Ik herken dit wel.quote:Op zaterdag 28 september 2019 19:44 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Het gevoel wat ik bij iemand krijg zorgt bij mij voor aantrekkingskracht. Dus niet alleen uiterlijk gericht. Soms begreep ik mijzelf ook niet van waarom? Waarom is dat er. Soms is een uitstraling soms is het een karakterding, soms klik je zo goed dat je op hetzelfde level zit 😜 maar eigenlijk is het uiterlijk bijzaak en karakter bepalend wat mij aantrekt in iemand. En soms is het er gewoon.
En nu is het je ex?quote:Op zaterdag 28 september 2019 22:09 schreef Scrapyard het volgende:
Het kan allebei.
Mijn ex zag ik aanvankelijk nooit staan, maar zij stak er zoveel moeite in dat ik op een gegeven moment dacht ''nouja lekker makkelijk wel, laten we maar doen'' (was 19). Paar maanden later stond ze te speechen op de bruiloft van haar zus, en toen voelde ik wel echt trots/aantrekkingskracht. Terwijl ik een jaar eerder nog rond riep ''Zij???? Nee nooooit'' (En dat meende ik ook echt).
quote:Op zondag 29 september 2019 01:18 schreef dokter.knakworst het volgende:
Zijn er geen magneet extensies voor Tinder?
Dat klopt, zeker als je eraan toevoegt dat diegene superknap voor jou moet zijn. Aantrekkelijk dus. Een ander vindt er misschien niks aan, jij wel!quote:Op zaterdag 28 september 2019 19:26 schreef matigeuser het volgende:
Als jullie iemand ontmoeten die superknap is, dan ga ik er vanuit dat de meesten direct een soort 'aantrekkingskracht' voelen
Helemaal mee eensquote:Op zondag 29 september 2019 14:01 schreef puzziepie het volgende:
Echte aantrekkingskracht herken je denk ik door 'de klik' die je voelt als je elkaar voor het eerst ontmoet ...Dat Dat zit em bij mij niet in het feit of iemand wel of niet 'superknap' is
(Want wat is superknap en wat zegt dat dan precies over de persoon?
Geur , humor, je vertrouwd voelen bij iemand, Je begrijpt elkaar makkelijk en hebt lol met elkaar...ik denk dat het daar voor mij mee begint . Dat kan de basis zijn voor een vriendschaps of liefdesrelatie
Superknap zegt mij niet veel. Een open uitraling , vertrouwd gevoel , iemand die echt is en humor heeft wel
Je verwart lust met liefde.quote:Op zaterdag 28 september 2019 19:36 schreef Generationalpha het volgende:
Oprecht een superinteressante vraag. Ik ben tot nu toe alleen maar verliefd geworden op vrouwen die superknap zijn. Ook al zou ik willen dat het niet zo is, het werkt wel gewoon zo voor mij.
Als iemand gewoon gemiddeld eruit ziet heb ik niet dezelfde verliefde gevoelens maar ontwikkel je wel een bepaalde genegenheid en liefde voor iemand als je langer met die persoon omgaat.
Zo gaat het doorgaans bij mij altijd. Dat voelt soms wel een beetje frustrerend omdat je het liefst natuurlijk gaat voor iemand waar je echt verliefd op bent.
Ok sorry dat ik eerder aan jou vroeg of mannen wel verliefd konden worden. Je hebt duidelijk niet alleen maar lustgevoelens tov alle vrouwen maar kunt het goed onderscheiden.quote:Op zondag 29 september 2019 18:38 schreef Cockwhale het volgende:
Soms zie ik vrouwen en dan denk ik wow, die ogen, haar glimlach, de energie, die blikken en expressies.. En dat is niet per definitie de mooiste vrouw "semi-objectief" gezien. Dan ben ik mesmerized. Ik kan uren naar haar kijken en het brengt een glimlach op mijn gezicht.
En soms zie ik echt een hele mooie vrouw en dan denk ik, mooie vormen. Ik zal vaak naar haar kijken, omdat ik graag naar mooie dingen kijk. Voel er verder niet veel bij.
En dan als laatste zie ik wel eens echt heerlijke, sexy vrouwen waar ik spontaan een harde pener van krijg. Zijn niet per se de mooiste dames.
De eerste categorie is spontaan verliefd worden materiaal. Die vrouwen kom ik slechts heel heeeeel sporadisch tegen. 1 op de 100.000 vrouwen wellicht?
Nee. Meestal het tegenovergestelde zelfs.quote:Op zaterdag 28 september 2019 19:26 schreef matigeuser het volgende:
Als jullie iemand ontmoeten die superknap is, dan ga ik er vanuit dat de meesten direct een soort 'aantrekkingskracht' voelen die ervoor zorgt dat je met die persoon fysiek wil zijn;
Natuurlijk heb ik niet alleen lustgevoelens jegens vrouwenquote:Op zondag 29 september 2019 20:45 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Ok sorry dat ik eerder aan jou vroeg of mannen wel verliefd konden worden. Je hebt duidelijk niet alleen maar lustgevoelens tov alle vrouwen maar kunt het goed onderscheiden.
Verliefd is wel iets anders dan lekker vinden he? Tuurlijk zou 90% van de mannen die wel eens willen doen, maar een relatie of verliefdheid is wel wat meer dan dat (voor mij althans).quote:Op zondag 29 september 2019 21:45 schreef Generationalpha het volgende:
Ik kwam vanmiddag bij de kassa een meisje tegen dat me wat deed denken aan Emilie de Ravin. Bloedmooi, smachtende blauwe ogen. Voor mij hangt verliefdheid daar toch wel mee samen, het idee dat als je iemand aankijkt je adem al bijna wordt afgesneden. Maar goed, op dit soort vrouwen wordt 90 procent van de mannen spontaan verliefd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik blijf dit een lastige vinden omdat ik van mezelf weet dat alle keren (stuk of 4 keer) dat ik echt smoorverliefd was, dit alleen gebeurde bij bloedmooie vrouwen. En of het dan lust was weet ik niet eens, want ik dacht niet eens aan seks. Ik vond gewoon alles wat zo’n meisje/vrouw dan zei of deed (ook al was het bloedirritant) geweldig.quote:Op maandag 30 september 2019 09:25 schreef Cue_ het volgende:
Ik vind niet iedere 'standaard' knappe persoon aantrekkelijk. Laat staan dat er aantrekkingskracht is.
Aantrekkingskracht zit ook enorm in de persoonlijkheid en uitstraling.
Mijn vriend had ik gelijk al wel een aantrekking op, maar dat was meer vriendschappelijk in het begin, hij was interessant en gezellig.
Later werd dit meer en vond ik hem steeds aantrekkelijker worden, zowel fysiek als mentaal.
Dusja, het kan groeien, maar een basis is vaak wel direct aanwezig volgens mij.
bloedmooiquote:Op maandag 30 september 2019 10:08 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ik blijf dit een lastige vinden omdat ik van mezelf weet dat alle keren (stuk of 4 keer) dat ik echt smoorverliefd was, dit alleen gebeurde bij bloedmooie vrouwen. En of het dan lust was weet ik niet eens, want ik dacht niet eens aan seks. Ik vond gewoon alles wat zo’n meisje/vrouw dan zei of deed (ook al was het bloedirritant) geweldig.![]()
De begrippen verliefd en van iemand houden vind ik dan ook nog steeds 2 verschillende dingen. Ik kan oprecht van iemand houden en een bepaalde genegenheid voelen maar toch niet verliefd op iemand zijn. Op dit moment twijfel ik ook wel of ik die pure verliefdheid (echt helemaal gek op iemand zijn) nog ga terugkrijgen.
Dan nog is dat toch niet echt seksueel? Ik val er gewoon op als iemand een knap gezicht heeft.quote:
1 keer gedate maar nooit wat gekregen. Zuur maar het is niet anders.quote:En heb je al die 4 keren dat je smoorverliefd was ook wat met haar gekregen?
De begrippen verliefd zijn en houden van zijn ook 2 verschillende dingen
Superknap (of knap) klinkt voor mij leegquote:Op maandag 30 september 2019 15:43 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Dan nog is dat toch niet echt seksueel? Ik val er gewoon op als iemand een knap gezicht heeft.
[..]
1 keer gedate maar nooit wat gekregen. Zuur maar het is niet anders.
