Ik niet. Staat te weinig op het veld met transferwaarde en vanuit de jeugd komt er weinig door. De basis van de club is niet goedquote:Op zondag 29 september 2019 19:38 schreef Tomatenboer het volgende: [..] Mwah, natuurlijk zijn er momenteel dingen belachelijk slecht (zoals geen algemeen en technisch directeur) maar ik vind de verhalen die ik van sommigen hier las ook zwaar overtrokken.
whahaha alle downers hier een feest vieren nadat je van een waardeloos Twente wint, nu zie je daadwerkelijk wat het niveau is. Gaat Feyenoord degraderen??quote:Op zondag 29 september 2019 19:54 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Donderdag na een 0-3 tegen Porto komt iedereen ons hier weer uitlachen: "JULLIE DACHTEN DAT HET LEK BOVEN WAS HAHAHAAHHAAHAHAHAHA".
Ja, dan zijn we weer te vinden in het Feyenoord parodie topic.quote:Op zondag 29 september 2019 19:54 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Donderdag na een 0-3 tegen Porto komt iedereen ons hier weer uitlachen: "JULLIE DACHTEN DAT HET LEK BOVEN WAS HAHAHAAHHAAHAHAHAHA".
ach als die kneuzen daar plezier in hebben.quote:Op zondag 29 september 2019 19:54 schreef Scrummie2.0 het volgende:
De situatie is toch amper anders dan voor 16.45 vandaag. Het is nog steeds enorm broos. Het enige verschil met die overwinning nu, is dat Jaap er volgende week niet uit gegooid wordt als er van Porto verloren wordt.quote:Op zondag 29 september 2019 19:54 schreef Scrummie2.0 het volgende:
sowieso is het totaal debiel om je trainer eruit te gooien na een nederlaag tegen een team als fc Porto.quote:Op zondag 29 september 2019 20:00 schreef onlogisch het volgende:
[..]
De situatie is toch amper anders dan voor 16.45 vandaag. Het is nog steeds enorm broos. Het enige verschil met die overwinning nu, is dat Jaap er volgende week niet uit gegooid wordt als er van Porto verloren wordt.
Klopt.quote:Op zondag 29 september 2019 20:00 schreef onlogisch het volgende:
[..]
De situatie is toch amper anders dan voor 16.45 vandaag. Het is nog steeds enorm broos. Het enige verschil met die overwinning nu, is dat Jaap er volgende week niet uit gegooid wordt als er van Porto verloren wordt.
Ben met je eens dat er uit de jeugd onvoldoende goeds doorstroomt.quote:Op zondag 29 september 2019 19:54 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik niet. Staat te weinig op het veld met transferwaarde en vanuit de jeugd komt er weinig door. De basis van de club is niet goed
Dat zou Jaap toch al niet hoor.quote:Op zondag 29 september 2019 20:00 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Nou geloof ik niet dat ze Jaap er gelijk uit hadden gegooid als er vandaag was verloren en je donderdag tegen een zeperd tegen Porto aanloopt, maar de eerste stemmen zullen dan wel weer opdoemen om de trainer er dan uit te gooien.quote:Op zondag 29 september 2019 20:01 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
sowieso is het totaal debiel om je trainer eruit te gooien na een nederlaag tegen een team als fc Porto.
Tapia is een vreemde jongen.quote:Renato Tapia spreekt zich uit over zijn toekomst. De middenvelder, die tegen FC Twente op de bank begon, heeft een aflopend contract en staat ervoor open om langer in Rotterdam te blijven.
"Ik zou het mooi vinden om hier te blijven. Maar dat ligt niet alleen aan mij. Ik wacht en ik focus me alleen op wat ik kan doen op het veld. Als het komt ben ik heel blij, als het niet komt, dan heb ik alles gedaan om te laten zien dat ik hier wil zijn," vertelt Tapia in gesprek met RTV Rijnmond.
Die geluiden zijn er al.quote:Op zondag 29 september 2019 20:10 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Nou geloof ik niet dat ze Jaap er gelijk uit hadden gegooid als er vandaag was verloren en je donderdag tegen een zeperd tegen Porto aanloopt, maar de eerste stemmen zullen dan wel weer opdoemen om de trainer er dan uit te gooien.
Het was dan ook wel bijzonder dat Gio toen mocht blijven zitten.quote:Op zondag 29 september 2019 20:55 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Gio er niet uitgooien na 7 potten achtereenvolgens verliezen en Stam wel na 2 potjes.
Nee hoor. Echt niet.
Gio is een man van de club, Stam is voornamelijk PSV'er en Ajacied.quote:Op zondag 29 september 2019 20:55 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Gio er niet uitgooien na 7 potten achtereenvolgens verliezen en Stam wel na 2 potjes.
Nee hoor. Echt niet.
Stom van me. Had na Glasgow al ontslagen moeten worden. My bad.quote:Op zondag 29 september 2019 21:00 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Gio is een man van de club, Stam is voornamelijk PSV'er en Ajacied.
Tegen VVV moet je gewoon winnen natuurlijk, maar er is toch werkelijk niemand die verwacht dat je punten gaat pakken tegen Young Boys en Ajax? Elk punt tegen die laatste twee is bonus.quote:Op zondag 29 september 2019 21:05 schreef PIETR het volgende:
Er komt zometeen wel een lastige uitreeks aan met achtereenvolgens: Young Boys, Ajax en VVV. Ben benieuwd of Stam dat blok overleefd, want 0 punten is niet onrealistisch.
Young Boys zou wel kunnen, die gaan op het moment niet zo lekker. Ajax verwacht ik weinig tegen zolang onze verdediging niet goed staat. Ik moet wel zeggen dat Ajax de laatste weken door de barre tegenstand soms op de automatische piloot lijkt te spelen. Dat kun je misschien afstraffen, defensief zijn ze niet heel sterk.quote:Op zondag 29 september 2019 21:38 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Tegen VVV moet je gewoon winnen natuurlijk, maar er is toch werkelijk niemand die verwacht dat je punten gaat pakken tegen Young Boys en Ajax? Elk punt tegen die laatste twee is bonus.
Ajax speelt in de eredivisie niet met 100% motivatie. Dat zal tegen ons wel anders zijnquote:Op zondag 29 september 2019 21:43 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Young Boys zou wel kunnen, die gaan op het moment niet zo lekker. Ajax verwacht ik weinig tegen zolang onze verdediging niet goed staat. Ik moet wel zeggen dat Ajax de laatste weken door de barre tegenstand soms op de automatische piloot lijkt te spelen. Dat kun je misschien afstraffen, defensief zijn ze niet heel sterk.
Bij Ajax-Feyenoord is een nederlaag al sinds jaar en dag verzekerd en dat zal ook dit jaar niet anders zijn.quote:Op zondag 29 september 2019 21:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ajax speelt in de eredivisie niet met 100% motivatie. Dat zal tegen ons wel anders zijn
@GGMM vreest hier ook voor.quote:Op zondag 29 september 2019 21:05 schreef PIETR het volgende:
Er komt zometeen wel een lastige uitreeks aan met achtereenvolgens: Young Boys, Ajax en VVV. Ben benieuwd of Stam dat blok overleefd, want 0 punten is niet onrealistisch.
Grote kans dat die er vol opklappen nog een beetje vanwege die 6-2quote:Op zondag 29 september 2019 21:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ajax speelt in de eredivisie niet met 100% motivatie. Dat zal tegen ons wel anders zijn
Gewoon snel 5 rode kaarten pakken zodat de wedstrijd gestaakt wordt en we disciplinair met 3-0 verliezen. Als zij echt revanche willen gaan nemen voor die 6-2 dan kon dat weleens een hele vervelende dag gaan worden ..quote:Op zondag 29 september 2019 22:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Grote kans dat die er vol opklappen nog een beetje vanwege die 6-2
Die revanche is al genomen door Feyenoord uit de beker te gooien vorig seizoen.quote:Op zondag 29 september 2019 23:32 schreef PIETR het volgende:
[..]
Gewoon snel 5 rode kaarten pakken zodat de wedstrijd gestaakt wordt en we disciplinair met 3-0 verliezen. Als zij echt revanche willen gaan nemen voor die 6-2 dan kon dat weleens een hele vervelende dag gaan worden ..
Geloof er niks van. Zal bij bepaalde gasten nog wel dwars zitten dat hun ego zo gekrenkt werd.quote:Op zondag 29 september 2019 23:40 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Die revanche is al genomen door Feyenoord uit de beker te gooien vorig seizoen.
Dat zal dan eerder tot uiting komen in de wedstrijd in De Kuip dat ze niet weer zo in het mes willen lopen.quote:Op zondag 29 september 2019 23:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Geloof er niks van. Zal bij bepaalde gasten nog wel dwars zitten dat hun ego zo gekrenkt werd.
Van Persie was toch een cruciale factor in die wedstrijden, terwijl Ajax momenteel vooral moeite heeft met slimme buitenspelers als Van Bergen of een tactiek die vooral op fysiek voetbal is gebaseerd.quote:Op zondag 29 september 2019 23:43 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat zal dan eerder tot uiting komen in de wedstrijd in De Kuip dat ze niet weer zo in het mes willen lopen.
Dit is sindsdien is de eerste Klassieker voor eigen publiek, ik verwacht wel wat vuurwerk.quote:Op zondag 29 september 2019 23:43 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat zal dan eerder tot uiting komen in de wedstrijd in De Kuip dat ze niet weer zo in het mes willen lopen.
Die wedstrijd in De Kuip is nu toch nog te ver weg om iets zinnigs over te zeggen.quote:Op zondag 29 september 2019 23:51 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Van Persie was toch een cruciale factor in die wedstrijden, terwijl Ajax momenteel vooral moeite heeft met slimme buitenspelers als Van Bergen of een tactiek die vooral op fysiek voetbal is gebaseerd.
Muah denk dat het wel meevalt, zoveel Ajaxsupporters zijn ook niet meer bezig met die nederlaag. En zie het echt geen 7-0 worden, eerder gewoon 3-0/3-1 zoiets.quote:Op zondag 29 september 2019 23:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit is sindsdien is de eerste Klassieker voor eigen publiek, ik verwacht wel wat vuurwerk.
Helemaal nu Feyenoord zo kwetsbaar is gebleken zullen zowel supporters als spelers bloed ruiken. 7-0.
quote:Op zondag 29 september 2019 23:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit is sindsdien is de eerste Klassieker voor eigen publiek, ik verwacht wel wat vuurwerk.
Helemaal nu Feyenoord zo kwetsbaar is gebleken zullen zowel supporters als spelers bloed ruiken. 7-0.
Net alsof Ajaxfans Feyenoord nog serieus nemen inderdaad.quote:Op maandag 30 september 2019 01:02 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Die wedstrijd in De Kuip is nu toch nog te ver weg om iets zinnigs over te zeggen.
[..]
Muah denk dat het wel meevalt, zoveel Ajaxsupporters zijn ook niet meer bezig met die nederlaag. En zie het echt geen 7-0 worden, eerder gewoon 3-0/3-1 zoiets.
Lach ff ouwe reus, maak een grapje n.a.v. het columnpje van Valentijn. Volgens hem zijn we namelijk weer terug op het niveau van de 10-0quote:
Medicatie weer vergeten?quote:Op maandag 30 september 2019 08:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Lach ff ouwe reus, maak een grapje n.a.v. het columnpje van Valentijn. Volgens hem zijn we namelijk weer terug op het niveau van de 10-0
Die Driessen moeten we niet te serieus nemen.quote:Op maandag 30 september 2019 08:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Lach ff ouwe reus, maak een grapje n.a.v. het columnpje van Valentijn. Volgens hem zijn we namelijk weer terug op het niveau van de 10-0
Dus?quote:Op maandag 30 september 2019 08:46 schreef Idisrom het volgende:
Wanneer worden de jaarcijfers van Feyenoord bekend gemaakt? Van PSV en AZ zijn ze al bekend.
je wil graag de bevestiging dat het gewoon k is?quote:Op maandag 30 september 2019 08:58 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd. Omdat De Telegraaf er dit weekend ook al iets over suggereerde.
Volgens de Telegraaf viel het wel mee.quote:Op maandag 30 september 2019 08:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
je wil graag de bevestiging dat het gewoon k is?
Ik vermoed wel dat al die miljoenen die jaarlijks in het nieuwbouwplan gestopt worden, dat daarmee ook het budget voor de selectie 50% hoger had gekundquote:Op maandag 30 september 2019 08:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
je wil graag de bevestiging dat het gewoon k is?
hoeveel is dat?quote:Op maandag 30 september 2019 09:07 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik vermoed wel dat al die miljoenen die jaarlijks in het nieuwbouwplan gestopt worden, dat daarmee ook het budget voor de selectie 50% hoger had gekund
quote:Lot De Kuip in handen 2/3 lid meerderheid
Het afsplitsen van de ruim 52% van de aandelen van de Kuip – van de Sportclub Feyenoord naar de Kromme Zandweg BV met de twee directeuren Ultee en Bak, respectievelijk secretaris en penningmeester van de Sportclub – kan reglementair alleen lukken als woensdagavond tijdens de komende beslissende Buitengewoon Algemene Ledenvergadering bij stemming tweederde van de aanwezige leden van de amateurtak op Varkenoord vóór is.
Bij de eerste BALV waren slechts 67 van de 335 seniorleden aanwezig en van de 219 jeugdleden niet één. Daardoor ontbrak het quorum om tot stemming over te gaan. Dat quorum is bij deze tweede vergadering niet nodig. Wel tweederde meerderheid.
De verwachting is dat er woensdag meer leden op de vergadering aanwezig zullen zijn, omdat er nu wel besluiten vallen. De pers is niet welkom. Wel juristen van Nauta Dutilh en cijferdeskundigen van KPMG.
Het is onduidelijk of ook het bod van de Vrienden van de Kuip ter discussie zal brengen. Tijdens de eerste vergadering werd deze – voor het bestuur van de Sportclub Feyenoord onwenselijke inmengingsaanbieding - ter kennisgeving aangenomen en doorgestuurd naar de Toetsingscommissie, die daarover – naar men aanneemt – zal rapporteren. Check hierover bij het bestuur van de Sportclub Feyenoord is niet mogelijk. Secretaris mr. Cees Ultee wil alleen met zijn leden communiceren.
De Stichting Vrienden van de Kuip wil de aandelen van de Kuip overnemen voor een bedrag van 15 miljoen euro, waarvan vier miljoen euro per direct ten bate van de Sportclub Feyenoord. In het bod zijn de zitplaatsrechten van de aandeelhouders in het stadion gegarandeerd.
Een van de investeerders is supporter Boudewijn Poelmann, oprichter en directievoorzitter van de Holding Nationale Goede Doelen. Hij was commissaris van de BVO Feyenoord toen de ‘bouwers’ Van Well en Kerkum aan het bewind waren, maar stapte op na een conflict met de laatste.
In het Kromme Zandweg BV-voorstel van het bestuur van de Sportclub krijgt de amateurtak van Feyenoord 40 jaar lang 275.000 euro en is ook het zitplaatsrecht verweven. Het interne bod op de Kuip is daarmee vier miljoen lager en wordt vanaf 1 juni 2023 uitbetaald. Of het bod van het bestuur van de Sportclub gegarandeerd is, is onbekend. De tegenstanders zeggen van niet. De juistheid is niet na te gaan. Het bestuur van de Sportclub Feyenoord geeft geen commentaar.
Over het algemeen worden ledenvergaderingen – ook bij de Sportclub Feyenoord – slechts bezocht door commissieleden en oud-bestuursleden. In de eerste BALV was de toetsingscommissie op de hand van het bestuur. Kritische vragen kwamen alleen van de clubroutiniers Cas Driessen en Maarten Speelman en verder van clublid Mark Lievisse Adriaanse, die journalist is bij de NRC.
Onduidelijkheid en achterdeurtjespolitiek waren de voornaamste verwijten en de retorische vraag was waarom al nu een besluit moest vallen over de route van de aandelen, terwijl er nog geen definitief besluit over de nieuwbouw van het stadion is gevallen.
Inmiddels hebben de leden die zich niet kunnen vinden in de afsplitsing van de aandelen – eerst naar BV Kromme Zandweg, daarna naar de Stichting Kromme Zandweg en met de wetenschap dat uiteindelijk de aandelen terecht moeten komen bij de N.V. Stadion – besloten om woensdagavond voor de vergadering te flyeren en te waarschuwen voor ‘’een onomkeerbare foute beslissing.’’ Dat signaal werd vandaag ook afgegeven door Aad van der Laan, oud-voorzitter van de Sportclub Feyenoord, in het radioprogramma van Rijnmond.
De N.V. Stadion heeft de waarde van de Kuip als onderpand gegeven aan de Amerikaanse investeringsbank Goldman Sachs, die de salarissen van de ontwikkelaars van nieuwbouw voorfinancierde.
In het jaarverslag 2017/2018 staat dat de advieskosten zijn toegenomen met EUR 2,3 miljoen, door het aandeel van Feyenoord in de ontwikkelingskosten nieuw stadion.quote:
nu maak je Feyenoord wat te belangrijk in mijn ogen, psv is onze enige echte concurrent. Feyenoord al jaren niet meer eigenlijk.quote:Op zondag 29 september 2019 23:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Qua ranglijst ja, qua emotie niet.quote:Op maandag 30 september 2019 10:31 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
nu maak je Feyenoord wat te belangrijk in mijn ogen, psv is onze enige echte concurrent. Feyenoord al jaren niet meer eigenlijk.
misschien in de kuip zelf, maar in de arena is er niet zoveel rivaliteit meer denk ik hoor.quote:
Hardop gelachen.quote:Op maandag 30 september 2019 10:53 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
misschien in de kuip zelf, maar in de arena is er niet zoveel rivaliteit meer denk ik hoor.
Maar las jullie er blij van worden als wij schuimbekkend over Feyenoord praten, dan wil je best in die waan laten hoor.
die kNeuzen zijn natuurlijk om je voor te schamen, dus je hebt wellicht een punt. Maar de "normale" supporter ziet in feyenoord momenteel echt geen concurrent meer. Maar dat lijkt mij juist een voordeel voor jullie, kan je in alle rust weer gaan bouwen. ik hoop oprecht dat het weer een traditionele top 3 club wordt.quote:Op maandag 30 september 2019 11:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Hardop gelachen.
De fans van FC Neuzenvreugd kunnen zich al niet beheersen als er twee jeugdelftallen tegenover elkaar staan.
Kan zomaar dat dit dus al jaren tussen de 2-5mln kost. Kortom, we hadden al lang warme kroketten kunnen hebben.quote:Op maandag 30 september 2019 10:21 schreef Idisrom het volgende:
[..]
In het jaarverslag 2017/2018 staat dat de advieskosten zijn toegenomen met EUR 2,3 miljoen, door het aandeel van Feyenoord in de ontwikkelingskosten nieuw stadion.
Helaas meldt men niet hoeveel de totale advieskosten zijn.
Wel staat er dat in dat jaar de lonen en salariskosten zijn gedaald van EUR 36,5 miljoen naar EUR 34,7 miljoen, terwijl de advieskosten en de overige bedrijfskosten stegen van EUR 16,7 miljoen naar EUR 20,0 miljoen.
Mwa, die wedstrijd in Amsterdam (en dat zeg ik als neutrale supporter) echt al jaren geen klassieker meer. In Amsterdam gaat iedereen daar uit van winst, en het komt ook altijd uit.quote:
Stand vorig jaar was toch al dat we door de jaren al iets van 23 miljoen hadden besteed aan alle stadionplannen?quote:Op maandag 30 september 2019 11:15 schreef H.FR het volgende:
[..]
Kan zomaar dat dit dus al jaren tussen de 2-5mln kost. Kortom, we hadden al lang warme kroketten kunnen hebben.
Was 25 jaar geleden niet anders.quote:Op maandag 30 september 2019 11:19 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Mwa, die wedstrijd in Amsterdam (en dat zeg ik als neutrale supporter) echt al jaren geen klassieker meer. In Amsterdam gaat iedereen daar uit van winst, en het komt ook altijd uit.
dat had toch wel een leuk spitsje kunnen zijn..quote:Op maandag 30 september 2019 11:21 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Stand vorig jaar was toch al dat we door de jaren al iets van 23 miljoen hadden besteed aan alle stadionplannen?
Dat ook ja, maar historische resultaten gaan op een gegeven moment ook echt wel een rol spelen hoor. De laatste serieuze Ajax-Feyenoord was die in het kampioensjaar. (Toen Feyenoord alsnog totaal werd weggespeeld, maar "slechts" met 2-1 verloor.)quote:Op maandag 30 september 2019 11:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Was 25 jaar geleden niet anders.
Het is meer het feit dat er geen supporters meer mee mogen waardoor de Klassieker niet meer is wat het is.
Voor die neuzen ook, al hangen ze hier graag een act op dat eigenlijk alleen in de CL spelen nog enigszins relevant is.quote:Op maandag 30 september 2019 11:36 schreef fetX het volgende:
Reken maar dat het voor de spelers in ieder geval altijd speciaal is om tegen Feyenoord te spelen, dus die zullen er vol voor gaan.
is toch niet zo gek, die willen een transfer maken naar de top. en de top kijkt niet naar Ajax-Groningenquote:Op maandag 30 september 2019 11:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Voor die neuzen ook, al hangen ze hier graag een act op dat eigenlijk alleen in de CL spelen nog enigszins relevant is.
O, dus je zit hier als neutrale supporter altijd Feyenoord af te zeiken. Verklaart veel.quote:Op maandag 30 september 2019 11:19 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
(en dat zeg ik als neutrale supporter)
Tuurlijk. Beetje tofdoenerij. Kennen ze niet anders.quote:Op maandag 30 september 2019 11:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Voor die neuzen ook, al hangen ze hier graag een act op dat eigenlijk alleen in de CL spelen nog enigszins relevant is.
quote:Kameleon Larsson kleurt weer eens fel: ‘Heb het liever elke week zo’
Daniël Dwarswaard 30-09-19, 08:46
Door Daniël Dwarswaard
En dan staat Sam Larsson een uur na het laatste fluitsignaal toch ineens met de wedstrijdbal te stuiteren in de mixed zone, de plek waar spelers en verslaggevers elkaar ontmoeten. Even daarvoor op het veld had de Zweed nog tevergeefs geprobeerd het aandenken te bemachtigen. Want officieel was het geen hattrick van Larsson, de 3-1 gaat als eigen doelpunt van Peet Bijen de boeken in. Het maakt Larsson allemaal geen zier uit, die bal gaat gewoon mee. Voor naast die andere bal die hij kreeg na zijn eerste hattrick.
Sam Larsson is op zijn manier een apart fenomeen. Te vaak een onzichtbare speler waar het publiek zich oneindig aan kan storen. Maar soms ook die speler waarvan je denkt: wat kan die jongen eigenlijk lekker voetballen. Tegen Twente toonde hij die tweede variant van zichzelf, compleet met schijnbewegingen die worden uitgevoerd als het lichaam vol vertrouwen zit. Op een voor Feyenoord perfect moment na drie slechte wedstrijden op rij. Timing ook omdat er vrienden van Larsson over waren gekomen uit Zweden. Begin er alleen niet over dat het als extra motivatie gold.
Vervelend
Hoe kan het toch? De ene keer zo goed, de andere keer onzichtbaar. Het verhaal dat al aan hem kleeft sinds hij ruim twee jaar geleden van Heerenveen naar Feyenoord kwam. ,,Als het minder goed gaat, is het makkelijk om over mij te zeggen dat het ‘shit’ is. Dat ik vaker moet spelen als nu is duidelijk. Dat heb ik in me. Hoe de media en de fans daar over praten maakt mij niet uit. Het is vooral voor mezelf vervelend dat het er niet altijd uitkomt.’’
Toch even over die eerste uitspraak: voelt hij zich meer ‘gezocht’ dan anderen? ,,Nee dat niet. Maar zo gaat dat met spelers die risico’s nemen. Dat is niet alleen hier, maar het gebeurt vaak met voetbalsupporters. ,,Als je de beslissende pass wilt geven en het gaat fout, ben je aan de beurt. Natuurlijk is dat niet leuk. Ik heb het liever elke week zoals nu.’’
Sam Larsson in gesprek met Danny Makkelie.
Sam Larsson in gesprek met Danny Makkelie. © BSR Agency
Praten met Larsson is intrigerend. Er hangt iets mysterieus om hem heen. Dan weer maakt hij een grapje, dan weer laat hij een stilte vallen en dan weer komt hij scherp uit de hoek. Waarom hij de tv-interviews gisteren in het Nederlands deed? Terwijl hij vaak op Engels overschakelt. Met een lachje: ,,Dan kan iedereen stoppen met zeuren: ‘hij woont al vijf jaar in Nederland, maar spreekt nog geen Nederlands’. Heel het land verstaat Engels toch? Ik geef in het Engels nu eenmaal betere antwoorden.’’
Alternatief
De 5-1 zege kwam precies op het juiste moment voor Feyenoord. Net toen het cynisme en het pessimisme rond de club weer ongenadig de kop op stak na drie barslechte wedstrijden op rij. Larsson was dus belangrijk, maar ook Leroy Fer en Luis Sinisterra verdienen het genoemd te worden. Die laatste ontpopt zich tot het beste alternatief in de spits bij afwezigheid van de uiterst blessuregevoelige Nicolai Jørgensen. Trainer Jaap Stam probeerde het al met Berghuis en Luciano Narsingh, maar Sinisterra viel gisteren op door zijn balvastheid en dreiging.
Bij het eerste doelpunt van Steven Berghuis juichte de ploeg opzichtig massaal. Oók om een signaal af te geven, zo leek het. Larsson: ,,We vierden het eerste doelpunt met elkaar. We zijn verenigd en dat willen we ook uitstralen. Laat dit het begin zijn van meer goede wedstrijden.’’
Dat geldt voor Larsson zelf uiteraard ook: ,,Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te weten dat het makkelijker uitblinken is als individu als het team loopt.’’
Als je een beetje rondkijkt in het Ajax-topic en PSV-topic zie je daar ook genoeg kritiek. Onder andere op die schandalige rode kaart bij Ajax-Groningen.quote:Op maandag 30 september 2019 12:25 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
O, dus je zit hier als neutrale supporter altijd Feyenoord af te zeiken. Verklaart veel.
Daar schuilt ook het gevaar in voor het verdere verloop van dat megalomane project. Straks wordt er gezegd : Luister we hebben er al X miljoen inzitten. We've hit the point of no return!!1!!!quote:Op maandag 30 september 2019 11:21 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Stand vorig jaar was toch al dat we door de jaren al iets van 23 miljoen hadden besteed aan alle stadionplannen?
Sunk cost fallacy altijd lachen.quote:Op maandag 30 september 2019 12:50 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Daar schuilt ook het gevaar in voor het verdere verloop van dat megalomane project. Straks wordt er gezegd : Luister we hebben er al X miljoen inzitten. We've hit the point of no return!!1!!!
Erg benieuwd naar de ledenvergadering van aankomende week
Het Kanaaltunneleffect.quote:Op maandag 30 september 2019 12:50 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Daar schuilt ook het gevaar in voor het verdere verloop van dat megalomane project. Straks wordt er gezegd : Luister we hebben er al X miljoen inzitten. We've hit the point of no return!!1!!!
Erg benieuwd naar de ledenvergadering van aankomende week
Had de kanaaltunnel niet gebouwd moeten worden?quote:Op maandag 30 september 2019 13:18 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het Kanaaltunneleffect.
"We hebben nu al zoveel uitgegeven, dat we maar beter door kunnen graven i.p.v. te stoppen".
als Brexit doorgaat waarschijnlijk nietquote:Op maandag 30 september 2019 13:22 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Had de kanaaltunnel niet gebouwd moeten worden?
We eindigden vorig seizoen nog derde, wtf zegquote:Op maandag 30 september 2019 11:03 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
die kNeuzen zijn natuurlijk om je voor te schamen, dus je hebt wellicht een punt. Maar de "normale" supporter ziet in feyenoord momenteel echt geen concurrent meer. Maar dat lijkt mij juist een voordeel voor jullie, kan je in alle rust weer gaan bouwen. ik hoop oprecht dat het weer een traditionele top 3 club wordt.
deze gedachtegang is wat feyenoord kapot gaat maken, maar ik begrijp dat dit niet het juiste topic is om zoiets te roepen.quote:Op maandag 30 september 2019 13:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
We eindigden vorig seizoen nog derde, wtf zeg.
Sommigen doen hier alsof we al jaren weer in de situatie zitten van tussen 2006 en 2011.
Waarschijnlijk bedoelt hij samen met PSV en Ajax strijden om de titel. Maar goed, zelfs dat is twee jaar terug. Traditionele top 3 club blijven we sowieso wel.quote:Op maandag 30 september 2019 13:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
We eindigden vorig seizoen nog derde, wtf zeg.
Sommigen doen hier alsof we al jaren weer in de situatie zitten van tussen 2006 en 2011.
Dat is de vraag als AZ straks jaren boven je gaat eindigen.quote:Op maandag 30 september 2019 13:42 schreef fetX het volgende:
[..]
Waarschijnlijk bedoelt hij samen met PSV en Ajax strijden om de titel. Maar goed, zelfs dat is twee jaar terug. Traditionele top 3 club blijven we sowieso wel.
Dat is een hele grote als inderdaad. Zie dat niet zo snel gebeuren. Bij AZ zal het niet zo voortvarend blijven gaan als dat het nu gaat en bij Feyenoord niet zo slecht als het nu gaat. Zowel bestuurlijk als sportief.quote:Op maandag 30 september 2019 13:46 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Dat is de vraag als AZ straks jaren boven je gaat eindigen.
Misschien kan je die glazenbol van je op je hoofd laten stuiteren, tot 1 van beide kapot gaat.quote:Op maandag 30 september 2019 13:46 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Dat is de vraag als AZ straks jaren boven je gaat eindigen.
ik zie het juist dat het bij AZ jaren net niet is (dus kan zomaar de andere kant gaan opvallen), en bij Feyenoord toch al jaren een puinhoop?quote:Op maandag 30 september 2019 13:48 schreef fetX het volgende:
[..]
Dat is een hele grote als inderdaad. Zie dat niet zo snel gebeuren. Bij AZ zal het niet zo voortvarend blijven gaan als dat het nu gaat en bij Feyenoord niet zo slecht als het nu gaat. Zowel bestuurlijk als sportief.
Ik denk dat het punt ook een beetje is dat we niet te snel moeten denken dat het wel prima is zo. Er moet echt wel iets grondig anders in de organisatie en het lange termijn beleid. Als wij zo goed gerund zouden zijn als AZ zouden we minstens op het niveau van PSV zittenquote:Op maandag 30 september 2019 13:48 schreef fetX het volgende:
[..]
Dat is een hele grote als inderdaad. Zie dat niet zo snel gebeuren. Bij AZ zal het niet zo voortvarend blijven gaan als dat het nu gaat en bij Feyenoord niet zo slecht als het nu gaat. Zowel bestuurlijk als sportief.
daar waren jullie toch al op alle fronten voorbij?quote:Op maandag 30 september 2019 13:54 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik denk dat het punt ook een beetje is dat we niet te snel moeten denken dat het wel prima is zo. Er moet echt wel iets grondig anders in de organisatie en het lange termijn beleid. Als wij zo goed gerund zouden zijn als AZ zouden we minstens op het niveau van PSV zitten
Bij Feyenoord kan het vooral beter inderdaad en bij AZ vraag ik me dat wel af. Daar gaat het bestuurlijk al voortvarend en ook qua prestaties doen ze het gewoon naar hun mogelijkheden.quote:Op maandag 30 september 2019 13:51 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
ik zie het juist dat het bij AZ jaren net niet is (dus kan zomaar de andere kant gaan opvallen), en bij Feyenoord toch al jaren een puinhoop?
Ik denk ook niet dat er iemand is die dat denkt. Zeker dit seizoen niet. Er zal bestuurlijk veel moeten veranderen. Maar goed, dat kan ook nog gewoon he.quote:Op maandag 30 september 2019 13:54 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik denk dat het punt ook een beetje is dat we niet te snel moeten denken dat het wel prima is zo. Er moet echt wel iets grondig anders in de organisatie en het lange termijn beleid. Als wij zo goed gerund zouden zijn als AZ zouden we minstens op het niveau van PSV zitten
Dat moet je niet aan ons vragen, maar aan VI. De Feyenoordsupporters met die uitspraak om de oren slaan is nogal zielig.quote:Op maandag 30 september 2019 13:57 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
daar waren jullie toch al op alle fronten voorbij?
Ja leuk, dat hebben wij zelf nooit gezegdquote:Op maandag 30 september 2019 13:57 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Voorbij insinueert dat je achterliep. Dat is niet het geval. Feyenoord zit in de categorie slapende reus die gewoon consequent wel top 3 speelt.quote:Op maandag 30 september 2019 13:57 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
wat ik vooral bij AZ zie is rust en realisme. die zeggen niet dat ze voor het kampioenschap gaan elk jaar, om maar een voorbeeld te noemen. Zijn veel meer bezig met spelers opleiden en de club naar een hoger niveau brengen. Al wat ik bij feyenoord zie is, hoog van de toren blazen dat het dit jaar hun jaar is, om vervolgens met de kerst al te moeten gaan bikkelen om plek 3 überhaupt binnen te halen. Om vervolgens een nieuw seizoen op dezelfde manier te beginnen.quote:Op maandag 30 september 2019 13:57 schreef fetX het volgende:
[..]
Bij Feyenoord kan het vooral beter inderdaad en bij AZ vraag ik me dat wel af. Daar gaat het bestuurlijk al voortvarend en ook qua prestaties doen ze het gewoon naar hun mogelijkheden.
[..]
Ik denk ook niet dat er iemand is die dat denkt. Zeker dit seizoen niet. Er zal bestuurlijk veel moeten veranderen. Maar goed, dat kan ook nog gewoon he.
Wie dat zou denken terwijl we overal interim mannetjes hebben zitten is dan ook vrij dom.quote:Op maandag 30 september 2019 13:54 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik denk dat het punt ook een beetje is dat we niet te snel moeten denken dat het wel prima is zo.
quote:Op maandag 30 september 2019 13:58 schreef fetX het volgende:
[..]
Dat moet je niet aan ons vragen, maar aan VI. De Feyenoordsupporters met die uitspraak om de oren slaan is nogal zielig.
was een grapje zeg, sorry.quote:Op maandag 30 september 2019 13:58 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ja leuk, dat hebben wij zelf nooit gezegd
Huh?! Waar kijk jij dan?quote:Op maandag 30 september 2019 13:59 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
Al wat ik bij feyenoord zie is, hoog van de toren blazen dat het dit jaar hun jaar is
Eensquote:Op maandag 30 september 2019 13:59 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
wat ik vooral bij AZ zie is rust en realisme. die zeggen niet dat ze voor het kampioenschap gaan elk jaar, om maar een voorbeeld te noemen. Zijn veel meer bezig met spelers opleiden en de club naar een hoger niveau brengen.
Dit zie ik eerlijk gezegd niet zo. Van tevoren was voor iedereen wel al duidelijk dat er niet meer in zou zitten dan plek 3 hoor.quote:Al wat ik bij feyenoord zie is, hoog van de toren blazen dat het dit jaar hun jaar is, om vervolgens met de kerst al te moeten gaan bikkelen om plek 3 überhaupt binnen te halen. Om vervolgens een nieuw seizoen op dezelfde manier te beginnen.
Dit. Vooral dit.quote:Op maandag 30 september 2019 13:59 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Wie dat zou denken terwijl we overal interim mannetjes hebben zitten is dan ook vrij dom.
Het is echt afwachten op de AD, vervolgens een TD en hun plannetjes en visie met de club. Tot die tijd kan je echt niets anders dan afwachten.
Bij AZ is rust en realisme ook gepast. Bij Feyenoord heerst er juist een verkeerde cultuur, waardoor woorden en daden uiteen lopen en je dus al jaren in een spagaat zit. (Verbeek, Rutte, Koeman hekelden allemaal gebrek aan topsportmentaliteit.)quote:Op maandag 30 september 2019 13:59 schreef mokkiemok het volgende:
[..]
wat ik vooral bij AZ zie is rust en realisme. die zeggen niet dat ze voor het kampioenschap gaan elk jaar, om maar een voorbeeld te noemen. Zijn veel meer bezig met spelers opleiden en de club naar een hoger niveau brengen. Al wat ik bij feyenoord zie is, hoog van de toren blazen dat het dit jaar hun jaar is, om vervolgens met de kerst al te moeten gaan bikkelen om plek 3 überhaupt binnen te halen. Om vervolgens een nieuw seizoen op dezelfde manier te beginnen.
Zat hem toch ook vooral in accommodatie en kleine dingen? Ik denk dat ze met het nieuwe Varkenoord en het trainingscomplex daarin al grote stappen hebben gemaakt.quote:Op maandag 30 september 2019 14:01 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Bij AZ is rust en realisme ook gepast. Bij Feyenoord heerst er juist een verkeerde cultuur, waardoor woorden en daden uiteen lopen en je dus al jaren in een spagaat zit. (Verbeek, Rutte, Koeman hekelden allemaal gebrek aan topsportmentaliteit.)
voorafgaande aan het seizoen waren 4 tt's op rij Kampioen 19/20. en dat is zomaar een greep.quote:Op maandag 30 september 2019 14:01 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Bij AZ is rust en realisme ook gepast. Bij Feyenoord heerst er juist een verkeerde cultuur, waardoor woorden en daden uiteen lopen en je dus al jaren in een spagaat zit. (Verbeek, Rutte, Koeman hekelden allemaal gebrek aan topsportmentaliteit.)
Er is ook echt niemand die Feyenoord kampioenschappen toedicht hoor dit jaar.
Ja, bij Koeman zat het vooral in de accommodatie geloof ik. Bij Rutten, omdat Chery toen niet werd gehaald.quote:Op maandag 30 september 2019 14:02 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Zat hem toch ook vooral in accommodatie en kleine dingen? Ik denk dat ze met het nieuwe Varkenoord en het trainingscomplex daarin al grote stappen hebben gemaakt.
je zit nog steeds met dat jong Feyenoord probleem maar daar gingen ze toch ook wat aan doen?quote:Op maandag 30 september 2019 14:02 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Zat hem toch ook vooral in accommodatie en kleine dingen? Ik denk dat ze met het nieuwe Varkenoord en het trainingscomplex daarin al grote stappen hebben gemaakt.
Dat is inderdaad echt topsport onwaardig.quote:Op maandag 30 september 2019 14:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
je zit nog steeds met dat jong Feyenoord probleem maar daar gingen ze toch ook wat aan doen?
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat op bestuurlijk vlak ook het een en ander schort.quote:Op maandag 30 september 2019 14:02 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Klopt. Ik weet niet hoe dat op dit moment is, ik had verwacht dat we toen Van Geel weg was de dag erop de aankondiging kregen dat we zouden instromen, desnoods in de 2e divisie. Volgens mij waren er ook genoeg aanbiedingen qua licenties van andere clubs, maar daarna heb ik er niets meer over gelezen.quote:Op maandag 30 september 2019 14:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
je zit nog steeds met dat jong Feyenoord probleem maar daar gingen ze toch ook wat aan doen?
het grappige is dan dat ze de falende commercieel directeur dan tijdelijk AD makenquote:Op maandag 30 september 2019 14:07 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat op bestuurlijk vlak ook het een en ander schort.Ik noem een niet meedoen aan de KKD. De marketing/merchandising die echt jaren om te janken was.
Alsof de klucht nog niet groot genoeg was.quote:Op maandag 30 september 2019 14:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
het grappige is dan dat ze de falende commercieel directeur dan tijdelijk AD maken
als je ziet hoeveel clubs er in de kkd financiële problemen hebben denk ik niet dat ze zonder die jong elftallen kunnen tenzij ze die hele competitie opheffen.quote:Op maandag 30 september 2019 14:08 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Klopt. Ik weet niet hoe dat op dit moment is, ik had verwacht dat we toen Van Geel weg was de dag erop de aankondiging kregen dat we zouden instromen, desnoods in de 2e divisie. Volgens mij waren er ook genoeg aanbiedingen qua licenties van andere clubs, maar daarna heb ik er niets meer over gelezen.
Dat zou echt de allereerste stap moeten zijn zodra er weer een normale directie zit. Al begrijp ik de twijfel ook wel weer, omdat het volgens mij nog onzeker is of de jong elftallen wel in de KKD blijven (dacht ik).
dat begrijp ik maar nu geeft je hem nog een excuus erbij ook om niet te hoeven presteren op commercieel gebied en daar loopt Feyenoord gewoon ver mee achterquote:Op maandag 30 september 2019 14:10 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Alsof de klucht nog niet groot genoeg was.
Zal wel een stroman zijn die zijn handtekening moet zetten.
JanGod.twitter:RijnmondSport twitterde op maandag 30-09-2019 om 09:01:31📺 | Onze line-up vandaag in FC Rijnmond: @BartNolles blikt met Jan Everse, @ArmanAvsaroglu en @sinclairbischop terug op het voetbalweekend. https://t.co/gCpMyhxlTw reageer retweet
quote:Op maandag 30 september 2019 13:48 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Misschien kan je die glazenbol van je op je hoofd laten stuiteren, tot 1 van beide kapot gaat.
Nee, dat is het sowieso niet. Wat een domme post.quote:Op maandag 30 september 2019 14:07 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat op bestuurlijk vlak ook het een en ander schort.Ik noem een niet meedoen aan de KKD. De marketing/merchandising die echt jaren om te janken was.
Ah het debiele neefje van Klaasweetalles verschijnt weer ten tonele om aandacht te vragen.quote:Op maandag 30 september 2019 15:02 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nee, dat is het sowieso niet. Wat een domme post.
Was maar een grapje hoor, stel je niet zo aanquote:Op maandag 30 september 2019 15:34 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ah het debiele neefje van Klaasweetalles verschijnt weer ten tonele om aandacht te vragen.
Neem aan dat Porto deze blunderverdediging wel kapot kan spelen.quote:Op maandag 30 september 2019 19:17 schreef Pleun2011 het volgende:
Wat gaat er donderdag gebeuren
A historische pot zoals Sevilla thuis
B kansloze afgang
C zwaarbevochten gelijkspel
D anders
Heb een beetje hetzelfde. Wedstrijd als Fenerbahce thuis kan ook nog..kleine doch vrij kansloze nederlaag.quote:Op maandag 30 september 2019 19:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Neem aan dat Porto deze blunderverdediging wel kapot kan spelen.
Zelfs tegen Twente zag het er bij vlagen redelijk problematisch uit.
Rationeel ben ik bang voor B, hoop stiekem op A.
Mag ik een hulplijn bellen?quote:Op maandag 30 september 2019 19:17 schreef Pleun2011 het volgende:
B kansloze afgang
D anders
Ik denk persoonlijk C, misschien een kleine nederlaag of overwinning. Ik verwacht eigenlijk dat Porto niet al te sterk blijkt te zijn, maar dat Feyenoord er ook niet makkelijk doorheen komt.quote:Op maandag 30 september 2019 19:17 schreef Pleun2011 het volgende:
B kansloze afgang
D anders
Volgens mij wel.quote:Op maandag 30 september 2019 20:04 schreef Caland het volgende:
Was dat ook tegen Sporting, met die nitraat richting de keeper?
Portugese clubjes meestal geen genot
Mitterand wilde wel graag de tunnel, maar de kostenoverschrijding was zeer fors, een paar keer de oorspronkelijke begroting. Maar Tatcher was nooit accoord gegaan met de bouw, als zij vooraf had geweten dat de budget zoveel zou worden overschreden.quote:Op maandag 30 september 2019 13:22 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Had de kanaaltunnel niet gebouwd moeten worden?
Eindelijk altijd hetzelfde liedje tegen die Portugezen. Ik heb nog trauma van de laatste keer tegen Porto in de jaren 90. Wat een kutwedstrijden waren dat,l De Wolf ging met een elleboog gestrekt, de scheids miste heel het incident. Bosz kreeg vervolgens voor iets onbenulligs wel rood..quote:Op maandag 30 september 2019 20:08 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Volgens mij wel.
Wat een kut wedstrijd was dat zeg. Rollende Portugezen, walgelijk.
Kan ik me ook nog wel herinneren ja. Vooral dat ze echt een verschrikkelijk irritante spits hadden, hoe heette die ook alweer?quote:Op maandag 30 september 2019 20:08 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Volgens mij wel.
Wat een kut wedstrijd was dat zeg. Rollende Portugezen, walgelijk.
Bquote:Op maandag 30 september 2019 19:17 schreef Pleun2011 het volgende:
B kansloze afgang
D anders
Liedson?quote:Op maandag 30 september 2019 22:20 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Kan ik me ook nog wel herinneren ja. Vooral dat ze echt een verschrikkelijk irritante spits hadden, hoe heette die ook alweer?
Denk je het echt? Ik verwacht geen overwinning donderdag, maar een flinke afgang/afstraffing lijkt mij toch onwaarschijnlijk hoor. Ik volg Porto niet op de voet maar als je naar hun resultaten kijkt boeken ze tot nu vooral klinische kleine overwinningen, zonder veel weg te geven. Zoiets lijkt mij veel waarschijnlijker. Als Feyenoord een goede dag heeft (en Porto een mindere) behoren een gelijkspel of een kleine overwinning ook tot de mogelijkheden.quote:
Ik ook wel, toch weer eens een Europese avond tegen een grote club! Toch gek, aan de ene kant weet je dat het lek totaal niet boven is omdat je wint van een zwak Twente, aan de andere kant tank je toch wat vertrouwen na zo’n prettige zondag. Dat is hard nodig geweest.quote:Op maandag 30 september 2019 22:47 schreef Scrummie2.0 het volgende:
En toch heb ik wel zin in donderdag
Je kan ook heel kansloos zijn bij een 0-2 nederlaag. Porto is zo'n beetje het beste team in de EL he, een gelijkspel zou al heel wat zijn.quote:Op maandag 30 september 2019 23:18 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Denk je het echt? Ik verwacht geen overwinning donderdag, maar een flinke afgang/afstraffing lijkt mij toch onwaarschijnlijk hoor. Ik volg Porto niet op de voet maar als je naar hun resultaten kijkt boeken ze tot nu vooral klinische kleine overwinningen, zonder veel weg te geven. Zoiets lijkt mij veel waarschijnlijker. Als Feyenoord een goede dag heeft (en Porto een mindere) behoren een gelijkspel of een kleine overwinning ook tot de mogelijkheden.
