abonnement Unibet Coolblue
pi_189460443
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

maar dan hebben we wel een gezonde natuur en schoon drinkwater dat is voor geen geld te koop he

Eerst maar eens de veestapel halveren en dan zien we el of de kwetsbare natuur weer overleeft en stoppen met het bouwen van wegen en gebouwen en woningen
Kwetsbare natuur? Als je nagaat hoe lang er natuur is op aarde, kun je je afvragen hoe kwetsbaar de natuur eigenlijk is.
De mensheid daarentegen zal zichzelf wel tegenkomen, maar dat zal voor de natuur zelf een rotzorg zijn.
ROBODEMONS..................|:(
  woensdag 16 oktober 2019 @ 10:53:09 #27
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189460452
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:49 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Momenteel is 54% van het landoppervlak in gebruik door boeren en ligt Nederland op z'n gat door een stikstofoxide crisis.
Jij gaat mij niet vertellen dat dat niet wat minder kan.

En uiteraard zijn dierenrechten belangrijk maar ik hoor je nooit zo over mensenrechten. Wat dat betreft is het ook maar net hoe het je uitkomt binnen een discussie.

Daarnaast gaat het niet alleen om vee, het gaat ook om de landbouw.
de helft van de boeren mag elders gaan boeren in Europa , graag naar Canada, Polen of Bulgarije , zodat we dit land terug krijgen voor recreatie en fietspaden,en natuur , neem de gesubsidieerde trekkers maar mee

Stoppen met vliegen en bouwen en geen trekker trek meer in Nederland en ook geen paasvuur
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189460488
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

de helft van de boeren mag elders gaan boeren in Europa , graag naar Canada, Polen of Bulgarije , zodat we dit land terug krijgen voor recreatie en fietspaden

Stoppen met vliegen en bouwen en geen trekker trek meer in Nederland en ook geen paasvuur
Zo gek hoeft het ook weer niet.

Er bestaat nog iets al een gulden middenweg.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 10:55:55 #29
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189460495
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:55 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zo gek hoeft het ook weer niet.

Er bestaat nog iets al een gulden middenweg.
Ja stoppen met huizen bouw dan maar en van het groene hart een recreatie en waterplas maken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189460499
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

de helft van de boeren mag elders gaan boeren in Europa , graag naar Canada, Polen of Bulgarije , zodat we dit land terug krijgen voor recreatie en fietspaden,en natuur , neem de gesubsidieerde trekkers maar mee

Stoppen met vliegen en bouwen en geen trekker trek meer in Nederland en ook geen paasvuur
Ah ja, want stikstof stopt bij de grens :Y
Recreatie en fietspaden zijn ook geen natuur he..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_189460505
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:28 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Kunnen we niet gewoon al die hysterische klimaatroepers naar Mars sturen of zo? Scheelt toch heel wat uitstoot hier, mindere veestapel, meer huizen beschikbaar, stuk meer geld over door niet gebruikte subsidies. Als ze het echt zo goed menen met de natuur dan springen ze collectief van een brug, en klimaatmafklappers die zich hebben voortgeplant zijn sowieso niet serieus te nemen.
Probleem met Mars is dat je tonnen co2 de lucht in moet pompen om de planeet op te warmen (is nu nogal koud) om uiteindelijk planten te laten leven voor zuurstof. Ik ben bang dat dit tegen de natuurlijke instincten van de klimaatgekkies in gaat en ze dan uit verwarring allemaal dood vriezen.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_189460558
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:49 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Momenteel is 54% van het landoppervlak in gebruik door boeren en ligt Nederland op z'n gat door een stikstofoxide crisis.
Jij gaat mij niet vertellen dat dat niet wat minder kan.

En uiteraard zijn dierenrechten belangrijk maar ik hoor je nooit zo over mensenrechten. Wat dat betreft is het ook maar net hoe het je uitkomt binnen een discussie.

Daarnaast gaat het niet alleen om vee, het gaat ook om de landbouw.
Of maak je je ineens druk om de rechten van een bloemkool?
Al 30 jaar hoor ik gehuil van veelal links over het klimaat en natuur, en al 30 jaar is er geen enkele voorspelling of doemscenario uitgekomen. Dit is ook geen oplossing want er wordt niks opgelost, we verschuiven het probleem. Met wel als voordeel dat er weer meer ruimte in Nederland komt voor huizenbouw, maar ook daarvan weten we dat die veelal bestemd zullen zijn voor de massale geïmporteerde onrendabele die ze dan weer binnenhalen. Leer mij die linkse tactieken niet kennen. Wil je minder co2 uitstoot, minder grotere veestapel, beter klimaat, schoner milieu dan moet de oplossing gezocht worden bij het inperken van de bevolking. We zijn gewoon met teveel. Maar laten we alles doen wat links wil, alle standaarden halen, hoelang denk je dat dat goed gaat als we binnen de kortste keren weer miljoenen mensen extra hier hebben lopen die voor nog meer uitstoot zorgen? Het zijn schijnoplossingen van een groep die in een spagaat zit met hun idealen, het zelfdenkend vermogen bij die groep is er totaal niet.

Minder bevolking = minder veestapels, minder co2, minder uitstoot, minder productie fabrieken meer ruimte voor natuur en bomen (natuurlijke co2 filters) en minder vervuiling.
Schijnoplossing van links = tijdelijk minder uitstoot, groeiende bevolking, groeiende veestapels, meer bouwprojecten, meer productie want meer verbruik, minder ruimte natuur en veel meer vervuiling.

Daarbij iedereen die minder kinderen heeft dan Jesse of minder vaak het vliegtuig pakt dan Jetten hoeft helemaal niets, zij dienen het juiste voorbeeld te geven maar ipv. daarvan steuken ze hun schapen om vooral de aanval te openen op mensen die een eerlijke boterham willen verdienen om één keer per jaar eens lekker af te schakelen in Spanje. Maar laten we eerlijk zijn, de grootste schreeuwers, inclusief hun aanhang zijn ook die mafklappers die je met de bakfiets en hun 3 tot 5 kinderen op straat ziet, of waarvan je 10 keer per jaar wel een update voorbij ziet komen op social media omdat ze weer ergens op vakantie zijn. En maar vingertje wijzen naar hardwerkende mensen.

Zoals ik al eerder opperde, spring collectief van een brug af, daar is de natuur en de rest van de wereld mee bij geholpen.
pi_189460649
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:59 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Minder bevolking = minder veestapels, minder co2, minder uitstoot, minder productie fabrieken meer ruimte voor natuur en bomen (natuurlijke co2 filters) en minder vervuiling.
Schijnoplossing van links = tijdelijk minder uitstoot, groeiende bevolking, groeiende veestapels, meer bouwprojecten, meer productie want meer verbruik, minder ruimte natuur en veel meer vervuiling.
Minder bevolking is niet minder veestapels.

Dat is nu juist het hele punt.

We produceren in Nederland 5x meer aan vlees, zuivel en landbouwproducten dan dat we zelf nodig hebben.
Het is 80% export.

Daarom is Nederland op dit vlak ook (afhankelijk van het product) 1e of 2e grootste exporteur ter wereld, terwijl we hier leven op een postzegel.

54% van ons landoppervlak is in gebruik door boeren en dat is niet nodig.
In feite zou 10 tot 15% ruim voldoende zijn om ons eigen voedsel te verbouwen.

Aan de economie draagt het ook weinig bij in verhouding tot het landoppervlak.

Verder kan ik je niet helpen, ik heb geen bakfiets en ga ook nooit met het vliegtuig.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 11:07:05 #34
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189460664
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:59 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Al 30 jaar hoor ik gehuil van veelal links over het klimaat en natuur, en al 30 jaar is er geen enkele voorspelling of doemscenario uitgekomen. Dit is ook geen oplossing want er wordt niks opgelost, we verschuiven het probleem. Met wel als voordeel dat er weer meer ruimte in Nederland komt voor huizenbouw, maar ook daarvan weten we dat die veelal bestemd zullen zijn voor de massale geïmporteerde onrendabele die ze dan weer binnenhalen. Leer mij die linkse tactieken niet kennen. Wil je minder co2 uitstoot, minder grotere veestapel, beter klimaat, schoner milieu dan moet de oplossing gezocht worden bij het inperken van de bevolking. We zijn gewoon met teveel. Maar laten we alles doen wat links wil, alle standaarden halen, hoelang denk je dat dat goed gaat als we binnen de kortste keren weer miljoenen mensen extra hier hebben lopen die voor nog meer uitstoot zorgen? Het zijn schijnoplossingen van een groep die in een spagaat zit met hun idealen, het zelfdenkend vermogen bij die groep is er totaal niet.

Minder bevolking = minder veestapels, minder co2, minder uitstoot, minder productie fabrieken meer ruimte voor natuur en bomen (natuurlijke co2 filters) en minder vervuiling.
Schijnoplossing van links = tijdelijk minder uitstoot, groeiende bevolking, groeiende veestapels, meer bouwprojecten, meer productie want meer verbruik, minder ruimte natuur en veel meer vervuiling.

Daarbij iedereen die minder kinderen heeft dan Jesse of minder vaak het vliegtuig pakt dan Jetten hoeft helemaal niets, zij dienen het juiste voorbeeld te geven maar ipv. daarvan steuken ze hun schapen om vooral de aanval te openen op mensen die een eerlijke boterham willen verdienen om één keer per jaar eens lekker af te schakelen in Spanje. Maar laten we eerlijk zijn, de grootste schreeuwers, inclusief hun aanhang zijn ook die mafklappers die je met de bakfiets en hun 3 tot 5 kinderen op straat ziet, of waarvan je 10 keer per jaar wel een update voorbij ziet komen op social media omdat ze weer ergens op vakantie zijn. En maar vingertje wijzen naar hardwerkende mensen.

Zoals ik al eerder opperde, spring collectief van een brug af, daar is de natuur en de rest van de wereld mee bij geholpen.
woningbouw dat moeten we niet meer doen, ook geen kantoren en bruggen, dat levert alleen maar meer stikstof op , het moet nu stoppen, ook Schiphol moet terug naar acceptabel

Laat andere landen maar varkensvlees en koeien melk maken tegen kostprijs , opzouten met die boeren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 16 oktober 2019 @ 11:08:09 #35
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189460682
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:49 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En uiteraard zijn dierenrechten belangrijk maar ik hoor je nooit zo over mensenrechten. Wat dat betreft is het ook maar net hoe het je uitkomt binnen een discussie.
Lekker persoonlijk, maar wat boeit dat ook eigenlijk? Ik geef persoonlijk ook geen reet om dierenwelzijn, maar heel veel Nederlanders wel, dus het is een geldig argument.
pi_189460690
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

woningbouw dat moeten we niet meer doen, ook geen kantoren en bruggen, dat levert alleen maar meer stikstof op , het moet nu stoppen, ook Schiphol moet terug naar acceptabel
Woningbouw is juist belangrijk, energiee zuinige woningen t.o.v. de oude krotten waar we nu nog wijken van vol hebben.
pi_189460709
Geen F1 in een duingebied vind ik eigenlijk nog niet eens zo'n heel gek idee. Sowieso wel een vreemde locatie voor een circuit, midden in de duinen...
  woensdag 16 oktober 2019 @ 11:09:34 #38
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189460710
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:08 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Woningbouw is juist belangrijk, energiee zuinige woningen t.o.v. de oude krotten waar we nu nog wijken van vol hebben.
Maar daar is geen plek voor , het groene hart wil jij dat soms gaan volbouwen met woningen??
We hebben al haast geen natuur meer over
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189460714
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:08 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Lekker persoonlijk, maar wat boeit dat ook eigenlijk? Ik geef persoonlijk ook geen reet om dierenwelzijn, maar heel veel Nederlanders wel, dus het is een geldig argument.
Als je dat doortrekt zou je ook kunnen stellen dat we alle veestapels naar Nederland moeten brengen omdat de dierenrechten hier zo goed zijn.

Nee dus, er zit een grens aan wat we als land aankunnen.
pi_189460727
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar daar is geen plek voor , het groene hart wil jij dat soms gaan volbouwen met woningen??
We hebben al haast geen natuur meer over
Nee, die tochtende krotten platgooien en nieuwe woningen neerzetten.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 11:10:38 #41
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189460732
quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:09 schreef DW457 het volgende:
Geen F1 in een duingebied vind ik eigenlijk nog niet eens zo'n heel gek idee. Sowieso wel een vreemde locatie voor een circuit, midden in de duinen...
Juist , er mag geen mens in de duinen lopen of neuken, maar wel een formule 1 circuit 8)7 8)7 8)7
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 16 oktober 2019 @ 11:11:16 #42
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189460740
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:10 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nee, die krotten platgooien en meer hoogbouw op dezelfde plaats toepassen.
zeker geen hoogbouw, dat is helemaal uit den boze , horizonvervuiling is dat
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:10 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nee, die tochtende krotten platgooien en nieuwe woningen neerzetten.
Dat moet dan in het groene hart met al die kostbare natuur zeker
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189460747
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

zeker geen hoogbouw, dat is helemaal uit den boze , horizonvervuiling is dat
Welke horizon? Wel eens in een stadswijk geprobeerd de horizon te zien?

Daarnaast: ik geloof niet in "horizonvervuiling". Dat is een verzonnen term voor mensen die niet tegen verandering kunnen.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 11:12:47 #44
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189460762
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:11 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Welke horizon? Wel eens in een stadswijk geprobeerd de horizon te zien?
ik zie hier de horizon en ik wens geen flat voor me neus
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_189460774
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:06 schreef MaGNeT het volgende:
Aan de economie draagt het ook weinig bij in verhouding tot het landoppervlak.
Dit is misschien wel één van de weinige argumenten waar ik achter kan staan. Als je puur kijkt naar efficiënte bijdrage aan de economie vs landoppervlak dan zal een beetje industriepark met innoverende wetenschappen en dergelijke ongetwijfeld beter presteren, maar dat is natuurlijk ook een beetje simpel gedacht.

De kern van deze discussie is nu dat boeren teveel stikstof uitstoten, en dat is feitelijk alleen 'te veel' omdat het hoger is een dan een willekeurig cijfer dat iemand in Den Haag ooit heeft bedacht. Dat zelfde willekeurige cijfertje is ondertussen in Duitsland 14 keer zo hoog.

Ik zou graag eens horen wat de daadwerkelijke gevolgen zijn van die 'te hoge' uitstoot. Niet de 'mogelijke' gevolgen, maar de daadwerkelijke gevolgen die we nu kunnen observeren. Maar daar hoor je niemand over. Het enige wat ik hoor is dat het 'te hoog' is en dat het 'minder moet' en dat 'de boeren het grootste aandeel zijn' en dus zijn zij de lul.

Als we onze grens zouden verhogen naar zelfs maar de helft van Duitsland dan is die hele stikstof crisis in één klap opgelost. Ik snap werkelijk niet waarom letterlijk het hele land stil ligt om zoiets doms.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_189460777
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat moet dan in het groene hart met al die kostbare natuur zeker
Je kan op dezelfde plaats herbouwen, eventueel enkele verdiepingen hoger zodat je meer mensen woonruimte kan bieden.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 11:13:33 #47
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189460778
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:11 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Welke horizon? Wel eens in een stadswijk geprobeerd de horizon te zien?

Daarnaast: ik geloof niet in "horizonvervuiling". Dat is een verzonnen term voor mensen die niet tegen verandering kunnen.
J a nog gekker bouw dan ons kostbare groene hart maar vol he , met yuppen huizen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 16 oktober 2019 @ 11:14:14 #48
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189460788
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:13 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je kan op dezelfde plaats herbouwen, eventueel enkele verdiepingen hoger zodat je meer mensen woonruimte kan bieden.
zeker geen hoogbouw in nederland , dan maar mooi bouwen aan het water
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 16 oktober 2019 @ 11:14:18 #49
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189460791
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja stoppen met huizen bouw dan maar en van het groene hart een recreatie en waterplas maken
Hoe komt die plas daar dan opeens?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_189460801
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Juist , er mag geen mens in de duinen lopen of neuken, maar wel een formule 1 circuit 8)7 8)7 8)7
Nouja, het gros van de duinen is voor zover ik weet gewoon open. Bepaalde gebieden worden soms wel tijdelijk verboden terrein ivm vogels die broeden etc.

Maar inderdaad, duinen zijn mooiste stukje natuur van Nederland. Beetje zonde om precies daar een circuit te hebben.
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')