abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189426900
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 11:34 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dan zou ik eerder ergens anders kijken en een woning kopen.
Hoe bedoel je 'dan'? Dat leg je nu neer toch?
pi_189426914
De kennis werkers komen hier lekker cashen, omdat er geen goed NL personeel in sommige sectoren te vinden is.

Met de 30+ regelen fixen die indiers toch makkelijk een inkomen van 58k die ze moeten verdienen als kennismigrant daarnaast krijgen ze de eerste 3 jaar maar 30% belasting (top gedaan door de overheid) :')
pi_189426926
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 11:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet lullig bedoeld, maar jij bent ook wel een heel specifiek geval. Ook zonder immigratie had jij moeite gehad met het vinden van een betaalbare huur- of koopwoning.

Tenzij je inkomen laag genoeg is om een sociale huurwoning te krijgen.
Mijn oude situatie was niet veel beter, vriendin met schulden. Dan koop je ook geen huis en ben je verplicht te huren.
Overigens ben in niet de enige hoor, er zitten duizenden mensen zoals ik tussen wal en schip die niet in staat zijn om te kopen en waar particulier huren gewoon veel te duur is.
Deze groep word gewoon aan hun lot overgelaten. Het beperken van immigratie zodat de vraag naar woningen daalt zal er voor zorgen dat wonen weer betaalbaar word in Nederland.
Helaas is de politiek van mening dat immigratie geen effecten heeft op de woningmarkt. Vanuit rechts snap ik dat standpunt wel want die zien het liefst heel Nederland in een koopwoning.
Vanuit links is het gewoon onbegrijpelijk, deze mensen staan voor een moreel dilemma.
Principes zouden je dan moeten leiden naar de juiste conclusies, helaas hebben die mensen geen principes en dan krijg je dit soort situaties.
  maandag 14 oktober 2019 @ 11:42:45 #54
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_189426949
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 11:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar die vluchtelingen betaalt hoe dan ook hetzelfde. Ook een statushouder kan geen sociale huurwoning betrekken als zijn inkomen te hoog is.
Op zich vindt ik het begrip vluchteling en dergelijke lastig. Op me werk zat ik gezellig met een dame een peuk te doen uit zo een land of de prostitutie want die worden daar opgevangen. Maar omdat je professioneel bezig bent als bewaker vraag je daar niet na. Maar de peuk brandvlekken op haar benen en dergelijke waar we het verder niet over hadden zijn me niet ontgaan en dat ze zwanger was. Maar dat zal de gemiddelde fokker niet zoveel interesseren denk ik zo. En ook de wetgever niet want die komen dit soort mensen nooit tegen. Behalve als het gecontroleerd is en leuk is voor de media.

[ Bericht 3% gewijzigd door Megumi op 14-10-2019 11:55:55 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_189426952
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 11:34 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dan zou ik eerder ergens anders kijken en een woning kopen.
Waardoor ik dus weer minimaal 100 kilometer per dag kan gaan reizen dus moet er weer een diesel komen.
pi_189426957
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2019 11:35 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat je boude (excuus, het is met een o) en kansloze aannames doet:
[..]

Dat is onwaar. :*
[..]

Dat is onwaar. :*

Maar dat de bevolkingsgroei, woningmarkt en stikstofproblematiek wel degelijk terechte zorgen zijn. :)
quote:
„In dit tempo vormen autochtonen rond 2100 een minderheid”, stelt de wiskundige die bij deze berekening ook de derde en vierde generatie migranten tot de groep allochtonen rekent. „

Dit is gewoon wat die kerel kennelijk onderzocht heeft , niet iets wat ik verzin.
Met wagenwijd open bedoel ik niet dat er totaal geen restricties zijn, maar wel dat er veel meer mensen binnen komen dan we feitelijk aan kunnen. Dat uit zich in problematiek in een breed scala, zoals meneer de onderzoeker ook aangeeft. Terwijl de vluchtelingenstromen sinds juist afnemen. Hoe verklaar je die exceptionele groei dan? En wat als er bijvoorbeeld door maatregelen uit Turkije weer meer vluchtelingen bij gaan komen straks, groeien we dan met 200.000 per jaar?
blablablabla
  maandag 14 oktober 2019 @ 11:43:57 #57
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_189426963
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 11:38 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Hoe bedoel je 'dan'? Dat leg je nu neer toch?
Met 1200 euro moet een aardige hypotheek wel kunnen toch met een huis.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 14 oktober 2019 @ 11:46:00 #58
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_189426981
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 11:31 schreef Megumi het volgende:

[..]

Helemaal juist. :) Desondanks kan ik wel begrijpen dat als een vluchteling dat wel voorelkaar krijgt Jan Boezenroem daar niet echt tevreden over is.
Maar vluchtelingen die dusdanig succesvol zijn dat ze een koopwoning kunnen veroorloven, mogen wat mij betreft ook blijven. Het gaat mij meer om de nietsnutten uit Eritrea, Somalie etc.
pi_189426993
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 11:43 schreef Megumi het volgende:

[..]

De hypotheek die ik alleen kan dragen komt niet boven de 2 ton uit. Dan laat ik het feit dat je nog een berg eigen geld moet hebben er even buiten.
Ik ben wel goed genoeg om rond de duizend euro kwijt te zijn aan huur elke maand, maar een hypotheek waardoor mijn maandlasten aanzienlijk lager liggen is een brug te ver.
pi_189427003
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 11:40 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Mijn oude situatie was niet veel beter, vriendin met schulden. Dan koop je ook geen huis en ben je verplicht te huren.
Overigens ben in niet de enige hoor, er zitten duizenden mensen zoals ik tussen wal en schip die niet in staat zijn om te kopen en waar particulier huren gewoon veel te duur is.
Deze groep word gewoon aan hun lot overgelaten. Het beperken van immigratie zodat de vraag naar woningen daalt zal er voor zorgen dat wonen weer betaalbaar word in Nederland.
Helaas is de politiek van mening dat immigratie geen effecten heeft op de woningmarkt. Vanuit rechts snap ik dat standpunt wel want die zien het liefst heel Nederland in een koopwoning.
Vanuit links is het gewoon onbegrijpelijk, deze mensen staan voor een moreel dilemma.
Principes zouden je dan moeten leiden naar de juiste conclusies, helaas hebben die mensen geen principes en dan krijg je dit soort situaties.
Mwoah, ik vraag mij af of dat zo is. In mijn woonplaats is het aanbod koopwoningen bijvoorbeeld ruim zat, maar toch ligt de gemiddelde verkoopprijs boven de 3 ton. Je maakt mij niet wijs dat de prijs omhoog wordt gedreven omdat immigranten zich massaal in mijn stad melden.

Particuliere huur is hoog omdat het aanbod te beperkt is. Dat is het al decennia. En dat is niet de schuld van immigranten, maar heeft te maken met het feit dat dat type woning tientallen jaren nauwelijks is gebouwd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 14 oktober 2019 @ 11:48:40 #61
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_189427011
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 11:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Waardoor ik dus weer minimaal 100 kilometer per dag kan gaan reizen dus moet er weer een diesel komen.
Ow rampzalig is dat. _O- Voor een land wat zo klein is dat IS het niet eens kan aanwijzen op een wereldbol.
pi_189427013
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 11:43 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het wordt steeds moeilijker om betaalbare huizen te vinden omdat de Randstad opkruipt naar het oosten. Dat wordt een steeds groter probleem. Over huren heb ik het dan niet eens, dat is soms niet eens meer mogelijk. De politiek moet echt de ogen openen dat het laten concurreren van de eigen bevolking met nieuwkomers om woonruimte een steeds groter probleem wordt.
  maandag 14 oktober 2019 @ 11:49:26 #63
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_189427018
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 11:46 schreef Chivaz het volgende:

[..]

De hypotheek die ik alleen kan dragen komt niet boven de 2 ton uit. Dan laat ik het feit dat je nog een berg eigen geld moet hebben er even buiten.
Ik ben wel goed genoeg om rond de duizend euro kwijt te zijn aan huur elke maand, maar een hypotheek waardoor mijn maandlasten aanzienlijk lager liggen is een brug te ver.
Toegeven excuus heb daar eigenlijk geen verstand van. :@
pi_189427027
Het is niet de schuld van migranten maar van degene die migranten heeft binnengehaald zonder bij te bouwen. (VVD).

Laten we zeggen 500k migranten in de afgelopen 10 jaar. Hoeveel huizen en appartementen zijn daarmee bezet geraakt en hoeveel zijn er in diezelfde periode gebouwd?

Je kan schuiven met huur, koop en sociaal wat je wil maar een feitelijk te kort aan gestapelde bakstenen is een consequentie van een teveel aan mensen.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2019 11:53:23 ]
  maandag 14 oktober 2019 @ 11:52:35 #65
8369 speknek
Another day another slay
pi_189427058
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 10:25 schreef Bocaj het volgende:
Baudet/Wilders komen aan de macht en dan zullen we de grenzen eens mooi dichtdoen!
Dus voor het zogenaamde probleem van vierde en vijfde generatie immigranten, zoek je de oplossing bij eerste en tweede generatie immigranten?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_189427077
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 11:52 schreef speknek het volgende:

[..]

Dus voor het zogenaamde probleem van vierde en vijfde generatie immigranten, zoek je de oplossing bij eerste en tweede generatie immigranten?
Baudet en Wilders zijn eerste en tweede generatie immigranten? Wat heb jij gesnoven?
  maandag 14 oktober 2019 @ 11:54:55 #67
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_189427084
quote:
15s.gif Op maandag 14 oktober 2019 11:50 schreef LelijKnap het volgende:
Het is niet de schuld van migranten maar van degene die migranten heeft binnengehaald zonder bij te bouwen. (VVD).

Laten we zeggen 500k migranten in de afgelopen 10 jaar. Hoeveel huizen en appartementen zijn daarmee bezet geraakt en hoeveel zijn er in diezelfde periode gebouwd?

Je kan schuiven met huur, koop en sociaal wat je wil maar een feitelijk te kort aan gestapelde bakstenen is een consequentie van een teveel aan mensen.
Plus het feit dat veel asielzoekers niet of nauwelijks doorstromen op de woningmarkt omdat ze het gewoon niet kunnen betalen. Het systeem loopt gewoon vast.
pi_189427104
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 11:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mwoah, ik vraag mij af of dat zo is. In mijn woonplaats is het aanbod koopwoningen bijvoorbeeld ruim zat, maar toch ligt de gemiddelde verkoopprijs boven de 3 ton. Je maakt mij niet wijs dat de prijs omhoog wordt gedreven omdat immigranten zich massaal in mijn stad melden.

Particuliere huur is hoog omdat het aanbod te beperkt is. Dat is het al decennia. En dat is niet de schuld van immigranten, maar heeft te maken met het feit dat dat type woning tientallen jaren nauwelijks is gebouwd.
Het is een opstapeling van zaken die scheef zitten. Feit blijft dat immigratie zorgt voor meer vraag waardoor de prijzen omhoog geduwd worden.
pi_189427185
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 11:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het is een opstapeling van zaken die scheef zitten. Feit blijft dat immigratie zorgt voor meer vraag waardoor de prijzen omhoog geduwd worden.
Vind het te makkelijk om simpelweg te wijzen naar immigranten. Ik betwijfel of jij plots voor 200k in een riante eengezinswoning kunt zitten als we de grenzen hadden dichtgegooid.
pi_189427215
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 10:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit is een grapje, toch?

Verder mag er best worden nagedacht over meer gestructureerde immigratie. Grenzen dichtgooien is onwenselijk en onrealistisch, maar wellicht is het tijd om na te denken over een meerjarenbeleid waarin wordt vastgelegd welke kant we precies op willen met immigratie.
Er zijn al hele concrete maatregelen beschikbaar. Bijvoorbeeld het omvormen van asielrecht naar asielgunst. In Nederland een paspoort krijgen en recht hebben op alle sociale voorzieningen is een enorme gunst. Zeker als je net binnenkomt en je hebt daar nooit voor betaald.

