abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189342486
Uitgerekende data:

13 oktober: onomatopee (jongen)
18 oktober: Kleurdoos (meisje)

8 november: ***Automatic_ en Narrator*** (jongen)
10 november BellaaElisa (jongen)
11 november: June. (jongen)
24 november: EDMAN- (meisje)
30 november sicilia (meisje)

3 december: Bottoms_up
9 december: Yellowflowery (meisje)
31 december: Luna-87

2020:

5 januari: B.ertha (jongen)
16 januari: Chan (jongen)

12 februari: Smash-it

3 maart: Zo-is-dat
26 maart: OliviaIsTaken
31 maart: silliegirl

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 14-10-2019 08:37:48 ]
pi_189342498
En we sloten af met....
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 08:53 schreef taxibabe het volgende:
:%
pi_189342607
Veel geluk taxibabe! Dat het maar voorspoedig mag gaan allemaal en dat je een prachtige ontmoeting met je kleine baby mag hebben O+
pi_189343094
Zet m op Taxibabe! :% hoop dat t voorspoedig gaat en je snel kunt genieten van babyknuffelen O+
pi_189343106
Veel succes taxibabe!
pi_189343380
Oh Taxi, daar ga je! O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_189343548
Taxi :%
pi_189343772
Heel veel succes taxi, eindelijk je babytje ontmoeten O+
pi_189344018
Succes Taxi!!
pi_189344359
Succes taxi!
pi_189344749
Succes Taxi!

Ik gok dat deze ook niet lang meer op r laat wachten..
pi_189344814
Das nog een flinke bol geworden kd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189344842
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 12:44 schreef Ticootje het volgende:
Das nog een flinke bol geworden kd.
En laaaaaaag 🤐
pi_189344904
Mooi kleurdoos! En spannend! Al duidelijke signalen dat ze eraan komt?
pi_189344967
Mooi kleurdoos O+
pi_189345064
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 12:51 schreef Chan het volgende:
Mooi kleurdoos! En spannend! Al duidelijke signalen dat ze eraan komt?
Ik ben een soort slijmpropslak 🤨
pi_189345074
Mooi KD, flink gegroeid nog! En ook spannend dus :D

Hier helemaal geen voortekenen, zoals het nu gaat zie ik mijn UD nog wel tegemoet met baby in de buik. Voel me verder prima, maar ben wel zó nieuwsgierig O+
pi_189345164
Haha wow KD, die floept er bijna uit!
pi_189345284
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 13:04 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Ik ben een soort slijmpropslak 🤨
Succes, hopelijk voor jou ook snel babyknuffelen dan O+
  woensdag 9 oktober 2019 @ 13:46:52 #20
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_189345850
Spannend dames!! *O*
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_189346190
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 12:40 schreef Kleurdoos het volgende:
Succes Taxi!

Ik gok dat deze ook niet lang meer op r laat wachten..
[ afbeelding ]
Wauw wat mooi O+
Gave jas ook!
pi_189346753
Spannend KD! :D
pi_189347695
Succes Taxibabe!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_189358292
Succes @taxibabe :D

quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 13:05 schreef onomatopee het volgende:
Mooi KD, flink gegroeid nog! En ook spannend dus :D

Hier helemaal geen voortekenen, zoals het nu gaat zie ik mijn UD nog wel tegemoet met baby in de buik. Voel me verder prima, maar ben wel zó nieuwsgierig O+
Oh dat heb ik ook al zo erg, ben zo benieuwd!

Vandaag mijn verjaardag én laatste dag om te werken *O* Eindelijk verlof O+ Dus virtuele taart voor iedereen hier c_/

Beetje jammer dat ik mijn telefoon in het toilet heb laten vallen, deze is nu stuk ;(
Shine bright like a diamond.
pi_189358653
Ik ben zo benieuwd hoe het met Taxi is, zal ze al aan het babyknuffelen zijn? O+
En Kleurdoos misschien ook al wel? O+

June van harte gefeliciteerd met je verjaardag en wat een mooie dag om met verlof te gaan! *O*

Hier vandaag 26 weken... de tijd vliegt :D En meneer laat zich zo goed voelen, heb het gisteren zelfs op film kunnen vastleggen dat hij ligt te schoppen :D
pi_189358699
Ik niet hoor! Ik heb het gevoel alsof ik mijn due niet ga halen. Maar ik wil het liefst doorwaggelen tot de Hetfstvakantie! Dus ik knijp m nog ff aan hoor
pi_189359190
Gefeliciteerd June *O*

Hier gisteren weer goedgekeurd door de VK. De kleine ligt overdwars in mjin buik (links-rechts) en bij de eerste echo lag hij al van voor naar achteren, dus het is nogal een dwarsligger die niet netjes verticaal wil :D
pi_189359263
Hiep hiep @June., gefeliciteerd! En na vandaag verlof *O*

Hopelijk lukt het doorwaggelen tot de herfstvakantie @Kleurdoos! Is dat morgen of volgende week pas?

@B.ertha: wat een eigenwijsje :D Maar hij heeft nog wel even om z'n plekje te zoeken toch?

Hier begint de verveling een beetje toe te slaan ondertussen, kennelijk had ik mijn to-do-lijstje voor verlof toch wat meer moeten spreiden :P
pi_189359563
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 08:50 schreef onomatopee het volgende:
Hiep hiep @:June., gefeliciteerd! En na vandaag verlof *O*

Hopelijk lukt het doorwaggelen tot de herfstvakantie @:kleurdoos! Is dat morgen of volgende week pas?

@:B.ertha: wat een eigenwijsje :D Maar hij heeft nog wel even om z'n plekje te zoeken toch?

Hier begint de verveling een beetje toe te slaan ondertussen, kennelijk had ik mijn to-do-lijstje voor verlof toch wat meer moeten spreiden :P
Ja, en plek zat dus dat komt vast wel goed.

Ik zou zeggen geniet lekker van de verveling, dat heb je binnenkort niet meer. Kan ook heerlijk zijn! En anders kun je altijd nog heel cliché de plinten gaan soppen :+
pi_189359977
Gefeliciteerd June! En bedankt voor de virtuele taart. Beetje jammer alleen van je telefoon :{

En inderdaad; genieten van niks doen... Tot nu toe heerlijk! Al heb ik het ook druk met allerlei etentjes en lunch afspraken enzo. Hele planning.

De poetsdrang is nog niet gearriveerd en mag ook wel wegblijven van mij haha. Wassen vind ik dan wel leuk.

Morgen 36w en groeiecho. Volgens mij is hij flink gegroeid dus denk dat ik dan meer ga horen ivm verdere stappen (wel/niet inleiden, hoe vaak op controle, etc.). Dus morgen ook m’n vluchtkoffer in orde maken en iets van een bevalplan op papier zetten.

Ik heb trouwens een rot nacht qua slapen en de nacht erna een goede, dus daar kan ik mee leven :P

@bertha; haha. Laat baby nu maar dwars zijn en straks niet meer ;-)
pi_189360416
Hoi! Ik meld me eens in de paar weken maar lees wel telkens bij. Merk dat ik het nog lastig vind om echt mee te posten, omdat ik nog niet zo ver ben en geen ervaring heb :s)

Ik zit nu op 16,5 week en je ziet nog niks. Ik ben ook alleen maar afgevallen nog, maar geen probleem volgens de verloskundige. Ben niet heel dun dus was prima zo.

Verder vind ik het vooral lang duren, maar dat komt denk ik ook omdat ik nog niks zie! Kijk ernaar uit dat het ook voor anderen zichtbaar is O+
pi_189362437
Gisteravond om 21.51 is ons manneke geboren! 3444 gram en 50 cm en heeft de naam T.homas A.art (naam van mijn vader) gekregen! O+ O+

Het was een zware bevalling die niet wou vlotten, dus uiteindelijk medisch geworden en is de badbevalling niet doorgegaan (maar dat kon me ook geen moer meer schelen gisteravond, haha. Ik was helemaal op.) Hij is geboren met zijn handje naast zijn gezicht, supermanstijl. Vandaar ook dat het behoorlijk zwaar was. Maar ik heb hem wel zelf aangepakt!!

Hij doet het super!!! Ik ben verliefd, al is het nog wel onwerkelijk dat het mijn eigen mannetje is! O+
  donderdag 10 oktober 2019 @ 13:12:12 #33
327807 Mariposas
יה&#14
pi_189362742
Gefeliciteerd @taxibabe! Wat fijn dat je hem zelf hebt kunnen aanpakken. Mijn jongste is ook een supermannetje, die zijn heel leuk! ;)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_189362745
Gefeliciteerd *O*
pi_189362789
Gefeliciteerd Taxi! *O* Wat mooi dat je hem zelf hebt kunnen aanpakken!
pi_189362830
Taxi! *O* Gefeliciteerd! Wat een mooierd O+ O+
pi_189362887
Gefeliciteerd taxi!

Wat een knap ventje O+
pi_189362952
Gefeliciteerd taxibabe en wat een leuke naam ook O+ Nu fijn bijkomen!
pi_189362958
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 08:50 schreef onomatopee het volgende:
Hiep hiep @:June., gefeliciteerd! En na vandaag verlof *O*

Hopelijk lukt het doorwaggelen tot de herfstvakantie @:kleurdoos! Is dat morgen of volgende week pas?

@:B.ertha: wat een eigenwijsje :D Maar hij heeft nog wel even om z'n plekje te zoeken toch?

Volgende week.

Jouwbeurt!
pi_189362965
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:51 schreef taxibabe het volgende:
Gisteravond om 21.51 is ons manneke geboren! 3444 gram en 50 cm en heeft de naam T.homas A.art (naam van mijn vader) gekregen! O+ O+

[ afbeelding ]

Het was een zware bevalling die niet wou vlotten, dus uiteindelijk medisch geworden en is de badbevalling niet doorgegaan (maar dat kon me ook geen moer meer schelen gisteravond, haha. Ik was helemaal op.) Hij is geboren met zijn handje naast zijn gezicht, supermanstijl. Vandaar ook dat het behoorlijk zwaar was. Maar ik heb hem wel zelf aangepakt!!

Hij doet het super!!! Ik ben verliefd, al is het nog wel onwerkelijk dat het mijn eigen mannetje is! O+
🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤
  donderdag 10 oktober 2019 @ 13:33:19 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_189363019
Van harte, taxibabe! Wat een mooi kindje! Goede bijval in de 9 oktober club O+
disclaimer
pi_189363265
Ja, 9 oktober-kindjes zijn O+

Gefeliciteerd taxibabe *O*
pi_189363358
Gefeliciteerd taxibabe! Mooi kindje en mooie naam!
  donderdag 10 oktober 2019 @ 14:22:20 #44
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189363607
Gefeliciteerd Taxibabe!
Mooie namen inderdaad O+
pi_189364029
Gefeliciteerd Taxi daar is ie dan eindelijk O+ *O*
pi_189364988
Ooo wat een knapperd!! Gefeliciteerd *O*
Geniet er van <3
pi_189365352
Van harte gefeliciteerd Taxi O+ O+ O+
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_189365711
Gefeliciteerd! Wat een mooie jongen! O+
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_189365874
Ohhh wat een droppie Taxi! Gefeliciteerd O+
pi_189365954
Van harte taxi, wat een knapperd O+ O+

Wat mooi dat je hem zelf hebt kunnen aanpakken! Nu lekker genieten dat hij er eindelijk is O+
pi_189365958
Ohhh poppie! Gefeliciteerd mama taxibabe! En wat prachtig dat je hm zelf aan kon pakken O+

Dat heb je toch maar mooi geflikt! *O*
pi_189377462
Oh wat mooi taxibabe O+

Gefeliciteerd!
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:29:08 #53
208890 June.
Seriously?
pi_189378203
quote:

[ afbeelding ]

Wat een cutie O+
Hopelijk heb je zelf niet al te veel schade van je superman ;) Veel geluk!
pi_189378855
39wk 👍🏻
pi_189381845
@B.ertha Een dwarsligger, hoop dat ie nog ff de goede kant op draait :P

@MilliesFling I feel ya, ik loop 1 week voor op jou. Kom net bij de Ortho vandaan die me appelig aan zit te kijken bij binnenkomst. Dus ik vraag wat er aan de hand is? Hij zegt dat in zijn dossier staat dat ik zwanger ben, waarop ik zeg dat dat klopt. En hij flapt eruit, O, maar je ziet er nog helemaal niks van.
Dus ik verkeer overduidelijk nog in de “ik heb teveel cake gegeten fase” Ah well, what can you do oO<

@taxibabe Gefeliciteerd met jullie superman O+

@Kleurdoos: Laatste loodjes *O*
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_189383988
@_aurum_ : gek is die fase, dat mensen nog twijfelen of niks zien! Maar sommige mensen hebben er ook echt geen oog voor of verwachten direct al een toeter ofzo. Komt vanzelf ;)

@Kleurdoos 39 weken *O*

Hier weer goedgekeurd bij de vk. Baby kan nog vrij makkelijk in en uit mijn bekken, het gevoel dat hij niet meer ingedaald is klopte idd. Verder weinig te bespreken eigenlijk, afwachten en ondertussen een beetje bezig blijven. Had vandaag ineens concentratie voor een paper dat eigenlijk pas in januari af hoeft te zijn, een soort mentale nesteldrang :D

Merk sinds gister wel dat ik het gevoel van stuwing heb en meer harde buiken, maar geen idee of dat onder voortekenen of gewoon algeheel hoogzwanger zijn valt.. Ik ga maar uit van het laatste :P
pi_189385412
Taxi wat een prachtig kindje heb je daar O+ O+

Kleurdoos 39 weken *O*
pi_189386535
Ik win net twee kaartjes voor het in de wolken festival *O* komt mooi uit want daar ging ik toch al heen met een vriendin 8-)

Iemand meer hier daar naar toe volgende week?

