Benieuwd of dat allemaal een beetje fatsoenlijk pastquote:Op donderdag 16 januari 2020 17:36 schreef Charged het volgende:
Ik zag zojuist deze voorbij komen...kon het niet laten en maar direct besteld.
Jeugdsentiment of zoiets...
[ afbeelding ]
Het is geen oude AMT mal als het goed is..de kit is morgen binnen als het goed gaat.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 21:13 schreef Faxie het volgende:
[..]
Benieuwd of dat allemaal een beetje fatsoenlijk past
P-61 Cockpit mid sectie gewoon bouwen,niks speciaals..foam bijgesneden en vond het een beetje spacy uitzien,that's all.quote:
Ow ok. Leek beetje alsof je geweathered hadquote:Op vrijdag 17 januari 2020 21:25 schreef Charged het volgende:
[..]
P-61 Cockpit mid sectie gewoon bouwen,niks speciaals..foam bijgesneden en vond het een beetje spacy uitzien,that's all.
Staat nou klaar voor de primer bijna,nog een beetje schuren.
Om en nabij 650quote:Op maandag 27 januari 2020 17:50 schreef Ferry_76 het volgende:
Dat wordt en flinke robot zo te zien; hoeveel onderdelen in totaal?
Ben zelf af en toe bezig met mijn AA7VP1, maar vergeet steeds om wat foto's te maken.
831 Voor mij.quote:
Zoveel ja?quote:Op maandag 27 januari 2020 21:48 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
831 Voor mij.Weliswaar hoef ik alleen de PE maar te buigen, maar ik moet wel alles zelf schilderen.
Zelfs tweedelige Individuele tracklinks.... En een compleet interieur.quote:Op maandag 27 januari 2020 22:06 schreef Faxie het volgende:
[..]
Zoveel ja?
Individuele tracklinks zeker?
Snap ik. Lijkt me veel werk, terwijl het weinig toevoegt bij een statisch model.quote:Op maandag 27 januari 2020 22:17 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Zelfs tweedelige Individuele tracklinks.... En een compleet interieur.
Is denk ik wel mijn laatste model met losse tracklinks. Er zijn tegenwoordig makkelijkere oplossingen.
Doe eens, ik weet niet eens wat het is.quote:Op maandag 27 januari 2020 17:50 schreef Ferry_76 het volgende:
Dat wordt en flinke robot zo te zien; hoeveel onderdelen in totaal?
Ben zelf af en toe bezig met mijn AA7VP1, maar vergeet steeds om wat foto's te maken.
Mooi man, moet je het ook nog lijmen of is zetten voldoende?quote:Op woensdag 29 januari 2020 00:32 schreef Faxie het volgende:
En heb de smaak te pakken, dus nog eentje. Een wat simpelere, Rumble, een van de cassettes van Soundwave, slechts 100 onderdeeltjes
[ afbeelding ]
Misschien dat ik dit weekend even tijd heb, voor nu alleen een foto van de doos :quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:02 schreef Superbadeendje het volgende:
Doe eens, ik weet niet eens wat het is.
Lipjes buigenquote:Op donderdag 30 januari 2020 20:02 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Doe eens, ik weet niet eens wat het is.
[..]
Mooi man, moet je het ook nog lijmen of is zetten voldoende?
Die is ook wel tof. Ik had het ook wel moeten weten.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:56 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Misschien dat ik dit weekend even tijd heb, voor nu alleen een foto van de doos :
[ afbeelding ]
Dat is ook wel een flinke kit jaquote:Op zaterdag 1 februari 2020 12:56 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik heb deze nog liggen om te maken:
[ afbeelding ]
-Aatal onderdelen: 1424
Ik heb nog een paar van die grote dozen staan. Maar voordat ik eraan ga beginnen wil ik eerst weer een beetje oefenen want ik heb al 15 jaar niet meer aan modelbouw gedaan.quote:
Beter klein beginnen jaquote:Op zaterdag 1 februari 2020 15:20 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik heb nog een paar van die grote dozen staan. Maar voordat ik eraan ga beginnen wil ik eerst weer een beetje oefenen want ik heb al 15 jaar niet meer aan modelbouw gedaan.
Klein wil ook niet meteen zeggen dat het dan maar makkelijk is.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 15:37 schreef Faxie het volgende:
[..]
Beter klein beginnen ja
Mijn modelletje is op de helft nu maar ik maak pas foto's als die klaar is.
Jij kan lekker de vrijheid hebben met je robots. Daar kan je je eigen fantasie nog in gebruiken indien nodig. In de jeep die ik maak zitten ook fouten. Maar hé dat weet alleen ik maar.quote:
Vet ding!quote:Op zaterdag 1 februari 2020 12:56 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik heb deze nog liggen om te maken:
[ afbeelding ]
-Aatal onderdelen: 1424
Het is ook een enorme doos vergeleken bij een normale tank.quote:
Ik dacht dat die groter zou zijn.quote:Op zondag 2 februari 2020 16:34 schreef Faxie het volgende:
En deze is ook weer klaar![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er zitten magneten in de piledrivers, zodat ze terugveren, maar dat werkt waardeloos en is ook behoorlijk nutteloos als je 't mij vraagt maar ach.
Of is het een hele grote aansteker?quote:
Ja, wat onderdelen waarvan ik geen idee heb waar ze moeten komen, en dus welke kleur ze moeten krijgen. De handleiding helpt hierbij gelukkig totaal niet..quote:Op dinsdag 11 februari 2020 02:46 schreef Faxie het volgende:
Je doet de kleine onderdelen apart schilderen?
Al iets verder gekomen met het kruis?quote:Op zaterdag 21 december 2019 16:41 schreef Ferry_76 het volgende:
De A7V en materialen zijn ook binnen:
[ afbeelding ]
Mijn eerste Meng kit, ben benieuwd maar eerst de AAVP7A1 afmaken.
Gelijk maar even een tip vragen; wat zou de beste manier zijn op het bovenste ijzeren kruis erop te krijgen? De gleufjes van het rooster zijn niet in de sticker aanwezig en moeten dus erin gemaakt worden.
[ afbeelding ]
Nee, eerst mezelf verplichten de AAVP hierboven af te maken, anders bouw ik eerst die A7V omdat ik die kit interessanter vindt.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 13:28 schreef Charged het volgende:
[..]
Al iets verder gekomen met het kruis?
quote:Op zaterdag 15 februari 2020 13:43 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Nee, eerst mezelf verplichten de AAVP hierboven af te maken, anders bouw ik eerst die A7V omdat ik die kit interessanter vindt.
De WW1 Mark V tank was ook al een latere aanschaf dan de AAVP maar die staat nu ook al klaar in de vitrine.quote:
Herkenbaar..als ik een te lange tijd met 1 model bezig ben verlies ik de interesse,"even" een ander kitje tussendoor doen bestaat niet en zo stapelt het zich op. Het is soms best wel een discipline om echt eerst het een af te werken voordat je aan het ander gaat beginnen. (al helemaal als je voorraad met kits best groot is)quote:Op zaterdag 15 februari 2020 14:05 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
De WW1 Mark V tank was ook al een latere aanschaf dan de AAVP maar die staat nu ook al klaar in de vitrine.
Nu nog een 'voorraad' van twee, waarvan eentje al een WIP is.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 14:11 schreef Charged het volgende:
al helemaal als je voorraad met kits best groot is
Aiquote:Op zaterdag 29 februari 2020 21:17 schreef Ferry_76 het volgende:
Gave heli!![]()
Vandaag even rustig aan de Meng A7V begonnen, om er na 96 track links lijmen er achter te komen dat er maar liefst drie (!) complete rekjes met onderdelen ontbreken in de doos...
Yup... Stap 1: lijm de versnellingsbak aan elkaar.quote:
Bandai heeft injectietechnologie wel aardig geperfectioneerdquote:Op vrijdag 13 maart 2020 14:12 schreef Charged het volgende:
[..]
Bandai kitjes zijn zo lekker om te bouwen..flash kennen ze niet daar blijkbaar.
quote:Op zaterdag 14 maart 2020 17:39 schreef Faxie het volgende:
Ben al m'n beertjes in elkaar aan het mikken nu, zo kan ik de stash wat laten krimpen
[ afbeelding ]
Meh,gaat je wel lukken,ideaal spul om daar een verweerde look aan te geven,wat struiken,wat washes her en der.quote:Op vrijdag 20 maart 2020 21:27 schreef Superbadeendje het volgende:
Ik ben ook weer verder gegaan met mijn kolenmijn en een opslagloods. Het plakken is niet het meest lastige, wel het verweren en de "plastic look" weg te werken.
Jammer dat het op foto minder mooi / goed zichtbaar is. En ik zou een vooraf foto moeten hebben.
[ afbeelding ]
De gebouwen zijn ook nagenoeg hetzelfde maar hebben wel een andere functie. De linker heeft een laatperron, de rechter is een bijgebouw van een mijnschacht.
Oh zeker, ik heb al lang niet meer aan modelbouw gedaan en dit is makkelijk om te oefenen voordat ik aan de moeilijkere dozen begin.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:33 schreef Charged het volgende:
[..]
Meh,gaat je wel lukken,ideaal spul om daar een verweerde look aan te geven,wat struiken,wat washes her en der.
Waar lijm jij PE mee? Ziet er goed uit, welk vliegtuig is dit?quote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:46 schreef Charged het volgende:
Pinkvinger met een pe onderdeeltje.
[ afbeelding ]
Daar ergens zit dat deeltje...
[ afbeelding ]
Eduard kitje,Bf 109E 3 Messerschmittquote:Op zaterdag 28 maart 2020 15:47 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Waar lijm jij PE mee? Ziet er goed uit, welk vliegtuig is dit?
Toch wel de BF 109, ik twijfelde al.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 16:06 schreef Charged het volgende:
[..]
Eduard kitje,Bf 109E 3 Messerschmitt
[ afbeelding ]
en dan dit stukje gereedschap,werkt heerlijk voor mij.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 28 maart 2020 14:46 schreef Charged het volgende:
Pinkvinger met een pe onderdeeltje.
[ afbeelding ]
Daar ergens zit dat deeltje...
[ afbeelding ]
2 maal gebeurt..lang leve zaklampje op de mobiel en een diepe zucht na het vinden.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 17:16 schreef Muck het volgende:
[..]
Even zuchten en je deeltje is spoorloos
Niet té hard, want dan kun je weer gaan zoekenquote:Op zaterdag 28 maart 2020 17:23 schreef Charged het volgende:
[..]
2 maal gebeurt..lang leve zaklampje op de mobiel en een diepe zucht na het vinden.
Ik weet, ik heb nog zoiets liggen. Maar dan erger, ik durf er nog niet eens aan te beginnen.quote:Op zaterdag 28 maart 2020 17:25 schreef Muck het volgende:
[..]
Niet té hard, want dan kun je weer gaan zoeken
Maar serieus, heel knap dat je met zulke onderdeeltjes kunt werken
Mja,hoop deze week ook wat meer te kunnen doen,gisteren besloten iom de planning thuis te blijven ivm verhoging. en de rest van al langer aanhoudende klachten.quote:Op maandag 30 maart 2020 17:18 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ben ondertussen wat verder, en bezig met mamabeer![]()
[ afbeelding ]
Eigenlijk is het voor mij iig een kwestie van lef hebben want je wilt het ook weer niet verknallen.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:14 schreef Faxie het volgende:
Leuk hoe dat gaat als je eenmaal begonnen bent met iets haha
Dat ik zo bezig ben met gebouwen is puur om ook te oefenen. Ik moet de techniek weer in mijn handen terug krijgen.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:43 schreef Ferry_76 het volgende:
De missende onderdelen van mijn A7V liggen nog ergens in Hongkong of China, de bestelde verf ligt in lockdown in Spanje, en de bestelde StuG III om de tijd te vullen gaat er ook niet voor de Pasen zijn..Fijn, eindelijk drie dagen vrij.
Daar ga je nog wel even zoet mee zijn. Heb je in het paas weekend er nog verder aan gewerkt?quote:Op vrijdag 10 april 2020 21:25 schreef Ferry_76 het volgende:
Gelukkig wel alvast wat delen in de grondverf kunnen zetten, en ik had ook al eerder een setje Duitse WO1 kleuren besteld, dus ik kan nog wel wat doen.
[ afbeelding ]
En dan ontbreken er dus nog drie sprues op deze foto..quote:Op maandag 13 april 2020 18:44 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Daar ga je nog wel even zoet mee zijn. Heb je in het paas weekend er nog verder aan gewerkt?
Dat je het eea mist is wel super kut. Iig succes met de restquote:Op maandag 13 april 2020 20:51 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
En dan ontbreken er dus nog drie sprues op deze foto..
Dit weekend nog even twee lagen mat wit aan gebracht (Wie die kleur heeft bedacht...) en verder zal het even afwachten worden op ontbrekende delen of op mijn andere model.
Het is me in de afgelopen dertig jaar of zo eigenlijk nog nooit gebeurd. Wel eens lichte beschadigingen of kromme delen, maar nog nooit dat er drie complete rekken missen. En ik had nog wel hoge verwachtingen van Meng...quote:Op maandag 13 april 2020 21:28 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Dat je het eea mist is wel super kut. Iig succes met de rest
De kolenmijn die ik nu maak had ik eens gekocht toen ik een een klein jochie was. Al mijn spaargeld kostte die. Toen ik hem in elkaar zette kwam ik er achter dat er delen van miste en en slecht gegoten waren.quote:Op maandag 13 april 2020 22:14 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Het is me in de afgelopen dertig jaar of zo eigenlijk nog nooit gebeurd. Wel eens lichte beschadigingen of kromme delen, maar nog nooit dat er drie complete rekken missen. En ik had nog wel hoge verwachtingen van Meng...
Dat ken ik.quote:Op dinsdag 14 april 2020 16:31 schreef Ferry_76 het volgende:
Fijn is dat ja. Heb ooit eens een vliegtuigje gekocht van Revell wat al heel oude moulds van airfix o.i.d. waren geweest. Was achteraf makkelijker en sneller geweest om het model te kneden uit alle tubes filler die daar voor nodig waren bij wijze van spreken..
Netjes.quote:Op donderdag 16 april 2020 18:56 schreef Charged het volgende:
Naast de Messerschmitt een "vriendje" aan het bouwen.
Voor een leuke prijs kunnen vinden met een Eduard cockpit upgrade set en een bijna complete Verlinden resin cockpit.
Een Trumpeter 1/32 F4u-1d Corsair.
Ik heb helaas geen foto's genomen van de bouw van de 18-cylinder ster motor,het ging zo lekker door aan 1 stuk..138 onderdelen alleen in het motorblok.
Cockpit bouw ik van al het beste van de originele kit,Eduard en Verlinden.
De motorcover was transparant maar ik spuit het in de bodykleur mee..pasvorm van de romp met motor maar zonder cockpit is zeer netjes,ik denk niet dat er putty nodig zal zijn.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dank je wel,ben daar inmiddels ook al iets verder mee.quote:
Dat doe je ook niet voor het eerst.quote:Op vrijdag 17 april 2020 16:58 schreef Charged het volgende:
[..]
Dank je wel,ben daar inmiddels ook al iets verder mee.
Zal er zo even een foto van uploaden.
Best er best wel happy mee en weer iets nieuws geleerd qua techniek,de gordelpartij van loodstrips maken. Ziet er toch net iets realistischer uit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Inderdaad een andere tak,vind het wel mooi met het nagelen,buigen enz..meer geduld nodig als de plastic tak. Wat gaat het worden?quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:52 schreef F.Sinatra het volgende:
Ben een paar maanden geleden begonnen met houten modelbouw. Dat is toch wel een andere tak van sport dan plastic. Je begint met wat latjes en plankjes, en langzaam wordt het iets.
[ afbeelding ]
Een VOC schip, de Duyfken. Ja het is meer houtbewerking. Of ik het écht leuk vind weet ik nog nietquote:Op vrijdag 17 april 2020 19:27 schreef Charged het volgende:
[..]
Inderdaad een andere tak,vind het wel mooi met het nagelen,buigen enz..meer geduld nodig als de plastic tak. Wat gaat het worden?
Lijkt mij wel leuk om te doen. Leuk bootje om het eens te proberen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:52 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Een VOC schip, de Duyfken. Ja het is meer houtbewerking. Of ik het écht leuk vind weet ik nog niet
Moest hem/haar even opzoeken maar een mooi schip! Hoop dat je het tot een mooi einde kan brengen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:52 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Een VOC schip, de Duyfken. Ja het is meer houtbewerking. Of ik het écht leuk vind weet ik nog niet
Het touwwerk lijkt mij lastiger.quote:Op vrijdag 17 april 2020 19:52 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Er zitten tig duizenden knoopjes in jaquote:Op vrijdag 17 april 2020 20:42 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Het touwwerk lijkt mij lastiger.
[ afbeelding ]
Het is zeker leuk. Maar je moet heel veel onderdelen zelf maken. Zoals een knecht, dat is een houten staafje, daar moet je een knecht van maken. Ik hou meer van bouwen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 20:11 schreef Charged het volgende:
[..]
Moest hem/haar even opzoeken maar een mooi schip! Hoop dat je het tot een mooi einde kan brengen.
Heel veel succes!
quote:Op vrijdag 17 april 2020 18:52 schreef F.Sinatra het volgende:
Ben een paar maanden geleden begonnen met houten modelbouw. Dat is toch wel een andere tak van sport dan plastic. Je begint met wat latjes en plankjes, en langzaam wordt het iets.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |