https://nl.imgbb.com/quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 20:37 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb ze voor nu even weg gehaald. Als iemand kan uitleggen hoe het werkt Dan probeer ik een nieuwe te maken.
Het standaard concept is de openingspost die bij het openen van een nieuw deeltje overgenomen wordtquote:Op dinsdag 8 oktober 2019 23:29 schreef V__L_N het volgende:
Das niet helemaal wat ik bedoel. Er is denk ik ergens een standaard concept wat gebruikt wordt bij het openen van elk topic. Dan zou die aangepast moeten worden denk ik?
jaquote:Op woensdag 9 oktober 2019 00:04 schreef V__L_N het volgende:
Maar als ik die helemaal aanpas, komt het dan ook goed in het volgende topic?
Ik zag er bij mijn collega's zo nog helemaal niks tussen zittenquote:Op woensdag 9 oktober 2019 13:11 schreef V__L_N het volgende:
Inderdaad hier ook veel sandd post.
Even bij collega's in de tas gekeken. Die had voor z'n y wijk wel een paar bol.com gidsen, maar dat was zeker niet alles.
De helft van mijn wijk 24 uurs post. Andere helft echt alles.quote:Op woensdag 9 oktober 2019 14:42 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Gaat het om een paar enveloppen van Sandd van de 24-uurs post of zijn het landelijk gezien al hele bakken die gesorteerd en bezorgd moeten worden?
Dus de post die Sandd normaliter op dinsdag en vrijdag bezorgt? (72-uurs post)
vanalles en een bak of 30 met vooral reclame meuk (zat een oranje papiertje op met besteldag zaterdag, ga ervanuit afgelopen zaterdag) en zijn bij ons een paar wijken waar heel veel invalt, net of daar al geen bezorger meer is ofzo....quote:Op woensdag 9 oktober 2019 14:42 schreef Globetrottertje2 het volgende:
Gaat het om een paar enveloppen van Sandd van de 24-uurs post of zijn het landelijk gezien al hele bakken die gesorteerd en bezorgd moeten worden?
Dus de post die Sandd normaliter op dinsdag en vrijdag bezorgt? (72-uurs post)
erste zaten er vandaag al bij, maar ik ben er wel bang voor ja, voor morgen zijn bij ons de eerste bakken al gevost..... wel achteraan dus ik voorzie een doorschuif actie (achterlijk gedoe!)quote:Op donderdag 10 oktober 2019 14:04 schreef VixenFromHell het volgende:
Voor een X donderdag is het hier erg rustig. Komen al die Kampioenen zeker zaterdag, als ik 2 wijken heb ipv 1 en allebei staan ze toch al te krap
ja bij ons dezelfde vraag,,,,,, en dan door een TC die strax je tc niet meer is want we moeten ingehuisd op andere locatie worden...... ik heb dat even fijntjes onder dr neus geweven... after monday and tuesday the week says WTFquote:Op donderdag 10 oktober 2019 19:25 schreef VixenFromHell het volgende:
Wie komt er 23 december werken? Ik iig niet
Wel heel wonderlijk inderdaad. Nu eens kijken of we dat uur ook gaan terugvinden op ons rooster/loonstrook.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 17:51 schreef Ranunculus het volgende:
We krijgen een uur extra uitbetaald voor de ongemakken van deze maand. Dat is een unicum. Hoe heeft de OR Sipke zo ver gekregen?
Toen ik nog sorteerde deed ik mijn ene wijk altijd zelf en mijn andere werd door een ander team gedaan, die pikte ik halverwege de ochtend op en gooide ik bij de rest van mijn post. Dat was vaak een klerezooi, maar het was maar een klein wijkje dus ik zette het meestal zelf ff snel goed achter mijn eigen kast. Klagen deed ik maar niet want ik was al lang blij dat ze het apart hielden voor me. Tot die ene keer dat ALLE gidsen andersom gezet waren. En ik bedoel niet ondersteboven, maar het adres zat aan de achterkant. Dit was nog van voor het bundelsysteem, dus je had een stapel brieven met het adres aan de voorkant en dan de gidsen andersom ertussen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 20:22 schreef the_X het volgende:
Leuk joh zo'n sorteerder die alle kampioenen op zijn kop in de bundels zet... NOT!
Hier nog niks over de 23ste december gehoord...
Ik ga niet werken de 23e. De vorige keer was de communicatie tussen Voorbereiden en Bezorgen om te janken. Er zou doorgegeven zijn welke wijken er op maandag gelopen zouden worden en welke niet, maar ergens was er toch iets mis gegaan want mensen die kwamen werken stonden vergeefs op het depot op hun wijk te wachten, terwijl er wel wijken werden aangeleverd van mensen die niet zouden komen. Onder andere mijn wijk dus. En zo kon ik de 24e fijn uit een dubbele combibundel gaan bezorgen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 20:22 schreef the_X het volgende:
Leuk joh zo'n sorteerder die alle kampioenen op zijn kop in de bundels zet... NOT!
Hier nog niks over de 23ste december gehoord...
Zo hee, een bonus van 7 hele euro's. Kan ik eindelijk die nieuwe onderbroek kopen waar ik al maanden voor aan het sparen ben.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 17:51 schreef Ranunculus het volgende:
We krijgen een uur extra uitbetaald voor de ongemakken van deze maand. Dat is een unicum. Hoe heeft de OR Sipke zo ver gekregen?
Ik vermoed dat het verdomd lastig wordt om dat voor elkaar te krijgen. Hier was de post de hele week gewoon op tijd gelukkig.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 23:51 schreef V__L_N het volgende:
Maar is het niet zo dat je ook 5 keer een half uur wachttijd krijgt?
Dit is wel een hele vooruitgang. Nog even en de looptijden worden dynamisch....quote:Vanaf aanstaande dinsdag 15 oktober kan je in de Mijn werk-app ook de dagzwaarte en X of Y per bestelloop zien. Lees onderstaande bericht of de goed door. De uitleg is ook als bijlage toegevoegd.
Inzicht in jouw werkdag Postbezorgers hebben aangegeven dat er behoefte is aan inzicht in de te verwachten tijdsbesteding voor de week, dag of voor een bestelloop. In een nieuw systeem (OWP = Ortec Workforce planning) is het mogelijk om in de Mijnwerkapp per bestelloop de dagzwaarte te vermelden.
Je ziet als bezorger de volgende 5 mogelijkheden; heel rustig, rustig, normaal, druk en heel druk maar ook of het een x of y bestelloop is (zie voorbeeld)
Op donderdag om 18 uur zal dan gelijktijdig met het verzenden van de weekplanning de dagzwaarte per bestelloop zichtbaar zijn in je Mijn werk-app. Op de dag zelf zal tussen en 07:00 - 08:00 op basis van de laatst beschikbare planinformatie een update verzonden worden naar je Mijn werk app.
Het stelt jou als bezorger beter in staat je parttime werk beter te combineren met een andere baan en privéleven.
Als het later dan de uiterste levertijd is gekomen, dan wel lijkt me. Er staat nergens dat die algemene regel nu opeens niet meer zou gelden.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 23:51 schreef V__L_N het volgende:
Maar is het niet zo dat je ook 5 keer een half uur wachttijd krijgt?
Tja, zelfs als ze al best wel weten hoe het komt (zoals vorige week zaterdag) nemen ze alsnog contact op om te bespreken waarom je zoveel geplust hebt.quote:Op basis van OWP mogen geen meertijd-aanvragen worden afgekeurd. Er dient conform huidige werkwijze contact opgenomen te worden met de medewerker als de opgegeven reden onvoldoende duidelijkheid geeft.
Volgens mij staat die aflevertijd nu alleen maar zo laat omdat ze op die manier dat eerste half uur toch niet hoeven te betalen. Vraag me we af hoe dat zit met de persoon die de tassen moet uitladen. Die zal er toch moeten zijn als de post wel wat eerder is.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 11:52 schreef Ranunculus het volgende:
[..]
Als het later dan de uiterste levertijd is gekomen, dan wel lijkt me. Er staat nergens dat die algemene regel nu opeens niet meer zou gelden.![]()
Maar bij vrijwel iedereen die ik heb gesproken was de post toch "op tijd'. Vaak wel later dan de normale levertijd, maar omdat die meestal vér voor de uiterste tijd ligt, alsnog binnen de grens.
Hier moet die minimaal een half uur voor de uiterste aanlevertijd aanwezig zijn. Als de post dan pas op de uiterste tijd komt, red je dat zeker niet met de tijd die voor de taak staat. Heb me ook wel eens afgevraagd hoe dat dan zit, maar nooit op het moment dat ik diegene ziequote:Op zaterdag 12 oktober 2019 14:21 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Volgens mij staat die aflevertijd nu alleen maar zo laat omdat ze op die manier dat eerste half uur toch niet hoeven te betalen. Vraag me we af hoe dat zit met de persoon die de tassen moet uitladen. Die zal er toch moeten zijn als de post wel wat eerder is.
Al de hele week, er zit een klein boekje, of zo, in. Bij de meeste zat alles nog in de enveloppe.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 17:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Jullie ook lekker veel door de sorteermachine opengescheurde Nuon/Vattenfal-enveloppen?
twitter:LTeders twitterde op zaterdag 12-10-2019 om 13:09:30Beste @PostNL hoe konden jullie dit nu als 'past door de brievenbus' aanmerken?! Zowel in de app als bij de (arme) postbode die net moest aanbellen https://t.co/UpOylHY1qz reageer retweet
Really?!twitter:PostNL twitterde op zaterdag 12-10-2019 om 17:30:20@LTeders Ik heb eerlijk gezegd geen idee Linda! Dit komen we ook echt niet vaak tegen. Ik ga er van uit dat het niet nog een keer zo zal gaan. reageer retweet
Ja, de klantenservice is weer supergoed op de hoogte van alles. Ze weten daar nog steeds niet dat wij ook belpakjes bezorgen en zendingen moeten scannen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 17:42 schreef VixenFromHell het volgende:
twitter:LTeders twitterde op zaterdag 12-10-2019 om 13:09:30Beste @:PostNL hoe konden jullie dit nu als 'past door de brievenbus' aanmerken?! Zowel in de app als bij de (arme) postbode die net moest aanbellen https://t.co/UpOylHY1qz reageer retweet
Really?!twitter:PostNL twitterde op zaterdag 12-10-2019 om 17:30:20@:LTeders Ik heb eerlijk gezegd geen idee Linda! Dit komen we ook echt niet vaak tegen. Ik ga er van uit dat het niet nog een keer zo zal gaan. reageer retweet
Door die onzin verwacht ik binnenkort een belletje van de teamleider om een klacht te bespreken.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 17:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Jullie ook lekker veel door de sorteermachine opengescheurde Nuon/Vattenfal-enveloppen?
Natuurlijk, want wij zitten allemaal te azen op een tegoedbon voor een gratis cheap-ass ledlamp twv 4 euro.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 21:36 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Door die onzin verwacht ik binnenkort een belletje van de teamleider om een klacht te bespreken.
Er kwam een dame achter me aan die ervan was overtuigd dat haar envelop was opengesneden. Ik kon niet laten zien dat heel veel enveloppen er zo uitzagen omdat dat pas aan het einde van de loop gebeurde en ik geen andere voorbeelden had. Sowieso denk ik niet dat ze zich had laten overtuigen dat er geen opzet in het spel was.
Ik heb haar maar doorverwezen naar de klantenservice.
Zoals je in de app kan lezen word het rustig deze week, dus vergeet niet te minnen!!!1"quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 10:50 schreef Abdoe het volgende:
Ik zie de mailtjes van de TC al voor me: "Zoals je in de app kan lezen word het rustig deze week, dus vergeet niet te minnen!!!1"
Edit: onrealistisch want geen spelfouten. 'wordt' verbeterd naar 'word'
O RLY?quote:Op zondag 13 oktober 2019 15:28 schreef Orion_in_space het volgende:
[..]
Zoals je in de app kan lezen word het rustig deze week, dus vergeet niet te minnen!!!1"
Het is "wordt". En het is "kunt".
Kan is fout.quote:Op zondag 13 oktober 2019 15:34 schreef Globetrottertje2 het volgende:
"Kan" mag. Het is informeler. Maar "kunt" is professioneler.
Dit kun je echter helaas niet van een tc of admi verwachten. Die hebben van grammatica of spelling geen kaas gegeten.
Uitzonderingen daargelaten.
![]()
De meeste schrijven kenquote:Op zondag 13 oktober 2019 15:34 schreef Globetrottertje2 het volgende:
"Kan" mag. Het is informeler. Maar "kunt" is professioneler.
Dit kun je echter helaas niet van een tc of admi verwachten. Die hebben van grammatica of spelling geen kaas gegeten.
Uitzonderingen daargelaten.
![]()
welk scenario?quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 13:40 schreef VixenFromHell het volgende:
Erg druk...Kampioen, Linda, mailingen van oa NPL (aan bewoners van). 2x zoveel tassen als donderdag, grootste wijk kan niet meer in 1x meedat wordt wederom veel plussen
De scenario's hebben er vanmorgen wel korte tijd op gestaan, maar verdwenen na een paar uur weerquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 19:06 schreef the_X het volgende:
Vandaag nog niks op de app gezien over welk scenario er vandaag voor mijn wijken zou zijn (en of het X/Y wijken waren)
Pleisters etc.. bagger gemonteerd met een simpel plakkertje(mag niet teveel kosten)resultaat rapen op straatquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 20:02 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier idd ook nog niet te zien.
Wel mooi weer tassen vol pakjes vd kinderpostzegels. En de pakjes die in de bundels zaten, waren allemaal opende week begint iig weer goed. Word ook steeds vaker aangesproken over post die bij mensen in de app staat, maar dus niet op de mat lag. Tja...
Inderdaad, heb er ook een paar weer dicht mogen plakken...quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 20:02 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier idd ook nog niet te zien.
Wel mooi weer tassen vol pakjes vd kinderpostzegels. En de pakjes die in de bundels zaten, waren allemaal opende week begint iig weer goed. Word ook steeds vaker aangesproken over post die bij mensen in de app staat, maar dus niet op de mat lag. Tja...
Weet iemand dit.. krijg je die taak er dan ook alleen in als je een dienst hebt op deze dagen?quote:Op dinsdag 22 oktober ontvang je een persoonlijke taak ‘wil je werken op 23 december’. Wil je werken kies voor ja en geef het aantal uur op wat je zou willen werken en klik op verzenden. Wil je niet werken kies voor nee en klik op verzenden. Doe je niets of ben je met verlof/of ziek dan ontvang je op woensdag 30 oktober de taak nog een keer
Hier ook opeens scenarios. "Normaal", maar ik had toch echt 1 volle tas meer dan normaal in mijn Y-wijk. Net als al mijn colllega's hier.....quote:Op woensdag 16 oktober 2019 15:55 schreef Abdoe het volgende:
He er staan ineens scenario's bij mijn wijken, vanochtend nog niet. Toch fijn om te weten dat mijn Y-wijk het scenario 'Rustig' had, ik kon mijn rondjes nauwelijks lopen zoveel was het.
De hele week staat bij zowel mijn X- als mijn Y-wijk "Normaal", alleen vandaag dus "Rustig". Hoeveel post moet ik vrijdag dan wel niet verwachten als dit rustig is.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 16:03 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Bij de voorbereiding hadden ze ook een tijdje die scenario's. Maar dat was altijd het gemiddelde van het team. Altijd leuk als jij dan een drukke industriewijk had, en je buurman een heel rustige woonwijk.
Zie dat ik gister "heel druk" had staan bij mijn x wijk. Dan zou dat vandaag toch het geval moeten zijn bij de y-wijken.
Het handjevol keren per jaar dat PostNL iets kwijtraakt of heel erg langzaam is ga ik altijd wel degelijk zelf er voor de klant achter aan. Dat kan ook gewoon.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 16:39 schreef Tyr80 het volgende:
Harde werkers, heb een vraag voor jullie.
Een klant van onze bol.com webshop is ongelukkig. Meent dat er geen afleverpoging gedaan is en dat het pakket zonder kennisgeving bij de buren is afgeleverd. Verzoekt dat wij (namens haar?) bij jullie komen klagen.
Doen we graag natuurlijk, maar ergens heb ik zoiets van....moet ze dat niet zelf komen doen?
Zo sta ik er ook in, als de klant er blij van wordt, naja, zal het maar doen dan.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 17:12 schreef VixenFromHell het volgende:
Maar bij een klacht zoals deze, zou de ontvanger het ook kunnen doen. Als die echt graag wil dat jij als afzender dit afhandelt, dan kan dat ook. Hoeveel er mee gedaan wordt is nog maar de vraag. Kan ook via twitter etc, al twijfelen wij hier soms wel wat aan deze afdeling
Ok, dan weet ik dat het niet gek is als ik toegeef aan het verzoek van de klant.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 17:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het handjevol keren per jaar dat PostNL iets kwijtraakt of heel erg langzaam is ga ik altijd wel degelijk zelf er voor de klant achter aan. Dat kan ook gewoon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |