abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 14:16:49 #1
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_189396164
Motorclub topic!

Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. :P

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ^O^



New/Oldbierit Apr 2014

:@ Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

oO< Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zeker niet achterlijk hard. Als je nog niet lang motor rijdt, ga dan zo ver mogelijk voor in de groep rijden.
Als je het alsnog te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die uiterst voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

:? Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

):O Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
Dit varieert. Soms al 2 a 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

-O- Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen. gele hesjes ftw

8-) Wie maakt er eventueel foto's?
Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

:{ Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop. Meestal worden ook de nodige U-bochten gemaakt, veelal door de schuld van Salatrel.

:( NIET KLUSSEN VOOR EEN RIT!
Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen.
Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden!
Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit :P

Motoroccasion.nl
Speurders
Marktplaats
Duitse motoren op Scout24
Tarieven snelheidsovertredingen
Inside the mind of a motorbike thief

Onderdelen, kleding & aftermarket parts
RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment
Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires.
Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment
Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment
------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!)

Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires
Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires
Superpole uitlaten
Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires!
Vortex - bloedmooie goodies voor je motor!
Evotech - bloedmooie goodies voor je motor!
Motorolie te koop
Consolidated Motor Spares - Surplus online shop, met enorm veel hagelnieuwe fabrieksonderdelen
Motosp.gr - Evenzo surplus online shop

Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970
Bikez
Cycle-Ergo (Ergonomie)

Motorreparatie
Vele Motor gebruiks/service handleidingen

Motorfietsen voor grote mensen
Klik!

Motorfilmpjes!!
Duc and WSBK movies, manuals and more.

Disclaimer:
Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico :P
Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 14:17:21 #2
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_189396170
Neue, und gleich FiPo :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:17:30 #3
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_189397514
Seison :')
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_189407186
Regen :(
  zondag 13 oktober 2019 @ 20:50:46 #5
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_189419840
Nog even rond gegaan ondanks het slechte weer. Dat wordt schoon maken..

Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_189425520
Hier was het heel mooi weer.
Dus... rondje gedaan én de motor gewassen en een beetje gepoetst :Y.

Vandaag ook weer op de motor naar mijn werk, want ik leen mijn autootje uit.
pi_189429107
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2019 09:30 schreef Anne het volgende:
Hier was het heel mooi weer.
Dus... rondje gedaan én de motor gewassen en een beetje gepoetst :Y.

Vandaag ook weer op de motor naar mijn werk, want ik leen mijn autootje uit.
Ook ik ben weer op de motor naar werk! Super fijn altijd. Hoe lang moet jij rijden naar je werk?
pi_189429285
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:24 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ook ik ben weer op de motor naar werk! Super fijn altijd. Hoe lang moet jij rijden naar je werk?
Drie kwartier binnendoor of een half uur over (alleen maar) snelweg.
Ik kies dus voor binnendoor, want dat is veel leuker rijden.
pi_189430409
Gisteren meegedaan met de destinguished gentlemans ride en was echt leuk :)
Er waren ook lang niet alleen maar café racers en iedereen mocht volgens mij gewoon meedoen. Was een leuke rit met toch nog mooi weer
Faka G
  maandag 14 oktober 2019 @ 22:04:44 #10
474151 pitebuell85
Korte tekst...
pi_189436987
Zondagmiddag ook nog een paar uur rond gereden, wat een lekker weer zeg.
Oude user in een nieuw jasje.
  maandag 14 oktober 2019 @ 22:21:23 #11
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_189437362
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 15:48 schreef Atta-boy het volgende:
Gisteren meegedaan met de destinguished gentlemans ride en was echt leuk :)
Er waren ook lang niet alleen maar café racers en iedereen mocht volgens mij gewoon meedoen. Was een leuke rit met toch nog mooi weer
Spijtig dat hipsters nu ook de gemotoriseerde tweewielers ontdekt hebben. Kunnen ze het niet gewoon bij hun fixie houden?
Huilen dan.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 07:44:05 #12
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_189440695
quote:
9s.gif Op maandag 14 oktober 2019 22:21 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Spijtig dat hipsters nu ook de gemotoriseerde tweewielers ontdekt hebben. Kunnen ze het niet gewoon bij hun fixie houden?
Hipsters rijden alleen maar rondjes over de centrumring met een pothelmpje zodat je de handlebarmoustache goed kunt zien. Onderweg stoppen doen ze bij de barbier.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_189459028
quote:
9s.gif Op maandag 14 oktober 2019 22:21 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Spijtig dat hipsters nu ook de gemotoriseerde tweewielers ontdekt hebben. Kunnen ze het niet gewoon bij hun fixie houden?
Zaten wel wat hipsters bij maar eigenlijk was alles wel een beetje vertegenwoordigd. Waren een hoop mensen op Harleys en ook een hoop mensen op snellere motoren en sommige handen zich inderdaad helemaal opgedoft met krullende snor en pijp :+ maar waren ook mensen in gewoon motorpak. Ik vond het best leuk iig met zo'n mega groep, zaten ook een heleboel coole motoren bij :7
@fathank regroup punt was bij berschenbos zonder pumpkin lattes, barbiers, analoge foto's of vegan food :'(

Dat het opvallend is is natuurlijk ook de bedoeling omdat er dan over gepraat word en het goede doel onder de aandacht komt. Is toch in totaal iets van 30.000 + alles wat er van de loterij en drankjes ed nog bij kwam opgehaald :)
Faka G
pi_189463552
Zijn er hier meer die voor de winter een autotje kopen?

Mocht het gaan vriezen vind ik 4 wielen onder me toch een stuk fijner dan 2 in de lucht. Van de week dan ook maar een 500,- barrel opgevist met een jaar APK. Eens kijken of die het de winter door redt.

Het is wel een ultra kekke 50 tinten gele Hyundai Excel uit '97 met evenveel cilinderinhoud als de motor :')
pi_189467131
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 13:41 schreef Snuitebolletje het volgende:
Zijn er hier meer die voor de winter een autotje kopen?

Mocht het gaan vriezen vind ik 4 wielen onder me toch een stuk fijner dan 2 in de lucht. Van de week dan ook maar een 500,- barrel opgevist met een jaar APK. Eens kijken of die het de winter door redt.

Het is wel een ultra kekke 50 tinten gele Hyundai Excel uit '97 met evenveel cilinderinhoud als de motor :')
Dit jaar voor het eerst gedaan. Vorig jaar heb ik een Pegaso 650 gekocht voor de winter. Twee problemen: ten eerste is een bokkerige eencilinder vrij kut op sneeuw en ijs. Ten tweede ben ik er lichtelijk verliefd op geworden O+ Hij staat te wachten op nieuwe wiellagers en daarna gaat ie vrij snel op stal denk ik, hopelijk nog even een rondje door het bos eerst..

Ik heb om wel in Italiaanse sferen te blijven een Lancia Y gekocht uit 2002. Aanvankelijk ook voor de winter maar de maandlasten van dat ding zijn bij elkaar een euro of 50, dus waarschijnlijk mag hij wel blijven :) na de winter ook wel fijn met het oog op de onderhoudsinterval van de Pegaso }:|
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  zondag 27 oktober 2019 @ 10:37:33 #16
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_189644174
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:18 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Zaten wel wat hipsters bij maar eigenlijk was alles wel een beetje vertegenwoordigd. Waren een hoop mensen op Harleys en ook een hoop mensen op snellere motoren en sommige handen zich inderdaad helemaal opgedoft met krullende snor en pijp :+ maar waren ook mensen in gewoon motorpak. Ik vond het best leuk iig met zo'n mega groep, zaten ook een heleboel coole motoren bij :7
@:fathank regroup punt was bij berschenbos zonder pumpkin lattes, barbiers, analoge foto's of vegan food :'(

Dat het opvallend is is natuurlijk ook de bedoeling omdat er dan over gepraat word en het goede doel onder de aandacht komt. Is toch in totaal iets van 30.000 + alles wat er van de loterij en drankjes ed nog bij kwam opgehaald :)
Hipsters zitten nu op harley’s
Nu zijn caferacers alweer te mainstream.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  zondag 27 oktober 2019 @ 11:19:38 #17
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_189644749
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 13:41 schreef Snuitebolletje het volgende:
Zijn er hier meer die voor de winter een autotje kopen?

Mocht het gaan vriezen vind ik 4 wielen onder me toch een stuk fijner dan 2 in de lucht. Van de week dan ook maar een 500,- barrel opgevist met een jaar APK. Eens kijken of die het de winter door redt.

Het is wel een ultra kekke 50 tinten gele Hyundai Excel uit '97 met evenveel cilinderinhoud als de motor :')
Juist andersom. :') Ik heb een 'oldtimer' (W201) maar die moet ik dec-feb stallen. De racer gaat dan ook op stal dus ik beperk me tot mtb, bus en trein.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_189670361
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 10:37 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

Hipsters zitten nu op harley’s
Nu zijn caferacers alweer te mainstream.
Ik heb een Harley :') maar moest wel want ben opgegroeid met Harleys :7
Maar volgens mij is de café racer nog wel de hipster motor, maar vind die vaak ook best cool tbh.
Faka G
  donderdag 31 oktober 2019 @ 11:31:59 #19
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_189712275
:W
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_189713625
Koekjes op? :W
  donderdag 31 oktober 2019 @ 13:50:41 #21
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_189714262
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 13:11 schreef Maegrim het volgende:
Koekjes op? :W
Aan mijn pak te voelen wel ja :’)
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_189715211
Gaat er iemand (toch nog) naar de MOTORbeurs?
pi_189715477
heb je kaartjes?
pi_189715559
en kan je die 'seison' in de titel even fixen?
pi_189715621
quote:
7s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 15:27 schreef Maegrim het volgende:
heb je kaartjes?
Nee, (nog niet).

quote:
10s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 15:35 schreef Maegrim het volgende:
en kan je die 'seison' in de titel even fixen?
:Y.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')