abonnement Unibet Coolblue
pi_189232137
Wat ik mijzelf momenteel afvraag is of mensen tegenwoordig veel minder moeiten doen om hun relatie te "redden"?

Nu is mijn ervaring dat ongeacht hoe lang de de relatie duurden, 5 maanden, 2 jaar of 6 jaar. Mijn (ex)vriendin een weekje wilde nadenken over de relatie om vervolgens met de conclusie te komen dat we niet meer bij elkaar passen. Terwijl ik dan denk, een relatie heeft zo zijn ups en downs. Daar moet je samen doorheen. Maar blijkbaar is het gewoon..Next!

En snap ook wel dat je niet tot in treurigheid bij elkaar moet blijven, maar voor mijn gevoel gaat het allemaal wel heel snel.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 20:22:57 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_189232493
Aan een dood paard ga je ook niet lopen trekken. Voor jou (en mij, en haar en wie dan ook) tien anderen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 2 oktober 2019 @ 20:25:58 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189232553
Dus omdat jouw vriendin het uitmaakte doen mensen in het algemeen minder moeite voor hun relatie?

En hoe weet je dat het vroeger anders was, of beter was? Want wordt je gelukkig als je maar bij elkaar blijft om het bij elkaar zijn?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 20:27:36 #4
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_189232587
Ja. Vind ik wel. Met de vele datingapps tegenwoordig is het ook veel makkelijker om te denken ''ach, ik kan vast wat beters vinden met een swipe''. Als ik soms lees hoe snel sommige mensen relaties verbreken (de kleinste dingetjes die vaak makkelijk op te lossen zijn met communiceren)....zo zonde! Geen enkele relatie is perfect, geen enkel persoon is perfect. Het is echter makkelijker om gewoon een relatie te verbreken en weer verder te daten....vergeleken met omgaan met ware tegenslagen binnen relaties.

Wil niet zeggen dat je altijd bij elkaar moet blijven; zat mensen die wel degelijk goed nadenken voordat ze een relatie verbreken; maar ik heb tegenwoordig wel het idee dat mensen veel sneller opgeven dan jaren terug. Geen harde cijfers, gewoon hoe ik het zie.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_189232743
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 20:25 schreef kanovinnie het volgende:
Dus omdat jouw vriendin het uitmaakte doen mensen in het algemeen minder moeite voor hun relatie?

En hoe weet je dat het vroeger anders was, of beter was? Want wordt je gelukkig als je maar bij elkaar blijft om het bij elkaar zijn?
Nee, maar als ik kijk naar bijv mijn zus en zwager. Die hebben mij verteld (nadat ik ben gedumpt) dat het voor hun ook niet altijd even makkelijk was, ook problemen hebben gehad. Die zijn met een psycholoog gaan praten. En geven aan dat ze nu gelukkig zijn. Als ik dat zo zie denk ik wel dat ze er alles aan hebben gedaan en tot nu toe werkt het. En mocht het uiteindelijk niet werken kunnen ze wel zeggen dat ze er aan hebben gewerkt maar het niet lukte.

En bij elkaar blijven om bij elkaar te blijven heeft absoluut geen nut. Eens. Maar nu zit ik met het idee dat we het wel heel snel opgeven.

[ Bericht 2% gewijzigd door dakudesu op 02-10-2019 20:41:28 ]
pi_189232771
Ik ben allergisch voor relaties
metal up your ass
pi_189232945
Ik vind bij elkaar blijven om het bij elkaar blijven nutteloos. Dus, tenzij er kinderen in het spel zijn, zie ik niet in waarom alles uit de kast zou moeten worden getrokken om een relatie te redden.

Waarom in hemelsnaam? Maar ik zal dan ook geen relatie beginnen met iemand die samen blijven als een soort hoger doel ziet.

Wat je in je OP beschrijft is mi eerder dat een persoon in de relatie al veel eerder emotioneel afstand is gaan nemen dan de ander. En op het moment dat ze met dat weekje aankwam was dat voor haar al op het punt van closure. Terwijl dat voor jou als een donderslag bij heldere hemel kwam.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2019 20:45:02 ]
  woensdag 2 oktober 2019 @ 20:48:06 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189233037
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 20:35 schreef dakudesu het volgende:

[..]

Nee, maar als ik kijk naar bijv mijn zus en zwager. Die hebben mij verteld (nadat ik ben gedumpt) dat het voor hun ook niet altijd even makkelijk was, ook problemen hebben gehad. Die zijn met een psycholoog gaan praten. En geven aan dat ze nu gelukkig zijn. Als ik dat zo zie denk ik wel dat ze er alles aan hebben gedaan en tot nu toe werkt het. En mocht het uiteindelijk niet werken kunnen ze wel zeggen dat ze er aan hebben gewerkt maar het niet lukte.

En bij elkaar blijven om bij elkaar te blijven heeft absoluut geen nut. Eens. Maar nu zit ik met het idee dat we het wel heel snel opgeven.

Ik zou het niet zo van je eigen ervaring laten afhangen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_189233206
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 20:44 schreef Chia het volgende:
Ik vind bij elkaar blijven om het bij elkaar blijven nutteloos. Dus, tenzij er kinderen in het spel zijn, zie ik niet in waarom alles uit de kast zou moeten worden getrokken om een relatie te redden.

Waarom in hemelsnaam? Maar ik zal dan ook geen relatie beginnen met iemand die samen blijven als een soort hoger doel ziet.

Wat je in je OP beschrijft is mi eerder dat een persoon in de relatie al veel eerder emotioneel afstand is gaan nemen dan de ander. En op het moment dat ze met dat weekje aankwam was dat voor haar al op het punt van closure. Terwijl dat voor jou als een donderslag bij heldere hemel kwam.
Ik vind dat bij relaties niet alleen het eigen ego telt maar ook de ander, waarbij het psychologisch gezien een enorme impact kan hebben op iemand om een relatie zomaar te verbreken. Zelfs al is een persoon emotioneel steeds minder aan je gehecht, dan nog hoef je het niet zo bot te brengen.

Wat mij betreft dus iets te simpel gesteld. (En natuurlijk hoef je dan niet ten koste van alles bij elkaar te blijven, maar dit klinkt wel heel vrijblijvend.)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2019 20:56:16 ]
pi_189233246
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 20:55 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Ik vind dat bij relaties niet alleen het eigen ego telt maar ook de ander, waarbij het psychologisch gezien een enorme impact kan hebben op iemand om een relatie zomaar te verbreken. Zelfs al is een persoon emotioneel steeds minder aan je gehecht, dan nog hoef je het niet zo bot te brengen.

Wat mij betreft dus iets te simpel gesteld.
Het is dus alleen 'zomaar' als je qua communicatie steken laat vallen.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 21:52:37 #11
545 dop
:copyright: dop
pi_189235297
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 20:55 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Ik vind dat bij relaties niet alleen het eigen ego telt maar ook de ander, waarbij het psychologisch gezien een enorme impact kan hebben op iemand om een relatie zomaar te verbreken. Zelfs al is een persoon emotioneel steeds minder aan je gehecht, dan nog hoef je het niet zo bot te brengen.

Wat mij betreft dus iets te simpel gesteld. (En natuurlijk hoef je dan niet ten koste van alles bij elkaar te blijven, maar dit klinkt wel heel vrijblijvend.)
Wat heeft het ego er mee te maken?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_189238299
We leven in een maatschappij waar alles 'disposable' is. Dat komt door de repliceerbaarheid. Ongelimiteerde digitale foto's, te downloaden/streamen films, muziek en series, toegang tot bijna elk stukje informatie, consumptie technologie... en ook online daten en profielen. De mensen daarop zijn ook inwisselbaar. Je swipet ze weg als een object. Het is een switch in attitude. Wanneer het inwisselbaar en massaal verkrijgbaar is, verliest het waarde.
pi_189243276
Ik denk dat mensen vroeger vaak ongelukkig bij elkaar bleven omdat je nou eenmaal niet uit elkaar ging en tegenwoordig er wat makkelijker een eind aan de relatie wordt gemaakt. Beetje van alle 2 dus.
pi_189243300
Welke relatie? :'(

Aantal singles ligt torenhoog.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_189243451
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 00:01 schreef Cockwhale het volgende:
We leven in een maatschappij waar alles 'disposable' is. Dat komt door de repliceerbaarheid. Ongelimiteerde digitale foto's, te downloaden/streamen films, muziek en series, toegang tot bijna elk stukje informatie, consumptie technologie... en ook online daten en profielen. De mensen daarop zijn ook inwisselbaar. Je swipet ze weg als een object. Het is een switch in attitude. Wanneer het inwisselbaar en massaal verkrijgbaar is, verliest het waarde.
Eens. Mensen (zeker twintigers) hebben ook steeds meer losse contacten waardoor intimiteit ook steeds meer inwisselbaar wordt.
pi_189243589
vrouwen zijn 100% mentaal gestoord. (no homo)
  donderdag 3 oktober 2019 @ 12:35:28 #18
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_189243869
quote:
Dang dit is inderdaad wel toepasbaar bij het merendeel vrouw tegenwoordig.
Gek dat je denkt dat alleen jou het opvalt terwijl zelfs andere vrouwen het opmerken.
Grappig wel.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_189244165
quote:
:D

Hoeveel haat krijgt zij over zich heen nu? :P
pi_189244261
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:51 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

:D

Hoeveel haat krijgt zij over zich heen nu? :P
Ach haat, waarom, de meeste vrouwen voelen zich ook in een onmogelijke hoek gedrukt tussen carriere en kinderen krijgen.... uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar voor een jong grietje van +/- 18 krijg je nogal wat verschillende tegenstrijdige verwachtingspatronen over je heen, is niet verwonderlijk dat vrouwen daarin doorslaan :P
pi_189244918
Vrouwen zijn best ontspoord ja.

Maar een heel aantal mannen verlaat ook al aardig doorgeflipt het ouderlijk nest, heb ik de indruk.

Ik vind het althans bijzonder als ik tegenwoordig iemand ken die er niet vreemde (of juist geen enkele) principes op nahoudt, een "functionerende verslaafde" is of anderszins als een blind paard zijn/haar impulsen achterna loopt dan wel bij elke scheet zijn/haar rechten staat op te eisen, liefst via twitter of whatsapp of andere social media.

Mensen vertonen dit gedrag in hun relaties ook neem ik aan, dus dat zal er ook wel lekker aan toe gaan allemaal.
What's the name of the game?
pi_189245259
Consumptiemaatschappij, ook op het gebied van relaties.
pi_189245333
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 20:06 schreef dakudesu het volgende:
Wat ik mijzelf momenteel afvraag is of mensen tegenwoordig veel minder moeiten doen om hun relatie te "redden"?

Nu is mijn ervaring dat ongeacht hoe lang de de relatie duurden, 5 maanden, 2 jaar of 6 jaar. Mijn (ex)vriendin een weekje wilde nadenken over de relatie om vervolgens met de conclusie te komen dat we niet meer bij elkaar passen. Terwijl ik dan denk, een relatie heeft zo zijn ups en downs. Daar moet je samen doorheen. Maar blijkbaar is het gewoon..Next!

En snap ook wel dat je niet tot in treurigheid bij elkaar moet blijven, maar voor mijn gevoel gaat het allemaal wel heel snel.
Een vrouw die een weekje wil nadenken gaat in die week gewoon wat piemels uitproberen en als er eentje beter bevalt wisselt ze je in. Dat weet toch iedereen?

Maar wat ik denk. Vroeger bleven mensen langer bij elkaar vanwege de omgeving, geloof, omdat ze niet beter wisten, etc....
pi_189245526
vroegah, was men ook veel meer afhankelijk van elkaar.
Doei
pi_189259178
Ik denk niet dat mensen minder moeite doen voor hun relatie.

Leuk hoor dat al die dating apps er zijn, maar uiteindelijk zoeken de meeste mensen toch naar die diepere verbondenheid, exclusiviteit en connectie.

Wat jij zegt kan misschien gelden voor hele prille relaties die feitelijk nog niet zo veel voorstellen, maar een relatie die in een ''serieuzer'' stadium wordt verbroken, daar lijkt me niet dat er aan ten grondslag ligt : ''Niet een hand vol, maar een land vol''.

Ik denk dat de reden eerder is dat ''het'' dan gewoon ontbreekt. En wat ''het'' dan precies is, is lastig in woorden te vatten. Dat is juist dat ondefinieerbare gevoel dat een relatie de ups, maar zeker ook de downs ''waard'' is, omdat je van binnen beseft dat je ook in de toekomst aan de desbetreffende persoon verbonden wiil blijven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')