abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 oktober 2019 @ 11:27:37 #176
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189528714
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 11:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Als jij mensen wil weigeren die uit een bepaalde cultureel komen, is dat vrij belangrijk ja.
Waarom zouden we als Nederland geroepen moeten zijn om Somaliërs op te vangen? Het is niet onze plicht ofzo he. Je draait nu de zaken om. Je doet net alsof de basis premisse is dat we iedereen maar binnen zouden moeten laten.
pi_189528734
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 11:27 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Waarom zouden we als Nederland geroepen moeten zijn om Somaliërs op te vangen? Het is niet onze plicht ofzo he. Je draait nu de zaken om. Je doet net alsof de basis premisse is dat we iedereen maar binnen zouden moeten laten.
Nee, niet iedereen. Ik zie best iets in een streng immigratiebeleid. Maar wel met de juiste argumentatie.
  zondag 20 oktober 2019 @ 11:30:14 #178
396550 Richestorags
pi_189528748
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 11:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, niet iedereen. Ik zie best iets in een streng immigratiebeleid. Maar wel met de juiste argumentatie.
De juiste argumentatie is allang gegeven door @Lyrebird en ik. Daarnaast hebben wij ook nooit beweerd dat er een complete immigratiestop uit dat land moet komen, puur omdat het Somaliërs zijn. Dat maak je er alweer van. Het zou je sieren onderhond, als je niet zoveel op basis van aannames werkt omdat dat nou eenmaal makkelijker werkt. Wij hebben een andere mening dan jij, dus moeten we wel op basis van rassentheorie en complete uitsluiting werken. Makkelijk, vals en onwaar.
pi_189528892
Somaliërs zijn te dom om te poepen. Wie had dat verwacht.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_189529429
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 11:41 schreef BoneThugss het volgende:
Somaliërs zijn te dom om te poepen. Wie had dat verwacht.
Nee, ook dit klopt niet. De Somaliër uit de OP misschien.

In Japan had ik Somalische en Ethiopische studenten en collega’s. Niks doms aan.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_189530129
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 10:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat is dat nu weer voor redenering. Dat iets vaker voorkomt bij een of andere groep, wil helemaal niet per definitie betekenen dat er een causaal verband is.

Verkrachtingen worden in het geheel ook vaker gepleegd door mannen. Enkel nog dames voet aan grond laten zetten in Nederland?
Dit is te veel redelijkheid en 'common sense' voor NWS, dat realiseer je je hoop ik. ;)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189530149
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 11:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Kijk, wat ik altijd heb tegen het vragen om bewijzen, is dat er altijd het volgende speelt. Ten eerste hebben ze de zogeheten "algemene kennis" waarmee je gewoon op je klompen kan aanvoelen dat dit zo is, niet.
Dank. Ik heb gelachen. :D
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zondag 20 oktober 2019 @ 13:27:00 #183
396550 Richestorags
pi_189530186
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 13:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja? Ga je ook nog wat inhoudelijks vertellen of ga je ons ook in een eugenetica hokje duwen? Met je verheven attitude.
pi_189530191
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 12:21 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nee, ook dit klopt niet. De Somaliër uit de OP misschien.

In Japan had ik Somalische en Ethiopische studenten en collega’s. Niks doms aan.
Laat ik het zo zeggen; in alle negatieve lijstjes staat ze bovenaan.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_189530237
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 13:27 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja? Ga je ook nog wat inhoudelijks vertellen of ga je ons ook in een eugenetica hokje duwen? Met je verheven attitude.
Ik heb weinig toe te voegen aan wat theunderdog tot nu toe verteld heeft.

Jullie (jij en Lyrebird) zijn erg inconsistent in jullie argumentatie, gooien correlaties en causaliteit door elkaar en als toppunt (en daar moest ik om lachen) gooide je het 'boerenverstand' (mijn vertaling van 'het op je klompen aanvoelen').
  zondag 20 oktober 2019 @ 13:32:30 #186
396550 Richestorags
pi_189530252
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 13:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Jullie (jij en Lyrebird) zijn erg inconsistent in jullie argumentatie, gooien correlaties en causaliteit door elkaar en als toppunt (en daar moest ik om lachen) gooide je het 'boerenverstand' (mijn vertaling van 'het op je klompen aanvoelen').
Altijd makkelijk om zomaar dingen te stellen. Benoem, weerleg en kom dan terug. Tot die tijd ben je niet serieus te nemen.
pi_189530282
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 10:48 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Genoeg rapporten over geschreven hoor, niet slechts statistieken. Daarnaast, als je sec naar de statistieken kijkt, kan je alleen maar tot de conclusie komen dat er een causaal verband moet zijn.
Prima, je wil een inhoudelijk discussie voeren?

Heb je voor mij de statistieken waaruit zou blijken dat er een causaal verband is? Eerder droeg je het CBS aan als bewijs voor een zogenaamd causaal verband. Dat vond ik ook lachwekkend, want het CBS kan per definitie geen causale verbanden vinden met hun methoden.
  zondag 20 oktober 2019 @ 13:43:17 #188
396550 Richestorags
pi_189530369
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 13:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Heb je voor mij de statistieken waaruit zou blijken dat er een causaal verband is? Eerder droeg je het CBS aan als bewijs voor een zogenaamd causaal verband. Dat vond ik ook lachwekkend, want het CBS kan per definitie geen causale verbanden vinden met hun methoden.
https://www.opendoors.nl/ranglijst/somalie

https://www.planinternati(...)r-meisjes-en-vrouwen

Lees dit hele artikel eens en bekijk de plaats van Somalië op de wereldranglijst voor gevaarlijke plekken voor vrouwen. Als je daar niet zelf een causaal verband uit kan halen dat verklaart waarom mensen uit Somalië sneller tot dit soort daden kunnen overgaan, verklaar ik je voor wereldvreemd en trek ik bij deze de grens. Meer dan dit ga ik je ook niet geven, dit is een test.
  zondag 20 oktober 2019 @ 13:44:48 #189
396550 Richestorags
pi_189530388
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 13:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zeker wel, ze geven namelijk ook verklaringen los van de ruwe statistieken die ze presenteren.
pi_189530610
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 13:33 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

:')

Lees jezelf eerst maar eens in met je dat hep op FB gestaan en GS-gezwets.
Dat zou ik graag doen. Zo staat er bv. in het artikel van het AD:
quote:
De Zwollenaar, die ten tijde van het misdrijf 18 jaar was, is berecht volgens het jeugdstrafrecht omdat hij volgens de rechtbank mogelijk jonger is dan de leeftijd die in zijn identiteitspapieren staat - hij is geboren in Somalië en kwam als kind naar Nederland - en omdat hij een licht verstandelijke beperking heeft waardoor hij moeilijker de consequenties van zijn daden kan overzien.
Bij de berichtgeving van de Telegraaf wordt daar bv geen melding van gemaakt. Dat vind ik opmerkelijk.
pi_189530635
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 13:44 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Zeker wel, ze geven namelijk ook verklaringen los van de ruwe statistieken die ze presenteren.
Verklaringen staan niet gelijk aan causale verbanden. CBS doet compositioneel onderzoek met aggregeerde statistieken. Op basis daarvan kun je geen enkele causale uitspraak doen. Hooguit indicaties van...
pi_189530642
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 13:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]