Eens ...ik heb liefde op het 1e gezicht ook nooit meegemaakt,quote:Op maandag 30 september 2019 15:50 schreef De_Onnoembare het volgende:
Aantrekkingskracht kan 100% groeien. Sterker nog, het 'liefde op het 1e gezicht' gedoe heb ik nog nooit meegemaakt. Ja, LUST op het 1e gezicht, maar das gewoon geilerij.
Snap ik maar ik leg dus uit dat bij het pure verliefdheidsgevoel vooral ontstaat bij een mooi uiterlijk.quote:Op maandag 30 september 2019 15:49 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Superknap (of knap) klinkt voor mij leeg
Bloedmooi ook, vandaar![]()
Het zegt namelijk verder niets over wie de persoon is , hoe ze is of wat ze zegt . Het gaat puur om een 'knap' uiterlijk .
Dat bedoelde ik meer
Ik snap wat je bedoelt en het is zeker grappig dat iedereen dat anders ervaartquote:Op maandag 30 september 2019 17:14 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Snap ik maar ik leg dus uit dat bij het pure verliefdheidsgevoel vooral ontstaat bij een mooi uiterlijk.Op zo'n moment kan iemands karakter nog zo lelijk zijn, dat zie ik dan niet meer.
Of nouja, dat zie ik dan pas veel later.
Grappig hè, hoe ervaringen kunnen verschillen?
Is liefde voelen voor.. geen vorm van lust?quote:Op zondag 29 september 2019 22:38 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Natuurlijk heb ik niet alleen lustgevoelens jegens vrouwen![]()
Maar als je alleen date met vrouwen waar je dat echte echte, bijna magische wow gevoel (in "een" oogopslag), dan zul je waarschijnlijk nooit iemand vinden en tegelijkertijd mogelijk ander leuks mislopen. Zij moet jou namelijk ook nog 'wow' vinden, en als dat ook in 1 oogopslag zou moeten, dan is de kans dat je ooit matcht misschien 1:1000000000.
Nee, in ieder geval geen stijve pener -lust. Eerder een vorm van bewondering. Daarin speelt verschijning/uiterlijk/uitstraling in combinatie met gedragingen wel de hoofdzaak. Ze hoeft niet per definitie volgens de "algemene norm" een 9 of een 10 te zijn, maar zal ook niet lager scoren dan een 7. Nooit een onvoldoende in ieder geval.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:20 schreef Special-Tee het volgende:
[..]
Is liefde voelen voor.. geen vorm van lust?
Soms denk ik ook dat ik helemaal mesmerized ben van een (beneden-) gemiddelde meid. Maar als ik dan goed en kritsch kijk. Dan blijken het toch weer kenmerken (vooral in het gezicht) te zijn. Die puur zijn gebasseerd op de juiste verhoudingen en dus puur op het uiterlijk. Ook betrap ik mezelf erop dat ik rarigheden bij knappe meiden schattig vind en bij niet zo knappe meiden vreemd. Ik ga ervanuit dat dit prexies zo werkt voor vrouwen. Een lelijkerd met een bril is sneu en afzichtelijk maar een fotomodel man met een bril is opeens schattig.
Weet je waar dat mee te maken heeft?quote:Op zondag 29 september 2019 22:38 schreef Cockwhale het volgende:
Natuurlijk heb ik niet alleen lustgevoelens jegens vrouwen![]()
Maar als je alleen date met vrouwen waar je dat echte echte, bijna magische wow gevoel (in "een" oogopslag), dan zul je waarschijnlijk nooit iemand vinden en tegelijkertijd mogelijk ander leuks mislopen. Zij moet jou namelijk ook nog 'wow' vinden, en als dat ook in 1 oogopslag zou moeten, dan is de kans dat je ooit matcht misschien 1:1000000000.
Nee hoor, je bent niet raar. Bij mij hetzelfde. Dat meer visueel ingestelde gevallen nou de gevoelens van een heel groot deel van de bevolking graag ontkennen, is niet ons probleem.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:12 schreef yra het volgende:
Voor mij kan aantrekkingskracht zeker wel groeien. Misschien werkt het bij mannen en vrouwen anders (of misschien ben ik een apart geval, kan ook), maar als ik een superknappe man zie die ik verder nog niet gesproken heb, dan denk ik: "Wow, knappe man". En dat was het. Ik hoef er niet meteen mee naar bed, of zo, maar knappe mensen (ook vrouwen) zijn altijd leuk om even te bekijken. Als die superknappe man nou ook nog eens een heel leuk persoon blijkt te zijn, dan is er natuurlijk wel vrijwel meteen aantrekkingskracht. Maar bij een 'gemiddeld' persoon qua uiterlijk is dat er meestal niet meteen. Zoiets groeit wanneer ik iemand leer kennen. De aan- of afwezigheid van voor mij aantrekkelijke persoonlijkheidstrekken speelt voor mij dus een veel grotere rol in het wel/niet ontstaan van aantrekkingskracht, dan alleen uiterlijk. Hoe aantrekkelijker iemands karakter is, hoe meer ik die ander door een roze bril ga bekijken - en dus ook knapper begin te vinden. Er zit natuurlijk wel een soort grens aan: iemand die ik echt spuuglelijk vind of die enorm stinkt, zal ik nooit echt aantrekkelijk vinden. Dan blijft het bij vriendschappelijke gevoelens.
Relaties ontwikkelen zich, niet alles hoeft 'love at first sight' te zijn. Je zou bijna kunnen zeggen dat ontwikkelde relaties eerlijker en stabieler zijn, omdat je houdt van de persoon zoals hij of zij echt is, want je hebt elkaar eerst leren kennen. Love at first sight is vooral gebaseerd op verschijning plus mogelijk de toevoeging van 'fantasie'.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 21:02 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Weet je waar dat mee te maken heeft?
Een vooraf bepaald doel met de relatie hebben.
Of het nou seks, een gezin of gewoon is dat je niet alleen kunt zijn. Anders neem je zelf geen genoegen met minder en verwacht je ook niet dat een ander er genoegen mee neemt om niet zo speciaal voor jou te zijn als zou kunnen.
Prima hoor, als je om een andere reden dan die andere persoon zelf een relatie zoekt, maar niet iedereen is zo.
[..]
Nee hoor, je bent niet raar. Bij mij hetzelfde. Dat meer visueel ingestelde gevallen nou de gevoelens van een heel groot deel van de bevolking graag ontkennen, is niet ons probleem.
Jeetjequote:Op woensdag 2 oktober 2019 08:08 schreef Anneloos het volgende:
Bij sommige mensen weet je het gewoon gelijk @:wereldgozer
Ik kan me hier ook wel in vinden ja. Of het nou oppervlakkig of niet is, uiterlijk doet bij mij echt heel veel.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 20:20 schreef Special-Tee het volgende:
[..]
Is liefde voelen voor.. geen vorm van lust?
Soms denk ik ook dat ik helemaal mesmerized ben van een (beneden-) gemiddelde meid. Maar als ik dan goed en kritsch kijk. Dan blijken het toch weer kenmerken (vooral in het gezicht) te zijn. Die puur zijn gebasseerd op de juiste verhoudingen en dus puur op het uiterlijk. Ook betrap ik mezelf erop dat ik rarigheden bij knappe meiden schattig vind en bij niet zo knappe meiden vreemd. Ik ga ervanuit dat dit prexies zo werkt voor vrouwen. Een lelijkerd met een bril is sneu en afzichtelijk maar een fotomodel man met een bril is opeens schattig.
Of is het eerder Knappegozer. Maar ik begrijp best dat wanneer je knap bent dan own je de wereld.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 08:08 schreef Anneloos het volgende:
Bij sommige mensen weet je het gewoon gelijk @:wereldgozer
Niet alles draait om uiterlijk. Zijn blik deed het alquote:Op woensdag 2 oktober 2019 13:52 schreef Special-Tee het volgende:
[..]
Of is het eerder Knappegozer. Maar ik begrijp best dat wanneer je knap bent dan own je de wereld.
Klopt ja, verder heb ik een kop als een bak met wurmenquote:Op woensdag 2 oktober 2019 14:17 schreef Anneloos het volgende:
[..]
Niet alles draait om uiterlijk. Zijn blik deed het al
Meneer kan ook nooit serieus doen.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 17:42 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Klopt ja, verder heb ik een kop als een bak met wurmen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |