:
https://fokcrew.nl/
Hij staat weer online.
Er ontbreekt uiteraard nog wel heel wat, ook qua functionaliteit. Ik zal eens kijken wat hierin nog gedaan kan worden.
Edit: Oeps, gaat er net even wat mis.Moment
quote:Op woensdag 16 oktober 2019 17:43 schreef I het volgende:
Hij staat weer online.
Er ontbreekt uiteraard nog wel heel wat, ook qua functionaliteit. Ik zal eens kijken wat hierin nog gedaan kan worden.
Edit: Oeps, gaat er net even wat mis.Moment
Edit 2: Even een updatetje draaien.
Een i zonder punt is ı.quote:
quote:Op woensdag 16 oktober 2019 17:43 schreef I het volgende:
Hij staat weer online.
Nice!quote:
Gaat trouwens iets niet helemaal goed met het menu in mobiele weergave (menu wordt bovenaan afgekapt):quote:Op woensdag 16 oktober 2019 18:28 schreef I het volgende:
Ik zie dat het topic dat ik op de homepage benoem, op dit moment gesloten is. Zal 'm even aanpassen naar dit topic.
Lijkt mij een prima idee.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 18:31 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nice!
Hier (in dit forum) een topic openen om de data aan te vullen?
In plaats van dit topic gebruiken, zeg maar. Met een gepastere titel en een veel meer zeggende OP.
Hmm, apart. Daar heb ik juist net nog een fix voor gemaakt, omdat dat mij dus ook al opviel.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 18:33 schreef zarGon het volgende:
[..]
Gaat trouwens iets niet helemaal goed met het menu in mobiele weergave (menu wordt bovenaan afgekapt):
[ afbeelding ]
Top. Wel fijn dat je het weer opgepakt hebt, trouwens.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 18:35 schreef I het volgende:
[..]
Hmm, apart. Daar heb ik juist net nog een fix voor gemaakt, omdat dat mij dus ook al opviel.Werkt inderdaad niet naar behoren. Ik neem het mee.
Van een tijdje terug:quote:
quote:Op zondag 21 oktober 2018 19:29 schreef I het volgende:
Zojuist een update doorgevoerd.
Changelog
• Created missing update method for crewtypes
• Changed 'default' color to a grey value.
• Added to-do; Create general settings table / page
• Created getTimestamp method to easily get relevant service timestamps
• Added some PHPDocs to Subsite model
• Cleaned up User model
• Added orderBy method to user/service relation on User model to sort by date
• Refactored crew edit blade file; added PATCH method, store action to update
• Added links to front-end user page on admin-pages, removed quotes
• Implemented new getTimestamp method in blade files.
• Updated dynamic (db-)row-count to fixed counts for crew/forum/users
• Changed default display length of data-tables to 25
• Forced sort-order in data-tables to started_at date
• Added users registered time to time-line
• Updated welcome-text, changed capitalized 'Crew' to 'crew'
• Added to-do; Move full welcome-text to general settings table / page
Hiermee zijn de volgende issues opgelost
• Als bezoeker wil ik overal FOK!crew zien ipv. FOK!Crew.
• Als bezoeker wil ik de labels van tijdlijnen ook kunnen lezen van niet-forumcrew.
• Als bezoeker wil ik dat de nummering in alle overzichten klopt; Overal met #1 begint, en met +1 opgehoogd wordt per regel.
• Als bezoeker wil ik de registratieperiode van users ook in hun tijdslijn zien
• Als bezoeker wil ik in alle overzichten 'moderator' zien ipv. 'Moderator'.
• Als bezoeker wil ik alle overzichten gesorteerd op datum zien.
• Als bezoeker wil ik alle tijdlijnen gesorteerd op datum zien.
Toegevoegd aan to-do lijst
• Als admin wil ik de welkomsttekst van de site kunnen invullen via de back-end
• Als admin wil ik de kleurcode voor niet-forumcrew kunnen instellen via de back-end
quote:Op maandag 22 oktober 2018 11:26 schreef zarGon het volgende:
Nieuwe feature request:
Het zou leuk zijn om recente updates te kunnen zien. Wat mij aan mijn oude versie stoorde, is dat je niet zo makkelijk kon zien of er een update was geplaatst.
Denk bijvoorbeeld aan:
- Recentste 10 updates (aan services)
- Recentste 10 users met een update (m.b.v. services)
- Recentste 10 users die zijn toegevoegd (aan users)
- Recentste 5 forums waar een wijziging heeft plaatsgevonden (op basis van services)
Als bezoeker zou ik persoonlijk zo'n 'blokje' met updates wel waarderen.
quote:Op woensdag 16 oktober 2019 18:41 schreef zarGon het volgende:
[..]
Top. Wel fijn dat je het weer opgepakt hebt, trouwens..
Nice.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 18:42 schreef zarGon het volgende:
JUB / Yo (ex-)crew, meld je hier!.
@:I, laat me weten mocht er wat aan de OP aangepast moeten worden.
Da's wel de bedoeling.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 18:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hoe zat het met de taartgrafiek ook alweer?
Komt-ie erbij of?
quote:Op woensdag 16 oktober 2019 18:52 schreef kanovinnie het volgende:
https://fokcrew.nl/forum/3
Kan hieronder ook zo'n balkgrafiek komen zodat je kan zien wie in welke periode mod was? Dat was in zargons versie er wel meen ik.
Hier snap ik dus niets van. Wat is het verschil?quote:Op woensdag 16 oktober 2019 18:56 schreef I het volgende:
Het grote verschil is dat het in zarGon's geval allemaal statische data was, en in mijn geval dynamisch. Ik zal dus even moeten uitvogelen hoe ik die data het beste dynamisch kan ophalen en visualiseren. Daar zit wel even wat werk in.![]()
Maar dat komt ongetwijfeld helemaal goed.
Ik deed handmatig per geval de grafiek coderen. Ik kon dus per geval bepalen hoe het eruit moest komen te zien; ik hoefde niet met alle gevallen rekening te houden (bijv. grootte van grafiek en zo). GC heeft bijvoorbeeld veel meer mods dan een FHF, dus de grafiek van GC moet veel langer zijn dan die van FHF.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 18:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hier snap ik dus niets van. Wat is het verschil?
Dat moet dus gecodeerd worden.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 19:12 schreef kanovinnie het volgende:
Gaat dat niet automatisch? Aantal mods*pixels=hoogte grafiek?
Wat een gedoe. In excel is het een fluitje van een centquote:Op woensdag 16 oktober 2019 19:15 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat moet dus gecodeerd worden.
Omdat ik alles handmatig deed, gebruikte ik geen database (of *iets* anders om de gegevens gestructureerd op te slaan. Ik had dus niet de mogelijkheid om het aantal mods van GC ergens op te vragen bij het maken van de grafiek voor GC.
@:I maakt wel gebruik van een database. En kan hij dus makkelijk het aantal mods opvragen en daarmee verder berekeningen uitvoeren en leuke dingen doen. Dus ik kon geen x*y doen.
Maar dat moet dus nog allemaal gecodeerd worden. Hoogte was overigens even snel een voorbeeld, er spelen ook andere dingen mee.
https://developers.google.com/chart.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 19:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
timevis-package?
Mooie site overigens!
Lijkt wel verholpen te zijn hier, hangt alleen nog een beetje in de cache mobiel, gek genoeg.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 18:33 schreef zarGon het volgende:
[..]
Gaat trouwens iets niet helemaal goed met het menu in mobiele weergave (menu wordt bovenaan afgekapt):
[ afbeelding ]
De externe linkjes bedoel je? Of alle linkjes? Externe linkjes wil ik wel in een nieuw venster laten openen ja, da's wel logisch.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 19:49 schreef kanovinnie het volgende:
Als ik op een linkje klik gaat hij in hetzelfde scherm open. Best irritant als je 't mij vraagt. Kan je dat zo maken dat het in een nieuw venster word geopend?
Nee, ook internequote:Op woensdag 16 oktober 2019 19:50 schreef I het volgende:
[..]
De externe linkjes bedoel je? Of alle linkjes? Externe linkjes wil ik wel in een nieuw venster laten openen ja, da's wel logisch.
Dat zijn linkjes die inderdaad verwijzen naar een externe website, in dit geval vanuit fokcrew.nl (intern) naar fok.nl (extern)quote:Op woensdag 16 oktober 2019 19:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee, ook interne
Als ik nu op de linkjes klik naar de topics waarin het modschap aan/afgekondigt wordt is dat niet in een nieuw venster.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |