En jij mij ook niet.quote:Op zaterdag 28 september 2019 16:21 schreef Allures het volgende:
[..]
Je hebt mij duidelijk nog nooit ontmoet![]()
Het begint allemaal met de acceptatie en het besef dat afwijzingen horen bij het daten. Dat moeten ze goed in hun oren knopen. Zonder afwijzingen, geen vrouw. Maar nog belangrijker, geen afwijzingen betekent ook dat je niet op je eigen handelen kunt reflecteren en op basis daarvan kan leren van de interacties met een vrouw.quote:Op zaterdag 28 september 2019 15:57 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Heb je nog tips voor gefrustreerde mannen die afgewezen zijn?Hoe speel je jezelf dan weer in de markt?
Ik vraag dit voor een vriend.
Ik wil even refereren naar je post waarin je stelt heel goed te klikken met gesloten personen. Ik denk niet dat ik me openstel in die tijd. Ik zal dus altijd een mysterie blijven voor je.quote:
maar een foto kan ik niet likken en een speeddate wel terwijl ie daar heel nurksig gesloten zit te zijnquote:Op zaterdag 28 september 2019 16:29 schreef M1stral het volgende:
[..]
Ik wil even refereren naar je post waarin je stelt heel goed te klikken met gesloten personen. Ik denk niet dat ik me openstel in die tijd. Ik zal dus altijd een mysterie blijven voor je.
Van een foto heb je meer plezier. Die kan je na 3 minuten nog eens bekijken.
Goede tips man. Vooral die kleding. Ik ga volgende week eens even lekker investeren.quote:Op zaterdag 28 september 2019 16:23 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Het begint allemaal met de acceptatie en het besef dat afwijzingen horen bij het daten. Dat moeten ze goed in hun oren knopen. Zonder afwijzingen, geen vrouw. Maar nog belangrijker, geen afwijzingen betekent ook dat je niet op je eigen handelen kunt reflecteren en op basis daarvan kan leren van de interacties met een vrouw.
Je hebt niet alles in de hand nee, maar 9 van de 10 zaken heb je wel degelijk in de hand. Zorg eerst dat je voor jezelf kunt zorgen. Dus denk aan een studie, werk, vriendengroep, passie voor iets (maakt haar geen ruk uit wat het is, als je het maar hebt en passievol over kunt praten), hobby's en noem maar op. Dus alles waar zij geen deel van uitmaakt. Zorg dat je dat op orde hebt. Zolang je dat niet op orde hebt (je leven), ga dan niet beginnen met daten. Want dat werkt niet.
En dat is ook logisch. Zij heeft geen zin om een veredelde huispsycholoog te spelen. Heeft ze helemaal geen zin in. Ze zit niet in een relatie om een bepaalde leegte voor je in te vullen, nee, zij wil jouw leuke, spontane, stabiele, enerverende en gezellige leven AANvullen. Dat is het enige wat zij wil.
Uiterlijk: Daar kun je nou wel iets aan doen. Nieuw kapsel, schone kleding, schoon maatpak, nette schoenen etc. Bottom line: trek iets aan waar je goed in voelt, maar dat ook goed zit. Want als je goed in je kleding zit, dan straal je dat ook uit.
En dan kom ik tot het volgende: uitstraling. Uitstraling is niet hetzelfde als uiterlijk. Uiterlijk is maar een component van uitstraling. Uitstraling omvat veel meer. Denk aan de manier waarop je loopt. Loop je rechtop? Hoe praat je? Ben je sociaal? Maar al deze dingen komen naar voren als je goed in je vel zit. En dan komt de voorgaande alinea weer. Als je alles op orde hebt, dan straal je dat ook uit.
En wat ook belangrijk is: als je met een vrouw praat, denk dan niet meteen aan trouwen, seks, kinderen, toekomst. Haal dat uit je hoofd. Praat met haar gewoon omdat het gezellig is. Geen gedachten erachter maar gewoon gezelligheid. Als ze terugpraat, dan heeft ze interesse in je gesprek. En mijn nadruk is 'gesprek'. Ze heeft weliswaar helemaal nog geen interesse in jou, maar wel in het gesprek. En van daaruit kan je verder.
Dus knoop in je oren: zorg dat je je leven op orde hebt en werk aan je uitstraling en sociale en communicatieve vaardigheden. Dit kan niemand je mee helpen. Dit moeten zij op eigen kracht doen en zelf aan de bel trekken en zelf het initiatief toe nemen. Doen ze dat niet, dan is het jammer voor ze.
Jij had toch geen probleem om aan matches te komen?quote:Op zaterdag 28 september 2019 16:42 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Goede tips man. Vooral die kleding. Ik ga volgende week eens even lekker investeren.
Ga niet kleding dragen die je nooit zou dragen. Draag en koop geen kleding om te 'showen'. Want dan heb je een arrogante uitstraling. Koop kleding die goed bij je past en dat ook netjes is.quote:Op zaterdag 28 september 2019 16:42 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Goede tips man. Vooral die kleding. Ik ga volgende week eens even lekker investeren.
Ik begrijp je oprecht niet. Wat zou, naar jou beleving, volgens mij het juiste antwoord zijn en op welke vraag? Volgens mij zijn wij het erover eens dat je om potentiële partners te vinden moet selecteren op innerlijke en uiterlijke persoonskenmerken en kunnen er daarbij ook absolute no go's zijn. Volgens mij zijn wij het er ook over eens dat daten uit liefdadigheid, bijvoorbeeld omdat je het zielig vindt om iemand direct af te wijzen, een faut pas is. En volgens mij zijn wij het erover eens dat zoiets best heel frustrerend kan zijn, maar dat frustratie daarover nog nooit iets heeft opgelost (en de oplossing ook niet dichterbij brengt. Eerder het tegenovergestelde, zoals @black-soldier terecht in het gesprek bracht. Ik krijg een beetje de indruk dat je mij aan wilt praten dat ik de (dating)wereld vooral heel onredelijk en gemeen moet vinden en mij miskent moet voelen. Sorry, maar dat heb ik geschreven noch bedoeld. Vind ik het altijd even gemakkelijk? Nee. Zou ik het anders willen? Ja. En schiet ik daar wat mee op? Nee, want sommige dingen zijn een gegeven en anderen verander je niet. Je hebt wel invloed op hoe je ermee omgaat. Misschien moet ik het anders formuleren. Ik begrijp best dat iemand een persoonskenmerk kan hebben waarvan je denkt: welke impact zou dit op ons leven samen kunnen hebben, en ben ik daar wel toe bereidt? Dat zou ik ook doen als ik in hun situatie had gezeten. Sterker: dat doe ik ook bij persoonskenmerken van anderen. Wat ik alleen aan wilde geven is dat je die impact veel beter kunt inschatten door naar de persoon te kijken en niet te focussen op dat ene persoonskenmerk. Dat had voor mij leukere gesprekken opgeleverd en had de dames meer relevante informatie geboden (want informatie over de potentiële impact). En ja, dan had de uitkomst waarschijnlijk nog precies hetzelfde geweest. Of niet, dat zullen we nooit weten. Ik pleit niet voor de afschaffing van no go's, het niet selecteren, of een soort van pitty-bonus. Ik ben tegen quota. Dat geldt voor vrouwen in de managementtop, dat geldt voor vrouwen in adviesraden en dat geldt zeker ook voor dates.quote:Op zaterdag 28 september 2019 16:09 schreef Allures het volgende:
Je hebt gewoon al bepaald wat het enige juiste antwoord is en voor een ander perspectief sta je totaal niet open.
Beetje open deur dit.quote:Op zaterdag 28 september 2019 16:50 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Ga niet kleding dragen die je nooit zou dragen. Draag en koop geen kleding om te 'showen'. Want dan heb je een arrogante uitstraling. Koop kleding die goed bij je past en dat ook netjes is.
In mijn werk moet ik elke dag strak in pak. Dan ga ik niet een pak kopen bij C&A of H&M. Ik ga dan naar een speciale winkel om alles aan te meten en om de kleuren goed te bepalen. Ook koop ik bijvoorbeeld altijd slim fit overhemden, omdat ik dat fijner vind zitten. Ik voel me er ook dan gewoon lekker in.
Dit heeft niets met de vrouw te maken. Maar alleen met jouzelf. Zit jij goed in je vel, heb je kleding die goed om je lichaam past etc. Je moet ook geen kleding kopen voor haar. Je moet kleding kopen voor jezelf en dat het lekker zit.
Nee maar als ik een match heb met iemand wil ik vervolgens toch ook een beetje netjes op de date komen.quote:Op zaterdag 28 september 2019 16:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Jij had toch geen probleem om aan matches te komen?
Matig.quote:Btw hoe is het met je date afgelopen?
Oh je bent wel geweest? Was het niet wat je had verwacht?quote:Op zaterdag 28 september 2019 16:54 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Nee maar als ik een match heb met iemand wil ik vervolgens toch ook een beetje netjes op de date komen.
[..]
Matig.
dat is niet echt wat ik uit je berichten haalde maar dat heb ik dan verkeerd begrepen. Ik las het als 'het systeem is oneerlijk, ik kan mijn handicap niet veranderen dus moet die ander zijn no-go's maar bijstellen'quote:Op zaterdag 28 september 2019 16:51 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Ik begrijp je oprecht niet. Wat zou, naar jou beleving, volgens mij het juiste antwoord zijn en op welke vraag? Volgens mij zijn wij het erover eens dat je om potentiële partners te vinden moet selecteren op innerlijke en uiterlijke persoonskenmerken en kunnen er daarbij ook absolute no go's zijn. Volgens mij zijn wij het er ook over eens dat daten uit liefdadigheid, bijvoorbeeld omdat je het zielig vindt om iemand direct af te wijzen, een faut pas is.
Sorry “Date God”. Maar het is iets wat iedereen kan bedenken dat je goed voor de dag moet komen wil je een goede indruk maken.quote:Op zaterdag 28 september 2019 16:56 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Blijkbaar moest dat uitgespit worden.
Dus wat is je doel van je opmerking?
Nee, het is niet doorgegaan.quote:Op zaterdag 28 september 2019 16:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oh je bent wel geweest? Was het niet wat je had verwacht?
Oke. Maybe for the bestquote:Op zaterdag 28 september 2019 16:58 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Nee, het is niet doorgegaan.Laten we het daarbij houden.
Ik probeer de beste man op weg te helpen en dan kom jij met een kutopmerking.quote:Op zaterdag 28 september 2019 16:58 schreef M1stral het volgende:
[..]
Sorry “Date God”. Maar het is iets wat iedereen kan bedenken dat je goed voor de dag moet komen wil je een goede indruk maken.
Je klinkt nu een beetje als kledingverkoper.quote:Op zaterdag 28 september 2019 16:50 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Ga niet kleding dragen die je nooit zou dragen. Draag en koop geen kleding om te 'showen'. Want dan heb je een arrogante uitstraling. Koop kleding die goed bij je past en dat ook netjes is.
In mijn werk moet ik elke dag strak in pak. Dan ga ik niet een pak kopen bij C&A of H&M. Ik ga dan naar een speciale winkel om alles aan te meten en om de kleuren goed te bepalen. Ook koop ik bijvoorbeeld altijd slim fit overhemden, omdat ik dat fijner vind zitten. Ik voel me er ook dan gewoon lekker in.
Dit heeft niets met de vrouw te maken. Maar alleen met jouzelf. Zit jij goed in je vel, heb je kleding die goed om je lichaam past etc. Je moet ook geen kleding kopen voor haar. Je moet kleding kopen voor jezelf en dat het lekker zit.
Zo kalm aan zeg, someone hurt your feelings?quote:Op zaterdag 28 september 2019 17:00 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Ik probeer de beste man op weg te helpen en dan kom jij met een kutopmerking.
Dat jij dat kan bedenken betekent niet dat dat voor iedereen zo vanzelfsprekend is. Hoe dik is die plaat voor je kop?
Nou, nou.quote:Op zaterdag 28 september 2019 17:02 schreef M1stral het volgende:
[..]
Zo kalm aan zeg, someone hurt your feelings?
Ja al zal die hier wel weer niet op zijn plek zijnquote:Op zaterdag 28 september 2019 17:05 schreef Solid-Snake het volgende:
Misschien wel een leuk idee voor een topic!
Van wat zowel mannen als vrouwen het liefst dragen op een date, en tijdens welke settings.
Dan maken we die gewoon.quote:Op zaterdag 28 september 2019 17:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja al zal die hier wel weer niet op zijn plek zijn
Ah, op die manier. Nee, zo werkt het inderdaad niet. En dat is misschien maar goed ook. Want dat zou dan ook voor mijn eigen no go's moeten gelden. En als je het niet erg vindt, houd ik die toch ook liever in stand. Die no go's zijn er niet voor niets.quote:Op zaterdag 28 september 2019 16:57 schreef Allures het volgende:
dat is niet echt wat ik uit je berichten haalde maar dat heb ik dan verkeerd begrepen. Ik las het als 'het systeem is oneerlijk, ik kan mijn handicap niet veranderen dus moet die ander zijn no-go's maar bijstellen'
Zou gewoon in R&P moeten kunnen toch? Omdat het date gerelateerd is.quote:Op zaterdag 28 september 2019 17:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
De plek? Denk dat die naar GC gaat.
Meh k betwijfel hetquote:Op zaterdag 28 september 2019 17:16 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
Zou gewoon in R&P moeten kunnen toch? Omdat het date gerelateerd is.
Ik wil voor mezelf de standaard gewoon wat hoger gaan leggen dan dames die bij wijze van spreken al met de benen wijd gaan als je naar ze lacht. Niets tegen die categorie, echt prima als je het doet (zelf ook veel gedaan, dus mag er niks van zeggen) maar ik vind gewoon van mezelf dat ik daarmee moet stoppen.quote:Op zaterdag 28 september 2019 17:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oke. Maybe for the best
Op naar de volgende.
Ja maar het is al eerder tegen je gezegd dat je dan ook anders moet swipen en misschien ook andere gesprekken met je matches moet hebben. En misschien is deze wens ook wel lastiger te bereiken?quote:Op zaterdag 28 september 2019 17:18 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ik wil voor mezelf de standaard gewoon wat hoger gaan leggen dan dames die bij wijze van spreken al met de benen wijd gaan als je naar ze lacht. Niets tegen die categorie, echt prima als je het doet (zelf ook veel gedaan, dus mag er niks van zeggen) maar ik vind gewoon van mezelf dat ik daarmee moet stoppen.
Daarom spreekt het verhaal van Solid-Snake en Black-Soldier me ook wel aan. Ik heb zelf nu constant het idee dat ik vrouwen die mij leuk vinden zelf niet leuk vind, en vrouwen die ik aantrekkelijk vind mij niet echt waarderen. De balans in mijn hoofd slaat dan snel om naar het negatieve omdat dat een beetje een patroon lijkt te worden.
(Hier hebben we het al eerder over gehad.)
Het is daarom voor mij wel even belangrijk dat ik weer wat eigenwaarde creëer.
Ja, veel lastiger.quote:Op zaterdag 28 september 2019 17:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar het is al eerder tegen je gezegd dat je dan ook anders moet swipen en misschien ook andere gesprekken met je matches moet hebben. En misschien is deze wens ook wel lastiger te bereiken?
Het liefst niets en dan hoef ik de setting niet uit te leggen neem ik aan.quote:Op zaterdag 28 september 2019 17:05 schreef Solid-Snake het volgende:
Misschien wel een leuk idee voor een topic!
Van wat zowel mannen als vrouwen het liefst dragen op een date, en tijdens welke settings.
Ja nou ja we 'kennen' elkaar al... Dus eerste indruk is al geweestquote:Op zaterdag 28 september 2019 17:28 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
Nu zorgen dat je hem niet na 1 date weer kwijt bent
Deze jongen zit al ruim 2 jaar in mijn hoofd dus ben wel wat enthousiast jaquote:Op zaterdag 28 september 2019 17:33 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Wat een leuke verrassing op de zaterdag ineens.
Ik weet dat dit totaal niet relevant is, maar even voor de goede orde, want elke keer als jij jongen zegt dan krijg ik zo'n cougar beeld van jequote:Op zaterdag 28 september 2019 17:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Deze jongen zit al ruim 2 jaar in mijn hoofd dus ben wel wat enthousiast ja![]()
Geen idee of het een leuk persoon is nog.
Oh ja dat begrijp ik wel. Hij is 4 jaar jonger. Ik ben zelf in de ontkenning over mijn leeftijdquote:Op zaterdag 28 september 2019 17:36 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
Ik weet dat dit totaal niet relevant is, maar even voor de goede orde, want elke keer als jij jongen zegt dan krijg ik zo'n cougar beeld van je
Hoeveel jaar schelen jullie?
Ah oke!quote:Op zaterdag 28 september 2019 17:37 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oh ja dat begrijp ik wel. Hij is 4 jaar jonger. Ik ben zelf in de ontkenning over mijn leeftijd
Hmm geloof dat ik nog niet op date ben geweest met iemand die 4 jaar scheelt. Dacht 2 is max. Maar ik val wel op 'jongensachtig' . Klinkt wat fout zo maar val niet op heel volwassen als je begrijpt wat ik bedoel. Omdat ik mij zelf ook niet kan identificeren met mijn leeftijd.quote:Op zaterdag 28 september 2019 17:39 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
Ah oke!
Zijn de meeste mannen die je date vaak jonger dan jou? Of juist ouder?
Misschien moet je dan eens iemand van rond de 20 proberen ofzoquote:Op zaterdag 28 september 2019 17:41 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hmm geloof dat ik nog niet op date ben geweest met iemand die 4 jaar scheelt. Dacht 2 is max. Maar ik val wel op 'jongensachtig' . Klinkt wat fout zo maar val niet op heel volwassen als je begrijpt wat ik bedoel. Omdat ik mij zelf ook niet kan identificeren met mijn leeftijd.
Nee geen kinderenquote:Op zaterdag 28 september 2019 17:43 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
Misschien moet je dan eens iemand van rond de 20 proberen ofzo
Ja dat herken ik wel.quote:Op zaterdag 28 september 2019 17:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee geen kinderenIk heb een range van 30 tot 40 staan op de apps. Grappig is wel dat sommige 34 jarigen bv zoals mijzelf al heel erg oud er uit zien en sommige 40 jarigen nog heel erg jeugdig.
Ja ik ook. De schatting van mannen is altijd wat onbetrouwbaar maar ook door veel vrouwen word ik wel midden 20 geschat.quote:Op zaterdag 28 september 2019 17:46 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
Ja dat herken ik wel.
Ik ben 27, maar ik word altijd veel jonger geschat.
Ik schatte jou ook zo in.quote:Op zaterdag 28 september 2019 17:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja ik ook. De schatting van mannen is altijd wat onbetrouwbaar maar ook door veel vrouwen word ik wel midden 20 geschat.
Knap gezien hoor met die filterfotoquote:Op zaterdag 28 september 2019 17:51 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Ik schatte jou ook zo in.Vaak is huid volgens mij de belangrijkste indicator om leeftijd in te schatten.
En die is bij jou aardig in orde.
Ja door de pixels heen leek dat zo. :pquote:Op zaterdag 28 september 2019 17:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Knap gezien hoor met die filterfoto
Wat?quote:Op zaterdag 28 september 2019 20:56 schreef Themeparktommy het volgende:
Dit was echt in het totaal verkeerde topic![]()
![]()
quote:Op zaterdag 28 september 2019 21:04 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Ik wilde reageren in een VBL topic... en er stond...
Hij mag er nu wel een keertje in!....
Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Ik vind het weliswaar belangrijk dat een potentiële partner voor zichzelf kan zorgen (o.a. inkomen en dagbesteding), maar haar eventuele vriendengroep, hobby's of passies vind ik geen zaken waarop ik haar zou afwijzen (of in ieder geval zeer onwaarschijnlijk). Misschien vind ik dat doordat ik niet alles van jouw vereisten kan afvinken. Ik zie dat trouwens niet als een belemmering om te gaan daten.quote:Op zaterdag 28 september 2019 16:23 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Je hebt niet alles in de hand nee, maar 9 van de 10 zaken heb je wel degelijk in de hand. Zorg eerst dat je voor jezelf kunt zorgen. Dus denk aan een studie, werk, vriendengroep, passie voor iets (maakt haar geen ruk uit wat het is, als je het maar hebt en passievol over kunt praten), hobby's en noem maar op. Dus alles waar zij geen deel van uitmaakt. Zorg dat je dat op orde hebt. Zolang je dat niet op orde hebt (je leven), ga dan niet beginnen met daten. Want dat werkt niet.
Ik denk dat mensen die een partner zoeken, dat wel degelijk doen om leegte op te vullen, naast het aanvullen van het leven. Die leegte is meestal het gebrek aan intimiteit.quote:En dat is ook logisch. Zij heeft geen zin om een veredelde huispsycholoog te spelen. Heeft ze helemaal geen zin in. Ze zit niet in een relatie om een bepaalde leegte voor je in te vullen, nee, zij wil jouw leuke, spontane, stabiele, enerverende en gezellige leven AANvullen. Dat is het enige wat zij wil.
Ik vraag mij van een date wel af of we in de toekomst bij elkaar zouden kunnen passen, weliswaar niet bij de eerste, maar op een gegeven moment ga ik me dat wel afvragen. Het gaat in mijn geval dan niet om trouwen of kinderen, maar wel om wat die persoon in de toekomst wil gaan ondernemen (e.g. zij wil naar het buitenland verhuizen, al dan niet voor het werk).quote:En wat ook belangrijk is: als je met een vrouw praat, denk dan niet meteen aan trouwen, seks, kinderen, toekomst. Haal dat uit je hoofd.
Ik bedoel met je eerste quote meer dat als je vrienden hebt, een vriendenkring, je mentaal ook wat weerbaarder bent en dat je ook dingen doet buiten je leven. Want je hebt geen zin in een vriend of vriendin dat afhankelijk is van jou. In een relatie is het knellend als de ene partner al je aandacht wil, terwijl jij ook wel eens met vriendinnen op stap wil of soms een weekendje met vriendinnen weg wil. Ik zeg maar wat. Dus een vriendengroep/kring is wel degelijk belangrijk. Want we zijn sociale dieren. Zou ik haar afwijzen als ze geen vriendenkring heeft? Nee, als ze andere dingen heeft waarvan ik denk: ja, dat past echt super goed bij mij, dan heb ik daar niet heel veel problemen mee.quote:Op zaterdag 28 september 2019 21:24 schreef vouwdeurtje het volgende:
[..]
Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Ik vind het weliswaar belangrijk dat een potentiële partner voor zichzelf kan zorgen (o.a. inkomen en dagbesteding), maar haar eventuele vriendengroep, hobby's of passies vind ik geen zaken waarop ik haar zou afwijzen (of in ieder geval zeer onwaarschijnlijk). Misschien vind ik dat doordat ik niet alles van jouw vereisten kan afvinken. Ik zie dat trouwens niet als een belemmering om te gaan daten.
[..]
Ik denk dat mensen die een partner zoeken, dat wel degelijk doen om leegte op te vullen, naast het aanvullen van het leven. Die leegte is meestal het gebrek aan intimiteit.
Ik zou zeker niet verlangen van een partner dat ze permanent als een soort hulpverlener mij bij staat, mocht ik problemen hebben. Ik zou het echter wel op prijs stellen als een partner mij bij problemen (kan van alles zijn) tijdelijk bij staat, andersom zou ik dat ook doen. Dat gaat verder dan het 'aanvullen' waar jij het over hebt. Ik heb inmiddels een leeftijd bereikt dat ik weet dat niemand perfect is, dat iedereen wel iets van bagage met zich mee draagt. Een date die ergens mee zit, zou ik dan ook niet per definitie afwijzen. Dat is natuurlijk iets anders dan iemand die permanent hulpbehoevend is.
[..]
Ik vraag mij van een date wel af of we in de toekomst bij elkaar zouden kunnen passen, weliswaar niet bij de eerste, maar op een gegeven moment ga ik me dat wel afvragen. Het gaat in mijn geval dan niet om trouwen of kinderen, maar wel om wat die persoon in de toekomst wil gaan ondernemen (e.g. zij wil naar het buitenland verhuizen, al dan niet voor het werk).
Ja naja, valt tegen ja.quote:Op zondag 29 september 2019 19:13 schreef zoem het volgende:
Valt me tegen hoe weinig vrouwen een (tegen)vraag stellen en/of wederinteresse tonen. Laatst aantal gesprekken aangeknoopt met matches op Twoo en Paiq. Doe je veel moeite om interessante en pakkende vragen te stellen... Nu net ook op Paiq. Krijg ik antwoord op mijn openingsvraag, maar moet zelf het gesprek op gang houden.
Had wel een Zuid-Amerikaanse cougar van tegen de 50 gematcht, prrrrDe enige die tenminste een beetje moeite deed.
Gewoon een date en niets gezegd?quote:Op zondag 29 september 2019 19:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja naja, valt tegen ja.
Heb +- 50 van de 65 matches verwijderd.
1 date gehad.
3 mogelijkheden tot date staan er denk ik nog open... Waarvan eentje opeens echt veel minder interesse toont dus, heb maar gewoon gevraagd of ze tijd heeft om af te spreken, maar nog geen antwoord op gehad.
? "Heb je nog tijd om af te spreken" of iets stuurde ik.quote:Op zondag 29 september 2019 19:31 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Gewoon een date en niets gezegd?
Gewoon in mee gaan met die plannen als je haar interessant vindt.quote:Op zaterdag 28 september 2019 21:58 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Ik bedoel met je eerste quote meer dat als je vrienden hebt, een vriendenkring, je mentaal ook wat weerbaarder bent en dat je ook dingen doet buiten je leven. Want je hebt geen zin in een vriend of vriendin dat afhankelijk is van jou. In een relatie is het knellend als de ene partner al je aandacht wil, terwijl jij ook wel eens met vriendinnen op stap wil of soms een weekendje met vriendinnen weg wil. Ik zeg maar wat. Dus een vriendengroep/kring is wel degelijk belangrijk. Want we zijn sociale dieren. Zou ik haar afwijzen als ze geen vriendenkring heeft? Nee, als ze andere dingen heeft waarvan ik denk: ja, dat past echt super goed bij mij, dan heb ik daar niet heel veel problemen mee.
Met 'leegte' bedoel ik een sociaal-mentale leegte. Ik moet perse een vriendin hebben want anders heb ik geen doel in het leven. Of ik wil een vriendin omdat ik niet zonder kan. Dat is anders dan dat je een leven 'aanvult'. Daarbij heb je beiden een leven met een baan/studie/vrienden/hobby. Dat is al van jezelf en die dingen veranderen niet in een relatie. Je gaat op dezelfde voet door. Je gaat verder met je baan/vrienden/drankje hier, drankje daar met vrienden/je blijft sporten etc. Hierdoor heb je twee levens die aan de ene kant nog persoonlijk zijn, maar aan de andere kant verweven. Je leeft samen, doet dingen samen, gaan op vakantie samen, slapen samen, samen boodschappen doen. Maar dat doet niets af aan je leven die je voor je relatie had. Want als je je oude leven geheel moet opgeven, dan gaat er iets niet goed. En tuurlijk lever je in als je in een relatie terechtkomt. Maar de meest principiële punten lever je niet in.
Tuurlijk, je gaat uiteindelijk ook peilen of je een toekomst samen ziet. Maar zover was ik niet. Ik was nog in de fase voor de eerste date. Het eerste gesprek. Dan ga je niet al met toekomstplannen strooien. Sorry hoor, als een vrouw tijdens het eerste gesprek zegt ik wil 3 kinderen en wil dan en dan trouwen... dan denk ik ook... rustig aan mevrouw. Dus ja, kijken of je bij elkaar past is belangrijk, maar je moet niet te hard van stapel gaan. Uiteindelijk kan je dan wel het gesprek verleggen naar ambities, toekomstplannen etc. Dat is niet gek. Dat is juist normaal. Maar tijdens het eerste gesprek, voor de eerste date al met toekomstplannen komen gaat te ver.
Nee bedoel dat jij niets hebt gezegd over een datequote:Op zondag 29 september 2019 19:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
? "Heb je nog tijd om af te spreken" of iets stuurde ik.
Zelfde dag geplanned, zij stelde "Vanavond" voor op de vraag wanneer ze wilde.quote:Op zondag 29 september 2019 19:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee bedoel dat jij niets hebt gezegd over een date
ja en hoe was het?quote:Op zondag 29 september 2019 19:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zelfde dag geplanned, zij stelde "Vanavond" voor op de vraag wanneer ze wilde.
Gezellig, denk dat zij wat meer tijd nodig heeft om op der gemak te geraken, maar na wat drankjes nog een stukje gelopen... Vond dat ik der maar even moest zoenen anders was het een beetje te afstandelijk zegmaar. Naja daar reageerde ze wel goed op dusseh.quote:
Dt klopt.quote:Op zondag 29 september 2019 19:32 schreef Godshand het volgende:
[..]
Gewoon in mee gaan met die plannen als je haar interessant vindt.
De waarheid is dat het leven toch nooit zo loopt als je het plant.
Want je bent er tenslotte zelf bij, dus je kan altijd ook weg. Maar wie weet gaat ze zelf bij je weg, omdat ze toch iemand vindt waar ze hoteldebotel van wordt of omdat ze je tegen vindt vallen op de lange termijn. Of omdat je te lang haar plannen steeds uitstelt.
Lol, net links geswiped op Tinder, dacht dat is een fake profiel met Amerikaanse chick eropquote:Op zondag 29 september 2019 20:25 schreef Solid-Snake het volgende:
Voor de mensen hier die Abbey Hoes misschien kennen en in de buurt van Den Haag wonen. Ze zit blijkbaar op Bumble
Komt er een 2e?quote:Op zondag 29 september 2019 19:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Gezellig, denk dat zij wat meer tijd nodig heeft om op der gemak te geraken, maar na wat drankjes nog een stukje gelopen... Vond dat ik der maar even moest zoenen anders was het een beetje te afstandelijk zegmaar. Naja daar reageerde ze wel goed op dusseh.
Maar moest wel in mijn eigen bedje slapen van der
Kan ook een fake profiel zijn geweestquote:Op zondag 29 september 2019 20:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lol, net links geswiped op Tinder, dacht dat is een fake profiel met Amerikaanse chick erop
Vrouwen krijgen waarschijnlijk ook enorm veel berichten... ook van mannen die 'n gesprek op gang kunnen houden of waar ze het al meteen in zien zitten.quote:Op zondag 29 september 2019 19:13 schreef zoem het volgende:
Valt me tegen hoe weinig vrouwen een (tegen)vraag stellen en/of wederinteresse tonen. Laatst aantal gesprekken aangeknoopt met matches op Twoo en Paiq. Doe je veel moeite om interessante en pakkende vragen te stellen... Nu net ook op Paiq. Krijg ik antwoord op mijn openingsvraag, maar moet zelf het gesprek op gang houden.
Had wel een Zuid-Amerikaanse cougar van tegen de 50 gematcht, prrrrDe enige die tenminste een beetje moeite deed.
Neequote:Op zondag 29 september 2019 21:47 schreef Yasmin23 het volgende:
Zou het misschien een idee zijn om bepaalde gedragingen niet zo aan een bepaald geslacht te wijten?
Bedoel meer met de opmerking over hoe weinig vrouwen interesse tonenquote:Op zondag 29 september 2019 21:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee
Denk dat vrouwen behoorlijk wat meer berichten krijgen dan mannen. Vrouwen moeten 'n beetje kijken op wie ze reageren, mannen hopen dat er wat vrouwen reageren op gestuurde berichten.
Mja, op Paiq verwacht ik dat niet zo omdat je daar door praten elkaars foto moet unlocken (tenzij je credits koopt).quote:Op zondag 29 september 2019 21:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vrouwen krijgen waarschijnlijk ook enorm veel berichten... ook van mannen die 'n gesprek op gang kunnen houden of waar ze het al meteen in zien zitten.
Toch is het wel zo. Tijd voor volledige emancipatie, ook op dategebiedquote:Op zondag 29 september 2019 21:47 schreef Yasmin23 het volgende:
Zou het misschien een idee zijn om bepaalde gedragingen niet zo aan een bepaald geslacht te wijten?
Reageer jij op onaantrekkelijke mannen die jou berichtjes sturen?quote:Op zondag 29 september 2019 22:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Bedoel meer met de opmerking over hoe weinig vrouwen interesse tonenHet is sowieso fijn als iemand gewoon een goed gesprek kan houden.
Zou fijn zijn. Gewoon gelijkheidquote:Op zondag 29 september 2019 22:01 schreef zoem het volgende:
[..]
Mja, op Paiq verwacht ik dat niet zo omdat je daar door praten elkaars foto moet unlocken (tenzij je credits koopt).
[..]
Toch is het wel zo. Tijd voor volledige emancipatie, ook op dategebied
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |