Nee, dan mogen kerken geen luidsprekers op hun dak installeren om "Er is geen redding behalve door Jezus" door de straten te laten schallen.quote:Op woensdag 6 november 2019 01:57 schreef Megumi het volgende:
[..]
Maar dat dan wel voor alle religies laten gelden natuurlijk anders is er sprake van discriminatie. Dus dan moeten de kerken ook zwijgen met hun klok gelui.
Weet ik niet. Voor moslims is de oproep tot gebed op hun manier ook belangrijk. En die hebben in een moskee geen klokken. Om hun leden tot het gebed op te roepen. Dit in combinatie met artikel 1, en 6 van de grondwet kan wel eens een andere uitkomst geven bij bijvoorbeeld een rechter. Dat het wel mag. En dan hebben jij of ik niks te willen.quote:Op woensdag 6 november 2019 05:22 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Nee, dan mogen kerken geen luidsprekers op hun dak installeren om "Er is geen redding behalve door Jezus" door de straten te laten schallen.
De klokken blijven prima. Mogen moslims ook.
Wait whut, hard-core motorrijder hier. Hoe komt dit opeens in de discussie?quote:Op woensdag 6 november 2019 03:23 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ze kunnen uitstekend zonder, maar het is een deel van de Westerse cultuur. Ik zou niet weten waarom je het wilt afschaffen. Als het om herrie gaat, zie ik liever het knalvuurwerk verdwijnen of het motorrijden.
Overigens heeft hier het stadhuis ook klokken... en een beiaardier met duffe deuntjes...
Wel, dat staat zelfs op de websites van veel kerken. Ik heb in de commissie van onze kerk gezeten die onder andere over het klokgelui gaat, het doel is echt het oproepen van de mensen om naar de kerk te komen. Elke andere reden is echt verzonnen.quote:
Historisch gezien horen kerken bij NL. Daarom is het klokgelui wél geaccepteerd, en is klokgelui nog steeds geen gebedsoproep in een taal die men niet verstaat.quote:Op woensdag 6 november 2019 01:57 schreef Megumi het volgende:
[..]
Maar dat dan wel voor alle religies laten gelden natuurlijk anders is er sprake van discriminatie. Dus dan moeten de kerken ook zwijgen met hun klok gelui.
Je kan maar ergens last van hebbenquote:Op woensdag 6 november 2019 07:10 schreef DW457 het volgende:
[..]
Wait whut, hard-core motorrijder hier. Hoe komt dit opeens in de discussie?
Ik hoor liever het gejank vanaf de minaret voor een paar minuten per dag dan de hele dag het gejank van motorrijders die de wet overschrijden.quote:Op woensdag 6 november 2019 07:10 schreef DW457 het volgende:
[..]
Wait whut, hard-core motorrijder hier. Hoe komt dit opeens in de discussie?
Dat verzint de kerk want die hebben geen zin in bijgeloof natuurlijk.quote:Op woensdag 6 november 2019 08:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wel, dat staat zelfs op de websites van veel kerken. Ik heb in de commissie van onze kerk gezeten die onder andere over het klokgelui gaat, het doel is echt het oproepen van de mensen om naar de kerk te komen. Elke andere reden is echt verzonnen.
Ah, dijkfrustraties begrijp ik?quote:Op woensdag 6 november 2019 08:35 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik hoor liever het gejank vanaf de minaret voor een paar minuten per dag dan de hele dag het gejank van motorrijders die de wet overschrijden.
Dat het vrij nutteloos is ben ik het met je eens, al zijn er ook kerken die juist luiden van 20 minuten tot 10 minuten voor de dienst (mijn kerk ook). De meesten komen trouwens met de auto of de fiets.quote:Op woensdag 6 november 2019 08:37 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat verzint de kerk want die hebben geen zin in bijgeloof natuurlijk.
En hier is het een half uur lopen naar de kerk voor veel mensen, maar ze beginnen pas met oproepen tien minuten voor de dienst begint. Nutteloos dus.
Ik zou zeggen, ga terug naar de Gouden Eeuw toen alles nog zo mooi duidelijk en simpel was en iedereen rijk en christelijk was.quote:Op woensdag 6 november 2019 11:55 schreef Maharski het volgende:
Baudet heeft er een motie over ingediend, en deze is massaal verworpen. Wat leven we toch in intens zieke, zwaar onnatuurlijke tijd. Ongelooflijk. Wat worden we toch geleid door een stelletje identiteitsloze, karakterloze misleiders. Geen goed woord voor over. Totaal gestoord.
Je bent succesvol gebrainwashedquote:Op woensdag 6 november 2019 12:14 schreef Tijger_m het volgende:
Ik zou zeggen, ga terug naar de Gouden Eeuw toen alles nog zo mooi duidelijk en simpel was en iedereen rijk en christelijk was.
Geweldig dat die motie zo overtuigend werd verworpen. Ik heb het live gezien, deze overwinning voor de democratie en de grondwet.quote:Op woensdag 6 november 2019 11:55 schreef Maharski het volgende:
Baudet heeft er een motie over ingediend, en deze is massaal verworpen. Wat leven we toch in intens zieke, zwaar onnatuurlijke tijd. Ongelooflijk. Wat worden we toch geleid door een stelletje identiteitsloze, karakterloze misleiders. Geen goed woord voor over. Totaal gestoord.
Je weet niet wat voor vlees we in de kuip hebben, zoals de meesten. Slapend en onwetend gaat de boel langzaam ten onder.quote:Op woensdag 6 november 2019 12:23 schreef Hanca het volgende:
Geweldig dat die motie zo overtuigend werd verworpen. Ik heb het live gezien, deze overwinning voor de democratie en de grondwet.
Hoeveel moslims heb jij de laatste jaren uitgebreid gesproken?quote:Op woensdag 6 november 2019 12:29 schreef Maharski het volgende:
[..]
Je weet niet wat voor vlees we in de kuip hebben, zoals de meesten. Slapend en onwetend gaat de boel langzaam ten onder.
Alweer? Dat horen we al 15 jaar uit de extreem-rechtse hoek en het gebeurt maar niet.quote:Op woensdag 6 november 2019 12:29 schreef Maharski het volgende:
[..]
Je weet niet wat voor vlees we in de kuip hebben, zoals de meesten. Slapend en onwetend gaat de boel langzaam ten onder.
Aldus de Alwetende. In plaats van bleren en alles te willen verbieden, hoe zie jij een goed integratiebeleid voor je?quote:Op woensdag 6 november 2019 12:29 schreef Maharski het volgende:
[..]
De VVD en D66 zullen de handelsbelangen inzake Saudi-Arabie wel niet in gevaar hebben willen brengen.quote:Op woensdag 6 november 2019 12:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Geweldig dat die motie zo overtuigend werd verworpen. Ik heb het live gezien, deze overwinning voor de democratie en de grondwet.
Het CDA en CU wel?quote:Op woensdag 6 november 2019 12:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De VVD en D66 zullen de handelsbelangen inzake Saudi-Arabie wel niet in gevaar hebben willen brengen.
Ze staan gewoon niet achter een motie die tegen de vrijheid en de gelijkheid van godsdienst in gaat. Gek he?quote:Op woensdag 6 november 2019 12:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De VVD en D66 zullen de handelsbelangen inzake Saudi-Arabie wel niet in gevaar hebben willen brengen.
Waarschijnlijk door alles te verbieden wat mensen uit het land van oorsprong mee willen nemen en in stand willen shouden. Dus geen Poolse supermarkten meer en zo.quote:Op woensdag 6 november 2019 12:31 schreef DW457 het volgende:
[..]
Aldus de Alwetende. In plaats van bleren en alles te willen verbieden, hoe zie jij een goed integratiebeleid voor je?
Die hebben vaak andere motieven om met die 'gematide islam' te heulen.quote:
Heel gek, zeker in het licht van de ongelijke behandeling van de islam waar het om de vrijheid van meningsuiting en demonstratie gaat.quote:Op woensdag 6 november 2019 12:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze staan gewoon niet achter een motie die tegen de vrijheid en de gelijkheid van godsdienst in gaat. Gek he?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |