abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189810948
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 01:57 schreef Megumi het volgende:

[..]

Maar dat dan wel voor alle religies laten gelden natuurlijk anders is er sprake van discriminatie. Dus dan moeten de kerken ook zwijgen met hun klok gelui.
Nee, dan mogen kerken geen luidsprekers op hun dak installeren om "Er is geen redding behalve door Jezus" door de straten te laten schallen.

De klokken blijven prima. Mogen moslims ook.
  woensdag 6 november 2019 @ 05:36:00 #227
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_189810991
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 05:22 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Nee, dan mogen kerken geen luidsprekers op hun dak installeren om "Er is geen redding behalve door Jezus" door de straten te laten schallen.

De klokken blijven prima. Mogen moslims ook.
Weet ik niet. Voor moslims is de oproep tot gebed op hun manier ook belangrijk. En die hebben in een moskee geen klokken. Om hun leden tot het gebed op te roepen. Dit in combinatie met artikel 1, en 6 van de grondwet kan wel eens een andere uitkomst geven bij bijvoorbeeld een rechter. Dat het wel mag. En dan hebben jij of ik niks te willen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_189811279
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2019 03:23 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ze kunnen uitstekend zonder, maar het is een deel van de Westerse cultuur. Ik zou niet weten waarom je het wilt afschaffen. Als het om herrie gaat, zie ik liever het knalvuurwerk verdwijnen of het motorrijden.

Overigens heeft hier het stadhuis ook klokken... en een beiaardier met duffe deuntjes...
Wait whut, hard-core motorrijder hier. Hoe komt dit opeens in de discussie?
  woensdag 6 november 2019 @ 07:23:23 #229
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189811317
In topic NWS / Gebedsoproep blauwe moskee kan in Arabisch kun je lezen waarom de bange blanke mannen dit willen verbieden. Het is een oproep tot terrorisme, vindt men.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_189811566
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2019 02:41 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet.
Wel, dat staat zelfs op de websites van veel kerken. Ik heb in de commissie van onze kerk gezeten die onder andere over het klokgelui gaat, het doel is echt het oproepen van de mensen om naar de kerk te komen. Elke andere reden is echt verzonnen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 6 november 2019 @ 08:10:55 #231
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189811641
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 01:57 schreef Megumi het volgende:

[..]

Maar dat dan wel voor alle religies laten gelden natuurlijk anders is er sprake van discriminatie. Dus dan moeten de kerken ook zwijgen met hun klok gelui.
Historisch gezien horen kerken bij NL. Daarom is het klokgelui wél geaccepteerd, en is klokgelui nog steeds geen gebedsoproep in een taal die men niet verstaat.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 6 november 2019 @ 08:12:34 #232
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189811650
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 07:10 schreef DW457 het volgende:

[..]

Je kan maar ergens last van hebben :7
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 6 november 2019 @ 08:35:19 #233
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189811798
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 07:10 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ik hoor liever het gejank vanaf de minaret voor een paar minuten per dag dan de hele dag het gejank van motorrijders die de wet overschrijden.
  woensdag 6 november 2019 @ 08:37:23 #234
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189811817
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 08:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

Wel, dat staat zelfs op de websites van veel kerken. Ik heb in de commissie van onze kerk gezeten die onder andere over het klokgelui gaat, het doel is echt het oproepen van de mensen om naar de kerk te komen. Elke andere reden is echt verzonnen.
Dat verzint de kerk want die hebben geen zin in bijgeloof natuurlijk.
En hier is het een half uur lopen naar de kerk voor veel mensen, maar ze beginnen pas met oproepen tien minuten voor de dienst begint. Nutteloos dus.
pi_189811822
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2019 08:35 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik hoor liever het gejank vanaf de minaret voor een paar minuten per dag dan de hele dag het gejank van motorrijders die de wet overschrijden.
Ah, dijkfrustraties begrijp ik?
pi_189811853
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2019 08:37 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat verzint de kerk want die hebben geen zin in bijgeloof natuurlijk.
En hier is het een half uur lopen naar de kerk voor veel mensen, maar ze beginnen pas met oproepen tien minuten voor de dienst begint. Nutteloos dus.
Dat het vrij nutteloos is ben ik het met je eens, al zijn er ook kerken die juist luiden van 20 minuten tot 10 minuten voor de dienst (mijn kerk ook). De meesten komen trouwens met de auto of de fiets.

Maar het is geen verzinsel, het is echt de reden dat de kerken NU klokken luiden.

Dat er vroeger wat in zat van het verjagen van de duivel zal best, dat zie je bijvoorbeeld ook terug in de waterspuwers bij oude kerken. Het idee was dat die leken op de duivel en dat de duivel dan zo van zijn eigen gezicht schrok dat hij snel weg ging.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hanca op 06-11-2019 08:56:19 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_189814256
Baudet heeft er een motie over ingediend, en deze is massaal verworpen. Wat leven we toch in intens zieke, zwaar onnatuurlijke tijd. Ongelooflijk. Wat worden we toch geleid door een stelletje identiteitsloze, karakterloze misleiders. Geen goed woord voor over. Totaal gestoord.
Eens kijken
pi_189814559
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 11:55 schreef Maharski het volgende:
Baudet heeft er een motie over ingediend, en deze is massaal verworpen. Wat leven we toch in intens zieke, zwaar onnatuurlijke tijd. Ongelooflijk. Wat worden we toch geleid door een stelletje identiteitsloze, karakterloze misleiders. Geen goed woord voor over. Totaal gestoord.
Ik zou zeggen, ga terug naar de Gouden Eeuw toen alles nog zo mooi duidelijk en simpel was en iedereen rijk en christelijk was.
pi_189814579
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 12:14 schreef Tijger_m het volgende:
Ik zou zeggen, ga terug naar de Gouden Eeuw toen alles nog zo mooi duidelijk en simpel was en iedereen rijk en christelijk was.
Je bent succesvol gebrainwashed
Eens kijken
pi_189814718
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 11:55 schreef Maharski het volgende:
Geweldig dat die motie zo overtuigend werd verworpen. Ik heb het live gezien, deze overwinning voor de democratie en de grondwet.
pi_189814819
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 12:23 schreef Hanca het volgende:
Geweldig dat die motie zo overtuigend werd verworpen. Ik heb het live gezien, deze overwinning voor de democratie en de grondwet.
Je weet niet wat voor vlees we in de kuip hebben, zoals de meesten. Slapend en onwetend gaat de boel langzaam ten onder.
Eens kijken
pi_189814844
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 12:29 schreef Maharski het volgende:

[..]

Je weet niet wat voor vlees we in de kuip hebben, zoals de meesten. Slapend en onwetend gaat de boel langzaam ten onder.
Hoeveel moslims heb jij de laatste jaren uitgebreid gesproken?

Ik gok dat ik er meer heb gesproken dan jij... ik weet prima wat voor vlees ik in de kuip heb. Zo weet ik dat deze Blauwe Moskee waar het om gaat gematigd is, juist een voorbeeld voor sommige radicalere moslims hoe het ook kan.
pi_189814849
quote:

[..]

Alweer? Dat horen we al 15 jaar uit de extreem-rechtse hoek en het gebeurt maar niet.
pi_189814855
quote:

[..]

Aldus de Alwetende. In plaats van bleren en alles te willen verbieden, hoe zie jij een goed integratiebeleid voor je?
pi_189814969
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 12:23 schreef Hanca het volgende:

[..]

De VVD en D66 zullen de handelsbelangen inzake Saudi-Arabie wel niet in gevaar hebben willen brengen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator woensdag 6 november 2019 @ 12:41:45 #246
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_189814996
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 12:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De VVD en D66 zullen de handelsbelangen inzake Saudi-Arabie wel niet in gevaar hebben willen brengen.
Het CDA en CU wel?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_189815013
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 12:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze staan gewoon niet achter een motie die tegen de vrijheid en de gelijkheid van godsdienst in gaat. Gek he?
  woensdag 6 november 2019 @ 12:43:30 #248
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189815022
quote:
2s.gif Op woensdag 6 november 2019 12:31 schreef DW457 het volgende:

[..]

Aldus de Alwetende. In plaats van bleren en alles te willen verbieden, hoe zie jij een goed integratiebeleid voor je?
Waarschijnlijk door alles te verbieden wat mensen uit het land van oorsprong mee willen nemen en in stand willen shouden. Dus geen Poolse supermarkten meer en zo.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_189815026
quote:
2s.gif Op woensdag 6 november 2019 12:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Het CDA en CU wel?
Die hebben vaak andere motieven om met die 'gematide islam' te heulen.
pi_189815040
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 12:42 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ze staan gewoon niet achter een motie die tegen de vrijheid en de gelijkheid van godsdienst in gaat. Gek he?
Heel gek, zeker in het licht van de ongelijke behandeling van de islam waar het om de vrijheid van meningsuiting en demonstratie gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')