Of selectie buiten Nederland. Niet meteen asielzoekers binnenhalen en dan pas bekijken of ze mogen blijven. Schaf de AZC's af. Een AZC is ook maar een keer bedacht, je kan het ook afschaffen.

Zeg het vluchtelingenverdrag op. Die moet nodig gemoderniseerd worden.

Stel strengere eisen aan taalbeheersing.

Maximaal het aantal jaren op een uitkering. Verplicht vrijwilligerswerk voor statushouders die werkloos zijn. Laat ze verplicht bijdragen.

En zo kan je meer concrete maatregelen treffen, bij wijze van spreken morgen al. Hier is niks 'rechts' of 'links' aan, maar gewoon gezond verstand.
  maandag 14 oktober 2019 @ 12:06:02 #71
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_189427219
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 11:43 schreef Elan het volgende:
Dit is gewoon wat die kerel kennelijk onderzocht heeft , niet iets wat ik verzin.
Jij verzint het niet. Je parafraseert en haalt een aangebrachte nuance uit de originele stelling.

;)
quote:
Met wagenwijd open bedoel ik niet dat er totaal geen restricties zijn, maar wel dat er veel meer mensen binnen komen dan we feitelijk aan kunnen.
En waar baseer je dat 'aankunnen' op? :D

Onder het kopje breuklijnen deelt hij ook weer een terechte zorg, maar ik vind het veel te kort door de bocht om te zeggen dat 'wir das nicht schaffen'. ;)
quote:
Dat uit zich in problematiek in een breed scala, zoals meneer de onderzoeker ook aangeeft. Terwijl de vluchtelingenstromen sinds juist afnemen. Hoe verklaar je die exceptionele groei dan?
Dat doet meneer de onderzoeker al:
[..] kenniswerkers, arbeidsmigranten, studenten, asielzoekers en gezinshereniging [..]
quote:
En wat als er bijvoorbeeld door maatregelen uit Turkije weer meer vluchtelingen bij gaan komen straks, groeien we dan met 200.000 per jaar?
Geen idee! ^O^ Kunnen we nu ook geen uitspraken over doen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_189427243
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 12:05 schreef Homey het volgende:

[..]

Er zijn al hele concrete maatregelen beschikbaar. Bijvoorbeeld het omvormen van asielrecht naar asielgunst. In Nederland een paspoort krijgen en recht hebben op alle sociale voorzieningen is een enorme gunst. Zeker als je net binnenkomt en je hebt daar nooit voor betaald.

Of selectie buiten Nederland. Niet meteen asielzoekers binnenhalen en dan pas bekijken of ze mogen blijven. Schaf de AZC's af. Een AZC is ook maar een keer bedacht, je kan het ook afschaffen.

Zeg het vluchtelingenverdrag op. Die moet nodig gemoderniseerd worden.

Stel strengere eisen aan taalbeheersing.

Maximaal het aantal jaren op een uitkering. Verplicht vrijwilligerswerk voor statushouders die werkloos zijn. Laat ze verplicht bijdragen.

En zo kan je meer concrete maatregelen treffen, bij wijze van spreken morgen al. Hier is niks 'rechts' of 'links' aan, maar gewoon gezond verstand.
Asielbeleid is maar een deel van het 'probleem'. Arbeidsmigranten vormen veruit de grootste groep instromers.
pi_189427250
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 12:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vind het te makkelijk om simpelweg te wijzen naar immigranten. Ik betwijfel of jij plots voor 200k in een riante eengezinswoning kunt zitten als we de grenzen hadden dichtgegooid.
Mijn ouders kochten eind jaren 90 voor de helft van die prijs. Wat zou er nu zo verschrikkelijk veel veranderd zijn ten opzichte van nu?
Een ding is zeker de bevolking is in die korte periode sterk gegroeid ondanks de crisis etc.
  maandag 14 oktober 2019 @ 12:12:16 #74
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189427285
quote:
10s.gif Op maandag 14 oktober 2019 11:21 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

Je zult toch als normale partij iets moeten ondernemen. Doe je niets, krijgen engnekken als Geert of Thierry straks veel zetels en dan zijn de rapen pas echt gaar.
Verrassing, dít is precies de reden waarom de meeste mensen op hen stemmen; de gevestigde partijen zijn alleen meer bezig met de toon van de muziek van andere partijen. En verder gebeurt er niets.
Als je wilt dat die partijen verdwijnen, dan zal je serieus op hun agenda moeten ingaan. Mensen voor racist of xenofoob uitmaken werkt alleen maar averechts.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_189427296
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 12:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Mijn ouders kochten eind jaren 90 voor de helft van die prijs. Wat zou er nu zo verschrikkelijk veel veranderd zijn ten opzichte van nu?
Een ding is zeker de bevolking is in die korte periode sterk gegroeid ondanks de crisis etc.
Kijk eens naar de rente en de hypotheekvormen die toendertijd op kwamen. De aflossingsvrije hypotheek heeft de huizenprijzen flink opgedreven.
  maandag 14 oktober 2019 @ 12:15:57 #76
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_189427326
Zolang mensen op zulk soort partijen blijven stemmen, niet huilen.
pi_189427330
quote:

[..]

Bevolking groeit momenteel niet harder van in de jaren '70, '80 of '90 van de vorige eeuw.

maandag 14 oktober 2019 @ 12:17:44 #78
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_189427349
Heeft iemand een breakdown van de cijfers? Ik ben heel benieuwd hoeveel asielzoekers er bv bij zijn gekomen, en hoeveel expats.

En ik heb zelf mijn vriendin vorig jaar ook naar NL gehaald. Zij valt niet in beide groepen, maar wordt wss wel meegerekend. Ik ben benieuwd hoeveel mensen er een buitenlandse partner naar NL in een jaar.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_189427350
Als je nu niet begint met voor jezelf op te komen ben je over 10 jaar te laat. Zoveel mogelijk geld harken en zorgen dat je een eigen huis hebt, en dan maar vasthouden zodra de pleuris uitbreekt. En ja, die gaat uitbreken.
pi_189427377
quote:
10s.gif Op maandag 14 oktober 2019 11:21 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
De gewone politieke partijen zullen met een goed plan moeten komen.
Je zult toch als normale partij iets moeten ondernemen. Doe je niets, krijgen engnekken als Geert of Thierry straks veel zetels en dan zijn de rapen pas echt gaar.
En juist dit stukje in je betoog is de reden tot het succes van zulke partijen.
  maandag 14 oktober 2019 @ 12:22:05 #81
8369 speknek
Another day another slay
pi_189427416
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 11:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Baudet en Wilders zijn eerste en tweede generatie immigranten? Wat heb jij gesnoven?
Ah excuus, tweede en derde generatie immigranten uit Indonesie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 14 oktober 2019 @ 12:23:05 #82
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_189427423
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 12:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bevolking groeit momenteel niet harder van in de jaren '70, '80 of '90 van de vorige eeuw.

[ afbeelding ]
Gaat er ook om welke mensen erbij zijn gekomen. Islamieten die grotendeels zorgen voor segregatie, werkschuwe lui als Irritantiers en Sloomaliers. En als klap op de vuurpijl mannelijke statenloze inbrekers.
  maandag 14 oktober 2019 @ 12:23:33 #83
8369 speknek
Another day another slay
pi_189427428
quote:

[..]

Vooral meer tweeverdieners en lagere hypotheekrente. En sinds kort expats en white flight reversal (gentrificatie).
  maandag 14 oktober 2019 @ 12:24:02 #84
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_189427435
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 12:12 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Verrassing, dít is precies de reden waarom de meeste mensen op hen stemmen; de gevestigde partijen zijn alleen meer bezig met de toon van de muziek van andere partijen. En verder gebeurt er niets.
Als je wilt dat die partijen verdwijnen, dan zal je serieus op hun agenda moeten ingaan. Mensen voor racist of xenofoob uitmaken werkt alleen maar averechts.
Inderdaad moeten gewone partijen dergelijke onderwerpen oppikken en er op gebalanceerde wijze antwoord op bieden. Dus niet iedereen met een kleurtje of keppeltje aan het gas, maar serieuze antwoorden op een serieus probleem, in elk geval iets dat voor velen als probleem wordt ervaren.

Je moet er niet aan denken dat wij hier in Nederland of Fryslan (in Fryslan acht ik de kans echter zeer klein) een tokkie-partij aan de macht krijgen, zoals in Polen met de pis-partij (zo heet die partij echt :') ) die allerlei ondemocratische maatregelen gaat invoeren en de rechtsstaat buiten spel zet. Daar heeft niemand iets aan.

Maar signalen die blijkbaar leven in voornamelijk de Randstad begrijp ik, volstrekt negeren is ook geen optie.

Laat de PvdA, Groenlinks, D66, CDA en VVD hier serieus mee aan de slag. Zonder racistisch te worden, zonder etnisch te gaan profileren, maar ook zonder compleet weg te kijken en wijken compleet te laten verloederen.

Ik snap best dat mensen graag naar Nederland of Duitsland willen komen, zou ik ook doen in een situatie waarin veel migranten verkeren, echter is het onmogelijk om iedereen op te vangen. Wel een deel, maar niet iedereen. En er moet draagvlak blijven bij de bevolking. De vraag is, hoeveel draagvlak is er nog?
pi_189427469
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 12:23 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Gaat er ook om welke mensen erbij zijn gekomen. Islamieten die grotendeels zorgen voor segregatie, werkschuwe lui als Irritantiers en Sloomaliers. En als klap op de vuurpijl mannelijke statenloze inbrekers.
Ja, kerel. Maar het ging er nu om in hoeverre immigratie de woningmarkt onder druk zet.
pi_189427530
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 12:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Asielbeleid is maar een deel van het 'probleem'. Arbeidsmigranten vormen veruit de grootste groep instromers.
Hoe liggen die verhoudingen eigenlijk, hoeveel % is arbeidsmigrant en hoeveel % is vluchteling? Zijn daar ergens concrete cijfers van te vinden?

Lijkt me het meest relevant eigenlijk.
blablablabla
pi_189427594
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 12:05 schreef Homey het volgende:
Wat ook nog eens enorme willekeur is. Er zijn op de wereld zo veel zielige mensen. Mensen in de goot in Rusland, in de kinderprostitutie in India of moeders met HIV in Afrika.

Maar wat doen wij? Mensen waar een brandhaard of oorlogsconflict is hier tot in de lengte van dagen opvangen c.q. een nieuw leven laten opbouwen.

Inderdaad, stop daar maar mee. Wij zijn niet verantwoordelijk voor problemen overal ter wereld.
pi_189427607
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 12:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, kerel. Maar het ging er nu om in hoeverre immigratie de woningmarkt onder druk zet.
Die 120k mensen moeten toch ergens wonen? En er is een zeer krappe woningmarkt. Dan kun je zelf toch wel het antwoord invullen?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  maandag 14 oktober 2019 @ 12:38:47 #89
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_189427619
quote:
15s.gif Op maandag 14 oktober 2019 12:24 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Inderdaad moeten gewone partijen dergelijke onderwerpen oppikken en er op gebalanceerde wijze antwoord op bieden. Dus niet iedereen met een kleurtje of keppeltje aan het gas, maar serieuze antwoorden op een serieus probleem, in elk geval iets dat voor velen als probleem wordt ervaren.

Aan beide kanten krijgen de ongenuanceerde schreeuwers de meeste aandacht. En dat is jammer.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_189427621
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 12:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kerel, je bent toch niet dom? Waar gaan die mensen wonen dan, in een tentje ofzo?
pi_189427625
een stad ter grote van leiden, zegt de link, komt erbij, dat is immigratie en nieuw geborenen.
dat er ook mensen dood gaan of weg gaan, wordt gemakshalve niet meegeteld. dus die stelling is al gelijk tendentieus.

eerst maar even op de man spelen, want meneer Latten gooit zn persoonlijke mening in de strijd, dat dit genegeerd wordt bla bla. meneer heeft zelf een tjechische moeder, die hier als vluchteling is gekomen. en nooit meer is weggegaan.
maar okee, dat is misschien een beetje flauw... maar wel tekenend voor de manier waarop mensen over dit probleem nadenken.

stel dat we nul immigratie zouden hebben. dan zou het vergrijzingsprobleem ons land de nek omdraaien. niemand die dit meeneemt, of er een oplossing voor heeft. want die oplossing, die bestaat namelijk niet.

we hebben al sinds de tweede wereldoorlog woningnood hier. immigranteninstroom draagt daar nu aan bij, maar het is belachelijk om het als oorzaak te noemen. oorzaak is, dat we te weinig bouwen, simpel. en dat komt voornamelijk, omdat elk initiatief om te bouwen kan rekeken op gigantische tegenstand van de (autochtone) bevolking, omdat we een groen landje willen, en niet bereid zijn afstand te nemen van boeren land, een groen randstad hart, steden klein willen houden, geen hoogbouw, etc etc. dat heet je eigen kuil graven (of niet graven, in dit geval...)

je land op slot gooien lost niets op. kijk naar japan, daar proberen ze het al decennia, de vergrijzing is gigantisch.maar ook daar gaan nu de grenzen open voor immigranten. want ze kunnen gewoon niet anders.

mensen willen hier komen, omdat wij welvaart hebben en zij niet. dit veranderd niet, totdat zij ook welvaart hebben, simpel. maar ja, mini landje als wij zijn, gaan wij de wereld niet welvarender maken, als beleid, lijkt me....
als wij de boel op slot gaan gooien, wordt onze welvaart dus minder. want vergrijzing.
en kijk naar het brexit debacle.

en als laatste; links de schuld geven van beleid dat al decennia door rechts wordt gemaakt, echt he... oogjes dicht, nog rechtser worden.

migratie is de enige realistische weg om onze problemen tegen te gaan. mensen die zich hier zo keihard tegen verzetten, snappen niet wat de echte problemen zijn, en dat je je eigen welvaart verregaand zal moeten inleveren als je de grenzen dicht gooit.

dus wat dan? mensen dwingen meer kinderen te nemen? en dan 20-25 jaar wachten totdat ze groot zijn en belasting gaan betalen? bejaarden eerder laten doodgaan? het systeem draaiende houden door osnzelf nog meer in de schuld te steken, totdat het klapt?
kom maar met je oplossingen..
pi_189427651
quote:
10s.gif Op maandag 14 oktober 2019 12:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Kerel, je bent toch niet dom? Waar gaan die mensen wonen dan, in een tentje ofzo?
Nogmaals, zelfs met immigratie is de bevolkingsgroei niet groter dan in de tweede helft van de 20e eeuw. Het is derhalve te kort door de bocht te stellen dat de woningnood het gevolg is van immigratie. Althans, het is hooguit een deel van het probleem.
  maandag 14 oktober 2019 @ 12:49:43 #93
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_189427744
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 12:39 schreef pokkerdepok het volgende:
een stad ter grote van leiden, zegt de link, komt erbij, dat is immigratie en nieuw geborenen.
dat er ook mensen dood gaan of weg gaan, wordt gemakshalve niet meegeteld. dus die stelling is al gelijk tendentieus.

eerst maar even op de man spelen, want meneer Latten gooit zn persoonlijke mening in de strijd, dat dit genegeerd wordt bla bla. meneer heeft zelf een tjechische moeder, die hier als vluchteling is gekomen. en nooit meer is weggegaan.
maar okee, dat is misschien een beetje flauw... maar wel tekenend voor de manier waarop mensen over dit probleem nadenken.

stel dat we nul immigratie zouden hebben. dan zou het vergrijzingsprobleem ons land de nek omdraaien. niemand die dit meeneemt, of er een oplossing voor heeft. want die oplossing, die bestaat namelijk niet.

we hebben al sinds de tweede wereldoorlog woningnood hier. immigranteninstroom draagt daar nu aan bij, maar het is belachelijk om het als oorzaak te noemen. oorzaak is, dat we te weinig bouwen, simpel. en dat komt voornamelijk, omdat elk initiatief om te bouwen kan rekeken op gigantische tegenstand van de (autochtone) bevolking, omdat we een groen landje willen, en niet bereid zijn afstand te nemen van boeren land, een groen randstad hart, steden klein willen houden, geen hoogbouw, etc etc. dat heet je eigen kuil graven (of niet graven, in dit geval...)

je land op slot gooien lost niets op. kijk naar japan, daar proberen ze het al decennia, de vergrijzing is gigantisch.maar ook daar gaan nu de grenzen open voor immigranten. want ze kunnen gewoon niet anders.

mensen willen hier komen, omdat wij welvaart hebben en zij niet. dit veranderd niet, totdat zij ook welvaart hebben, simpel. maar ja, mini landje als wij zijn, gaan wij de wereld niet welvarender maken, als beleid, lijkt me....
als wij de boel op slot gaan gooien, wordt onze welvaart dus minder. want vergrijzing.

en als laatste; links de schuld geven van beleid dat al decennia door rechts wordt gemaakt, echt he... oogjes dicht, nog rechtser worden.

migratie is de enige realistische weg om onze problemen tegen te gaan. mensen die zich hier zo keihard tegen verzetten, snappen niet wat de echte problemen zijn, en dat je je eigen welvaart verregaand zal moeten inleveren als je de grenzen dicht gooit.

dus wat dan? mensen dwingen meer kinderen te nemen? en dan 20-25 jaar wachten totdat ze groot zijn en belasting gaan betalen? bejaarden eerder laten doodgaan? het systeem draaiende houden door osnzelf nog meer in de schuld te steken, totdat het klapt?
Wat een boel onzin. Zat andere oplossingen voor de door jouw gestelde problemen.
pi_189427757
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 12:49 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Wat een boel onzin. Zat andere oplossingen voor de door jouw gestelde problemen.
zoals?
  maandag 14 oktober 2019 @ 12:54:46 #95
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_189427811
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 12:50 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

zoals?
Her wordt op deze manier een grote meta discussie dus die skip ik ff
pi_189427847
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 12:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ook dat kan je prima met beleid limiteren. Laat bedrijven maar eerst meer moeite doen om mensen hier op te leiden en te werven, i.p.v maar meteen mensen uit het buitenland te halen. Er zijn genoeg mensen werkloos in Nederland.
pi_189427860
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 12:49 schreef Eendenkooi het volgende:

[..]

Jouw inhoudelijke argumentatie is hier wel erg sterk, denk dat iedereen in deze topic nu om is.
pi_189427873
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 12:39 schreef pokkerdepok het volgende:

Je gaat in alinea 1 al de fout in.

Ja er gaan mensen dood en er komen mensen bij. Als je die 2 van elkaar aftrekt hou je dus een groei over van een complete stad als Leiden.

Zo moeilijk is het allemaal toch niet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 14 oktober 2019 @ 12:59:31 #99
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_189427878
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 11:25 schreef dagobertE6 het volgende:

[..]

Ga dit soort onzin lekker posten op Geenstijl of Stormfront.

Al 30 jaar hoor ik dezelfde geleuter, 'ZIJ' gaan 'ONS' overnemen
Rot toch op man
Lekker je ogen sluiten en weg blijven kijken :')
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_189427883
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 12:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nogmaals, zelfs met immigratie is de bevolkingsgroei niet groter dan in de tweede helft van de 20e eeuw. Het is derhalve te kort door de bocht te stellen dat de woningnood het gevolg is van immigratie. Althans, het is hooguit een deel van het probleem.
Die gevolgtrekking slaat nergens op. Immigratie zet altijd druk op de woningmarkt. Ook in de 2e helft van de 20e eeuw.

Het gaat erom of de politiek en betrokken instanties er voldoende op voorbereid is om de immigranten te huisvesten. En hierbij ook rekening houdt met andere factoren, zoals de trend van meer eenpersoonshuishoudens..
A man is not old until regrets take the place of dreams.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')