abonnement Unibet Coolblue
pi_189404971
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 00:50 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat gaat dus niet naar de Appie maar naar het buitenland. Om dat ze daar wel een hogere prijs
voor een top product willen betalen. Appie haalt raar genoeg heel veel groente weer uit het buitenland om dat het daar dan weer goedkoper is en we dat wel willen betalen. Dat Hollanders gierig zijn is voor een deel wel waar.
Ja, ook, maar die tuinbouwers hier in West-Brabant gooien alles naar de Appie toe hoor, althans wat ik begrepen heb.

Alles voor de korting voor de consument, vandaag seriously 28 euro korting gescoord.
I´m back.
  zondag 13 oktober 2019 @ 00:55:29 #27
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_189405008
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 00:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ook, maar die tuinbouwers hier in West-Brabant gooien alles naar de Appie toe hoor, althans wat ik begrepen heb.
Dat kan voor een deel best kloppen als het om bloemkool gaat. Maar de tomaten van AH die nu bij mij in de koelkast liggen en de bonen en dergelijke komen zeker weten niet uit Nederland.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_189405025
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 00:55 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat kan voor een deel best kloppen als het om bloemkool gaat. Maar de tomaten van AH die nu bij mij in de koelkast liggen en de bonen en dergelijke komen zeker weten niet uit Nederland.
Waar gaat hun nering dan naartoe?
I´m back.
  zondag 13 oktober 2019 @ 00:58:49 #29
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_189405041
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 00:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waar gaat hun nering dan naartoe?
In principe koopt AH in daar waar het product het goedkoopste is. Wat trouwens zo af en toe wel een schandaaltje oplevert. Maar dat is weer off topic.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_189405079
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 00:58 schreef Megumi het volgende:

[..]

In principe koopt AH in daar waar het product het goedkoopste is. Wat trouwens zo af en toe wel een schandaaltje oplevert. Maar dat is weer off topic.
Maar eh hoeveel is dat nou van het GDP, volgens jou, wat landbouw bijdraagt?

Het is toch mindboggling dat NL exporteur no. 2 is? Zegt niet veel an sich, maar ondertussen wel. Je rijdt in een paar uur van noord naar zuid en in 1 uur en een kwartier van west naar oost.
I´m back.
  zondag 13 oktober 2019 @ 01:14:02 #31
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_189405202
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 01:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar eh hoeveel is dat nou van het GDP, volgens jou, wat landbouw bijdraagt?

Het is toch mindboggling dat NL exporteur no. 2 is? Zegt niet veel an sich, maar ondertussen wel. Je rijdt in een paar uur van noord naar zuid en in 1 uur en een kwartier van west naar oost.
Op zich is dat al jaren zo? GDP maar even op googelen. Maar Nederland is een van de meest innovatieve landen op tuin en kas bouw gebied. En heeft in Wageningen de beste universiteit op dit gebied. En is men daardoor met name in de kas bouw in staat op een relatief klein oppervlak veel te produceren van een hoge kwaliteit.

[ Bericht 2% gewijzigd door Megumi op 13-10-2019 01:30:00 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_189406444
Doe een kosten-baten analyse.

Een programmeur die thuiswerkt en per jaar een ton verdient en een halve ton afdraagt aan belasting is economisch belangrijker en minder milieuvervuilend dan een boer die rond het bestaansminimum boert met een bedrijf op honderden m2 aan grond.

Er zullen ook boeren zijn, waar het goud de stal uitrolt, met nauwelijks vervuiling. Daarbij denk ik aan visteelt in een gesloten omgeving.

Iets zegt me dat je beter kunt boeren in landen waar grond geen schaars goed is, en waar je beter weer hebt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 13 oktober 2019 @ 06:31:54 #33
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189406463
quote:
Er is geen enkele bedrijfstak waarin zo weinig wordt verdiend,
Ja, dat is ook niet zo raar als je je producten voor afbraakprijzen moet verkopen en soms moet laten doordraaien op de veiling. En aan de andere kant staan de torenhoge lasten die de overheid je oplegt voor onderhoud van natuur, landschap, historie, milieu, dier- en menswelzijn, recreatie en de kosten van de faciliterende bedrijven met hun dictatoriale eisen die hooguit nog in naam een coöperatie zijn. Die subsidie is maar een druppel op de gloeiende plaat.

Terecht wel een eigen minister, boeren zijn grote grondeigenaren en dragen voor een groot deel bij aan hoe Nederland ervaren wordt.
  zondag 13 oktober 2019 @ 06:40:39 #34
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_189406477
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 06:10 schreef Lyrebird het volgende:
Doe een kosten-baten analyse.

Een programmeur die thuiswerkt en per jaar een ton verdient en een halve ton afdraagt aan belasting is economisch belangrijker en minder milieuvervuilend dan een boer die rond het bestaansminimum boert met een bedrijf op honderden m2 aan grond.

Er zullen ook boeren zijn, waar het goud de stal uitrolt, met nauwelijks vervuiling. Daarbij denk ik aan visteelt in een gesloten omgeving.

Iets zegt me dat je beter kunt boeren in landen waar grond geen schaars goed is, en waar je beter weer hebt.
Er zijn best boeren die zo denken. En bijvoorbeeld naar Canada gaan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_189406488
Ben geen boekhouder dus kan niet in hun boeken kijken, heb het idee dat ze keihard werken en ook flink verdienen gezien velen miljonair zijn. Ik zie ook niet echt een rapport of een fatsoenlijke bron? Het artikel is "premium" en het is geen nieuws maar een column? Wat vaak een mening is en geen feit.
pi_189406506
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 06:31 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, dat is ook niet zo raar als je je producten voor afbraakprijzen moet verkopen en soms moet laten doordraaien op de veiling.
Voor ieder weldenkend mens zou dat een teken zijn dat je niet goed bezig bent.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_189406536
Alle boeren omscholen naar drugsdealers, wapenproducenten of mensenhandelaars, want in deze sectoren valt veel meer te verdienen dan in de land en tuinbouw 8)7

Stop a.u.b met het "boertje pesten"(1 Volkert is genoeg) maar leer van de efficiency in deze bedrijfstak.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_189407181
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 00:50 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat gaat dus niet naar de Appie maar naar het buitenland. Om dat ze daar wel een hogere prijs
voor een top product willen betalen. Appie haalt raar genoeg heel veel groente en fruit weer uit het buitenland om dat het daar dan weer goedkoper is en we dat wel willen betalen. Dat Hollanders gierig zijn is voor een deel wel waar.
De boeren zouden weleens gezamenlijk mogen onderzoeken, wat voor soort mensen wel een hogere prijs kunnen betalen, het zijn beslist nooit de heren die goedgevulde portemonnees hebben.
  zondag 13 oktober 2019 @ 08:29:42 #39
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_189407507
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 00:26 schreef AchJa het volgende:
Een column... :')

Zijn dat tegenwoordig ook al valide nieuwsbronnen of wat?
Het verschil met een "normaal" artikel is tegenwoordig niet meer te zien.
  zondag 13 oktober 2019 @ 08:34:55 #40
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_189407585
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 00:58 schreef Megumi het volgende:

[..]

In principe koopt AH in daar waar het product het goedkoopste is. Wat trouwens zo af en toe wel een schandaaltje oplevert. Maar dat is weer off topic.
Nee ze draaien hun leveranciers de poten en de armen uit ten behoeve van de winst van Ahold, omdat ze zo groot geworden zijn staan de boeren voor de keus bijna niks verdienen of bankroet gaan. En aan de consument wordt het verkocht alsof het allemaal voor het consumentenvoordeel is.
  zondag 13 oktober 2019 @ 08:40:32 #41
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189407674
quote:
2s.gif Op zondag 13 oktober 2019 00:41 schreef Ryan3 het volgende:
93 milard toch, aan export?

Overigens blijft bevreemdend dat we na VS grootste landbouw exporterende naties zijn in de wereld hoor. Postzegel NL. Seriously stelt geen reet voor NL.
De hele wereld kijkt naar ons als het op landbouw, tuinbouw en veeteelt gaat. In de veeteelt kun je luchtwassers gaan gebruiken om en in de landbouw kunnen ze nog veel meer doen moet precisie bemesten.
De oplossing van he stikstof probleem ligt hier in dit soort dingen, niet in de veestapel halveren en verplaatsen naar een plek waar de regels minder streng zijn.

https://www.agroberichten(...)oducenten-ter-wereld

Hier wat gemiddelde productiecijfers voor tomaten per m2 wij staan eenzaam aan de top. De rest van de wereld zou willen dat ze onze productiecijfers halen. Niet alleen voor tomaten ook voor de rest wat we allemaal eten of in een vaas zetten gaat dat op. We doen het ook nog eens met minder energie, water bestrijdingsmiddelen per kilo geteeld product.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zondag 13 oktober 2019 @ 08:42:36 #43
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189407727
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 06:44 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ben geen boekhouder dus kan niet in hun boeken kijken, heb het idee dat ze keihard werken en ook flink verdienen gezien velen miljonair zijn. Ik zie ook niet echt een rapport of een fatsoenlijke bron? Het artikel is "premium" en het is geen nieuws maar een column? Wat vaak een mening is en geen feit.
https://www.wur.nl/nl/nie(...)-na-topjaar-2017.htm
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_189407757
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 00:55 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat kan voor een deel best kloppen als het om bloemkool gaat. Maar de tomaten van AH die nu bij mij in de koelkast liggen en de bonen en dergelijke komen zeker weten niet uit Nederland.
Dan moet je ze kopen ze liggen gewoon in het schap bij de AH en Jumbo.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_189407838
quote:
7s.gif Op zondag 13 oktober 2019 00:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Legaliseer het, dan ben je van me af.

quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 00:12 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Geloof me, ik wou dat ik het kon..

Drugs figuren zucht. Ga lekker in een drugskrocht zitten en blijf weg aub.
pi_189407846
Landbouw gaat dan ook niet zo zeer om economie maar om voedsel.......
En zo veel vervuiling brengt het niet. Daar zorgt industrie wel voor.
  zondag 13 oktober 2019 @ 09:21:55 #48
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189408099
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 00:55 schreef Megumi het volgende:

Dat kan voor een deel best kloppen als het om bloemkool gaat. Maar de tomaten van AH die nu bij mij in de koelkast liggen en de bonen en dergelijke komen zeker weten niet uit Nederland.
Bij de Jumbo moet je hard je best doen op de groenteafdeling om iets te vinden wat NIET uit Nederland komt... Bijna alles heeft Nederland als "land van herkomst".
  zondag 13 oktober 2019 @ 10:27:36 #49
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189408946
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 06:44 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ben geen boekhouder dus kan niet in hun boeken kijken, heb het idee dat ze keihard werken en ook flink verdienen gezien velen miljonair zijn. Ik zie ook niet echt een rapport of een fatsoenlijke bron? Het artikel is "premium" en het is geen nieuws maar een column? Wat vaak een mening is en geen feit.
De miljoenen zijn geen liquide middelen: grond, vee, machinepark en boerderij hebben waarde. Of heb jij een bron voor je bewering waaruit iets anders blijkt?
  zondag 13 oktober 2019 @ 10:31:08 #50
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189408991
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 06:49 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Voor ieder weldenkend mens zou dat een teken zijn dat je niet goed bezig bent.
Daarom zijn er zoveel protesten tegen het beleid. Recent voorbeeld was het opheffen van een quotum, waardoor boeren na jaren de veestapel konden uitbreiden en dus groeien als bedrijf. Maar kort daarna werd een nieuw quotum ingevoerd, waardoor die uitbreiding niet zo handig was. Maar probeer eens het boerenbeleid van Den Haag te voorspellen...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')