https://uitspraken.rechts(...)=true&keyword=zwollequote:Hieruit blijkt dat verdachte vindt dat hij soms moeite heeft om zijn grenzen goed aan te geven. Ook zou verdachte graag willen dat hij meer zelfvertrouwen krijgt en beter voor zichzelf kan opkomen. De reclasseringsmedewerker, mevrouw [medewerker reclassering] , onderschrijft dit beeld. Zij vindt het belangrijk dat het thema seksualiteit met verdachte wordt besproken. Omdat dit onderwerp vanuit de Somalische cultuur taboe is, is er bij verdachte thuis nooit aandacht voor geweest. Verdachte lijkt daardoor weinig besef te hebben wat daarin de normen en waarden zijn. Het is daarom van belang dat verdachte psycho-educatie krijgt over de grenzen binnen seksueel contact met anderen.
Gek genoeg weet hij in die eerste video precies bij de dames wat hun grens is. "Okay, kiss, marry, kill dan." Hij herkent en respecteert hun houding dat ze niet aan seks doen.quote:Zij vindt het belangrijk dat het thema seksualiteit met verdachte wordt besproken. Omdat dit onderwerp vanuit de Somalische cultuur taboe is, is er bij verdachte thuis nooit aandacht voor geweest. Verdachte lijkt daardoor weinig besef te hebben wat daarin de normen en waarden zijn.
20 dagen....quote:Op woensdag 16 oktober 2019 17:09 schreef LelijKnap het volgende:
20 dagen voor een neukpartijtje met vrouw naar keuze lijkt voor incels best een goede deal eigenlijk. Die laten zich immers ook makkelijk omschrijven met "een kwetsbare, wat naïeve en sociaal onhandige, (jonge)man met zwakke capaciteiten".
De meeste psychologen zijn ook linkse boomknuffelaartjes, dus die zijn snel in te pakken. En zoals gezegd het is geen exacte wetenschap. Ik schat ze ook niet op waarde voor wat betreft hulpverlening.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 18:59 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Mijn beste vriend zocht al jaren een reden om niet te werken, eerst hartproblemen, dan overspannen, dan weer aambeien, op een gegeven moment ontdekte hij de kracht van "depressie". Lekker zuipen in het weekend, helemaal verrot en maandags ziek gemeld. De dag dat hij zich bij de dokter moest melden sliep hij gewoon de hele nacht niet, dokter "je ziet er slecht uit". Hup naar de psycholoog, met hetzelfde trucje, een lul verhaal opgehangen en hij was depressief. Neuken, zuipen, gamen, alles kan met een grote lach, alleen werken is hem teveel. Zit nu inmiddels al 5 jaar thuis.
Natuurlijk zelf wel al ruzie met hem hierover gehad omdat ik niet van dit soort misbruik houd, maar ook psychologen kun je voor de gek houden. Ik denk dat er nog wel heel wat meer mensen in Nederland rondlopen die de trucjes kennen om doktoren en psychologen te bespelen.
nou inderdaadquote:Op woensdag 16 oktober 2019 16:07 schreef Craptacular het volgende:
Stel je voor dat het je dochter is. Dan kan ik mij voorstellen dat je hem ff de andere wereld intrapt.
Eens. Onze maatschappij is niet gebaat bij deze continue experimenten waarvan de weldenkende mens stiekem op voorhand de uitkomsten al kent. Waarom die drang om onze maatschappij maar bloot te blijven stellen aan nieuwe gevaren?quote:Op zondag 20 oktober 2019 02:53 schreef Lyrebird het volgende:
Dat ze deze jongeman niet op een normale manier door het strafrecht (= toch maar een doekje voor het bloeden) willen halen, het moge zo zijn.
Maar wordt het dan geen tijd om de mensen die verantwoordelijk zijn voor het binnenhalen van volwassenen met het brein van een kind voor het gerecht te slepen?
Want ze hadden van te voren moeten weten dat deze jonge een verkrachter zou worden? hoe dan?quote:Op zondag 20 oktober 2019 07:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Eens. Onze maatschappij is niet gebaat bij deze continue experimenten waarvan de weldenkende mens stiekem op voorhand de uitkomsten al kent. Waarom die drang om onze maatschappij maar bloot te blijven stellen aan nieuwe gevaren?
Mensen binnenhalen die weinig affiniteit met onze cultuur hebben (en andersom) zorgt voor een risico. Dat geven de advocaat en de rechter ook aan: deze jongeman begrijpt bepaalde dingen niet, die voor autochtone jongeren zo klaar als een klontje zijn.quote:Op zondag 20 oktober 2019 09:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Want ze hadden van te voren moeten weten dat deze jonge een verkrachter zou worden? hoe dan?
quote:Op zondag 20 oktober 2019 09:57 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Mensen binnenhalen die weinig affiniteit met onze cultuur hebben (en andersom) zorgt voor een risico. Dat geven de advocaat en de rechter ook aan: deze jongeman begrijpt bepaalde dingen niet, die voor autochtone jongeren zo klaar als een klontje zijn.
Ik werk in Australië, waar je nog geen soldeerbout vast mag houden zonder daarvoor op cursus te zijn geweest. Men doet dit, om ongevallen te voorkomen.
Wmb laten we deze jongeren dan ook niet los op onze samenleving, waar ze met hun gore fikken aan onze dochters zitten, voordat ze bekend zijn met onze normen en waarden.
Moeilijk? Ja natuurlijk is dat moeilijk. Een logisch gevolg is dat je de deuren niet meer zo open zet voor iedereen met een zielig verhaal, en gaat selecteren aan de poort.
Autochtone jongere verkrachten niet?quote:Op zondag 20 oktober 2019 09:57 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Mensen binnenhalen die weinig affiniteit met onze cultuur hebben (en andersom) zorgt voor een risico. Dat geven de advocaat en de rechter ook aan: deze jongeman begrijpt bepaalde dingen niet, die voor autochtone jongeren zo klaar als een klontje zijn.
Ik werk in Australië, waar je nog geen soldeerbout vast mag houden zonder daarvoor op cursus te zijn geweest. Men doet dit, om ongevallen te voorkomen.
Wmb laten we deze jongeren dan ook niet los op onze samenleving, waar ze met hun gore fikken aan onze dochters zitten, voordat ze bekend zijn met onze normen en waarden.
Moeilijk? Ja natuurlijk is dat moeilijk. Een logisch gevolg is dat je de deuren niet meer zo open zet voor iedereen met een zielig verhaal, en gaat selecteren aan de poort.
Verzachtende omstandigheden. Er wordt altijd gekeken naar in hoeverre iemand zijn daad volledig toegerekend kan worden en of hij de impact van zijn daad overziet. Het tonen van berouw hoort daar ook bij.quote:Op zondag 20 oktober 2019 09:16 schreef theunderdog het volgende:
Iemand hier die kennis heeft in het juridische systeem en mij kan uitleggen waarom de straf voor deze jonge man zo laag is?
Dat zal vast ook wel eens gebeuren, dat het bij asielzoekend volk schering en inslag blijkt te zijn zegt genoeg.quote:Op zondag 20 oktober 2019 10:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
[..]
Autochtone jongere verkrachten niet?
Ik vind dat er zeker wat te zeggen valt voor strenge selectie omtrent immigratie, maar niet vanwege deze rassenkunde theorieën..
Niet een individu, wel dat het op groepsniveau vaker fout gaat door bekende oorzaken (verschillen in cultuur, denkbeelden over vrouwen, opvoeding, opleidingsniveau, welvaartsniveau).quote:Op zondag 20 oktober 2019 09:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Want ze hadden van te voren moeten weten dat deze jonge een verkrachter zou worden? hoe dan?
Je kunt toch van te voren nagaan dat iedereen met een fatsoenlijk IQ, net doet of hij/zij spijt heeft om zo de hoogte van de straf te kunnen verkleinen?quote:Op zondag 20 oktober 2019 10:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Verzachtende omstandigheden. Er wordt altijd gekeken naar in hoeverre iemand zijn daad volledig toegerekend kan worden en of hij de impact van zijn daad overziet. Het tonen van berouw hoort daar ook bij.
Geef eens een wetenschappelijke bron waaruit blijkt dat mensen die komen uit het land waar deze jonge vandaan kwam, meer de neiging hebben om te verkrachten?quote:Op zondag 20 oktober 2019 10:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niet een individu, wel dat het op groepsniveau vaker fout gaat door bekende oorzaken (verschillen in cultuur, denkbeelden over vrouwen, opvoeding, opleidingsniveau, welvaartsniveau).
Ja dat klopt. En net zo goed worden psychologen en psychiaters continu om te tuin geleid.quote:Op zondag 20 oktober 2019 10:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je kunt toch van te voren nagaan dat iedereen met een fatsoenlijk IQ, net doet of hij/zij spijt heeft om zo de hoogte van de straf te kunnen verkleinen?
Oh je wil er een genetische discussie van maken? Nee, dat pad ga ik niet bewandelen.quote:Op zondag 20 oktober 2019 10:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Geef eens een wetenschappelijke bron waaruit blijkt dat mensen die komen uit het land waar deze jonge vandaan kwam, meer de neiging hebben om te verkrachten?
Absoluut. Maar ik begrijp nog steeds niet waarom deze jonge zo'n lage straf heeft gekregen.quote:Op zondag 20 oktober 2019 10:14 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja dat klopt. En net zo goed worden psychologen en psychiaters continu om te tuin geleid.
Je hebt echter ook lui die staan voor hun daad. Een Mohammed B. en een Volkert van der G bijvoorbeeld. Of waarbij het tonen van berouw niet overeenkomt met hun verdere gedrag.
quote:Op zondag 20 oktober 2019 10:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Oh je wil er een genetische discussie van maken? Nee, dat pad ga ik niet bewandelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |