abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 19:31:47 #1
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_189334976


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.



Het was ooit APT, P&T en het toch wel zo vaak gebruikte PTT. Het werdt via een kort pauze als TPG en TNT uiteindelijk de Postnl. Omdat het nog niet verwarrend genoeg was, namen we Sandd er nog maar bij. Hoewel we verdwalen in alle namen, weten de aanwezige postbodes, postbezorgers en postsorteerders de weg naar dit topic en alle huizen in Nederland wel te vinden.

De pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zul je hier niet vinden. Maar wij willen je best helpen met vragen over je poststuk en we zullen zeker 'de bezorger er op aanspreken'.

Op de site van de postNL kun je de Posttarieven, Adressen en Postcodes opzoeken. Ga je verhuizen, dan vinden de bezorgers en nieuwe bewoners het wel fijn als je een Verhuisservice neemt. We zijn er natuurlijk ook voor bedrijven.

Oh en natuurlijk zijn wij je favoriete en minst favoriete bezorger, dus complimenten en klachten zijn er ook.



Voor de medewerkers natuurlijk de zo belangrijke betaaldata:


Overuurtjes maken we standaard. En die worden zo uitbetaald:


Meelezen, de weg kwijt, wordt het je gewoon te veel? We hebben hieronder nog even de meest gebruikte afkortingen en termen voor je uitgepuzzeld:

HAH = Huis aan Huis folders
HSM = HuisNummerSorteermachine
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC/TL = Teamcoach/Teamleider
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR/OC = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
Piekdag = Dag dat het druk is
Daldag = Dag dat het rustig is
X-wijken = Wijken met dinsdag, donderdag en zaterdag piek
Y-wijken = Wijken met woensdag en vrijdag piek
Postvest/kangoeroebuidel = Jas-tas combinatie om post te dragen
SKNJ = Sinterklaas, Kerst, Nieuwjaar
Postboy = Kar voor post
Depot = Plek waar post gebracht wordt
Retailer = Winkels waar pakjes gebracht/gehaald kunnen worden





[ Bericht 16% gewijzigd door V__L_N op 09-10-2019 13:09:51 ]
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 19:33:15 #2
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_189335002
Hmm, wat is er met dat eerste plaatje mis?

Diesnelle: Ik ga eerst wel even morgen wachten. Maar de praktijk leert dat ze vaak pas op donderdag of vrijdag komt. En dan ben ik niet blij... Medicijnen enzo.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:07:45 #3
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_189335638
Foto's werken niet?
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:37:09 #4
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_189336154
Ik heb ze voor nu even weg gehaald. Als iemand kan uitleggen hoe het werkt Dan probeer ik een nieuwe te maken.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_189338287
Tinypic is er mee gestopt, dat heb ik een tijd terug hier al gepost ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 22:47:28 #6
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_189338805
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 20:37 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb ze voor nu even weg gehaald. Als iemand kan uitleggen hoe het werkt Dan probeer ik een nieuwe te maken.
https://nl.imgbb.com/
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 23:29:39 #7
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_189339504
Das niet helemaal wat ik bedoel. Er is denk ik ergens een standaard concept wat gebruikt wordt bij het openen van elk topic. Dan zou die aangepast moeten worden denk ik?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 oktober 2019 @ 23:37:02 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189339598
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 23:29 schreef V__L_N het volgende:
Das niet helemaal wat ik bedoel. Er is denk ik ergens een standaard concept wat gebruikt wordt bij het openen van elk topic. Dan zou die aangepast moeten worden denk ik?
Het standaard concept is de openingspost die bij het openen van een nieuw deeltje overgenomen wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_189339841
Maar als ik die helemaal aanpas, komt het dan ook goed in het volgende topic?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 oktober 2019 @ 00:30:00 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189340039
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 00:04 schreef V__L_N het volgende:
Maar als ik die helemaal aanpas, komt het dan ook goed in het volgende topic?
ja
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_189343598
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189345079
Lekker de daldagen naar de vernieling met die Sandd post. Ook erg handig als je nu extra wijken wil accepteren/afwijzen.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 13:11:26 #13
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_189345160
Inderdaad hier ook veel sandd post.

Even bij collega's in de tas gekeken. Die had voor z'n y wijk wel een paar bol.com gidsen, maar dat was zeker niet alles.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_189346736
Gaat het om een paar enveloppen van Sandd van de 24-uurs post of zijn het landelijk gezien al hele bakken die gesorteerd en bezorgd moeten worden?

Dus de post die Sandd normaliter op dinsdag en vrijdag bezorgt? (72-uurs post)
  woensdag 9 oktober 2019 @ 14:58:45 #15
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_189346969
Dat weten de sorteerders beter. In mijn wijk ging het nu om een bundelbedrijfspost van totaal zo'n 10 cm.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_189347224
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 13:11 schreef V__L_N het volgende:
Inderdaad hier ook veel sandd post.

Even bij collega's in de tas gekeken. Die had voor z'n y wijk wel een paar bol.com gidsen, maar dat was zeker niet alles.
Ik zag er bij mijn collega's zo nog helemaal niks tussen zitten :X

Hier was het voor mij gelukkig wel echt dal dit keer.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189349317
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 14:42 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Gaat het om een paar enveloppen van Sandd van de 24-uurs post of zijn het landelijk gezien al hele bakken die gesorteerd en bezorgd moeten worden?

Dus de post die Sandd normaliter op dinsdag en vrijdag bezorgt? (72-uurs post)
De helft van mijn wijk 24 uurs post. Andere helft echt alles.
pi_189357836
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 14:42 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Gaat het om een paar enveloppen van Sandd van de 24-uurs post of zijn het landelijk gezien al hele bakken die gesorteerd en bezorgd moeten worden?

Dus de post die Sandd normaliter op dinsdag en vrijdag bezorgt? (72-uurs post)
vanalles en een bak of 30 met vooral reclame meuk (zat een oranje papiertje op met besteldag zaterdag, ga ervanuit afgelopen zaterdag) en zijn bij ons een paar wijken waar heel veel invalt, net of daar al geen bezorger meer is ofzo....
pi_189363388
Voor een X donderdag is het hier erg rustig. Komen al die Kampioenen zeker zaterdag, als ik 2 wijken heb ipv 1 en allebei staan ze toch al te krap :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189363422
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:04 schreef VixenFromHell het volgende:
Voor een X donderdag is het hier erg rustig. Komen al die Kampioenen zeker zaterdag, als ik 2 wijken heb ipv 1 en allebei staan ze toch al te krap :')
erste zaten er vandaag al bij, maar ik ben er wel bang voor ja, voor morgen zijn bij ons de eerste bakken al gevost..... wel achteraan dus ik voorzie een doorschuif actie (achterlijk gedoe!)
pi_189368014
Wie komt er 23 december werken? Ik iig niet :W

Weet nog wel dat we het vorig jaar bij ons op een lijst aan moesten geven als we NIET extra wilden komen werken. Die lijst lag er toen maar een week of zo, en ik had vakantie. Heb toen voor de zekerheid maar gemaild dat ik niet op maandag ging werken :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189369702
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 19:25 schreef VixenFromHell het volgende:
Wie komt er 23 december werken? Ik iig niet
ja bij ons dezelfde vraag,,,,,, en dan door een TC die strax je tc niet meer is want we moeten ingehuisd op andere locatie worden...... ik heb dat even fijntjes onder dr neus geweven... after monday and tuesday the week says WTF
pi_189370325
Hier zijn ze weer eens druk met de tijden bezig, terwijl mensen bij lange na niet de basistijd gekregen hebben die ze gevraagd hadden. En dan zouden ze dus op dagen dat er weinig post is het aan moeten geven als meer post 8)7

Met alle onzin van die kampioenen en die bol.com spam zijn er nog wel een aantal die ik zie stoppen, en die lopen nog wel redelijk grote wijken.

Zag in het bericht over 23 december dat de dinsdag en zaterdag druk zou worden voor daldagen en dat je meer tijd zou krijgen. Ik heb alleen niks gezien over of ze die wijken dan ook gewoon netjes als op een piekdag gaan sorteren. Ik zie het iig nog wel gebeuren dat ze 1 stapel kleine post op flink wat stapels grote post aanleveren, maar dan gaat de kleinste stapel dus gewoon terug de bus in :W
pi_189384515
We krijgen een uur extra uitbetaald voor de ongemakken van deze maand. Dat is een unicum. Hoe heeft de OR Sipke zo ver gekregen?
pi_189385342
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 17:51 schreef Ranunculus het volgende:
We krijgen een uur extra uitbetaald voor de ongemakken van deze maand. Dat is een unicum. Hoe heeft de OR Sipke zo ver gekregen?
Wel heel wonderlijk inderdaad. Nu eens kijken of we dat uur ook gaan terugvinden op ons rooster/loonstrook.

Maar goed. Aan de andere kant rammen ze er ook een berg Sandd post door heen. En aangezien lang niet idereen plust hebben ze wel wat budget over ;)
pi_189386415
Leuk joh zo'n sorteerder die alle kampioenen op zijn kop in de bundels zet... NOT!

Hier nog niks over de 23ste december gehoord...

[ Bericht 26% gewijzigd door the_X op 11-10-2019 20:31:19 ]
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 21:39:31 #27
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_189387914
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 20:22 schreef the_X het volgende:
Leuk joh zo'n sorteerder die alle kampioenen op zijn kop in de bundels zet... NOT!

Hier nog niks over de 23ste december gehoord...
Toen ik nog sorteerde deed ik mijn ene wijk altijd zelf en mijn andere werd door een ander team gedaan, die pikte ik halverwege de ochtend op en gooide ik bij de rest van mijn post. Dat was vaak een klerezooi, maar het was maar een klein wijkje dus ik zette het meestal zelf ff snel goed achter mijn eigen kast. Klagen deed ik maar niet want ik was al lang blij dat ze het apart hielden voor me. Tot die ene keer dat ALLE gidsen andersom gezet waren. En ik bedoel niet ondersteboven, maar het adres zat aan de achterkant. Dit was nog van voor het bundelsysteem, dus je had een stapel brieven met het adres aan de voorkant en dan de gidsen andersom ertussen. :')

Dus ik ben maar even teruggelopen en heb dat aangegeven, toen hebben ze de tassen van de betreffende voorbereider gecheckt en die had het overal zo gedaan. Teamcoach was over de zeik want ze hadden al zoveel klachten de laatste tijd en alles moest uit de tassen gehaald worden en opnieuw gezet worden. Waar halen ze dit soort figuren toch vandaan vraag ik me dan af...
pi_189388594
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 20:22 schreef the_X het volgende:
Leuk joh zo'n sorteerder die alle kampioenen op zijn kop in de bundels zet... NOT!

Hier nog niks over de 23ste december gehoord...
Ik ga niet werken de 23e. De vorige keer was de communicatie tussen Voorbereiden en Bezorgen om te janken. Er zou doorgegeven zijn welke wijken er op maandag gelopen zouden worden en welke niet, maar ergens was er toch iets mis gegaan want mensen die kwamen werken stonden vergeefs op het depot op hun wijk te wachten, terwijl er wel wijken werden aangeleverd van mensen die niet zouden komen. Onder andere mijn wijk dus. En zo kon ik de 24e fijn uit een dubbele combibundel gaan bezorgen. :(
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_189388687
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 17:51 schreef Ranunculus het volgende:
We krijgen een uur extra uitbetaald voor de ongemakken van deze maand. Dat is een unicum. Hoe heeft de OR Sipke zo ver gekregen?
Zo hee, een bonus van 7 hele euro's. Kan ik eindelijk die nieuwe onderbroek kopen waar ik al maanden voor aan het sparen ben.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 23:51:59 #30
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_189390411
Maar is het niet zo dat je ook 5 keer een half uur wachttijd krijgt?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_189390461
Hier ook nog niets gehoord over de 23ste.
Ik ben ook niet van plan om dan te gaan werken. Dat heb ik de laatste jaren ook niet gedaan. Uit principe werk ik niet op maandag. Dat is geen werkdag. Ik ben niet bereid om voor dat schijtbeetje geld een vrije dag op te offeren.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 23:51 schreef V__L_N het volgende:
Maar is het niet zo dat je ook 5 keer een half uur wachttijd krijgt?
Ik vermoed dat het verdomd lastig wordt om dat voor elkaar te krijgen. Hier was de post de hele week gewoon op tijd gelukkig.
pi_189393595
quote:
Vanaf aanstaande dinsdag 15 oktober kan je in de Mijn werk-app ook de dagzwaarte en X of Y per bestelloop zien. Lees onderstaande bericht of de goed door. De uitleg is ook als bijlage toegevoegd.

Inzicht in jouw werkdag Postbezorgers hebben aangegeven dat er behoefte is aan inzicht in de te verwachten tijdsbesteding voor de week, dag of voor een bestelloop. In een nieuw systeem (OWP = Ortec Workforce planning) is het mogelijk om in de Mijnwerkapp per bestelloop de dagzwaarte te vermelden.
Je ziet als bezorger de volgende 5 mogelijkheden; heel rustig, rustig, normaal, druk en heel druk maar ook of het een x of y bestelloop is (zie voorbeeld)
Op donderdag om 18 uur zal dan gelijktijdig met het verzenden van de weekplanning de dagzwaarte per bestelloop zichtbaar zijn in je Mijn werk-app. Op de dag zelf zal tussen en 07:00 - 08:00 op basis van de laatst beschikbare planinformatie een update verzonden worden naar je Mijn werk app.
Het stelt jou als bezorger beter in staat je parttime werk beter te combineren met een andere baan en privéleven.
Dit is wel een hele vooruitgang. Nog even en de looptijden worden dynamisch....

Het is wel meteen weer jammer dat ze dan dit in de nieuwsbrief gooien: Gezien de geplande postvolumes voor komende week, zou je minder dan de afgesproken basistijden uit moeten kunnen komen, mits er geen verstoringen zijn. Indien er verstoringen zijn aangeven via een melding.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 10:50:33 #33
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_189393977
Ik zie de mailtjes van de TC al voor me: "Zoals je in de app kan lezen word het rustig deze week, dus vergeet niet te minnen!!!1"

Edit: onrealistisch want geen spelfouten. 'wordt' verbeterd naar 'word'
pi_189394442
Die van ons had de gewoonte nooit een vraagteken achter een vraag te zetten.

Zijn vraag werd dus eigenlijk meer een bevel. :P
pi_189394768
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 23:51 schreef V__L_N het volgende:
Maar is het niet zo dat je ook 5 keer een half uur wachttijd krijgt?
Als het later dan de uiterste levertijd is gekomen, dan wel lijkt me. Er staat nergens dat die algemene regel nu opeens niet meer zou gelden. O-)

Maar bij vrijwel iedereen die ik heb gesproken was de post toch "op tijd'. Vaak wel later dan de normale levertijd, maar omdat die meestal vér voor de uiterste tijd ligt, alsnog binnen de grens.
pi_189394825
Hier ook idd. Gisteren waren ze zelfs al weer echt vroeg. Vandaag trouwens ook, dus hopelijk betekent dat toch dat het mee valt.

De meeste mensen hier plussen nu alles maar standaard onder meer post, maar straks is door de TL heel goed te zien dat daar helemaal geen sprake van is. Al gebruiken we dit ook als het gaat om specifiek veel (bel)pakjes.

quote:
Op basis van OWP mogen geen meertijd-aanvragen worden afgekeurd. Er dient conform huidige werkwijze contact opgenomen te worden met de medewerker als de opgegeven reden onvoldoende duidelijkheid geeft.
Tja, zelfs als ze al best wel weten hoe het komt (zoals vorige week zaterdag) nemen ze alsnog contact op om te bespreken waarom je zoveel geplust hebt.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189396227
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 11:52 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Als het later dan de uiterste levertijd is gekomen, dan wel lijkt me. Er staat nergens dat die algemene regel nu opeens niet meer zou gelden. O-)

Maar bij vrijwel iedereen die ik heb gesproken was de post toch "op tijd'. Vaak wel later dan de normale levertijd, maar omdat die meestal vér voor de uiterste tijd ligt, alsnog binnen de grens.
Volgens mij staat die aflevertijd nu alleen maar zo laat omdat ze op die manier dat eerste half uur toch niet hoeven te betalen. Vraag me we af hoe dat zit met de persoon die de tassen moet uitladen. Die zal er toch moeten zijn als de post wel wat eerder is.

Die post van Sandd is in sommige gevallen gewoon een paar weken oud. Folderpakketten van week 39 :')
pi_189398294
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 14:21 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Volgens mij staat die aflevertijd nu alleen maar zo laat omdat ze op die manier dat eerste half uur toch niet hoeven te betalen. Vraag me we af hoe dat zit met de persoon die de tassen moet uitladen. Die zal er toch moeten zijn als de post wel wat eerder is.
Hier moet die minimaal een half uur voor de uiterste aanlevertijd aanwezig zijn. Als de post dan pas op de uiterste tijd komt, red je dat zeker niet met de tijd die voor de taak staat. Heb me ook wel eens afgevraagd hoe dat dan zit, maar nooit op het moment dat ik diegene zie ;) maar dat is wel een type die alle tijd rekent volgens mij.

Het viel hier qua Kampioen opzich best mee, maar door de grote hoeveelheid pakjes en een trip naar de retailer toch nog weer behoorlijk moeten plussen. Merk dat het steeds moeilijker wordt om alles nog fatsoenlijk mee te krijgen met al die pakketjes..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189398409
Jullie ook lekker veel door de sorteermachine opengescheurde Nuon/Vattenfal-enveloppen?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_189398475
Yep :Y die bij mij in de bus was nog wel heel :D
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189398541
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 17:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Jullie ook lekker veel door de sorteermachine opengescheurde Nuon/Vattenfal-enveloppen?
Al de hele week, er zit een klein boekje, of zo, in. Bij de meeste zat alles nog in de enveloppe.
pi_189398552
Ja een boekje en een bon om een gratis ledlamp te kunnen halen bij de Blokker. Denken ze vast dat we die wilden jatten ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189398657
LTeders twitterde op zaterdag 12-10-2019 om 13:09:30 Beste @PostNL hoe konden jullie dit nu als 'past door de brievenbus' aanmerken?! Zowel in de app als bij de (arme) postbode die net moest aanbellen https://t.co/UpOylHY1qz reageer retweet
PostNL twitterde op zaterdag 12-10-2019 om 17:30:20 @LTeders Ik heb eerlijk gezegd geen idee Linda! Dit komen we ook echt niet vaak tegen. Ik ga er van uit dat het niet nog een keer zo zal gaan. reageer retweet
Really?!
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189398676
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 17:42 schreef VixenFromHell het volgende:
LTeders twitterde op zaterdag 12-10-2019 om 13:09:30 Beste @:PostNL hoe konden jullie dit nu als 'past door de brievenbus' aanmerken?! Zowel in de app als bij de (arme) postbode die net moest aanbellen https://t.co/UpOylHY1qz reageer retweet
PostNL twitterde op zaterdag 12-10-2019 om 17:30:20 @:LTeders Ik heb eerlijk gezegd geen idee Linda! Dit komen we ook echt niet vaak tegen. Ik ga er van uit dat het niet nog een keer zo zal gaan. reageer retweet
Really?!
Ja, de klantenservice is weer supergoed op de hoogte van alles. Ze weten daar nog steeds niet dat wij ook belpakjes bezorgen en zendingen moeten scannen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_189398688
Of ze willen liever niet toegeven dat ze bewust voor deze onhandige werkwijze kiezen }:| ik vraag het me af.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189399786
Aka de 0,7 schoenendoos per wijk.. :')
pi_189401866
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 17:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Jullie ook lekker veel door de sorteermachine opengescheurde Nuon/Vattenfal-enveloppen?
Door die onzin verwacht ik binnenkort een belletje van de teamleider om een klacht te bespreken.
Er kwam een dame achter me aan die ervan was overtuigd dat haar envelop was opengesneden. Ik kon niet laten zien dat heel veel enveloppen er zo uitzagen omdat dat pas aan het einde van de loop gebeurde en ik geen andere voorbeelden had. Sowieso denk ik niet dat ze zich had laten overtuigen dat er geen opzet in het spel was.
Ik heb haar maar doorverwezen naar de klantenservice. :N
pi_189402563
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 21:36 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Door die onzin verwacht ik binnenkort een belletje van de teamleider om een klacht te bespreken.
Er kwam een dame achter me aan die ervan was overtuigd dat haar envelop was opengesneden. Ik kon niet laten zien dat heel veel enveloppen er zo uitzagen omdat dat pas aan het einde van de loop gebeurde en ik geen andere voorbeelden had. Sowieso denk ik niet dat ze zich had laten overtuigen dat er geen opzet in het spel was.
Ik heb haar maar doorverwezen naar de klantenservice. :N
Natuurlijk, want wij zitten allemaal te azen op een tegoedbon voor een gratis cheap-ass ledlamp twv 4 euro.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_189403156
Ik zie de cijfers wel verschijnen in onze nieuwsbrief O-)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  zondag 13 oktober 2019 @ 15:28:31 #50
481589 Orion_in_space
The world is ours
pi_189413118
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 10:50 schreef Abdoe het volgende:
Ik zie de mailtjes van de TC al voor me: "Zoals je in de app kan lezen word het rustig deze week, dus vergeet niet te minnen!!!1"

Edit: onrealistisch want geen spelfouten. 'wordt' verbeterd naar 'word'
Zoals je in de app kan lezen word het rustig deze week, dus vergeet niet te minnen!!!1"

Het is "wordt". En het is "kunt".
pi_189413185
"Kan" mag. Het is informeler. Maar "kunt" is professioneler.

Dit kun je echter helaas niet van een tc of admi verwachten. Die hebben van grammatica of spelling geen kaas gegeten.

Uitzonderingen daargelaten.

:)
  zondag 13 oktober 2019 @ 16:54:31 #52
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_189414205
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:28 schreef Orion_in_space het volgende:

[..]

Zoals je in de app kan lezen word het rustig deze week, dus vergeet niet te minnen!!!1"

Het is "wordt". En het is "kunt".
O RLY?
  zondag 13 oktober 2019 @ 17:13:01 #53
481589 Orion_in_space
The world is ours
pi_189414537
quote:
10s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:54 schreef Abdoe het volgende:

[..]

O RLY?
Ja, je had het eerst goed. Ga altijd af op je eerste gedachte.,
  zondag 13 oktober 2019 @ 17:28:19 #54
481589 Orion_in_space
The world is ours
pi_189414802
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:34 schreef Globetrottertje2 het volgende:
"Kan" mag. Het is informeler. Maar "kunt" is professioneler.

Dit kun je echter helaas niet van een tc of admi verwachten. Die hebben van grammatica of spelling geen kaas gegeten.

Uitzonderingen daargelaten.

:)
Kan is fout.
pi_189415283
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2019 15:34 schreef Globetrottertje2 het volgende:
"Kan" mag. Het is informeler. Maar "kunt" is professioneler.

Dit kun je echter helaas niet van een tc of admi verwachten. Die hebben van grammatica of spelling geen kaas gegeten.

Uitzonderingen daargelaten.

:)
De meeste schrijven ken ;)
  zondag 13 oktober 2019 @ 18:00:33 #56
481589 Orion_in_space
The world is ours
pi_189415353
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 17:55 schreef diesnelle het volgende:

[..]

De meeste schrijven ken ;)
Je bedoelt zullie?
  zondag 13 oktober 2019 @ 18:09:11 #57
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_189415542
Hunnie?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_189416976
Hullie of hunne. En mijn buurjongetje zei vroeger lullie. 8-)
pi_189445099
Erg druk...Kampioen, Linda, mailingen van oa NPL (aan bewoners van). 2x zoveel tassen als donderdag, grootste wijk kan niet meer in 1x mee :( dat wordt wederom veel plussen :N
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189448389
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 13:40 schreef VixenFromHell het volgende:
Erg druk...Kampioen, Linda, mailingen van oa NPL (aan bewoners van). 2x zoveel tassen als donderdag, grootste wijk kan niet meer in 1x mee :( dat wordt wederom veel plussen :N
welk scenario? :)
pi_189450384
Vandaag nog niks op de app gezien over welk scenario er vandaag voor mijn wijken zou zijn (en of het X/Y wijken waren)
pi_189450558
Ook de extra uur niet gezien.
pi_189450683
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 19:06 schreef the_X het volgende:
Vandaag nog niks op de app gezien over welk scenario er vandaag voor mijn wijken zou zijn (en of het X/Y wijken waren)
De scenario's hebben er vanmorgen wel korte tijd op gestaan, maar verdwenen na een paar uur weer
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:32:42 #64
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_189450777
Hier ook geen scenario's gezien. Deadlines van van de postnl tellen altijd alleen voor postbezorgers he.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_189451127
Die scenario's kan je waarschijnlijk ook niet veel mee. Die Sandd post gaat vast hetzelfde als de Chinese pakjes. Het is het eerste wat blijft staan, en dan klopt het scenario al niet meer. En niemand kan je dan meer vertellen wanneer het er wel bij zit.
pi_189451310
Hier idd ook nog niet te zien.

Wel mooi weer tassen vol pakjes vd kinderpostzegels. En de pakjes die in de bundels zaten, waren allemaal open :') de week begint iig weer goed. Word ook steeds vaker aangesproken over post die bij mensen in de app staat, maar dus niet op de mat lag. Tja...
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189451764
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 20:02 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier idd ook nog niet te zien.

Wel mooi weer tassen vol pakjes vd kinderpostzegels. En de pakjes die in de bundels zaten, waren allemaal open :') de week begint iig weer goed. Word ook steeds vaker aangesproken over post die bij mensen in de app staat, maar dus niet op de mat lag. Tja...
Pleisters etc.. bagger gemonteerd met een simpel plakkertje(mag niet teveel kosten)resultaat rapen op straat :)
pi_189452374
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 20:02 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier idd ook nog niet te zien.

Wel mooi weer tassen vol pakjes vd kinderpostzegels. En de pakjes die in de bundels zaten, waren allemaal open :') de week begint iig weer goed. Word ook steeds vaker aangesproken over post die bij mensen in de app staat, maar dus niet op de mat lag. Tja...
Inderdaad, heb er ook een paar weer dicht mogen plakken...
pi_189460508
quote:
Op dinsdag 22 oktober ontvang je een persoonlijke taak ‘wil je werken op 23 december’. Wil je werken kies voor ja en geef het aantal uur op wat je zou willen werken en klik op verzenden. Wil je niet werken kies voor nee en klik op verzenden. Doe je niets of ben je met verlof/of ziek dan ontvang je op woensdag 30 oktober de taak nog een keer
Weet iemand dit.. krijg je die taak er dan ook alleen in als je een dienst hebt op deze dagen?
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 16 oktober 2019 @ 15:55:50 #71
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_189466415
He er staan ineens scenario's bij mijn wijken, vanochtend nog niet. Toch fijn om te weten dat mijn Y-wijk het scenario 'Rustig' had, ik kon mijn rondjes nauwelijks lopen zoveel was het. :')
pi_189466473
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 15:55 schreef Abdoe het volgende:
He er staan ineens scenario's bij mijn wijken, vanochtend nog niet. Toch fijn om te weten dat mijn Y-wijk het scenario 'Rustig' had, ik kon mijn rondjes nauwelijks lopen zoveel was het. :')
Hier ook opeens scenarios. "Normaal", maar ik had toch echt 1 volle tas meer dan normaal in mijn Y-wijk. Net als al mijn colllega's hier.....
pi_189466568
Die scenario's zijn zeker gebaseerd op aantal poststukken? Met van die dikke Linda's etc is je tas snel vol, maar qua aantallen valt het wel mee :') kreeg van iemand al het advies om maar gewoon foto's te maken van de tassen als het zo veel is, zodat ik die kan laten zien als ze gaan zeuren over de plustijd. Tja.....

Loop nu ergens waar herladen gewoon veel tijd kost omdat het ver van het depot af ligt. De retailer ligt er ook ver vanaf, dus als je beide moet is het dubbelop feest qua plussen. Al gaat het dan wel onder de noemer retailer, zelfs als dat dan een uur is.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189466574
Bij de voorbereiding hadden ze ook een tijdje die scenario's. Maar dat was altijd het gemiddelde van het team. Altijd leuk als jij dan een drukke industriewijk had, en je buurman een heel rustige woonwijk.

Zie dat ik gister "heel druk" had staan bij mijn x wijk. Dan zou dat vandaag toch het geval moeten zijn bij de y-wijken.

[ Bericht 24% gewijzigd door Sebastiaan92 op 16-10-2019 16:08:48 ]
  woensdag 16 oktober 2019 @ 16:32:11 #75
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_189467062
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:03 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Bij de voorbereiding hadden ze ook een tijdje die scenario's. Maar dat was altijd het gemiddelde van het team. Altijd leuk als jij dan een drukke industriewijk had, en je buurman een heel rustige woonwijk.

Zie dat ik gister "heel druk" had staan bij mijn x wijk. Dan zou dat vandaag toch het geval moeten zijn bij de y-wijken.
De hele week staat bij zowel mijn X- als mijn Y-wijk "Normaal", alleen vandaag dus "Rustig". Hoeveel post moet ik vrijdag dan wel niet verwachten als dit rustig is. :') En het was gisteren idd ook gewoon veel meer dan normaal.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 16:39:25 #76
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_189467218
Harde werkers, heb een vraag voor jullie.

Een klant van onze bol.com webshop is ongelukkig. Meent dat er geen afleverpoging gedaan is en dat het pakket zonder kennisgeving bij de buren is afgeleverd. Verzoekt dat wij (namens haar?) bij jullie komen klagen.

Doen we graag natuurlijk, maar ergens heb ik zoiets van....moet ze dat niet zelf komen doen?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_189467798
quote:
5s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:39 schreef Tyr80 het volgende:
Harde werkers, heb een vraag voor jullie.

Een klant van onze bol.com webshop is ongelukkig. Meent dat er geen afleverpoging gedaan is en dat het pakket zonder kennisgeving bij de buren is afgeleverd. Verzoekt dat wij (namens haar?) bij jullie komen klagen.

Doen we graag natuurlijk, maar ergens heb ik zoiets van....moet ze dat niet zelf komen doen?
Het handjevol keren per jaar dat PostNL iets kwijtraakt of heel erg langzaam is ga ik altijd wel degelijk zelf er voor de klant achter aan. Dat kan ook gewoon.

Niet dat het echt iets uithaalt over het algemeen. De laatste keer was er een pakketje met track & trace kwijt, hij stond ook nog te boek als zijnde "onderweg". PostNL echter beweerde dat de postbezorger had gezegd hem wel degelijk te hebben afgeleverd, en dat was het dan. :')
pi_189467898
Wanneer er echt iets mis gaat, zoals een pakket dat kwijtraakt, is het de afzender die een onderzoek aan moet vragen. Dat is de opdrachtgever, de klant van PostNL. Die kan eventueel ook een vergoeding krijgen van ze, de ontvanger niet. Die moet zich tot de afzender richten.

Maar bij een klacht zoals deze, zou de ontvanger het ook kunnen doen. Als die echt graag wil dat jij als afzender dit afhandelt, dan kan dat ook. Hoeveel er mee gedaan wordt is nog maar de vraag. Kan ook via twitter etc, al twijfelen wij hier soms wel wat aan deze afdeling ;)

Heb ooit zelf wel een keer een klacht ingediend ivm een pakket dat aan de deurklink gehangen was, toen kwam de bezorger wel netjes excuses aanbieden :Y maar dat is al wel lang geleden.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:31:14 #80
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_189469025
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:12 schreef VixenFromHell het volgende:
Maar bij een klacht zoals deze, zou de ontvanger het ook kunnen doen. Als die echt graag wil dat jij als afzender dit afhandelt, dan kan dat ook. Hoeveel er mee gedaan wordt is nog maar de vraag. Kan ook via twitter etc, al twijfelen wij hier soms wel wat aan deze afdeling ;)
Zo sta ik er ook in, als de klant er blij van wordt, naja, zal het maar doen dan.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Het handjevol keren per jaar dat PostNL iets kwijtraakt of heel erg langzaam is ga ik altijd wel degelijk zelf er voor de klant achter aan. Dat kan ook gewoon.
Ok, dan weet ik dat het niet gek is als ik toegeef aan het verzoek van de klant.

Mail komt eraan ;)
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:38:47 #81
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_189469141
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 12:00 schreef VixenFromHell het volgende:
Tja, zelfs als ze al best wel weten hoe het komt (zoals vorige week zaterdag) nemen ze alsnog contact op om te bespreken waarom je zoveel geplust hebt.
Als het niet onder werktijd was: die beltijd ook gewoon plussen als werktijd
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:45:35 #82
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_189469262
quote:
quote:
Een deel van de post wordt de komende twee weken nabezorgd. Talsma: "Niet alles. Zoals tv-gidsen, daar hebben mensen nu toch niks meer aan."
Zouden mensen dat niet zelf mogen bepalen? :{

Lijkt me sowieso ook bewerkelijker om eerst bepaalde poststukken eruit te halen dan de hele bups gewoon door de sortering te gooien.
pi_189469319
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:45 schreef Zelva het volgende:

[..]

[..]

Zouden mensen dat niet zelf mogen bepalen? :{
ze staan weer mooi in de kijker ,hoe zal het komen?
  woensdag 16 oktober 2019 @ 21:46:02 #84
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_189472642
De laatste tijd worden standaard de pakketten op zaterdag niet bezorgd. Na veel gedoe een klacht ingediend maar lijkt echt niet te helpen. Is trouwens nog best moeilijk om een klacht te kunnen indienen 😄
  woensdag 16 oktober 2019 @ 22:57:37 #85
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_189474148
Vinden jullie het ook allemaal zo leuk om lekker pakketjes niet af te geven? "Oh ja hij was niet thuis doe maar een afhaalpunt lekker makkelijk voor mij"

En je gaat me niet vertellen dat niemand van m'n buren thuis was :')
pi_189474408
quote:
Vinden jullie het ook allemaal zo leuk om lekker pakketjes niet af te geven? "Oh ja hij was niet thuis doe maar een afhaalpunt lekker makkelijk voor mij"
Ik bel aan, klop op het raam, er wordt dan vaak niet open gedaan. Ga naar buur 1, niet thuis. Buur 2, ook niet thuis. Ga weer naar het adres waar het pakjes voor bestemd is en net op het moment dat ik een kaartje voor de retailer wil schrijven wordt de deur open gedaan met een opmerking als: ik lag te slapen, was op zolder bezig, hoorde de bel niet, mijn hond was heel hard aan het blaffen, ik had demuziek hard aan staan etc.

Afhaalpunt ga ik zelfs liever niet dan wel heen (sigarenboer en ik ben overgevoelig voor tabaksrook), maar ben er meermaals per week om de pakjes af te leveren, dus makkelijker om het bij een afhaalpunt af te geven? No way. En dan ben ik postbezorger per fiets. Sommige pakketbezorgers (de zogenaamde subco's) krijgen weinig of niks betaald als ze de pakjes naar een afhaalpunt brengen, dus voor hen is het gewoon inkomstenderving.
pi_189474825
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:45 schreef Zelva het volgende:

[..]

[..]

Zouden mensen dat niet zelf mogen bepalen? :{

Lijkt me sowieso ook bewerkelijker om eerst bepaalde poststukken eruit te halen dan de hele bups gewoon door de sortering te gooien.
Dat heb ik ook altijd raar gevonden. Het is bij ons ook al eens gebeurd, dat er bij een bezorger in de berging nog zakken post van een jaar oud lagen. Toen zijn alleen de verjaardagskaarten e.d. nabezorgd, TV-gidsen, tijdschriftem en dergelijke zijn weggegooid. Het blijft idioot. PostNL is niet deze eigenaar van deze poststukken, dus mag ze ook niet weggooien, en is ook niet in een positie te bepalen of iemand nog iets heeft aan een oude TV-gids. De programmagegevens zijn allicht niet nuttig meer, maar er staan ook nog columns in, interviews, etc. Stel je voor dat ik op eigen houtje bol.com-speelboeken weg zou gooien, onder het motto "diegene heeft toch geen jonge kinderen meer". Of loterijenpost gericht aan iemand die financiële problemen heeft. Ik denk dat ik op staande voet ontslagen zou worden, als ik zou iets zou doen en het zou aan het licht komen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_189474876
quote:
13s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 22:57 schreef incel het volgende:
Vinden jullie het ook allemaal zo leuk om lekker pakketjes niet af te geven? "Oh ja hij was niet thuis doe maar een afhaalpunt lekker makkelijk voor mij"

En je gaat me niet vertellen dat niemand van m'n buren thuis was :')
Nee, dat vonden wij helemaal niet leuk of makkelijk, want het is namelijk meer werk voor ons om een pakje naar de retailer te brengen dan het gewoon bij de geadresseerde af te geven. Tenzij de geadresseerde iemand is die op 10 hoog in een flat woont, weigert naar beneden te komen, of maar niet schijnt te begrijpen hoe de intercomfunctie van de deuropener werkt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_189478023
quote:
Maandag 23 december is een extra bezorgdag waarop we alleen de Y-lopen volledig bezorgen. Op deze dag bezorgen we voor de X-lopen alleen de medische en rouwpost van de scooter- en autobestellingen.
Deze zin is nogal incompleet. Ik heb een gewone X-loop. Wat krijg ik nou voor post mee?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_189478279
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 23:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nee, dat vonden wij helemaal niet leuk of makkelijk, want het is namelijk meer werk voor ons om een pakje naar de retailer te brengen dan het gewoon bij de geadresseerde af te geven. Tenzij de geadresseerde iemand is die op 10 hoog in een flat woont, weigert naar beneden te komen, of maar niet schijnt te begrijpen hoe de intercomfunctie van de deuropener werkt.
Bij de geadresseerde ja. Wacht ook altijd keurig netjes af of er iemand is. Zeiken ze bij het pakketpunt nog wel eens over, weet je zeker dat ze niet thuis waren? Soms duurt het even, bla bla. Nou, ik wacht eerst even, en tegen de tijd dat ik daarna mijn briefje ingevuld heb, stickertjes geplakt heb etc, heb ik wel lang genoeg gewacht hoor.

Als die niet thuis is, gaat het bij mij toch wel vaak naar het afhaalpunt. Wanneer ik voor elk niet passend pakje bij de buren aan ga bellen, kost dit veel tijd. Naar de retailer is dan meestal uiteindelijk wel sneller. De tijd die je kwijt bent aan de pakjes zit niet in je basistijd, dus ik probeer dat idd zo laag mogelijk te houden. Ook wil niet iedereen dat je het bij buren brengt, en willen buren het soms niet meer aannemen. Dan kies ik al snel voor de retailer, tenzij die ver weg zit. Laatst wel bij 6 adressen aangebeld omdat het er maar eentje was die niet paste. 4 waren niet thuis, eentje wilde het niet aannemen, en die laatste was iemand waarbij de pakjes dus altijd gedumpt worden. Dat doe ik de volgende keer dus ook niet meer, want ik vind dat altijd wat lullig als iemand als pakketpunt gebruikt wordt. Afhaalpunt zit daar op een plek die en een flink stuk fietsen is, en de meeste mensen uit die wijk komen nooit op dat winkelcentrum. Dus dan doe ik wel iets meer mijn best om het kwijt te raken, maar als de retailer zowat om de hoek zit is de keus snel gemaakt.

Je hebt hier eigenlijk een beetje 2 groepen. De mensen die er alles aan doen om het kwijt te raken en het dus desnoods een halve straat verderop afgeven, en de mensen die al snel voor de retailer kiezen. Nou ja, en de enkeling die het voor de deur zet of over de schutting gooit.

Laatst had ik op een daldag 10+ niet passende pakjes, dan ga ik echt niet overal de buren proberen hoor :N zijn ook vaak dezelfde die iedere keer niet passende china bestellingen krijgen en dan niet thuis zijn, want die werken natuurlijk als ik langs kom in de middag. Tja..

En nee, het is sowieso niet leuk. Ik baal nog altijd van al die niet passende pakjes die bij ons gedumpt worden, en het worden er volgens mij steeds meer ook :N
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189478322
Voor de gewone pakketbezorger zit dit natuurlijk sowieso wel ietsje anders, want die zijn er juist om pakketten te bezorgen waar voor aangebeld moet worden. Maar die zitten hier volgens mij niet in dit topic ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189482314
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 09:48 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Deze zin is nogal incompleet. Ik heb een gewone X-loop. Wat krijg ik nou voor post mee?
Beetje vaag inderdaad. Eigenlijk staat er dat ze niks doen met een normale x wijk.
pi_189483767
Heb begrepen dat dit klopt, dat de X wijken dus niet bezorgd gaan worden die dag.

Zou ook met het wel of niet goedkeuren van je rooster niet erg kijken naar de scenario's..

quote:
Op donderdag om 18 uur zal dan gelijktijdig met het verzenden van de weekplanning de dagzwaarte per bestelloop zichtbaar zijn in je Mijn werk-app. Op de dag zelf zal tussen en 07:00 - 08:00 op basis van de laatst beschikbare planinformatie een update verzonden worden naar je Mijn werk app.
En dan gaat het dus ineens van scenario normaal naar heel druk :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189485040
quote:
Maandag 23 december is een extra bezorgdag waarop we alleen de Y-lopen volledig bezorgen. Op deze dag bezorgen we voor de X-lopen alleen de medische en rouwpost van de scooter- en autobestellingen.
Normaal gesproken worden op maandag de rouwkaarten en medische poststukken door het autobedrijf bezorgd. Bedoelen ze nou dat deze nu door de postbezorgers gedaan moeten worden (voor zover het X-wijken betreft)? Dus dan heb je voor je X-wijken geen kerstpost, alleen rouw en medisch, en bezorgen de chauffeurs alleen maar rouw+medisch voor de Y-wijken en niet voor de X?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_189487322
Ik zal morgen mijn tl eens appen dan. Ben wel benieuwd of er nu wel of niet X wijken worden gelopen. Wil best mijn eigen wijkje lopen. Maar als ik ja zeg en vervolgens ergens 10 km verder gedumpt worden....
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_189487399
Hier zijn de Y wijken bijna allemaal klote wijken.
pi_189500389
quote:
13s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 22:57 schreef incel het volgende:
Vinden jullie het ook allemaal zo leuk om lekker pakketjes niet af te geven? "Oh ja hij was niet thuis doe maar een afhaalpunt lekker makkelijk voor mij"

En je gaat me niet vertellen dat niemand van m'n buren thuis was :')
Wat heb ik een hekel aan passief agressieve mensen, die totaal niet weten hoe de vork in de steel zit, hrt ook niet willen weten en ook nog eens een keer niet meer reageren op de antwoorden die gegeven zijn.
pi_189500508
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:12 schreef Thomas-sama het volgende:
Hier zijn de Y wijken bijna allemaal klote wijken.
Die y wijken kies ik meestal ook niet uit als ze weer eens bellen. Heel ongunstige looptijden ook. Zeker op een dag als vandaag met Bol, Kampioen en Sandd post.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:04:16 #100
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_189500707
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 15:34 schreef Globetrottertje2 het volgende:

[..]

Wat heb ik een hekel aan passief agressieve mensen, die totaal niet weten hoe de vork in de steel zit, hrt ook niet willen weten en ook nog eens een keer niet meer reageren op de antwoorden die gegeven zijn.
Ik sta van de week bij een stukje hoogbouw. Persoon moet van de bovenste verdieping komen. Duurt uren. Eerst een heel relaas over dat pakketten altijd boven worden gebracht. Dus ik geef de gebruikelijke uitleg... Begint ie heel geirriteerd "dat ik dan de verkeerde pakketten mee krijg", dus ik probeer ook dat uit te leggen. Kreeg wel 10 keer "geef toe dat je baas je de verkeerde pakketten mee heeft gegeven".

Zulke klanten wil ik het liefst een mep geven.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_189501007
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:04 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ik sta van de week bij een stukje hoogbouw. Persoon moet van de bovenste verdieping komen. Duurt uren. Eerst een heel relaas over dat pakketten altijd boven worden gebracht. Dus ik geef de gebruikelijke uitleg... Begint ie heel geirriteerd "dat ik dan de verkeerde pakketten mee krijg", dus ik probeer ook dat uit te leggen. Kreeg wel 10 keer "geef toe dat je baas je de verkeerde pakketten mee heeft gegeven".

Zulke klanten wil ik het liefst een mep geven.
gewoon 1 keer doen! weet je zeker dat je er nooit meer hoeft te bezorgen (of ergens anders)
pi_189501237
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:04 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ik sta van de week bij een stukje hoogbouw. Persoon moet van de bovenste verdieping komen. Duurt uren. Eerst een heel relaas over dat pakketten altijd boven worden gebracht. Dus ik geef de gebruikelijke uitleg... Begint ie heel geirriteerd "dat ik dan de verkeerde pakketten mee krijg", dus ik probeer ook dat uit te leggen. Kreeg wel 10 keer "geef toe dat je baas je de verkeerde pakketten mee heeft gegeven".

Zulke klanten wil ik het liefst een mep geven.
Ik ga ook gewoon altijd naar boven. Dat is toch heel veel sneller.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:54:48 #103
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_189501413
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:45 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Ik ga ook gewoon altijd naar boven. Dat is toch heel veel sneller.
Ik niet. Dat gebouw heeft geen lift. Als ik thuis bijna geen trap kan lopen dan gaat het hem voor mijn werk zeker niet worden.
Bovendien is het nogal een eng gebouw met rare mensen. Sta ik boven, lopen ze beneden met m'n kar weg zeker (als geintje).
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_189501575
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:54 schreef V__L_N het volgende:
huis bijna geen trap kan lopen dan gaat het hem voor mijn werk zeker niet worden.
Bovendien is het nogal een eng gebouw met rare mensen. Sta ik boven, lopen ze beneden met
Ah oké. 10 verdiepingen zonder lift is ander verhaal. Zelf heb ik een gebouw met 4 verdiepingen zonder lift in mijn wijk, maar daar zitten geen bellen beneden. Moet je dus eerst naar boven om te kijken of er überhaupt iemand thuis is.
pi_189503685
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:54 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ik niet. Dat gebouw heeft geen lift. Als ik thuis bijna geen trap kan lopen dan gaat het hem voor mijn werk zeker niet worden.
Bovendien is het nogal een eng gebouw met rare mensen. Sta ik boven, lopen ze beneden met m'n kar weg zeker (als geintje).
groot gelijk ze denken heel wat te zijn, dus niet
pi_189503805
Ik ben er nog niet helemaal uit wat het verschil is tussen erg druk en normaal in de app.
Gisteren liep ik de erg drukke wijk 2 minuten binnen de tijd en de normale wijk 3 mimuten boven de tijd.
Pakjes die ik niet kwijt kon zaten in beide wijken
pi_189504146
Ik kreeg een klacht toen ik zei niet naar de 8ste verdieping te kunnen lopen. Ook geen lift en legde uit dat ik mijn fiets met post niet onbeheerd achter mag laten. Ineens verstond die meneer mij niet meer. En de flatdeur ging open.. Hij had bijna elke dag pakjes en meestal pasten ze net. Ik heb het pakje overigens wel naar hem gebracht en de fiets maar even in de flat gezet. En toch kreeg ik een briefje in mijn inbox van de tc de volgende dag of ik even naar de klacht wilde kijken.

:(
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:09:00 #108
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_189504520
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 19:48 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Ik kreeg een klacht toen ik zei niet naar de 8ste verdieping te kunnen lopen. Ook geen lift en legde uit dat ik mijn fiets met post niet onbeheerd achter mag laten. Ineens verstond die meneer mij niet meer. En de flatdeur ging open.. Hij had bijna elke dag pakjes en meestal pasten ze net. Ik heb het pakje overigens wel naar hem gebracht en de fiets maar even in de flat gezet. En toch kreeg ik een briefje in mijn inbox van de tc de volgende dag of ik even naar de klacht wilde kijken.

:(
En dan ben ik blij met mijn tl ;)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_189522310
Toch maar geen cao met een looptijd van vier maanden:
quote:
EIND OKTOBER DEFINITIEVE START CAO ONDERHANDELING POSTBEZORGERS

Vorige week hebben PostNL en de vakorganisaties de afspraak gemaakt dat op 28 oktober a.s. de onderhandelingen over de nieuwe cao Postbezorgers definitief van start gaan.

Omdat er bij de start van de onderhandelingen nog steeds onduidelijkheid bestond over het doorgaan van de consolidatie (overname van Sandd door PostNL) ontstond de discussie of het zinvol was de onderhandelingen al te beginnen of dat we moesten wachten tot de gewenste duidelijkheid zou ontstaan.

Bij het schrijven van de nieuwsbrief dd. 19 september jl. was nog niet bekend of PostNL Sandd mocht overnemen en overwogen we een kort lopende cao af te sluiten totdat er meer duidelijkheid zou zijn. Inmiddels heeft de tijd ons ingehaald en weten we dat de overname definitief doorgaat.

Nu die duidelijkheid er is, kunnen we gewoon cao onderhandelingen gaan voeren met PostNL. We starten dus op 28 oktober a.s. met het toelichten van onze voorstellenbrief.

FNV heeft haar voorstellenbrief reeds ingediend (zie bijlage), de andere bonden gaan nu hun voorstellenbrief definitief maken. Op 28 oktober lichten zowel PostNL als de vakbonden hun voorstellen toe.

Uiteraard houden wij je op de hoogte van het verloop van de onderhandelingen.

PS. Graag brengen wij jullie deze petitie in herinnering: https://nl.surveymonkey.com/r/PostNLbezorgers
pi_189528478
Done! Bedankt voor de link naar de petitie!
  maandag 21 oktober 2019 @ 23:05:44 #112
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_189555994
Sipke heeft weer een pareltje:
quote:
Op datum 12 oktober heb je in Mijn werk bericht ontvangen over de nieuwe functionaliteit, dagzwaarte en x/y kenmerk in de Mijn werk-app. Helaas hebben we gemerkt en vernomen dat de dagzwaarte afgelopen week niet of onvoldoende aansloot bij de praktijk. De dagzwaarte geeft natuurlijk richting en is nooit 100%, maar moet wel een zo goed mogelijk beeld geven van jouw werkdag.
Het is nu nieuw en dat vraagt altijd wat gewenning, we onderzoeken momenteel wat de oorzaak is geweest. Ruim 2 maanden hebben teamleiders het inzicht en bleek de voorspelde dagzwaarte goed aan te sluiten op de praktijk.
Dus de teamleiders konden het al 2 maanden zien... Die vonden het werken, daarom moet er wel iets mis zijn als de postbezorgers het niet vinden kloppen... Interessant standpunt weer.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_189559302
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 23:05 schreef V__L_N het volgende:
Sipke heeft weer een pareltje:
[..]

Dus de teamleiders konden het al 2 maanden zien... Die vonden het werken, daarom moet er wel iets mis zijn als de postbezorgers het niet vinden kloppen... Interessant standpunt weer.
Ik ben benieuwd hoe de teamleiders hebben beoordeeld of de zwaarte klopte. Mijn TC loopt mijn wijk niet. Hij weet niet hoeveel tassen ik gemiddeld heb, en kan dus ook niet beoordelen wanneer het boven- of benedengemiddeld druk is. Ook weegt hij de tassen niet, en evenmin telt hij de inhoud. Dus als de computer zegt dat mijn wijk vandaag "druk" is, hoe heeft hij dan kunnen beoordelen of dat klopt of niet?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_189561103
Apart allemaal weer :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189563233
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 09:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe de teamleiders hebben beoordeeld of de zwaarte klopte. Mijn TC loopt mijn wijk niet. Hij weet niet hoeveel tassen ik gemiddeld heb, en kan dus ook niet beoordelen wanneer het boven- of benedengemiddeld druk is. Ook weegt hij de tassen niet, en evenmin telt hij de inhoud. Dus als de computer zegt dat mijn wijk vandaag "druk" is, hoe heeft hij dan kunnen beoordelen of dat klopt of niet?
Hmm. Ik vermoed dat een teamleider bij "rustig" geen of weinig plussen verwacht, en bij "druk" juist veel. Als dat min of meer overeenkomt, zal hij teruggekoppeld hebben dat het systeem inderdaad een goede indicatie geeft.

Maar zoals bij elke postnl-pilot, komen de gebreken opnieuw pas aan het licht nádat de pilot definitief landelijk is ingevoerd.
pi_189563843
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 09:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
en niet, en evenmin telt hij de inhoud. Dus als de computer zegt dat mijn wijk vandaag "druk" is, hoe heeft hij dan kunnen beoordelen of dat klopt of niet?
Hier waren er wel een aantal wijken bij waar ze aan het tellen waren of hun aantallen wel klopte. Maar ja, zo'n aantal zegt ook niet alles.
pi_189564306
Inderdaad, wat ik ervan begreep was dat ze precies konden vertellen hoeveel poststukken je had!
pi_189565580
Mijn piepkleine Y-wijkje had afgelopen zaterdag (daldag) 56 poststukken en vandaag (ook daldag) 52. Zaterdag heette het "heel rustig" en vandaag "heel druk". Snap jij het, snap ik het.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:35:26 #119
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_189565597
Hoeveel poststukken zegt helemaal niks over hoe druk het is. 400 poststukken voor 1 voor elk huis of 400 poststukken en voor de helft van je wijk dubbele poststukken...

Vandaag had ik scenario normaal. Heb het precies gered in de tijd. Had net zo veel post als normaal, maar meer pakjes (1 tas extra). Vermoed dat ze pakjes ook niet tellen.

Vraag me ook af wat hun eikpunt is. De ene wijk is de andere niet. Dus je kunt niet spreken over een standaard aantal stukken per dag. Bovendien is rustig in de zomer wat anders dan rustig in december bv.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_189565835
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 16:35 schreef V__L_N het volgende:
Hoeveel poststukken zegt helemaal niks over hoe druk het is. 400 poststukken voor 1 voor elk huis of 400 poststukken en voor de helft van je wijk dubbele poststukken...

Vandaag had ik scenario normaal. Heb het precies gered in de tijd. Had net zo veel post als normaal, maar meer pakjes (1 tas extra). Vermoed dat ze pakjes ook niet tellen.

Vraag me ook af wat hun eikpunt is. De ene wijk is de andere niet. Dus je kunt niet spreken over een standaard aantal stukken per dag. Bovendien is rustig in de zomer wat anders dan rustig in december bv.
De spreiding over het aantal adressen was vandaag hetzelfde als zaterdag, de tassen waren even zwaar.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_189565960
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 16:35 schreef V__L_N het volgende:
Hoeveel poststukken zegt helemaal niks over hoe druk het is. 400 poststukken voor 1 voor elk huis of 400 poststukken en voor de helft van je wijk dubbele poststukken...

Vandaag had ik scenario normaal. Heb het precies gered in de tijd. Had net zo veel post als normaal, maar meer pakjes (1 tas extra). Vermoed dat ze pakjes ook niet tellen.

Vraag me ook af wat hun eikpunt is. De ene wijk is de andere niet. Dus je kunt niet spreken over een standaard aantal stukken per dag. Bovendien is rustig in de zomer wat anders dan rustig in december bv.
Als ik de uitleg op Mijn PostNL moet geloven is hun ijkpunt het gemiddelde aantal poststukken wat er in die wijk is gevallen op die betreffende dag gedurende de afgelopen x maanden. Dus "scenario normaal" zou voor vandaag voor mijn Y-wijk slaan op het gemiddelde aantal poststukken dat er voor die wijk was gedurende de afgelopen (52??) dinsdagen.

Dus theoretisch is het inderdaad mogelijk dat 52 heel druk is en 56 heel rustig, als in mijn wijk historisch gezien altijd heel weinig post op dinsdag valt en heel veel op zaterdag. Maar dat is niet zo, het is eerder omgekeerd.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_189566034
Misschien is dit juist een test. Dat ze bij een paar mensen expres verkeerde scenario's zetten om te kijken hoe ze reageren. Zijn er mensen die, hoewel ze ruim binnen de tijd klaar waren, toch gaan plussen, omdat het nu eenmaal "scenario druk" was? En zijn er mensen die veel post hadden en flink uitgelopen zijn, die toch niet durven plussen omdat de app "scenario rustig" zegt?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_189568895
Yes de scenario's terug! Elke dag

MAATWERK RUSTIG *O*
A
A
T
W
E
R
K

R
U
S
T
I
G
pi_189569632
Één van mijn 2 wijken springt elke ochtend naar een stapje hoger qua drukte. Geen idee waarom, en mijn tweede wijk blijft dan wel gelijk.
pi_189599701
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 19:57 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Één van mijn 2 wijken springt elke ochtend naar een stapje hoger qua drukte. Geen idee waarom, en mijn tweede wijk blijft dan wel gelijk.
Wat mij betreft stoppen ze weer met die scenario's. Er klopt weinig van. Om te beginnen veranderen de scenario's die ze op donderdag publiceren op de dag zelf bijna altijd. Dus bij het goedkeuren van je rooster heb je er sowieso al niets aan. En dan nog blijken de scenario's op de dag zelf niet te kloppen. En dat heeft niets met gevoel te maken, maar gewoon met feiten. Hoe is het mogelijk dat ik bijv. voor mijn X-wijk afgelopen zaterdag, dinsdag en vandaag (dus de afgelopen 3 piekdagen) elke keer ongeveer evenveel post had (in aantallen en in kg) maar dat het zaterdag "druk" heette, dinsdag "normaal" en vandaag "heel druk"?

Bij mijn Y-wijk was het zo mogelijk nog absurder. Zaterdag had ik evenveel post als dinsdag (iets meer zelfs), maar zaterdag heette het "heel rustig" en dinsdag "heel druk". Vandaag had ik maar de helft van wat ik zaterdag had, en dat heet dan "normaal".

Ik kan er geen enkele logica in ontdekken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_189599822
Alleen die x zaterdag als druk zou ik kunnen begrijpen. De basishoeveelheid is dan lager, waardoor je eerder bij een "druk" scenario uitkomt. Maar voor de rest klopt er inderdaad niks van.

Vraag me trouwens af hoe het volgend jaar gaat met de y wijken op woensdag. Als je de wijken ziet waar Sandd nu al bijzit, dan ben je gewoon een uur aan het zetten voor 10 vakjes o.i.d. Dat indikken was al niet handig, en de post van Sandd maakt het alleen maar erger. Nu kan je dus eerst die vakjes zelfs gaan splitsen voordat je fatsoenlijk kan zetten.
pi_189605654
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 16:57 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Alleen die x zaterdag als druk zou ik kunnen begrijpen. De basishoeveelheid is dan lager, waardoor je eerder bij een "druk" scenario uitkomt. Maar voor de rest klopt er inderdaad niks van.
Ja, dat klinkt inderdaad logisch. Maar dan zou je verwachten dat een zelfde hoeveelheid op een donderdag (met een veel hogere basishoeveelheid) op een lager scenario uitkomt, en niet op een hoger scenario.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_189605877
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 16:57 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Alleen die x zaterdag als druk zou ik kunnen begrijpen. De basishoeveelheid is dan lager, waardoor je eerder bij een "druk" scenario uitkomt. Maar voor de rest klopt er inderdaad niks van.

Vraag me trouwens af hoe het volgend jaar gaat met de y wijken op woensdag. Als je de wijken ziet waar Sandd nu al bijzit, dan ben je gewoon een uur aan het zetten voor 10 vakjes o.i.d. Dat indikken was al niet handig, en de post van Sandd maakt het alleen maar erger. Nu kan je dus eerst die vakjes zelfs gaan splitsen voordat je fatsoenlijk kan zetten.
Daarom gaan ze het voorbereidingsproces ook aanpassen. De niet 24uurs post wordt dan in de middag al verwerkt voor de volgende dag (dus gevost en op volgorde gezet) en de volgende dag moet dat dan nog worden samengevoegd met de 24uurs post. Er zal dan dus ook weer gewerkt worden op de maandag bij voorbereiden.
  donderdag 24 oktober 2019 @ 22:31:11 #129
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_189606193
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 16:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wat mij betreft stoppen ze weer met die scenario's. Er klopt weinig van. Om te beginnen veranderen de scenario's die ze op donderdag publiceren op de dag zelf bijna altijd. Dus bij het goedkeuren van je rooster heb je er sowieso al niets aan. En dan nog blijken de scenario's op de dag zelf niet te kloppen. En dat heeft niets met gevoel te maken, maar gewoon met feiten. Hoe is het mogelijk dat ik bijv. voor mijn X-wijk afgelopen zaterdag, dinsdag en vandaag (dus de afgelopen 3 piekdagen) elke keer ongeveer evenveel post had (in aantallen en in kg) maar dat het zaterdag "druk" heette, dinsdag "normaal" en vandaag "heel druk"?

Bij mijn Y-wijk was het zo mogelijk nog absurder. Zaterdag had ik evenveel post als dinsdag (iets meer zelfs), maar zaterdag heette het "heel rustig" en dinsdag "heel druk". Vandaag had ik maar de helft van wat ik zaterdag had, en dat heet dan "normaal".

Ik kan er geen enkele logica in ontdekken.
Wat mij betreft stoppen ze er ook mee. Mijn wijk stond afgelopen donderdag voor dinsdag, vrijdag en zaterdag op heel rustig, op woensdag en donderdag op rustig.
Dinsdagochtend schoof het naar normaal en dat was het ook. Woensdag bleef op rustig, maar moest ik 10 minuten voor plussen want ineens waren er tijdschriften. Vanmorgen verschoven naar normaal, maar was eigenlijk super rustig. Want ineens geen tv-gidsen voor mijn wijk.

Ik weet niet wat ze zitten te kloten, maar zo heb je er niks aan. Doe mij maar gewoon elke week/maand een lijstje met grote verspreidingen, heb je meer aan.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 16:57 schreef Sebastiaan92 het volgende:Vraag me trouwens af hoe het volgend jaar gaat met de y wijken op woensdag. Als je de wijken ziet waar Sandd nu al bijzit, dan ben je gewoon een uur aan het zetten voor 10 vakjes o.i.d. Dat indikken was al niet handig, en de post van Sandd maakt het alleen maar erger. Nu kan je dus eerst die vakjes zelfs gaan splitsen voordat je fatsoenlijk kan zetten.
Is dat echt al zoveel? Heb steeds het idee dat dat niks voorsteld. Zou wel graag eens willen weten waneer al die post er bij gaat komen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_189606729
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 22:31 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Wat mij betreft stoppen ze er ook mee. Mijn wijk stond afgelopen donderdag voor dinsdag, vrijdag en zaterdag op heel rustig, op woensdag en donderdag op rustig.
Dinsdagochtend schoof het naar normaal en dat was het ook. Woensdag bleef op rustig, maar moest ik 10 minuten voor plussen want ineens waren er tijdschriften. Vanmorgen verschoven naar normaal, maar was eigenlijk super rustig. Want ineens geen tv-gidsen voor mijn wijk.

Ik weet niet wat ze zitten te kloten, maar zo heb je er niks aan. Doe mij maar gewoon elke week/maand een lijstje met grote verspreidingen, heb je meer aan.
[..]

Is dat echt al zoveel? Heb steeds het idee dat dat niks voorsteld. Zou wel graag eens willen weten waneer al die post er bij gaat komen.
Er zou zo'n 30% bij moeten komen over het geheel gezien, kan natuurlijk wel veel verschil inzitten per gebied.
Vanaf februari volgend jaar moet alles bij postnl zitten.
pi_189645750
https://www.postnl.nl/campagnes/aanbod/meer-informatie/

Wat informatie voor de Sandd bezorgers die bij PostNL aan de slag willen, nu staat er helemaal onderaan een PDF met dat van "Kijkdagen" op PostNL depots.

https://www.postnl.nl/Images/schema-inloopdagen_tcm10-158337.pdf
pi_189647851
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 12:37 schreef the_X het volgende:
https://www.postnl.nl/campagnes/aanbod/meer-informatie/

Wat informatie voor de Sandd bezorgers die bij PostNL aan de slag willen, nu staat er helemaal onderaan een PDF met dat van "Kijkdagen" op PostNL depots.

https://www.postnl.nl/Images/schema-inloopdagen_tcm10-158337.pdf
" Postbezorgers bij PostNL bezorgen alleen brieven en briefpakjes". :')

Ik zie ook een depot in mijn regio op de lijst staan, toevallig (of wellicht juist expres, bij wijze van ontmoedigingsbeleid) is dit een van de meest crappy depots die we hebben. Een voor het aantal wijken veel te kleine garagebox zonder zelfs maar electriciteit die bij langdurige regenval onder loopt en waar een penetrante schimmelgeur hangt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_189648154
quote:
Op 1 oktober informeerden we je over de samenvoeging van de postnetwerken van PostNL en Sandd. Vanaf begin 2020 bezorgen we alle post vanuit het PostNL-netwerk. Zo houden we post betrouwbaar, bereikbaar en betaalbaar voor iedereen in Nederland. In dit bericht informeer ik je over de volgende stappen.

Er komt veel post bij en dus ook werk. Gelukkig komen er ook collega’s van Sandd bij ons werken. Deze nieuwe collega’s hebben we hard nodig om alle post te kunnen bezorgen. Bezorgers van Sandd hebben vorige week een email ontvangen van PostNL met de vraag of ze bij ons willen komen werken. Er is ook een informatiepagina voor hen. Op een aantal depots organiseren we inloopmomenten voor collega's van Sandd om een kijkje te komen nemen. Medewerkers van Sandd die niet bezorgen hebben we geïnformeerd over het solliciteren bij PostNL.

Uiterlijk begin 2020 moeten we de hoeveelheid werk verdeeld hebben over alle bezorgers. Dus ook de collega’s van Sandd die vanaf dan bij ons komen werken. Daarom maken we de komende maanden een nieuwe inzetplanning. Goed om te weten dat de lopen niet veranderen. Gemiddeld genomen worden de lopen door de extra postvolumes wel iets langer. Verder is het goed om te weten dat het aantal contracturen in elk geval gelijk blijft. En dat als er wat verandert in je inzet, dat altijd in overleg met jou gebeurt.

Binnenkort ontvang je informatie over hoe we de nieuwe inzetplanning gaan maken. Uiterlijk in januari is duidelijk of er iets voor je verandert. En wat er dan verandert.

We bereiden deze verandering voor iedereen zo zorgvuldig mogelijk voor. Het vraagt van ons én van onze nieuwe collega’s om aanpassingsvermogen. Wat ons bindt is met de beste kwaliteit post voor onze klanten willen bezorgen.

Vragen?
Kijk vanaf maandag 28 oktober op samenvoeging.mijnpostnl.nl voor vragen en antwoorden. Of stel ze aan je leidinggevende.
Met vriendelijke groet, Sipke Spoelstra
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_189648396
Er komt veel post bij, maar hierdoor worden gemiddeld genomen de bestellopen maar "iets" langer. Dus waar hebben we dan al die extra bezorgers van Sandd voor nodig?

Nu valt me wel op aan dat overzicht van contracten, namelijk dat mensen die obv OVO bij Sandd werken niet genoemd worden. Dus die worden neem ik aan niet overgenomen door PostNL. Per 1 januari 2018 moest 80% van de Sandd-bezorgers een contract hebben, dus pas toen is men haast gaan maken met contracten uitdelen. Betekent wel dat per 1 januari 2020 de meeste bezorgers bij Sandd minder dan 30 maanden onder contract werkzaam zijn, en dan ook nog eens in het leeuwendeel van de gevallen voor bepaalde tijd. Dus die krijgen dan bij ons een contract voor 6 maanden, en daarna is het wellicht alsnog exit.

Het verbaast me ook dat het in vrijwel alle gevallen gaat om postbezorgerscontracten. Want er komt ook het nodige werk bij Voorbereiden bij. Alleen scooterbezorgers van Sandd krijgen een aanbod voor 25 als bezorger, eventueel aan te vullen als voorbereider. (Scooterbezorgers bij Sandd hebben kennelijk vaak hele grote contracten).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_189648546
Als er bij mijn depot tzt een aantal van Sandd bij gaan komen, hoop ik dat de opleidingen wel verdeeld gaan worden over een paar mensen. Die taak komt nogal eens bij mij terecht, maar ik heb er eigenlijk best wel een hekel aan :')

Bij ons komen ze wel op een mooi depot kijken trouwens ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189648880
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 15:14 schreef VixenFromHell het volgende:
Als er bij mijn depot tzt een aantal van Sandd bij gaan komen, hoop ik dat de opleidingen wel verdeeld gaan worden over een paar mensen. Die taak komt nogal eens bij mij terecht, maar ik heb er eigenlijk best wel een hekel aan :')

Bij ons komen ze wel op een mooi depot kijken trouwens ;)
Ze komen hier ook bij een fraai depot kijken. Die opleidingen doen heb ik zelf opgelost door fijntjes te vragen wat dat opleiden nou oplevert. "Tuurlijk krijg je daar een vergoeding voor". En het was voorlopig de laatste..
Na alle gedoe om de tijden goed te zetten krijgen we hier in het dorp de laatste weken bergen Sandd post en heb ik weer gewoon meer dan een uur tekort. Niet dat plussen afgekeurd wordt, maar je wordt nu weer gedwongen om meer te werken dan je ingeroosterd wordt.
pi_189655473
Ik vraag me sterk af of er wel zoveel mensen over willen stappen, bij ons mag je officieel de tijd die je kwijt bent met sorteren niet opschrijven omdat de combiblunder anders geen tijd scheelt. Bij Sandd is sorteren juist onderdeel van je werk.

Overigens telt op ons depot iedereen de tijd van het sorteren gewoon mee, en terecht.
pi_189658917
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 15:29 schreef Bezorgertje het volgende:
Die opleidingen doen heb ik zelf opgelost door fijntjes te vragen wat dat opleiden nou oplevert.
Uhh niks toch? ik weet niet beter dan dat dat onder zelfde contract valt als voorbereider.... postverdeler krijgt ook geen stuiver meer bv
  zondag 27 oktober 2019 @ 23:09:09 #139
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_189660186
Dit filmpje is ook mooi: https://www.postnl.nl/campagnes/aanbod/

Zo verwerk je mooi alle omstreden punten van je eigen bezorgers in een schitterend verhaaltje en laat je het prachtig positief klinken toch...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_189660713
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 23:09 schreef V__L_N het volgende:
Dit filmpje is ook mooi: https://www.postnl.nl/campagnes/aanbod/

Zo verwerk je mooi alle omstreden punten van je eigen bezorgers in een schitterend verhaaltje en laat je het prachtig positief klinken toch...
En Harry doet het nog verkeerd ook. Je werktijd begint niet pas op het moment dat je bij het depot weg rijdt, maar zodra je je tassen uit de stelling pakt. En als je, zoals in het filmpje, ook nog eerst de containers moet afladen, telt dat uiteraard ook mee als werktijd.

Dat je een vergoeding voor het gebruik van je fiets krijgt, klopt ook niet. Je krijgt een standaard onkostenvergoeding, die niet specifiek voor je fiets is. Want bezorgers die met een scooter e-bike, e-bakfiets of loopkar van PostNL lopen, krijgen exact hetzelfde bedrag.

De uitleg van de combibundel klopt ook niet. Je hebt niet een bundel met kleine post, en 1 met grote post: je hebt een bundel machinegesorteerde post, en een bundel handgesorteerde post. Tussen de handgesorteerde post zit ook vaak kleine post.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_189661459
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 20:28 schreef zerebus het volgende:
Ik vraag me sterk af of er wel zoveel mensen over willen stappen, bij ons mag je officieel de tijd die je kwijt bent met sorteren niet opschrijven omdat de combiblunder anders geen tijd scheelt. Bij Sandd is sorteren juist onderdeel van je werk.

Overigens telt op ons depot iedereen de tijd van het sorteren gewoon mee, en terecht.
Hier is sorteren op het depot verboden..
pi_189662214
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 01:11 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Hier is sorteren op het depot verboden..
Maar goed, de TC zie je vaak toch niet op het depot. En als er op een daldag weer eens veel te veel "pakjes" zijn maak ik er toch eerst handigere bundels van.

Van de week zaten zelfs enkele machinebundels achterstevoren gesorteerd :')
  maandag 28 oktober 2019 @ 11:55:29 #143
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_189665168
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 23:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

En Harry doet het nog verkeerd ook. Je werktijd begint niet pas op het moment dat je bij het depot weg rijdt, maar zodra je je tassen uit de stelling pakt. En als je, zoals in het filmpje, ook nog eerst de containers moet afladen, telt dat uiteraard ook mee als werktijd.

Dat je een vergoeding voor het gebruik van je fiets krijgt, klopt ook niet. Je krijgt een standaard onkostenvergoeding, die niet specifiek voor je fiets is. Want bezorgers die met een scooter e-bike, e-bakfiets of loopkar van PostNL lopen, krijgen exact hetzelfde bedrag.

De uitleg van de combibundel klopt ook niet. Je hebt niet een bundel met kleine post, en 1 met grote post: je hebt een bundel machinegesorteerde post, en een bundel handgesorteerde post. Tussen de handgesorteerde post zit ook vaak kleine post.
Ja, maar harry heeft keurig de formele standpunten van de postnl geformuleerd. Die wil graag dat je gratis en in je eigen tijd je tassen gaat inladen (en ik kom je ook nog steeds tegen die dat echt doen). Op het moment dat ik een voet in het depot zet ben ik aan het werk.

Met die onkostenvergoeding is natuurlijk nog steeds de discussie dat ie helemaal niet toerijkend is en dat vest wordt door minder dan 10% van de bezorgers gebruikt.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_189674298
Ik start de tijd altijd bij het afstappen als ik bij het depot kom. Overigens hebben ze hier ook een paar jaar terug een aantal brievenbussen weggehaald die op mijn route terug lagen, afhankelijk van welke wijk ik kwam, waarbij de dichtstbijzijnde bus voor die wijken nu regelmatig een stuk de andere kant op is. Volgens mij zouden ze graag zien dat je die dan gebruikt (en dan daar de tijd stopt), terwijl er ook nog een bus staat terwijl ik bijna terug ben. Zelf pak ik dan dus die laatste (waar ik dan de tijd stop), het is hun eigen beslissing die andere bussen weg te halen en ik voel er niets voor om dat verschil in reistijd terug onbetaald te doen.

Die ongein hebben ze ook uitgehaald bij een aantal mensen die in de eigen wijk wonen, waarbij sommigen nu enkele wijken verder moeten rijden om de retourpost terug te gooien. Ik weet niet hoe doe dat met de tijd doen, maar ik zou dan de hele weg terug ook als werktijd rekenen. Al kan ook zijn dat ik de retourpost dan een dag later onderweg naar het depot wel in de bus gooi
pi_189817283
Iemand een idee wat NRP2 is? Die term zag ik op Facebook :o als iets dat er aan zit te komen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189817515
Hoihoi hallo,
Vorig jaar voor het eerst met KNJ gewerkt in het postsorteerscentrum, wat een avontuur. Toen stond ik bij de SOSMA en heb ik 1 keertje handgecodeerd (heet dat zo? iets met een pc en stickertjes plakken op post waarbij het adres onduidelijk is). Dit beviel me veel beter en had veel minder last van mn rug (ik lijk wel een oud opaatje). Maar het was zo druk en chaotisch en er was nauwelijks uitleg, oftewel ik heb geen idee of ik wel wat nuttigs gedaan heb die dag of dat allemaal mensen nog steeds op hun kerstkaartje wachten. :?

Dit jaar ga ik weer handcoderen met KNJ, daarom schakel ik dit forum in! Iemand die dit al langer doet en tips of tricks heeft, dingen wat ik echt niet moet vergeten of hele handige tips? Deel ze!! Je bent een held. _O_

[ Bericht 2% gewijzigd door ditisjip op 06-11-2019 16:05:28 ]
pi_189817967
quote:
5s.gif Op woensdag 6 november 2019 15:41 schreef ditisjip het volgende:
Hoihoi hallo,
Vorig jaar voor het eerst met KNJ gewerkt in het postsorteerscentrum, wat een avontuur. Toen stond ik bij de SOSMA en heb ik 1 keertje handgecodeerd (heet dat zo? iets met een pc en stickertjes plakken op post waarbij het adres onduidelijk is). Dit beviel me veel beter en had veel minder last van mn rug (ik lijk wel een oud opaatje). Maar het was zo druk en chaotisch en er was nauwelijks uitleg, oftewel ik heb geen idee of ik wel wat nuttigs gedaan heb die dag of dat allemaal mensen nog steeds op hun kerstkaartje wachten. :?

Dit jaar ga ik weer handcoderen met KNJ, daarom schakel ik dit forum in! Iemand die dit al langer doet en tips of tricks heeft, dingen wat ik echt niet moet vergeten of hele handige tips? Deel ze!! Je bent een held. _O_
Op de voorbereidingslocaties staan ook van die pc's om te handcoderen. Het snelste is om alleen de postcode en het huisnummer in te tikken, en niet de straatnaam. Alleen als de afzender een fout heeft gemaakt in het adres, komt er een ander adres uit rollen. Als je dat opmerkt moet je het opnieuw doen, en de straatnaam gebruiken in plaats van de postcode.
Het lijkt idd nutteloos maar post wordt niet meer op straatnaam en huisnummer op volgorde gezet. We kijken alleen nog naar die kleine vage getalletjes. Zelfs als het adres perfect is, maar het is niet gecodeerd, kunnen we er niks meer mee. Handcoderen is dus wel echt nuttig.
En de combinaties om iets retour te sturen zul je wel kennen, die zijn ook wel handig om te weten.
pi_189818381
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 15:26 schreef VixenFromHell het volgende:
Iemand een idee wat NRP2 is? Die term zag ik op Facebook :o als iets dat er aan zit te komen.
Da's het vervolg op NRP1 (Nieuwe Route Post fase 1), Nieuwe Route Post fase 2 dus!

NRP1 was (volgens mij) onder andere het X/Y systeem invoeren / aanlevertijden veranderen en NRP2 heeft volgens mij onder andere met die elektrische fietsen / mega depots te maken...

Vergeten we allemaal ook niet om nog even te stemmen voor de OR/OC, je wordt er op Facebook mee doodgegooid (en dan speciaal voor 1 bepaalde bond)....

[ Bericht 3% gewijzigd door the_X op 06-11-2019 16:58:08 ]
pi_189818669
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 16:45 schreef the_X het volgende:

[..]

Da's het vervolg op NRP1 (Nieuwe Route Post fase 1), Nieuwe Route Post fase 2 dus!

NRP1 was (volgens mij) onder andere het X/Y systeem invoeren / aanlevertijden veranderen en NRP2 heeft volgens mij onder andere met die elektrische fietsen / mega depots te maken...

Vergeten we allemaal ook niet om nog even te stemmen voor de OR/OC, je wordt er op Facebook mee doodgegooid (en dan speciaal voor 1 bepaalde bond)....
Klopt, ik ben door die bepaalde bond 1x gebeld, 2x ge-emaild, 1 x geappt en ook nog 2x ge-sms't. Ik heb uiteindelijk wel gestemd, maar (uit protest) niet op mensen van die bond.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_189819668
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Klopt, ik ben door die bepaalde bond 1x gebeld, 2x ge-emaild, 1 x geappt en ook nog 2x ge-sms't. Ik heb uiteindelijk wel gestemd, maar (uit protest) niet op mensen van die bond.
Daarom heb ik inderdaad ook uit principe/protest niet op mensen van deze bond gestemd.
pi_189824627
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 16:45 schreef the_X het volgende:

[..]

Da's het vervolg op NRP1 (Nieuwe Route Post fase 1), Nieuwe Route Post fase 2 dus!

NRP1 was (volgens mij) onder andere het X/Y systeem invoeren / aanlevertijden veranderen en NRP2 heeft volgens mij onder andere met die elektrische fietsen / mega depots te maken...

Ooh dat plan... ja, dat zie ik dus niet echt zitten. Vraag me af hoe ze dat willen doen qua maten en afstellen van fietsen. Iemand van 2 meter heeft toch heel iets anders nodig dan iemand van 1.60. Volgens mij ooit ook een keer gelezen dat de fiets aan een bepaalde wijk gekoppeld is.

Ik hoop ook dat ze het toch nog een keer mogelijk gaan maken om een fleece vest te bestellen van de punten. Veel collega's hier ook, de vesten worden erg veel gedragen en beginnen toch al wel redelijk te slijten nu.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189824668
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 16:45 schreef the_X het volgende:

[..]

Da's het vervolg op NRP1 (Nieuwe Route Post fase 1), Nieuwe Route Post fase 2 dus!

NRP1 was (volgens mij) onder andere het X/Y systeem invoeren / aanlevertijden veranderen en NRP2 heeft volgens mij onder andere met die elektrische fietsen / mega depots te maken...

Vergeten we allemaal ook niet om nog even te stemmen voor de OR/OC, je wordt er op Facebook mee doodgegooid (en dan speciaal voor 1 bepaalde bond)....
Zijn dat dan ook die grotere wijken? Denk dat er in dat geval bij ons niet veel zijn die zin hebben in langere werkdagen :N
  woensdag 6 november 2019 @ 23:45:21 #153
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_189825871
Ik heb ook braaf niet op die bond gestemt. Stelletje kleuters heeft op verschillende depot's ook de flyers van andere bonden van de muur gescheurd. Jammer genoeg zijn ze toch weer de grootste.

Dat nrp zie ik ook niet zitten. Dat zou volgens zeggen inhouden dat ik eerst 20/30 minuten ergens naar een depot moet gaan fietsen. Vervolgens een electrische fiets mag pakken. Dat stuk weer terug fietsen. Dan in mijn loopwijk gaan kutten met die fiets. En dan omgekeerd weer herhalen.
Met sandd post erbij ben je dan straks 3 uur extra bezig.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_189827789
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 22:22 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]
Ik hoop ook dat ze het toch nog een keer mogelijk gaan maken om een fleece vest te bestellen van de punten. Veel collega's hier ook, de vesten worden erg veel gedragen en beginnen toch al wel redelijk te slijten nu.
Pakketchauffeurs hebben een zogenaamde schipperstrui (zoek dat op het intranet) gekregen. Dat is ook wel wat. Misschien een volgend kledingstuk om voor te lobbyen. En anders die pullover leidinggevenden.
pi_189834131
Lobbyen voor bruikbare kleren bij een buitenbaan, heel misschien over wat jaren zelfs een fiets!

Ben nu een gepensioneerde meneer van 72 aan het inwerken. Hij gaat 8 tot 9 euro verdienen, maar wil graag wat doen. Ik zat met een andere collega te wachten op de post en allebei slaakten we de kreet "na ons pensioen wordt er geen brief meer bezorgd."
Voor een 70 plusser is het allemaal best ingewikkeld geworden trouwens.
pi_189834686
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 22:22 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Ooh dat plan... ja, dat zie ik dus niet echt zitten. Vraag me af hoe ze dat willen doen qua maten en afstellen van fietsen. Iemand van 2 meter heeft toch heel iets anders nodig dan iemand van 1.60. Volgens mij ooit ook een keer gelezen dat de fiets aan een bepaalde wijk gekoppeld is.
Wat ik ervan begreep is dat een fiets inderdaad aan een wijk(en) "gekoppeld" wordt.

Als er een kledingstuk moet worden toegevoegd is dat de/een broek!
pi_189834785
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 16:38 schreef the_X het volgende:

[..]

Wat ik ervan begreep is dat een fiets inderdaad aan een wijk(en) "gekoppeld" wordt.

Als er een kledingstuk moet worden toegevoegd is dat de/een broek!
Lekker handig: loop je 3 verschillende wijken, moet je 2x van fiets wisselen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_189834910
En hopen dat je voorganger de accu aan de lader heeft gehangen!
pi_189838328
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 16:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Lekker handig: loop je 3 verschillende wijken, moet je 2x van fiets wisselen.
Bij NRP2 worden de wijken veranderd, groter gemaakt. De pieklopen worden dan ongeveer 4 uur en met een e-bakfiets bezorgd. De dallopen worden 2-3 uur en met een e-bakfiets bezorgd. Dus nee, je hoeft - uitzonderingen daargelaten - niet gedurende de dag van fiets te wisselen.
Bezorgers die veel uren willen krijgen de e-bakfietslopen, en bezorgers die dat niet willen de e-bikelopen.
pi_189839327
Wat een gedrocht dat NRP2. Heb er nu al zin in.. not :r
pi_189840073
Dat gaat echt wel ruk worden ja. Die tijden worden dan zeker weer veel te krap gezet, waardoor een loop van 4 uur dan al snel 5+ uur kan worden :X. Op mijn depot zijn sowieso meerdere mensen die het qua gezondheid niet trekken om veel meer dan 2 uur per dag te doen ook. Die moeten wel allemaal dallopen nemen dan..

Maar dat gaat voor mij als flexibele vast wel weer mooi uitpakken. Ik wil uberhaupt al niet op een elektrische fiets gaan rijden eigenlijk, laat staan een bakfiets. En dan ook nog eentje die ingesteld is op de vaste bezorger dus zeker :{w

Ik heb mijn postbike pro uiteindelijk weer weggedaan oa omdat het frame voor mij te hoog was. Mijn andere (nu weer enige ;)) fiets heb ik al sinds de middelbare school en die is perfect voor mij qua maat en afstelling.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189842027
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 23:45 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb ook braaf niet op die bond gestemt. Stelletje kleuters heeft op verschillende depot's ook de flyers van andere bonden van de muur gescheurd. Jammer genoeg zijn ze toch weer de grootste.

Dat nrp zie ik ook niet zitten. Dat zou volgens zeggen inhouden dat ik eerst 20/30 minuten ergens naar een depot moet gaan fietsen. Vervolgens een electrische fiets mag pakken. Dat stuk weer terug fietsen. Dan in mijn loopwijk gaan kutten met die fiets. En dan omgekeerd weer herhalen.
Met sandd post erbij ben je dan straks 3 uur extra bezig.
En dan willen ze zeker dat je die 20-30 minuten van en naar huis fietsen in eigen tijd doet, gaat bij mij in elk geval niet gebeuren. Daarbij mocht je dacht ik ook reistijd noteren als je naar een ander depot moet en het is meer dan 15 minuten rijden, al zie ik ze er wel voor aan om met steun van de nepbond die 15 minuten te verhogen. Vervolgens ben je nog weer een half uur bezig het zadel op de juiste hoogte te zetten. En dan gaan ze natuurlijk zeuren dat je meer dan een uur extra tijd hebt :Y

Vraag me ook af hoe ze dat dan met die grote wijken gaan doen, denk dat er hier maar een paar zijn die meer dan 4 uur kunnen en willen werken, dat zou betekenen dat bijna alle wijken dallopen zouden moeten zijn. Als mensen vakantie hebben moeten misschien zelfs alle wijken dallopen zijn _O-
pi_189843600
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 19:45 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Bij NRP2 worden de wijken veranderd, groter gemaakt. De pieklopen worden dan ongeveer 4 uur en met een e-bakfiets bezorgd. De dallopen worden 2-3 uur en met een e-bakfiets bezorgd. Dus nee, je hoeft - uitzonderingen daargelaten - niet gedurende de dag van fiets te wisselen.
Bezorgers die veel uren willen krijgen de e-bakfietslopen, en bezorgers die dat niet willen de e-bikelopen.
Dus tenzij je elke dag een piekloop hebt of maar een klein contract zul je toch minstens 1x per dag van vervoermiddel moeten wisselen. Ik zie het niet zitten. Daarbij vraag ik me af of dit echt een besparing op gaat leveren voor PostNL. Je kunt met een bakfiets meer post meenemen, dus dat scheelt reistijd, maar de fietstijd van wijk naar depot wordt in veel gevallen wel langer, en je hebt ook weer extra reistijd (=werktijd) doordat je dat ding weer moet terugbrengen. Dus dat heft elkaar grotendeels op. In de wijk zelf zul je hoogstwaarschijnlijk niet sneller zijn, zeker niet als je in de binnenstad loopt, in buitengebied is het weer anders. Tel daarbij het feit dat een beetje e-bakfiets al gauw 4000 euro of meer kost, en de vraag dringt zich op of dit niet meer gaat kosten dan het oplevert. Ik voorzie eenzelfde scenario als met die scandevices: de pilot was uiteraard een groot succes, maar eenmaal ingevoerd bleek de tijdswinst minimaal en niet op te wegen tegen de aanschafprijs van het toestel. Hoeveel tassen kunnen er trouwens in zo'n bakfiets? Ik zie nu al bij ons dat veel wijken waar nu 2 tot 3 uur voor staat op piekdagen minstens 6 tassen hebben, straks met Sandd erbij worden dat er al gauw 8. Dus de meeste wijken hier zijn al te groot om nog verder samen te voegen met andere wijken.

Gelukkig zijn dankzij de overname van Sandd alle toekomstige reorganisaties (sluiting vestigingen, NRP2, etc) op de lange baan geschoven, dus minstens met een jaar uitgesteld. Dus NRP2 wordt hier op z'n vroegst medio 2021.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_189846073
Ik ben een tijdje geleden op bezoek geweest op een depot waar ze al volgens NRP2 werken. Wat ik daar van bezorgers heb gehoord:

• De pieklopen staan op de roosters van mensen die veel uren op 1 dag willen werken. De dallopen bij de mensen die dat niet willen. En dat kan ook om-en-om als je dat wilt (dus 1 dag veel uren, 1 dag weinig uren).
• De zadelhoogste is heel makkelijk in te stellen. Klem los, zadel omhoog of omlaag. Klem vast. Kost je een paar seconden.
• Fietsen op de e-bakfiets is de eerste keer doodeng. Ik stuurde steeds de verkeerde kant op. De collega's daar hebben allemaal een aantal keren op een leeg parkeerterrein geoefend. Bakfiets-rijles.
• Er worden nu verschillende modellen bakfiets uitgetest. Door bezorgers van verschillende formaat, omdat de uiteindelijke versie uiteraard voor iedereen geschikt moet zijn, groot of klein.
• De fietstijd van depot naar wijk is niet langer dan nu, omdat de wijken rondom een depot liggen. Max. 2-3 km als ik het me goed herinner.
• De reistijd huis-depot kan iets langer worden - maar natuurlijk ook korter. Net als nu wordt je op het depot in jouw werkgebied ingezet. Dus het blijft max. 3 km.
• Waarschijnlijk komen lang niet overal grote NRP2 depots zoals in de pilotgebieden. In de landelijke gebieden is dat niet haalbaar, omdat je dan vér over die 3 km heen zou gaan. Dat is financiëel nadeliger dan de huidige situatie met kleinere depots en kisten.
pi_189847622
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 08:48 schreef Ranunculus het volgende:
Ik ben een tijdje geleden op bezoek geweest op een depot waar ze al volgens NRP2 werken. Wat ik daar van bezorgers heb gehoord:

• De pieklopen staan op de roosters van mensen die veel uren op 1 dag willen werken. De dallopen bij de mensen die dat niet willen. En dat kan ook om-en-om als je dat wilt (dus 1 dag veel uren, 1 dag weinig uren).
• De zadelhoogste is heel makkelijk in te stellen. Klem los, zadel omhoog of omlaag. Klem vast. Kost je een paar seconden.
• Fietsen op de e-bakfiets is de eerste keer doodeng. Ik stuurde steeds de verkeerde kant op. De collega's daar hebben allemaal een aantal keren op een leeg parkeerterrein geoefend. Bakfiets-rijles.
• Er worden nu verschillende modellen bakfiets uitgetest. Door bezorgers van verschillende formaat, omdat de uiteindelijke versie uiteraard voor iedereen geschikt moet zijn, groot of klein.
• De fietstijd van depot naar wijk is niet langer dan nu, omdat de wijken rondom een depot liggen. Max. 2-3 km als ik het me goed herinner.
• De reistijd huis-depot kan iets langer worden - maar natuurlijk ook korter. Net als nu wordt je op het depot in jouw werkgebied ingezet. Dus het blijft max. 3 km.
• Waarschijnlijk komen lang niet overal grote NRP2 depots zoals in de pilotgebieden. In de landelijke gebieden is dat niet haalbaar, omdat je dan vér over die 3 km heen zou gaan. Dat is financiëel nadeliger dan de huidige situatie met kleinere depots en kisten.
Wij werken nu veelal uit kleine depots die niet meer behelzen dan enkelsteens garageboxen zonder stroom. Als die allemaal opgedoekt worden en vervangen door minder, maar grotere depots, dan is het onmogelijk dat de gemiddelde reistijd niet toeneemt. Aleen al door het feit dat je straks na afloop van je laatste wijk terug moet naar het depot heb je extra reistijd. We hebben nu al wijken die op meer dan 3 km enkele reisafstand van het depot liggen, dus dat gaat straks gegarandeerd meer worden. Verder hecht ik weinig waarde aan verhalen uit pilotgebieden, want elke pilot is per definitie een succes. En dan gaat het landelijk, en dan komen er ineens zaken bovendrijven die nooit eerder een probleem waren. Problemen met de app? Deden zich zogenaamd niet voor in de pilotgebieden. Zweterige synthetische polo's of zomeroverhemden die veel te krap onder de armen zitten? Tijdens de pilot niets van dat alles. Postvesten? In de pilotgebieden was iedereen heel enthousiast en zou nog steeds minstens 50% met het vest lopen. Drukte-scenario's in de app? Tijdens de pilot (waaraan alleen TL's meededen) bleken ze keer op keer zeer accuraat te zijn. Ondertussen heb ik de ene keer scenario normaal terwijl mijn fiets zowat bewijkt onder de Djoserboeken en VEH, terwijl er de andere keer scenario heel druk staat en het in het echt een soort zomerdaldag blijkt te zijn.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_189847866
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 08:48 schreef Ranunculus het volgende:
Ik ben een tijdje geleden op bezoek geweest op een depot waar ze al volgens NRP2 werken. Wat ik daar van bezorgers heb gehoord:

• De zadelhoogste is heel makkelijk in te stellen. Klem los, zadel omhoog of omlaag. Klem vast. Kost je een paar seconden.
• Fietsen op de e-bakfiets is de eerste keer doodeng. Ik stuurde steeds de verkeerde kant op. De collega's daar hebben allemaal een aantal keren op een leeg parkeerterrein geoefend. Bakfiets-rijles.
• Er worden nu verschillende modellen bakfiets uitgetest. Door bezorgers van verschillende formaat, omdat de uiteindelijke versie uiteraard voor iedereen geschikt moet zijn, groot of klein.

Bedankt voor de info! Klinkt alsof ze er wel over nagedacht hebben dat niet iedereen hetzelfde is, valt mee ;)
Is het alleen nog de vraag wat ze qua framemaat gaan doen, want dat is niet in te stellen. Maar als ik het goed begrijp is het nog ver weg allemaal, dus we zien het dan tegen die tijd wel. Of niet, ik ben nog steeds op zoek naar iets anders ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189848013
Even een vraagje; Ik voel me nu echt niet lekker (verkouden, oorpijn, hoesten, moe etc)
Maar ik heb volgende week ook belangrijke toetsen, is het dan slim om morgen 4 postwijken te gaan lopen?
En is het slim om me nu al ziek te melden of morgenochtend?
pi_189849032
Wat ik wel eens heb gedaan, toen ik nog alleen op zaterdag werkte, is vrijdag vast aangeven dat ik ziek was en dat ik zaterdag nog zou bellen met een update. Zodat ze vast konden kijken naar eventuele vervanging. Maar alvast ziekmelden voor de dag erna doen ze volgens mij niet. Misschien wel als je je been breekt of zo, maar anders kan het natuurlijk wel dat je je de dag erna al weer beter voelt.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189850403
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 11:26 schreef Koekie90 het volgende:
is het dan slim om morgen 4 postwijken te gaan lopen?
Is dat niet erg veel, zelfs als je je kiplekker voelt?
pi_189850936
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 november 2019 14:00 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Is dat niet erg veel, zelfs als je je kiplekker voelt?
4 wijken veel? Ik loop er per dag gemiddeld 3 en vaak doe ik er een 4de bij! Het ligt aan het formaat, de tijd waarop je kan beginnen en of het druk is.
pi_189853038
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 november 2019 14:00 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Is dat niet erg veel, zelfs als je je kiplekker voelt?
Dat hangt natuurlijk heel erg van de grootte van de wijken af. Hier is de grootste piekloop 3:15 - daar doe je er inderdaad geen 4 van op een dag. Maar de kleinste dalloop is 0:35...
  vrijdag 8 november 2019 @ 21:01:16 #172
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_189856411
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 08:48 schreef Ranunculus het volgende:
• Er worden nu verschillende modellen bakfiets uitgetest. Door bezorgers van verschillende formaat, omdat de uiteindelijke versie uiteraard voor iedereen geschikt moet zijn, groot of klein.
:{w

Hoeveel modellen je ook uittest en hoeveel geld je er ook tegenaan smijt, het is onmogelijk om een fiets neer te zetten die voor iedereen geschikt is. Waarom denk je dat ze bij de reguliere fietsenmakers/fabrikanten nog steeds aan het kutten zijn met verschillende framematen? Omdat de consument daarom vraagt? Nee, omdat het bittere noodzaak is. Een juiste afstelling voorkomt gezondheidsproblemen, kost je anders je knieën en je rug.

En zelfs al er zou een fiets bestaan die voor opvallend veel mensen geschikt is, dan is het natuurlijk een utopie om te denken dat je die dan voor iedereen simpeltjes goed genoeg kan afstellen met alleen een beetje het zadel verschuiven. _O-

We hebben het hier niet over een ritje van een kilometer naar de supermarkt eens in de week, maar over kilometers rijden met zware bepakking, dag in dag uit. Stuitend dat daar zo makkelijk over wordt gedacht en er wordt gespeeld met de gezondheid van medewerkers.
  zaterdag 9 november 2019 @ 14:26:35 #173
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_189865534
Die scenarios... _O-

Zelfs Sibke raakt er van in de war. _O- Voor volgende week dinsdag verwacht hij een drukke dag. Maar ik krijg scenario rustig.
Vandaag had ik scenario rustig. Vanmorgen bijgesteld naar normaal. Nou het was net juli kwa post.

Dat begint me trouwens ook op te vallen. Voor NRP zaten de dagen veel meer op 1 lijn. Je had rustige weken en drukke weken. Nu schieten ze op een neer als pingpong ballen. Ik kan op donderdag met 5 tassen weggestuurd worden en op zaterdag met 1,5. Maar het kan zo ook andersom zijn. Geen peil aan op te trekken. En ze schuiven maar rond met alles en nog wat.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_189866430
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:26 schreef V__L_N het volgende:
Die scenarios... _O-

Zelfs Sibke raakt er van in de war. _O- Voor volgende week dinsdag verwacht hij een drukke dag. Maar ik krijg scenario rustig.
Vandaag had ik scenario rustig. Vanmorgen bijgesteld naar normaal. Nou het was net juli kwa post.
Voor vandaag had ik scenario normaal. Om 08.00 uur veranderde het in "heel druk". En het was behoorlijk weinig, als er geen mailing van de Vriendenloterij bij had gezeten had ik de helft over kunnen slaan.

Afgelopen donderdag precies het omgekeerde: er stond aanvankelijk scenario druk, dat veranderde 's ochtends in normaal, en het was heel druk, met oa VEH, dikke Djoserboeken en Engelbert Strauss.

Dat berichtje van Sipke vond ik ook vreemd. Vooral omdat verzekeraars al jaren geen polisvoorwaarden meer opsturen per post. Vroeger wel: dan sjouwde je je een breuk aan dikke A4-formaat enveloppen. Tegenwoordig moet je het op de site opzoeken. Misschien bedoelt Sipke de polisbladen, maar dat is niet meer dan 1 dunne A5-envelop per persoon, dat is niet zo indrukwekkend.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_189868491
Is het salaris wat binnenkomt rond de 22e, van de maand daarvoor? Oftewel, als ik op 2 november ben begonnen, krijg ik pas rond 22 december mijn eerste salaris binnen?
pi_189868749
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 19:03 schreef Latersman het volgende:
Is het salaris wat binnenkomt rond de 22e, van de maand daarvoor? Oftewel, als ik op 2 november ben begonnen, krijg ik pas rond 22 december mijn eerste salaris binnen?
Volgens mij krijg je wel de contracturen die je gewerkt hebt in deze maand. Ik denk dat je op 22 november je eerste salaris krijgt. Wel zonder eventuele meeruren, die krijg je in december uitbetaald. Ik weet het alleen niet zeker omdat het wel een tijdje terug is voor mij.
pi_189869189
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 19:03 schreef Latersman het volgende:
Is het salaris wat binnenkomt rond de 22e, van de maand daarvoor? Oftewel, als ik op 2 november ben begonnen, krijg ik pas rond 22 december mijn eerste salaris binnen?
Nee. Je krijgt rond de 23ste je salaris van die maand. 23 november krijg je dus het salaris van november.

Maar... als je meer uren dan je contracturen hebt gewerkt, worden die meeruren pas een maand later uitbetaald. De meeruren van november worden rond 23 december uitbetaald. Dat is omdat alle meeruren van november uiteraard pas op de laatste dag van de maand bekend zijn (dus na de salarisbetaling), en dan ook nog in het HR systeem verwerkt moeten worden.
pi_189869350
En om nog iets preciezer te zijn, de meeruren worden niet over een kalendermaand bepaald, maar over een tijdvak van 4 of 5 weken.

Als je die tijdvakken wilt weten, ga naar mijnpostnl - HR zaken - salaris - meeruren
pi_189870803
Hartstikke mooi! Ik dank jullie zeer! Hiermee is het volledig duidelijk voor mij nu.
pi_189871076
Zijn er collega's actief op dit forum die na langdurig boven hun contracturen te werken een hoger contract hebben geëist? Zo ja hoe is dit bij jullie afgelopen?
pi_189875358
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 21:24 schreef LibriCarruci het volgende:
Zijn er collega's actief op dit forum die na langdurig boven hun contracturen te werken een hoger contract hebben geëist? Zo ja hoe is dit bij jullie afgelopen?
Jazeker: begonnen met een 9 uurs contract en na vier maanden gevraagd om uitbreiding vanwege chronisch werken boven contracturen. Was vier jaar geleden en mijn TC vond het toen prima. Je krijgt wel te maken met een grotere regio wat bezorgen betreft als je minuren opbouwt (soms worden er ineens veel bezorgers aangenomen).
Heb toevallig vorige Week gesproken met een bezorgster die haar contacturen zelf opgehoogd heeft via mijn HR, het schijnt een recht te zijn. De TC was in dit geval wel wat minder enthousisast, maar weigeren kon of deed hij niet.
pi_189875386
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 21:24 schreef LibriCarruci het volgende:
Zijn er collega's actief op dit forum die na langdurig boven hun contracturen te werken een hoger contract hebben geëist? Zo ja hoe is dit bij jullie afgelopen?
Ja. Ik heb het afgelopen jaar gedaan.

Als je 13-weeks gemiddelde nu hoger is dan je contracturen, en je wil dat graag zo houden ook als Sandd is toegevoegd, dan moet je die uren nú veilig stellen. De kans bestaat immers dat als zodra Sandd collega's bijkomen, er weinig mogelijkheid meer is om extra te werken.

Mijn advies: stuur je teamleider een bericht dat je je 13-weeks wilt "claimen" (dat schijnt het toverwoord te zijn). Dit is namelijk een wettelijk recht, en mag niet geweigerd worden. Daarna kun je het via mijnHR zelf aanpassen. Weigert hij wel, schakel dan de OR in.

Let op dat je de contractwijziging via mijnHR op een maandag laat ingaan, anders kan het systeem het niet verwerken....
pi_189875396
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 07:45 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]

Jazeker: begonnen met een 9 uurs contract en na vier maanden gevraagd om uitbreiding vanwege chronisch werken boven contracturen. Was vier jaar geleden en mijn TC vond het toen prima. Je krijgt wel te maken met een grotere regio wat bezorgen betreft als je minuren opbouwt (soms worden er ineens veel bezorgers aangenomen).
Heb toevallig vorige Week gesproken met een bezorgster die haar contacturen zelf opgehoogd heeft via mijn HR, het schijnt een recht te zijn. De TC was in dit geval wel wat minder enthousisast, maar weigeren kon of deed hij niet.
Je moet het tegenwoordigs zelfs zelf via mijnHR regelen. Je teamleider kan dit niet. 't Is uiteraard wel netjes als je hem eerst even op de hoogte stelt. Weigeren om op te hogen tot 13-weeks gemiddelde mag inderdaad niet.
pi_189875946
Bedankt voor jullie reacties. 😀 hoe hoog zijn jullie contracten bij bezorgen? En is bij jullie in de gebieden al een beetje bekend hoeveel Sandd bezorgers er bij gaan komen? Word toch een spannende tijd. Aan de ene kant veel werk er bij maar aan de andere kant toch benieuwd hoe alles geregeld gaat worden.
pi_189877396
Hoe gaat het eigenlijk in gebieden waar een onderaannemer van Sandd bezig is? De mensen die rechtstreeks via Sandd werken (zowel met contract als onder ovo) hebben allemaal van Postnl een email gekregen of ze wel of geen aanbod willen. De mensen die voor Sandd via een onderaannemer werken (zoals Postservice of Religroep) hebben helemaal niets gehoord. Krijgen zij ook de kans op een aanbod van Postnl tegen die tijd of is het dag met het handje en bye bye onderaannemer?

P.s. Libricarucci, ik ben begonnen met 6 uur en na een jaar kreeg ik een vast contract van mijn tc en kreeg ik het aanbod van 9 uur. Een jaar later heeft hij het zelf opgehoogd naar 12 uur. Ik werkte gemiddeld 13 tot 15 uur in de week bij een contract van 12 uur. Toen ik last van hielspoor kreeg heb ik via mijnpostnl weer een contract van 9 uur geregeld. Dat werd toen door tc goedgekeurd. Na een half jaar ongeveer 9 uur werken was de hielspoor aanmerkelijk minder geworden. Is nu helemaal over.

Maar je kunt je contract dus inderdaad zelf aan laten passen inderdaad even mailtje of appje aan tc met 13-weeks gemiddelde.

Snel doen voordat de Sanddmensen komen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 10 november 2019 @ 12:36:45 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189877695
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:06 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk in gebieden waar een onderaannemer van Sandd bezig is? De mensen die rechtstreeks via Sandd werken (zowel met contract als onder ovo) hebben allemaal van Postnl een email gekregen of ze wel of geen aanbod willen. De mensen die voor Sandd via een onderaannemer werken (zoals Postservice of Religroep) hebben helemaal niets gehoord. Krijgen zij ook de kans op een aanbod van Postnl tegen die tijd of is het dag met het handje en bye bye onderaannemer?
Dat laatste lijkt me.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 10 november 2019 @ 12:53:57 #187
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_189877885
Ik ben ooit begonnen op een contract van 10 uur. Na een jaar laten ophogen naar 12 uur (en toen niet ma-vr werken, maar di-za). Vervolgens 1 jaar later weer laten ophogen naar 16 uur. Toen brak ik mijn enkel en been. Terwijl ik ziek was een vast contract gekregen voor 12,5 uur.

Je kan er redelijk alle kanten mee op :)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_189878108
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 21:24 schreef LibriCarruci het volgende:
Zijn er collega's actief op dit forum die na langdurig boven hun contracturen te werken een hoger contract hebben geëist? Zo ja hoe is dit bij jullie afgelopen?
Bij Bezorgen hoef je waarschijnlijk niet te eisen. Vragen is genoeg. Op de meeste plekken is een tekort aan bezorgers, en ze zijn allang blij met iemand die veel wil werken. Helemaal met het vooruitzicht op de 40% volumestijging door de post van Sandd. Bij voorbereiden is het anders, omdat je dan in de grote CAO zit, en omdat ze op termijn verwachten dat al het werk door machines gedaan wordt. Dus ze willen met zo min mogelijk grote contracten blijven zitten. Daar moet je dus wel eisen, en ik ken voorbeelden van collega's die dat gedaan hebben.
pi_189906910
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 10:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wij werken nu veelal uit kleine depots die niet meer behelzen dan enkelsteens garageboxen zonder stroom. Als die allemaal opgedoekt worden en vervangen door minder, maar grotere depots, dan is het onmogelijk dat de gemiddelde reistijd niet toeneemt. Aleen al door het feit dat je straks na afloop van je laatste wijk terug moet naar het depot heb je extra reistijd. We hebben nu al wijken die op meer dan 3 km enkele reisafstand van het depot liggen, dus dat gaat straks gegarandeerd meer worden. Verder hecht ik weinig waarde aan verhalen uit pilotgebieden, want elke pilot is per definitie een succes. En dan gaat het landelijk, en dan komen er ineens zaken bovendrijven die nooit eerder een probleem waren. Problemen met de app? Deden zich zogenaamd niet voor in de pilotgebieden. Zweterige synthetische polo's of zomeroverhemden die veel te krap onder de armen zitten? Tijdens de pilot niets van dat alles. Postvesten? In de pilotgebieden was iedereen heel enthousiast en zou nog steeds minstens 50% met het vest lopen. Drukte-scenario's in de app? Tijdens de pilot (waaraan alleen TL's meededen) bleken ze keer op keer zeer accuraat te zijn. Ondertussen heb ik de ene keer scenario normaal terwijl mijn fiets zowat bewijkt onder de Djoserboeken en VEH, terwijl er de andere keer scenario heel druk staat en het in het echt een soort zomerdaldag blijkt te zijn.
het wordt allemaa zonniger gebracht dan het is,zolang er ruk betaald wordt zal het nooit iets worden.
pi_189906937
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 12:06 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk in gebieden waar een onderaannemer van Sandd bezig is? De mensen die rechtstreeks via Sandd werken (zowel met contract als onder ovo) hebben allemaal van Postnl een email gekregen of ze wel of geen aanbod willen. De mensen die voor Sandd via een onderaannemer werken (zoals Postservice of Religroep) hebben helemaal niets gehoord. Krijgen zij ook de kans op een aanbod van Postnl tegen die tijd of is het dag met het handje en bye bye onderaannemer?

P.s. Libricarucci, ik ben begonnen met 6 uur en na een jaar kreeg ik een vast contract van mijn tc en kreeg ik het aanbod van 9 uur. Een jaar later heeft hij het zelf opgehoogd naar 12 uur. Ik werkte gemiddeld 13 tot 15 uur in de week bij een contract van 12 uur. Toen ik last van hielspoor kreeg heb ik via mijnpostnl weer een contract van 9 uur geregeld. Dat werd toen door tc goedgekeurd. Na een half jaar ongeveer 9 uur werken was de hielspoor aanmerkelijk minder geworden. Is nu helemaal over.

Maar je kunt je contract dus inderdaad zelf aan laten passen inderdaad even mailtje of appje aan tc met 13-weeks gemiddelde.

Snel doen voordat de Sanddmensen komen.
https://www.destentor.nl/(...)postnl-aan~a78a9671/
pi_189911498
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 07:50 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Je moet het tegenwoordigs zelfs zelf via mijnHR regelen. Je teamleider kan dit niet. 't Is uiteraard wel netjes als je hem eerst even op de hoogte stelt. Weigeren om op te hogen tot 13-weeks gemiddelde mag inderdaad niet.
Ben nu in mijnHR. Ik zie die optie niet?

edit: ik heb al gevonden

[ Bericht 2% gewijzigd door Thomas-sama op 12-11-2019 18:20:35 ]
  woensdag 13 november 2019 @ 12:48:59 #192
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_189922321
Ouderwets lopen vandaag. De app werkt niet, dus lekker niks scannen en niks aan en afmelden. Vervolgens ook nog een hele fijne sorteerder die niet aan de combibundel doet...

Lekker dagje O+
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_189940570
Vandaag meerdere 'aan de bewoners van' mailingen, bijna elk adres langs. En volgens de app natuurlijk gewoon scenario normaal o|O

Zie sowieso een flinke toename van die dingen, ook dingen die bijv eerder door ons als HaH gedaan werden. En met steeds meer steden die over gaan op de Ja sticker, zal het alleen maar meer worden denk ik. Wij vreesden er hier op ons depot een tijdje terug ook al voor dat het kerstboekje vd AH misschien wel op die manier verspreid gaat worden nu, net zoals dat speelgoedboek bol (allebei ahold).
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_189940945
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 16:50 schreef VixenFromHell het volgende:
Vandaag meerdere 'aan de bewoners van' mailingen, bijna elk adres langs. En volgens de app natuurlijk gewoon scenario normaal o|O

Zie sowieso een flinke toename van die dingen, ook dingen die bijv eerder door ons als HaH gedaan werden. En met steeds meer steden die over gaan op de Ja sticker, zal het alleen maar meer worden denk ik. Wij vreesden er hier op ons depot een tijdje terug ook al voor dat het kerstboekje vd AH misschien wel op die manier verspreid gaat worden nu, net zoals dat speelgoedboek bol (allebei ahold).
Die scenario's zijn waardeloos. Afgelopen dinsdag met die hah brieven van de zorgverzekeraars hadden bij ons veel mensen ook "scenario normaal".
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_189947165
Nog steeds app loos *O*
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_189948332
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 23:07 schreef V__L_N het volgende:
Nog steeds app loos *O*
Het "80%" probleem? Laat je telefoon "gewoon" door laden, klik niet op "opnieuw laden" dan zou hij na een tijdje toch door laden.
  vrijdag 15 november 2019 @ 09:49:11 #198
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_189950512
Ik heb helemaal geen beeld. Gebeurd niks, gewoon een wit scherm.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_189953809
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 09:49 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb helemaal geen beeld. Gebeurd niks, gewoon een wit scherm.
Collega van mij heeft dat ook maar dan een zwart scherm
pi_189955800
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 09:49 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb helemaal geen beeld. Gebeurd niks, gewoon een wit scherm.
Ik neem aan dat je de app er al een keer hebt afgegooid, telefoon uit/aan gedaan hebt en hem er opnieuw gezet hebt?

Wat ik ook in de release note's gelezen heb is dat de minimale ondersteunde Android versie 5.1 geworden is, dus als je lager dan die versie zit heb je kans dat de app ook problemen geeft/niet werkt.
  vrijdag 15 november 2019 @ 23:11:42 #201
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_189962588
Ik heb een android 7 telefoon. Alles al een keer geprobeerd. Ben er na 20 minuten mee gestopt. App is een wrakstuk en ergens is het niet verbazingwekkend dat het overleden is. Hopelijk kunnen ze hem niet meer reanimeren ook. Tijd voor wat nieuws.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_189966493
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 23:11 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb een android 7 telefoon. Alles al een keer geprobeerd. Ben er na 20 minuten mee gestopt. App is een wrakstuk en ergens is het niet verbazingwekkend dat het overleden is. Hopelijk kunnen ze hem niet meer reanimeren ook. Tijd voor wat nieuws.
de echte deskundigen werken niet meer aan het project,alles is overgelaten aan deslundigen van een tientje per uur,app development kost eenmaal een hoop,maar je krijgt er ook iets goed voor terug.
pi_189966537
Mijn appje blijft het maar doen ;). Drie wijken die "heel druk" heten, ben benieuwd.
pi_189969462
Mocht iemand geïnteresseerd zijn wil ik de vorige versie van de app wel ergens uploaden.

Hier is mijn ene heel drukke wijk inderdaad stervensdruk, de andere stelt echt niets voor.
  zaterdag 16 november 2019 @ 23:15:16 #205
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_189979490
Mwah, ik vind het de postnl z'n probleem. Laten die ook maar met een oplossing komen.

Nog zo iets irritants. Sinds gisteren kan ik ook niet meer bijplussen via de website. De optie lijkt gewoon verdwenen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_189979638
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 23:15 schreef V__L_N het volgende:
Mwah, ik vind het de postnl z'n probleem. Laten die ook maar met een oplossing komen.

Nog zo iets irritants. Sinds gisteren kan ik ook niet meer bijplussen via de website. De optie lijkt gewoon verdwenen.
Dat kan kloppen. Als je een wij niet gestart en gestopt hebt in de app kan je de tijd ook niet minnen of plussen. Ik heb dat probleem ook wel eens gehad met een wijk die steevast vastliep als ik 'm wilde stoppen, waarna de looptijd terug naar 0 sprong.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 16 november 2019 @ 23:46:48 #207
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_189980160
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 23:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat kan kloppen. Als je een wij niet gestart en gestopt hebt in de app kan je de tijd ook niet minnen of plussen. Ik heb dat probleem ook wel eens gehad met een wijk die steevast vastliep als ik 'm wilde stoppen, waarna de looptijd terug naar 0 sprong.
Hopeloos gebeuren. Zal dinsdag mijn tl wel een appje sturen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_189980690
Uit de lokale nieuwsbrief:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is gewoon pijnlijk om dit te lezen.
pi_189982582
Ik ben geen taaln@zi, maar zelfs bij mij gaan de tenen jeuken. _O-
  zondag 17 november 2019 @ 09:20:13 #210
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_189982959
Die hele nieuwsbrief staat vol teksten die je twee keer moet lezen. Het is een tactiek. Zo weten ze tenminste dat we opletten.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_189984184
Mijn ervaring is ook dat de scenario's niet kloppen, maar ik heb wel de indruk dat het bij Y-wijken erger is dan bij X-wijken. Ik heb 2 vaste wijken, bij mijn X-wijk klopt het heel globaal wel ongeveer, maar met name bij de Y-wijken klopt er geen hout van.

Ik vraag me af of dit komt doordat de scenario's gebaseerd zijn op historische gemiddelden. Tot voor kort had je immers geen X of Y, in feite was alles X. Dus voor Y-wijken moeten ze hier een correctiefactor op loslaten, en wellicht dat die niet klopt.

Bij ons heeft het in elk geval niks met post van Sandd te maken, weant die hebben we er hier nog niet bij. Bovendien zitten bij ons de scenario's niet alleen vaak te laag, maar ook vaak te hoog. Gisteren ook weer voor beide wijken "scenario heel druk", terwijl het gewoon een gemiddelde zaterdag was. Maar dinsdag was het "scenario normaal" bij ons in veel Y-wijken, terwijl we toen voor bijna elk adres verzekeringspolissen hadden.

Dat het landelijk voor 80% van de wijken klopt geloof ik niet, ik denk dat het eerder 50% is.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_189987135
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 00:23 schreef Rafierafie het volgende:
Uit de lokale nieuwsbrief:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is gewoon pijnlijk om dit te lezen.
kort samengevat meer voor minder :)
pi_190018790
Het gaat wel weer lekker heen en weer.. laatst met de herfstvakantie was de bezetting veel te krap, en nu is er weer haast geen werk voor mij :')

Vorige week al een paar uur in de min geeindigd, en deze week sta ik maar de helft van mijn contracturen (10+) ingepland. Dat moet dan zeker allemaal volgende week nog weer ingehaald gaan worden, als er deze week niemand ziek wordt :N
Maar, kan dat wel als er ook die week een ruime bezetting blijkt te zijn. Dat is ook nog maar de vraag. En dan komt bij mij toch weer die 'vrees' dat ik ineens wijken buiten mijn normale gebied zal moeten gaan lopen. Minuren zullen ze niet acceptabel vinden, lijkt me. Zo ver is het uiteindelijk nog altijd niet gekomen, dus hopelijk ook nu niet :P

Lastige hier is dat de flexibele mensen ooit een redelijk groot contract hebben gekregen, maar dat ze nu wel alle wijken een vaste bezorger geven. In periodes met weinig verlof en zieken, zit je dan met het probleem dat je geen diensten hebt voor die mensen. Als er wel veel mensen afwezig zijn, dan is het natuurlijk wel handig.

Ben benieuwd hoe het gaat als er mensen van Sandd bij komen. Weet dat er collega's zijn die een minder lange contractverlenging hebben gekregen omdat ze eerst af willen wachten hoe en wat.

[ Bericht 17% gewijzigd door VixenFromHell op 19-11-2019 12:25:38 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190022633
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 11:19 schreef VixenFromHell het volgende:
Vorige week al een paar uur in de min geeindigd, en deze week sta ik maar de helft van mijn contracturen (10+) ingepland. Dat moet dan zeker allemaal volgende week nog weer ingehaald gaan worden, als er deze week niemand ziek wordt :N
Maar, kan dat wel als er ook die week een ruime bezetting blijkt te zijn. Dat is ook nog maar de vraag. En dan komt bij mij toch weer die 'vrees' dat ik ineens wijken buiten mijn normale gebied zal moeten gaan lopen. Minuren zullen ze niet acceptabel vinden, lijkt me. Zo ver is het uiteindelijk nog altijd niet gekomen, dus hopelijk ook nu niet :P

Ik hoop dat mijn opmerkingen overbodig zijn omdat je dit alllang weet. Maar voor de zekerheid:
Je kunt níet verplicht worden om volgende week opeens veel meer dan je contracturen/normale uren te werken. Dat mag alleen als je de vorige we(e)k(en) te weinig uren hebt gemaakt en ook niet beschikbaar was voor meer. Tip: maak daarom altijd bezwaar als je onder contracturen wordt ingeroosterd. Dan heb je je alvast ingedekt. ;)

En als je op een ander depot dan je vaste depot moet werken, en dat depot ligt verder weg: geef aan dat je je reistijd van huis tot depot uitbetaald wilt krijgen (niet je reiskosten, dat is veel ongustiger). Hier heb je recht op, maar wordt niet automatisch geregeld.

Ik vermoed dat jij vliegende keep bent, en een sterk wisselend rooster hebt? Dan merk je natuurlijk veel sneller iets bij over/onderbezetting. Maar dat neemt niet weg dat ook voor jou bovenstaande geldt.
pi_190023078
Hm. In hoeverre mag het nog wel wisselen en wanneer is iets 'veel meer'.. ik was me er iig niet van bewust dat zoiets niet zou mogen. Leek me ook dat ze juist plus en minuren bijhouden om hier mee te kunnen schuiven. Ik ben idd zo'n vliegende keep en dan vinden ze dat dit er een beetje bij hoort. Meestal moet ik dan in de weken dat ik meer werk krijg, zo'n 4 uur meer werken. Daar ga ik het nu straks niet mee redden, als ik deze week niet nog behoorlijk tijd erbij krijg door extra diensten of plussen.

Ze hebben ook op vrijdag al wel eens gebeld dat ik nog die dag extra wijken erbij moest gaan doen, want het tijdvak liep af en ik had anders minuren. Dat zal eigenlijk wel vallen in de categorie, kunnen ze niet maken. Zou ik nu ook niet zo meer accepteren trouwens ;)

Al ben ik de laatste tijd wel zo stom geweest om maar weer gewoon op akkoord te klikken, terwijl ik eerder juist wel om deze redenen dan bezwaar maakte idd. Inmiddels hebben ze me ook benaderd voor wat roosterwisselingen, maar omdat dan 1 dag heel zwaar zou worden heb ik dat niet volledig geaccepteerd. Dat is natuurlijk dan ook weer te interpreteren als niet beschikbaar voor meer werk :'). 3 dagen waarop ik net een uurtje kan komen werken, en dan op een andere dag tussen de 4 en 5 uur achter elkaar maken. Dat dacht ik dus niet he :N zit nu ingepland op 3,5, dat wordt waarschijnlijk ook nog wel 4.

Dat op moeten komen draven voor amper een uurtje werk, dat is toch wel echt een grote ergernis. Ben zowat langer bezig om heen en weer te fietsen van en naar huis }:|. Maar, eerlijk is eerlijk: de druk is er zeker op de zaterdagen wel vanaf. Ze hebben me nu zelfs op die dag amper meer nodig _O- .. behalve als je dan een zaterdag vrij wil hebben, dan kan het vast ineens weer niet.

[ Bericht 9% gewijzigd door VixenFromHell op 19-11-2019 17:08:55 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190023256
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 11:19 schreef VixenFromHell het volgende:
Het gaat wel weer lekker heen en weer.. laatst met de herfstvakantie was de bezetting veel te krap, en nu is er weer haast geen werk voor mij :')

Vorige week al een paar uur in de min geeindigd, en deze week sta ik maar de helft van mijn contracturen (10+) ingepland. Dat moet dan zeker allemaal volgende week nog weer ingehaald gaan worden, als er deze week niemand ziek wordt :N
Maar, kan dat wel als er ook die week een ruime bezetting blijkt te zijn. Dat is ook nog maar de vraag. En dan komt bij mij toch weer die 'vrees' dat ik ineens wijken buiten mijn normale gebied zal moeten gaan lopen. Minuren zullen ze niet acceptabel vinden, lijkt me. Zo ver is het uiteindelijk nog altijd niet gekomen, dus hopelijk ook nu niet :P
Min uren zijn jouw probleem niet (in zoverre je geen wijken gaat weigeren, PostNL moet zorgen dat er genoeg werk is! Het enige mindere voor jou is dat je geen + uren kan draaien (extra geld))

quote:
Ben benieuwd hoe het gaat als er mensen van Sandd bij komen. Weet dat er collega's zijn die een minder lange contractverlenging hebben gekregen omdat ze eerst af willen wachten hoe en wat.
Hier ben ik ook benieuwd naar aangezien hier de meeste wijken wel dicht staan... (ziekte/vakantie uitgesloten natuurlijk en dan willen er nog genoeg mensen een extra wijk lopen)

Hier hadden ze het over de mogelijkheid dat als b.v. ik op donderdag aan mijn contract uren voor de week kom ze mij naar huis kunnen sturen en de sandd medewerker de rest van de week kunnen laten lopen...

[ Bericht 2% gewijzigd door the_X op 19-11-2019 17:17:05 ]
pi_190023390
Overigens is er bij mij al heeeeeeel lang onvrede over het flexibel zijn en heb ik ooit al eens geinformeerd naar vaste wijken, maar dat werd afgewezen omdat ze meer hadden aan een flexibele kracht. Wel heel leuk dat alle beslissingen mbt tijden, routes etc door de vaste bezorgers genomen worden en je als flexibele nergens iets gevraagd wordt. Bij het bepalen vd nieuwe roosters vd NRP ging het ook weer allemaal over de mensen met vaste wijken. Ik werk inmiddels meer dan 10 jaar bij PostNL en ik baal er toch wel erg van dat ik nooit zekerheid heb qua rooster en ook nog eens minder in te brengen heb :{

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 17:11 schreef the_X het volgende:

Hier ben ik ook benieuwd naar aangezien hier de meeste wijken wel dicht staan... (ziekte/vakantie uitgesloten natuurlijk en dan willen er nog genoeg mensen een extra wijk lopen)

Hier hadden ze het over de mogelijkheid dat als b.v. ik op donderdag aan mijn contract uren voor de week kom ze mij naar huis kunnen sturen en de sandd medewerker de rest van de week kunnen laten lopen...
Dat is ook wel ruk dan, dat je dan geen extra uren meer kan maken als je dat wel graag zou willen. Dat gaan medewerkers ook fijn in de portemonnee voelen :X

Mijn 13weekse gemiddelde is inmiddels ook een stuk lager, dus dat er minder te werken valt zie ik daar ook wel aan terug.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190023439
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 17:00 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm. In hoeverre mag het nog wel wisselen en wanneer is iets 'veel meer'.. ik was me er iig niet van bewust dat zoiets niet zou mogen. Leek me ook dat ze juist plus en minuren bijhouden om hier mee te kunnen schuiven. Ik ben idd zo'n vliegende keep en dan vinden ze dat dit er een beetje bij hoort. Meestal moet ik dan in de weken dat ik meer werk krijg, zo'n 4 uur meer werken. Daar ga ik het nu straks niet mee redden, als ik deze week niet nog behoorlijk tijd erbij krijg door extra diensten of plussen.

Ze hebben ook op vrijdag al wel eens gebeld dat ik nog die dag extra wijken erbij moest gaan doen, want het tijdvak liep af en ik had anders minuren. Dat zal eigenlijk wel vallen in de categorie, kunnen ze niet maken. Zou ik nu ook niet zo meer accepteren trouwens ;)

Al ben ik de laatste tijd wel zo stom geweest om maar weer gewoon op akkoord te klikken, terwijl ik eerder juist wel om deze redenen dan bezwaar maakte idd. Inmiddels hebben ze me ook benaderd voor wat roosterwisselingen, maar omdat dan 1 dag heel zwaar zou worden heb ik dat niet volledig geaccepteerd. Dat is natuurlijk dan ook weer te interpreteren als niet beschikbaar voor meer werk :'). 3 dagen waarop ik net een uurtje kan komen werken, en dan op een andere dag tussen de 4 en 5 uur achter elkaar maken. Dat dacht ik dus niet he :N zit nu ingepland op 3,5, dat wordt waarschijnlijk ook nog wel 4.

Of 4 uur extra redelijk is hangt natuurlijk af van je contracturen en eventuele andere verplichtingen. Bij een contract van 20 uur is 4 uur in verhouding minder dan bij een contract van 6 uur.

Als vliegende keep word je geacht flexibeler te zijn dan met een vast rooster. Maar ook aan die flexibiliteit zit een grens (en die grens bepaal jij).

Dat vrijdagverhaal is inderdaad te zot voor woorden. Je kunnen je lastminute vragen of je nog iets extras kunt doen (ook omdat er bijvoorbeeld net iemand ziek is geworden). Maar verplichten met argument "anders kom je niet aan je uren" mag inderdaad echt niet.

Vanaf nu dus weer braaf bezwaar maken bij te weinig uren. En kijk ook eens naar je werkpatroon (13weeks gemiddelde) - dat kun je ook als argument gebruiken als men je op een bepaalde dag voor veel meer dan normaal wil inzetten, en dat je slecht uitkomt.
pi_190023561
Dat antwoord had ik al verwacht.. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze plannen anders eind vd week maar mensen uit die al aan hun uren zitten, die zijn er ook wel. De mensen met vaste diensten zijn bij ingang vd NRP zo ingeroosterd dat ze met hun basistijden al aan hun contracturen komen. Ik heb dan nog ruimte genoeg voor wat erbij :Y wel jammer voor de mensen die wel graag extra inkomsten hebben..

Ik heb overigens ook zelf nooit gevraagd om een groter contract, dat is ooit door een bepaalde TL aangeboden aan een aantal mensen. Uiteraard heb ik het wel aangenomen ;) maar het is dus niet zo alsof ik het opgeeist heb omdat dat nou eenmaal kon. Volgens mij vinden ze nu ook dat het aanbieden van die grotere contracten een vergissing was _O-

[ Bericht 19% gewijzigd door VixenFromHell op 19-11-2019 17:41:43 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 19 november 2019 @ 22:32:53 #220
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190029268
Dus dan werk je de ene week 8 uur en dan bv de andere week 16? Dat vind ik echt wel te veel verschil hoor.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190032819
Vixen dat was de reden dat ik vorig jaar gestopt ben. Ik was voor een "vaste wijk" aangenomen, maar werd flexibel gemaakt zonder enig overleg na een paar maanden. Bij ons kwamen er steeds zat leuke wijken vrij, maar ik werd steeds gepasseerd als ik vroeg of ik hem mocht hebben. Er werd dan iemand achter mijn rug op aangenomen en die werd dan de vaste bezorger. Ik heb een aantal wijken zogenaamd vast voor een paar maanden gelopen en dan kwam er iemand anders en die nam hem af. Ik kon hem er dan op inwerken. Ondertussen fietste ik van depot naar depot en werd door sommige mensen zelfs uitgelachen omdat ik mopperde dat ik een vaste wijk(en) wilde maar het nooit kreeg. Ik zou dan wel niet hard genoeg gezeurd hebben. Maar een met de grootste mond kreeg het voor mij ook niet voor elkaar. Hij kreeg de opmerking terug van "ze is maar reserve en dat blijft ze!" Vooral het woordje maar deed pijn. Bij ons waren de vliegende keeps maar de mensen die alleen de kruimels kregen en ik was in de ogen van de tc een lastige. (Die ook nog eens het werk ontzettend goed deed, dus ik kon gemakkelijk overal lopen)

Het brak op en met pijn in mijn hart heb ik moeten stoppen. De ene keer had ik 10 minuren en de andere keer 10 plus in een week.

Ik werk nu nog steeds als balie assistente bij de tandarts en inmiddels niet meer via het uitzendbureau. Verdien meer en het bevalt goed, maar ik mis het bezorgen wel. Maar ga niet meer terug naar Postnl vanwege het "gepest" van tc, want dat was het gewoon.
pi_190033066
Ik had hetzelfde, 3,5 jaar lang zo flexibel als een postelastiekje. Nieuwe mensen links en rechts die vaste wijken kregen waar mijn gebied steeds groter werd. Tot drie maanden geleden, toen ik iemand aan het inwerken was gevraagd voor welke wijken hij aangenomen was. Vervolgens admi gebeld en die wijken "geclaimd". Gelukkig wel een begripvolle admi die ook vond dat ik nu ook wel aan de beurt was.
Vind flexibel zijn niet eens zo erg, maar het ongewisse en het feit dat je er niet extra voor beloond wordt (je kunt toch plussen?) is gewoon ondermaats. In de kern van de zaak moet postnl gewoon erg blij zijn met flexibele mensen en een extra beloning is motiverend ;)
pi_190033436
Dat probeerde ik ook een paar keer. Wijken proberen te claimen waar nieuwe mensen voor aangenomen werden. Of waarvan ik wist dat ze vrij kwamen en waar nog niemand voor was.

Maar de admi die ik had vond het wel fijn dat ik zo "flexibel" was. Ze wilde mij het liefst flexibel houden omdat ik de gaatjes op kon vullen. Ze zei dan "Ik wil je het liefst even flexibel houden hier."

Ze probeerde mij wel zoveel mogelijk op een depot in te plannen waar ik graag liep. (Schipholplein) Dat wel. Al lukte dat vaak niet en fietste ik toch van hot naar her. Ik kreeg ook de extra kilometers niet van depot naar depot. De pet met de grote mond had veel begrip voor mij. Maar ook hem lukte het niet mij voor een openliggende wijk vast te krijgen. Zelfs niet alleen voor een zaterdag.

Het is voor een admi toch veel gemakkelijker als iedereen een vaste wijk heeft. Toen ik begon in 2007 had iedereen een of twee vaste wijken en viel er iets uit, dan werd het onderling op het depot opgelost. Iedereen kreeg er een straat bij.

Dus helaas de admi in mijn geval wilde wel, maar kreeg de tc tegen zich en moest mij wel flexibel houden. Zei ze. Jaja.

Ik kan er soms nog boos over worden. Een ander kreeg bij de tc alles voor elkaar en ik kreeg niets voor elkaar. Hij had zoveel begrip voor hen. En gewoon waar ik bij was. Recht voor mijn neus. Daarom moesten mensen van een bepaald depot (Hazenkamp) er altijd erg om lachen. Er werd daar flink achter mijn rug, over mij geroddeld. Niet door iedereen trouwens. Er waren wel een paar met enige empathie.

Gelukkig had het depot waar ik graag liep (Schipholplein) er veel begrip voor en die vonden het rot. Dat was het depot waar ik in 2007 met 2 vaste wijken begon en in 2011 stopte. Veel mensen kende ik nog.

Ben blij voor je Bezorgertje dat je nu vaste wijken hebt. Ik hoop dat de admi of tc niet terugkrabbelt. Ik heb tweemaal gedacht dat ik eindelijk iets vast had. Maar na een half jaar kon ik er toch opkrassen. Hadden ze toch achter mijn rug iemand aangenomen die er nu nog lopen. (Waarvan een een vriendinnetje van de broer van de tc)

[ Bericht 7% gewijzigd door Globetrottertje2 op 20-11-2019 09:02:51 ]
pi_190033570
Dat is de pest, als je overal inzetbaar bent. Is er vaak jaren geleden al ingeslopen (leuk, extra wijkje) en helaas, als je eenmaal het afvoerputje bent, niet meer te doorbreken.
pi_190033743
Diesnelle, jij bent toch ook begonnen met een vaste wijk? En toen je de 2e keer kwam, werd je toen flexibel gemaakt? Je had een andere tc, maar je kent die "van mij" wel. Jij had CE en ik had JZ.

Ik ben trouwens Globetrottertje (en Slagvaardige op dat andere forum waar niet meer op gepost wordt) maar ik kan niet meer in mijn originele account hier op fok.
pi_190034979
Zo fijn dat jij wat anders gevonden hebt, Globetrottertje! Zou in jouw situatie ook zeker niet meer terug willen nee, dat snap ik heel goed. Mooi dat je nu goed op je plek zit daar.

quote:
ze is maar reserve en dat blijft ze
Wat ontzettend gemeen :N dat mensen zo kunnen doen zeg.. bah!

Wat anders zoeken ben ik inmiddels alweer een paar jaar mee bezig, maar dat wil om meerdere redenen niet zo lukken :{ kan/mag mijn vaste contract niet zomaar overal voor opzeggen, en de opzegtermijn is voor nieuwe werkgevers vaak een probleem, dus het werk voelt al heel lang als een blok aan mijn been. Heb ook echt behoefte aan wat uitdagender werk eigenlijk..

Hier vindt de admi dat ook heel fijn, dat ze mensen hebben waar ze een beroep op kunnen doen als er wat mis gaat. Van de mensen met vaste wijken, willen (of kunnen) de meesten er niets bij nemen. De admi is hier altijd wel heel dankbaar als je ze ergens mee helpt. Ben ook best bereid om soms meer te werken, heb er ook geen probleem mee als het eens een keer een weekje veel is, maar dan niet om een andere week met weinig uren te compenseren. Daar heb ik niets aan :N vind het ook gewoon helemaal niets om maar weinig te lopen. Word daar een beetje lui van _O-
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190035223
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 11:06 schreef VixenFromHell het volgende:
kan/mag mijn vaste contract niet zomaar overal voor opzeggen
Je mag gaan wanneer je wilt,misschien proberen wat zakelijker te worden,zo te lezen wordt er gemakkelijk over je heen gelopen,laat je dit eenmaal toe wordt het steeds erger.
Het is jouw leven en jij bepaald hoe en wat niet een ander.
pi_190035266
Heeft niets te maken met PostNL, maar met een andere partij die daar zeggenschap over heeft ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190035326
Ik moet zeggen dat ik de luxe had om te kunnen stoppen en daarna kon kijken of ik iets kon vinden. Dat kan niet altijd en helaas kan niet iedereen dat zomaar doen.
pi_190035831
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2019 09:25 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Diesnelle, jij bent toch ook begonnen met een vaste wijk? En toen je de 2e keer kwam, werd je toen flexibel gemaakt? Je had een andere tc, maar je kent die "van mij" wel. Jij had CE en ik had JZ.

Ik ben trouwens Globetrottertje (en Slagvaardige op dat andere forum waar niet meer op gepost wordt) maar ik kan niet meer in mijn originele account hier op fok.
Ja, snap ik ;) zoveel Globetrottertjes zullen er niet zijn, je moet wel een echte fan zijn om je hier Globetrottertje2 te noemen. :) Ik had een vaste wijk en gelukkig wilde/kon bijna niemand die lopen (kilometers bult-op fietsen), maar ik ben ook niet voor niets gestopt, werd als 'depot-oudste' overal voor opgetrommeld en ik had ook het gevoel dat alle shit op mijn rooster werd geflikkerd. (Kan je wel nee zeggen, maar het bleef gebeuren.) Vergaten steeds de afspraken van uitbetalen/verlof, wat me torenhoge boetes opleverde (uwv) en toen ineens zouden ze het opgespaarde verlof (half jaar) laten vervallen. Alsmaar geven, nooit eens iets terug....

Doe nu (echt) vrijwilligerswerk, levert iets minder geld, maar altijd waardering en een goed gevoel op, dat is ook wat waard.
pi_190039822
Salarisstrook online.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 november 2019 @ 19:13:49 #232
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190041545
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 11:30 schreef VixenFromHell het volgende:
Heeft niets te maken met PostNL, maar met een andere partij die daar zeggenschap over heeft ;)
mwah, als je het voor elkaar kunt krijgen om elders meer uren, betere werktijden te krijgen en meer te verdienen dan kunnen zij daar toch niet op tegen zijn? Kost hun ook minder toch?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_190042088
quote:
14s.gif Op woensdag 20 november 2019 19:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mwah, als je het voor elkaar kunt krijgen om elders meer uren, betere werktijden te krijgen en meer te verdienen dan kunnen zij daar toch niet op tegen zijn? Kost hun ook minder toch?
In principe niet, maar het ligt ook nogal aan hoe vast het werk is.

-knip- ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door VixenFromHell op 21-11-2019 10:37:19 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 november 2019 @ 19:52:38 #234
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190042177
hmm, dat is wel heel kut. Kun je geen afspraken maken met de baas van jouw TC? Bijvoorbeeld dat je op vaste dagen de uren gaat maken zodat je elders een proefperiode kunt doen? Onbetaald verlof vragen als het mag?

Of anders de werkcoach wat strenger toespreken. Regels zijn leuk, maar het gaat om jouw toekomst, dus wat meer maatwerk zou op zijn plaats zijn. Bijvoorbeeld dat hij akkoord gaat met onbetaald verlof bij de post zodat je elders proef kunt lopen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_190042283
-knip- ;)

[ Bericht 24% gewijzigd door VixenFromHell op 21-11-2019 10:38:12 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 november 2019 @ 20:19:42 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190042649
Je moet je bedenken dat ze er nooit 100% voor jou zitten, want zij moeten immers ook aan het werk blijven ;)

Maar goed, ik denk dat je zelf wel een aantal stappen kunt ondernemen om te zorgen dat je bij een volgende sollicitatie meer kans maakt. Zeker richting de werkcoach zou je wat assertiever kunnen zijn zodat ze een stapje harder lopen ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_190045161
Oh nee daar ben ik me zeker wel bewust van ;) mijn belang staat sowieso niet voorop daar.

Haal morgen wel eea maar weer weg, je weet ook nooit wie er mee leest..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190050980
Kom er nu achter dat ik in oktober ook ruim een uur in de min gekomen ben uiteindelijk :o niet zo door gehad omdat ik ook nog vrij heb gehad.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190051312
Is het niet zo dat als je aan het einde van de maand, buiten je schuld, in de min staat, de minuren vervallen? Of is dat inmiddels veranderd?
pi_190051685
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 13:18 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Is het niet zo dat als je aan het einde van de maand, buiten je schuld, in de min staat, de minuren vervallen? Of is dat inmiddels veranderd?
Aan het eind van het tijdvak, dat is 4 of 5 weken, niet precies een maand. En minuren vervallen dan ALTIJD, er is geen schuldvraag.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 21 november 2019 @ 13:52:53 #241
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_190051758
Pakketje spoorloos.

Tedju toch.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_190051774
Is Tedje de naam van je pakkettenbezorger?
  donderdag 21 november 2019 @ 14:11:43 #243
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_190052005
Nevermind. Pakketje is terecht.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_190052309
Ja, gewoon uitbetaald en ook niet stiekem met verlof verrekend hoor :)

Het viel me op dat er 0,0 extra werk op de loonstrook stond.

Eind van het tijdvak vakantie, dus misschien hebben ze zich te laat gerealiseerd dat ik die uren dan niet meer in zou gaan halen _O-

[ Bericht 20% gewijzigd door VixenFromHell op 21-11-2019 16:03:06 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190057492
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 22:46 schreef VixenFromHell het volgende:
Oh nee daar ben ik me zeker wel bewust van ;) mijn belang staat sowieso niet voorop daar.

Haal morgen wel eea maar weer weg, je weet ook nooit wie er mee leest..
dat was te zien met dat saleforce verhaal, het stond hier en binnen no time kon je niks meer
pi_190065616
Mijn basisplanning zit voor volgende week al ruim een uur boven mijn contracturen, dus het lijkt mij niet dat ik er dan nog wijken bovenop moet gaan nemen :W
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 22 november 2019 @ 13:06:28 #247
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190066750
Tenzij je nu flink in de min staat. Want dan gaan ze daar natuurlijk weer moeilijk over doen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190080560
Heb eens even gekeken, maar met plussen kom ik inmiddels een stuk minder tekort, gelukkig. Wel weer een mooi voorbeeld van hoe krap die tijden eigenlijk zijn. Met mijn planning van volgende week kom ik nog een kleeeeein beetje tekort, maar er zal vast nog wel weer iets geplust gaan worden. Het was hier vd week qua hoeveelheid flink druk en ik moest ook meerdere keren naar de retailer, dus dat heeft goed aangetikt in combi met laatst een piekwijk er bij op. Volgende week gewoon fatsoenlijk aan de bak, vandaag moet ik weer opdraven voor net 3 kwartier lopen :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190081095
Meer mensen die het opvalt dat het nu TNT Mail Holding heet bij de overschrijving ipv Koninklijke PostNL
pi_190081174
Ja! Zag dat gister idd ineens.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190081235
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 12:32 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja! Zag dat gister idd ineens.
kunnen we dan strax de oude bedrijfskleding weer gebruiken ook? lol
pi_190084380
Y wijk had ivm een mailing zowat voor elk adres post. Nou was het geen ramp om wat langer bezig te zijn, maar ik vind het niet handig dat zoiets niet meer gemeld wordt. Scenario's vind ik in zulke gevallen te beperkt (en ze kloppen vaak ook niet). Had zowat een uur uitloop op 1 wijkje.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 23 november 2019 @ 23:08:34 #253
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190090333
In onze nieuwsbrief staat een afbeelding van de nieuwe herstelstikker. Voortaan hoef je er geen postcode meer op te schrijven. Dat gaat de computer zelf bedenken...

Nou ik voorspel nu al een foutscore van 110%.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190094846
Ja, briljant ook dat ze die sticker zo vlak voor sknj gaan invoeren. Je mag 'm ook niet meer over de codeerregel heen plakken, dus als die fout is (of als de postcode fout is) blijft de brief eeuwig in je bundel terugkomen. Ik voorspel ook paniek bij 2500. Want daar gaat heel wat meer zogenaamd onbestelbare post terecht komen. Oh ja, en klachten van mensen dat ze hun kerstkaartjes niet of pas eind januari hebben ontvangen.
pi_190094863
Maar: er is uiteraard goed over nagedacht en hij is getest :N
pi_190094912
Oh hier past maar 1 reactie bij: :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190095307
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 10:19 schreef Ranunculus het volgende:
Ja, briljant ook dat ze die sticker zo vlak voor sknj gaan invoeren. Je mag 'm ook niet meer over de codeerregel heen plakken, dus als die fout is (of als de postcode fout is) blijft de brief eeuwig in je bundel terugkomen. Ik voorspel ook paniek bij 2500. Want daar gaat heel wat meer zogenaamd onbestelbare post terecht komen. Oh ja, en klachten van mensen dat ze hun kerstkaartjes niet of pas eind januari hebben ontvangen.
oww fijn op een kaartje...dan moet je dus de hele text die mensen geschreven hebben gaan beplakken..... wtf
pi_190095397
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 11:01 schreef liedetector het volgende:

[..]

oww fijn op een kaartje...dan moet je dus de hele text die mensen geschreven hebben gaan beplakken..... wtf
Mag niet over codeerregel, niet over adres, én niet over retouradres. Leuk ook bij die ieniemienie kerstkaartjes.
pi_190095487
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 11:09 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Mag niet over codeerregel, niet over adres, én niet over retouradres. Leuk ook bij die ieniemienie kerstkaartjes.
dat bedoel ik, mikro sickers dan maar? codeer regel is soms ook microscopisch
pi_190097764
De nieuwe sticker is versie 07 '18, dus ze zijn al meer dan een jaar geleden stiekem bedacht. Ik ben weer benieuwd hoor. Waarom hoef je niks meer in te vullen? Hebben ze een centrale plek in het land (OBSB?) waar ze alle brieven omdraaien voor het retouradres en dan een handcodeerstickertje er op plakken? De sticker ziet er volgens mij wel kleiner uit dan de vorige, dat scheelt wel met kleine kaarten. Maar ik denk dat je beter wel zelf correcties in het adres kan maken als er iets niet klopt, ook al zal dat wel niet mogen. Bijvoorbeeld twee cijfers van de postcode omdraaien als dat het probleem is. Ik voorspel anders onnodig lange vertraging.
En ze zijn alleen voor huisadressen, dus dat zal wel betekenen dat er voor postbussen een aparte sticker komt?
pi_190097850
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 14:01 schreef bmp80 het volgende:
Maar ik denk dat je beter wel zelf correcties in het adres kan maken als er iets niet klopt, ook al zal dat wel niet mogen. Bijvoorbeeld twee cijfers van de postcode omdraaien als dat het probleem is. Ik voorspel anders onnodig lange vertraging.
Dat werkt dus niet meer met de nieuwe sticker. De codeerregel moet namelijk zichtbaar blijven. En die is in jouw voorbeeld gebaseerd op het originele - en dus foute - adres.
pi_190097911
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 14:05 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Dat werkt dus niet meer met de nieuwe sticker. De codeerregel moet namelijk zichtbaar blijven. En die is in jouw voorbeeld gebaseerd op het originele - en dus foute - adres.
Niks dat een sharpie niet oplost.
edit.
maar als het retour moet dan moet er toch een mens naar kijken? of zouden ze alles automatisch willen laten doen?
pi_190097986
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 14:08 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Niks dat een sharpie niet oplost.
edit.
maar als het retour moet dan moet er toch een mens naar kijken? of zouden ze alles automatisch willen laten doen?
Geen idee. Dat gaat een hoop werkstress bij OBSB opleveren en veeeel vertraging. Maar er is goed over nagedacht hoor. Echt. 8)7
pi_190107733
Dit is het stukje uit de nieuwsbrief:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 24 november 2019 @ 21:44:53 #265
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190107886
Succes met alle kerstkaartjes. Een paar jaar geleden werden de meeste kerstkaartjes met een foutieve code nog dezelfde dag op het juiste adres bezorgd en was het kantoor schoon. Nu gaat er weer een afdeling binnen het bedrijf verzuipen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 24 november 2019 @ 22:42:19 #266
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190109058
Ik vermoed dat de qr-code word gelezen door de machine. Deze zal dan waarschijnlijk een uitwerp gaan doen ofzo en dan zal het wel moeten worden gehandcodeerd. Kan me niet voorstellen dat de computer instaat is om te gaan lezen welk vinkje de bezorger heeft gezet. Laat staan een afzender adres vinden. Vooral omdat ik nog steeds zie dat het op postkaartjes en dergelijke ook gewoon mis gaat.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190110993
Wordt dit per regio ingevoerd? Ik heb hier nog helemaal geen bericht over gehad, of nieuwe stickers gezien.
pi_190111748
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 01:50 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Wordt dit per regio ingevoerd? Ik heb hier nog helemaal geen bericht over gehad, of nieuwe stickers gezien.
Nee, landelijk. Ik heb inmiddels begrepen dat een aantal teamleiders hun mond voorbij gepraat hebben. Het officiële bericht komt morgen pas. (Zouden ze aangevoeld hebben dat wij - bezorgers en ervaringsdeskundigen als het gaat om "achter-het-bureau-leek-het-een-briljant-plan" - hier flinke kanttekeningen bij zouden plaatsen?)
pi_190111986
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 08:04 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Nee, landelijk. Ik heb inmiddels begrepen dat een aantal teamleiders hun mond voorbij gepraat hebben. Het officiële bericht komt morgen pas. (Zouden ze aangevoeld hebben dat wij - bezorgers en ervaringsdeskundigen als het gaat om "achter-het-bureau-leek-het-een-briljant-plan" - hier flinke kanttekeningen bij zouden plaatsen?)
ik kan niet wachten!!!! }) -O- -O-
pi_190112186
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 22:42 schreef V__L_N het volgende:
Ik vermoed dat de qr-code word gelezen door de machine. Deze zal dan waarschijnlijk een uitwerp gaan doen ofzo en dan zal het wel moeten worden gehandcodeerd. Kan me niet voorstellen dat de computer instaat is om te gaan lezen welk vinkje de bezorger heeft gezet. Laat staan een afzender adres vinden. Vooral omdat ik nog steeds zie dat het op postkaartjes en dergelijke ook gewoon mis gaat.
Je ziet al wel dat sommige stukken automatisch retour gestuurd worden. De codeerregel begint dan met RETOUR. Uit dat stukje van @Rafierafie maak ik op dat ze willen dat het voor alle herstel/retourpost zo gaat gebeuren. Maar die machines hebben soms al moeite met bepalen wat de voorkant van een brief is. En met welke van de vermelde adressen nou het retouradres is. Ik heb er niet zo veel vertrouwen in dat dit nu al zonder veel vertraging kan. Als ze zoiets invoeren komen ze er altijd achter dat het nog niet vlekkeloos loopt. Joost mag dan ook weten waarom ze, zoals in dit topique terecht is opgemerkt, alwéér de kerst gebruiken om zoiets nieuws in de praktijk te testen.
pi_190112257
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 08:57 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Je ziet al wel dat sommige stukken automatisch retour gestuurd worden. De codeerregel begint dan met RETOUR. Uit dat stukje van @:Rafierafie maak ik op dat ze willen dat het voor alle herstel/retourpost zo gaat gebeuren. Maar die machines hebben soms al moeite met bepalen wat de voorkant van een brief is. En met welke van de vermelde adressen nou het retouradres is. Ik heb er niet zo veel vertrouwen in dat dit nu al zonder veel vertraging kan. Als ze zoiets invoeren komen ze er altijd achter dat het nog niet vlekkeloos loopt. Joost mag dan ook weten waarom ze, zoals in dit topique terecht is opgemerkt, alwéér de kerst gebruiken om zoiets nieuws in de praktijk te testen.
precies..... hebben mensen een logo met hun adres erin dan wordt alle post hoppa (terwijl ontvangstadres 12 x zo groot is) zo naar de verzender terug gestuurd..... voorbereiders die net beginnen doen dat ook gewoon ook nog...genant!
pi_190112302
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 09:06 schreef liedetector het volgende:

[..]

precies..... hebben mensen een logo met hun adres erin dan wordt alle post hoppa (terwijl ontvangstadres 12 x zo groot is) zo naar de verzender terug gestuurd..... voorbereiders die net beginnen doen dat ook gewoon ook nog...genant!
Ik weet het niet. Ik denk dat je geen keus hebt. Hier is vaak genoeg gezegd dat je niet naar de adressen moet kijken. Ik heb me lang verzet, maar ik kijk nu ook niet meer naar de adressen en alleen naar de codeerregel. Ze zeggen dan dat het een taak voor de bezorger is. Ik weet niet eens met welke woonplaatsen ik bezig ben.
Ik kijk alleen stiekem naar de adressen als ik een bundel moet splitsen, zodat hij op een logische plek gesplitst is. Maar dat is eigenlijk ook al niet de bedoeling.
pi_190112311
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 09:11 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Ik denk dat je geen keus hebt. Hier is vaak genoeg gezegd dat je niet naar de adressen moet kijken. Ik heb me lang verzet, maar ik kijk nu ook niet meer naar de adressen en alleen naar de codeerregel. Ze zeggen dan dat het een taak voor de bezorger is. Ik weet niet eens met welke woonplaatsen ik bezig ben.
Ik kijk alleen stiekem naar de adressen als ik een bundel moet splitsen, zodat hij op een logische plek gesplitst is. Maar dat is eigenlijk ook al niet de bedoeling.
ja maar 45 identieke enveloppen op 1 adres..... kommop
pi_190112323
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 09:12 schreef liedetector het volgende:

[..]

ja maar 45 identieke enveloppen op 1 adres..... kommop
Ja oké, dan valt het wel op :P
pi_190112367
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 09:13 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Ja oké, dan valt het wel op :P
ik hoop elke keer dat die machine oiets doet bij bv een postcode of vriendenloterij, dat zou pas fijn zijn
pi_190112418
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 09:17 schreef liedetector het volgende:

[..]

ik hoop elke keer dat die machine oiets doet bij bv een postcode of vriendenloterij, dat zou pas fijn zijn
Arme collega die al die nieuwe stickertjes er dan op moet gaan zitten plakken. :D
pi_190118469
Wel heel erg dom dat ze weer zo net voor KNJ een verandering in gaan voeren. Maar goed, de verzenders van kerstpost kunnen straks toch niet meer uitwijken naar een andere partij.. dus wat maakt het uit dat de helft te laat komt he :')

Ben wel benieuwd of Sandd ook verantwoordelijk was voor de verspreiding van deze

Had bij iedereen bezorgd moeten worden, hier is ie nooit binnen gekomen. Ik krijg ook geen kieslijsten meer, waarschijnlijk door mijn NEE sticker. Niet dat ik nou die folder nodig had, maar ben vermoedelijk dan niet de enige die zoiets niet ontvangt hier in de omgeving, en dat is wel kwalijk. Misschien wordt dat wel weer beter.. ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_190118817
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 16:15 schreef VixenFromHell het volgende:
Wel heel erg dom dat ze weer zo net voor KNJ een verandering in gaan voeren. Maar goed, de verzenders van kerstpost kunnen straks toch niet meer uitwijken naar een andere partij.. dus wat maakt het uit dat de helft te laat komt he :')

Ben wel benieuwd of Sandd ook verantwoordelijk was voor de verspreiding van deze
[ afbeelding ]
Had bij iedereen bezorgd moeten worden, hier is ie nooit binnen gekomen. Ik krijg ook geen kieslijsten meer, waarschijnlijk door mijn NEE sticker. Niet dat ik nou die folder nodig had, maar ben vermoedelijk dan niet de enige die zoiets niet ontvangt hier in de omgeving, en dat is wel kwalijk. Misschien wordt dat wel weer beter.. ;)
nope nooit gehad idd
pi_190118852
Dacht dat ze die dingen ook op adres zouden bezorgen, zodat mensen hun keuze door kunnen geven.
pi_190118970
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 16:37 schreef zerebus het volgende:
Dacht dat ze die dingen ook op adres zouden bezorgen, zodat mensen hun keuze door kunnen geven.
weet je wat dat kost.... lijkt me een DigID net zo makkelijk met een algemene folder
  maandag 25 november 2019 @ 19:28:25 #281
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_190121578
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 14:01 schreef bmp80 het volgende:
De nieuwe sticker is versie 07 '18, dus ze zijn al meer dan een jaar geleden stiekem bedacht. Ik ben weer benieuwd hoor. Waarom hoef je niks meer in te vullen? Hebben ze een centrale plek in het land (OBSB?) waar ze alle brieven omdraaien voor het retouradres en dan een handcodeerstickertje er op plakken? De sticker ziet er volgens mij wel kleiner uit dan de vorige, dat scheelt wel met kleine kaarten. Maar ik denk dat je beter wel zelf correcties in het adres kan maken als er iets niet klopt, ook al zal dat wel niet mogen. Bijvoorbeeld twee cijfers van de postcode omdraaien als dat het probleem is. Ik voorspel anders onnodig lange vertraging.
En ze zijn alleen voor huisadressen, dus dat zal wel betekenen dat er voor postbussen een aparte sticker komt?
We komen vrij veel fouten tegen in de ingevulde stickers. Het gebeurt bijvoorbeeld regelmatig dat een brief door een verkeerde postcode in het #0100-deel van de verkeerde wijk belandt, waarop de postbezorger de brief "herstelt" met dezelfde postcode, en de brief de volgende dag weer op exact dezelfde plek belandt en zo gaat rondzingen.

Als de brief wordt afgeschreven, moet deze toch opnieuw gecodeerd worden. In feite doen we dus dubbel werk. Op de nieuwe sticker hoef je alleen nog maar aan te geven wat er fout is, het scheelt de postbezorger dus een pak werk.

De brieven worden volgens mij door de machine gescand. Van dat wat niet gelezen kan worden, wordt de scan richting een lagelonenland gestuurd om te laten ontcijferen. Dat kan ook met retourzendingen. Het zal heus wel wat meer werk opleveren op de rebuut-afdeling, maar ik betwijfel of het de hoeveelheden zijn die vermoed worden.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
pi_190122357
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 19:28 schreef Bebop het volgende:

[..]

We komen vrij veel fouten tegen in de ingevulde stickers. Het gebeurt bijvoorbeeld regelmatig dat een brief door een verkeerde postcode in het #0100-deel van de verkeerde wijk belandt, waarop de postbezorger de brief "herstelt" met dezelfde postcode, en de brief de volgende dag weer op exact dezelfde plek belandt en zo gaat rondzingen.

Als de brief wordt afgeschreven, moet deze toch opnieuw gecodeerd worden. In feite doen we dus dubbel werk. Op de nieuwe sticker hoef je alleen nog maar aan te geven wat er fout is, het scheelt de postbezorger dus een pak werk.

De brieven worden volgens mij door de machine gescand. Van dat wat niet gelezen kan worden, wordt de scan richting een lagelonenland gestuurd om te laten ontcijferen. Dat kan ook met retourzendingen. Het zal heus wel wat meer werk opleveren op de rebuut-afdeling, maar ik betwijfel of het de hoeveelheden zijn die vermoed worden.
En wat doen we dan met "verhuisd - dit is het nieuwe adres" of "verkeerde postcode, maar ik weet wel de juiste postcode" post? Dus dat het oorspronkelijke adres is verbeterd naar een nieuw adres of dat een cijfer of letter in de postcode verkeerd is?
Tot vandaag konden we dan het juiste adres op de herstelsticker aangeven. Nu kan dat niet meer, en moet ook de codeerregel (=verkeerd adres) leesbaar blijven. Dat mag dan voortaan allemaal retour afzender? Waardeloos....
  maandag 25 november 2019 @ 20:08:51 #283
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_190122538
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 19:59 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

En wat doen we dan met "verhuisd - dit is het nieuwe adres" of "verkeerde postcode, maar ik weet wel de juiste postcode" post? Dus dat het oorspronkelijke adres is verbeterd naar een nieuw adres of dat een cijfer of letter in de postcode verkeerd is?
Tot vandaag konden we dan het juiste adres op de herstelsticker aangeven. Nu kan dat niet meer, en moet ook de codeerregel (=verkeerd adres) leesbaar blijven. Dat mag dan voortaan allemaal retour afzender? Waardeloos....
Ja, want dat moet al jaren allemaal retour afzender. Fijn dat je op de hoogte bent.

Doorzendservice is een betaalde service. Het is niet de bedoeling dat een poststuk twee keer verstuurd wordt met dezelfde frankering.
Prima als jij netjes het nieuwe adres op je sticker overschrijft, maar bij het codeerstation gaat dat gewoon retour afzender.

Fouten in het adres worden nog wel eens hersteld, maar uiteindelijk is het de verantwoordelijkheid van de afzender om voor het juiste adres te zorgen. En ja, in principe gaat dat retour.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
pi_190122721
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 20:08 schreef Bebop het volgende:

[..]

Ja, want dat moet al jaren allemaal retour afzender. Fijn dat je op de hoogte bent.

Doorzendservice is een betaalde service. Het is niet de bedoeling dat een poststuk twee keer verstuurd wordt met dezelfde frankering.
Prima als jij netjes het nieuwe adres op je sticker overschrijft, maar bij het codeerstation gaat dat gewoon retour afzender.

Fouten in het adres worden nog wel eens hersteld, maar uiteindelijk is het de verantwoordelijkheid van de afzender om voor het juiste adres te zorgen. En ja, in principe gaat dat retour.
I know. Ik doe aan overservice. Omdat ik klantvriendelijk wil zijn, en het zuur vind als mensen hun post niet krijgen door een fout van de afzender.

Andere casus: zieken- en verpleeghuizen sturen post voor ontslagen/overleden patiënten door naar het huisadres of de nabestaanden. Dat kan niet met de doorzendservice (de kans dat er nog iemand met dezelfde achternaam in het ziekenhuis ligt is immers vrij groot). Allemaal retour afzender? Leuk als dat belastingbrieven en rekeningen zijn.

En ja, je kunt beargumenteren dat de nabestaanden dan maar wekelijks naar dat verpleeghuis moeten gaan om post op te halen. Of nee, we laten de zorginstelling alles in een nieuwe envelop stoppen en opnieuw frankeren. Ze hebben daar toch niets te doen, en geld zat. (Sorry, ik word hier een beetje cynisch van. We wilden toch een klantvriendelijk bedrijf zijn??)
  maandag 25 november 2019 @ 20:31:06 #285
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_190123059
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 20:17 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

I know. Ik doe aan overservice. Omdat ik klantvriendelijk wil zijn, en het zuur vind als mensen hun post niet krijgen door een fout van de afzender.

Andere casus: zieken- en verpleeghuizen sturen post voor ontslagen/overleden patiënten door naar het huisadres of de nabestaanden. Dat kan niet met de doorzendservice (de kans dat er nog iemand met dezelfde achternaam in het ziekenhuis ligt is immers vrij groot). Allemaal retour afzender? Leuk als dat belastingbrieven en rekeningen zijn.

En ja, je kunt beargumenteren dat de nabestaanden dan maar wekelijks naar dat verpleeghuis moeten gaan om post op te halen. Of nee, we laten de zorginstelling alles in een nieuwe envelop stoppen en opnieuw frankeren. Ze hebben daar toch niets te doen, en geld zat. (Sorry, ik word hier een beetje cynisch van. We wilden toch een klantvriendelijk bedrijf zijn??)
Precies, dus jij houdt je niet aan je taak en nu ben je gepikeerd omdat dat uit handen genomen wordt? Wees blij dat je minder werk hebt van de herstelwerkzaamheden.

Uiteindelijk werken we natuurlijk voor zowel de zender als de ontvanger, maar wie betaalt er voor de dienstverlening? Van de ontvanger verwachten we dat ze een bus hebben die aan onze voorwaarden voldoet, van de afzender verwachten we dat die zorg draagt voor de juiste verpakking en dat die het adres goed opschrijft. Dat lijkt me allemaal hartstikke logisch.

Als het adres onjuist in de administratie van de afzender staat, dan moet de afzender dat herstellen... Niet jij.

Voor nabestaanden heeft PostNL de nabestaandenservice.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
pi_190124207
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 20:08 schreef Bebop het volgende:

[..]

Ja, want dat moet al jaren allemaal retour afzender. Fijn dat je op de hoogte bent.

Doorzendservice is een betaalde service. Het is niet de bedoeling dat een poststuk twee keer verstuurd wordt met dezelfde frankering.
Prima als jij netjes het nieuwe adres op je sticker overschrijft, maar bij het codeerstation gaat dat gewoon retour afzender.

Fouten in het adres worden nog wel eens hersteld, maar uiteindelijk is het de verantwoordelijkheid van de afzender om voor het juiste adres te zorgen. En ja, in principe gaat dat retour.
En hoe gaat dat dan met de Kerst? Dan heb je legio poststukken met verkeerde postcodes, en dan kunnen wij dat dus niet meer herstellen via de sticker. Retouradressen staan ook al zelden op kerstpost, dus wat gebeurt er dan mee? Gaat OBSB dat dan allemaal zitten ontcijferen, of gaat het zo de shredder in?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 25 november 2019 @ 21:40:59 #287
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_190124899
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 21:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

En hoe gaat dat dan met de Kerst? Dan heb je legio poststukken met verkeerde postcodes, en dan kunnen wij dat dus niet meer herstellen via de sticker. Retouradressen staan ook al zelden op kerstpost, dus wat gebeurt er dan mee? Gaat OBSB dat dan allemaal zitten ontcijferen, of gaat het zo de shredder in?
Met de kerst gaat dat net zoals de rest van het jaar. Dat gaan ze bij de rebuut inderdaad allemaal zitten ontcijferen. Wat ze met onbestelbare kerstkaarten doen, weet ik niet. Stoken ze daar de haard mee in Den Haag? Des te meer reden om mensen erop te wijzen dat ze een retouradres op hun post moeten schrijven.

Hee, bij de codeermachine zitten heus nog wel wat mensen met iets van een posthart. Ik spit zelf ook nog wel eens stiekem de site van de telefoongids door (al doe ik dat eerder voor rouwkaarten dan voor kerstkaarten, maar toe maar). Het gaat er vooral om dat het sinds de codeerstations dubbel werk is, omdat de sticker veelal handmatig ge(her)codeerd wordt.

En zoals Ranunculus ook wel laat doorschemeren, zijn veel postbodes en -bezorgers nog bezig met het verlenen van extra service. Dat kost gewoon tijd (geld). Dat we inmiddels monopolist zijn, wil niet zeggen dat we geen taak hebben om de kosten voor de consument binnen de perken te houden.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
pi_190125180
Dus voortaan maar gewoon het oude adres doorkrassen, het nieuwe opschrijven en herstel aankruisen?

Wel vreemd dat ze denken op die manier kosten te besparen, en ondertussen de pakjes na een week al retour sturen. Kunnen ze die lekker opnieuw verwerken nadat de afzender de retoursticker weg heeft gehaald.

Om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid post die ik regelmatig terug in de bus gooi omdat ze de stapel weer eens verkeerd gescheiden hebben. Dan kunnen ze wel beweren dat het de bedoeling is dat ze de kleine post niet scheiden en de grote wel, of dat ze geen rekening houden met het laatste adres van een stuk straat, maar zo neem ik het toch echt niet aan. Laat ze het werk dan maar opnieuw doen
  maandag 25 november 2019 @ 22:10:20 #289
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_190125498
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 21:55 schreef zerebus het volgende:
Dus voortaan maar gewoon het oude adres doorkrassen, het nieuwe opschrijven en herstel aankruisen?
Dat gaat dus retour.
quote:
Wel vreemd dat ze denken op die manier kosten te besparen, en ondertussen de pakjes na een week al retour sturen. Kunnen ze die lekker opnieuw verwerken nadat de afzender de retoursticker weg heeft gehaald.
Andere discussie
quote:
Om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid post die ik regelmatig terug in de bus gooi omdat ze de stapel weer eens verkeerd gescheiden hebben. Dan kunnen ze wel beweren dat het de bedoeling is dat ze de kleine post niet scheiden en de grote wel, of dat ze geen rekening houden met het laatste adres van een stuk straat, maar zo neem ik het toch echt niet aan. Laat ze het werk dan maar opnieuw doen
Voorbereiders mogen de machinepost (kleine bundel) inderdaad niet scheiden (dat gebeurt uit coulance nog wel eens, als er echt geen hanteerbare bundel gemaakt kan worden, maar het mag niet).
Er wordt uitsluitend met de codeerregel gewerkt. Dat betekent dus dat er niet op straatnaam of huisnummer wordt gelet. Als de SVP-bundel gescheiden wordt, gebeurt dat dus op de laatste twee cijfers van de codeerregel (het volgnummer van de bundel) en niet op straatnaam.
Wat ze "wel kunnen beweren" is gewoon waarheid. Doe niet zo eigenwijs.

Nou ja, laat het je teamcoach maar niet merken, ik denk dat die het beschouwt als werkweigering.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
pi_190126926
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 22:10 schreef Bebop het volgende:

[..]

Voorbereiders mogen de machinepost (kleine bundel) inderdaad niet scheiden (dat gebeurt uit coulance nog wel eens, als er echt geen hanteerbare bundel gemaakt kan worden, maar het mag niet).
Er wordt uitsluitend met de codeerregel gewerkt. Dat betekent dus dat er niet op straatnaam of huisnummer wordt gelet. Als de SVP-bundel gescheiden wordt, gebeurt dat dus op de laatste twee cijfers van de codeerregel (het volgnummer van de bundel) en niet op straatnaam.
Wat ze "wel kunnen beweren" is gewoon waarheid. Doe niet zo eigenwijs.

Nou ja, laat het je teamcoach maar niet merken, ik denk dat die het beschouwt als werkweigering.
Dat heb ik vaker horen beweren, dat de machinepost niet gescheiden mag worden. Maar waar staat dat dan? In het Detailontwerp Bezorgen 2019 staat dat een combibundel niet dikker mag zijn dan 10 cm, en dat als deze dikker is, dat deze dan gesplitst dient te worden. Dus als alleen al de stapel machinepost dikker is dan 10 cm, dan MOET deze juist gesplitst worden. Ik had het pas nog in de voorbereiding: een dalwijk die wel een of andere mailing van de woningbouwvereniging er tussen had zitten, en dat dus in een wijk met maar 2 knippen. Als ik de machinepost niet gesplitst had, had die bezorger bundels van 20-25 cm gehad.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 26 november 2019 @ 00:18:00 #291
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190127409
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 19:28 schreef Bebop het volgende:

[..]

We komen vrij veel fouten tegen in de ingevulde stickers. Het gebeurt bijvoorbeeld regelmatig dat een brief door een verkeerde postcode in het #0100-deel van de verkeerde wijk belandt, waarop de postbezorger de brief "herstelt" met dezelfde postcode, en de brief de volgende dag weer op exact dezelfde plek belandt en zo gaat rondzingen.
Je denkt wel erg simpel hoor. In de praktijk komen bezorgers erg veel poststukken tegen die uberhaupt niet in die wijk hadden moeten zitten. Postcode, adres is goed. Maar het hoort daar gewoon niet. Als het postcode niet klopt (en dat wordt niet gezien) is dat omdat we geen postcodeboek bij ons hebben. Maar die getallen zijn 100 keer kleiner dan poststukken die gewoon in de verkeerde wijk zitten. En dan heb ik het nog niet over de poststukken die door de computer niet goed gelezen worden omdat de afzender met pen schrijft en niet met een computer. Dat gaat heus niet een tweede keer vanzelf goed.

Je kan alles aan de computer overlaten, maar de praktijk leert dat het geen oplossing is.

quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 20:31 schreef Bebop het volgende:

[..]

Precies, dus jij houdt je niet aan je taak en nu ben je gepikeerd omdat dat uit handen genomen wordt? Wees blij dat je minder werk hebt van de herstelwerkzaamheden.
Maar we krijgen er gratis en voorniks een hele serie klagende ontvangers bij die willen weten waarom hun post vertraagd is/niet bezorgd/retour gestuurd/onder gekladderd is

Het is makkelijk een besluit te verdedigen als je niet kunt worden aangesproken op de slechte uitvoering he.

quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 20:31 schreef Bebop het volgende:

Uiteindelijk werken we natuurlijk voor zowel de zender als de ontvanger, maar wie betaalt er voor de dienstverlening? Van de ontvanger verwachten we dat ze een bus hebben die aan onze voorwaarden voldoet, van de afzender verwachten we dat die zorg draagt voor de juiste verpakking en dat die het adres goed opschrijft. Dat lijkt me allemaal hartstikke logisch.
En ook dat is niet waar. We verwachten niet dat de ontvanger de juiste brievenbus heeft. Tenminste de bezorgers verwachten dat wel. Maar het bedrijf heeft de ballen niet om het te handhaven. En ja, daar ben ik zeker van. Ik heb een wijk waar ongeveer 1/4 van de bussen niet deugdelijk is. Iedereen weet dat ze niet goed zijn. Maar ik wacht al ongeveer 8 maanden op de beloofte flayer. Ondertussen kachel ik 5 dagen in de week naar een retailer met een dozijn aan pakjes.

Het bedrijf hanteerd een afschuif regeling. We trappen het probleem verder en verder naar beneden tot het niet lager kan. En ja, dat lage punt zijn de postbezorgers. Die zien de problemen en kunnen er niks mee.

quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 21:55 schreef zerebus het volgende:
Dus voortaan maar gewoon het oude adres doorkrassen, het nieuwe opschrijven en herstel aankruisen?
Ik vermoed dat je straks weer terug gaat naar het systeem waarbij er post onderhands wordt overgeven naar collega's. "Hee dit is toch in jouw wijk..."

We willen natuurlijk zo veel mogelijk post bezorgen en we weten natuurlijk best dat als we het verkloten mensen minder post sturen. Zo werken we dan weer fijn verder aan onze eigen ondergang.

quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 23:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat heb ik vaker horen beweren, dat de machinepost niet gescheiden mag worden. Maar waar staat dat dan? In het Detailontwerp Bezorgen 2019 staat dat een combibundel niet dikker mag zijn dan 10 cm, en dat als deze dikker is, dat deze dan gesplitst dient te worden. Dus als alleen al de stapel machinepost dikker is dan 10 cm, dan MOET deze juist gesplitst worden. Ik had het pas nog in de voorbereiding: een dalwijk die wel een of andere mailing van de woningbouwvereniging er tussen had zitten, en dat dus in een wijk met maar 2 knippen. Als ik de machinepost niet gesplitst had, had die bezorger bundels van 20-25 cm gehad.
En het is ook onzin. De afspraak aan het begin van de combiblunder was dat alle bundels gelijk moeten eindigen. Dat betekend dus dat je ook de machinepost hoort te scheiden op de zelfde plek als de grove post. Dat ze binnen soms een ander boek hanteren dan buiten is natuurlijk bekend.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190128762
We hebben weer een nieuwe kostenbesparing. Dat het de zoveelste verslechtering in kwaliteit gaat worden deert niet want: kostenbesparing.
kan die app die voorspelt welke post ik bij me heb ook weg? Kostenbesparing en geen wapperende mensen die beweren dat ik iets bij me "moet" hebben.

Fijn dat je reacties van bebop zo rustig weerlegt VLN. Zelfs je best doen wordt tegenwoordig al omschreven als contra-productief..

[ Bericht 19% gewijzigd door Bezorgertje op 26-11-2019 08:34:01 ]
pi_190129150
Dit is offtopic, maar niet alleen bij de post bedenken ze dus hele vreemde dingen. Als dit geen fake news is, is het wel heel erg bizar.
https://www.ad.nl/binnenl(...)jfskleding~aea67094/
pi_190129583
Whahaha, ik krijg net een eerste mijnwerkbericht over de nieuwe sticker. Geen enkele uitleg over verschillen, hoe en waarom. Wel: "als de nieuwe stickers nog niet op je depot liggen, mag je de oude blijven gebruiken." 8)7

Chaos compleet
pi_190129745
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 08:25 schreef bmp80 het volgende:
Dit is offtopic, maar niet alleen bij de post bedenken ze dus hele vreemde dingen. Als dit geen fake news is, is het wel heel erg bizar.
https://www.ad.nl/binnenl(...)jfskleding~aea67094/
Sta je wel in je hemd. Hoezo op de kleintjes letten? ;)
pi_190130404
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 09:24 schreef Ranunculus het volgende:
Whahaha, ik krijg net een eerste mijnwerkbericht over de nieuwe sticker. Geen enkele uitleg over verschillen, hoe en waarom. Wel: "als de nieuwe stickers nog niet op je depot liggen, mag je de oude blijven gebruiken." 8)7

Chaos compleet
Hier ook een nieuwsbericht. De nieuwe stickers zijn binnen, maar de oude ajb nog niet weggooien, want we hebben te weinig nieuwe stickers gekregen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_190131847
Het nieuwsbericht hier begint met "Zoals jullie weten". Nou, het is dat ik het hier heb gelezen, anders had ik van niets geweten.
pi_190131939
Ik plakte trouwens wel regelmatig stickers zonder ze in te vullen. Vooral bij enveloppen waar gewoon een correct getypt adres op stond, sticker over de codeerregel en klaar. Mocht eigenlijk niet, maar als er gewoon duidelijk een correct adres op stond.. lag er ook wel aan hoeveel fouten erin zaten. Een of 2, dan vulde ik ze wel gewoon in meestal, maar als het veel fouten waren dan vond ik het teveel tijd kosten. Bij handgeschreven adressen vulde ik ze altijd wel in omdat de machine dan waarschijnlijk moeite had met het handschrift.

Voordeel is dan nu dus wel dat je kan plakken en hoppa in de bus er mee ;) maar de kwaliteit zal alleen maar verder achteruit gaan.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 26 november 2019 @ 13:40:41 #299
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_190132742
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 10:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hier ook een nieuwsbericht. De nieuwe stickers zijn binnen, maar de oude ajb nog niet weggooien, want we hebben te weinig nieuwe stickers gekregen.
Dat bericht heb ik dan weer niet gekregen. Geen nieuwe stickers ook. :')
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_190133358
Ik flikker het soms ook weleens zonder sticker de brievenbus in als de codeerregel goed is maar in de verkeerde wijk belandt. Kostenbesparing :P
pi_190133529
Dat deed ik eigenlijk alleen als er weer een hele stapel weekbladen verkeerd zat, maar de laatste tijd zie ik dat niet vaak meer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')