https://www.opendoors.nl/ranglijst/somalie

https://www.planinternati(...)r-meisjes-en-vrouwen

Lees dit hele artikel eens en bekijk de plaats van Somalië op de wereldranglijst voor gevaarlijke plekken voor vrouwen. Als je daar niet zelf een causaal verband uit kan halen dat verklaart waarom mensen uit Somalië sneller tot dit soort daden kunnen overgaan, verklaar ik je voor wereldvreemd en trek ik bij deze de grens. Meer dan dit ga ik je ook niet geven, dit is een test.
Ik kan ook een lijstje maken met de tien gevaarlijkste buurten van Nederland. Mogen die mensen dan ook niet meer in de rest van Nederland komen?
  zondag 20 oktober 2019 @ 14:15:28 #193
396550 Richestorags
pi_189530745
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 14:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Verklaringen staan niet gelijk aan causale verbanden. CBS doet compositioneel onderzoek met aggregeerde statistieken. Op basis daarvan kun je geen enkele causale uitspraak doen. Hooguit indicaties van...
Strikt gezien kan je bijna nergens onomstotelijk een causaal verband van aantonen in het maatschappelijk verkeer. Zeker omdat sociale wetenschap geen harde wetenschap is.
  zondag 20 oktober 2019 @ 14:15:49 #194
396550 Richestorags
pi_189530751
quote:

[..]

Ik kan ook een lijstje maken met de tien gevaarlijkste buurten van Nederland. Mogen die mensen dan ook niet meer in de rest van Nederland komen?
Ok, je bent gezakt. Bonusvraag: Wie heeft er gezegd dat niemand uit Somalië meer in Nederland kan komen?
pi_189531964
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 13:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wat een moeilijke woorden. Meneer heeft gestudeerd?

In een land dat haar bevolking serieus neemt, kom je het land niet permanent binnen zonder een verklaring van goed gedrag. De Lyrebirds hebben daar ervaring mee. Het is mij een raadsel waarom wij zo laks met onze grenzen omgaan, en wie we op basis van een minieme hoeveelheid informatie permanent toelaten.

Leeftijd van de verdachte niet betrouwbaar? Er heeft iemand bij de overheid zitten slapen toen dit sujet aan de poort rammelde.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_189532176
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 13:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het beroepen op 'algemene kennis'. Wanneer je ego te groot is om te erkennen dat je geen argumenten hebt.
pi_189532276
quote:

[..]

Naja, je kunt natuurlijk ook anders redeneren: waarom nog meer mensen naar hier halen, als we al genoeg binnenlands tuig hebben?
  zondag 20 oktober 2019 @ 16:32:58 #198
396550 Richestorags
pi_189532609
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 16:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het beroepen op 'algemene kennis'. Wanneer je ego te groot is om te erkennen dat je geen argumenten hebt.
Wederom niet gesteld. Ik stelde dat het al aan algemene kennis ontbreekt om te kunnen beredeneren dat het gestelde klopt. Als er dan vervolgens bewijzen worden geleverd om het gestelde te onderbouwen, worden deze ook niet geaccepteerd. En dat is wat er gebeurt. Daarom is het uiteindelijk een vrij zinloze exercitie.
  zondag 20 oktober 2019 @ 16:34:19 #199
396550 Richestorags
pi_189532624
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 16:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Naja, je kunt natuurlijk ook anders redeneren: waarom nog meer mensen naar hier halen, als we al genoeg binnenlands tuig hebben?
Kijk, hier wordt een interessante vraag gesteld.
  zondag 20 oktober 2019 @ 16:35:17 #200
396550 Richestorags
pi_189532630
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 15:48 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wat een moeilijke woorden. Meneer heeft gestudeerd?

In een land dat haar bevolking serieus neemt, kom je het land niet permanent binnen zonder een verklaring van goed gedrag. De Lyrebirds hebben daar ervaring mee. Het is mij een raadsel waarom wij zo laks met onze grenzen omgaan, en wie we op basis van een minieme hoeveelheid informatie permanent toelaten.

Leeftijd van de verdachte niet betrouwbaar? Er heeft iemand bij de overheid zitten slapen toen dit sujet aan de poort rammelde.
Niet alleen dat. Er mag ook een puntensysteem komen met punten voor opleiding et cetera.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')