abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 13 oktober 2019 @ 14:19:13 #1
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_189412186


Haal hier herinneringen op aan de Real Life Soaps die op FOK! Hebben gelopen. *O* :% c_/

jaar geleden. Toen in Nederland nog met guldens betaald werd en je met je mobiele telefoon, als je er überhaupt al eentje had, niet veel méér kon dan bellen en sms'en.
jaar geleden, in de zomer van 1999 startte Danny met foklogo.png


Wat óók (nog net) in de zomer van 1999 startte, op 16 september om precies te zijn, was de * allereerste Big Brother*. In de jaren daarna zou het format de wereld veroveren.

BIG BROTHER
sloeg in als een bom. Dagelijks torenhoge kijkcijfers. Kranten en bladen stonden er vol mee. Favoriet onderwerp bij de koffie-automaat. Verhitte discussies op verjaardagen.

En, last but not least... het werd een hit op internet. En op FOK! Al snel na de start van Big Brother werd FOK! een verzamelplek voor volgers van het programma. Wat daarbij hielp was dat er geregeld primeurs op FOK! te vinden waren, dankzij users die op de een of andere manier bij het programma betrokken waren.

Voor de liefhebber / melancholicus: in het Big Brother Archief zijn alle topics van de eerste Big Brother op FOK! terug te vinden: Big Brother Archief
Mooi om door te bladeren en te zien hoe 'anders' het toen nog was. Users waren toen veelal ook wat fatsoenlijker tegen elkaar dan tegenwoordig (maar niet altijd :D )
Rustiger was het toen ook nog, op internet en dus ook op FOK! Het Big Brother forum stond na 100 dagen op zo'n 55.000 posts. Ter vergelijking: in het Utopia 2-forum op FOK! werd de afgelopen 100 dagen bijna 250.000 keer gepost.

Maar wat was nu hét hoogtepunt van die allereerste Big Brother? Terugbladerend in alle archieven komt de *; romance tussen Bart en Sabine daar steeds weer in terug. Ze deden "het", voor de camera's. Weliswaar onder de lakens, dus alleen de bewegingen waren zichtbaar. Maar toch. Hoewel in latere RLS-en heel wat meer en vulgairdere zaken te zien waren, was dit destijds een nationaal televisiehoogtepunt en bron van dagenlange discussies.

Voor wie de beelden terug wil zien:



En toen: de ontknoping op 30 december 1999. Bart en Ruud waren de laatsten in de race. Ruud, de Brabander die landelijke populariteit verwierf met zijn gezellige uitstraling en zijn mantra's "Laje nie gek make" en "Effe lekker knuffele", leek de beste papieren te hebben. Maar het werd uiteindelijk de ook heel populaire Bart, die later nog mede-organisator zou zijn van een online RLS (The Bunker).

De beelden van die laatste spannende minuten:


En hier een nog langere versie

Tot slot, voor wie nog eens mee wil zingen (tekst in beeld). :P

Dan volgt nu een overzicht van de overige RLS'-en tot en met Utopia, en de fora daarover op FOK! Maar wat zou het LEUK zijn als iédereen daarna in dit topic zijn of haar meest memorabele RLS/FOK!-momenten wil delen! c_/ B:)B O+ Al dan niet met foto's, filmpjes, tekeningen, linkjes, hackpogingen. :Y
Mmm nah oké die laatste maar niet. :P

______________________________________________________________
Big Brother 2 (2000)
Een hoogtepunt:Ed wordt weggestemd. Zijn reactie tegen Beau van Erven Dorens: "Ik ga niet naar huis Beau!"
En hij bleef. Om een dag later alsnog te vertrekken, na het voorlezen van een verklaring.



Een dieptepunt: veel nogal saaie deelnemers

______________________________________________________________
Big Brother 3 - The Battle (2001)
Een hoogtepunt: Kelly slaapt met Andries en vertelt hem dat ze als man geboren is. Internationale hit, kijk maar: :P


Een dieptepunt: een aantal bewoners dacht dat de terroristische aanslag op het World Trade Center in New York, die duizenden doden kostte, door de BB-regie was verzonnen om te kijken hoe men zou reageren.

______________________________________________________________
Big Brother 4 (2002)
Een hoogtepunt: de onderverdeling in Arm (de bunker) en Rijk (de bungalow).

Een dieptepunt: het was soms moeilijk te volgen, doordat meer dan 20 bewoners meededen en de groepssamenstelling nogal eens wisselde. Ook deden sommige bewoners (tijdelijk) mee aan andere programma's/projecten (o.a. De Zwakste Schakel), dus "geen contact met de buitenwereld" ging voor hun al niet op.

______________________________________________________________
Big Brother 5 (2005)

Een hoogtepunt: Tanja bevalt in het huis van een baby: Jocelyn Savannah

Een dieptepunt: ernstige verdenkingen over gesjoemel met de stemmen. Talpa besluit de finale live te laten monitoren door een notaris.

______________________________________________________________
Big Brother 6 (2006)

Een hoogtepunt: de terugkeer van alle oud-bewoners in de laatste week

Een dieptepunt: de publicitair uitgemolken zoen ('coming out') tussen Etienne (die daarvoor nogal eens racistische en vrouwonvriendelijke opmerkingen maakte) en Rik.

______________________________________________________________
De Bus Archief (2000)

Een hoogtepunt: een bont gezelschap deelnemers, waaronder de ruwe Bosniër Seki ("Sjekkie) en zanger Jop (die later De Bus moest verlaten omdat hij een veroordeling wegens mishandeling had verzwegen).
Voor de liefhebbers een compilatie:

Een dieptepunt: In Den Haag stond de bus op het dak van de MegaStores. Enkele tientallen ADO-fans kwamen op bezoek, braken door de hekken en gooiden met bouwmateriaal. De dag daarop werd de bus bestookt met lawinepijlen en bekogeld met stenen.

______________________________________________________________
De Bus 2 (2000)

Een hoogtepunt: veel achterbaksheid, bedrog, valsheid onder de deelnemers, in hun pogingen verder te komen (het is maar wat je als hoogtepunt beschouwt natuurlijk. ;) )

Een dieptepunt: de kijkcijfers vallen dermate tegen dat De Bus 2 geen vervolg meer krijgt.

______________________________________________________________
De Gouden Kooi (2006)

Een hoogtepunt: Jaap!


Een dieptepunt: Natasia! (oké, deze foto is niet gehéél waarheidsgetrouw. :P )


______________________________________________________________
Hotel Big Brother (2006)

Een hoogtepunt: hmm... die doemt niet op.
Of het moet de genante blablabla van Viola Holt zijn, of Bonnie St. Claire die eerlijk is over haar (ook duidelijk zichtbare) forse drankgebruik

Een dieptepunt: verschillende deelnemers verlaten vroegtijdig het programma. Zoals ex-Big Brother deelnemers Bart en Gert, die de opzet van het programma veel te amateuristisch vinden. Ook ex-BB "diva" Kelly vertrekt al na een week omdat ze de stress niet aankan.

______________________________________________________________
Can't Buy Me Love (2008)

Een hoogtepunt: de trailer als lekkermakertje..
Een dieptepunt: de uitvoering

______________________________________________________________
The Bunker Online (2009)

Een hoogtepunt: de deelnemers!




En natuurlijk ook de locatie: de kelder van Paleis Soestdijk 2, van landlord Johan Vlemmix te Eindhoven:



Een dieptepunt: het aantal online kijkers! (het was niet op TV).
Hoewel het op FOK! een behoorlijk succes was. :)

______________________________________________________________
Secret Story (2011)

Een hoogtepunt: de ambitie. Er was heel veel geld in gestoken om er een flitsende, verslavende, verbijsterende show van te maken.



Een dieptepunt: het werd een kijkcijferflop! Of, zoals De Volkskrant het uitdrukte:
Net 5 uit lijden verlost: Secret Story is eindelijk klaar

______________________________________________________________
Utopia (2013 - 2019)

Op 31 december 2013 startten de eerste vijftien Utopia-deelnemers hun avontuur. Ruim 4 jaar later, op 1 juni 2018, mocht Ivan zicht tot winnaar kronen. Meteen werd doorgestart met Utopia 2 (eerste uitzending: 4 juni 2018). Eind dit jaar is de finale van Utopia 2 en eindigt deze RLS-serie.



[ Bericht 0% gewijzigd door Gert op 13-10-2019 14:37:53 ]
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_189446721
RLS GENOT
GERT _O_
SOONY
pi_189446744
Oh ik dacht meer aan AnthonieZeus en zijn avonturen -O-
  Moderator dinsdag 15 oktober 2019 @ 15:17:50 #4
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_189446799
De bunker _O_ Daar zat ik ooit nog bijna in door fok _O-

Tevens was eigenlijk PUB ons eigen RLS gedeelte hier natuurlijk, daar kon je uren meelezen met een bak popcorn erbij over welke puber nou weer een andere puber had uitgewoond _O_
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_189446803
Mooi gedaan Gert. ^O^
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
pi_189446891


O+

Weet iemand wat deze vrouw doet tegenwoordig?
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:36:56 #7
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_189448269
De oorzaak van mijn hier zijn, toen nog onder de nick Mokum_XXX: de Fake pictures rond Big Brother.
Helaas zijn de meeste creaties in de loop der tijd in de digitale shredder verdwenen... ;(







Toen we nog guldens hadden i.p.v. ¤uro's...
pi_189448821
Mooie openingspost _O_
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 15 oktober 2019 @ 18:32:32 #9
163650 Greys
pi_189449895
Deze OP. _O_

Gert! _O_ O+

(Wat waren we leuk uit he, heeeeel lang geleden, naar de opnames van Secret Story!)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator dinsdag 15 oktober 2019 @ 18:36:19 #10
184769 crew  Deisyy
pi_189449952
RLS, oftewel DGK,mijn reden om FOK!ker te worden *O*
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 18:40:18 #11
111260 Charmian
a little joy
pi_189450023
Een RLS volgen met FOK! ernaast was wel leuker. DGK en UTO1 maar nog nooit vanaf het begin :D
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_189450494
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 18:32 schreef Greys het volgende:
Deze OP. _O_

Gert! _O_ O+

(Wat waren we leuk uit he, heeeeel lang geleden, naar de opnames van Secret Story!)
Sowieso Gert _O_ _O_ _O_
pi_189450503
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 18:40 schreef Charmian het volgende:
Een RLS volgen met FOK! ernaast was wel leuker. DGK en UTO1 maar nog nooit vanaf het begin :D
100 %. Ik wil dan ook wel een bedankje doen aan alle users en crew die dit altijd mogelijk gemaakt hebben. O+
pi_189451737
Ik dacht dat ik hier kwam tijdens BB1 om alle streams te bekijken. Pas in 2001 geregistreerd zag ik. Gezellig samen met jullie verschillende RLS's gezien ^O^
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:34:59 #15
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_189454540
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 20:22 schreef StephanL het volgende:
Ik dacht dat ik hier kwam tijdens BB1 om alle streams te bekijken. Pas in 2001 geregistreerd zag ik. Gezellig samen met jullie verschillende RLS's gezien ^O^
Ik heb tijdens BB1 hier ook mee zitten lurken, pas in 2000 heb ik een account aangemaakt...
pi_189459034
Leuk @Gert ^O^

Ik vroeg me af of je al vanaf het begin Mod bent geweest op dit subforum.

In ieder geval zeker wel het grootste deel dat het bestaat _O_
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 15:09:15 #17
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_189465437
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 18:32 schreef Greys het volgende:

(Wat waren we leuk uit he, heeeeel lang geleden, naar de opnames van Secret Story!)
We waren leuk! Het wás leuk :D
Ooit, óóit gaan we wéér, oké? Naar een ouderwetse Big Brother! Met Hummie van der Tonnekreek als vileine regisseur!(als die dan nog leeft) w/

quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:19 schreef pullup het volgende:
Leuk @:Gert ^O^

Ik vroeg me af of je al vanaf het begin Mod bent geweest op dit subforum.

In ieder geval zeker wel het grootste deel dat het bestaat _O_
Hey pullup! :)
Nee joh! Pas mod geworden tijdens DGK. Maar ben wel vanaf de eerste BB actief op FOK! Heb een driecijferig usernummer. 8-) / :')
Maar.. effe kijken.... zelf hang je hier ook al 14 jaar rond! :B
Wat vond jij de kickenste RLS? DGK? Ik (bij vlagen!) wel, denk ik. Al vond ik BB3 ook heel gaaf. Vol met malloten.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_189465692
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 15:09 schreef Gert het volgende:

[..]

We waren leuk! Het wás leuk :D
Ooit, óóit gaan we wéér, oké? Naar een ouderwetse Big Brother! Met Hummie van der Tonnekreek als vileine regisseur!(als die nog leeft) w/
[..]

Hey Pullup! :)
Nee joh! Pas mod geworden tijdens DGK. Maar ben wel vanaf de eerste BB actief op FOK! Heb een driecijferig usernummer. 8-) / :')
Maar.. effe kijken.... zelf hang je hier ook al 14 jaar rond! :B
Wat vond jij de kickenste RLS? DGK?
Haha 14 jaar alweer Ikheb hier nog wel iets langer gelurkt ook, vanaf BB1:+

Dat is dan inderdaad wel later dan ik dacht dat je het werd, herinner me je niet anders dan blauw. :P

Weet nog wel bijv. dat Noek en Teamlead hier modden met meer of minder succes.

Een van de meest aparte users in het subforum die ik me kan herinneren was Versabommie, altijd goed voor pret.

Van alle BB's vond ik diegene met Dido en Natalie wel de leukste om te volgen 5 was dat volgens mij. Goede herinneringen aan :Y

De meest legendarische echte op TV uitgezonden RLS blijft toch DGK, men was ook net slim genoeg om het tijdig te stoppen voordat er in herhaling getreden kon worden, dat is toch wel waar UTO aan is overleden wat mij betreft.

Leuk was zeker de enige RLS waar Danny ook (te) fanatiek mee postte: de Bunker, maar dat bleef net iets te klein

Mijn favoriet blijft die grote krakkemikkige Vlemmicx RLS met oa Liesbeth en Alcido. Dat moet een vervolg krijgen, dat had gewoon alles.

Oh ja Opaatje was ook net mooi om te volgen in zijn huiskamer
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_189468439
Vond HBB juist het leukst, toen ook bij fok gekomen vooral met Ferry sávonds, was het net chatten.
pi_189468801
Een prachtig overzicht @Gert ❤️

Ben pas laat gaan streamen, tegen het eind van Uto 1 en toen ook pas hier terecht gekomen. Eerst een tijdje meegelurkt, daarna voor het echie..

Secret Story werd via TV 24u per dag bij UPC (Chello?) uitgezonden, dat had ik wel veel aan staan bij huishoudelijke karweitjes etc.

Big brother, de Bus en de DGK wel met veel plezier gevolgd via de reguliere tv uitzendingen.
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 18:24:50 #21
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189468897
SHO / 10 jaar reality 1999-2009

Leuk als naslagwerk
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189468999
quote:
Mooi
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_189469167
Ik heb gewoon nog naar de bunker gekeken omdat ik niets beters te doen had :')
  Moderator donderdag 17 oktober 2019 @ 11:57:28 #24
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_189479576
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 15:21 schreef pullup het volgende:

[..]

Van alle BB's vond ik diegene met Dido en Natalie wel de leukste om te volgen 5 was dat volgens mij. Goede herinneringen aan :Y

De meest legendarische echte op TV uitgezonden RLS blijft toch DGK, men was ook net slim genoeg om het tijdig te stoppen voordat er in herhaling getreden kon worden, dat is toch wel waar UTO aan is overleden wat mij betreft.

Leuk was zeker de enige RLS waar Danny ook (te) fanatiek mee postte: de Bunker, maar dat bleef net iets te klein

Dido was met haar man Roel (jeweets, ook BB5) bij de finale / party van The Bunker. Want daar deed haar zusje Eline aan mee. Was gezellig! En grappig om daar zoveel jaren later ex-BB'ers en DGK'ers in zo'n setting tegen te komen. Er waren er wel meer betrokken bij de Bunkert (Bart natuurlijk, maar ook Huub, en niet te vergeten de latere Utopia-held en Bunker-deelnemer Peter ;) )

DGK kakte na verloop van tijd heel erg in ja! Maar richting finale was het wel weer aan te zien. Het duurde gewoon héél erg lang. Net als Utopia nu, inderdaad. Maar lange tijd was DGK.. tja.. heerlijk kijkvoer. c_/

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 14:23:21 #25
16305 Jappie
parttime reverend
pi_189482021
BB1 had ik de grootste verwachtingen bij.

Het werd oorspronkelijke ook gebracht als psychologisch experiment

Helaas meenden de programmamakers al snel te moeten ingrijpen dmv allerlei infantiele weekopdrachten etcetera waardoor de natuurlijke menselijke interacties steeds meer getriggerd werden ipv het zijn natuurlijke beloop te laten hebben. Die bemoeienis heeft wat mij betreft het psychologisch experiment zelf de das om gedaan en wat overbleef was wat kneuterig huis tuin en keuken vermaak zonder echte diepgang.

Leuk bleef uiteraard wel de discussie tussen de televisie en de internetkijkers waarbij de laatste groep het inzicht kregen in de manipulatie waar de televisiekijkers door de redactie aan bloot werd gesteld. Bewoners werden favoriet gemaakt door montages van het beeldmateriaal.

BB3 bij mij toch wel favoriet omdat het principe van het battelen om arm en rijk een gouden vondst bleek in het kunnen bespelen van de gevoelens van de bewoners waardoor het allemaal wat minder braaf werd en we ook de lagere gevoelens van de bewoners zo expliciet konden aanschouwen en natuurlijk veroordelen ;)

De andere soaps en vervolgen konden mij minder boeien omdat er te veel en route geknutseld werd om er wat van te maken. Het oogde allemaal wat nep en goedkoop.

Utopia had ik dan wel weer hogere verwachtingen bij omdat ik het een gouden kans vond voor zowel programmamakers als deelnemers om daadwerkelijk te proberen een utopische samenleving in het klein te creeeren. Na enkele dagen/weken bleek echter dat elke creativiteit ontbrak en we feitelijk naar een continu tegen de rand van een falliet zijnde mini variant van de huidige economische samenleving aan het kijken waren.

Vanuit huize Jappie blijven we hopen op betere tijden..

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')