Ik weet alleen niet of ik het dan een afgang zou noemen. Als Porto donderdag veel sterker blijkt te zijn en ons met 0-2 kansloos laat, kan ik dat best wel slikken.quote:Op maandag 30 september 2019 23:26 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Je kan ook heel kansloos zijn bij een 0-2 nederlaag. Porto is zo'n beetje het beste team in de EL he, een gelijkspel zou al heel wat zijn.
Flinke coma is dat danquote:Op maandag 30 september 2019 13:58 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Voorbij insinueert dat je achterliep. Dat is niet het geval. Feyenoord zit in de categorie slapende reus die gewoon consequent wel top 3 speelt.
Ik moet nog zien of we donderdag de redelijk goede wedstrijd een vervolg kunnen geven. De consistentie bij ons elftal is vooralsnog heel erg ver te zoeken en volgens mij heeft Porto wel een stuk meer kwaliteit dan wij. Reken daar gegarandeerd 1 blunder van onze kant bij en het kan weleens 0-3 of 1-4 worden.quote:Op maandag 30 september 2019 23:18 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Denk je het echt? Ik verwacht geen overwinning donderdag, maar een flinke afgang/afstraffing lijkt mij toch onwaarschijnlijk hoor. Ik volg Porto niet op de voet maar als je naar hun resultaten kijkt boeken ze tot nu vooral klinische kleine overwinningen, zonder veel weg te geven. Zoiets lijkt mij veel waarschijnlijker. Als Feyenoord een goede dag heeft (en Porto een mindere) behoren een gelijkspel of een kleine overwinning ook tot de mogelijkheden.
Sowieso, een avondje Europees in de kuip is altijd tof.quote:Op maandag 30 september 2019 22:47 schreef Scrummie2.0 het volgende:
En toch heb ik wel zin in donderdag
En uiteraard een doelpunt van de Portugezen in de laatste minuut.quote:Op maandag 30 september 2019 22:10 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Eindelijk altijd hetzelfde liedje tegen die Portugezen. Ik heb nog trauma van de laatste keer tegen Porto in de jaren 90. Wat een kutwedstrijden waren dat,l De Wolf ging met een elleboog gestrekt, de scheids miste heel het incident. Bosz kreeg vervolgens voor iets onbenulligs wel rood..
famous last wordsquote:Op maandag 30 september 2019 19:51 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk C, misschien een kleine nederlaag of overwinning. Ik verwacht eigenlijk dat Porto niet al te sterk blijkt te zijn, maar dat Feyenoord er ook niet makkelijk doorheen komt.
Een historische pot zoals tegen Sevilla zal het sowieso niet worden, in het beste geval eentje zoals tegen ManU of tegen Luik, gewoon een heel leuke belangrijke zege maar niets meer. Een echte afgang wordt het denk ik ook niet. Hooguit een kansloze 0-2 of iets dergelijks.
Even samenvatten. Je verwacht dus C (een zwaarbevochten gelijkspel), maar misschien toch ook een kleine nederlaag of overwinning (klinkt beide meer als D). Maar dan weer geen afgang, maar hooguit een kansloze 0-2 (riekt weer naar B)?quote:Op maandag 30 september 2019 19:51 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk C, misschien een kleine nederlaag of overwinning. Ik verwacht eigenlijk dat Porto niet al te sterk blijkt te zijn, maar dat Feyenoord er ook niet makkelijk doorheen komt.
Een historische pot zoals tegen Sevilla zal het sowieso niet worden, in het beste geval eentje zoals tegen ManU of tegen Luik, gewoon een heel leuke belangrijke zege maar niets meer. Een echte afgang wordt het denk ik ook niet. Hooguit een kansloze 0-2 of iets dergelijks.
Eigenlijk kan je het samenvatten in twee woordenquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 11:13 schreef Rocket Ride het volgende:
[..]
Even samenvatten. Je verwacht dus C (een zwaarbevochten gelijkspel), maar misschien toch ook een kleine nederlaag of overwinning (klinkt beide meer als D). Maar dan weer geen afgang, maar hooguit een kansloze 0-2 (riekt weer naar B)?
Hmm, je zou best eens gelijk kunnen krijgen. Weet alleen nog niet bij welke van de 5 opties.
Dat zijn er maar vier he!quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 11:13 schreef Rocket Ride het volgende:
[..]
Even samenvatten. Je verwacht dus C (een zwaarbevochten gelijkspel), maar misschien toch ook een kleine nederlaag of overwinning (klinkt beide meer als D). Maar dan weer geen afgang, maar hooguit een kansloze 0-2 (riekt weer naar B)?
Hmm, je zou best eens gelijk kunnen krijgen. Weet alleen nog niet bij welke van de 5 opties.
Europees. Ik ga voor C, maar sluit A niet uit.. Sowieso geen B.quote:Op maandag 30 september 2019 19:17 schreef Pleun2011 het volgende:
B kansloze afgang
D anders
Ja, kleine overwinning, zwaarbevochten gelijkspel, kleine nederlaag, kansloze 0-2.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 13:46 schreef Rocket Ride het volgende:
[..]
Je raakte A ook nog lafjes aan, met je opmerking over Standard en Manchester.
quote:Op maandag 30 september 2019 19:51 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Die gegarandeerde blunder is anders toch een vorm van consistentiequote:Op dinsdag 1 oktober 2019 08:42 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik moet nog zien of we donderdag de redelijk goede wedstrijd een vervolg kunnen geven. De consistentie bij ons elftal is vooralsnog heel erg ver te zoeken en volgens mij heeft Porto wel een stuk meer kwaliteit dan wij. Reken daar gegarandeerd 1 blunder van onze kant bij en het kan weleens 0-3 of 1-4 worden.
Daar heb je een puntquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 16:55 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Die gegarandeerde blunder is anders toch een vorm van consistentie
Dat geldt voor ongeveer alle ledenvergaderingen van voetbalclubs.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 15:55 schreef onlogisch het volgende:
Blijkbaar zijn er dus genoeg leden van de amateurtak die niet eens op de hoogte zijn en/of de moeite willen nemen om woensdag naar misschien wel de belangrijkste vergadering uit haar geschiedenis te gaan.
[ afbeelding ]
Ik vind avondjes Europees in ieder Nederlands stadion wel mooi. Maar tegen een afgang aanlopen is bij de klassieke grote 3 wel veel pijnlijker om te zien dan bij de rest.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:25 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Sowieso, een avondje Europees in de kuip is altijd tof.
Ongetwijfeld.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:07 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
Weet iemand of als je 3 kaarten koopt voor vak Z en 1 kind, zodat het een gezinsbundel is maar dan zonder kind komt je er doorheen komt?
Betere plekken ookquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:25 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
[..]
Goedkoper dan regulier kaartje lol
Zo goed zullen ze inderdaad niet opletten. Je moet toch achter elkaar naar binnen, dan valt het nooit zo op.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:07 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
Weet iemand of als je 3 kaarten koopt voor vak Z en 1 kind, zodat het een gezinsbundel is maar dan zonder kind komt je er doorheen komt?
Heb het anders opgelost, ze checken geen ID in de drukte dus ga gewoon in de drukte blenderen met een jongere kaart.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:15 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Zo goed zullen ze inderdaad niet opletten. Je moet toch achter elkaar naar binnen, dan valt het nooit zo op.
Worst case wijs je Kelly aan op de bank/tribune en zeg je dat hij bij jullie hoort.
Dat doen ze uberhaupt nooit, ken iemand van in de 50 die al jaren binnenkomt op een kinderseizoenskaart.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:22 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
[..]
Heb het anders opgelost, ze checken geen ID in de drukte dus ga gewoon in de drukte blenderen met een jongere kaart.
Ja precies, of die mensen in dat loket, die scannen toch hersenloos honderd kaarten. Zolang die groen geeft mag je doorquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat doen ze uberhaupt nooit, ken iemand van in de 50 die al jaren binnenkomt op een kinderseizoenskaart.
Alsof die stewards worden betaald om na te denken
En het zijn e-tickets toch? Gebruik je die jongerenkaart enkel om binnen te komen en druk je die andere kaart een paar keer extra af voor de controles erna.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:23 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
[..]
Ja precies, of die mensen in dat loket, die scannen toch hersenloos honderd kaarten. Zolang die groen geeft mag je door
Ja, E-tickets. Maar tegen AZ kon ik doorlopen zonder kaarten. Denk als ik iets vroeger op het vak kan gaan zitten er niks aan de hand is.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:25 schreef Caland het volgende:
[..]
En het zijn e-tickets toch? Gebruik je die jongerenkaart enkel om binnen te komen en druk je die andere kaart een paar keer extra af voor de controles erna.
twitter:FCFSeleccionCol twitterde op dinsdag 01-10-2019 om 21:50:13Convocatoria Selección Colombia Masculina de Mayores para juegos amistosos vs. Chile y Argelia.🔗 Conoce todos los detalles 👉🏼 https://t.co/UQJxYg4iIg🇨🇴⚽ #ElEquipoDeLaGente #VamosColombia https://t.co/RAm4dXVPxt reageer retweet
Ik las het ook net, zeker mooi! Een leuke beloning voor zijn sterke comeback dit seizoen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 23:04 schreef Oldground het volgende:
Goed nieuws. Sinisterra is voor het eerst opgenomen in de selectie van Colombia.twitter:FCFSeleccionCol twitterde op dinsdag 01-10-2019 om 21:50:13Convocatoria Selección Colombia Masculina de Mayores para juegos amistosos vs. Chile y Argelia.🔗 Conoce todos los detalles 👉🏼 https://t.co/UQJxYg4iIg🇨🇴⚽ #ElEquipoDeLaGente #VamosColombia https://t.co/RAm4dXVPxt reageer retweet
Tijd voor de Tapia discussie 2.0quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 23:04 schreef Oldground het volgende:
Goed nieuws. Sinisterra is voor het eerst opgenomen in de selectie van Colombia.twitter:FCFSeleccionCol twitterde op dinsdag 01-10-2019 om 21:50:13Convocatoria Selección Colombia Masculina de Mayores para juegos amistosos vs. Chile y Argelia.🔗 Conoce todos los detalles 👉🏼 https://t.co/UQJxYg4iIg🇨🇴⚽ #ElEquipoDeLaGente #VamosColombia https://t.co/RAm4dXVPxt reageer retweet
Stond vroeger altijd op S, kon je ook net droog staan. Prima te doen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 19:57 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
[..]
X/Y vind ik persoonlijker wel fijner, maar Z is opzich ook prima.
Ik moet eerlijk zijn: ik zat bij Sinisterra vooralsnog compleet fout. Maar goed, ik ben blij om die fout toe te gevenquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 23:36 schreef Oldground het volgende:
Vooral leuk omdat hij door velen hier al afgeschreven was en veelvuldig als miskoop bestempeld.
We moeten niet doen alsof Sinisterra het nieuwe wonderkind is. Hij heeft een jaar lang kunnen wennen en is dit seizoen wel één van de betere van Feyenoord. Maar we moeten ook niet doen alsof dat zo'n wereldprestatie is.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 01:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zijn: ik zat bij Sinisterra vooralsnog compleet fout. Maar goed, ik ben blij om die fout toe te geven
Oké mister positivo.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 08:33 schreef onlogisch het volgende:
[..]
We moeten niet doen alsof Sinisterra het nieuwe wonderkind is. Hij heeft een jaar lang kunnen wennen en is dit seizoen wel één van de betere van Feyenoord. Maar we moeten ook niet doen alsof dat zo'n wereldprestatie is.
Aha. De negativiteitskaart wordt weer gespeeld.quote:
Vind het ook nooit erg om toe te geven dat ik het verkeerd zag maar de uitkomst positief is. M.b.t. Sinistierra heeft hij ons allemaal verrast.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 01:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zijn: ik zat bij Sinisterra vooralsnog compleet fout. Maar goed, ik ben blij om die fout toe te geven
Het is anders erg knap om je in een team wat niet draait wél staande te houden. Sinisterra doet het erg goed dit jaar. Hopelijk houdt hij dit vol.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 08:33 schreef onlogisch het volgende:
[..]
We moeten niet doen alsof Sinisterra het nieuwe wonderkind is. Hij heeft een jaar lang kunnen wennen en is dit seizoen wel één van de betere van Feyenoord. Maar we moeten ook niet doen alsof dat zo'n wereldprestatie is.
Kan niet wachten tot al dit gezeik voorbij is.quote:Stichting Vrienden van de Kuip gaat zondag voorafgaand aan Feyenoord-FC Twente aandacht vragen voor haar bod op het aandelenpakket van Sportclub Feyenoord. De groep dient komende woensdag, tijdens een bijzondere algemene ledenvergadering, een cumulatief bod van 15 miljoen euro in op de aandelen van Stadion Feijenoord B.V.
"We willen de leden persoonlijk oproepen om een verstandig besluit te nemen", laat Kees Lau, secretaris van de stichting, aan Rijnmond weten. Er zullen voor de Kuip flyers worden uitgedeeld.
Lees ook: Nieuw bod Vrienden van de Kuip op aandelen Stadion Feijenoord
De stichting wil met een eenmalige betaling van 4 miljoen euro en jaarlijkse betaling van 11 miljoen euro - 275.000 euro in veertig jaarlijkse termijnen - de aandelen overnemen.
Naast Stichting Vrienden van de Kuip is er met De Kromme Zandweg B.V. nog een partij die aast op de aandelen van Sportclub Feyenoord. Cees Ultee, bestuurslid van De Kromme Zandweg B.V., is tevens secretaris van Sportclub Feyenoord. Ultee zou volgens Stichting Vrienden van de Kuip een mondeling bod van in totaal 11 miljoen euro hebben gedaan.
Bijzondere algemene ledenvergadering
Op maandag 16 september werd tijdens de ledenvergadering van Sportclub Feyenoord niet gestemd over het aandelenpakket. Voor een stemming was namelijk 2/3e van het aantal leden van Sportclub Feyenoord nodig. Met 68 aanwezige leden werd dat quorum niet gehaald.
Lees ook: Aandelen Stadion Feijenoord nog bij Sportclub Feyenoord
Er wordt op woensdag 2 oktober opnieuw gestemd over de afsplitsing van het aandelenpakket van Sportclub Feyenoord. Dat zal gebeuren op een bijzondere algemene ledenvergadering. In deze vergadering is de eis van het minimaal aantal aanwezige leden, 2/3e van het totaal aantal leden, niet meer van kracht.
ook leuk voor Feyenoord, hij stijgt toch in waardequote:Op dinsdag 1 oktober 2019 23:14 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik las het ook net, zeker mooi! Een leuke beloning voor zijn sterke comeback dit seizoen.
En dan worden ze op een later moment wel weer overgeheveld.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 10:08 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Kan niet wachten tot al dit gezeik voorbij is.
Waarom nou gelijk weer zo extreem? Met je wonderkind. Is dat de norm voor jou om spelers te beoordelen? Alsof er niks zit tussen een waardeloze speler die zelfs bij 019 geen potten kon breken en een nuttige eerste elftalspeler.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 08:33 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Eens. Dacht vorig jaar nog dat we met een mindere versie van Bilal te maken hadden maar opeens gaat hij mogelijk zelfs international worden. Leuk voor die jongen en leuk voor onsquote:Op woensdag 2 oktober 2019 11:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom nou gelijk weer zo extreem? Met je wonderkind. Is dat de norm voor jou om spelers te beoordelen? Alsof er niks zit tussen een waardeloze speler die zelfs bij 019 geen potten kon breken en een nuttige eerste elftalspeler.
Zijn progressie ten opzichte van vorig seizoen is gewoon heel erg goed, sta er echt van te kijken.
Goede post Elanquote:Op woensdag 2 oktober 2019 11:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom nou gelijk weer zo extreem? Met je wonderkind. Is dat de norm voor jou om spelers te beoordelen? Alsof er niks zit tussen een waardeloze speler die zelfs bij 019 geen potten kon breken en een nuttige eerste elftalspeler.
Zijn progressie ten opzichte van vorig seizoen is gewoon heel erg goed, sta er echt van te kijken.
Ditquote:Op woensdag 2 oktober 2019 12:02 schreef aTypisch het volgende:
Sini is ook pas 20 hé. Weet niet, op die leeftijd naar de andere kant van de wereld reizen en daar dan op de toppen van je kunnen moeten presteren... De meeste kunnen dat helemaal niet, sommige na een gewenningsperiode en een enkeling staat er meteen.
ik heb echt genoten toen hij dat jubileumdoelpunt maakte in Oranjequote:Op woensdag 2 oktober 2019 12:10 schreef Slobeend het volgende:
Ruben Schaken was z'n eerste jaar ook heel matig, de rest is geschiedenis @:caland
Voor eeuwig in de boekenquote:Op woensdag 2 oktober 2019 12:11 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ik heb echt genoten toen hij dat jubileumdoelpunt maakte in Oranje
Iedereen zat daar op te azen en hij maakte hem
#bless
echt een kutspeler en belachelijk dat ie bij oranje zatquote:Op woensdag 2 oktober 2019 12:23 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Voor eeuwig in de boeken
Ook zo mooi toen hij helemaal on fire was in die eerste 20 minuten tegen Kiev
#Deschaak
dan moet je wel fan zijn van Narsingh, dat net zo'n typequote:Op woensdag 2 oktober 2019 12:24 schreef fetX het volgende:
Ik verlang graag terug naar Schaken op de momenten dat ik Larsson zie spelen (zondag uitgezonderd).
De Lord heeft ook gewoon nog in oranje gespeeldquote:Op woensdag 2 oktober 2019 12:24 schreef aTypisch het volgende:
[..]
echt een kutspeler en belachelijk dat ie bij oranje zat
maar wel een vermakelijke gozer en voor 1 of 2 seizoenen heel degelijk met Pelle samen, lekker hoertjes neuken met fernandez in de van der valk
Ik ben geen fan van Narsingh, dat was jij toch? Tenminste, jij vond het een goede aankoop.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 12:25 schreef aTypisch het volgende:
[..]
dan moet je wel fan zijn van Narsingh, dat net zo'n type
Hoe lang zou ie mee gaan trainen? Twee weken? Een maand? Zou hij tot de winterstop fit kunnen blijven?quote:Feyenoord trainde woensdagochtend op trainingscomplex 1908 in aanloop naar het duel van donderdag tegen FC Porto.
Nicolai Jørgensen trainde mee, zo meldt Dennis van Eersel van Rijnmond op Twitter. De aanvaller was de afgelopen twee wedstrijden afwezig vanwege een blessure. Of Jørgensen donderdagavond mee kan spelen is nog onbekend.
Die is voordat hij minuten gaat maken in een officiële wedstrijd gewoon weer geblesseerd. Pijntje hier, pijntje daar.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 12:32 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Hoe lang zou ie mee gaan trainen? Twee weken? Een maand? Zou hij tot de winterstop fit kunnen blijven?
Als hij tot aan de winterstop geen nieuwe blessures meer krijgt neem ik een Jorgensen UI tot aan het eind van het seizoen.
WAT EEN SPANNING!
Volgens mij kan ie beter stoppen met voetballen.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 12:34 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Die is voordat hij minuten gaat maken in een officiële wedstrijd gewoon weer geblesseerd. Pijntje hier, pijntje daar.
ja, samen met Jens toen de eerste 22 thuis mochten blijvenquote:Op woensdag 2 oktober 2019 12:25 schreef onlogisch het volgende:
[..]
De Lord heeft ook gewoon nog in oranje gespeeld![]()
Als extra wapen in de selectie een prima versterking ja, niet voor in de spits of ipv Larsson/Sini en Berghuis. Al kun je je nu Sinistera goed blijkt te zijn afvragen of ie wel nodig was..quote:Op woensdag 2 oktober 2019 12:30 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van Narsingh, dat was jij toch? Tenminste, jij vond het een goede aankoop.
quote:Op woensdag 2 oktober 2019 12:36 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Als extra wapen in de selectie een prima versterking ja, niet voor in de spits of ipv Larsson/Sini en Berghuis. Al kun je je nu Sinistera goed blijkt te zijn afvragen of ie wel nodig was..
Maar heeft alweer genoeg in de basis gestaan.Dat had je niet willen doen met Azarkan ofzo.
Eens. En een redelijk rendement volgens mij voor iemand die de meeste minuten moest maken op een plek waar hij absoluut niet thuis hoort. Bij 4 goals betrokken (3 zelf, 1 assist) in 788 minuten.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 12:36 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Als extra wapen in de selectie een prima versterking ja, niet voor in de spits of ipv Larsson/Sini en Berghuis. Al kun je je nu Sinistera goed blijkt te zijn afvragen of ie wel nodig was..
Maar heeft alweer genoeg in de basis gestaan.Dat had je niet willen doen met Azarkan ofzo.
Gister na een helft eruit bij Jong. Geen idee waarom.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 12:40 schreef Elan het volgende:
Azarkan gewoon in de basis pleuren, die jongen heeft het talent. Is weliswaar nog niet op het gewenste niveau, maar dat komt vanzelf door voldoende speeltijd te krijgen.
Tsjallegod laat in een uiterste poging ook nog even van zich horenquote:Laat De Kuip niet door onwaarheden gesloopt worden
Vandaag staan de leden van Sportclub Feyenoord voor een belangrijk besluit. Tsjalle van der Burg (Universteit Twente) hoopt dat ze kiezen voor renovatie van De Kuip.
De Europa Cup I en de Wereldbeker van 1970 zijn in het bezit van een amateurvereniging, Sportclub Feyenoord. De vereniging bezit ook de meerderheid van de aandelen van stadion De Kuip. Deze situatie is in 1978 ontstaan. De leden van voetbalvereniging Feyenoord besloten toen dat hun profafdeling zich in de vorm van een stichting mocht afscheiden van de amateurs, maar dat de bekers en de Kuip bij de amateurs moesten blijven.Door de afsplitsing verviel de democratische controle op het profbestuur.
De gevolgen hebben we de afgelopen veertig jaar gezien. Natuurlijk, er zijn nog best enkele goede jaren geweest. Maar terwijl bij Barcelona, Real Madrid, Bayern en Ajax verenigingsleden indien nodig bestuurders de uitgang wezen, bleven bij de Rotterdamse topclub falende bestuurders veel te lang aan. Het eindresultaat is door zanger Gerard Cox treffend beschreven: Feyenoord-supporter ben je niet voor je lol.
Wanbeleid
Dit jaar staan de leden van de Sportclub opnieuw voor een belangrijk besluit. Vandaag, 2 oktober, moeten zij beslissen over het voorstel om de aandelen van de Kuip te verkopen aan een stichting die een nieuw stadion wil bouwen. Een ja betekent nieuwbouw, een nee betekent dat de Kuip als voetbalstadion mogelijk kan blijven bestaan. Nemen de leden dit jaar wel het juiste besluit?
De bestuurders van de profclub en van De Kuip, die het nieuwbouwplan willen doorzetten, geven zelf aan dat het nieuwe stadion meer dan 400 miljoen euro gaat kosten. Volgens tegenstanders, zoals ik, kan men met renovatie van De Kuip voor 200 miljoen dezelfde voorzieningen krijgen, en dezelfde capaciteit van 63.000 plaatsen. De bestuurders gooien met hun nieuwbouwplan dus meer dan 200 miljoen euro over de balk. Dit wanbeleid zal zowel de profclub als de aandeelhouders van De Kuip hard treffen.
Maar, zullen sommigen denken, kloppen deze ferme uitspraken wel? Leidt hier misschien de liefde van een supporter voor De Kuip tot enige blindheid, terwijl bestuurders daar toch zo vaak voor gewaarschuwd hebben? Wat zeggen de bestuurders zelf? Die zeggen allereerst dat zij, net als alle supporters, veel van De Kuip houden. Maar ze zeggen ook dat het juist hun taak is om boven de emoties uit te stijgen, en dat het oude stadion zakelijk gezien niet langer meekan. In 2013 beschreven de bestuurders van profclub en stadion het zo: “Na 75 jaar is echter het einde van de economische en technische levenscyclus van De Kuip in zicht.”
Maar volgens een TNO-rapport uit 2005, dat Feyenoord in 2013 geheim probeerde te houden, was de technische levensduur van De Kuip helemaal niet gelimiteerd, en kon het stadion nog zeker vijftig jaar mee. In 2015 herhaalde TNO deze conclusie. Bouwbedrijf BAM bood dat jaar aan De Kuip voor 215 miljoen te moderniseren en uit te breiden tot 70.000 plaatsen. Dit zijn feiten, geen emoties.
Kuip-aandelen
Tegenwoordig durven de bestuurders van club en stadion kennelijk niet meer te zeggen dat De Kuip technisch niet verder kan. Ook de bewering uit 2017 dat het stadion na renovatie slechts 25 jaar meekan, lijkt wat passé. Er worden nu ingewikkelder onwaarheden over renovatie verteld.
Als de leden van de Sportclub daar doorheen kijken, zullen ze vermoedelijk voor renovatie kiezen. Dat is goed voor de Kuip-aandelen van de Sportclub. Maar het is vooral goed voor de profclub, waar veel leden supporter van zijn. Aan alles komt een eind. Maar De Kuip mag nooit door onwaarheden gesloopt worden.
Niet meegekregen.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 12:41 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Gister na een helft eruit bij Jong. Geen idee waarom.
Ja eens.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 12:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Niet meegekregen.
Ben er wel sowieso wel voorstander van om Larsson eerder te wisselen (voor wie dan ook) als hij weer zo'n dag heeft.
Wellicht triggert het hem om dan vaker met een instelling te beginnen zoals tegen Twente in plaats van als een laffe haas plichtmatig zijn wedstrijden af te werken. En vaker dan eens in de acht wedstrijden zijn kunnen te etaleren.
SambaSamquote:Op woensdag 2 oktober 2019 12:51 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Ja eens.
Ik zit nog steeds te twijfelen bij Larsson. Soms doet ie echt zulke geniale dingen..
Hij kan heel goed voetballen, geen idee waarom het er zelden tot nooit uit komt. Ben bang dat concurrentie ook niks helpt.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 12:51 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Ja eens.
Ik zit nog steeds te twijfelen bij Larsson. Soms doet ie echt zulke geniale dingen..
Jup, de consistente spelers met zijn kwaliteiten hebben vaak ook betere opties dan Feyenoord.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 12:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Hij kan heel goed voetballen, geen idee waarom het er zelden tot nooit uit komt. Ben bang dat concurrentie ook niks helpt.
Toen Boetius er nog was speelde hij ook gewoon een keer in de acht wedstrijden of zo geweldig en zag je hem voor de rest amper.
Die extreme wisselvalligheid had hij bij Heerenveen natuurlijk ook al, in dat opzicht wist je natuurlijk waar je aan begon als Feyenoord.
Geen Kokcu... terug naar Tapia - Fer en Toornstra ervoor? Ik hoop het niet eigenlijk. Al zal het sowieso wel met 2 controleurs worden tegen Porto.quote:Feyenoord moet het donderdag tegen FC Porto mogelijk doen zonder Orkun Kokcü. De middenvelder werd afgelopen weekend vlak voor rust gewisseld door Jaap Stam. Kokcü was niet helemaal fit. Vandaag traint de talentvolle Feyenoorder nog altijd niet mee.
Leroy Fer en Rick Karsdorp zijn er wel gewoon bij en lijken inzetbaar. Ook Nicolai Jørgensen trainde woensdagochtend weer volledig mee. Volgens RTV Rijnmond komt een basisplaats tegen FC Porto nog te vroeg.
Middenveld Taap/Fer/Toornstra lijkt mij wel wat tegen Porto. Tegen kleinere clubs graag iets meer creativiteit, maar voor nu prima.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 13:11 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Geen Kokcu... terug naar Tapia - Fer en Toornstra ervoor? Ik hoop het niet eigenlijk. Al zal het sowieso wel met 2 controleurs worden tegen Porto.
Daarom was het dus ook een miskoop imo. Kan me nog herinneren dat jij er een grote voorstander van was dat hij kwam.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 13:04 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Jup, de consistente spelers met zijn kwaliteiten hebben vaak ook betere opties dan Feyenoord.
Als je in de Eredivise vist was er weinig beters mogelijk voor Feyenoord. Ik vind Ziyech een goed voorbeeld, die koos voor Twente ipv Feyenoord. Nu kiezen spelers van dat kaliber ook niet voor Feyenoord.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 13:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Daarom was het dus ook een miskoop imo. Kan me nog herinneren dat jij er een grote voorstander van was dat hij kwam.
Dat Ziyech voor Twente koos had er toch mee te maken dat die een veel beter verhaal hadden dan Feyenoord?quote:Op woensdag 2 oktober 2019 13:59 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Als je in de Eredivise vist was er weinig beters mogelijk voor Feyenoord. Ik vind Ziyech een goed voorbeeld, die koos voor Twente ipv Feyenoord. Nu kiezen spelers van dat kaliber ook niet voor Feyenoord.
Dus kom je bij Larsson en Bilal uit vanuit daar. Niet Finnbogason die er 100 miljoen miljard inschiet of Ziyech met buitensporig veel talent.
Ziyech wilde de concurrentiestrijd met Immers (ja echt waarquote:Op woensdag 2 oktober 2019 14:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat Ziyech voor Twente koos had er toch mee te maken dat die een veel beter verhaal hadden dan Feyenoord?
Larsson was zo'n typische Van Geel aankoop. Relatief duur, 22 jaar en speelde geen nog 3 wedstrijden op rij goed bij Heerenveen. Gedoemd om te mislukken.
Feyenoord moet in deze fase eigenlijk geen spelers meer kopen die ouder dan 20 zijn. Tenzij gratis en er een heel concreet idee achter zit zoals die Griek bij PSV. Dan kun je misschien nog een keer een paar grote financiële klappers maken en het enorme gat met PSV en Ajax wat verkleinen.
Feyenoord kon hem geen basisplaats garanderen was het verhaal.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 14:19 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ziyech wilde de concurrentiestrijd met Immers (ja echt waar___!) niet aan.
Twente kon toen al lang niet meer een beter perspectief bieden dan wij. Stonden al onder curatele bij de KNVB en waren weer subtopper geworden. Die ¤3,5 miljoen mochten ze ook helemaal niet zomaar uitgeven, maar het gevolg was dat ze een boete kregen van ¤10kquote:Op woensdag 2 oktober 2019 13:59 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Als je in de Eredivise vist was er weinig beters mogelijk voor Feyenoord. Ik vind Ziyech een goed voorbeeld, die koos voor Twente ipv Feyenoord. Nu kiezen spelers van dat kaliber ook niet voor Feyenoord.
Dus kom je bij Larsson en Bilal uit vanuit daar. Niet Finnbogason die er 100 miljoen miljard inschiet of Ziyech met buitensporig veel talent.
Yuup.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 14:21 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Twente kon toen al lang niet meer een beter perspectief bieden dan wij. Stonden al onder curatele bij de KNVB en waren weer subtopper geworden. Die ¤3,5 miljoen mochten ze ook helemaal niet zomaar uitgeven, maar het gevolg was dat ze een boete kregen van ¤10k
Die transfer zit me nog steeds dwars, want Twente kon hem niet betalen en hij had dus gewoon bij ons moeten zitten.
https://sportnieuws.nl/vo(...)ing-twente-geloofde/quote:Op woensdag 2 oktober 2019 14:19 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ziyech wilde de concurrentiestrijd met Immers (ja echt waar___!) niet aan.
Ja, wat dus op hetzelfde neer komt want Immers speelde immers (hueue) op zijn positie.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 14:21 schreef Thunder0x het volgende:
[..]
Feyenoord kon hem geen basisplaats garanderen was het verhaal.
Feyenoord maakt altijd op cruciale momenten AL de verkeerde keuzes. Feyenoordgoden.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 14:27 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ja, wat dus op hetzelfde neer komt want Immers speelde immers (hueue) op zijn positie.
Ach nee joh. Ziyech ging gewoon voor wat meer euro's naar Twente. Al die fabeltjes over Immersquote:Op woensdag 2 oktober 2019 15:24 schreef fetX het volgende:
Immers![]()
Die heeft gewoon een paar jaar lang in ons shirt rondgelopen terwijl Ziyech anders hier had gespeeld.
quote:Op woensdag 2 oktober 2019 15:26 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Ach nee joh. Ziyech ging gewoon voor wat meer euro's naar Twente. Al die fabeltjes over Immers.
quote:Het AD meldt dat de aanbieding die Feyenoord Ziyech kan doen een stuk hoger ligt dan de financiële mogelijkheden van FC Twente. De Tukkers hebben echter een rol op de favoriete positie van Ziyech kort achter de spits klaarliggen voor de middenvelder, terwijl Ziyech in Rotterdam op Lex Immers stuit.
Oh zeker.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 15:35 schreef Adames het volgende:
[..]
Alsnog is de Feyenoordkrant een betere bron dan Scrummie2.0 van het fokforum
wees gerust, dat zal ook zeker niemand doenquote:Op woensdag 2 oktober 2019 15:37 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Oh zeker.
Niemand hoeft het ook te geloven verder. Het is alleen wel zo.
quote:Op woensdag 2 oktober 2019 15:26 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Ach nee joh. Ziyech ging gewoon voor wat meer euro's naar Twente. Al die fabeltjes over Immers.
Zo dan. Scrummie wordt hier even te kijk gezet.quote:
Dat konden wij ook gewoon betalen toch? Het was 2014, niet 2011quote:Op woensdag 2 oktober 2019 15:40 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Ziyech kreeg 8 ton bij Twente. Dat moet genoeg zeggen toch?
Nee, dat was het niet.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 15:26 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Was kwestie van niet willen geloof ik. In vergelijking met de rest van de selectie was het direct 1 van de grootverdieners. Kan je over discussiëren natuurlijk, ik had het wel gedaan namelijk.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 16:10 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat konden wij ook gewoon betalen toch? Het was 2014, niet 2011
quote:
quote:Hakim Ziyech vertrekt naar FC Twente. weet de Telegraaf. De creatieve spelmaker komt over van SC Heerenveen en tekent een contract voor vier seizoenen in Enschede. "Het sportieve aspect heeft de doorslag gegeven", zegt Ziyechs zaakwaarnemer Mustapha Nakhli.
"Bij FC Twente bleek de kans wat groter om op ziijn favoriete positie, de nummer 10-plek, te spelen. In Rotterdam zou hij vaker als linkshalf of buitenspeler worden gebruikt. Hakim heeft een uitstekend gesprek gehad met Feyenoord-trainer Fred Rutten en de onderhandelingen met technisch directeur Martin van Geel verliepen perfect."
Toch bleek het verhaal van FC Twente toch overtuigender. "Het contract dat Feyenoord aanbood, was geweldig, zelfs beter dan dat van FC Twente. Maar hij heeft niet voor het geld, maar de sportieve uitdaging gekozen."
Ja leuk. Zou ik ook zeggen als ik Ziyech was (of zijn zaakwaarnemer)quote:
Oke, dus je gelooft geen enkele bron en gaat er vanuit dat het 't geld was. Prima. #aluhoedjequote:Op woensdag 2 oktober 2019 16:17 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Ja leuk. Zou ik ook zeggen als ik Ziyech was.
quote:Op woensdag 2 oktober 2019 16:17 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Ja leuk. Zou ik ook zeggen als ik Ziyech was (of zijn zaakwaarnemer).
Het is gewoon één groot spel om Scrummie2.0 in diskrediet te brengen!quote:Op woensdag 2 oktober 2019 16:17 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Nee, het is gelul in de media. Maar geloof dat lekker joh, kan mij het schelen.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 16:19 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Het is gewoon één groot spel om Scrummie2.0 in diskrediet te brengen!
Klopt, een veel beter verhaal van enkele tonnen.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 16:18 schreef fetX het volgende:
[..]
Oke, dus je gelooft geen enkele bron en gaat er vanuit dat het 't geld was. Prima. #aluhoedje
Zijn broer heeft later ook nog verklaard dat Twente een veel beter verhaal had dan Feyenoord.
quote:Hakim Ziyech kon in 2013 overstappen van sc Heerenveen naar Feyenoord, maar verkoos FC Twente boven de Rotterdamse club. Het grote verschil is één belofte die Twente hem deed.
"Bij Feyenoord wilden ze me overal neerzetten, behalve op 10", zegt Ziyech in een openhartig interview met de Volkskrant. De Marokkaan is een pure 'nummer tien' en wil daar dan ook worden neergezet. Hij heeft lovende woorden over voor Alfred Schreuder, die onlangs werd ontslagen bij Twente, maar Ziyech wel op zíjn plek zette.
Je maakt jezelf wel een beetje belachelijk nu.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 16:20 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Klopt, een veel beter verhaal van enkele tonnen.
Vast, maar dat maakt niet zoveel uit.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 16:21 schreef fetX het volgende:
[..]
Je maakt jezelf wel een beetje belachelijk nu.
Denken dat Ziyech voor feyenoord had willen spelenquote:Op woensdag 2 oktober 2019 15:24 schreef fetX het volgende:
Immers![]()
Die heeft gewoon een paar jaar lang in ons shirt rondgelopen terwijl Ziyech anders hier had gespeeld.
Als jij denkt van niet, dan weten we in ieder geval zeker dat het wel zo is.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 16:25 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Denken dat Ziyech voor feyenoord had willen spelen
Ziyech kennende klinkt dit gewoon zoals hij is. Die kiest zijn eigen pad, niet voor niks is hij nog bij Ajax gebleven. Maar laten we anders de persoon in kwestie zelf niet geloven en vooral afgaan op de woorden van Scrummie2.0.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 16:20 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Nee, het is gelul in de media. Maar geloof dat lekker joh, kan mij het schelen.
quote:Op woensdag 2 oktober 2019 16:17 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
>> BNWquote:Op woensdag 2 oktober 2019 16:19 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Het is gewoon één groot spel om Scrummie2.0 in diskrediet te brengen!
We zijn een paar weken verder en......quote:Op dinsdag 3 september 2019 10:41 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Ach, als we straks een paar weken verder zijn en Jorgensen heeft er 3 in liggen, en we winnen een paar keer, heeft niemand het nog over een spits.
Wat een omslag, blad aan een boom is er niks bij.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 12:32 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Hoe lang zou ie mee gaan trainen? Twee weken? Een maand? Zou hij tot de winterstop fit kunnen blijven?
Als hij tot aan de winterstop geen nieuwe blessures meer krijgt neem ik een Jorgensen UI tot aan het eind van het seizoen.
WAT EEN SPANNING!
Wat wil je hier precies mee zeggen?quote:Op woensdag 2 oktober 2019 16:47 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
We zijn een paar weken verder en......
[..]
Wat een omslag, blad aan een boom is er niks bij.
Datje mening nog al snel 180 graden om kan slaanquote:Op woensdag 2 oktober 2019 16:49 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Wat wil je hier precies mee zeggen?
Misschien moet je er een tekening bij maken voor Scrummie.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 16:53 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Datje mening nog al snel 180 graden om kan slaan
Huh?quote:Op woensdag 2 oktober 2019 16:53 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Datje mening nog al snel 180 graden om kan slaan
Als we een paar weken verder zijn. ja dat is toch exact zijn punt?quote:Op woensdag 2 oktober 2019 16:54 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Huh?
Begrijp je het woordje "als" niet in post 1?
"als we straks een paar weken verder zijn en Jorgensen heeft er 3 in liggen, en we winnen een paar keer".quote:Op woensdag 2 oktober 2019 16:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Als we een paar weken verder zijn. ja dat is toch exact zijn punt?
@onlogischquote:Op woensdag 2 oktober 2019 16:59 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
"als we straks een paar weken verder zijn en Jorgensen heeft er 3 in liggen, en we winnen een paar keer".
Dat is niet gebeurt. Dus hebben we het nog altijd over die spits.
Die tweede post heeft eigenlijk helemaal niets te maken met post 1.
Je kan ‘als’ op twee manieren opvatten.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 16:59 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
"als we straks een paar weken verder zijn en Jorgensen heeft er 3 in liggen, en we winnen een paar keer".
@GGMM vindt hier ook iets van.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 16:59 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Ja, prima.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 17:02 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Je kan ‘als’ op twee manieren opvatten.
Maar wat je suggereert in post 1 is toch precies het tegenovergestelde van wat je vandaag roept, dus dat heeft dan toch wel degelijk met elkaar te maken? Of bedoelde je het zeg maar puur hypothetisch en niet om iemand er van te overtuigen dat een extra spits onnodig zou zijn?quote:Op woensdag 2 oktober 2019 16:59 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Dat laatste dus.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 17:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar wat je suggereert in post 1 is toch precies het tegenovergestelde van wat je vandaag roept, dus dat heeft dan toch wel degelijk met elkaar te maken? Of bedoelde je het zeg maar puur hypothetisch en niet om iemand er van te overtuigen dat een extra spits onnodig zou zijn?
Doe dit lekker in de SC makker. Gezeik over spel/taalfouten zijn altijd terecht maar mokerirritant in clubtopics .quote:
Ah ja dat kan, ben het dan meer eens met deze post.quote:
Het niet aantrekken van een spits is echt een kapitale blunder gebleken, het is te hopen dat er in de winterstop nog een en ander mogelijk is.quote:Op dinsdag 3 september 2019 10:49 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Of
Ach, als we straks een paar weken verder zijn en Jorgensen ligt er 3 maanden uit vanwege kunstgrasknieën, heeft niemand het nog over een Senesi.
Dat roep ik al de hele tijd, maar dat mocht je hier niet zeggen van diverse personen, omdat de rest van de selectie zo creatief bijeen was gesprokkeld.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 17:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Ah ja dat kan, ben het dan meer eens met deze post.
[..]
Het niet aantrekken van een spits is echt een kapitale blunder gebleken, het is te hopen dat er in de winterstop nog een en ander mogelijk is.
gebeurtquote:Op woensdag 2 oktober 2019 16:59 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
KapiGodquote:Op woensdag 2 oktober 2019 17:16 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dat roep ik al de hele tijd, maar dat mocht je hier niet zeggen van diverse personen, omdat de rest van de selectie zo creatief bijeen was gesprokkeld.
Overigens heb ik het dit jaar al met al weer behoorlijk goed gezien door Sinisterra en Fer als belangrijke spelers te voorspellen en het niet aantrekken van een spits als kapitale fout te betitelen.
Vooral dat laatste zag werkelijk niemand aankomen.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 17:16 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dat roep ik al de hele tijd, maar dat mocht je hier niet zeggen van diverse personen, omdat de rest van de selectie zo creatief bijeen was gesprokkeld.
Overigens heb ik het dit jaar al met al weer behoorlijk goed gezien door Sinisterra en Fer als belangrijke spelers te voorspellen en het niet aantrekken van een spits als kapitale fout te betitelen.
Gefeliciteerd, misschien nodigt Aad je wel uit voor zijn voetbalkennis-CLquote:Op woensdag 2 oktober 2019 17:16 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 2 oktober 2019 18:31 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, misschien nodigt Aad je wel uit voor zijn voetbalkennis-CL
quote:Op woensdag 2 oktober 2019 21:22 schreef Caland het volgende:
Was vanavond niet die balv van de sportclub?
Dat blijkt de uitslag te zijn.twitter:
Ah, niet geheel onverwacht.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 21:37 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]Dat blijkt de uitslag te zijn.twitter:
Ah, dus de kans op het nieuwe stadion is weer vergroot hiermee toch?quote:Op woensdag 2 oktober 2019 21:37 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]Dat blijkt de uitslag te zijn.twitter:
Wat mij altijd opvalt wanneer iemand zegt 'ik heb het al eerder gezegd' is dat ik mij dat nooit kan herinneren. Ik geloof die mensen graag, maar mensen die zoiets zeggen beseffen niet dat iets dat je zegt zelden blijft hangen. Die illusie heb je, omdat je als mens egocentrisch bent. Maar in de praktijk vinden anderen jou doorgaans niet zo belangrijkquote:Op woensdag 2 oktober 2019 17:16 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
We zijn ook slechts mensen op een internetforum, het maakt uiteindelijk niets uit of je gelijk hebt of niet.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 22:03 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wat mij altijd opvalt wanneer iemand zegt 'ik heb het al eerder gezegd' is dat ik mij dat nooit kan herinneren. Ik geloof die mensen graag, maar mensen die zoiets zeggen beseffen niet dat iets dat je zegt zelden blijft hangen. Die illusie heb je, omdat je als mens egocentrisch bent. Maar in de praktijk vinden anderen jou doorgaans niet zo belangrijk
Klopt ja. Dat laatste wist ik niet. Weet alleen dat het CIDI vroeger meekeek op de FMB en dat dat forum mede daardoor is gesloten. Vond ik jammer..een beter forum voor supporters is er nooit meer gekomen.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 22:26 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
We zijn ook slechts mensen op een internetforum, het maakt uiteindelijk niets uit of je gelijk hebt of niet.
Alhoewel ik wel weet dat enkele spelers/technische staf meekeken op Feyenoord Netwerk, maar ach
Oh ja, wie waren dat ook alweer?quote:Op woensdag 2 oktober 2019 22:26 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
We zijn ook slechts mensen op een internetforum, het maakt uiteindelijk niets uit of je gelijk hebt of niet.
Alhoewel ik wel weet dat enkele spelers/technische staf meekeken op Feyenoord Netwerk, maar ach
gelukkigquote:Op woensdag 2 oktober 2019 21:52 schreef H.FR het volgende:
[..]
Ah, dus de kans op het nieuwe stadion is weer vergroot hiermee toch?
In ieder geval Fer via zijn ietwat debiele neef die daar actief lid was, maar er waren ook nog anderen. Van de TD was het Vlemmings volgens mij.quote:
Goed om te horen dat er eensgezind is gestemd. Gelukkig staan daar wel alle neuzen (hihi) dezelfde kant op.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 07:30 schreef Caland het volgende:
https://www.rijnmond.nl/n(...)tter_impression=true
Hier wel een duidelijke uitleg wat en waarom er gisteren nou eigenlijk besloten is.
We zullen geheid 1 goal tegen krijgen door een blunder zoals ongeveer elke wedstrijd.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 23:22 schreef Pleun2011 het volgende:
Soms dan denk ik in een extreem positief moment..we gaan verrassen tegen Porto. Maar dan komt de 3e goal van AZ voorbij en denk ik.. nee. Met zo'n enorm angstige CV als Botteghin leg je eigenlijk al de rode loper uit.
Ja, die zogenaamde vrienden van de Kuip hebben dus nooit een daadwerkelijk bod uitgebracht en zelfs leden proberen te beïnvloeden.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 07:37 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Goed om te horen dat er eensgezind is gestemd. Gelukkig staan daar wel alle neuzen (hihi) dezelfde kant op.
Postte Kevin Hofland niet een tijdje mee op PSV Netwerk?quote:Op woensdag 2 oktober 2019 22:26 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Verwachting: 1-3quote:Op donderdag 3 oktober 2019 10:18 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wat verwacht je er van ouwe reus?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |