abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:13:46 #226
163650 crew  Greys
Nee.
pi_189444693
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 13:09 schreef Em31 het volgende:
Zie nu dit in het topic hier in NWS
[..]

De afgelopen twee weken dus dat hij daar was
Oh dat is nóg vager. Als hij dan was weggelopen, zoals hij kennelijk zelf zei, waar sliep hij dan in die tijd dat ie af en toe naar het café kwam? En dan vraag je toch of je ajb meteen met hun telefoon de politie mag bellen als je in nood bent ipv dat je bier gaat drinken. Prioriteiten _O- :@
Koutist in opleiding.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:15:57 #227
213134 Momo
Geen puntjes
pi_189444734
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 13:13 schreef Greys het volgende:

[..]

Oh dat is nóg vager. Als hij dan was weggelopen, zoals hij kennelijk zelf zei, waar sliep hij dan in die tijd dat ie af en toe naar het café kwam? En dan vraag je toch of je ajb meteen met hun telefoon de politie mag bellen als je in nood bent ipv dat je bier gaat drinken. Prioriteiten _O- :@
Misschien snapte hij niet helemaal wat er gebeurde, zie ook dat hij nooit naar school is geweest. Wie weet wat die jongen weet over de wereld, over hoe dingen normaal zijn, wat een politie is, wat een telefoon is...
pi_189444739
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 13:13 schreef Greys het volgende:

[..]

Dan moet je wel weten wat de politie is. Of, in het geval dat hij dat wel wist, de durf hebben die stap te maken. Die kinderen zijn waarschijnlijk jarenlang beïnvloed door de gedachten gang van de vader.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:17:36 #229
213134 Momo
Geen puntjes
pi_189444763
quote:
“Hij gaf toe dat hij was weggelopen en dat hij hulp nodig had. Hij had lang haar, een vies baardje, droeg oude kleding en had een verwarde blik. Hij zei dat hij nog nooit naar school was geweest en negen jaar niet naar de kapper."
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:19:11 #230
163650 crew  Greys
Nee.
pi_189444790
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 13:15 schreef Momo... het volgende:

[..]

Misschien snapte hij niet helemaal wat er gebeurde, zie ook dat hij nooit naar school is geweest. Wie weet wat die jongen weet over de wereld, over hoe dingen normaal zijn, wat een politie is, wat een telefoon is...
Ja kan idd ook goed. Maar waar sliep hij dan in die twee weken.
Ja dat weten jullie ook niet, dat snap ik hoor. :D :@ Heel vaag. En héél zielig. Hoop dat ze goed begeleid en verzorgd worden want dit moet echt een enorme ommekeer zijn voor al die kinderen vooral.
(En benieuwd waar de dieren nu blijven in dit verhaal als zij in een bungalowpark zijn ondergebracht).
Koutist in opleiding.
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:20:05 #231
163650 crew  Greys
Nee.
pi_189444799
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 13:16 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Dan moet je wel weten wat de politie is. Of, in het geval dat hij dat wel wist, de durf hebben die stap te maken. Die kinderen zijn waarschijnlijk jarenlang beïnvloed door de gedachten gang van de vader.
Ja dat is inderdaad ook zo. Tis zo moeilijk voor te stellen dat ik daar niet eens aan dacht of hij wel weet wat politie is.
Koutist in opleiding.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:23:03 #232
213134 Momo
Geen puntjes
pi_189444842
Trouwens wel raar dat ze moeders begraven vonden op het terrein. Die man was in de vijftig dus die vrouw kan ook niet zo oud te zijn geweest? Natuurlijk dood gewoon? Misschien ook omdat er geen hulp werd gezocht bij medische problemen? 9 jaar in de kelder, die jongste is nu 16 jaar. Dan heb je dus van je 7de tot je 16de in een kelder gewoond waar je dus schijnbaar niet uit mocht...
Oudste zoon nooit naar school geweest, ben benieuwd hoe veel die wel buiten is geweest in zijn jonge jaren..
pi_189444857
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 13:20 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja dat is inderdaad ook zo. Tis zo moeilijk voor te stellen dat ik daar niet eens aan dacht of hij wel weet wat politie is.
Of, bedacht ik me opeens, dat je denkt dat alles niet meer bestaat. Blijkbaar is die oudste zoon 9 jaar geleden voor het laatst naar de kapper geweest. Als we er voor het gemak even vanuit gaan dat dat ook de laatste keer is geweest dat hij buiten is geweest, en de vader overtuigd de kinderen ervan dat het einde daar is en in de buitenwereld alles is vergaan, dan is de politie ook iets dat er niet meer is. Als je dan na 9 jaar weer buiten komt, en ervaart dat de wereld nog bestaat en dat er mensen zijn, duurt het denk ik wel even voordat je het vertrouwen hebt om die mensen te benaderen.
Het is heel moeilijk voor te stellen hoe die kinderen dit allemaal ervaren hebben.. :o
pi_189444885
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 13:23 schreef Momo... het volgende:
Trouwens wel raar dat ze moeders begraven vonden op het terrein. Die man was in de vijftig dus die vrouw kan ook niet zo oud te zijn geweest? Natuurlijk dood gewoon? Misschien ook omdat er geen hulp werd gezocht bij medische problemen? 9 jaar in de kelder, die jongste is nu 16 jaar. Dan heb je dus van je 7de tot je 16de in een kelder gewoond waar je dus schijnbaar niet uit mocht...
Oudste zoon nooit naar school geweest, ben benieuwd hoe veel die wel buiten is geweest in zijn jonge jaren..
De moeder is nog niet gevonden toch?
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:27:17 #235
213134 Momo
Geen puntjes
pi_189444899
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 13:26 schreef Em31 het volgende:

[..]

De moeder is nog niet gevonden toch?
Dacht dat ik had gelezen dat moeders begraven lag op het terrein maar niet wanneer ze eventueel is gestorven.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:27:44 #236
213134 Momo
Geen puntjes
pi_189444905
quote:
Waar de moeder is, is niet bekend. De mogelijkheid bestaat dat zij 'begraven ligt' op het terrein.
Ah ok....
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:31:24 #237
163650 crew  Greys
Nee.
pi_189444955
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 13:24 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Of, bedacht ik me opeens, dat je denkt dat alles niet meer bestaat. Blijkbaar is die oudste zoon 9 jaar geleden voor het laatst naar de kapper geweest. Als we er voor het gemak even vanuit gaan dat dat ook de laatste keer is geweest dat hij buiten is geweest, en de vader overtuigd de kinderen ervan dat het einde daar is en in de buitenwereld alles is vergaan, dan is de politie ook iets dat er niet meer is. Als je dan na 9 jaar weer buiten komt, en ervaart dat de wereld nog bestaat en dat er mensen zijn, duurt het denk ik wel even voordat je het vertrouwen hebt om die mensen te benaderen.
Het is heel moeilijk voor te stellen hoe die kinderen dit allemaal ervaren hebben.. :o
Echt he! Want ik dacht net: in al die jaren hoor je toch vliegtuigen overkomen of knallen met vuurwerk of vrachtwagens langsrijden ofzo. Dan weet je toch dat er gewoon andere mensen buiten bestaan. Ik zit het me echt proberen voor te stellen maar het lukt niet. Maar die vader zal ze wel gebrainwashed hebben dan idd ofzo. :o
Koutist in opleiding.
pi_189444987
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 13:31 schreef Greys het volgende:

[..]

Echt he! Want ik dacht net: in al die jaren hoor je toch vliegtuigen overkomen of knallen met vuurwerk of vrachtwagens langsrijden ofzo. Dan weet je toch dat er gewoon andere mensen buiten bestaan. Ik zit het me echt proberen voor te stellen maar het lukt niet. Maar die vader zal ze wel gebrainwashed hebben dan idd ofzo. :o
"Test van God."
"Aliens!"
Etc etc. Ik weet niet of religie een rol speelt, maar daarmee kan je veel angst creëren, vooral als het er al vanaf jongs af aan in zit geramd.
pi_189444989
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 13:31 schreef Greys het volgende:

[..]

Kijkend naar de foto van de boerderij die hierboven ook wel staat, ziet het er wel vrij afgelegen uit. Dus goede kans dat je erg weinig hoort van buiten, zeker in de kelder. Eigenlijk lijkt mij dan alleen het echt harde geluid, zoals bijvoorbeeld vuurwerk, mogelijk een probleem.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:39:07 #240
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_189445063
Jongens ik ben hier de komende tijd minder, er blijkt nog een hele fysieke wereld met échte mensen en zo buiten te zijn!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prince of Sin, Destroyer of Innocence.
pi_189445127
Het is een artikel van de Telegraaf, dus ik ben wat sceptisch, maar: https://www.telegraaf.nl/(...)zagen-nooit-kinderen

quote:
Buren van de boerderij in Ruinerwold waar zes kinderen van een opgepakte man mogelijk jarenlang opgesloten hebben gezeten, zijn geschokt. Ze geven ook aan dat zij al jaren vermoedden dat er iets vreemds aan de hand was. „Ook als hij weg was, hoorden we daar geluiden. Van een grasmaaier bijvoorbeeld. Dus er móést nog wel iemand zijn. Maar geen idee wie…”

Volgens een buurman kwam de opgepakte 58-jarige man iedere dag rond 16 of 17 uur aanrijden met een oud type auto, meestal met een volgepakte aanhanger. „Tegen schemering vertrok hij weer. Ik meende dat hij er niet zelf woonde”, vertelt de geschokte Drentenaar. „In de buurt gaat het rond dat het om een sekte gaat. Maar geen idee of dat klopt.”

’Ik sta te trillen’
Er kon nog geen ’hallo’ of ’dag’ van af, als ze hem toevallig ergens op straat tegenkwamen. „Ik sta nog te trillen op m’n benen. Meestal gebeurt zoiets ergens anders, zie je het op tv. Dit hadden we nooit verwacht”, zegt de buur. Om eraan toe te voegen: „Wat wel apart was, waren al die camera’s rondom het huis. En ja, dan die gesloten houding erbij... Niemand hier had contact met hem.”

Andere buurtbewoners, onder wie de eigenaresse van een handelsstal voor dressuurpaarden, geven eveneens aan „eigenlijk nooit gesproken” te hebben met de man. De vrouw heeft vannacht niet kunnen slapen door alle activiteiten rondom het pand, waar de politie toen al ingevallen was. „We zagen nooit kinderen en kennen ze dus ook niet.”

Meerderjarig
Volgens politiewoordvoerder Nathalie Schubart zijn de aangetroffen personen meerderjarig. Ze laat in het midden wat de relatie tussen hen en de opgepakte verdachte is. Die zit nog vast. Het zestal is op een onbekende plek ondergebracht.

Het is onbekend hoe lang de ’kelderkinderen’ van de buitenwereld afgezonderd zijn geweest. Eén van hen bracht de zaak pas aan het licht, toen hij erover vertelde in een dorpskroeg. Hierop stelde de politie een onderzoek in. De vijftiger wilde hieraan geen medewerking verlenen en werd daarom in de boeien geslagen.
De vader en de aangehouden man zijn niet dezelfde persoon? :?
pi_189445207
quote:
Wat wel apart was, waren al die camera’s rondom het huis.
Dit wordt steeds vreemder..
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:48:55 #243
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_189445240
quote:
’Ik sta te trillen’
Er kon nog geen ’hallo’ of ’dag’ van af, als ze hem toevallig ergens op straat tegenkwamen. „Ik sta nog te trillen op m’n benen. Meestal gebeurt zoiets ergens anders, zie je het op tv. Dit hadden we nooit verwacht”,
Het zou ook wat zijn als het altijd in hetzelfde Drenthse dorpje zou gebeuren! Maar ja, dan kijkt niemand er ook meer van op na een paar keer.
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:53:13 #244
163650 crew  Greys
Nee.
pi_189445309
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 13:42 schreef Cyan9 het volgende:
Het is een artikel van de Telegraaf, dus ik ben wat sceptisch, maar: https://www.telegraaf.nl/(...)zagen-nooit-kinderen
[..]

De vader en de aangehouden man zijn niet dezelfde persoon? :?
Ben de draad nu nog meer kwijt dan een kwartier geleden. Dank Telegraaf voor het onduidelijker maken! *armen in de lucht gooit*
Koutist in opleiding.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:54:44 #245
213134 Momo
Geen puntjes
pi_189445334
Ik wacht tot dat de Netflix serie hiervan uitkomt
pi_189445357
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 13:54 schreef Momo... het volgende:
:D :X
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:57:30 #247
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_189445383
quote:
Zal wel Disney+ worden hoor, echt een typisch Disney-sprookje dit.
  Eurovisie Songfestival Queen / Moderator dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:59:02 #248
163650 crew  Greys
Nee.
pi_189445411
quote:
Ik moest lachen en schaamde me daar een beetje voor maar ik moest toch lachen.
Koutist in opleiding.
pi_189445686
quote:
The Dungeon of Drenthe.
pi_189445713
Of: The Apocalypse in Appelscha (Amerikanen en aardrijkskunde, je weet het).
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')