abonnement Unibet Coolblue
pi_189163915
Verslavingsgoeroe Keith Bakker opnieuw verdacht van seksueel misbruik
Vijf jaar nadat verslavingsgoeroe Keith Bakker (58) werd veroordeeld voor seksueel misbruik van zeven meisjes, wordt hij opnieuw verdacht van een zedenmisdrijf.

Raymond Boere 27-09-19, 20:30 Laatste update: 20:53
Bakker woont op dit moment op Bali, maar moet zich uiterlijk dinsdag melden bij het politiebureau in Amsterdam waarna hij zal worden aangehouden, bevestigen zijn advocaten Michael Ruperti en Patrick van der Meij van Cleerdin & Hamer.

Waar Bakker precies van wordt beticht weet hij niet, alleen dat het om een ‘zedendelict’ gaat. Ook wordt hem verweten dat hij het beroepsverbod van tien jaar heeft overtreden dat hij kreeg opgelegd bij zijn veroordeling.

Lees ook
'Keith Bakker volgend jaar vrij'
'Keith Bakker volgend jaar vrij'
Lees meer
Ex-vriendin
Keith Bakker presenteerde tot 2010 meerdere tv-programma's, zoals Family Matters.
Keith Bakker presenteerde tot 2010 meerdere tv-programma's, zoals Family Matters. © Hollandse Hoogte / Clemens Rikken
Volgens Keith Bakker is hij volkomen onterecht verdacht en kan deze aangifte maar van één iemand afkomstig zijn: een ex-vriendin die hem nu probeert kapot te maken. Het meisje was de dochter van een familie die hij in de kerk had ontmoet en waarmee hij bevriend raakte nadat hij zijn celstraf had uitgezeten. Toen de dochter achttien jaar was, kregen ze volgens Bakker een geheime relatie. ,,Die liefde was geheel wederzijds.’’

Vorig jaar strandde volgens Bakker de relatie. ,,Ik weet dat ik een hoop shit over mij heen ga krijgen, want ik snap ook wel dat ik de schijn tegen heb. Maar ik heb echt niets verkeerds gedaan.’’ Bakker vliegt dit weekend naar Nederland om zichzelf aan te geven. Morgen doet hij op deze site uitgebreid zijn verhaal.

Gevallen knuffelgoeroe
De ooit zo geroemde verslavingsdeskundige Keith Bakker - te zien in tv-programma’s zoals Spuiten en Slikken en Van Etter tot Engel - viel eind 2010 van zijn voetstuk toen een aantal meisjes hem betichtte van seksueel misbruik. De vrouwen waren allemaal jong en aantrekkelijk, maar hadden ook allemaal een probleem zoals een alcoholverslaving of eetstoornis. Ze hoopten dat Bakker hen kon helpen, maar volgens de meiden maakte hij daarbij misbruik van zijn positie als hulpverlener en heeft hij seks met een aantal gehad.

Later bij de rechter gaf Bakker toe dat hij over de schreef was gegaan. ,,Maar ik ben geen verkrachter en geen bedreiger. Wel een klootzak’’, zei hij destijds in de rechtbank. Toch veroordeelde de rechter hem wegens verkrachting bij drie meisjes. Niet omdat hij de meisjes had gedwongen, wel vanwege zijn positie als hulpverlener en het grote leeftijdsverschil.

Bakker moest vijf jaar de cel in en mocht 10 jaar lang niet als hulpverlener aan de bak. In het najaar van 2013 kwam hij vrij. Het Openbaar Ministerie wil geen reactie geven.

Lees morgen in onze krant of op deze website een uitgebreid interview met Keith Bakker over de zaak.

https://www.ad.nl/binnenl(...)l-misbruik~adca462f/

Tja, ik had ook niet anders verwacht. Wat een walgelijke vent is het toch.
pi_189163970
pi_189163997
quote:
Thanks, ga ik deze laten sluiten. Over het hoofd gezien.
  Spellchecker zaterdag 28 september 2019 @ 20:27:48 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_189164036
Meteen in de slachtofferrol schieten.
Moest lachen toen hij in 2010 zei dat het misbruik is ontstaan doordat hij verslavingsgevoelig is.

"Ik ben een gebwuikew ik kon er niets aan doen."
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator zaterdag 28 september 2019 @ 20:30:45 #7
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_189164083
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')