abonnement Unibet Coolblue
pi_189359448
Een topic voor en door ouders van kinderen in de kleuterleeftijd. Voor het delen van ervaringen en meer!

Voor de vierjarigen.
En de vijfjarigen mogen ook meedoen. En ook bijna kleuters en net geen kleuters meer.


En hier verder over onze kleuters O+
pi_189359455
Ik sloot af met:

quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:08 schreef lunapuella het volgende:
Wat was er ook weer handig bij waterpokken? Het heerst op Ketels school en hij heeft momenteel drie blaasjes, dus ik wil vast voorbereid zijn als het erger wordt.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 09:13:48 #3
327807 Mariposas
יה&#14
pi_189359513
Een badje met havermout. Ik deed dat in een oude panty. Kan ook in een washandje of hydrofiel, even goed dichtknopen wel. :P En verder gebruikte ik Kidsclin schuim. Sterkte, het was hier twee dagen even heftig! Al viel het hier nog mee, vergeleken met wat ik soms hoor.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 10 oktober 2019 @ 09:57:28 #4
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_189359982
Hier hielp talkpoeder met menthol, ook makkelijker toe te passen dan een badje met havermout. Toen het wat minder erg werd, vond N gewone talkpoeder fijn. Maar hier viel het idd erg mee, was maar 2 dagen ofzo.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_189360005
Inderdaad Kidsclin Luna, B had het toen hij een stukje jonger was, maar dat hielp iig.

B blijft maar kwakkelen met net wel net niet ziek. Begin van de week had ie koorts, nu niet meer. Maar elke dag rond 15:00 stort ie gewoon in. Lijkbleek, doodmoe, nergens meer zin in.
Ik moet vandaag echt naar mijn werk maar haal hem eerder op, BSO afgezegd. Morgen is de uitslag van de knutselwedstrijd waar hij al sinds zondag naar aftelt dus hij wilt morgen absoluut niet thuisblijven. En morgenmiddag heeft ie een kinderfeestje in Monkeytown, maar eens kijken of dat verstandig is morgen...
En hij had enorm in zijn bed geplast gisterenavond. Echt zeik en zeik en zeiknat. Ik ging om 21:30 even kijken bij hem en hij dreef erin, arm jochie. Maar gewoon slapen....Zo moe is hij dus.

Is het de herfstblues of zou hij toch wat ziekjes zijn (hij eet en drinkt goed, is tot dat instortmoment actief en geen koorts). We hebben een druk weekend vol feestjes voor de boeg maar ik denk dat we hem maar wat rustig houden en ons gaan opsplitsen.
pi_189379399
De drie blaasjes zijn inmiddels 300 ofzo, dus Ketel heeft zijn eerste ziek thuis dag te pakken en ik werk naast hem op de bank. :') Best gezellig, ware het niet dat hij er ook nogal huilerig van is nu. Hij is ook wel echt sneu, arme jongen.

Hopelijk gaat het morgen beter, want dan willen we naar opa en oma en daar heeft hij wel echt zin in.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 41% gewijzigd door lunapuella op 11-10-2019 12:17:17 ]
pi_189379865
Beterschap voor Ketel. Ik vond de waterpokken echt de vreselijkste kinderziekte die we gehad hebben (J had het heftig en was er echt ziek van).
Ook sterkte met je vader. Heftig is dat. Is er al een prognose?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189379882
Shit Luna :* is het enigszins positief bij je vader?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_189379892
Ook beterschap voor je arme Ketel. Waterpokken sucks
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:42:33 #10
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_189380000
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 11:54 schreef lunapuella het volgende:
De drie blaasjes zijn inmiddels 300 ofzo, dus Ketel heeft zijn eerste ziek thuis dag te pakken en ik werk naast hem op de bank. :') Best gezellig, ware het niet dat hij er ook nogal huilerig van is nu. Hij is ook wel echt sneu, arme jongen.

Hopelijk gaat het morgen beter, want dan willen we naar opa en oma en daar heeft hij wel echt zin in.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkte Luna, met Ketel en opa.. :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_189380063
De prognose lijkt redelijk oké, maar er moet sowieso intensief bestraald worden. En hij krijgt vandaag en maandag nog scans om zeker te weten of er geen uitzaaiingen zijn.
pi_189384589
We hadden het laatst toch over schoolfoto's? Wij hadde echt zo'n geluk deze keer. Kijktak!
Ben er zo blij mee! Door wel, maar daar hadden we wel 2x7 foto's voor :)

Knip!

[ Bericht 53% gewijzigd door Roomsnoes op 11-10-2019 23:28:48 ]
pi_189385765
Sterkte Luna! Als je vader nog niet onder behandeling is lijkt het me dat waterpokken nog geen kwaad kunnen, meestal zijn dat soort dingen pas gevaarlijk als door chemo of radiotherapie de weerstand laag is dacht ik. Hopelijk kunnen ze een beetje troost aan elkaar hebben.

Mooie foto’s Roomsnoes, zeker met de oogkleur van je dochter. Is dit standaard voor schoolfoto’s bij jullie? Dan begrijp ik ook waarom ze duurder zijn dan onze lopende band foto’s voor een poster. En matchende kleding O+
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_189386156
We mogen morgen gewoon langs komen inderdaad. :) Dacht ook al wel dat het geen kwaad zou kunnen, maar ja, better safe than sorry hè.

Prachtige foto's inderdaad Room. O+
pi_189386347
Prachtig Room O+ en wat een toffe kleren omg O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_189386551
Ja ze maken de foto’s bijna altijd buiten, weer of geen weer. En leuk he die truien! Mijn schoonmoeder breit veel voor ze :)
pi_189388132
Wauw, Roomsnoes... mooie foto's, mooie truien en mooie kindjes!

Fijn, lunapuella.
pi_189453692
Hier kwamen vandaag ook de schoolfoto's♡



Trotse mama hier♡
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:47:05 #19
327807 Mariposas
יה&#14
pi_189454753
Wat een leuke schoolfotos, GM en roomsnoes!
Hier zijn de schoolfoto’s pas in mei.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_189480217
Ah, hoera voor de moderne tijden. Ketel is nu op zijn eerste schoolreisje en we worden in de klassen-app live kapotgespamd met foto's. Ik zie hem knakworstjes eten en spelen met zijn beste vriendinnetje, komt helemaal goed dit. O+ En dat terwijl hij het eerder deze week nog heel erg spannend vond allemaal.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 13:00:57 #21
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_189480678
N is sinds de zomervakantie in de kleuterklas begonnen en het gaat nog niet helemaal soepel... ze was het enige nieuwe kindje in een groep die al sinds maart hetzelfde was, dus iedereen had al vriendjes gemaakt en ze komt er moeilijk tussen.
Normaal gesproken kan ze prima met anderen spelen, een op een met vriendjes, of met jongere of oudere kinderen en volwassenen gaat ze ook prima, maar met even oude kindjes niet zo goed, blijkbaar.
De juf zei dat ze vaak vraagt of ze mee mag spelen, maar als ze kindjes die al aan het spelen zijn, dan niets zeggen, denkt ze dat ze niet mee mag doen. Ze wil altijd graag de regels weten van alles voordat ze iets doet, dus ze wil dan blijkbaar graag horen dat die kinderen haar wat duidelijkheid/richting geven ofzo. Maarja, dat doen ze natuurlijk niet.
Hebben jullie tips om dit te coachen? Het gebeurt vooral op school, thuis herken ik dit niet zo. Dus ik kan er dan vanaf huis niet zoveel aan doen.

Verder vermaakt ze zich wel, maar dan vooral in haar eentje geloof ik.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_189481232
Het lijkt me dat haar juf dat daar op school dat moet coachen :) Wat gaf zij aan toen jullie dit bespraken?

En zo lang ze zich wel vermaakt is het goed toch? Soms heeft het ook gewoon tijd nodig.

F had na de zomervakantie ook moeite in de klas. Zijn vriendjes waren bijna allemaal doorgestroomd naar de middenbouw en hij had echt moeite met zijn plekje vinden in de klas. De juffen herkenden het ook en zouden er mee aan de slag gaan.

Er waren vooral veel jongens uitgestroomd waardoor de dynamiek in de klas opeens zo anders was. Ze doen nu bijv naamkaartjes op de stoelen leggen en niet vrije zitkeuze, en met spelen maken ze nu zelf koppels ipv de kinderen laten kiezen :) Kleine dingetjes die volgens mij wel goed helpen, samen met het betere slapen van hem (lang leve de stickers :+ ) is hij al een stuk beter gehumeurd :)
  donderdag 17 oktober 2019 @ 13:50:20 #23
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_189481505
De juf vroeg of wij het herkenden, maar nee dus. Ze zegt steeds tegen N dat ze lekker moet gaan spelen enzo.
Het zal zeker wel tijd nodig hebben, en er komen na de vakantie ook 3 nieuwe kindjes bij, dus dan wordt het alweer anders.
Ik was alleen verbaasd, want normaal is N het stralende middelpunt van iedere groep, dus ik had me zo'n beetje voorgesteld dat ze meteen het populairste kindje zou zijn en dat was niet zo :P
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_189506488
Wat vreemd dat ze sowieso de enige nieuwe sinds maart is... Is er zo weinig instroom op school? Hier startte O na de zomer met 8 nieuwe kinderen. En pas in het nieuwe jaar komen daar nog 1 of 2 kinderen bij. (bij die 8 zitten overigens ook al alle kinderen die tot de herfstvakantie jarig waren, er zit dus nu nog een 3-jarigen in de klas).

Ik zou dit overigens ook een taak vinden van de juf om een keer te begeleiden. Nu is mijn ervaring wel dat kleuters op een rare manier sociaal zijn. We kwamen gisteren in de speeltuin een vriendje tegen, en vandaag toevallig een vriendinnetje, maar er kon geen begroeting vanaf (van beide kanten), terwijl hij heel veel speelt met dat vriendinnetje op school, dat zijn echt twee handen op een buik. Maar daar werd ze compleet genegeerd (en vice versa). Zelf kun je weinig meer dan aangeven dat ze gewoon aan kan sluiten tenzij ze echt zeggen dat ze niet mee mag doen, of wellicht zelf contact leggen met ouders en 1 op 1 buiten school af spreken zodat ze die kinderen ook wat meer leert kennen.

O is gisteren uitgenodigd voor zijn eerste partijtje! Van een oudste kleuter zelfs! Ik ben trots :D Zo blij dat hij het zo goed doet op school. Ik merk ook echt een verandering aan hem, zowel positief als negatief overigens. Hij durft en doet veel meer en is veel socialer geworden, maar tegelijk is hij nu af en toe een stuiterbal die doof is voor correcties. Best vermoeiend. En ik ben ook wel blij dat het nu even vakantie is, daar waren we allemaal wel aan toe. En ik heb zelf al contact met twee ouders, dus ik ben ook trots op mezelf! :')
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_189573033
Wat goed FF. Kunnen Willem en ik bij jullie in de leer?

Meld dus, met een verse kleuter. En vooral ik heb het momenteel best wel zwaar. Ik houd me nu vooral bezig met de logistiek: wie brengt hem weg en wie haalt hem en waar wordt ie opgevangen. En dat in samenwerking met een nieuwe baan van mij per 1 november, dus dat maakt het voor mij ook best wel onzeker hoe het allemaal gaat lopen.
En ik vind hem zo klein met zo’n grote rugzak op zo’n grote school Waar hij 5 dagen per week naar toe moet. En daarbij komt dan ook nog dat ik sociaal gezien echt niet makkelijk had op school en dat projecteer ik op hem. Ik hoop zo dat Willem wel zijn sociale plekje gaat vinden...

Willem zelf vindt het erg leuk op school zegt ie. Hij heeft alleen erg veel bevestiging nodig (20 x per ochtend vragen of ik hem echt kom ophalen bijvoorbeeld), dus het is ook voor hem spannend en onzeker uiteraard.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:47:31 #26
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_189573882
Olle is 5 geworden. Knappe gast en ik ben een trotse tante.

Het gaat zo snel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laatste kleuterklas

By the way, ik ben sararaats maar nickchange.

[ Bericht 26% gewijzigd door Pinnenmutske op 22-10-2019 23:53:04 ]
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_189575068
Adriaan, gefeliciteerd met Willem! Welkom bij de kleuters.
pi_189575946
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 13:50 schreef SaskiaR het volgende:
De juf vroeg of wij het herkenden, maar nee dus. Ze zegt steeds tegen N dat ze lekker moet gaan spelen enzo.
Het zal zeker wel tijd nodig hebben, en er komen na de vakantie ook 3 nieuwe kindjes bij, dus dan wordt het alweer anders.
Ik was alleen verbaasd, want normaal is N het stralende middelpunt van iedere groep, dus ik had me zo'n beetje voorgesteld dat ze meteen het populairste kindje zou zijn en dat was niet zo :P
Ja, lastig he. Maar het hoort er soms toch een beetje bij. I is een beetje hetzelfde, maar vond het na de verhuizing ook even lastig om haar draai weer te vinden in een nieuwe klas. Het komt echt wel goed. Nieuwe kindjes zijn goed, denk ik, dan verandert de groep vanzelf. Leraren kunnen natuurlijk wel allerlei dingen doen om te zorgen dat nieuwe kinderen worden opgenomen in de groep. Er zijn bijv spelletjes voor, die doen ze bij I in de klas wel.

Leuk om de (school)foto's te zien, al heb ik die van Room gemist.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189608762
Wij hebben net een eerste gesprekje gehad met de juf "hoe gaat het nu na starten gesprek".
Hij is niet veel anders dan thuis. Dat is leuk om te horen!

Ik had een lijstje ingevuld met hoe hij thuis is en hoe wij hem kennen. De juf herkende hem daar zeker in. Ze vond het grappig te lezen dat ik erbij had geschreven bij extra: "groot gevoel voor rechtvaardigheid en verantwoording. Hij observeert graag situaties."

In de klas doet hij dat dus ook. Observeerde dan klasgenootjes in hun (startende)spel en kijkt zo of hij een ingang vind om aan te sluiten. Of hij helpt "spelregels" af te spreken. Of meld bij de juf dat ze het niet afgesproken krijgen en ze hulp nodig hebben met praten.

Hij ligt aardig in de groep en begint al vriendjes te maken. Aan de vriendeninvulboekjes ligt het niet :')

Binnenkort gaan ze naar een ander dorp om daar poppentheater te kijken. Ik vind dat nogal wat. Met name ook over de veiligheid met vervoer, want toen ik het raar vond niks te lezen over hoe het zat met de veiligheidsstoeltjes kreeg ik respons "incidenteel vervoer dus hoeft niet in stoelen". Er werd gevraagd aan ouders om kindjes te rijden in personenauto's naar en van.

Hoe gaan zulke uitjes bij jullie?
Schudden voor gebruik
pi_189608763
Ik vond de schoolfotos echt niet mooi. En rete duur! Voor 1 digitaal bestand betaal je 21,5 euro.... en dat voor een foto die niet leuk is :)

We laten dat lekker aan ons voorbij gaan. Zelf schieten wij geregeld mooie foto's en hadden net een broer - new born shoot gehad bij een bevriende fotografe O+
Schudden voor gebruik
pi_189608939
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 04:48 schreef Stippelrientje het volgende:
Hoe gaan zulke uitjes bij jullie?
Fijn dat hij zich fijn voelt in de klas!
Bij incidenteel vervoer is een autostoel inderdaad wettelijk niet verplicht. Ik vraag als leerkracht wel altijd of ouders een stoeltje meegeven. En als mijn kind op uitstapje gaat zal ik altijd een stoeltje meegeven en aangeven dat mijn kind erop móet zitten van mij.
pi_189609249
Bij een uitje met vervoer met personenauto's wordt hier altijd duidelijk gezegd dat alle kinderen een zitverhoger mee moeten nemen naar school.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_189609433
Ketel heeft nu pas één uitje met school gehad, dat ging met een bus (met gordels). Voor de auto die voor de zekerheid mee ging werden zitverhogers geregeld.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 08:59:16 #34
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189609653
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 04:48 schreef Stippelrientje het volgende:
Hoe gaan zulke uitjes bij jullie?
Ik ga vrijwel altijd mee. En anders laat ik het los, school weet echt wel wat ze doen met andermans kinderen.
KuikenGuppy
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:03:53 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_189609717
Henka gaat vandaag ook op een uitje mee in de auto van een ander, zonder stoeltje. Ik geloof niet dat ik dat heel erg vind. Ze gaan naar de rand van het dorp. Ik werd vroeger zelf ook altijd zo vervoerd.
Natuurlijk is het vreselijk als er net dan een enorme crash plaatsvindt, maar die kans is ten eerste zeer klein en ten tweede is het ook niet gezegd dat het dan met zitverhoger schadevrij zou blijven.
Wellicht te nonchalant maar ach, zo ben ik ;)
disclaimer
pi_189609826
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 09:03 schreef SQ het volgende:
Henka gaat vandaag ook op een uitje mee in de auto van een ander, zonder stoeltje. Ik geloof niet dat ik dat heel erg vind. Ze gaan naar de rand van het dorp. Ik werd vroeger zelf ook altijd zo vervoerd.
Natuurlijk is het vreselijk als er net dan een enorme crash plaatsvindt, maar die kans is ten eerste zeer klein en ten tweede is het ook niet gezegd dat het dan met zitverhoger schadevrij zou blijven.
Wellicht te nonchalant maar ach, zo ben ik ;)
Ik weet niet of ik het nonchalant of gewoon realistisch vind. Ik kan me de kinderfeestjes met vervoer in de achterbak nog herinneren, wat een lol! Geloof niet dat dat tegenwoordig nog gebeurd.

En wat Hupje zegt: een stoelverhoger/kinderstoel meegeven en vragen of de leerkracht er op toe wil zien dat ze daar in komt te zitten. Kan me niet voorstellen dat er dan leerkrachten of ouders zijn die dan 'nee' zeggen :) En vanuit mijn eigen ervaring voelen zowel leerkracht als ouders die meerijden zich uitermate verantwoordelijk voor de kinderen in hun auto. Andermans kinderen zou ik extra in het oog houden t.o.v. mijn eigen kind denk ik.
pi_189609847
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 09:14 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik het nonchalant of gewoon realistisch vind. Ik kan me de kinderfeestjes met vervoer in de achterbak nog herinneren, wat een lol! Geloof niet dat dat tegenwoordig nog gebeurd.

En wat Hupje zegt: een stoelverhoger/kinderstoel meegeven en vragen of de leerkracht er op toe wil zien dat ze daar in komt te zitten. Kan me niet voorstellen dat er dan leerkrachten of ouders zijn die dan 'nee' zeggen :) En vanuit mijn eigen ervaring voelen zowel leerkracht als ouders die meerijden zich uitermate verantwoordelijk voor de kinderen in hun auto. Andermans kinderen zou ik extra in het oog houden t.o.v. mijn eigen kind denk ik.
Precies dat bovenste ja! Ik weet bijgod niet meer wat er allemaal bij die kinderfeestjes gebeurde, maar die rit naar huis in de achterbak staat nog op mijn netvlies gebrand :) Geweldig was dat.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:45:09 #38
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189610261
Vroeger waren er wel de helft minder auto's op de weg (5 miljoen in 1990 versus 11 miljoen in 2019) en de gemiddelde snelheid was lager, dus die vergelijking vind ik niet helemaal op gaan ;).
KuikenGuppy
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:47:34 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_189610299
Ja klopt. Voor een uitje over de snelweg 50 kilometer verderop zou ik het ook niet chill vinden. Voor een uitje naar het bos over een 50km/u binnendoorweg vertrouw ik het wel.
disclaimer
pi_189610428
Hier hadden ze pas ook een uitje een kilometer of 5 verderop, route binnendoor. B heeft op een zitverhoger gezeten die de betreffende moeder over had. Is wel een goede om een zitverhoger te kopen, die hebben we niet en moeten we uiteindelijk wel hebben.
Ik heb een tijd geleden wel de autoverzekering aangepast, wij hadden geen inzittende verzekering namelijk.

B heeft zo'n leuke Herfstvakantie O+ Gisteren was hij alleen met mijn vrouw en ze opperde van alles om samen te doen (Drievliet, Oud Valkeveen, bioscoop, zwemmen, kabouterpad). Maar hij wilde thuisblijven en met haar samen de Kerst Lego sets in elkaar zetten. O+ O+ O+ Veel te vroeg natuurlijk, maar ach. En 's avonds hebben ze samen pannekoeken gebakken.

Hij is de hele week al zo vrolijk, hij was zo toe aan vakantie. Hij heeft weer energie en kleur in zijn gezicht.
pi_189610707
Ik heb een extra stoelverhoger aangeschaft die ik mee kan geven. Overigens zit Twix nog in een groep 1 stoel want die weegt net 12 kilo en is 95 centimeter.
Diezelfde zitverhoger gebruik ik overigens ook bij speelafspraakjes. Nu we nog niet in de wijk wonen waar de school staat, ga ik veel met de auto. Een kindje wat komt spelen kan dan dus altijd op een stoelverhoger in mijn auto.
pi_189610766
Hier ook een extra zitverhoger, altijd handig als het stoeltje nog in de andere auto zit O-)

F en ik waren afgelopen week naar het theater geweest, naar Dolfje Weerwolfje. We hebben al meerdere boeken gelezen en die vond hij erg leuk. De voorstelling was ook erg leuk, maar F vond het vooral erg spannend. Hij wilde dan ook de zaal uit. Ik was er een beetje verbolgen over, want het was niet spannend vond ik :? Vond het achteraf niet zo fraai van mezelf dat ik primair zo reageerde, dat hebben we later ook samen besproken. Dat ik nu nooit zal weten of Dolfje en de heks vrienden gaan worden neem ik dan maar voor lief :')
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:35:27 #43
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_189610800
Wat kinderen eng vinden snap ik ook niet zo goed... we lezen veel Roald Dahl en dat is soms best eng (de reuzen bij de GVR hebben we overgeslagen), maar N wilde niet het boek van draakje Kokosnoot lezen, want dat vond ze te eng 8)7
Ze zegt nu ook vaak dat ze bang is, bijv. als het buiten donker is ofzo, en dan vind ik het ook moeilijk om te zeggen 'stel je niet aan'.... (mijn moeder zegt dat in zulke situaties dus wel gewoon tegen N.. kunnen we gelijk bekijken wat het beste werkt :D )
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_189610832
hier zijn alle draken en dinosaurussen eng. Als er ergens op tv een dino is, dan moet de tv bijvoorbeeld ook gelijk uit.

Pff, T is van de week ziek geweest (en daarna wij allemaal :( ), en heeft daarna weer ouderwets buien met woedeaanvallen. Wat zou dat toch zijn, dat dat ziek zijn dat teweeg brengt? Hij ligt echt op de grond te krijsen, en rent gillend door het huis. Vind het heel moeilijk om mee om te gaan.
pi_189611713
Mijn theorie is dat ze zich eigenlijk gewoon nog wat lamlendig voelen en dat op die manier afreageren. Niet meer echt ziek, maar ook niet helemaal beter. Beetje zoals wij chagrijnig reageren op dingen waarbij we normaal gesproken onze schouders ophalen :+.

Wel echt ontzettend irritant. En herkenbaar.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:30:11 #46
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_189614738
Vanaf welke leeftijd leren ze in Nederland zwemmen? Olle is 5 en gestart in Zundert. Waterratje.

🇧🇪
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_189616927
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 08:59 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik ga vrijwel altijd mee. En anders laat ik het los, school weet echt wel wat ze doen met andermans kinderen.
Zo zat ik er ook in, ik gaf toen het nog nodig was qua lengte altijd een stoelverhoger mee. Nu is dochter 9 en hoeft dat niet meer. En daar ging het ook gelijk mis. In verband met te weinig plekken stopte men mijn dochter en een ander kindje in één gordel voor een rit van een ongeveer 20 min met max. snelheid 80km/u of bij andere route zelfs 120km/u.
De situatie op zicht vond ik al heel ernstig en maakte me boos, maar ik werd pas echt boos toen bleek dat de moeder waar dit in de auto gebeurde samen met de juf in de auto zat én haar eigen kind wel een eigen gordel had gegeven. Als ik erover nadenk word ik er nog steeds boos over. :{
pi_189617391
Twee kinderen in 1 gordel?! Met die snelhede ? Wattefak?! Dan liever de achterbank. Als zo’n goedel scheef zit is dat levensgevaarlijk met die snelheden.
Neem aan dat je dit aangekaart hebt..?
pi_189617726
Wow Nikkie. Niet normaal zeg. Ik zou ook woest zijn.
Als ik niet mee ga laat ik het ook los.
Ik heb hier ook wel zelf een feestje gegeven waar we geen genoeg autostoeltjes hadden. Ik heb dat vooraf aangegeven bij de ouders. De kleinste kinderen zaten in de autostoeltjes. Elk kind had wel zijn of haar eigen gordel.
pi_189634531
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 10:32 schreef Fazz het volgende:
Hier ook een extra zitverhoger, altijd handig als het stoeltje nog in de andere auto zit O-)

F en ik waren afgelopen week naar het theater geweest, naar Dolfje Weerwolfje. We hebben al meerdere boeken gelezen en die vond hij erg leuk. De voorstelling was ook erg leuk, maar F vond het vooral erg spannend. Hij wilde dan ook de zaal uit. Ik was er een beetje verbolgen over, want het was niet spannend vond ik :? Vond het achteraf niet zo fraai van mezelf dat ik primair zo reageerde, dat hebben we later ook samen besproken. Dat ik nu nooit zal weten of Dolfje en de heks vrienden gaan worden neem ik dan maar voor lief :')
Ja, ik kan me dat best voorstellen, dat je in eerste instantie zo reageert.
I was ook naar het theater deze week, naar een voorstelling van Jeugdtheater Rabarber. Dat vond ze erg leuk, maar zat ook een eng stukje in. Het speelde zich af in een circus en ze deden messenwerpen na. Het hielp dat vriend meteen uitlegde dat het nep was en hoe je dat kon zien. De geheimen van het toneel prijsgegeven maar vooruit. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189641546
En hoe leg je het uit als je bijvoorbeeld aangehouden wordt? Of toch een ongeluk krijgt?

Ze moeten een km of 7 op een drukke 80km/h waar altijd van alles gebeurd.

(Bij ons zit wurm altijd in een zitverhoger met rug en van die zijkanten.)

Ik geloof dat ik het er niet minder spannend om vind. :')
Schudden voor gebruik
pi_189641552
Lekker samen lego bouwen! Klinkt als een super fijn dagje.
Schudden voor gebruik
pi_189643208
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 18:25 schreef Roomsnoes het volgende:
Twee kinderen in 1 gordel?! Met die snelhede ? Wattefak?! Dan liever de achterbank. Als zo’n goedel scheef zit is dat levensgevaarlijk met die snelheden.
Neem aan dat je dit aangekaart hebt..?
Jazeker, na even tot 10 geteld te hebben. ;)
Ze begrepen het wel maar zeiden ook dat het uitje anders niet door had kunnen gaan. Ik heb aangegeven dat ze dan L voortaan maar op school laten. Ik heb veel liever een uitje wat niet door gaat dan dit. L heeft ook de instructie dat ze niet meer mee hoeft als mensen haar met zijn tweeën in een gordel willen stoppen.

Wij vierden gisteren Halloween in de wijk. T en S vonden het geweldig en ze waren vooral heel stoer. Het maakte niet uit hoe eng iets eruit zag of klonk, ze stapten er gewoon op af. Uiteraard met als ultieme beloning een snoepje, maargoed. Ze zijn er wel van onder de indruk, want vanmorgen tijdens het ontbijt hadden ze het er nog uitgebreid over.
Alle verzamelde snoepjes zijn ook al op, de ene helft gisteravond en de andere helft vanmorgen om 6 uur. :')
pi_189643920
Ik snap sowieso de noodzaak voor uitjes buiten school niet als het niet aan te lopen is. Overal wordt geklaagd over werkdruk etc, stop dan gewoon gelijk dit soort uitjes (iig in de onderbouw), dat scheelt een hoop geregel en gedoe. 1 schoolreisje is voldoende imo.

Maar ik zou persoonlijk mijn kind waarschijnlijk ook gewoon zonder Stoelverhogers/stoeltje meegeven voor een klein stukje. Wèl in een eigen gordel natuurlijk.

Wat leuk Nikki! Waren ze zelf ook verkleed? O heeft gisteren in de stad Halloween gevierd, een soort vossenjacht X halloween. Hij weigerde alleen om zich te verkleden en hij wilde ook eigenlijk niet mee doen, tot we samen zijn eerste snoepje ophaalden, daarna werd hij heel enthousiast en rende hij met een van z’n neefjes in het rond. Alleen bij de heks wilde hij geen snoepje halen. En z’n neefjes en nichtjes aten gelijk alles op, O had uit zichzelf alles bewaard om aan papa te laten zien. Uiteindelijk besloot hij toch nog twee spekjes op te eten aangezien papa die toch niet lekker vond.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_189644824
Sorry, ik spring aan; FF maar wat heeft werkdruk met een uitje te maken? Bij mijn vrouw ligt de enorme werkdruk na schooltijd.

Vanochtend weer voetbaltraining, B is echt een lange slungel aan het worden. Er zijn best wel wat kindjes nu van 4 en 4,5 jaar. Dan torent hij daar echt bovenuit. En hij vond het weer zo leuk O+
pi_189644868
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 10:20 schreef FlyingFish het volgende:
Ik snap sowieso de noodzaak voor uitjes buiten school niet als het niet aan te lopen is. Overal wordt geklaagd over werkdruk etc, stop dan gewoon gelijk dit soort uitjes (iig in de onderbouw), dat scheelt een hoop geregel en gedoe. 1 schoolreisje is voldoende imo.

Maar ik zou persoonlijk mijn kind waarschijnlijk ook gewoon zonder Stoelverhogers/stoeltje meegeven voor een klein stukje. Wèl in een eigen gordel natuurlijk.

Wat leuk Nikki! Waren ze zelf ook verkleed? O heeft gisteren in de stad Halloween gevierd, een soort vossenjacht X halloween. Hij weigerde alleen om zich te verkleden en hij wilde ook eigenlijk niet mee doen, tot we samen zijn eerste snoepje ophaalden, daarna werd hij heel enthousiast en rende hij met een van z’n neefjes in het rond. Alleen bij de heks wilde hij geen snoepje halen. En z’n neefjes en nichtjes aten gelijk alles op, O had uit zichzelf alles bewaard om aan papa te laten zien. Uiteindelijk besloot hij toch nog twee spekjes op te eten aangezien papa die toch niet lekker vond.
Dat ligt er ook aan waar je woont... bij ons op school gaan ze ieder thema( zo'n 4 per jaar) op n uitje... educatief en erg leuk. En volgens mij ligt daar niet het werkdrukprobleem, maar ligt dat juist iN alles eromheen.
S. 2014
J. 2016
pi_189645701
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 11:25 schreef exode het volgende:
Sorry, ik spring aan; FF maar wat heeft werkdruk met een uitje te maken? Bij mijn vrouw ligt de enorme werkdruk na schooltijd.

Vanochtend weer voetbaltraining, B is echt een lange slungel aan het worden. Er zijn best wel wat kindjes nu van 4 en 4,5 jaar. Dan torent hij daar echt bovenuit. En hij vond het weer zo leuk O+
Zo’n uitje moet ook geregeld en voorbereid worden natuurlijk, en dat gebeurt niet tijdens de les. Ik ben een aantal jaar met groep 8 mee op kamp geweest, en daar waren het juist dit soort extra dingen waar over geklaagd werd door de leraren (van allerlei klassen). Het uitje zelf was het probleem niet, het geregel en ook regelmatig gedoe er omheen wel, zeker als ze geen fijne klassenouder hadden.

Dingen als kindertheater kunnen vaak ook gewoon prima naar school komen bijvoorbeeld, dat scheelt iig een deel van het geregel. Dat doen ze hier wel sowieso 1 keer per jaar voor de onderbouw.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_189649387
Mijn vrouw staat al 13 jaar voor de klas en heeft 0 uitjes voorbereid. Bij haar op school doet de OR dat of stagiares.
De jaren dat ze groep 8 draaide, bereidde ze de musical onder lestijd voor en kamp werd door de ouders en kinderen gedaan.

De werkdruk ligt op hele andere gebieden, helaas.
pi_189655743
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 16:00 schreef exode het volgende:
Mijn vrouw staat al 13 jaar voor de klas en heeft 0 uitjes voorbereid. Bij haar op school doet de OR dat of stagiares.
De jaren dat ze groep 8 draaide, bereidde ze de musical onder lestijd voor en kamp werd door de ouders en kinderen gedaan.

De werkdruk ligt op hele andere gebieden, helaas.
Dat zal dan wel per school verschillen. Dit schoolkamp werd iig altijd door de leraren voorbereid, inclusief boodschappen en dergelijken. Ze wilden er daar juist pertinent geen ouders bij. En uitjes regelden ze ook (iig grotendeels) zelf samen met de klassenouder. Sowieso kregen ze zelf de klagende ouders hierover op hun dak. Geen idee hoe dat op O’s school gaat, daar gaan iig wel ouders mee op kamp.

Maar goed, de hoeveelheid werk voor leraren maakt me hiervoor niet zoveel uit, dat is hun zaak. Ik vind alleen veel uitjes op school an sich weinig toevoegen, zeker bij de onderbouw. Tegelijkertijd kan ik me er ook niet echt druk om maken als school dat wel graag wil, last hebben we er ook niet van.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_189656589
Ff zijn er op andere scholen zoveel uitjes dan? B heeft er inclusief schoolreisje 2 dit schooljaar.

Iets heel anders:
Mijn vrouw is al bezig met haar Kerst Lego in elkaar zetten. B helpt veel mee en vindt dat zo gezellig. Vandaag na het eten ging mijn vrouw Juul in bad doen en ik was voetbal aan het kijken.
Heeft B bijna een heel boekje van de Kersttrein doorgewerkt. Dat is best lastig kan ik je vertellen. Wij stonden echt versteld. En hij reageerde echt zo van 'whats the big deal?!'
Hij wordt zo groot :)
pi_189657114
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 20:59 schreef exode het volgende:
Ff zijn er op andere scholen zoveel uitjes dan? B heeft er inclusief schoolreisje 2 dit schooljaar.

Iets heel anders:
Mijn vrouw is al bezig met haar Kerst Lego in elkaar zetten. B helpt veel mee en vindt dat zo gezellig. Vandaag na het eten ging mijn vrouw Juul in bad doen en ik was voetbal aan het kijken.
Heeft B bijna een heel boekje van de Kersttrein doorgewerkt. Dat is best lastig kan ik je vertellen. Wij stonden echt versteld. En hij reageerde echt zo van 'whats the big deal?!'
Hij wordt zo groot :)
Hier staan er 2 voor dit najaar nog gepland (bibliotheek en egel-opvang, beide op loopafstand), en wat er in het voorjaar bij komt is bij ons nog niet bekend, alleen de schoolreis (waarvan de bestemming nog onbekend is).

Wat knap! Wij hebben de kersttrein ook, maar de meeste kerstdingen zijn inderdaad best pittig om in elkaar te zetten, was merendeel 12+ dacht ik. O had vandaag voor het eerst de T-Rex ontsnapping (van Lego junior) zelf in elkaar gezet nadat ik op zijn aanwijzing steeds het goede blokje aan gaf. Voor Sinterklaas gaat er dus nog een nieuwe echte LEGO-set op zijn verlanglijstje. Wanneer heeft B de overstap gemaakt van duplo naar gewone LEGO?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_189657469
B is naar Lego gegaan toen hij 3,5 was. Toen kreeg hij van ons van die junior sets. En de oude Lego van mijn vrouw werd van zolder gehaald. Echt bouwen deed ie niet hoor, muurtjes en wegenplaten aan elkaar maken.

Dat ie zelf de gewone Lego uit boekjes kan maken, is sinds zijn 5e denk ik. Die sets vanaf 6 jaar.

Ik zit wel echt vaak met hem aan tafel te bouwen. Fantasie bouwsels, heerlijk vinden we dat. Kunnen we uren mee zoet zijn.

De Duplo is vrijdag van zolder gehaald voor Juul en daar bouwt hij nu ook weer mee.

[ Bericht 11% gewijzigd door exode op 27-10-2019 21:37:55 ]
pi_189661214
Hier gaat duplo en lego afwisselend. Duplo is weer in trek sinds de knikkerbaan optie. Lego creations boekjes vind hij leuk om te maken. Dat is o.a. beestjes namaken.

Betreft uitjes.. na de zomervakantie gestart met opbouwen en wennen. En hij heeft al 3 uitjes gehad. Aanloop afstand. Dit is de eerste keer met vervoer. Overigens is dit ook pas de eerste keer dat ik het van te voren hoor dat ze van school gaan. Ik voel mij dan zo een zeikerd, maar ik wil gewoon graag weten waar mijn kind is en met wie.
Schudden voor gebruik
pi_189663934
Hoi, LuDann hier. Voorzichtige aanhaak (zie 'hoe gaat het nu met ons').

M'n oudste gaat ook sinds september naar school, ze vindt het gelukkig enorm leuk. O+ Ik vind het vooral ook heel druk. We hebben al iets van 4 ouderavonden gehad, een ouder-kind gesprek, een schoolreisje ver weg, leidsterdag van de BSO, jaarfeest, schoolfoto's, studiedagen, kinderboekenweek... Vergt veel mentale arbeid zeg maar. :P Is het bij jullie ook zo druk?
pi_189664330
RM, welkom!

B is begin september met het schooljaar begonnen, hij heeft een startgfeest/speurtocht gehad 's avonds en hij is 1 ochtend naar het bos hier dichtbij geweest.
We hebben de informatieavond overgeslagen, B is van eind februari dus die gaat zijn '3e' kleuterjaar in.
Maar 4 ouderavonden?? Waarover allemaal?
pi_189664532
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 10:11 schreef Roxy_Monke het volgende:
Hoi, LuDann hier. Voorzichtige aanhaak (zie 'hoe gaat het nu met ons').

M'n oudste gaat ook sinds september naar school, ze vindt het gelukkig enorm leuk. O+ Ik vind het vooral ook heel druk. We hebben al iets van 4 ouderavonden gehad, een ouder-kind gesprek, een schoolreisje ver weg, leidsterdag van de BSO, jaarfeest, schoolfoto's, studiedagen, kinderboekenweek... Vergt veel mentale arbeid zeg maar. :P Is het bij jullie ook zo druk?
Dat vind ik wel heel erg druk! Sjaak volgt dagbehandeling en wij zijn 2x daar geweest voor een gesprek van een uur, 2x is er iemand hier thuis geweest en hij is 1x naar het bos gelopen met zijn klas.
  maandag 28 oktober 2019 @ 11:12:45 #67
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_189664581
Hier ook wel druk maar dat hoort bij de vrije school... ik ga 1x per 2 weken wandelen met de klas, 1x per 3 weken moet je helpen de klas schoonmaken en 1x per 2 weken fruit schillen. Verder schoolfoto's, 1 ouderavond (die hebben we gemist) en 1 gesprek met de juf.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_189664611
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 11:12 schreef SaskiaR het volgende:
Hier ook wel druk maar dat hoort bij de vrije school... ik ga 1x per 2 weken wandelen met de klas, 1x per 3 weken moet je helpen de klas schoonmaken en 1x per 2 weken fruit schillen. Verder schoolfoto's, 1 ouderavond (die hebben we gemist) en 1 gesprek met de juf.
Jemig, wat een bijdrage wordt er verwacht zeg! Hebben alle kinderen 1 niet werkende ouder ofzo, als je allebei werkt is dat toch niet te doen :?
  maandag 28 oktober 2019 @ 11:19:03 #69
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_189664644
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2019 11:15 schreef Fazz het volgende:

[..]

Jemig, wat een bijdrage wordt er verwacht zeg! Hebben alle kinderen 1 niet werkende ouder ofzo, als je allebei werkt is dat toch niet te doen :?
De meeste ouders lukt het wel... ik denk dat ouders dit van tevoren weten als ze voor de vrije school kiezen. Want er zijn ook nog knutselavonden voor Sinterklaas en voor palmpasen, en je mag ook nog elke maandag liederen meezingen in de aula ( :D )
En niet te vergeten drakenbrood bakken voor het Michaelsfeest...

[ Bericht 3% gewijzigd door SaskiaR op 28-10-2019 11:34:26 ]
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 28 oktober 2019 @ 11:28:17 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_189664771
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2019 11:15 schreef Fazz het volgende:

[..]

Jemig, wat een bijdrage wordt er verwacht zeg! Hebben alle kinderen 1 niet werkende ouder ofzo, als je allebei werkt is dat toch niet te doen :?
Da's een beetje inherent aan het type onderwijs denk ik. Op de montessori hadden ze ook elke week ouders nodig voor van alles. Daar deden ze dus met kerst 5 dagen achter elkaar knutseldingen :'( en bij elk knutselding waren 2 ouders nodig per dagdeel. Dan heb je dus 20 ouders nodig (of mensen die bereid zijn dubbele diensten te draaien). En da's alleen nog voor de kerstknutsels he, daar zitten alle andere decemberactiviteiten nog niet eens bij. Ouderbijdrage was ook 200 euro per jaar.

Nu is er pas 1 keer om ouders gevraagd voor een boswandeling van een uurtje. En de ouderbijdrage is 25 euro per jaar. Maar misschien vervelen die kleuters zich wel dood hoor, hier. _O-
disclaimer
pi_189665188
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 10:51 schreef exode het volgende:
RM, welkom!

B is begin september met het schooljaar begonnen, hij heeft een startgfeest/speurtocht gehad 's avonds en hij is 1 ochtend naar het bos hier dichtbij geweest.
We hebben de informatieavond overgeslagen, B is van eind februari dus die gaat zijn '3e' kleuterjaar in.
Maar 4 ouderavonden?? Waarover allemaal?
Ehm, kennismaking, eentje over het creëren van een extra groep 1/2 wegens onverwachts grote instroom van kinderen, informatieavond over samenvoegen van 2 basisscholen, en nog eentje, maar weet niet meer waarover (daar ging mijn ex heen). Er is ook 1 ochtend in de week koffieleut voor de ouders.

Hier doen de ouders ook heel veel, misschien komt dat ook een beetje vanwege het dorpse. De ouders hebben de school een make-over gegeven van de zomer (schilderen, schoolplein opknappen) en zijn ook verantwoordelijk voor onderhoud van het plein bijvoorbeeld.
pi_189666639
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 11:28 schreef SQ het volgende:

[..]

Da's een beetje inherent aan het type onderwijs denk ik. Op de montessori hadden ze ook elke week ouders nodig voor van alles. Daar deden ze dus met kerst 5 dagen achter elkaar knutseldingen :'( en bij elk knutselding waren 2 ouders nodig per dagdeel. Dan heb je dus 20 ouders nodig (of mensen die bereid zijn dubbele diensten te draaien). En da's alleen nog voor de kerstknutsels he, daar zitten alle andere decemberactiviteiten nog niet eens bij. Ouderbijdrage was ook 200 euro per jaar.

Nu is er pas 1 keer om ouders gevraagd voor een boswandeling van een uurtje. En de ouderbijdrage is 25 euro per jaar. Maar misschien vervelen die kleuters zich wel dood hoor, hier. _O-
Bij onze montessori valt dat erg mee. Eigen bijdrage van 45 euro, en genoeg ouders die niks doen.. Je moet 1 keer per jaar schoonmaken, maar verder proberen ze veel op te vangen met klassenassistenten/stagaires. Natuurlijk wel wat ouderhulp als leesouder, biebouder, deco-ouder etc, maar dat valt allemaal wel mee.

Al ging het knutselfestijn vorig jaar een keer niet door.. Ze hadden voor 11 klassen elk 6 ouders nodig en dat op donderdagmiddag. En dan een paar dagen van te voren vragen. Dat was effe verkeerd gepland.
pi_189666713
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 13:46 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Bij onze montessori valt dat erg mee. Eigen bijdrage van 45 euro, en genoeg ouders die niks doen.. Je moet 1 keer per jaar schoonmaken, maar verder proberen ze veel op te vangen met klassenassistenten/stagaires. Natuurlijk wel wat ouderhulp als leesouder, biebouder, deco-ouder etc, maar dat valt allemaal wel mee.

Al ging het knutselfestijn vorig jaar een keer niet door.. Ze hadden voor 11 klassen elk 6 ouders nodig en dat op donderdagmiddag. En dan een paar dagen van te voren vragen. Dat was effe verkeerd gepland.
Hier ook Montessori en ik betaal 50 euro eigen bijdrage per jaar.

Er hangt wel een briefje aan het raam van het lokaal waarop je je kan aanmelden voor allerlei activiteiten. Ik werk vaak onder schooltijd, dus ik kan ook gewoon zelden. Vorig schooljaar heb ik welgeteld 3 x meegeholpen met iets en ik heb nooit de vraag van de juf gehad of ik wat vaker zou kunnen. Ze weet dat ik werk en meer dingen te doen heb.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sunshine1982 op 28-10-2019 14:11:52 ]
pi_189667502
3x in een schooljaar is toch prima Sun! Ik kan ook vaak niet overdag door werk of door de peuter. Wel heb ik laatst eten aangeleverd, dat lukt dan weer wel prima.
pi_189667665
quote:
7s.gif Op maandag 28 oktober 2019 14:39 schreef Fazz het volgende:
3x in een schooljaar is toch prima Sun! Ik kan ook vaak niet overdag door werk of door de peuter. Wel heb ik laatst eten aangeleverd, dat lukt dan weer wel prima.
Nou ja, er zijn zat moeders die wekelijks wat doen. Er is ook een moeder die elke week met de kinderen iets kookt. Zoiets lijkt me ook leuk, maar ja.. iets met brood op de plank.

Noor vraagt ook wel regelmatig wanneer ik ook op school kom helpen, want dat vindt ze zo leuk. Daarom heb ik de keren dat ik op school hielp vrij genomen. Ik voel me soms wat schuldig dat lang niet zo vaak kan dan andere moeders.
pi_189667787
Ik help sinds dit schooljaar elke donderdag bij de lunch, wat een happening is dat zeg oO<
  maandag 28 oktober 2019 @ 16:54:32 #77
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_189669474
Hier hadden ze geen informatieavond. Wel kindfocusgesprekken aan het begin van het jaar gehad. Woensdag hebben ze hun eerste uitje met de auto naar het bos. Autostoeltjes wordt gevraagd om mee te geven.
Vorig schooljaar (N en L zijn in maart begonnen) hebben ze 2 uitjes met auto’s gehad. 1x hadden ze thema vervoer en gingen ze dus door de tunnel, met het pontje etc om zo van alles te zien. 1x gingen ze naar het strand.
Als het kan proberen ze een uitje te doen die binnen het thema past. Hartstikke leuk.
Schoolfoto’s zijn hier in februari. Hallo bleke bekkies. (Niet dat N en L heel bruin worden 😂).
Ik help als ik kan wel mee op school.
pi_189669515


[ Bericht 100% gewijzigd door vencodark op 28-10-2019 17:00:42 ]
pi_189669553
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2019 13:51 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hier ook Montessori en ik betaal 50 euro eigen bijdrage per jaar.

Er hangt wel een briefje aan het raam van het lokaal waarop je je kan aanmelden voor allerlei activiteiten. Ik werk vaak onder schooltijd, dus ik kan ook gewoon zelden. Vorig schooljaar heb ik welgeteld 3 x meegeholpen met iets en ik heb nooit de vraag van de juf gehad of ik wat vaker zou kunnen. Ze weet dat ik werk en meer dingen te doen heb.
Ik zie nu dat ik in het kleutertopic post.. Bij de kleuters was er wel meer hulp nodig bij het knutselen, elke keer weer. Maar nu in de middenbouw(groep 3-4-5) echt een stuk minder.
Ik heb 1 info/introavond gehad (waar ik niet heen ben gegaan ivm andere ouderavond), 1 schoonmaakavond (in een uurtje klaar), 1 open ochtend koffie schenken(vooral veel gekletst en ik maak me vooral druk als bieb-coordinator (gemiddeld 2 uur per week, maar zelf in te delen). Dat is prima te doen als niet werkende.
pi_189673494
Hier ook Montessori, wij betalen ¤230 per jaar. Flink bedrag wel (zeker x3 straks...), maar ik ben tevreden over wat we er voor terug krijgen en ben blij dat de kosten voor ons niet van invloed hoeven zijn op de schoolkeuze. En hier ook veel helpende papa’s gelukkig. Bij timmeren waren er alleen vaders en het kerstdiner wordt ook altijd door vaders begeleid. Ik heb woensdag mijn vuurdoop als biebmiep. Verder moet ik ook veel hulpdingen laten schieten omdat ik geen oppas heb. Hierbij konden de meiden gelukkig mee en dit ligt me ook wel denk ik, luizenmoeder is aan mij niet besteed.

We zijn overigens ook erg blij met onze schoolkeuze nadat een van mijn neefjes op zijn eerste wendag op de andere potentiële school tijdens het buitenspelen gewoon zelf op pad kon gaan en toevallig door een mevrouw drie straten verderop gevonden werd en terug naar school gebracht werd... en wat werd afgedaan met “er was een invaller en van de gemeente mogen we geen hek om het schoolplein”.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_189673635
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 20:27 schreef FlyingFish het volgende:
Hier ook Montessori, wij betalen ¤230 per jaar. Flink bedrag wel (zeker x3 straks...), maar ik ben tevreden over wat we er voor terug krijgen en ben blij dat de kosten voor ons niet van invloed hoeven zijn op de schoolkeuze. En hier ook veel helpende papa’s gelukkig. Bij timmeren waren er alleen vaders en het kerstdiner wordt ook altijd door vaders begeleid. Ik heb woensdag mijn vuurdoop als biebmiep. Verder moet ik ook veel hulpdingen laten schieten omdat ik geen oppas heb. Hierbij konden de meiden gelukkig mee en dit ligt me ook wel denk ik, luizenmoeder is aan mij niet besteed.

We zijn overigens ook erg blij met onze schoolkeuze nadat een van mijn neefjes op zijn eerste wendag op de andere potentiële school tijdens het buitenspelen gewoon zelf op pad kon gaan en toevallig door een mevrouw drie straten verderop gevonden werd en terug naar school gebracht werd... en wat werd afgedaan met “er was een invaller en van de gemeente mogen we geen hek om het schoolplein”.
Ik vraag me af waar dan het verschil in zit. 230 euro per jaar tegenover 50 euro voor hetzelfde onderwijs. Ik vind het nogal een verschil.
  maandag 28 oktober 2019 @ 20:36:42 #82
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_189673700
Hier bij de kleuters 4 keer per jaar naar het bos (elk seizoen 1 keer) vervoer daarvoor wordt door de klassenouder geregeld, zitverhogers worden eigenlijk door elke ouder meegegeven. Verder sportdag, Sint, Kerst.

Het valt mij juist op dat er in groep 3 meer hulp gevraagd wordt. DIt jaar al 2 excursies, 1 sportdag, 1 bak-dag, en dan komen Sint en Kerst er nog aan. Verder is er elke week 3 ochtenden flitsen (tempo-lezen) waarbij ouders helpen (20 min meteen na start school, dus prima te doen voor mij, dus ik help 1 keer per week).

O, en for the record, een reguliere katholieke basisschool (zonder godsdienstonderwijs) met een ouderbijdrag van geloof ik ¤25 per kind.
  maandag 28 oktober 2019 @ 20:37:58 #83
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_189673731
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 20:33 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik vraag me af waar dan het verschil in zit. 230 euro per jaar tegenover 50 euro voor hetzelfde onderwijs. Ik vind het nogal een verschil.
De school bepaalt natuurlijk zelf waar dat aan op gaat. Extra les/ buitenspeel/ themamaterialen? Extra uitjes? Betaalde workshops/ gastlessen? Huur van locatie voor sportdag? Duurder schoolreisje?
  maandag 28 oktober 2019 @ 20:42:22 #84
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189673828
De ouderbijdrage gaat toch naar de oudervereniging? Daarvan worden bij ons extra dingen bekostigd, bijvoorbeeld cadeaus voor de meesters en juffen, Sinterklaas, kerst, etc.

Ik heb in groep 3 als klassenouder nog niks hoeven doen dit schooljaar :o. Alleen 3x luizenpluizen.
KuikenGuppy
pi_189673931
Ik weet dat wij sowieso relatief kleine klassen hebben (max 25 kinderen, meestal 20) en ook een kleine school zijn (8 klassen + kdv), dat zal er ook wel mee te maken hebben. En verder wat ze qua materiaal gebruiken natuurlijk. De midden- en bovenbouw hebben hier allemaal een tablet van school inclusief persoonlijke software en de ruimtes voor de lokalen staan vol met computers.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_189674077
Tja, steeds grotere tweedeling krijg je zo. Tussen ouders die zich dergelijk onderwijs wel kunnen veroorloven en ouders die dat niet kunnen. En alle gevolgen die dat verder heeft, ook nu met het lerarentekort.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189674243
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2019 20:37 schreef mousemicky het volgende:

[..]

De school bepaalt natuurlijk zelf waar dat aan op gaat. Extra les/ buitenspeel/ themamaterialen? Extra uitjes? Betaalde workshops/ gastlessen? Huur van locatie voor sportdag? Duurder schoolreisje?
Dat is ook zo. Maar toch... een verschil van 180 euro per kind (als ik even naar FF en mezelf kijk). In groep 3 krijgen de kinderen bij Noor zwemles en dan betaal je 25 euro extra voor een schooljaar. Ook redelijk goedkoop volgens mij. Is het niet zo dat het ook ligt aan de hoogte van subsidies die de scholen van de gemeenten krijgen?
pi_189674453
quote:
2s.gif Op maandag 28 oktober 2019 20:51 schreef Franny_G het volgende:
Tja, steeds grotere tweedeling krijg je zo. Tussen ouders die zich dergelijk onderwijs wel kunnen veroorloven en ouders die dat niet kunnen. En alle gevolgen die dat verder heeft, ook nu met het lerarentekort.
Behalve dat deze bijdrage niet verplicht is natuurlijk. Ik durf met zekerheid te zeggen dat er minimaal een tiental kinderen zijn waarvan de ouders dit geld niet kunnen en dus hoeven te betalen. En wellicht dat het ook daardoor duurder is voor de wel betalers, waarbij het ‘kleine school’ argument juist een nadeel is. Maar het verschil is wel groot idd.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_189674620
Nee, het ligt niet aan subsidies, een school is helemaal vrij in de hoogte van de ouderbijdrage, en ook waar die aan wordt uitgegeven. En dus een +1 op Franny: die ouderbijdrage zo hoog laten oplopen betekent dus dat mensen die die bijdrage niet kunnen opbrengen niet zullen kiezen voor een school met zo'n hoge bijdrage.

Er is nu trouwens ook een initiatief voor een wetsvoorstel dat scholen verbiedt om kinderen van ouders die die vrijwillige bijdrage niet betalen uit te sluiten van bijv. schooluitjes en gebruik van schooltablets (het gebeurt) (echt :{ ) .

Ohja. Hai! Ik was even weg. En toen miste ik het toch een beetje, hier. A is inmiddels 5 en reuzegezellig, vooral na lange schooldagen en als ze, zoals nu, ziek is :+ . Vanavond vertelde ze bloedserieus dat beter worden saai is, en straks 'kent de klas me niet meer mam'. Hokay. Vijf, dus.
pi_189674657
Razz O+ hey
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_189674689
Ik moet de rekening voor dit jaar nog krijgen, maar het zal om en nabij de 45 euro liggen qua eigen bijdrage. En daar komt dan nog overblijfbijdrage ivm continuerooster bij. Totaal zal het neerkomen op ongeveer +/-175 euro per kind. In de bovenbouw is het iets duurder ivm duurdere schoolreisjes (groter pretpark, verder weg etc.). Ik vind het best een smak geld als ik het x3 moet betalen, maar ben wel erg tevreden over de school.

Voor mensen die het niet kunnen betalen is de ouderbijdrage betalen toch overigens geen must? Ik heb me er nooit in verdiept, maar ze noemen de 45 euro bijdrage bij ons 'vrijwillig'. Of is dat alleen de naam maar is er niets vrijwilligs aan? Ik dacht dat basisonderwijs in principe kostenloos zou moeten zijn. Even afgezien van eventuele overblijfbijdragen dan, want daar kies je als ouder zelf voor. Overblijven is bij onze school zelfs met continuerooster geen must, je hebt dan alleen erg weinig tijd tussen de middag dus ik schat in dat 98+% gewoon overblijft.
pi_189674796
Dit herinnerde ik me nog:

Zeker zeven kinderen uit Hellevoetsluis hebben dagenlang met het schrikbeeld rondgelopen dat ze donderdagavond niet mee mogen eten tijdens het kerstdiner op hun school. Hun basisschool De Wateringe verbood hen de toegang, omdat hun ouders de vrijwillige ouderbijdrage niet hadden betaald. Vanavond zwichtte de schoolleiding onder alle protesten en na vragen van deze krant en besloot de kinderen toch toe te laten.

Dus ik zet een beetje mijn vraagtekens bij het vrijwillige, ook al gebeurd dit niet bij elke school.
pi_189674802
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 21:13 schreef Razzztwizzzle het volgende:

Er is nu trouwens ook een initiatief voor een wetsvoorstel dat scholen verbiedt om kinderen van ouders die die vrijwillige bijdrage niet betalen uit te sluiten van bijv. schooluitjes en gebruik van schooltablets (het gebeurt) (echt :{ ) .

Dit klinkt heel naar. Hoe kun je dat als school verzinnen. -O- Ik word vooral naar van het feit dat het hier vaak al om kwetsbare kinderen gaat die het thuis in verband met de financiële situatie niet makkelijk hebben en dan lopen ze op school ook nog tegen een muur aan. ;(

Tot zover de 'vrijwillige' bijdrage dus. -O-

En Razz :W
  maandag 28 oktober 2019 @ 21:23:48 #94
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_189674894
Vrijwillige bijdrage is vrijwillig, maar als niemand betaald zijn er bepaalde zaken die niet meer gedaan kunnen worden. Musical, schoolreis, Sint, kerst, Pasen, Kinderboekenweek, Vaderdag, Moederdag, Koningsspelen, onze schoolapp wordt er ook uit betaald.
Uitsluiten mag inderdaad niet meer.
pi_189674900
In naam is het vrijwillig, maar er zijn dus best wat scholen (vooral die met een hogere bijdrage) die de druk nogal opvoeren, om ervoor te zorgen dat het wel betaald wordt. Mensen in bijzijn van anderen aanspreken bijvoorbeeld of wat dreigende brieven sturen. Ik heb een keer zo'n brief gezien van een school in Den Haag. Dan krijg je niet bepaald de indruk dat het vrijwillig is..En dat kan dus zover gaan dat kinderen worden uitgesloten van bepaalde activiteiten. Mensen weten dat natuurlijk wel, om welke scholen dat gaat, en dus zullen mensen die zoiets niet kunnen betalen zo'n school mijden.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189674929
Hier is de ouderbijdrage wel echt vrijwillig, al verwachten ze wel dat je op gesprek komt om toelichting te geven als je hem niet kunt betalen. Dat werd in ieder geval tijdens de informatie avond zo verteld. Ik kan me niet meer herinneren hoeveel het was, maar het kwam neer op enkele tientjes per kind per jaar.

Razz. _O- Wolk had 2 weken terug ook zoiets. Ze had waterpokken (voor de 2e keer overigens, en ze heeft meteen een uitbraak veroorzaakt. :@) en ze had daar eigenlijk helemaal geen last van. Maar ze wilde toch niet naar school omdat ze het heel vervelend vond dat de andere kinderen die blaasjes in haar gezicht zouden zien. Erg zelfbewust, ik was daar verbaasd over.
pi_189675053
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 21:25 schreef Roxy_Monke het volgende:
Hier is de ouderbijdrage wel echt vrijwillig, al verwachten ze wel dat je op gesprek komt om toelichting te geven als je hem niet kunt betalen. Dat werd in ieder geval tijdens de informatie avond zo verteld. Ik kan me niet meer herinneren hoeveel het was, maar het kwam neer op enkele tientjes per kind per jaar.

Razz. _O- Wolk had 2 weken terug ook zoiets. Ze had waterpokken (voor de 2e keer overigens, en ze heeft meteen een uitbraak veroorzaakt. :@) en ze had daar eigenlijk helemaal geen last van. Maar ze wilde toch niet naar school omdat ze het heel vervelend vond dat de andere kinderen die blaasjes in haar gezicht zouden zien. Erg zelfbewust, ik was daar verbaasd over.
Als het echt vrijwillig is, dan hoef je m.i. ook niet op gesprek te komen waarom je het niet kan betalen. Vreemde gang van zaken.
pi_189675063
Hey Razz! Wat leuk dat je er weer bent!

Op de reguliere school waar Sjaak op zat was de ouderbijdrage ¤26,- geloof ik. Het schoolreisje was daar los van (nog ¤10,- dacht ik)-, maar daar hadden ze allerlei regelingen voor ouders die dat niet (helemaal of in 1x) konden betalen. Er werd niemand uitgesloten in ieder geval O+
Lijkt me echt heel naar als scholen dat wel doen, alleen maar omdat hun ouders het niet kunnen betalen.

Wij hebben nu de ‘mazzel’ dat de financiering van Sjaak via de gemeente gaat en dat wij niets betalen voor overblijven, school, taxi en eten/drinken. Alles wordt verzorgd O+

Over een week zijn we nu bijna in Amerika! Onze reis gaat gewoon echt bijna beginnen! We gaan een blog bijhouden (of het in ieder geval proberen). Mocht je die willen volgen, stuur dan even een dm/pm, dan stuur ik de link.
pi_189675382
MevrouwC. Wat spannend en leuk die reis zeg. O+
pi_189675638
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 20:33 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik vraag me af waar dan het verschil in zit. 230 euro per jaar tegenover 50 euro voor hetzelfde onderwijs. Ik vind het nogal een verschil.
Die 50 euro gaat hier naar de oudervereniging. Daar komt een bijdrage voor het schoolreisje uit (in groep 3-4-5, tientje moet je nog bij betalen) of voor kamp (groep 6-7-8, betaal je 25 bij). Verder de feestdagen, onze schoolbieb, decoratie etc. Dus je betaald eigenlijk dan afhankelijk van de groep 50/60 of 75 euro. Verder komt er niks bij.
Het is vrijwillig, niet iedereen betaald, maar genoeg ouders om alles door te laten gaan.

School zelf moet het in principe hebben van de bijdrages van de overheid. Daar huren ze bij ons vooral extra onderwijsassistenten voor in. Ze zoeken wel subsidies voor bijv het opknappen van het schoolplein. Dingen als HB-begeleiding wordt vanuit de overkoepelende organisatie geregeld. Ook deels subsidie van de gemeente volgens mij. Geloofsonderwijs komt van vrijwilligers (als je dat wil), zwemles van de bovenbouw is geregeld via de sportopleiding van het HBO hier (die doen ook koningsdag en sinterklaas). Kunst zijn vaak mensen van de kunstopleiding.. Zo zijn er veel lijntjes om dingen goedkoop/gratis te regelen. Zij krijgen hun stagepunten, en wij de extra handen.

Ze hebben hier weinig extra uitjes, en dan meestal gratis dingen (aanbod van museum of het bos in met eigen vervoer). Qua materiaal is het ook redelijk basic. De ene Montessori is de andere ook niet. De onze is niet zo heel sterk met dingen als knutselen. (Maar mijn kinderen ook niet, dus prima).

(het is nog altijd goedkoper dan de kinderopvang en ook goedkoper dan het voorgezetonderwijs :P )
pi_189675921
Toevallig betaalde ik vanavond de ouderbijdrage, ¤24,50 per kind per schooljaar.
Twix is al met zijn klas naar de bieb geweest, er was een juffendag en een spelletjesochtend. We hadden een informatieavond aan het begin van het schooljaar en deze week toevallig het eerste tien-minutengesprek. Heel benieuwd!
Moest zelf erg wennen aan het niet hebben van een overdracht nu het over mijn eigen kind gaat.
Toen ik na zijn eerste schoolweek eens informeerde of alles goed ging kreeg ik heel lief een “Het gaat prima. Als er wat is, spreken we je aan.” Maar ik hoor dus nooit wat. Twix vertelt wel over school, de ene dag uitgebreider dan de andere. De herfstvakantie was stom want hij wilde naar school. :X
  maandag 28 oktober 2019 @ 22:13:09 #102
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_189676072
Ik zit zelf in de oudercommissie en geef dus het geld van de ouderbijdrage uit. Tuurlijk is het vrijwillig maar zoals Shop ook al zegt, als er veel ouders zijn die niet betalen dan kan er dus ook een stuk minder. Want ouders verwachten wel dat kerst en sinterklaas gevierd worden en dat de kinderen op schoolreisje gaan. Voor ouders die het financieel zwaarder hebben, is er echt wel wat mogelijk. Maar de penningmeester belt er wel achteraan ja.

Wij betalen 50 euro per jaar. Is al heel lang hetzelfde bedrag maar ondertussen wordt alles wel een stuk duurder. Inmiddels hebben we dus ook constructies om met feesten geld op te halen (betaalde bar voor de ouders of lootjes verkoop) en dat gaat ook naar de activiteiten.
pi_189676572
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2019 21:29 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Als het echt vrijwillig is, dan hoef je m.i. ook niet op gesprek te komen waarom je het niet kan betalen. Vreemde gang van zaken.
Nou weet ik eerlijk gezegd niet helemaal zeker meer of je echt in persoon op gesprek moet komen, maar ze willen in ieder geval wel weten wat er speelt. Ik vind dat niet zo heel vreemd hoor.
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 21:29 schreef MevrouwCactus het volgende:
Hey Razz! Wat leuk dat je er weer bent!

Op de reguliere school waar Sjaak op zat was de ouderbijdrage ¤26,- geloof ik. Het schoolreisje was daar los van (nog ¤10,- dacht ik)-, maar daar hadden ze allerlei regelingen voor ouders die dat niet (helemaal of in 1x) konden betalen. Er werd niemand uitgesloten in ieder geval O+
Lijkt me echt heel naar als scholen dat wel doen, alleen maar omdat hun ouders het niet kunnen betalen.

Wij hebben nu de ‘mazzel’ dat de financiering van Sjaak via de gemeente gaat en dat wij niets betalen voor overblijven, school, taxi en eten/drinken. Alles wordt verzorgd O+

Over een week zijn we nu bijna in Amerika! Onze reis gaat gewoon echt bijna beginnen! We gaan een blog bijhouden (of het in ieder geval proberen). Mocht je die willen volgen, stuur dan even een dm/pm, dan stuur ik de link.
Jeetje wat leuk MC! Gaan jullie lang weg? Ik heb dit helemaal gemist, sorry. Gaat Sjaak naar passend onderwijs? Ook dat is langs me heen gegaan. Gaat het goed met hem (en met jullie?).
pi_189677962
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 22:43 schreef Roxy_Monke het volgende:

[..]

Nou weet ik eerlijk gezegd niet helemaal zeker meer of je echt in persoon op gesprek moet komen, maar ze willen in ieder geval wel weten wat er speelt. Ik vind dat niet zo heel vreemd hoor.
[..]

Jeetje wat leuk MC! Gaan jullie lang weg? Ik heb dit helemaal gemist, sorry. Gaat Sjaak naar passend onderwijs? Ook dat is langs me heen gegaan. Gaat het goed met hem (en met jullie?).
We gaan 3 maanden naar Amerika, rondreizen met een camper. Kan nog precies voordat Sjaak 5 jaar wordt.
Sjaak gaat naar dagbehandeling omdat hij het niet redde op regulier onderwijs. Speciaal onderwijs durfde het ook niet aan met hem. Komt met name door problemen in prikkelverwerking, perfectionisme en erge faalangst.
Ik weet niet of dit valt onder ‘passend onderwijs’, want ik vermoed dat er geen enkele manier van onderwijs in Nederland passend is voor Sjaak op dit moment. Hij heeft het voor nu naar zijn zin in ieder geval, en het gaat goed met hem.
Met ons gaat het ook wel goed. Rust bij Sjaak betekent ook wat meer rust voor ons en dat was wel nodig.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 07:54:03 #105
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_189678157
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 20:58 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

In groep 3 krijgen de kinderen bij Noor zwemles en dan betaal je 25 euro extra voor een schooljaar. Ook redelijk goedkoop volgens mij.
Da’s spotgoedkoop. J is net klaar met zwemles (C gehaald *O*), en dat scheelt ons nu ¤35 per maand voor 1 keer per week 45 min zwemmen (wel in een klein groepje, 6 kinderen totaal in het bad).

En ja, het verschil is groot. Het bedrag is hier redelijk laag, ik geloof mede doordat de school extra inkomsten heeft van twee keer per jaar meedoen aan de gemeentelijke textiel inzamelactie (verdienen ze geloof ik best een hoop mee). En veel wordt idd ‘gratis’ gedaan (bos kost niets, uitje naar zwembad wordt gespronsord door ouder (lokale ondernemer), idem voor shirts voor schoolsporttournooien). Veel ondernemers hier in t dorp die zo wat willen/ kunnen doen, en dat drukt de kosten natuurlijk.
pi_189678514
Hier is de vrijwillige ouderbijdrage ¤30 per jaar.

Oh je gaat bijna MevrC, cooool!
pi_189678803
Alvast een goede reis MwCactus!

Wat lastig met Sjaak zeg, en wat fijn dat je met zo’n reis even ‘pauze’ kan nemen. Wat is de verwachting eigenlijk met hem qua onderwijs? Kan hij hier overheen groeien? Of zal dat moeilijk zijn?

A blijft vandaag nog een dag thuis, ze heeft een infectie aan de luchtwegen. Dag vijf van de antibioticakuur en ze knapt wel op, maar met wild spelen met C klapt ze toch dubbel van het hoesten, arme mup. Hopelijk vrijdag weer beter, dan heeft ze een voorstelling met de klas en ze mag Wel Twee Zinnen Zeggen Echt Heel Vet Mam O+ .
pi_189678956
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 07:11 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

We gaan 3 maanden naar Amerika, rondreizen met een camper. Kan nog precies voordat Sjaak 5 jaar wordt.
Sjaak gaat naar dagbehandeling omdat hij het niet redde op regulier onderwijs. Speciaal onderwijs durfde het ook niet aan met hem. Komt met name door problemen in prikkelverwerking, perfectionisme en erge faalangst.
Ik weet niet of dit valt onder ‘passend onderwijs’, want ik vermoed dat er geen enkele manier van onderwijs in Nederland passend is voor Sjaak op dit moment. Hij heeft het voor nu naar zijn zin in ieder geval, en het gaat goed met hem.
Met ons gaat het ook wel goed. Rust bij Sjaak betekent ook wat meer rust voor ons en dat was wel nodig.
Ik ben niet zo heel bekend met de lingo hieromtrent, de term passend onderwijs leek me wel dekkend. Maar ik begrijp nu dat het zo eenvoudig nog niet ligt. Wat vervelend voor Sjaak dat hij hiermee worstelt zeg. Het klinkt alsof jullie een onrustige tijd achter de rug hebben. Ik hoop dat jullie tijdens jullie roadtrip even kunnen resetten. :)
pi_189685486
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2019 21:23 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Vrijwillige bijdrage is vrijwillig, maar als niemand betaald zijn er bepaalde zaken die niet meer gedaan kunnen worden. Musical, schoolreis, Sint, kerst, Pasen, Kinderboekenweek, Vaderdag, Moederdag, Koningsspelen, onze schoolapp wordt er ook uit betaald.
Uitsluiten mag inderdaad niet meer.
Nou, dat is wat gechargeerd. Dan ga je uit van het idee dat al die zaken direct uit de portemonnee van de ouders betaald moeten worden, maar dat is niet zo. Scholen krijgen budget en bepalen zelf hoe ze dat geld uitgeven. Daar kan dus ook een schoolreisje van betaald worden. Het is maar net waar scholen prioriteit aan geven en welke keuzes er gemaakt worden. Dat geldt ook voor de vraag of er een ouderbijdrage gevraagd worden en zo ja, hoe hoog die is en waar dat geld aan wordt besteed.

Zo heeft een scholengroep besloten de ouderbijdrage af te schaffen, omdat ze hebben besloten dat 'solidariteit' een speerpunt in hun beleid is. Dat is een duidelijke visie, zoals het ook een duidelijke, en zeer nadrukkelijk niet-inclusieve, keuze is als een school een heel hoge ouderbijdrage vraagt.

Zie: https://www.bd.nl/oss-e-o(...)am-scholen~ac084117/
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:13:13 #110
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_189688843
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 16:17 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Nou, dat is wat gechargeerd. Dan ga je uit van het idee dat al die zaken direct uit de portemonnee van de ouders betaald moeten worden, maar dat is niet zo. Scholen krijgen budget en bepalen zelf hoe ze dat geld uitgeven. Daar kan dus ook een schoolreisje van betaald worden. Het is maar net waar scholen prioriteit aan geven en welke keuzes er gemaakt worden. Dat geldt ook voor de vraag of er een ouderbijdrage gevraagd worden en zo ja, hoe hoog die is en waar dat geld aan wordt besteed.

Zo heeft een scholengroep besloten de ouderbijdrage af te schaffen, omdat ze hebben besloten dat 'solidariteit' een speerpunt in hun beleid is. Dat is een duidelijke visie, zoals het ook een duidelijke, en zeer nadrukkelijk niet-inclusieve, keuze is als een school een heel hoge ouderbijdrage vraagt.

Zie: https://www.bd.nl/oss-e-o(...)am-scholen~ac084117/
Op de school waar ik werk, krijgen we daar echt geen geld voor en moet het uit de ouderbijdrage betaald worden! Ik zat in de MR tot vorig jaar. Geen andere bijdragen vanuit de stichting/overheid helaas waar Sint, schoolreis etc. van betaald kan worden.
pi_189689096
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 20:13 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Op de school waar ik werk, krijgen we daar echt geen geld voor en moet het uit de ouderbijdrage betaald worden! Ik zat in de MR tot vorig jaar. Geen andere bijdragen vanuit de stichting/overheid helaas waar Sint, schoolreis etc. van betaald kan worden.
Het zijn geen geoormerkte bedragen. Scholen krijgen een budget, de lumpsum en hebben een eigen bestedingsvrijheid. Dat kan dus ook aan een schoolreisje zijn. Uiteraard kun je het niet onbeperkt aan allerlei extra activiteiten uitgeven, er zullen keuzes gemaakt moeten worden. Dat scholen - of stichtingen waar scholen onder vallen- de keuze maken zulke extra activiteiten allemaal volledig te bekostigen aan de hand van de ouderbijdrage is een keuze... ik kan er niets anders van maken? Dat het anders kan, blijkt wel uit het voorbeeld.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189689528
Ik ben wel benieuwd in hoeverre die keuze invloed heeft op de uitvoering van deze activiteiten. Met schoolreisje op de fiets naar een grote speeltuin is heel wat anders dan met de bus naar de Efteling.

En of ze dan wel andere geld-ophaal acties doen als verkapte ouderbijdrage zoals sponsorlopen en loten/prullaria verkopen. Uiteindelijk kun je een euro maar aan 1 keer uitgeven, als je dat al uitgeeft aan schoolreis dan blijft er minder over voor bijvoorbeeld een vakleerkracht gym of muziek. Persoonlijk zou dat voor mij dus juist een reden zijn om zo’n school te mijden. Niet omdat ik graag geld betaal, maar wel omdat ik graag zie dat onderwijsgeld aan onderwijs wordt uitgegeven, niet aan schoolreisjes, sinterklaas of andere bijzaak.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_189689666
Wij betalen naast de jaarlijkse ouderbijdrage ook een bedrag voor het schoolreisje. Dat is nu al 2 jaar ¤ 27,50.
Is dat een uitzondering?

Het was vandaag kijkles bij zwemles en ik was een keer mee. Erg leuk. Hij zwemt gewoon zonder bandjes in het diepe, grote knul.
pi_189689676
Ik moest 23 euro ouderbijdrage betalen voor W. Die rekening kwam al voordat W. er uberhaupt op school zit (hij start vanaf maandag), daar moest ik wel even om lachen.

Overigens komt die rekening vanuit de oudercommissie hier, niet ondertekent door de schoolleiding zelf. Het geld gaat naar extra’s
als kerst en sinterklaas, voor het schoolreisje wordt nog een aparte bijdrage gevraagd.
pi_189689830
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 20:57 schreef silliegirl het volgende:
Ik moest 23 euro ouderbijdrage betalen voor W. Die rekening kwam al voordat W. er uberhaupt op school zit (hij start vanaf maandag), daar moest ik wel even om lachen.

Overigens komt die rekening vanuit de oudercommissie hier, niet ondertekent door de schoolleiding zelf. Het geld gaat naar extra’s
als kerst en sinterklaas, voor het schoolreisje wordt nog een aparte bijdrage gevraagd.
Ja hier dus exact zo. ¤30 pj naar de Ouderraad en voor het schoolreisje ¤27,50 aan school.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:12:15 #116
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_189689909
De ouderbijdrage van 1 van de scholen waar wij kleuter hadden ingeschreven, is ¤305,- per jaar. :X We werden uitgeloot, maar achteraf was ik eigenlijk heel blij. Supermooie school maar veel te elitair voor ons. Nu betalen we ¤60 per jaar. En schoolreisje is ¤22,50.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_189689995
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 21:12 schreef Mariposas het volgende:
De ouderbijdrage van 1 van de scholen waar wij kleuter hadden ingeschreven, is ¤305,- per jaar. :X We werden uitgeloot, maar achteraf was ik eigenlijk heel blij. Supermooie school maar veel te elitair voor ons. Nu betalen we ¤60 per jaar. En schoolreisje is ¤22,50.
Heel andere vraag hoor, maar zomaar uit nieuwsgierigheid: de regio’s/scholen waar je voor
moet loten, hoe werkt dat als je 2e of 3e kindjes ook naar school gaan? Krijgen die voorrang of heb je kans dat die dan uitgeloot worden en je dus je kids naar diverse scholen moet brengen?
pi_189690020
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 08:50 schreef Razzztwizzzle het volgende:
Alvast een goede reis MwCactus!

Wat lastig met Sjaak zeg, en wat fijn dat je met zo’n reis even ‘pauze’ kan nemen. Wat is de verwachting eigenlijk met hem qua onderwijs? Kan hij hier overheen groeien? Of zal dat moeilijk zijn?

A blijft vandaag nog een dag thuis, ze heeft een infectie aan de luchtwegen. Dag vijf van de antibioticakuur en ze knapt wel op, maar met wild spelen met C klapt ze toch dubbel van het hoesten, arme mup. Hopelijk vrijdag weer beter, dan heeft ze een voorstelling met de klas en ze mag Wel Twee Zinnen Zeggen Echt Heel Vet Mam O+ .
Dank je! Ik heb op dit moment geen verwachting qua onderwijs. Ik vermoed dat hij richting fulltime hb-school zal moeten gaan, maar die beginnen hier in de regio pas bij groep 4. En hij mag maar tot 5j8m bij dagbehandeling blijven, want dan is het geld op. Dus we moeten nog een tijd gaan overbruggen, of dagelijks 35 minuten enkele reis naar een school gaan rijden met hem.
Ik weet ook niet of hij hier overheen kan groeien, ik denk zelf dat hij vooral moet leren omgaan met alles.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 09:01 schreef Roxy_Monke het volgende:

[..]

Ik ben niet zo heel bekend met de lingo hieromtrent, de term passend onderwijs leek me wel dekkend. Maar ik begrijp nu dat het zo eenvoudig nog niet ligt. Wat vervelend voor Sjaak dat hij hiermee worstelt zeg. Het klinkt alsof jullie een onrustige tijd achter de rug hebben. Ik hoop dat jullie tijdens jullie roadtrip even kunnen resetten. :)
Passend onderwijs is een mooie term, maar ik geloof daar al een hele tijd niet meer in helaas. Er zijn iets te veel kinderen die buiten alle lijntjes vallen en geen tot weinig onderwijs krijgen, omdat ze niet passen. En dat vind ik heel sneu.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:20:44 #119
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_189690037
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 21:18 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Heel andere vraag hoor, maar zomaar uit nieuwsgierigheid: de regio’s/scholen waar je voor
moet loten, hoe werkt dat als je 2e of 3e kindjes ook naar school gaan? Krijgen die voorrang of heb je kans dat die dan uitgeloot worden en je dus je kids naar diverse scholen moet brengen?
Ja er zijn voorrangsregels. Eerst broertjes en zusjes, daarna bepaald postcodegebied, en daarna komt de rest. Ik heb nog nooit van iemand gehoord dat broertje of zusje naar een andere school moest.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_189690271
Voorrangregels inderdaad, mits je je wel netjes aan de procedure houdt. In de schoolgids van onze basisschool staat duidelijk dat broertje en zusje voorrang krijgen, maar dan moet je je wel op tijd aanmelden (bij drie jaar is dat nu in DH), als je het later doet, dan kunnen ze het niet meer garanderen. Ik kan me zo voorstellen dat dit ook voortkomt uit ervaringen op dat gebied met ouders die twee maanden voor de vierde verjaardag nog even kwamen vertellen dat het volgende kind natuurlijk ook daar op school komt. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189690338
Ik sprak bij ons op school laatst een moeder van 3 waarvan de oudste 2 al op school zaten maar er voor de 3e nog geen plek was. Het is een kleine school en de instroom die er jaarlijks is was niet voldoende voor alle broertjes/zusjes van al ingeschreven kinderen :o
pi_189690352
Zo, dan baal je.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189690468
Ja, en wat doe je dan? Kinderen op verschillende scholen zetten of de oudste 2 van school laten wisselen?
pi_189690574
Poeh dat ik ook niet handig. In mijn situatie zou ik dan geloof ik toch op zoek gaan naar een andere school waar wel plaats is voor alledrie. Twee scholen af om alle kinderen weer te verzamelen elke dag zou ik echt teveel gedoe vinden geloof ik. :@
pi_189691390
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 21:19 schreef MevrouwCactus het volgende:

Passend onderwijs is een mooie term, maar ik geloof daar al een hele tijd niet meer in helaas. Er zijn iets te veel kinderen die buiten alle lijntjes vallen en geen tot weinig onderwijs krijgen, omdat ze niet passen. En dat vind ik heel sneu.
Nou, dat is zeker sneu. Ik duim heel erg voor jullie dat er voor Sjaak toch wel tijdig een goede oplossing komt.
pi_189691397
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 21:53 schreef _NIKKI_ het volgende:
Poeh dat ik ook niet handig. In mijn situatie zou ik dan geloof ik toch op zoek gaan naar een andere school waar wel plaats is voor alledrie. Twee scholen af om alle kinderen weer te verzamelen elke dag zou ik echt teveel gedoe vinden geloof ik. :@
Nou, en praktisch gezien vrij lastig ook om op dezelfde tijd op 2 plaatsen te zijn.
pi_189691630
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 08:50 schreef Razzztwizzzle het volgende:
Alvast een goede reis MwCactus!

Wat lastig met Sjaak zeg, en wat fijn dat je met zo’n reis even ‘pauze’ kan nemen. Wat is de verwachting eigenlijk met hem qua onderwijs? Kan hij hier overheen groeien? Of zal dat moeilijk zijn?

A blijft vandaag nog een dag thuis, ze heeft een infectie aan de luchtwegen. Dag vijf van de antibioticakuur en ze knapt wel op, maar met wild spelen met C klapt ze toch dubbel van het hoesten, arme mup. Hopelijk vrijdag weer beter, dan heeft ze een voorstelling met de klas en ze mag Wel Twee Zinnen Zeggen Echt Heel Vet Mam O+ .
Heee, you're back! *O* Ik miste je leuke verhalen over A en C! Beterschap voor A, klinkt als een fikse infectie ;(.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_189691926
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 22:41 schreef Roxy_Monke het volgende:

[..]

Nou, en praktisch gezien vrij lastig ook om op dezelfde tijd op 2 plaatsen te zijn.
Bij Sjaak zitten kinderen in de klas die broertjes/zusjes op een andere school hebben. Vaak zit er zo’n 10km tussen de verschillende scholen. Daarom begint school pas om 9.00u, met inloop vanaf 8.45u. Dat geeft wat ruimte. En anders kan je kind met de taxi die geregeld wordt door school. Anders is het echt niet te doen.
Dat ik eigenlijk om 8.00u wil beginnen met werken en dus 1u20m te laat op mijn werk ben als ik Sjaak moet wegbrengen, neem ik voor lief.
pi_189691940
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 22:40 schreef Roxy_Monke het volgende:

[..]

Nou, dat is zeker sneu. Ik duim heel erg voor jullie dat er voor Sjaak toch wel tijdig een goede oplossing komt.
Het komt ook wel goed, tegen die tijd. En anders niet, maar dan vinden we wel een oplossing.
pi_189692138
Mijn zus had op een gegeven moment 4 kinderen verdeeld over drie basisscholen. Maar dat was gelukkig een uitzondering omdat er twee naar verschillende soorten speciaal onderwijs gingen. Vanaf dat de oudste naar de middelbare school ging hadden ze allemaal een andere school. Vooral niet praktisch in de meivakantie (die scholen deels zelf mogen plannen).

MwC, maak je je geen zorgen dat Sjaak na jullie reis weer opnieuw moet wennen aan school? Of gaat het nu zo goed dat je daar geen problemen mee verwacht?

Wij kregen vandaag de schoolfoto thuis, inclusief de klassenfoto die we nog niet hadden gezien. O staat daar echt als een blij ei op midden op de foto, hand in hand met zijn beste vriend :D Hij staat leuker op de klassenfoto dan mijn man of ikzelf ooit hebben gedaan in onze hele schoolcarrière. En dat terwijl hij normaal gesproken een hekel heeft aan foto's maken (op de familiefoto's die in augustus gemaakt zijn staat hij boos met net opgedroogde tranen).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_189694723
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 09:01 schreef Roxy_Monke het volgende:

[..]

Ik ben niet zo heel bekend met de lingo hieromtrent, de term passend onderwijs leek me wel dekkend. Maar ik begrijp nu dat het zo eenvoudig nog niet ligt. Wat vervelend voor Sjaak dat hij hiermee worstelt zeg. Het klinkt alsof jullie een onrustige tijd achter de rug hebben. Ik hoop dat jullie tijdens jullie roadtrip even kunnen resetten. :)
Passend onderwijs is een overkoepelende term die verzonnen is door de rijkshoverheid, maar is geen specifieke vorm van onderwijs. Denk dat je wellicht doelt op speciaal onderwijs? Dat is wel specifiek gericht op kinderen met een extra zorgvraag, in welke vorm dan ook.

Uitleg over passend onderwijs
.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_189694982
Mijn lieve kleuter wilde vandaag een staartje in zijn haren. Dat was eigenlijk al heel lang een diep gekoesterde wens, maar pas sinds kort is zijn haar lang genoeg. Hij was heel trots :D O+.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_189695489
Wij hadden afgelopen weekend een interessant gesprek met B. Het ging erover dat hij 30 jaar was. Ik zei toen 'Misschien ben je dan wel getrouwd met een meisje of een jongen'. B keek verschrikt 'Met een jongen?! Dat kan helemaal niet'. Dat hadden kindjes in zijn klas blijkbaar gezegd.

Dus wij zo van 'En de mama's dan?' Ja dat was toch echt anders volgens B want wij waren mama's. Toen noemden we een rits aan man-man en vrouw-vrouw stellen uit onze vriendenkring en zijn 2 ooms. Dat was wel genoeg bewijs blijkbaar. 'Ja dan wil ik dus ook met een jongen trouwen!'
pi_189695597
Exode, ik moet er wel een beetje om lachen dat hij zelfs in jullie gezinssituatie niet bedenkt dat 2 jongens ook samen kunnen zijn. Voor ons zo logisch, maar in die koppies van de kinderen werkt het toch anders.

A. wil als hij groot is met mij trouwen O+. Waarop I. vervolgens roept: "HAHA DAT KAN HELEMAAL NIET". :6 }:|
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 30 oktober 2019 @ 11:04:55 #135
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_189695854
De kleuter heeft net zijn hele lange haar afgeknipt -O- vooral vanwege het commentaar wat hij op vakantie kreeg en zijn groeiende haat voor haren kammen _O- en hij wil met jongens trouwen, het liefst meerdere want kiezen is lastig ( dan bespreken we ook gewoon dat met meerdere trouwen (nog) niet kan maar je wel een relatie kan hebben met meer mensen tegelijk mochten ze dat allemaal fijn vinden en dat je dan wel gewoon een ceremonie kan houden etc etc)

Wij hebben veel keukentafel gesprekken en praten heel erg open over gender, seksualiteit etc.
Ik vind het heel mooi om te zien hoe kinderen hier in hun eigen weg vinden en ontdekken waar ze zich fijn bij voelen.
pi_189695953
quote:
17s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 11:04 schreef Budabuddumbam het volgende:
De kleuter heeft net zijn hele lange haar afgeknipt -O- vooral vanwege het commentaar wat hij op vakantie kreeg en zijn groeiende haat voor haren kammen _O- en hij wil met jongens trouwen, het liefst meerdere want kiezen is lastig ( dan bespreken we ook gewoon dat met meerdere trouwen (nog) niet kan maar je wel een relatie kan hebben met meer mensen tegelijk mochten ze dat allemaal fijn vinden en dat je dan wel gewoon een ceremonie kan houden etc etc)

Wij hebben veel keukentafel gesprekken en praten heel erg open over gender, seksualiteit etc.
Ik vind het heel mooi om te zien hoe kinderen hier in hun eigen weg vinden en ontdekken waar ze zich fijn bij voelen.
Mooi dat het zo kan! En ik vond zijn nieuwe coupe ook wel heel erg tof staan, maar jammer als ze ineens hun haren willen knippen door de kortzichtige mening van anderen.

De juf vertelde vanmorgen dat haar zoon ooit haren had tot op zijn billen (en die is inmiddels volwassen denk ik), wel een fijn idee dat zij er ook zo open instaat.

A. hangt nu vooral heel erg aan mij. Hij vindt mij zo lief en wil precies zo zijn als mama. Dus een meisje :+. Ik wil hem niet het idee geven dat dat raar is, maar wil ook benadrukken dat hij ook een staartje mag (en eventueel andere dingen) als jongen :). Grote broer denkt wel erg zwart-wit, wat het soms lastig maakt. Die duikt overal meteen bovenop :').
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 30 oktober 2019 @ 11:20:39 #137
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_189696052
De juf zegt ook zo vaak dat ze na al die weken nogsteeds moet wennen en dat het zo jammer is.
Maar dat hij ook een mega hunk is zo, en je nog beter kan zien wat een lief bekkie hij heeft.

Echt veel mensen die hem niet meer herkennen :D Er zijn wel een paar kinderen die eerst niet met hem wilde spelen die dat nu hij kort haar heeft wel willen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189696168
quote:
17s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 11:20 schreef Budabuddumbam het volgende:
Er zijn wel een paar kinderen die eerst niet met hem wilde spelen die dat nu hij kort haar heeft wel willen.
Jeetje, wat triest eigenlijk...

En die pluizebol :X. Als je het niet meer kamt, worden het dan vanzelf dreads? :P Wel vervelend ja, A. heeft op zijn achterhoofd ook erg fijn haar dat snel pluist. Dat heb ik nu net in het staartje kunnen proppen, ziet er eigenlijk beter uit dan los.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_189696398
Ketel had ook een tijdje een godsgruwelijke hekel aan haren kammen, maar inmiddels mogen we het wel regelmatig even borstelen. Het werd soms echt een halve dread op zijn achterhoofd, waar hij tijdens het slapen over het matras wreef met zijn hoofd. :') Hij moet eigenlijk weer naar de kapper want het hangt weer voor zijn ogen. Verder vind ik halflang wel mooi bij hem, kan me hem niet met zo'n kort jongenskoppie voorstellen.

Zijn vader heeft langer haar dan ik zelf heb, dus ik geloof dat het wat dat betreft qua kortzichtige genderrollen wel goed komt bij hem. :)
pi_189719442
Mijn kleuter nam het feit dat je met Halloween enge wonden op je hoofd moet maken wel héél serieus. :X

Hij is op school aangereden door een meisje op een fiets met als gevolg een snee in zijn kin. Het is geplakt bij de dokter en nu zijn we bezig aan de grote uitdaging om hem komende paar dagen rustig en de wond droog te houden zodat het even goed aan elkaar kan groeien.
Kleuter zelf was niet heel erg onder de indruk, die vond het vooral stom dat hij na het plakken niet meer naar school mocht ( das was nog maar voor een half uurtje dan) en dat hij zaterdag niet naar zijn schaatsles mag. :')
pi_189719502
Jeetje NIkki, dat is schrikken zeg. Hopelijk blijft er geen al te zichtbaar litteken achter straks.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 09:43 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Passend onderwijs is een overkoepelende term die verzonnen is door de rijkshoverheid, maar is geen specifieke vorm van onderwijs. Denk dat je wellicht doelt op speciaal onderwijs? Dat is wel specifiek gericht op kinderen met een extra zorgvraag, in welke vorm dan ook.

Uitleg over passend onderwijs
.

Bedankt voor de uitleg! Ben ik weer ietsje wijzer. :Y En wat heerlijk, je kleuter met eindelijk een staartje. O+
pi_189719592
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 20:17 schreef Roxy_Monke het volgende:
Jeetje NIkki, dat is schrikken zeg. Hopelijk blijft er geen al te zichtbaar litteken achter straks.
Mwoah, hij heeft midden op zijn voorhoofd al een soort van Harry Potter snee die ooit geplakt is, dus deze kan er ook nog wel bij. :')
Op zich helen die geplakte wondjes altijd erg mooi, maar het moet dan wel even de tijd krijgen om goed te hechten. Als het los schiet en opnieuw moet wordt het er niet mooier op.
pi_189719882
Ja, dat is bij I gebeurd, en het is een vrij fors litteken geworden op haar kin. Gelukkig niet heel zichtbaar en het is wel een stuk lichter geworden, maar je blijft het zien.

Hopelijk geneest het netjes!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 31 oktober 2019 @ 20:56:49 #144
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_189720089
Litteken in gezicht van kind boks. Frans heeft er vooralsnog 3. 1 verdikte op zijn kin (onderkant, niet heel zichtbaar) van het wk kinschrapen op klinkers met zn loopfiets.

En twee oorlogswonden. 1 van een pen-in-oor situatie met broer en 1 bij zn oog van een iets te scherpe nagel van zn broer. Denk dat die laatste vrijwel onzichtbaar gaat worden, tenzij moe/boos of later alcoholinname.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_189720104
quote:
17s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 11:04 schreef Budabuddumbam het volgende:
Wij hebben veel keukentafel gesprekken en praten heel erg open over gender, seksualiteit etc.
Ik vind het heel mooi om te zien hoe kinderen hier in hun eigen weg vinden en ontdekken waar ze zich fijn bij voelen.
Hier ook veel van dat soort gesprekken. En daar kwam dus uit dat oudste graag 3 vrouwen wil. 1 voor de was en eten te koken, 1 voor de kinderen en 1 om leuke dingen mee te doen. :X :') :X
pi_189720119
quote:
2s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 20:58 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hier ook veel van dat soort gesprekken. En daar kwam dus uit dat oudste graag 3 vrouwen wil. 1 voor de was en eten te koken, 1 voor de kinderen en 1 om leuke dingen mee te doen. :X :') :X
Gelijk heeft hij! :D
  donderdag 31 oktober 2019 @ 21:00:17 #147
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_189720141
quote:
2s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 20:58 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hier ook veel van dat soort gesprekken. En daar kwam dus uit dat oudste graag 3 vrouwen wil. 1 voor de was en eten te koken, 1 voor de kinderen en 1 om leuke dingen mee te doen. :X :') :X
Ik meld mij ook graag aan voor die combinatie.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_189720411
Mijn kleuter vertelde vandaag dat hij met zijn beste vriend gaat trouwen, en die trouwt dan nog met een vriendinnetje van J en dan gaan ze met z'n drieen in een huis wonen O+
pi_189720560
Eén van mijn kleuters gaat 'jongen-jongen' trouwen zoals hij dat noemt. En hij heeft ook al bedacht dat ze dan geen kinderen gaan krijgen, want hij heeft geen meisjesvrienden en die schijn je daar toch wel voor nodig te hebben.

Later zei hij onder de douche een keer: mam, waarom heb ik hier twee balletjes bij mijn piemel, is dat omdat ik later twee kinderen moet krijgen?

Heerlijk die kleuterlogica. O+
pi_189721648
I heeft een half jaar geleden een blauwtje gelopen, toen ze had besloten haar beste vriendje te vertellen dat ze verliefd op hem is, en hij zei: "Dat kan niet, want ik ben al verliefd op iemand anders."
Ik stond erbij en hoorde echt even *krak*. Eerst bij haar, toen bij mezelf.

Sindsdien houdt ze vol dat ze verliefd is op haar broertje en met hem gaat trouwen later.

Ook nadat ze vorige week twee liefdesverklaringen kreeg van jongetjes in haar klas. Want als ze niet verliefd op haar broertje zou zijn, dan was ze nog steeds verliefd op haar beste vriendje.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 31 oktober 2019 @ 22:33:06 #151
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_189721769
quote:
2s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 22:25 schreef Franny_G het volgende:
I heeft een half jaar geleden een blauwtje gelopen, toen ze had besloten haar beste vriendje te vertellen dat ze verliefd op hem is, en hij zei: "Dat kan niet, want ik ben al verliefd op iemand anders."
Ik stond erbij en hoorde echt even *krak*. Eerst bij haar, toen bij mezelf.

Sindsdien houdt ze vol dat ze verliefd is op haar broertje en met hem gaat trouwen later.

Ook nadat ze vorige week twee liefdesverklaringen kreeg van jongetjes in haar klas. Want als ze niet verliefd op haar broertje zou zijn, dan was ze nog steeds verliefd op haar beste vriendje.
Aaawww O+
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_189725092
Aaaah Franny!

Volgens mijn moeder vertelde ik altijd dat ik een herenhuis wilde wonen met veel kamers. En dan in elke kamer een jongen. Voor jaja alle klusjes en het huishouden.

Nu heb ik gewoon een vrouw die alles kan :)
pi_189725232
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 08:06 schreef exode het volgende:
Aaaah Franny!

Volgens mijn moeder vertelde ik altijd dat ik een herenhuis wilde wonen met veel kamers. En dan in elke kamer een jongen. Voor jaja alle klusjes en het huishouden.

Nu heb ik gewoon een vrouw die alles kan :)
Haha!
Je had ook al die mannen voor de klusjes kunnen hebben en dan je vrouw gewoon voor jezelf. Goeie deal wel :)

O heeft verkering met haar beste vriendin, maar ze is niet verliefd.

Ik vind het verschil tussen verliefd en houden van bv familie nog donders lastig uit te leggen :D
  vrijdag 1 november 2019 @ 09:17:42 #154
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189725791
quote:
2s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 22:25 schreef Franny_G het volgende:
I heeft een half jaar geleden een blauwtje gelopen, toen ze had besloten haar beste vriendje te vertellen dat ze verliefd op hem is, en hij zei: "Dat kan niet, want ik ben al verliefd op iemand anders."
Ik stond erbij en hoorde echt even *krak*. Eerst bij haar, toen bij mezelf.

Sindsdien houdt ze vol dat ze verliefd is op haar broertje en met hem gaat trouwen later.

Ook nadat ze vorige week twee liefdesverklaringen kreeg van jongetjes in haar klas. Want als ze niet verliefd op haar broertje zou zijn, dan was ze nog steeds verliefd op haar beste vriendje.
Awww arme I! En arme jij :') wij hadden ook zoiets, Kuiken had al snel op school een vriendin. Zij zat een groep hoger, maar dat vond niemand erg. Af en toe kwam Kuiken wel met het verhaal dat zij ook verliefd was op een andere jongen en niet kon kiezen, maar het was toch altijd wel aan. Ze hadden zelfs op het schoolplein staan kussen ( :o :')).
Een tijdje na de zomervakantie zag ik moeder + grote zus van dat meisje ergens staan, en toen ik dichterbij kwam zei die zus heel hard (zodat ik het zou horen) tegen haar moeder: "mijn zusje heeft nu verkering met X", waarbij X niet Kuiken was.
Kuiken wist overigens van niks, dus ik mocht de boodschap overbrengen :X :') ;(.
Hij kon trouwens wel makkelijk relativeren: "er zitten geen andere leuke meisjes op mijn school. Misschien vind ik op de middelbare school wel weer iemand die mijn vriendin wil zijn".
O+ Kleuters O+.
KuikenGuppy
  vrijdag 1 november 2019 @ 11:51:36 #155
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_189727495
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:17 schreef Burdie het volgende:

[..]

Awww arme I! En arme jij :') wij hadden ook zoiets, Kuiken had al snel op school een vriendin. Zij zat een groep hoger, maar dat vond niemand erg. Af en toe kwam Kuiken wel met het verhaal dat zij ook verliefd was op een andere jongen en niet kon kiezen, maar het was toch altijd wel aan. Ze hadden zelfs op het schoolplein staan kussen ( :o :')).
Een tijdje na de zomervakantie zag ik moeder + grote zus van dat meisje ergens staan, en toen ik dichterbij kwam zei die zus heel hard (zodat ik het zou horen) tegen haar moeder: "mijn zusje heeft nu verkering met X", waarbij X niet Kuiken was.
Kuiken wist overigens van niks, dus ik mocht de boodschap overbrengen :X :') ;(.
Hij kon trouwens wel makkelijk relativeren: "er zitten geen andere leuke meisjes op mijn school. Misschien vind ik op de middelbare school wel weer iemand die mijn vriendin wil zijn".
O+ Kleuters O+.
Beetje vreemde vraag misschien, maar hoezo ga jij jouw idee van verkering en de grenzen daarvan naar aanleiding van de opmerking van het zusje overbrengen op kleuter?

Dit staat er botter dan dat ik het bedoel, maar 1. wie zegt dat het zo is dat en uberhaupt een verkering is tussen die anderen en 2. dat als dat al zo zou zijn, dat dat voor die kinderen ook automatisch inhoud dat de andere ‘verkering’ gestopt is? Misschien is er wel een dubbele verkeringsoptie of een andere tussenvariant.

Maak je het dan niet meteen heel definitief nav jouw normen? Denk niet dat zij het al als dusdanig ervaren.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  vrijdag 1 november 2019 @ 11:56:22 #156
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189727546
Nou, het hele verhaal was wel wat uitgebreider en genuanceerder dan ik hier in een paar zinnen vertel.
Dus ja, het was zo en ja, het betekende het einde van de 'verkering' met Kuiken.

Overigens was dat compleet niet het punt, maar dat ik het brekende moederhart van Franny herken.

[ Bericht 26% gewijzigd door Burdie op 01-11-2019 12:04:14 ]
KuikenGuppy
pi_189727767
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 08:25 schreef Roomsnoes het volgende:

O heeft verkering met haar beste vriendin, maar ze is niet verliefd.

Ik vind het verschil tussen verliefd en houden van bv familie nog donders lastig uit te leggen :D
Oh dat probeer ik ook nog niet echt uit te leggen. Dat is op deze leeftijd niet zo relevant, denk ik. I vroeg het wel aan me, in verband met dat beste vriendje. Toen hebben we het vooral ook gehad over wat zij denkt dat het betekent. En voor haar is het: ik houd van jou. Maar ja, liefde kent geen exclusiviteit. Dat vind ik ook het lastige van die verkeringen op deze leeftijd. Het is een vorm van bezitterigheid en claim leggen op een ander, zoals je ook kunt hebben met BFF's, waarvan ik eigenlijk hoop dat I daar nog lang niet al teveel mee bezig is. Ik vond dat vroeger zelf als kind ook best naar, dat kinderen elkaar insluiten en ook uitsluiten vanwege zo'n soort exclusiviteit. "Jij kan niet mijn beste vriend zijn want ik ben al beste vrienden met die en die." Waarom zijn we niet gewoon allemaal vrienden van elkaar? Als kind heb ik eens meegemaakt dat twee vriendinnetjes voor me stonden en mij dwongen een keuze te maken, want ik kon niet met hen allebei tegelijk beste vriendinnen zijn. Ik heb me zelden zo beroerd gevoeld en ik weigerde het ook te doen. Toen liepen ze allebei boos weg. :') .


Dat vond ik overigens ook zo schattig aan die liefdesverklaringen die I kreeg vorige week. Een jongetje zei dus heel enthousiast: "I, ik ben zooo verliefd op jou!" Waarna een ander jongetje had gezegd: "Oh, ik ben ook verliefd op I!" En daarna had I alleen "Oh" gezegd en waren ze lekker verder gaan spelen. :D . O+ .

[ Bericht 12% gewijzigd door Franny_G op 01-11-2019 12:27:17 ]
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189728663
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 08:25 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Haha!
Je had ook al die mannen voor de klusjes kunnen hebben en dan je vrouw gewoon voor jezelf. Goeie deal wel :)

O heeft verkering met haar beste vriendin, maar ze is niet verliefd.

Ik vind het verschil tussen verliefd en houden van bv familie nog donders lastig uit te leggen :D
Ja toch, laat die mannen maar werken ;)

Zover ik weet, ben ik nog steeds getrouwd met mijn oud-buurjongen. We zijn in ieder geval nooit gescheiden. Hij verhuisde toen we 10 jaar waren. :D

B is op alles en iedereen verliefd, voor hem is dat een andere manier om lief te zeggen. Maar net een trapje hoger. Zo is hij verliefd op zijn zusje en zijn zusje ook op hem. Maar op de overbuurjongen is hij niet verliefd die vindt ie alleen aardig.
pi_189729063
A. van 6,5 begrijpt geloof ik wel dat ‘verliefd’ iets anders is dan ‘houden van’ en ‘vrienden’ etc.
Hij was heel verliefd op een meisje die ook eens was komen spelen. Toen maakt hij een figuurtje met aquabeads (soort strijkkralen) voor haar en was bijna giechelig bij haar. :D

Dat is de enige op wij hij ooit verliefd was. De rest is toch anders. Al wou hij ook wel met zijn zusje trouwen. :P
pi_189730438
quote:
2s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 20:58 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hier ook veel van dat soort gesprekken. En daar kwam dus uit dat oudste graag 3 vrouwen wil. 1 voor de was en eten te koken, 1 voor de kinderen en 1 om leuke dingen mee te doen. :X :') :X
_O- :D _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_189730607
Ow gaat nooit verkering nemen en gaat nooit verliefd zijn, want dat is stom.
Hij blijft voor altijd bij papa wonen ;) (en als het huis te klein wordt, moet mama maar verhuizen _O- )

Js wil graag een meisje zijn, want dan kan hij in de kring naast zijn vriendjes zitten (ze zitten jongen/meisje). En hij is verliefd op het buurmeisje, maar hij wil niet met haar spelen, want dan moet hij met poppen spelen _O-
  vrijdag 1 november 2019 @ 15:45:44 #162
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_189730715
Mijn dochter zei altijd dat ze dat niet wilde verliefd zijn en verkering hebben.

Paar weken later had ze verkering. Dat is al meer dan een half jaar 😍😁
pi_189731325
quote:
2s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 20:58 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hier ook veel van dat soort gesprekken. En daar kwam dus uit dat oudste graag 3 vrouwen wil. 1 voor de was en eten te koken, 1 voor de kinderen en 1 om leuke dingen mee te doen. :X :') :X
:D

Ik heb een kind dat knuffelen niet leuk vindt en kusjes, da's helemaal een brug te ver. Da's namelijk ieeeeuwwwwww. En ze wil ook nooit een baby want die huilen teveel.
pi_189732905
Ons meisje heeft ook een beste vriend. Ik hoorde haar laatst tegen een vriendinnetje zeggen: "De kinderen in de klas denken dat X en ik verliefd zijn, maar ze snappen gewoon niet dat jongens en meisjes ook vrienden kunnen zijn!" Ze houdt wel echt van hem en vertelt hem dan ook, maar ze is dus niet verliefd. Ik vind het mooi O+ en hoop dat er nooit een moment komt dat zij opeens bedenkt dat jongens stinken of hij dat meisjes stom zijn en dat dat de vriendschap in de weg komt te staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Amsel op 01-11-2019 21:41:38 ]
pi_189733842
Mijn T wil later een vrouw worden. Zodat hij met mij kan praten. Want blijkbaar praat ik alleen met vrouwen...

Verliefd is hij op mij en z'n vader....
pi_189733978
R is geloof ik op elke man of jongen die ze lief vindt verliefd.
Op meisjes is ze niet verliefd.
  vrijdag 1 november 2019 @ 20:56:25 #167
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_189735815
Wat grappig jullie peuters! Die van mij is nog niet zo met relaties bezig. Wel heeft hij het steeds erg over jongens en meisjes speelgoed, dat ik dan meisjes-Lego mag, en Barbies, wat Barbies zijn niet voor jongens. Blijkbaar zijn ze er op school of naschoolseopvang erg mee bezig (de kinderen dan, neem ik aan)...
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_189744282
Leuk om te lezen over de kinderliefdes♡ Sarah is al een poosje op 1 jongen verliefd maar het is niet echt wederzijds geloof ik...

Ze is geen typisch meisje meisje maar ook geen tomboy.. ze lijkt heel erg op mij, het liefst met een barbie in je hand voetballen. :P

Ik zat mn portemonnee op te ruimen en kwam oude pasfoto's tegen, 5 jaar Saar♡♡

S. 2014
J. 2016
pi_189838627
Hoi! Voorbereidend op het schoolgaan-avontuur-van-eerste-kind breek ik hier weer even in: wat zijn echt fijne broodtrommels en drinkbekers? Die van mepal liggen het meest voor de hand maar zijn dat ook echt de fijnste, wat is jullie ervaring?

Tevens zijn overige cadeautips/handige dingen voor een 4 jarig meisje van harte welkom :+. Thanks alvast! :*
pi_189838908
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2019 19:57 schreef hetzusjevan het volgende:
Hoi! Voorbereidend op het schoolgaan-avontuur-van-eerste-kind breek ik hier weer even in: wat zijn echt fijne broodtrommels en drinkbekers? Die van mepal liggen het meest voor de hand maar zijn dat ook echt de fijnste, wat is jullie ervaring?

Tevens zijn overige cadeautips/handige dingen voor een 4 jarig meisje van harte welkom :+. Thanks alvast! :*
Wij gebruiken naar volle tevredenheid Mepal en Sigg. Kan B makkelijk openen en dichtdoen en is luchtdicht/lekdicht.
pi_189839121
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2019 19:57 schreef hetzusjevan het volgende:
Hoi! Voorbereidend op het schoolgaan-avontuur-van-eerste-kind breek ik hier weer even in: wat zijn echt fijne broodtrommels en drinkbekers? Die van mepal liggen het meest voor de hand maar zijn dat ook echt de fijnste, wat is jullie ervaring?

Tevens zijn overige cadeautips/handige dingen voor een 4 jarig meisje van harte welkom :+. Thanks alvast! :*
Ik vind het fijn dat een box verschillende vakken heeft zodat je wat kan variëren met de lunch. Wij hebben de yumbox, maar volgens mij hebben ze ook bentotrommels van Mepal.
  donderdag 7 november 2019 @ 20:14:50 #172
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_189839197
Jep, Mepal hier. Hier de (gratis gekregen) broodtrommel en beker van de Rabobank (als je kind daar een spaarrekening heeft krijg je vanzelf bericht rond de 4e verjaardag). Oudste is overgestapt op een dopper, maar kleuter kan daar ook al mee overweg.
  donderdag 7 november 2019 @ 20:15:30 #173
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_189839226
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2019 20:12 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik vind het fijn dat een box verschillende vakken heeft zodat je wat kan variëren met de lunch. Wij hebben de yumbox, maar volgens mij hebben ze ook bentotrommels van Mepal.
Bij alle nieuwe mepal trommels krijg je ook zo’n bento verdeelbakje met twee vakjes.
pi_189839314
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2019 20:15 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Bij alle nieuwe mepal trommels krijg je ook zo’n bento verdeelbakje met twee vakjes.
Ah kijk eens aan :) Dan zou ik de Mepal boven de yumbox verkiezen. Ik ben nog steeds tevreden over de yumbox, maar achteraf vind ik 30 euro voor een trommel van de zotte. Mepal heeft ook goede kwaliteit.

Hier heeft Noor ook een dopper, ideaal.
pi_189839483
Zijn wij dan de enigen bij wie van de Mepalbakjes steeds die sluitclips sneuvelen? Soms echt binnen enkele weken al. -O- .

Vanavond was de lampionnenshow op school. Alles was mooi versierd met kerstlichtjes en in de klaslokalen stonden alle lampions uitgestald. I was zo trots toen hij de zijne liet zien. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_189839718
Mepal broodtrommel is nu 1 keer om die reden gesneuveld, maar dat kwam echt door te hardhandig gebruik van I. Dat gaf ze trouwens ook zelf wel toe.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189840358
De eerste van ons is ook gesneuveld om die reden, DaD. Maar nu bij de tweede nog geen problemen gehad. Volgens mij heeft Mepal ook wel een hele goede klantenservice, misschien valt daar nog iets mee te regelen als het zo snel alweer stuk gaat!


Oh jongens mijn kleuter wordt volgende week 5. :'( hoe is die tijd zo snel gegaan dan?
pi_189840399
Hier breken ze ook zonder hardhandig gebruik (en dat durf ik te beweren omdat het mezelf ook een keer overkwam terwijl ik de trommel echt heel normaal opende :+), helaas. We gebruiken nu trommeltjes van Rex London, daar kan weinig kapot aan gaan. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_189840510
Willem gaat naar school met de gratis broodtrommel van blue band en een paw patrol beker van de action. Daar was hij zelf het blijste mee.

Willem gaat nog geen drie weken naar school en ik kreeg vandaag de vraag van een moeder of haar zoon een keer bij Ian mag komen spelen, omdat hij dat heel graag wil! Ik was een beetje in shock. Nu al?? Maar ik ben ook wel een beetje trots. Het is ook een jongetje uit groep 2 en de grootste uit de klas en dat vind ik dan stiekem heel grappig. Willem is de jongste en de kleinste. Bij het KDV was hij ook altijd met de oudste jongens aan het spelen.
pi_189840768
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2019 20:48 schreef krijgerrtje het volgende:


Oh jongens mijn kleuter wordt volgende week 5. :'( hoe is die tijd zo snel gegaan dan?
Echt hè!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_189840984
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2019 19:57 schreef hetzusjevan het volgende:
Hoi! Voorbereidend op het schoolgaan-avontuur-van-eerste-kind breek ik hier weer even in: wat zijn echt fijne broodtrommels en drinkbekers? Die van mepal liggen het meest voor de hand maar zijn dat ook echt de fijnste, wat is jullie ervaring?

Tevens zijn overige cadeautips/handige dingen voor een 4 jarig meisje van harte welkom :+. Thanks alvast! :*
Qua drinkbekers: Camelbak, die verkies ik boven de steeds na een tijdje lekkende Mepal bekers.

Qua lunchbox hebben we hier voor de kleuters nog Mepal boxen, maar eigenlijk vind ik die te klein. Wij vriezen ons brood gesmeerd en wel in en stoppen het bevroren in de trommel 's morgens, dan sta ik altijd even te hannessen om de boel dicht te krijgen en er past ook geen klein stukje fruit of iets dergelijks meer bij, als praktisch Sinterklaascadeau ga ik eens kijken of ik leuke grotere broodtrommels kan vinden.
  donderdag 7 november 2019 @ 21:29:01 #182
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_189841380
Hier zo veel mogelijk RVS. Lunchtrommel van Greenbots en snackbakje van U-Konserve. We hadden een drinkbeker van KleanKanteen maar mijn zoon kon niet goed met de sluiting overweg. Dus nu overgestapt op Camelbak.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_189841734
Camelbak yes!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_189841878
https://www.mepal.com/nl/(...)c-denim-107640016800
Deze sinds groep 3 voor onze 6 jarige.

Onbreekbaar. :P En een dopper. Ook onbreekbaar. En dat heeft mijn zoon nodig. :+

Misschien wat saai voor de hele kleintjes nog maar die van ons was er aan toe nadat de rest allemaal vroeg of laat stuk ging. :P

[ Bericht 18% gewijzigd door vencodark op 07-11-2019 21:59:17 ]
pi_189841931
Ik kreeg laatst van de klantenservice van Mepal een nieuwe sluiting (+ rand) voor de broodtrommel. Prima service. Geen idee hoe vaak ze kapot gaan, wij hebben hem nu een half jaar in gebruik.
pi_189842080
Goede tips, thanks!

Ik vind die standaard mepal campus broodtrommels ook wat klein maar ik weet eigenlijk überhaupt niet hoeveel/wat je mee moet geven voor in de ochtend als ze tussen de middag gewoon naar huis komt :P. (Nog geen continu rooster hier maar 1,5u middagpauze).
  donderdag 7 november 2019 @ 22:10:09 #187
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_189842228
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2019 22:03 schreef hetzusjevan het volgende:
Goede tips, thanks!

Ik vind die standaard mepal campus broodtrommels ook wat klein maar ik weet eigenlijk überhaupt niet hoeveel/wat je mee moet geven voor in de ochtend als ze tussen de middag gewoon naar huis komt :P. (Nog geen continu rooster hier maar 1,5u middagpauze).
Meestal is dat een pauze hapje. Dat betekent hier een stuk fruit of groente. Het liefst al in stukjes gesneden ivm de beschikbare tijd.

En 1.5 uur pauze. Djiez! Hier een uurtje, meer dan genoeg. :D
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_189842294
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2019 22:03 schreef hetzusjevan het volgende:
Goede tips, thanks!

Ik vind die standaard mepal campus broodtrommels ook wat klein maar ik weet eigenlijk überhaupt niet hoeveel/wat je mee moet geven voor in de ochtend als ze tussen de middag gewoon naar huis komt :P. (Nog geen continu rooster hier maar 1,5u middagpauze).
Dan gaat het voornamelijk om het tussendoortje, dus fruit en iets te drinken gok ik. Daar kun je beter geen lunchtrommel voor gebruiken, maar meer iets als een Tupperware bakje of iets dergelijks, zodat de fruitsappen niet de hele schooltas door gaan. :')
pi_189842904
Wij gebruiken gratis broodtrommels van de Blue Band die je een tijdje geleden gratis kreeg in de supermarkt. Simpele broodtrommel met elastiek er omheen. Qua bekers hebben we twee mepal bekers. Hij had er eerst één maar hij durft/wil hem op school nog niet opnieuw vullen, dus heeft hij er nu twee. En fruit gaat meestal mee in zo'n vershoudbakje van de AH.

O krijgt hier 2 bekers water, 2 boterhammen en 1 stuk/bakje fruit mee op een lange schooldag. Meestal heeft hij nog een paar happen brood over als hij thuis komt. En soms krijgt hij een muesli-reep of Liga-variant erbij mee maar die mag hij pas als laatste opeten dus komt meestal weer retour waarna hij hem thuis op eet, net als wat hij qua eten en drinken nog over heeft.

Doen jullie morgen ook mee aan het nationaal schoolontbijt?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_189843217
Hier was woensdag al het nationaal schoolontbijt. :P
pi_189844198
Sjaak heeft Drink in a box, werkt echt perfect. Broodtrommel 1 of andere hysterische met kleine vakjes en verschillende verdiepingen.

En hoi uit Amerika! Sjaak had echt een heel goede vlucht, was 22 uur lang wakker en sliep daarna een goede nacht. Viel op de eerste dag hier een gat in zijn kin dus we zijn 8 hechtingen verder (hij heeft er nu nog 6 want hij trok er 2 uit...). Verder vermaakt hij zich prima met de buurjongens van zijn leeftijd, de fiets die we voor hem kochten en alle familie die hier is. We logeren hier bij mijn schoonzus en zwager.

Vandaag haalden we onze camper op en zaterdag gaan we rijden! Zoveel zin in!
pi_189845496
Wat een pech voor Sjaak zeg. Jeetje 8 hechtingen, dat was wel een behoorlijke wond. :{

Wat fijn dat de reis zo goed is gegaan! Heel veel plezier daar, ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen! O+

Ik zag net een grote Mepal broodtrommel langskomen toen ik even een zoekrondje deed. Dat lijkt me we iets waar ze weer een paar jaar mee vooruit kunnen. 'Ns kijken of daar iets leuks in te vinden is.
pi_189845572
Hier ook mepal!
S. 2014
J. 2016
pi_189847211
Ah wat fijn dat de vlucht zo goed ging mevrC, maar jeetje 8 hechtingen?! Au.

In de Mepal box van B gaan met gemak 4 boterhammen en dan stop ik er altijd nog gedroogde mango of een bakje rozijnen bij. Voor zijn fruithap gebruiken we gewoon tupperware, meestal een appel in 8 stukken en soms gesneden mango of een banaan zonder bakje.
Qua drinkfles hebben we deze van Sigg:

Ik vind het echt een topding, B kan hem makkelijk openen en dichtdoen en absoluut lekvrij. Er kan veel in dus deze gaat ook mee met een dagje weg etc. En het gehele ding mag in de vaatwasser, zijn vorige fles mocht dat niet en ik werd gek van steeds afwassen.
pi_189850234
Veel plezier met jullie avontuur Mw. Cactus!

Heeft de leerkracht van jullie kenbaar gemaakt dat jullie kind(eren) naar een logopedist moet? Afgelopen dinsdag haalde ik Noor op en werd er even snel medegedeeld door de juf dat Noor naar een logopedist moet. Ik was best flabbergasted en heb daarom niet echt heel veel verder gevraagd. Volgens vriend die het later gevraagd heeft praat Noor vrij monotoon, waar ik thuis eigenlijk niks van merk maar goed. Heb vandaag de logopedist gebeld en ik wordt teruggebeld want wachtlijst.

Maar nu hoor ik dat meer kids om me heen (ook groep 2) ook naar een logopedist moeten volgens hun leerkracht. Blijkbaar komt dit dan (veel) vaker voor?
  vrijdag 8 november 2019 @ 13:51:03 #196
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189850306
Ik vind het geen gek moment daarvoor Room. Mijn nichtje gaat ook sinds groep 2 naar de logepedist en ik hoor dat wel vaker.
KuikenGuppy
pi_189850778
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2019 13:51 schreef Burdie het volgende:
Ik vind het geen gek moment daarvoor Room. Mijn nichtje gaat ook sinds groep 2 naar de logepedist en ik hoor dat wel vaker.
O+

Sunshine ;)
pi_189851406
In groep 2 komen kinderen op een leeftijd waarop ze bepaalde klanken goed moeten gaan leren uitspreken (eerder kan dat soms motorisch nog niet) enz. Veel scholen hebben ook een standaard logopedische screening in groep 2.
  vrijdag 8 november 2019 @ 15:48:06 #199
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189851814
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 14:29 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

O+

Sunshine ;)
Zo, goeiemorgen :').
KuikenGuppy
pi_189858302
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 13:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
Veel plezier met jullie avontuur Mw. Cactus!

Heeft de leerkracht van jullie kenbaar gemaakt dat jullie kind(eren) naar een logopedist moet? Afgelopen dinsdag haalde ik Noor op en werd er even snel medegedeeld door de juf dat Noor naar een logopedist moet. Ik was best flabbergasted en heb daarom niet echt heel veel verder gevraagd. Volgens vriend die het later gevraagd heeft praat Noor vrij monotoon, waar ik thuis eigenlijk niks van merk maar goed. Heb vandaag de logopedist gebeld en ik wordt teruggebeld want wachtlijst.

Maar nu hoor ik dat meer kids om me heen (ook groep 2) ook naar een logopedist moeten volgens hun leerkracht. Blijkbaar komt dit dan (veel) vaker voor?
Ik zou niet al een logopedist regelen als ik niet eerst een wat duidelijkere uitleg kreeg van de leerkracht... Want dit klinkt alsof je zelf helemaal niet begrijpt waarom zij hiermee komt en wat zij bedoelt. Uiteindelijk is het jullie beslissing he. De juf is niet de baas. Ze kan een advies geven en dat advies onderbouwen, dan denk je zelf na en besluit je wat je doet.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189858353
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2019 22:38 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik zou niet al een logopedist regelen als ik niet eerst een wat duidelijkere uitleg kreeg van de leerkracht... Uiteindelijk is het jullie beslissing he. De juf is niet de baas. Ze kan een advies geven en dat advies onderbouwen, dan denk je zelf na en besluit je wat je doet.
Dit ja.
Leerkracht is alleen adviserend in deze dingen.
Wij hebben bijv. advies gehad over de fijne en grove motoriek van A.
Het advies over de grove motoriek hebben we naast ons neergelegd.
Voor zijn fijne motoriek hebben we inderdaad een fysio ingeschakeld.
pi_189858407
Overigens heeft I, die over paar maanden 6 wordt, ook nog moeite met woorden die met een g beginnen (dat komt eruit als schj) en nog wat andere beginklanken. Ik ben tot nu toe de enige die dat echt opmerkt geloof ik. Mijn vriend hoort het nauwelijks, bij het cb zeiden ze er niets over, en van de juf ook nog niets gehoord.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189858443
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2019 22:38 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik zou niet al een logopedist regelen als ik niet eerst een wat duidelijkere uitleg kreeg van de leerkracht... Want dit klinkt alsof je zelf helemaal niet begrijpt waarom zij hiermee komt en wat zij bedoelt. Uiteindelijk is het jullie beslissing he. De juf is niet de baas. Ze kan een advies geven en dat advies onderbouwen, dan denk je zelf na en besluit je wat je doet.
Nee, daar heb je ook gelijk in. Maar toch wil ik het wel een kans geven, als de logopedist geen problemen ziet en hoort dan zijn we daar zo weer weg. Ik denk dat ik wel weet wat de juf bedoeld. Noor is op school vrij bedeesd en dat hoor je ook terug in haar spraak. Wanneer ik hoor hoe ze de juf begroet of hoe ze gedag zegt, dan is dat vrij vlak en op één toon. Als ze zo ook de rest van de tijd op school praat, dan snap ik dat de juf dat opmerkt. Maar dan zou het dus betekenen dat het gewoon ligt aan hoe ze doet en niet aan hoe ze praat.

Voorlopig is er nog een wachtlijst en de mevrouw aan de telefoon kon me niet vertellen hoe lang het ging duren.
pi_189858526
Even een foto delen van mijn tweetal. Ze schelen ruim drie jaar, maar het verschil is nog geen drie kilo. :D . Ze zijn zo lief samen. O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189858552
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 november 2019 22:51 schreef Franny_G het volgende:
Even een foto delen van mijn tweetal. Ze schelen ruim drie jaar, maar het verschil is nog geen drie kilo. :D . Ze zijn zo lief samen. O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke leeftijden en kilo’s zijn ze dan?
Even ter vergelijking met mijn 2 cookies. :P

Z. 22 maanden ~ 11 kilo.
A. 6,5 jaar ~ 29 kilo.

:P
pi_189858620
I: 5 jaar + 9 maanden = 17,5 kilo
Ysje: 2,5 jaar = 15 kilo

Gewicht is niet zo exact natuurlijk, I schommelt nu richting de 18 en Ysje zit tegen de 15 aan.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189858814
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2019 22:56 schreef Franny_G het volgende:
I: 5 jaar + 9 maanden = 17,5 kilo
Ysje: 2,5 jaar = 15 kilo

Gewicht is niet zo exact natuurlijk, I schommelt nu richting de 18 en Ysje zit tegen de 15 aan.
Ik weet het van Z. ook niet precies maar zal er niet ver naast zitten. :)
Grappig, die verschillen.
pi_189859777
Hier nu ook een meisje van 5,5 dat 17 kilo weegt en een jongetje van 2,5 dat 15 kilo weegt. Fijn om allebei nog te kunnen tillen ook O+

Zijn jullie kleuters ook al zo geïnteresseerd in lezen? Hier gaat dat al enorm goed. Schrijven ook, en dan geen simpele woorden als kat en pop, maar bijvoorbeeld gevaarlijk ("gvaarluk") en tuincentrum (met een s). Alleen de motoriek blijft nog achter, denk dat dat nog wel frustrerend voor haar gaat worden met schrijven.
pi_189862134
J kan het eigenlijk ook al aardig. Laatst leerden ze in de klas een nieuwe letter en schreef (tekende) hij een blad vol woorden om mee naar school te nemen. Maar als hij er geen zin in heeft, doet hij het ook gerust weken niet. Behalve dan spontaan woorden lezen die hij tegenkomt op werkbusjes enz.
pi_189863168
Bij I is het meer andersom: motoriek heel goed, maar ze loopt wat schrijven en lezen betreft niet voor op wat ze krijgt aangeboden. Wat ze krijgt aangeboden op school aan 'werkjes', gaat haar wel heel makkelijk af. Dus oefenen met schrijven en letters herkennen.

Haar focus ligt erg op het creatieve: ze is de hele dag aan het tekenen, knutselen, verzinnen. Ze bedenkt zelf veel liedjes en kan goed rijmpjes maken. Ze zit soms ook wel uit zichzelf sommetjes te maken en op te schrijven.. En ze stelt veel filosofisch gerichte vragen. In die zin is ze nog helemaal hetzelfde meisje als zo'n 1, 2 jaar geleden. :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zaterdag 9 november 2019 @ 10:36:30 #211
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_189863246
N vindt het ook erg leuk, lezen en schrijven. De eerste dag op school schreef ze haar naam op het kaartje voor bij de kapstok :) Ze durft het alleen niet zo goed.... Ze kent wel alle letters, maar als ik haar dan vraag naar een heel kort woord zegt ze altijd 'dat weet ik niet'. Terwijl ze het wel kan als ze het echt probeert. Ik probeer maar niet te veel te pushen, want ze is pas 4 en 3 maanden.

Ze is nu vooral bezig met rollenspellen... sinds kort heeft ze Paw Patrol ontdekt en dus is ze de hele dag aan het spelen dat ze superheld is en dat haar knuffels gered moeten worden. Haar superheldennaam is Sneeuwvlokjes (meervoud ja) en haar sidekick is Baby Slee. :D
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_189863249
B wordt eind februari 6 en is amper bezig met letters en woorden. Wel met cijfers en sommetjes.

In het Dreumes topic al gedeeld, B en Juul samen. Ze schelen 4 jaar en 4 maanden. Ze zijn stapeltje op elkaar en B is zo'n trotse, grote broer. Nu Juul loopt vindt hij het helemaal geweldig. (natuurlijk hebben ze ook ruzie en kunnen ze ook goed tegen elkaar gillen)
B zat laatst net niet op 1.20 cm en Juul zit zo'n 5 cm boven de curve in lengte.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
B heeft een nieuwe (tweedehands) fiets, die is 20 inch. Hij is er zo blij mee O+ En hij fietst ineens veel stabieler dan op zijn 16 inch fiets. Ik moet hem wel afremmen, want hij gaat er als een speer mee.
pi_189863397
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2019 23:52 schreef Amsel het volgende:
Hier nu ook een meisje van 5,5 dat 17 kilo weegt en een jongetje van 2,5 dat 15 kilo weegt. Fijn om allebei nog te kunnen tillen ook O+

Zijn jullie kleuters ook al zo geïnteresseerd in lezen? Hier gaat dat al enorm goed. Schrijven ook, en dan geen simpele woorden als kat en pop, maar bijvoorbeeld gevaarlijk ("gvaarluk") en tuincentrum (met een s). Alleen de motoriek blijft nog achter, denk dat dat nog wel frustrerend voor haar gaat worden met schrijven.
Ja, ik vind dat zo tof! Sjaak schreef ons boodschappenlijstje van de week: aplejuus, wcpapir, bred, dar soort dingen. En hij leest (of probeert) hier alle verkeersborden mee te lezen (“mama! Bump!!” En “mama! Stop!!”).
pi_189876677
Er wordt hier sinds gisteren eindelijk zonder zijwieltjes gefietst! Het werd tijd ook, want onze kleuter is qua motoriek dus bepaald geen wonder. Nu nog oefenen met op- en afstappen en remmen, maar we zijn onderweg!
pi_189876724
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:01 schreef Amsel het volgende:
Er wordt hier sinds gisteren eindelijk zonder zijwieltjes gefietst! Het werd tijd ook, want onze kleuter is qua motoriek dus bepaald geen wonder. Nu nog oefenen met op- en afstappen en remmen, maar we zijn onderweg!
Super! Hier zijn we nog steeds bezig. Tenminste, bezig... We laten het even rusten. Ze geeft aan een geen zin in te hebben en ze durft ook nog niet zo goed ondanks we zo'n fietsvest hebben. Komt vanzelf wel.
pi_189880933
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 11:04 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Super! Hier zijn we nog steeds bezig. Tenminste, bezig... We laten het even rusten. Ze geeft aan een geen zin in te hebben en ze durft ook nog niet zo goed ondanks we zo'n fietsvest hebben. Komt vanzelf wel.
Fietsvest vind ik echt een superhandig hulpmiddel. En een helm heeft hier heel erg geholpen om haar angst (en onwil ook wel) weg te nemen. Ik vind zelf een helm niet per se nodig, maar als zij het fijn vindt, prima!

[ Bericht 0% gewijzigd door Amsel op 10-11-2019 20:02:39 ]
pi_189882179
Wat goed Amsel! Ons fietsseizoen zit er definitief op :'(

Mijnes hier ook andersom. Ze schijft echt heel veel. Prachtig fonetisch <3. Ze kan ook wel lezen maar is wat faalachstig daar mee. En tekenen. Ze tekent verjaardagsfeestjes met kronen en taarten en pakjes en weet ik wat. En laatst een groot oog met bacteriën er in :')
Rekenen vindt ze vooral erg leuk. Die plust en min't tot de 20, en vertelde laatst een vrouw van 95 in de wachtkamer van de ha dat ze over 5 jaar 100 is. Ze telt ook met 10-tallen en 100-tallen. Ze heeft echt de telcode gekraakt heb ik het idee.

Ze heeft wel emotionele uitbarstingen van heb ik jou daar. Heb het idee dat ze emotioneel en cognitief niet helemaal parallel loopt. Ze kan echt uitbarsten als een vulkaan soms. Erg sneu ;(
pi_189885318
tjee, wat zijn die van jullie allemaal snel..
L (5) fietst wel, maar daar heeft ie flink voor moeten oefenen. nog steeds vindt ie school (1 km) best ver..
hij kan prima tellen tot 30 ofzo maar rekenen doet ie niet en met letters kent hij zijn eigen voorletter en die van zn zus. Schrijven doet ie niet, tekenen en knutselen met enige tegenzin (op school propt ie zijn opdracht af en toe in iemand anders bakje.. zo klaar, ik hoef niet meer).. wel kan hij precies binnen de lijntjes kleuren en is daarmee iets te perfectionistisch. Zingen begint hij eindelijk te doen, maar houdt daarbij niet echt wijs..
Hij kan wel heel tof verhalen vertellen en fantaseren.. juf vertelde dat ie soms bij de poppenkast verhaaltjes verzint en dat er dan vaak meerdere andere kleuters zitten te luisteren..
pi_189886345
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 20:27 schreef watmoetikkiezen het volgende:
tjee, wat zijn die van jullie allemaal snel..
L (5) fietst wel, maar daar heeft ie flink voor moeten oefenen. nog steeds vindt ie school (1 km) best ver..
hij kan prima tellen tot 30 ofzo maar rekenen doet ie niet en met letters kent hij zijn eigen voorletter en die van zn zus. Schrijven doet ie niet, tekenen en knutselen met enige tegenzin (op school propt ie zijn opdracht af en toe in iemand anders bakje.. zo klaar, ik hoef niet meer).. wel kan hij precies binnen de lijntjes kleuren en is daarmee iets te perfectionistisch. Zingen begint hij eindelijk te doen, maar houdt daarbij niet echt wijs..
Hij kan wel heel tof verhalen vertellen en fantaseren.. juf vertelde dat ie soms bij de poppenkast verhaaltjes verzint en dat er dan vaak meerdere andere kleuters zitten te luisteren..
Klinkt als een heel normaal en leuk kind ;)

O zit erg rot in haar vel op het moment, dus zo leuk is dat rekenen allemaal niet :'(
pi_189886863
Nou, zeg dat WMIK. Wolk kan nog niet schrijven hoor. Ze herkent wel sommige letters, en de namen van haarzelf en haar broertje bijvoorbeeld. Ze kan sinds een tijdje ook wel wat herkenbare dingen tekenen. Ik weet niet precies hoe lang al omdat ze, als ze een tekening afheeft, net zo lang erovereen krast totdat het onherkenbaar is. Ik heb de indruk dat ze een tikje perfectionistisch is. Ze wil alles meteen kunnen, en als het niet meteen lukt begint ze er liever helemaal niet aan. Tellen wil ze bijvoorbeeld vrijwel nooit doen, ik heb geen idee tot hoever ze eigenlijk kan tellen nu. Ik heb haar wel eens tot 15 horen tellen in haar spel, maar meer niet. Ze gaat wel heel hard vooruit sinds ze naar school gaat.

Ze is overigens wel een natuurtalent in knippen. :P En ze kan vrij ingewikkelde puzzels leggen voor haar leeftijd. Fietsen kan ze ik denk nu iets langer dan een jaar.

Niet quoten aub:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wolk zit nu tegen de 12 kilo aan (4 jaar 3 maanden), Bliksem van 18 maanden is net 10 kilo geloof ik. Ik vind het echt bijzonder dat ze het met haar gewicht nooit koud heeft. Integendeel. Vandaar ook met dit weer nog zonder jas. :+
pi_189887324
Wat een leukerd Roxy!
  zondag 10 november 2019 @ 22:12:36 #222
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_189887688
Awwww O+

N heeft dat perfectionistische ook wel, die wil alles meteen kunnen en niet oefenen. Ze twijfelt ook vaak of zegt 'weet ik niet' als het iets is wat ze nog niet goed kan (lezen bijv., terwijl ze wel alle letters herkent wil ze niet echt oefenen om ze aan elkaar te verbinden tot woorden). Anderzijds roept ze ook heel vaak 'ik kan alles!!!' dus het zal wel goed zitten :D
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_189887992
O+ dank.


Ja precies Saskia, 'ik kan dat niet', 'weet ik niet' of 'ik wil niet praten' zijn meestal de antwoorden die ik krijg bij dit soort dingen. :')

Laatst kreeg ze zo'n velletje met daarop een aantal keer de letter e mee van school. Zo'n stippellijn die je kunt volgen met je pen. Vol enthousiasme begon ze maar het lukte niet helemaal hoe ze het wilde. Meteen boos, blad door de kamer en `ik kan dit niet, ik vind dit NIET leuk!'. Sindsdien weigert ze categorisch alle pogingen tot naschrijven van letters. Ze heeft helemaal een beeld in haar hoofd van hoe het eruit moet zien en als dat niet lukt omdat ze dat qua fijne motoriek nog niet kan dan wil ze niet meer. Maar goed, komt hopelijk vanzelf goed.
pi_189890381
Heel herkenbaar. Mijnes doet dan de overtreffende trap. Ik kan niks, helemaal niks en ik ben hartstikke dom. :'( Dat vind ik echt zo moeilijk om aan te horen.
pi_189891320
Ach, lijkt me erg lastig, dat perfectionistische. Het blokkeert zo.

I is niet het andere uiterste, maar ze is wel heel losjes. Heeft heel erg: als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Als iets mislukt, dan maakt ze er gewoon iets anders van. Ze onthoudt van die afspraken die ze van de juf hoort zoals: "van proberen, kun je leren" ook heel goed en gooit die er zelf in als iets niet meteen lukt. O+ . Mijn vriend heeft daarin ook wel goede invloed, die kan haar heel goed rustig maar vasthoudend stimuleren om iets te blijven proberen als het niet lukt. O+ .

Ik vind de metamorfose ook wel bijzonder. I was als peuter zo driftig en boos vaak, dat we regelmatig met onze handen in het haar zaten. Maar op af en toe nog een kleine uitbarsting na, is ze zo relaxed en redelijk. :o . Ben daar wel heel erg blij mee.

Wat leuk om foto's te zien, Roxy! Knappe kindjes.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189891506
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 21:10 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Klinkt als een heel normaal en leuk kind ;)

O zit erg rot in haar vel op het moment, dus zo leuk is dat rekenen allemaal niet :'(
oh dat is echt niet leuk nee.. hopelijk wordt dat snel beter!

L heeft heerlijk met een vriendje in de tuin gespeeld..vriend was aan andere kant van de schutting bezig met de auto en hoorde ze gezellig kletsen over regenwormen die ze vonden en in bakje deden met gras enzo..komt hij de tuin in.. blijken ze het tuinpad opgegraven te hebben om de wormen te vinden :)
t was nog n hele puzzel om de stenen er weer terug in te krijgen..
pi_189894472
Sjaak kan sinds gister fietsen zonder zijwieltjes. We hebben hier in Amerika een fiets gekocht, met zijwieltjes. Gister viel er eentje vanaf en die hebben we niet terug gezet. Dat ging prima en toen wilde Sjaak de andere er ook af. En ineens kon hij zonder zijwieltjes *O*

Dat perfectionistische is lastig ja. Sjaak wil niets leren, hij wil het kunnen. En dat kan niet zonder te oefenen en te leren. Dus dat levert een hoop frustraties op hier, helaas. Maar we leren ermee om te gaan en pick our battles zeg maar.
pi_189894509
Ah fijn de herkenbaarheid van frustratie als iets niet meteen lukt :+
F was woest dit weekend omdat het hem niet meteen lukte om z'n veters te strikken. Ik stelde voor om het een paar keer te oefenen maar hij had de schoenen al weg gesmeten om iets anders te gaan doen :')
pi_189894721
Wat fijn alle fietskleuters zonder zijwieltjes!! Dat lijkt me zo'n overwinning voor ze.

Wat een leuke foto's Roxy! 2 leukerds O+

B is sinds de zomer best wel veranderd, hij ging altijd naar buiten, veel naar de speeltuin aan de overkant, sprak minstens 1 x per week af met vriendjes na school etc. Maar dat is sinds de zomervakantie ineens voorbij. Hij spreekt amper meer af, gaat alleen naar buiten als 1 van ons meegaat. Hij is gewoon het liefste thuis.

Ik maak me geen zorgen want hij is vrolijk, gezellig en speelt in de klas wel heel veel volgens zijn juf en als we ergens zijn (zoals de kinderboerderij) heeft hij binnen een minuut contact en speelt met andere kinderen. Sowieso is hij nog steeds enorm sociaal en maakt makkelijk contact. Maar verder zit ie dus vooral thuis. Nu is mijn vrouw ook een echte huismus, dus hij heeft het niet van vreemde.
Ik vind alleen die plotse omslag zo frappant. In de zomervakantie had hij op de camping ook veel vriendjes en vriendinnetjes, we zagen hem hele dagen niet. Dat is hoe wij B kennen.
pi_189895708
Ha exode, ik kan me herinneren dat we het eerder hier hebben gehad over dat sociale, waarbij ik toen schreef dat ik bij I een verandering heb opgemerkt. Bij ons is dat vooral na de verhuizing geweest. Ze was ook altijd een kind dat zich zonder terughoudendheid in elk sociaal contact kon storten, geen gene, het was nooit genoeg, ze ging het liefst de hele dag met anderen spelen, en nu is er toch meer reserve in gekomen. Niet echt verlegenheid, maar wel wat meer op zichzelf. Dat doet inderdaad niets af aan het feit dat ze ook op haar nieuwe school heel gemakkelijk nieuwe vriendjes heeft gemaakt, ook door andere kinderen vaak gevraagd wordt om te spelen e.d.

Ik denk eigenlijk dat dit een ontwikkelingsding is, dat het hoort bij groter worden, een wat intenser en bewuster innerlijk leven, daarvoor de rust opzoeken, en ook meer besef over relaties en wat die voor je betekenen. Zo is I naar ons toe ook veel zorgzamer en liever geworden.

Ik vind het ook wel heel prettig om te zien dat ze zich nu beter dan voorheen echt zelf kan vermaken. Heerlijk om te zien dat ze een hele middag gewoon lekker thuis aan het fröbelen en spelen is. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189898126
Bedankt voor je reactie Franny, dat is inderdaad wel herkenbaar.
B heeft natuurlijk ook de overgang gehad dat al zijn vriendjes naar groep 3 gingen.

We merken ook dat B wat 'schuldbewuster' is. Hij reageert niet boos of verdedigend als we hem ergens op aanspreken, maar rustig en groter zeg maar.

Al die ontwikkelingen ook. En zoals gezegd hij is gewoon vrolijk en gezellig. Waardoor we ons geen zorgen maken.
pi_189901438
Wat leuk om Wolk weer eens te zien, Roxy! Wat is ze groot geworden zeg.

Ketel genoot vanmiddag erg van zijn nieuwe regenlaarzen *) Hij deed een regendans, naar eigen zeggen. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189901723
Dus aan hem hebben we dit weer te danken Lunapuella? Misschien kun je hem voorstellen om een niet-regendans te doen volgende keer?

Leuke foto's Roxy!

Wij moeten nog steeds een fiets kopen voor O, die heeft nog nooit op een fiets gezeten. Ik hoop steeds een mooie tweede hands op de kop te tikken ergens, maar nog zonder succes. Wellicht dan toch maar een nieuwe met kerst ofzo. Maar met loopfietsen was hij ook laat, dus we lopen gewoon een paar jaar achter qua fietsen. Er staan wel fietslessen op het jaarrooster van school, maar geen idee wat die inhouden voor kleuters.

O heeft zo'n boekje met letters om over te trekken en daarna na te schrijven en dat doet hij juist heel graag. Het lijkt alleen nog helemaal nergens op, maar hij is er wel trots op dat hij nu auto en boom kan schrijven (denkt hij...).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_189907190
Dank je wel Ketel, voor dit prachtige regenweer! -O- -O- Heerlijke blik wel.

Willem fietst sinds kort zonder zijwieltjes. Hij gaat als een speer op zijn fiets en wil eigenlijk ook niks anders meer doen.
In lezen, schrijven en rekenen heeft ie echt nog geen zin (al telt hij inmiddels tot 3!)
pi_189907234
Oh en ik ga vanavond naar een informatieavond over broekpoepen door kleuters...
pi_189907685
hier heeft T het fietsen een beetje onder de knie. Al is het hier zo heuvelachtig dat dat nog best lastig is! Hij tekent z'n eigen naam, en kan sinds kort een soort van poppetje tekenen.

Zeg, een vraagje. Elke avond als ik ga slapen kijk ik nog even bij T. De laatste paar nachten ligt hij helemaal met z'n hoofd onder het dekbed, en is enorm bezweet. Ik vind dat niet zo'n fijn idee. Hij houdt niet van instoppen, iemand een ander idee wat ik zou kunnen doen?
pi_189908069
Oh dat vind ik ook zo eng, Jagar, mijn T doet dat ook inderdaad. Ik haal zijn dekbed altijd wat omlaag als ik ga kijken, maar 's ochtends ligt hij er weer net zo bij. Hij zegt zelf dat hij het prettig vindt om de schaduwen niet te zien in zijn kamer.... ik lees mee voor meer reacties!
pi_189919385
Gisteren best een interessante info avond gehad over broekpoepen.
Andere ouders keken zo naar mij —> :') omdat ik daar zat vanwege een kind van net 4. Andere ouders daar hadden kindjes van 5 en 6 jaar.
In ieder geval heb ik wat handvaten gekregen en interessante informatie, dus we kunnen er mee verder.

Geen tips Jager en Olivia. Hier stop ik hem juist weer extra goed in ‘s avonds als ik ga kijken omdat hij zich steeds boven zijn dekbed woelt.
pi_189919542
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:36 schreef Jagärtrut het volgende:
hier heeft T het fietsen een beetje onder de knie. Al is het hier zo heuvelachtig dat dat nog best lastig is! Hij tekent z'n eigen naam, en kan sinds kort een soort van poppetje tekenen.

Zeg, een vraagje. Elke avond als ik ga slapen kijk ik nog even bij T. De laatste paar nachten ligt hij helemaal met z'n hoofd onder het dekbed, en is enorm bezweet. Ik vind dat niet zo'n fijn idee. Hij houdt niet van instoppen, iemand een ander idee wat ik zou kunnen doen?
Wollen dekens gebruiken met een laken ipv een dekbed? Dat zou ik zelf iig een fijner idee vinden.

Voor de stats: fietsen op een loopfiets gaat prima, gewone fiets is hij nog net een tikkeltje klein voor, hij komt niet lekker met zijn voeten bij de grond en dan is opstappen wel erg lastig. En hij vindt het nog een beetje eng, dat helpt niet. We proberen het zo eens per kwartaal weer eens uit.

A. is wel wat bezig met letters en cijfers nu, maar het boeit hem niet zo als zijn grote broer op deze leeftijd. Echt een totaal ander kind, ik vind het geweldig om die verschillen te zien.

Gister hebben ze op school het sinterklaasjournaal gekeken. Hij is er helemaal vol van O+. Eerste wat hij vertelde bij het ophalen, dat de Sint niet op de boot zat maar in een trein!!! :o. En het was maar goed dat we zijn verlanglijstje nog niet hadden opgestuurd :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_189919611
Ik ben wel benieuwd naar de tips Adrian. Hier geen broekpoeper, maar een luierpoeper (die draagt hij s nachts nog) die weigert te poepen op de wc.

Hier ook geen tips qua deken. Mijn kinderen gaan alleen voor de vorm er onder liggen als ik ze in stop, s nachts liggen ze altijd ergens anders in het bed (of bij de meiden regelmatig een ander bed) met soms nog een klein stukje deken ergens.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_189919827
Hier ook een luierpoeper en wcweigeraar!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_189929575
Wij hadden een enerverende avond. A. was gevallen buiten op de bso. Alle kleding nat en hij overstuur. Leidsters hebben hem droge kleding gegeven, daarna bleef hij wat huilerig en wilde niet meer spelen. Leidsters dachten dat hij gewoon moe was en van slag doordat hij nat en koud was.

Uurtje later kwam ik hem ophalen. Zodra hij mij zag, barstte hij in hartverscheurend gesnik uit, totaal overstuur :'(. Ergens tussen het huilen door lukt het hem om te zeggen dat zijn arm zoveel pijn doet... Blijkt dus dat hij hem niet kan bewegen en aanraken mag absoluut niet. Leidsters ook totaal verward, want daar had hij blijkbaar niks over gezegd :?.

Direct de HAP gebeld, mochten gelijk langskomen. Foto gemaakt en gelukkig niks gebroken. Maar het arme kind was zo verdrietig, bang en overstuur. Echt rot om te zien. Hij slaapt nu gelukkig, maar het zal ongetwijfeld een onrustig nachtje worden.

Op de terugweg naar huis zei hij toch dat hij het ook wel een beetje leuk vond dat de dokter een foto van zijn botjes ging maken O+ 8)7
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_189929622
Ah gossie @Phaidra wat sneu inderdaad. ;(
pi_189929694
Hee, wat rot zeg, Phaidra.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189930156
Wat sneu dat hij dat niet durfde te zeggen Phaidra. ;( Wel heel fijn dat het niet gebroken bleek.

T en S mochten vandaag weer afzwemmen. Zwemdiploma B is binnen. :) Volgende week gaan ze gelijk door voor diploma C, zodat we hopelijk over een paar maanden voor altijd klaar zijn met zwemlessen. We hebben de afgelopen jaren behoorlijk wat uurtjes langs het water gezeten. : :o
pi_189930588
Och Phaidra, wat sneu ;( Gelukkig valt de schade mee!

Wat goed Nikki! Ik zie jouw jongens nog steeds als peuters voor me :D zo’n gek idee dat ze dat allang niet meer zijn! _O-

Mijnes is vijf vanaf vandaag! Zaterdag vieren we het pas, dus ze is dolblij dat ze nog een keer jarig mag zijn straks O+ maar ohhh wat gaat het hard ;(
pi_189931501
Gefeliciteerd, krijgerrtje. En Nikki met de zwemdiploma's. Ik geef nu zelf zwemles aan diploma A, ik kan me echt nog niet voorstellen dat J dat ook een keer gaat kunnen.

Phaidra, fijn dat het meeviel. Leuk dat A zich zo inleeft in het Sinterklaasjournaal. J vond het vorig jaar interessanter dan nu, lijkt het wel. De tv intocht kan ik helaas niet samen met hem kijken -O- (wij moeten dan naar een begrafenis)
Ze oefenen nu wel met een groepje kindjes voor een optreden voor sinterklaas. Ik ben benieuwd of J nog durft als hij daadwerkelijk het podium op mag voor een volle zaal :+
pi_189937218
We komen net weer uit het ziekenhuis. Nu is zijn pols dik en pijnlijk, terwijl hij gisteravond juist zijn bovenarm aanwees. En de pols was nou net níet op de foto gezet :'). Maar ook hier is geen breukje te zien. Waarschijnlijk flink gekneusd. We hebben ook nauwelijks geslapen vannacht.

Nikki, wat goed van T en S! *O* *O* Heerlijk dat het zwemgebeuren er bijna op zit voor jullie!

A. had vorige week zijn allereerste zwemles. En komt nu net dit ertussen...Hij vond het gelukkig wel erg leuk!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_189937929
Ah Phaidra dat is echt heel vervelend en zielig. Hopelijk gaat de pijn (en de schrik) snel weg.

We hebben via via gehoord dat B waarschijnlijk in februari af mag zwemmen voor A. Daarna meteen door voor B. Hopelijk A en B voor de zomervakantie.

Nikki, waarom gaan jullie door voor C? Ik wilde dat eerst ook, maar schrik toch nog van het aantal maanden die daar nog voor staan.
pi_189937988
W had in 6 wk na haar B ook haar C diploma.. viel best mee
pi_189938008
In principe gaan ze uit van diploma A voor veilig zwemmen in een standaard zwembad, B voor veilig zwemmen in een tropisch zwembad met glijbanen en golfslagbad etc, en C voor zwemmen in natuurwater/zee. Dus alles samen zorgt pas voor een volledige en brede basis.

That having said, onze oudste moest van ons A & B, en C alleen als hij zelf wilde. Hij wilde niet. Voor A & B had hij ook al behoorlijk lang nodig (2,5 jaar), en het ging niet vanzelf, dus ik snapte het ook wel.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_189939181
Ja, vanwege open water wilde ik ook altijd C. Maar ik ken eigenlijk niemand in mijn omgeving die kinderen heeft met diploma C.
Ik denk dat wij ook gewoon doorgaan, B vindt zwemmen leuk en het gaat gemiddeld zeg maar dus hij zal er niet langer over doen dan ervoor staat.
Mijn schoonzus stopte met mijn neefje naar B want 'Ik ga niet nog eens een half jaar in het zwembad zitten'. Dat deed me denken dat het maanden zou duren.

Zwemles is best een geregel hier vanwege Juul en maar 1 auto, maar als we C belangrijk vinden (en dat vinden we zo te lezen) dan gaan we door.
pi_189939430
Hier een kleuter die nu precies 2 jaar bezig is en in badje 3 (van de 4) zit. Het is een drama! Hij vindt het water te koud en verkrampt helemaal.
Vanaf aankomende week 5 privélessen en het fo is dat hij dan in badje 4 zit. Ik hoop voor de zomer een A diploma te hebben. Wij hebben dus met Ow afgesproken dat hij niet door hoeft voor zijn B. Als hij ooit met vriendjes wil gaan zwemmen moet hij eerst B halen, maar dat kan ook over 3 jaar :)

Zielig Phaidra!
pi_189939670
W is ook heel lang in badje 3 blijven hangen.. Maar toen ze eindelijk goed bleef drijven bij de schoolslag en A haalde had ze B na 2 mnd en C dus na 6 wk.(er is 1x per 2 mnd afzwemnen en dat versprong na de zomer). In totaal heeft ze bijna 2 jaar over ABC gedaan.

Denk wel trouwens dat t misschien lastiger is om b en c te halen als onder water en het gat de moeilijke punten zijn..Dat vond W een makkie en nog steeds is ze als we gaan zwemmen het grootste deel van de tijd onder water te vinden..
pi_189940695
Hier een zesjarige die nu 2 jaar en 2 maanden bezig is voor haar A. Ze zit nu in badje 4 (van de vijf badjes).
pi_189940807
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 15:20 schreef exode het volgende:
Maar ik ken eigenlijk niemand in mijn omgeving die kinderen heeft met diploma C.
Grappig, ik ken juist maar weinig kinderen die gestopt zijn vóór C. In principe duurt A het langst. Daar wordt dan ook de basis gelegd. B en C is vooral meer conditie opdoen en verfijnen en gaan meestal vrij vlot.
Maar ik snap bij gedoe en geen motivatie ook dat je eerder stopt. Maar dan moet je er ook rekening mee houden dat je kindniet overal zwemveilig is. En daar denken helaas niet alle ouders over na.
pi_189942774
Zwemveilig... lastige term. Hangt zo van kind tot kind en van de situatie af. En als volwassenen moet je altijd een oogje in het zeil houden.
Zwemmen in zee en wildwaterbanen heeft naast zwemskills ook zo veel met kracht, gewicht en lengte te maken.

Ik denk dat elke ouder echt wel goede overweging maakt wat betreft zwemles. Er zijn ook nog andere dingen in het leven en B en C kunnen later ook. :-)
pi_189942957
Ik heb er hier eentje die in juli 5 jaar is geworden. Volgende maand gaat ze beginnen met zwemles. Ik vind het zelf best moeilijk wat ik voor haar wil. Het liefst natuurlijk ABC, maar stel dat ze er echt niks aan vindt, dan zou ik bij A wel voorlopig stoppen denk ik. Ik zou haar niet pushen om B te halen. Kan altijd nog

Ik heb zelf ook alleen maar A. Ik heb het via schoolzwemmen gehaald en ik herinner me nog de badmeesters van toen. Die waren echt horror en hebben mij toch wel het plezier van zwemmen destijds ontnomen.
pi_189943020
Ik denk dat Ow met zijn zwemdiploma A nog zeker niet zwemveilig is. Daarom hebben wij ook heel erg zoiets dat hij dan alleen met een volwassenen zonder bandjes mag gaan zwemmen.
Als hij ooit met vriendjes naar het zwembad wil, moet hij van ons eerst B ook nog halen :)

Een vriendje van Ow is trouwens fysiek niet in staat om zijn zwemdiploma A te halen. Die krijgt een soort zelfreddend zwemmen certificaat.
pi_189943222
Hallo :W

Zwemles kan ik over meepraten! We zijn vrij laat begonnen met Eva, vorig jaar september. Toen was ze ruim 5 jaar en raakte echt paniek als ze met haar hoofd onder water moest. Badje 1 duurde daardoor het langste maar daarna ging ze wel snel. 30 november zwemt ze af voor C, dan heeft ze dus 15 maanden over ABC gedaan waarvan 4 maanden voor B en C.
En buiten zwemles zit ze ook op gym en dat vindt ze echt fantastisch. Ik weet niet van wie ze dat sportieve heeft :+

Verder gaat het hier prima O+ Lees nog altijd mee maar reageer veel te weinig!
E.
  donderdag 14 november 2019 @ 20:31:56 #261
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189943930
Sparkling O+.
KuikenGuppy
pi_189944132
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 13:56 schreef exode het volgende:
We hebben via via gehoord dat B waarschijnlijk in februari af mag zwemmen voor A. Daarna meteen door voor B. Hopelijk A en B voor de zomervakantie.

Nikki, waarom gaan jullie door voor C? Ik wilde dat eerst ook, maar schrik toch nog van het aantal maanden die daar nog voor staan.
Mijn jongens leven voor water. Bij de sloot pielen, vissen etc. en de zee is zo'n beetje onze achtertuin, dus ik wil dat ze echt goed kunnen zwemmen. Dan nog is de zee verradelijk en levensgevaarlijk als je niet uitkijkt, maar het feit dat ze in ieder geval een goede basis hebben helpt wel een beetje.

B is op zich ook een mooie basis hoor en dan kunnen ze zich echt wel aardig redden in het water, maar ik vind eigenlijk dat mijn dochter pas echt goed kan zwemmen nu ze C heeft. Vandaar dat het voor de jongens een must is wat mij betreft.
pi_189944259
@Roosgeluk De meeste ouders (en zeker die op dit forum) gelukkig wel, maar helaas zie ik (als zwemjuf) ook ouders die denken dat hun kind met een a diploma prima zonder toezicht een hele middag in het zwembad kunnen spelen.

Anyway, ik heb vanmiddag op de school van J de sinterklaashoek ingericht. Daar kunnen ze leuk spelen de komende weken O+
pi_189944264
We gaan gewoon door voor C, wij zwemmen vaak in natuurwater.

Ik heb zelf A, B, C, zwemvaardigheid 1 en 2. Toen waren de diploma's op. Ik had al A en B voordat schoolzwemmen begon, ik was namelijk altijd aan het kloten op de dijk naast een kanaal. Dus ik ben vrij snel op zwemles gegaan.

B verheugt zich ook echt op zwemles elke week. Dus dan is het makkelijker om gewoon door te gaan.
pi_189944592
T en S vinden het ook leuk inderdaad. Dat helpt wel. L vond het stom en ging liever niet. Vandaar dat zij een paar jaar later (mét tegenzin) pas voor C is gegaan.

Ik laat L van 9 nu ze C heeft pas zonder 24/7 toezicht van mij zwemmen. En dat vind ik eerlijkgezegd nog steeds doodeng. Terwijl L echt niet in 7 sloten tegelijk loopt, maar een ongeluk zit zeker in het water gewoon in een klein hoekje. :{
pi_189945605
Ze moesten hier ook door voor C van mij. Ze zwemmen nu nog steeds bij de reddingsbrigade (diploma 6 en 5 gehaald dit voorjaar). Deze zomer hebben we ze voor het eerst alleen naar het zwembadje op de camping laten gaan. (op een kleine camping). Ik vertrouw ze nu echt goed in het water. Kan ook echt zien aan ze dat ze nu echt goed zwemmen. Vriendinnetje van oudste (9 jr) heeft alleen A en B, maar zwemt beduidend minder goed.
*poef* nu is het weg
pi_189945853
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 19:50 schreef .Sparkling. het volgende:
Hallo :W

Zwemles kan ik over meepraten! We zijn vrij laat begonnen met Eva, vorig jaar september. Toen was ze ruim 5 jaar en raakte echt paniek als ze met haar hoofd onder water moest. Badje 1 duurde daardoor het langste maar daarna ging ze wel snel. 30 november zwemt ze af voor C, dan heeft ze dus 15 maanden over ABC gedaan waarvan 4 maanden voor B en C.
En buiten zwemles zit ze ook op gym en dat vindt ze echt fantastisch. Ik weet niet van wie ze dat sportieve heeft :+

Verder gaat het hier prima O+ Lees nog altijd mee maar reageer veel te weinig!
Zwemles bij vijf jaar is niet laat :) De zwemschool waarbij Noor gaat zwemmen neemt niet eens kinderen onder de 5 aan.
pi_189946174
A. is 6,5 en nu iets meer dan een jaar bezig.
Het gaat goed maar geen idee wanneer hij mag afzwemmen. Mijn gevoel zegt februari. Ze hebben geen badje 1, 2 etc.
A. vindt het wel heel leuk maar heeft ook niet altijd zin. Hij vindt zijn meester te streng.
Nu vind ik streng wel goed hoor. A. heeft dat wel nodig. Is makkelijk afgeleid en heeft de neiging teveel te spelen ipv goed zijn les te doen.
Ik vind de leraar alleen soms wel onnodig onvriendelijk en nors.

Ik wil dat hij sowieso B. ook gaat halen. Voor C zien we daarna wel. :)

We hadden met A. trouwens gewacht met lessen volgen tot hij echt goed gewend was aan school en een beetje minder ‘all over the place’ was. Zijn focus en concentratie heeft best een tijdje te wensen over gelaten. Te vroeg beginnen aan zwemles had dan niet goed geweest, denk ik.
pi_189946853
Zwemmen: Twix is nu 4 jaar en 2 maanden en heeft zijn draai op school gevonden.
Ik had altijd in mijn hoofd om dan te starten met zwemles maar ik wacht nog even. Met zijn bijna 12 kilo en 95 centimeter is het nog zo’n ukkepuk. Over een half jaar ga ik er opnieuw over nadenken.

We staan aan de vooravond van onze verhuizing. Het nieuwe huis is bekend (want was het huis van mijn schoonouders) maar Twix is enorm bezig met wat er dan met ons oude huis gaat gebeuren. We hebben hem daarom bewust kennis laten maken met de nieuwe bewoner. Hij vroeg: “Ga je wel heel goed op ons oude huis passen?”
Vannacht werd hij verdrietig wakker, het doet hem meer dan we verwachtten. Wat er toch in die koppies omgaat...
Ondertussen heeft hij er namelijk ontzettend veel zin in en verteld hij vol trots over zijn nieuwe kamer.
  donderdag 14 november 2019 @ 23:34:27 #270
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189947578
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 22:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Zwemles bij vijf jaar is niet laat :) De zwemschool waarbij Noor gaat zwemmen neemt niet eens kinderen onder de 5 aan.
Dit, met 4 jaar hebben veel kinderen nog niet voldoende spierkracht om te zwemmen. Het diploma halen duurt dan langer.
KuikenGuppy
pi_189948487
Oudste is ook met 5 begonnen met zwemles. Ze mag in Januari afzwemmen, is dan net geen jaar bezig geweest voor A. Sommige kindjes die tegelijk met haar waren begonnen die net 4 zijn, zwemmen nog in het ondiepe. Dus het loont zeker wel om wat later te starten.
pi_189948847
Hoelang zijn jullie zwemlessen en hoevaak in de week?
A. 1 x p/w 45 min.
  vrijdag 15 november 2019 @ 06:36:04 #273
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_189949200
Met O. 3 weken geleden met zwemles gestart. Ze wordt in december 5. Ook 1x per week 45 min.
pi_189949202
Roos is met 5,5 begonnen en zwemt nu zo'n (zomerstop niet meegerekend) 8 maanden. Ze zit nu in badje 3 van de 6.
Ze zwemt 1 keer per week 40 minuten
  vrijdag 15 november 2019 @ 06:49:39 #275
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_189949224
In het seizoen 3/4 keer in de week 30 minuten.
pi_189949307
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 november 2019 01:19 schreef aapieannie het volgende:
Oudste is ook met 5 begonnen met zwemles. Ze mag in Januari afzwemmen, is dan net geen jaar bezig geweest voor A. Sommige kindjes die tegelijk met haar waren begonnen die net 4 zijn, zwemmen nog in het ondiepe. Dus het loont zeker wel om wat later te starten.
Dat is zo per kind verschillend, mijn oudste startte met 5, deed 18 mnd over A, jongste startte met net 4 en had A binnen 9 mnd. Tis goed om naar je kind te kijken hoe vrij hij/zij al is in het water.
*poef* nu is het weg
pi_189949372
hier 1 x per week 60 min (1 uur dus:))
pi_189950016
Ow en Js waren beide 4 jaar en 10 maanden (dat is toeval trouwens), toen was er plek.
Wij wonen ook aan het water dus dat heeft meegespeeld in de beslissing om niet heel lang te wachten met de zwemles.
1x in de week 45 min trouwens.
En Ow dus nu tijdelijk 1x in de week 30 min privéles erbij.
  vrijdag 15 november 2019 @ 09:02:02 #279
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_189950057
J begon met net 5 jaar, en heeft 3 weken geleden C gehaald. In totaal 21 maanden over gedaan. Éen keer per week 30 minuten les voor A (diploma was binnen na 15 maanden), 45 minuten per week voor B en C. Wel in kleine groepjes (max. 6 kinderen).

F staat op de wachtlijst. Die is in augustus 4 geworden, maar is groot en sterk voor zijn leeftijd, en al watervrij (is ook een eis bij de zwemschool waar we hebben ingeschreven). Ik hoop dat er ergens in het voorjaar plek voor 'm is.
pi_189950356
Bij het zwembad waar B les krijgt, kon je pas inschrijven vanaf 4,5 jaar en dan moest je wachten op je beurt. Hij is in januari begonnen, meteen na de Kerstvakantie en hij werd 7 weken later 5.
Hij zwemt 1 x in de week 45 minuten. We hebben nog even zo'n turbo cursus overwogen van 2 uur les achter elkaar.
Logistiek is het best een uitdaging omdat B 2 keer per week naar de BSO gaat en ik op woensdag geen auto heb. Hij zwemt nu op dindag om 16:30, wat ons betreft perfect. Alleen bij kijkles probeer ik eerder van mijn werk thuis te zijn, aangezien mijn vrouw anders alleen bezig is met voorkomen dat Juul het water in rent.
B was al wel watervrij voor hij begon en dook ook onder water etc. Het is een enorme waterrat. In bad oefent hij met onder water blijven.... :o Dan moet ik tellen hoe lang hij onder blijft.

Wij hebben op minstens 1,5 jaar gerekend voor A en B maar dat lijkt nu minder te worden. Wie weet heeft ie gewoon A, B en C voor de zomervakantie.

B heeft vandaag een playdate met 1 van zijn vriendjes uit groep 3, hij is zo blij. Daardoor beseffen wij wel dat hij zijn vriendjes en de sfeer van vorig jaar wel echt mist. Hij heeft het naar zijn zin op school, maar je merkt wel dat hij iets minder zijn plek kan vinden. We hebben volgende week 10 minuten gesprek, ik ben benieuwd hoe de juf er tegenaan kijkt.
pi_189951946
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 22:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Zwemles bij vijf jaar is niet laat :) De zwemschool waarbij Noor gaat zwemmen neemt niet eens kinderen onder de 5 aan.
Ik vond het zelf ook niet laat, we zijn expres pas met 5,5 begonnen. Maar merendeel van de kinderen in haar groep waren toen nog kleiner viel mij op. Hier kun je vanaf 4 jaar starten. Maar ik zou de volgende keer ook pas ruim na 5 jaar starten, het gaat inderdaad zoveel sneller dan.
E.
pi_189952934
Hier is de zwemles 1 keer per week 45 minuten. Ik heb wel een kind dat dol op water is. En ik hoop dat ze voor de volgende zomer haar drie diploma's heeft.
pi_189953902
Mijn schoonvader heeft als badmeester heel veel zwemlessen gegeven en hij heeft nog al wat meningen over zwemlessen. Een van de meningen is dat we in ieder geval moeten wachten met zwemles tot hij 5 is en daar voor veel met hem gaan zwemmen zodat hij water vrij blijft en ook wat sterker wordt. Nu neem ik niet alles zo maar aan van hem, maar dit was eigenlijk ook wel wat ik in gedachten heb.
Ik vind het overigens zo fijn om met ze te gaan zwemmen.
pi_189954920
Hier juist heel bewust gestart toen ze 4 jaar en drie maanden was. Ze was altijd al een waterrat en redelijk watervrij, dus het is ook gewoon heel leuk. Het gaat alsnog best snel vind ik, ze zit nu in het derde badje, van de 4. In januari zwemt ze een jaar. Maar het maakt me niet zoveel uit hoe lang ze erover doet, elke zwemles is weer extra zwem ervaring die ze opdoet. Al doet ze nog anderhalf jaar over haar A. diploma.

Maar dat ligt dus ook aan mijn kleuter, die is motorisch best sterk en vind zwemmen gewoon heel leuk. Of ik dat bij de volgende weer zou doen hangt volledig van het kind af ;)
pi_189960851
Het is inderdaad heel afhankelijk van je kind. K heeft wel in de zomer 2 keer per week gezwommen ipv 1 keer en heeft daar mega sprongen mee gemaakt.
Nu zwemt ze 1 keer per week 45 minuten.
En verder hoor ik hier helemaal niet want geen kleuter meer maar wilde er toch even op reageren haha!
pi_189976728
Zwemles mogen ze hier pas starten met 5 jaar. Is dat laat dan?

W. is nu 4 en heeft zijn eerste 2 schoolweken gehad. Hij is nu wel hele dagen doodmoe (wat ik snap), maar zijn gedrag slaat echt om. Hij is ineens best brutaal, heeft al woorden opgepikt die we liever niet horen hier :X en zijn standaard reactie op alles is nu: “jaa, daahaaag”. Vermoeiende fase dit. :X
  zaterdag 16 november 2019 @ 21:48:39 #287
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_189976930
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 21:41 schreef silliegirl het volgende:
Zwemles mogen ze hier pas starten met 5 jaar. Is dat laat dan?

W. is nu 4 en heeft zijn eerste 2 schoolweken gehad. Hij is nu wel hele dagen doodmoe (wat ik snap), maar zijn gedrag slaat echt om. Hij is ineens best brutaal, heeft al woorden opgepikt die we liever niet horen hier :X en zijn standaard reactie op alles is nu: “jaa, daahaaag”. Vermoeiende fase dit. :X
Oh wat herkenbaar Sillie. Wij hebben dat hier vrij soepel doch doeltreffend de kop ingedrukt. 'Zulke dingen willen wij hier niet horen'! Nu is E. soms een bijzonder mondig ding bij tijd en wijle. Als het echt te gek wordt zet ik haar even op de trap om na te denken. Ze wordt in maart 6.

Ook wij waren vandaag bij een intocht. Wat een genot is het toch. Ze ging er helemaal in op en wat was het een stuk blijheid. O+ Ze ligt inmiddels voldaan met haar van de Sint gekregen knuffel lekker te slapen.. :z
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_190000345
Pfff, zo telefonisch consult met de huisarts over B.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeft iedereen een leuk Sinterklaas weekend gehad? Ik was zaterdag met B en Juul naar de intocht hier in het dorp geweest. Erg leuk, wel wat onhandig met zoveel drukte, de waterkant en 2 kinderen. (mijn vrouw was naar een condeleance) B mocht zaterdag zijn schoen zetten en was erg blij met zijn Ajax jojo 'Mama hoe weet Sinterklaas dat ik voor Ajax ben?' O+
  maandag 18 november 2019 @ 08:55:56 #289
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_190000382
Hier een primeur vandaag. L is ziek sinds zaterdagavond. Overdag naar de intocht geweest, niks aan de hand. ‘s Avonds werd ze ineens heel hard huilend wakker van de hoofdpijn/buikpijn. Gaf een keer over en heeft naast mij geslapen. J heeft in het bed van L naast N geslapen, want die raakte helemaal in paniek. Ik wil niet alleen slapen. Sliep niet echt lekker zo’n peuterformaat zei J 😂.
Gisteren was L een dood vogeltje en vandaag is ze thuis. N in tranen vanmorgen. Ze wilde niet zonder haar zus naar school. Ze zitten natuurlijk samen in 1 klas en zijn altijd samen. Nu is N alleen. Dat vindt ze toch wel spannend. Dit is voor het eerst sinds ze op school zitten.
En hoi, wij leven dus nog. Lees mee, maar reageer weinig.

Succes met het telefonisch consult Exode.
  maandag 18 november 2019 @ 09:20:47 #290
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_190000552
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 08:50 schreef exode het volgende:
Pfff, zo telefonisch consult met de huisarts over B.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeft iedereen een leuk Sinterklaas weekend gehad? Ik was zaterdag met B en Juul naar de intocht hier in het dorp geweest. Erg leuk, wel wat onhandig met zoveel drukte, de waterkant en 2 kinderen. (mijn vrouw was naar een condeleance) B mocht zaterdag zijn schoen zetten en was erg blij met zijn Ajax jojo 'Mama hoe weet Sinterklaas dat ik voor Ajax ben?' O+
Succes bij de ha, het lijkt me voor hem ook niet makkelijk!

En beterschap voor L, en succes N in haar eentje :)

N hier heeft ook een favoriete voetballer :D Ik ben zelf groot van Ajax en toen ik zat te kijken vroeg N ineens 'wie is Donny van de Beek?' Geen idee waar ze die naam gehoord had, maar nu wijs ik hem elke keer aan als ie in beeld is. Verder snapt ze er nog niet zo veel van, ze vraagt bij elk doelpunt 'en hebben ze nu gewonnen?' Het idee dat een wedstrijd 90 minuten duurt is nog niet zo doorgedrongen. :P
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_190000659
Ah Shop dat is naar, hopelijk snel weer beter.

Saskia, B is al geïnfecteerd door mij. Hij is naar 2 wedstrijden mee geweest (vorige week zouden we ook naar Ajax-Utrecht gaan, maar ik was ziek ;( ) en mijnheer loopt het liefst elke dag in 1 van zijn Ajax outfits. Hij kijkt geen hele wedstrijden mee, hij kijkt liever de samenvatting. :D 90 minuten is ook wel erg lang. Zijn favo speler was De Ligt, het was echt dikke tranen toen ik uit moest leggen dat hij verkocht was. Daar snapte hij niets van. Nu is ie fan van Onana, Van de Beek en Tadic, hij spreidt zijn kansen dit keer.
  maandag 18 november 2019 @ 09:46:46 #292
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_190000793
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 09:33 schreef exode het volgende:
Ah Shop dat is naar, hopelijk snel weer beter.

Saskia, B is al geïnfecteerd door mij. Hij is naar 2 wedstrijden mee geweest (vorige week zouden we ook naar Ajax-Utrecht gaan, maar ik was ziek ;( ) en mijnheer loopt het liefst elke dag in 1 van zijn Ajax outfits. Hij kijkt geen hele wedstrijden mee, hij kijkt liever de samenvatting. :D 90 minuten is ook wel erg lang. Zijn favo speler was De Ligt, het was echt dikke tranen toen ik uit moest leggen dat hij verkocht was. Daar snapte hij niets van. Nu is ie fan van Onana, Van de Beek en Tadic, hij spreidt zijn kansen dit keer.
Ik volg Juventus ineens ook met meer interesse :D

Een vriendin van mij is fan van Sparta, dus daar gaan we binnenkort heen. Kijken of N dat leuk vindt :) Maar de Arena zou ik ook nog wel graag heen willen een keer!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 18 november 2019 @ 10:10:00 #293
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_190001049
@exode, zijn het geen waterwratjes?
KuikenGuppy
  maandag 18 november 2019 @ 10:11:10 #294
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_190001060
Wij hadden gisterenavond de Sinterklaas intocht. In het donker O+.
Kuiken is dus doodmoe naar school, maar alle kindjes zullen wel moe zijn. Sterkte voor de juf :P.
KuikenGuppy
pi_190001186
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2019 10:10 schreef Burdie het volgende:
@:exode, zijn het geen waterwratjes?
Nee, die heeft ie inderdaad ook al eens gehad. Het is nu iets eczeem achtigs. Het zit voornamelijk op zijn borst, maar er zitten inmiddels ook een paar bultjes op zijn armen en bij zijn liezen.
pi_190051598
Update, de bultjes zijn erger geworden door een schimmeltje, dus inderdaad andere creme die we royaler moeten smeren. Het is stinkspul....

En een crosspost met het dreumes topic, onze 2 knapperds die steeds meer op elkaar gaan lijken. B is zo'n lieve, grote broer. Hij is zo zorgzaam en attent naar Juul toe. En zijn zusje is zoveel pittiger en gemener dus dat wordt wat in de toekomst. Maar die 2...echt, dikke, vette liefde tussen ze. Stapeltjegek zijn ze op elkaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We hebben vanavond 10 minuten gesprek. Ik ben erg benieuwd of zijn juf de verandering ook merkt bij hem. Dat hij dus minder afspreekt, meer op zichzelf is etc.
pi_190053863
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 08:55 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Hier een primeur vandaag. L is ziek sinds zaterdagavond. Overdag naar de intocht geweest, niks aan de hand. ‘s Avonds werd ze ineens heel hard huilend wakker van de hoofdpijn/buikpijn. Gaf een keer over en heeft naast mij geslapen. J heeft in het bed van L naast N geslapen, want die raakte helemaal in paniek. Ik wil niet alleen slapen. Sliep niet echt lekker zo’n peuterformaat zei J 😂.
Gisteren was L een dood vogeltje en vandaag is ze thuis. N in tranen vanmorgen. Ze wilde niet zonder haar zus naar school. Ze zitten natuurlijk samen in 1 klas en zijn altijd samen. Nu is N alleen. Dat vindt ze toch wel spannend. Dit is voor het eerst sinds ze op school zitten.
En hoi, wij leven dus nog. Lees mee, maar reageer weinig.

Succes met het telefonisch consult Exode.
Wat sneu voor L en N. Hoe vond N het uiteindelijk alleen?

Ik bedacht me toevallig van de week ook dat mijn meiden ook nog nooit zonder elkaar geslapen hebben en of ze daardoor überhaupt wel alleen kunnen slapen. Ze zijn wel los van elkaar naar de opvang geweest, maar volgens de juf zijn ze dan een stuk meer teruggetrokken. Het enthousiasme toen ik de een samen met de ander op kwam halen had ze iig de hele dag nog niet gezien bij haar.

Saskia hoe gaat het nu op school? Er waren nieuwe kinderen bij gekomen toch?

O vond de intocht heel spannend, durfde absoluut niet vooraan te staan en zijn pietenpak wil hij ook niet aan, ook niet thuis. Maar toen hij zag dat zijn zusjes strooigoed kregen gingen de handen wel naar voren en is hij later bij een piet die uitdeelde zelf nog wat gaan halen. Het Sinterklaasjournaal volgt hij heel serieus, inclusief zorgen omdat Ozosnel weg was en de pieten hem nat wilden gooien. En hij vindt de fopkadootjes ook heel interessant, maar ik twijfel of hij het gaat trekken als we hem er ook eentje geven in zijn schoen. Ik denk dat papa maar een fopkadootje gaat krijgen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_190055185
Oh jee, moet het Sinterklaas journaal toch maar gaan volgen denk ik. Willem heeft het ook steeds over fopcadeautjes en ik wist niet dat het daar mee te maken heeft.
  donderdag 21 november 2019 @ 20:58:34 #299
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_190058570
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 16:32 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Wat sneu voor L en N. Hoe vond N het uiteindelijk alleen?

Ik bedacht me toevallig van de week ook dat mijn meiden ook nog nooit zonder elkaar geslapen hebben en of ze daardoor überhaupt wel alleen kunnen slapen. Ze zijn wel los van elkaar naar de opvang geweest, maar volgens de juf zijn ze dan een stuk meer teruggetrokken. Het enthousiasme toen ik de een samen met de ander op kwam halen had ze iig de hele dag nog niet gezien bij haar.

Saskia hoe gaat het nu op school? Er waren nieuwe kinderen bij gekomen toch?

O vond de intocht heel spannend, durfde absoluut niet vooraan te staan en zijn pietenpak wil hij ook niet aan, ook niet thuis. Maar toen hij zag dat zijn zusjes strooigoed kregen gingen de handen wel naar voren en is hij later bij een piet die uitdeelde zelf nog wat gaan halen. Het Sinterklaasjournaal volgt hij heel serieus, inclusief zorgen omdat Ozosnel weg was en de pieten hem nat wilden gooien. En hij vindt de fopkadootjes ook heel interessant, maar ik twijfel of hij het gaat trekken als we hem er ook eentje geven in zijn schoen. Ik denk dat papa maar een fopkadootje gaat krijgen.
Bedankt voor het vragen! Het gaat wel wat beter, ze heeft met een paar van de nieuwe kindjes wel leuk contact. Ze willen ook wel bij elkaar spelen, maar dat lukt niet vaak... maandag en vrijdag gaat N naar de nso, woensdag is ze thuis, donderdag passen opa en oma op... dus dan is er alleen dinsdag nog over en dan kan dat andere kind dan weer niet... Hoe pakken anderen hier dit aan?

Deze week was de juf ziek, dus N heeft elke dag een andere invaller gehad :{ maar beter dat dan dat ze naar huis gestuurd zijn.

Zijn jullie kinderen ook zo van de poep? Echt alles is poep... en ook als ik iets zeg, zegt ze dan vaak 'Je zei poep!!' terwijl dat niet zo was. Blijven zeggen dat het niet leuk is werkt niet echt.

En deze hoorde ik laatst ook: ' zeg eens raket? Je billen staan op internet!' :D kleuterhumor is wel veranderd sinds ik klein was :{
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_190058708
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 08:55 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Hier een primeur vandaag. L is ziek sinds zaterdagavond. Overdag naar de intocht geweest, niks aan de hand. ‘s Avonds werd ze ineens heel hard huilend wakker van de hoofdpijn/buikpijn. Gaf een keer over en heeft naast mij geslapen. J heeft in het bed van L naast N geslapen, want die raakte helemaal in paniek. Ik wil niet alleen slapen. Sliep niet echt lekker zo’n peuterformaat zei J 😂.
Gisteren was L een dood vogeltje en vandaag is ze thuis. N in tranen vanmorgen. Ze wilde niet zonder haar zus naar school. Ze zitten natuurlijk samen in 1 klas en zijn altijd samen. Nu is N alleen. Dat vindt ze toch wel spannend. Dit is voor het eerst sinds ze op school zitten.
En hoi, wij leven dus nog. Lees mee, maar reageer weinig.

Succes met het telefonisch consult Exode.
Hier moest J vandaag alleen naar school zonder D. Die was ook niet blij. Niet de eerste keer maar toch weer spannend. Gelukkig is D weer opgeknapt en ze zijn ineens weer heel lief voor elkaar :')
  donderdag 21 november 2019 @ 21:15:20 #301
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_190058868
Beterschap aan alle kuchende kindjes!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')