Ennuh, dat meisje is inderdaad niet zo goed voor de portemonnee *) vandaag per ongeluk alweer wat gekocht, dat wordt nog wat :D maar snel de kleertjes van de grote broer opsnorren, daar zit vast van alles tussen wat voor zn zus ook leuk is!
pi_189387445
Gefeliciteerd, @taxibabe ! Wat een mooi kindje. O+
Protège moi de mes désirs.
pi_189392829
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 17:08 schreef onomatopee het volgende:
@:_aurum_ : gek is die fase, dat mensen nog twijfelen of niks zien! Maar sommige mensen hebben er ook echt geen oog voor of verwachten direct al een toeter ofzo. Komt vanzelf ;)

@:Kleurdoos 39 weken *O*

Hier weer goedgekeurd bij de vk. Baby kan nog vrij makkelijk in en uit mijn bekken, het gevoel dat hij niet meer ingedaald is klopte idd. Verder weinig te bespreken eigenlijk, afwachten en ondertussen een beetje bezig blijven. Had vandaag ineens concentratie voor een paper dat eigenlijk pas in januari af hoeft te zijn, een soort mentale nesteldrang :D

Merk sinds gister wel dat ik het gevoel van stuwing heb en meer harde buiken, maar geen idee of dat onder voortekenen of gewoon algeheel hoogzwanger zijn valt.. Ik ga maar uit van het laatste :P
Ik had dat een dag en toen dacht ik ‘Ah kijk! Onderweg’ en toen kreeg ik griep 😏 meestal gaat je lichaam dan in hibernation en komt de baby later.
Zou wel fijn zijn, anders nies ik ‘r straks steeds wakker ;)
  FOK!fotograaf zaterdag 12 oktober 2019 @ 12:06:23 #61
148247 taxibabe
pi_189394867
Nog geen nieuwe babies hier?
Ik ben een beetje bijgekomen, pff wat een spierpijn had ik zeg.

Maar het gaat supergoed met T.homas, donderdag had hij ff wat moeite met borstvoeding en sliep hij heel veel. Hij moest natuurlijk ook nog bijkomen van de bevalling. Maar sinds gisterochtend heeft hij het aanhappen goed door en drinkt hij als een tierelier! Mijn borsten en tepels moeten nog wel erg wennen, de eerste paar seconden doen wel beetje pijn, haha.

Ik geloof dat June nog iets vroeg over schade bij mij, ik ben inderdaad ingeknipt en alles is beurs van onderen. Maar het paste anders echt niet met handje en hoofdje. En natuurlijk vind ik jammer dat de badbevalling niet doorging, maar na 3-4 uur op 5 cm ontsluiting terwijl ik wel heftige weeen had was ik echt op. Het team was superlief en hebben mij ook echt fijn aangemoedigd met persen. En dat ik T.homas zelf heb aan kunnen pakken heeft alles goed gemaakt.

En natuurlijk nog wat fotootjes!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door taxibabe op 12-10-2019 16:47:40 ]
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 16:53:33 #62
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_189398101
Ik ben vandaag 'preventief' opgenomen (36.1) ivm hogere bloeddruk en eiwit in urine. Nu was het al wel aan het dalen en was ik echt een randgevalletje. Maar goed, dit geeft wel rust. Datum inleiding bij 38w is gepland. Mocht het toch fout gaan dan eerder naar inleiden. Gaat het goed, dan mag ik tussendoor nog naar huis toe. Dus dat hoop ik...

Met kindje alles goed, die doet het prima. Mocht hij nu wel komen, dan wordt hij op 3200gram geschat.
pi_189400426
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 16:53 schreef automatic_ het volgende:
Ik ben vandaag 'preventief' opgenomen (36.1) ivm hogere bloeddruk en eiwit in urine. Nu was het al wel aan het dalen en was ik echt een randgevalletje. Maar goed, dit geeft wel rust. Datum inleiding bij 38w is gepland. Mocht het toch fout gaan dan eerder naar inleiden. Gaat het goed, dan mag ik tussendoor nog naar huis toe. Dus dat hoop ik...

Met kindje alles goed, die doet het prima. Mocht hij nu wel komen, dan wordt hij op 3200gram geschat.
Dat is schrikken!! Fijn dat je goed in de gaten wordt gehouden, hopelijk blijft mini nog even lekker zitten en gaat het met jou ook goed.
  FOK!fotograaf zaterdag 12 oktober 2019 @ 20:23:51 #64
148247 taxibabe
pi_189400645
Och jeetje automatic, hoe voel je je nu? Je bent iig in goede handen, maar je had natuurlijk liever anders gewild. Duimen dat het snel beter gaat en dat je kindje nog lekker veilig kan blijven zitten!
pi_189401480
Bah automatic dat is schrikken! :*
pi_189401765
quote:

[ afbeelding ]

Gefeliciteerd :*
Werewolf
pi_189402999
Ah getsie automatic -O- wat een stomme wending zo. Gelukkig dat de kleine het goed doet, ik hoop dat de daling doorzet en je lekker in alle rust en vertrouwen naar huis mag 🍀🍀
pi_189403315
He automatic, dat is schrikken! Fijn dat dit rust geeft en dat het goed gaat met je baby. Hoe voel jij je? Hopelijk kan je tussendoor inderdaad nog naar huis en blijft beeb nog even zitten, sterkte :*
pi_189403407
@taxibabe, wat een lief kaartje! Fijn dat je al een beetje bijgekomen bent en ondanks een ander verloop toch goed terugkijkt op de bevalling :) En wat een wijze blik heeft T. al O+
pi_189408117
Taxi, gefeliciteerd met T O+ wat een superheld!
Schudden voor gebruik
pi_189409929
Ono! Ga eens baren! Ik wil ook eens bovenaan staan (volgens mij nog nooit gelukt met mijn voordringbaby’s)
pi_189410074
:D Ik wil wel hoor! Maar voorlopig merk ik nog niks en vroeg peuter net of haar broertje misschien pas in november komt :+ Hoe gaat het bij jou?

40 weken vandaag :o w/
pi_189412682
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:38 schreef Kleurdoos het volgende:
Ono! Ga eens baren! Ik wil ook eens bovenaan staan (volgens mij nog nooit gelukt met mijn voordringbaby’s)
_O-

Wij hebben vandaag de babykamer geschilderd O+, althans twee muren.

En de bruiloft is nog niet afgeblazen :')
pi_189413473
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:47 schreef onomatopee het volgende:
:D Ik wil wel hoor! Maar voorlopig merk ik nog niks en vroeg peuter net of haar broertje misschien pas in november komt :+ Hoe gaat het bij jou?

Heb je al pannenkoeken gegeten?
  zondag 13 oktober 2019 @ 17:36:13 #75
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_189414968
Dank je wel allemaal!
Vrijdag was ik er al op voorbereid dus ging gisteren ook terug met het idee ‘ik zal wel moeten blijven’

M’n bloeddruk is overigens prima. CTG ook. Baby heeft echt nergens last van. Hij geniet er wel van dat ik nu echt rust neem, want hij is super beweeglijk haha. Ik vermaak mij ook wel. Heb ook super goed geslapen haha.
Ik denk dat ik de afgelopen twee weken van m’n verlof toch een beetje teveel gedaan heb.

Ik heb ook vrijwel geen klachten, dus dat scheelt ook. Vandaag blijf ik nog en morgen even verder kijken. Ik denk dat ze dan ook nog even mijn urine gaan testen op eiwitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door automatic_ op 13-10-2019 18:11:20 ]
pi_189424769
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 11:47 schreef onomatopee het volgende:

39.3 hier.
Op slapeloze nachten en nog steeds griep na..

Nothing.
pi_189425936
@automatic_ hoop dat je nog ff naar huis mag :P

@Kleurdoos: Hmmz, griep klinkt niet lekker. Heeft dat nog negatieve invloed als je gaat bevallen? Afgezien van het feit dat je al vermoeid aan je bevalling begint.

Wij zijn van het weekend naar het geboortecentrum geweest en ik merk dat het feit dat we zo lang kinderloos waren en 't feit dat ik 't in mijn hoofd al had afgesloten toch wel impact heeft.
Vond 't best onwerkelijk om naar 't geboortecentrum te gaan, soort van ongeloof dat ik daar iets te zoeken heb. Duurt even voor me om het een plekje te geven, en dat gevoel heb ik bij iedere milestone in de zwangerschap /emo

Vraag me af hoe dat gaat als we over 5 maanden ons kindje in onze handen hebben :@ :+

Qua info merk ik ook dat ik me nog moet inlezen, ze werken daar met lachgas maar zoals ik het begreep gebruiken ze dat niet bij de persweeen, want als je te hard uitademt kan iedereen in de ruimte onder invloed van het lachgas komen :D

En ik heb 't gevoel dat als je op 't end bedenkt ik wil een ruggeprik, dat dan het gedonder begint want dan moeten ze op zoek naar een plek in een ZKH waar je die kan krijgen.

Aan de andere kant heb je wel een bad waarin je kan bevallen, dat lijkt me dan weer wel chill.
Zijn er mensen hier die in een bad zijn bevallen?
  maandag 14 oktober 2019 @ 10:44:55 #78
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189426303
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 10:10 schreef _aurum_ het volgende:
@:automatic_ hoop dat je nog ff naar huis mag :P

@:Kleurdoos: Hmmz, griep klinkt niet lekker. Heeft dat nog negatieve invloed als je gaat bevallen? Afgezien van het feit dat je al vermoeid aan je bevalling begint.

Wij zijn van het weekend naar het geboortecentrum geweest en ik merk dat het feit dat we zo lang kinderloos waren en 't feit dat ik 't in mijn hoofd al had afgesloten toch wel impact heeft.
Vond 't best onwerkelijk om naar 't geboortecentrum te gaan, soort van ongeloof dat ik daar iets te zoeken heb. Duurt even voor me om het een plekje te geven, en dat gevoel heb ik bij iedere milestone in de zwangerschap /emo

Vraag me af hoe dat gaat als we over 5 maanden ons kindje in onze handen hebben :@ :+

Qua info merk ik ook dat ik me nog moet inlezen, ze werken daar met lachgas maar zoals ik het begreep gebruiken ze dat niet bij de persweeen, want als je te hard uitademt kan iedereen in de ruimte onder invloed van het lachgas komen :D

En ik heb 't gevoel dat als je op 't end bedenkt ik wil een ruggeprik, dat dan het gedonder begint want dan moeten ze op zoek naar een plek in een ZKH waar je die kan krijgen.

Aan de andere kant heb je wel een bad waarin je kan bevallen, dat lijkt me dan weer wel chill.
Ontlurk:

Op het end bedenken dat je een ruggenprik wilt, is sowieso te laat O-)

En ik wilde graag in bad bevallen, maar dat ging 'm niet meer worden na 40 uur weeën, want toen was die ruggenprik wel nodig en dat gaat niet in bad.

En die ruggenprik krijg je op de OK. Hier in het ziekenhuis direct naast de verloskamers. Ze hoeven dus niet op zoek naar een plek om die te krijgen als het goed is...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 14 oktober 2019 @ 10:47:01 #79
208890 June.
Seriously?
pi_189426328
quote:

@:Kleurdoos: Hmmz, griep klinkt niet lekker. Heeft dat nog negatieve invloed als je gaat bevallen? Afgezien van het feit dat je al vermoeid aan je bevalling begint.

Herkenbaar, bij ons heeft het ook even geduurd, het hele zwanger worden. Bij mij kwam er bij elke mijlpaal weer besef bij. En ik elke fase las ik wat meer, komt vanzelf goed!

Bij ons gaven ze in het ziekenhuis ook een presentatie over pijnbestrijding etc. Een ruggenprik krijg je in elk geval niet meer als je bijna volledige ontsluiting hebt - het regelen kost teveel tijd, in de tussentijd is de baby er namelijk al ;) Er is ook nog zoiets als remifentayl, een morfinepompje waar je zelf je pijnstilling kan doseren.
  maandag 14 oktober 2019 @ 10:50:14 #80
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_189426351
Ik mag naar huis :) En elke dag op controle voor CTG & Bloeddruk. ZKH is 15min rijden dus prima.

En we hebben een inleiding datum. Natuurlijk onder voorbehoud. Als het slechter gaat, dan eerder.
pi_189426508
Ik kreeg de ruggenprik destijds gewoon in de bevalkamer.
  maandag 14 oktober 2019 @ 11:12:46 #82
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_189426599
Hier ook bij de eerste en enige ruggenprik op de verloskamer zelf.
If you can dream it, you can do it...
pi_189426724
Tipje: geef echt goed van tevoren aan als je een ruggeprik wilt.

Ik was steeds te laat...
  Moderator maandag 14 oktober 2019 @ 12:14:47 #84
382129 crew  Donna
pi_189427311
Ik kreeg de ruggenprik ook op de verloskamer. De anesthesist zat nog bij een operatie, dus moest er 2 uren op wachten. Gelukkig wel een morfinepompje tijdens het wachten.

En ik kom hier weer aansluiten. Hopelijk blijf ik hier (en de baby in mij) nu lekker plakken de komende 8 maanden.
pi_189428138
@Ticootje: Indische zelfs, dat telt voor twee toch?

@Kleurdoos: vervelend van de griep, fijn dat er nu nog niks gebeurt dan.. Hopelijk uitgeziekt en herfstvakantie voor het zover is.

@automatic_: fijn dat je weer naar huis mag, dat slaapt toch fijner. Hopelijk geen achteruitgang meer tot de datum!

Welkom weer @DonnaRush, lekker blijven plakken de komende 8 maanden :*
pi_189428160
Ik heb 2x een ruggenprik gehad. Beide echt op een andere vloer!
1 te laat, dus beviel ik in de lift op de terugweg :’)
pi_189428348
Ik moest voor een ruggenprik naar de OK. Dat kwam neer op in een bed het halve ziekenhuis door. Kreeg er weinig van mee, ik zat in een weeenstorm. Het enige wat ik me nog enigszins herinner is dat mijn man (samen met een verpleegkundige) het bed duwde en een paar deurposten niet goed zag (botsingen opvangen midden in een wee is ook niet aan te raden).

Ik vond dat verplaatsen niet persé storend, ik wou gewoon rust van de ellendige weeen die non-stop kwamen. Het stil moeten zitten voor de daadwerkelijke ruggenprik zelf vond ik erger 8)7
  maandag 14 oktober 2019 @ 13:37:16 #88
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189428389
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 13:34 schreef silliegirl het volgende:
Ik moest voor een ruggenprik naar de OK. Dat kwam neer op in een bed het halve ziekenhuis door. Kreeg er weinig van mee, ik zat in een weeenstorm. Het enige wat ik me nog enigszins herinner is dat mijn man (samen met een verpleegkundige) het bed duwde en een paar deurposten niet goed zag (botsingen opvangen midden in een wee is ook niet aan te raden).

Ik vond dat verplaatsen niet persé storend, ik wou gewoon rust van de ellendige weeen die non-stop kwamen. Het stil moeten zitten voor de daadwerkelijke ruggenprik zelf vond ik erger 8)7
Ik was verdoofd door de slaapmedicatie, dus was superrelaxed tussen de weeën door. De anesthesist zei nog zoiets als 'wat ontspan je goed'. Ik vroeg hem wat we ook alweer aan het doen waren...
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189428509
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 13:37 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik was verdoofd door de slaapmedicatie, dus was superrelaxed tussen de weeën door. De anesthesist zei nog zoiets als 'wat ontspan je goed'. Ik vroeg hem wat we ook alweer aan het doen waren...
Ik heb voorafgaand aan die ruggenprik dus niks gehad, dus ik ging vol in de weeen om die prik. Dan is stilzitten echt vreselijk.
pi_189428617
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 13:22 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik heb 2x een ruggenprik gehad. Beide echt op een andere vloer!
1 te laat, dus beviel ik in de lift op de terugweg :’)
:o :o
Protège moi de mes désirs.
pi_189432418
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 10:44 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ontlurk:

Op het end bedenken dat je een ruggenprik wilt, is sowieso te laat O-)

En ik wilde graag in bad bevallen, maar dat ging 'm niet meer worden na 40 uur weeën, want toen was die ruggenprik wel nodig en dat gaat niet in bad.

En die ruggenprik krijg je op de OK. Hier in het ziekenhuis direct naast de verloskamers. Ze hoeven dus niet op zoek naar een plek om die te krijgen als het goed is...
Dat is niet overal zo hoor.

Vaak kan een ruggenprik gewoon gezet worden als je dat wil, het ene ziekenhuis doet dat op de verloskamers de ander op OK. Verschilt per zh. Maar waar die user het over heeft is waarschijnlijk een vrijstaand geboortecentrum. Dat is wel echt iets anders dan poliklinisch bevallen, dit is echt een verplaatste thuisbevalling. Je kan daar dan wel lachgas krijgen maar geen andere pijnstilling. Wil je dat wel dan moet je verplaatsen naar het ziekenhuis, en das dus niet in hetzelfde gebouw.

Als deze user het over regio Amsterdam heeft dan is het zelfs niet ongebruikelijk dat er 3 of 4 ziekenhuizen afgebeld moeten worden voordat er plek is. Helaas.
:)
  maandag 14 oktober 2019 @ 21:45:53 #92
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189436549
Er zit en Amsterdam een bevelcentrum in een ziekenhuis, maar het staat er organisatorisch gezien los van. Bij de voorlichting waar ik 3 jaar geleden was zeiden ze dat het in theorie kan voorkomen dat je bevalling medisch wordt (dus wordt overgenomen door de gynaecoloog) maar dat er geen plek is in het ziekenhuis waar je feitelijk al bent, en dan word je overgeplaatst naar elders. In praktijk gebeurt dat geloof ik niet zo vaak en het zal sowieso bij gillende spoed nog minder snel gebeuren. Maar juist als je een ruggenprik wil en alle medische bevelkamers liggen vol, dan is er op zich tijd om elders heen te gaan...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 07:59:17 #93
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189440786
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 21:45 schreef Lemijn het volgende:
Er zit en Amsterdam een bevelcentrum in een ziekenhuis, maar het staat er organisatorisch gezien los van. Bij de voorlichting waar ik 3 jaar geleden was zeiden ze dat het in theorie kan voorkomen dat je bevalling medisch wordt (dus wordt overgenomen door de gynaecoloog) maar dat er geen plek is in het ziekenhuis waar je feitelijk al bent, en dan word je overgeplaatst naar elders. In praktijk gebeurt dat geloof ik niet zo vaak en het zal sowieso bij gillende spoed nog minder snel gebeuren. Maar juist als je een ruggenprik wil en alle medische bevelkamers liggen vol, dan is er op zich tijd om elders heen te gaan...
Ik moest even heel hard grinniken om 'bevelcentrum', twee keer :D Autocorrectje dat heel grappig is...

En ja, dat zou hier in theorie ook kunnen, maar in de praktijk gebeurt het nooit. Het scheelt dat Tilburg maar één ziekenhuis heeft om te bevallen met 12 verloskamers ofzo. Next best thing is dan Breda, qua afstand, maar da's best een eind. Dus zomaar verhuizen, doen ze niet.
  FOK!fotograaf dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:05:20 #94
148247 taxibabe
pi_189440836
quote:

Ik had in bad willen bevallen en ik heb ook een tijd in het bevalbad gezeten. Maar doordat de ontsluiting stokte en mijn vliezen 's morgens al gebroken waren moest ik er uit en werd ik overgedragen aan het ziekenhuis. Maar de weeën opvangen in het bad was al superfijn en ben ik blij dat ik dat mee heb mogen maken.

Ik bleef na de overdracht gewoon op dezelfde kamer, de vk en de kraamzorg gingen weg en er kwam een medisch team voor terug. Qua pijnstilling heb ik remifentanyl gehad met pompje, dat was echt fijn, kon ik een beetje bijkomen. Voor mijn gevoel heb ik een uur op bed gelegen voordat de persweeën begonnen, maar dit bleek 3 uur te zijn. Ik viel iedere keer ook weg door de pijnstilling en heb ik extra zuurstof gekregen.
pi_189441272
Gister met menstruatieachtige krampen gaan slapen, maar dat is weer weg ondertussen -O-
pi_189441654
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 09:02 schreef onomatopee het volgende:
Gister met menstruatieachtige krampen gaan slapen, maar dat is weer weg ondertussen -O-
Hier ook ik dacht even dat het begonnen was. Hoe gaat het inmiddels bij jou? (Ik heb die krampen nog)
pi_189441693
Automatic, fijn dat je weer naar huis kan! Hoe voel je je nu?

Onomatopee, spannend! Het is dus in ieder geval aan het rommelen :)

Aurum, ik wilde altijd al in een bevalbad bevallen, maar dat is helaas nog nooit gelukt. Dit is de laatste poging, dus wie weet! En logisch toch, dat het nog onwerkelijk is? Dat gevoel dat het echt is komt vanzelf wel. Misschien vind je het fijn om vast wat spulletjes voor de baby aan te schaffen? Geef het tijd :*

Ik was even vergeten dat het slaapgebrek al begint tijdens de zwangerschap. Ik word elke nacht rond een uur of drie wakker, en val pas om vijf uur weer in slaap. Vervolgens wordt mijn dochter om zes uur wakker... Nou ja, kunnen we vast wennen aan de vermoeidheid
pi_189444366
Ik had net mijn ‘laatste’ checkup. Alles ok. Supersaai :p ze ligt nu iig muurvast :)
Beetje gerommel maar of het nou bij de griep hoort of bevallen.. geen idee
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:31:51 #99
208890 June.
Seriously?
pi_189444963
Spannend Kleurdoos O+

Hier ook goed gekeurd, beeb ligt mooi met hoofd naar beneden in het bekken. Wel ineens enorm drukkend gevoel "down under" hebben/hadden jullie dat ook?
pi_189445092
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 07:59 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik moest even heel hard grinniken om 'bevelcentrum', twee keer :D Autocorrectje dat heel grappig is...
^^

Doet me ook gelijk denken aan de verloskundige die bij het intakegesprek zei dat ze me door de bevalling heen zou sleuren als het nodig was :') :+

@olivialsTaken: we hebben van de week 20 weken echo, als daar alles ok is dan gaan we langzaamaan spullen aanschaffen. We zijn blij maar nog steeds voorzichtig blij...

En qua kleding, ik heb al van 1 van mijn vriendinnen een rompertje gehad. En ik word heen en weer geworpen tussen de gedachte dat ik volgend jaar zo'n klein prulletje in mijn handen heb.

Dan bedenk ik me dat dat prulletje wel "even" uit mijn lijf moet komen en dan is het ineens niet meer zo klein :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')