abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 30 september 2019 @ 13:04:32 #26
408813 crew  trein2000
pi_189190056
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 13:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

Heerma heeft geen actief geloof en is dus ongelovig. In elk geval volgens de definitie van elke gelovige, die hem dus wel accepteren binnen het CDA.
Dat dus. En daarmee lijkt mij de kous af. Ik snap niet zo goed waar TS met dit topic heen wil.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 30 september 2019 @ 13:04:52 #27
408813 crew  trein2000
pi_189190059
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 13:03 schreef capricia het volgende:
De vraag in de OP is inmiddels wel beantwoord. Ik ben benieuwd waar TS heen wil met dit topic.
Twee zielen een gedachte _O-
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_189190073
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 13:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je mag gewoon zeggen dat je niet gelovig bent (zie Heerma). Als je actief kritisch bent op het christendom en dat wil bestrijden zit je verkeerd bij een christelijke partij. Maar dat lijkt me logisch.
Dus voor Richard Dawkins of Sam Harris die tegen alle religies zijn maar veel waarden wel delen is geen plaats bij 't cda?
pi_189190083
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 13:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Twee zielen een gedachte _O-
Wellicht heeft TS zelf inspiraties?
Definitely not CIA
pi_189190088
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 13:05 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Dus voor Richard Dawkins of Sam Harris die tegen alle religies zijn maar veel waarden wel delen is geen plaats bij 't cda?
Ze mogen het stemmen, ze mogen vast ook lid worden en vrijwilligerswerk doen. Maar meer dan dat? Nee, denk het niet.

Willen ze zelf denk ik ook niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 30 september 2019 @ 13:07:02 #31
408813 crew  trein2000
pi_189190090
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 13:05 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Dus voor Richard Dawkins of Sam Harris die tegen alle religies zijn maar veel waarden wel delen is geen plaats bij 't cda?
Dat is je nou al drie keer verteld en lijkt me op basis van gezond verstand ook logisch.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 30 september 2019 @ 13:09:35 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189190121
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 13:05 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Dus voor Richard Dawkins of Sam Harris die tegen alle religies zijn maar veel waarden wel delen is geen plaats bij 't cda?
Ik verwacht dat ze er niet voor elkaar gaan krijgen
pi_189190130
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 13:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat is je nou al drie keer verteld en lijkt me op basis van gezond verstand ook logisch.
Hoezo is dat logisch? Cda is christendemocratisch, niet christelijk.

Ik heb een etnische en religieuze gemengde achtergrond en word veelal gezien als moslim maar ben overtuigd atheïst en bepaalde elementen van geloof bestrijd ik mede doordat ik niet geassocieerd wil worden met islam maar ben wel conservatief voor hedendaagse begrippen. In USA sluit men zich dan aan bij de Republicans. Wat doet men hier?
  maandag 30 september 2019 @ 13:12:14 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189190147
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 13:10 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Hoezo is dat logisch? Cda is christendemocratisch, niet christelijk.

Ik heb een etnische en religieuze gemengde achtergrond en word veelal gezien als moslim maar ben overtuigd atheïst en bepaalde elementen van geloof bestrijd ik mede doordat ik niet geassocieerd wil worden met islam maar ben wel conservatief voor hedendaagse begrippen. In USA sluit men zich dan aan bij de Republicans. Wat doet men hier?
Wat bestrijd je precies?
pi_189190150
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 13:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Punt is dat mensen die er enorm op voorstaan dat ze atheist zijn ook vaak types zijn die een vijandige houding tov geloof hebben. Dus ja, dan heb je bij het CDA niet veel te zoeken. Maar de CDA-atheisten vinden politiek met geloof doorgaans net zo oninteressant als D66-gelovigen dat vinden.

An binnen het CDA zijn meerdere moslims die daar heel duidelijk over zijn. Maar zolang dat uitwerkt in normen en waarden die bij het CDA passen dan is dat allemaal prima.
Gelovigen bij D66? Boeddhisten?
  maandag 30 september 2019 @ 13:13:37 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189190166
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 13:12 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Gelovigen bij D66? Boeddhisten?
Nee hoor

Sigrid Kaag en Alexander Rinnooy Kan zijn niet bepaald de minste leden en komen openlijk uit voor hun geloof in god.
pi_189190185
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 13:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat bestrijd je precies?
Dwang in religie, al dan niet sociaal, wetenschapsontkenning, onderdrukking, sektarisme etc.
pi_189190192
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 13:10 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Hoezo is dat logisch? Cda is christendemocratisch, niet christelijk.

Ik heb een etnische en religieuze gemengde achtergrond en word veelal gezien als moslim maar ben overtuigd atheïst en bepaalde elementen van geloof bestrijd ik mede doordat ik niet geassocieerd wil worden met islam maar ben wel conservatief voor hedendaagse begrippen. In USA sluit men zich dan aan bij de Republicans. Wat doet men hier?
CDA, VVD, FvD. Kies maar uit. Dat kun je gewoon stemmen, lid worden, enz. Maar iemand die boeken schrijft met als inhoud dat geloof een grote belemmering is voor de vooruitgang van de mensheid (zoals Sam Harris) moet je gewoon niet verwachten als kandidaatleider bij het CDA.

Zoals die ook geen leider bij de Republikeinen zou kunnen worden, trouwens.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 30 september 2019 @ 13:18:38 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189190236
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 13:14 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Dwang in religie, al dan niet sociaal, wetenschapsontkenning, onderdrukking, sektarisme etc.
Nouja dat zijn dingen waar het CDA ook geen voorstander van is. Maar het is vooral de toonzetting die ook van belang is. De wijze waarom de door jou genoemde namen dat doen zal bij het CDA mogal wat weerstand oproepen.
pi_189190293
Een meer anti-islamitische stroming is er trouwens ook altijd geweest binnen het CDA, lang mochten moslims het CDA niet vertegenwoordigen. En bijvoorbeeld Maxime Verhagen was toch in elk geval van de zeer strenge lijn richting moskeeën. Die lijn hebben ze in de leiding losgelaten, maar is er zeker nog wel binnen de partij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189190474
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 13:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nouja dat zijn dingen waar het CDA ook geen voorstander van is. Maar het is vooral de toonzetting die ook van belang is. De wijze waarom de door jou genoemde namen dat doen zal bij het CDA mogal wat weerstand oproepen.
En bij d66? Vind 't namelijk bijzonder dat een streng gelovig christen zich daarbij aansluit. Heeft ze wel eens uitgeweid wat haar beliefs concreet zijn en of ze dus ook bepaalde dingen betwist?

Het ding is dat ik conservatief ben op bepaalde punten en op andere extreem progressief en derhalve twijfel welke partij daar 't beste bij past.
  maandag 30 september 2019 @ 13:40:03 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189190556
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 13:33 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

En bij d66? Vind 't namelijk bijzonder dat een streng gelovig christen zich daarbij aansluit. Heeft ze wel eens uitgeweid wat haar beliefs concreet zijn en of ze dus ook bepaalde dingen betwist?
Ik zeg nergens dat ze streng gelovig zijn (Kaag is geen kerkgangster volgens mij). Kaag en Rinnooy Kan geloven in god maar trekken daar hele andere politieke en sociale conclusies uit dan een Kees van der Staaij dat doet. In het verleden had je in het partijbestuur ook Bart Robbers die ook binnen kerkelijk Nederland bestuurlijke posities bekleedde

Dus de gelovigen in de partij zullen de uitgangspunten van D66 steunen. Deden ze dat niet dan zouden ze er ook niet bij gezeten hebben.

quote:
Het ding is dat ik conservatief ben op bepaalde punten en op andere extreem progressief en derhalve twijfel welke partij daar 't beste bij past.
Dat weten we pas wanneer we jouw politieke uitgangspunten weten
pi_189190578
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 13:33 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

En bij d66? Vind 't namelijk bijzonder dat een streng gelovig christen zich daarbij aansluit. Heeft ze wel eens uitgeweid wat haar beliefs concreet zijn en of ze dus ook bepaalde dingen betwist?

Het ding is dat ik conservatief ben op bepaalde punten en op andere extreem progressief en derhalve twijfel welke partij daar 't beste bij past.
https://www.digibron.nl/s(...)en-en-toch-lid-van-d

Een christen die een belangrijke functie had binnen D66. Er was dus zelfs een hele werkgroep van christenen binnen D66.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189190634
En inderdaad, Kaag is een bekend voorbeeld. Zie Adieu God van vorig jaar.

https://eva.eo.nl/artikel(...)ve-heer-ik-aanvaard/

https://www.lazarus.nl/2018/10/minister-sigrid-kaag-adieu-god/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 30 september 2019 @ 13:51:50 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189190736
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 13:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

https://www.digibron.nl/s(...)en-en-toch-lid-van-d

Een christen die een belangrijke functie had binnen D66. Er was dus zelfs een hele werkgroep van christenen binnen D66.
Das een interessant stukje partijgeschiedenis dat ik zelf nog niet kende. Daar zat dus zelfs Euthanasie-pionier Elida Wessel-Tuinstra bij :D

Er bestaat tegenwoordig nog steeds zo'n werkgroep maar geen idee hoeveel leven daar momenteel in zit.
pi_189190887
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 13:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat ze streng gelovig zijn (Kaag is geen kerkgangster volgens mij). Kaag en Rinnooy Kan geloven in god maar trekken daar hele andere politieke en sociale conclusies uit dan een Kees van der Staaij dat doet. In het verleden had je in het partijbestuur ook Bart Robbers die ook binnen kerkelijk Nederland bestuurlijke posities bekleedde

Dus de gelovigen in de partij zullen de uitgangspunten van D66 steunen. Deden ze dat niet dan zouden ze er ook niet bij gezeten hebben.
[..]

Dat weten we pas wanneer we jouw politieke uitgangspunten weten
Religie: de Bijbel is één van de beste en meest intrigerende verhalen ooit geschreven maar hoort wel thuis op de sectie science fiction. Desalniettemin moeten we het kind niet weggooien met het badkamer want bepaalde waarden zijn mooie onderdelen van onze cultuur geworden. Islam bevat eveneens mooie passages maar het geheel hoort niet thuis hier door de manier waarop het gepraktiseerd word en de bijvangst.

Onderwijs: leenstelsel beste besluit hieromtrent in tijden. Bier drinken is geen faciliteit die door overheid verleent dient te worden.

Economie: laten we niet doen alsof iedereen hard werkt, er zit veel uitschot tussen en die zijn niet zielig, help de zwakkeren riant maar versterk de controle.

Transgender: is een psychologisch issue dat niet genormaliseerd dient te worden omdat dat niet in 't belang van de desbetreffende personen is maar laat domrechts commentaar achterwege.

Allochtonen: er is een probleem met Marokkanen, laat politieke correctheid te oplossing niet in de weg staan want dat komt de goede appels ten goede.

EU: EU is na de VOC één van de beste nederlandse projecten maar Oost-Europese landen die louter de lusten willen moeten hardhandig aangepakt worden.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 30 september 2019 @ 14:00:51 #47
408813 crew  trein2000
pi_189190931
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 13:58 schreef ThePrinceTWP het volgende:

[..]

Religie: de Bijbel is één van de beste en meest intrigerende verhalen ooit geschreven maar hoort wel thuis op de sectie science fiction. Desalniettemin moeten we het kind niet weggooien met het badkamer want bepaalde waarden zijn mooie onderdelen van onze cultuur geworden. Islam bevat eveneens mooie passages maar het geheel hoort niet thuis hier door de manier waarop het gepraktiseerd word en de bijvangst.

Onderwijs: leenstelsel beste besluit hieromtrent in tijden. Bier drinken is geen faciliteit die door overheid verleent dient te worden.

Economie: laten we niet doen alsof iedereen hard werkt, er zit veel uitschot tussen en die zijn niet zielig, help de zwakkeren riant maar versterk de controle.

Transgender: is een psychologisch issue dat niet genormaliseerd dient te worden omdat dat niet in 't belang van de desbetreffende personen is maar laat domrechts commentaar achterwege.

Allochtonen: er is een probleem met Marokkanen, laat politieke correctheid te oplossing niet in de weg staan want dat komt de goede appels ten goede.

EU: EU is na de VOC één van de beste nederlandse projecten maar Oost-Europese landen die louter de lusten willen moeten hardhandig aangepakt worden.
Klinkt FvD achtig
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 30 september 2019 @ 14:02:45 #48
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189190972
Als fervent vleeseter heb je ook niet zoveel te zoeken bij de PvdD. Als extreemlinkse identiteitsmongool hoef je niet aan te kloppen bij FVD. Ik zie het probleem niet zo. Christelijke partijen zijn christelijk.
pi_189191011
Mensen die dit vinden zul je zowel binnen VVD, CDA, FvD als D66 vinden, van die vier sta je het verst af van FvD denk ik (die geloven niet in de goede appels...).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189191070
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 14:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Klinkt FvD achtig
Hoezo? Ageer juist tegen domrechtse dus heb niets met figuren als Naninga, Duk, Umar. Vind Baudet wel mooi, Hiddema een enge die goede punten heeft. FvD is sowieso geen optie vanwege de persoonlijke belangen die populistische partijen typeren en de weerstand die bedrijven er tegen hebben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')