abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189130236
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nu een liveverslag van de ondervraging van Halsema door de gemeenteraad:
https://amsterdam.raadsin(...)20Zaken%2026-09-2019
Of je kijkt bij de NOS https://nos.nl/livestream(...)swoning-halsema.html
pi_189130260
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 12:10 schreef Hallojo het volgende:
Ik begrijp best dat rechtse mensen het gezin Halsema het liefst helemaal kapotgemaakt zien worden, maar ik ben blij dat we in een rechtsstaat wonen waar er gewoon naar de feiten wordt gekeken ^O^
Precies, één waarin (met name in de lieve stad Amsterdam) ook helemaal niet met twee maten gemeten wordt!

quote:
Amsterdamse rechter straft geweld met vuurwapen of granaat veel harder af

Wie in Amsterdam gepakt wordt met een vuurwapen of explosief is slecht af: de rechtbank legt veel hogere straffen op dan in andere delen van het land. De rechters in de hoofdstad willen het signaal geven dat geweld, liquidaties en criminele afrekeningen onacceptabel zijn.
Pim Lindeman 10-08-19, 06:40

De straffen zijn in sommige gevallen wel vier keer zo hoog als in vergelijkbare zaken bij andere rechtbanken. Zo kan iemand die buitenshuis met een pistool wordt gepakt een celstraf van 12 maanden tegemoetzien, terwijl de landelijke richtlijn 3 maanden adviseert. Bezit van een handgranaat staat in Amsterdam voor 18 maanden, tegenover 6 maanden in de rest van het land. Wie gepakt wordt met een automatisch wapen, kan in de hoofdstad anderhalf jaar cel verwachten, tegenover de gebruikelijke negen maanden bij andere rechtbanken. Binnenkort publiceert de rechtbank een lijst met de eigen richtlijnen, die uiteraard wel binnen de wettelijke maxima liggen.

Naast hogere straffen voor bepaalde misdrijven, hanteert de rechtbank ook nieuwe strafverzwarende omstandigheden. Criminelen kunnen volgens de richtlijnen tot maximaal een half jaar langer de cel in als wapens geladen zijn, er kinderen bij een wapenvondst aanwezig zijn, er een geluidsdemper gemonteerd is, of munitie bewerkt is om meer schade toe te brengen.
Statement

De Amsterdamse rechters willen met de hogere straffen een statement maken. „In de stad hebben we veel liquidaties en schietpartijen, en de bereidheid tot het gebruik van bijvoorbeeld handgranaten neemt toe", zegt woordvoerder Domien Huijbregts van de Amsterdamse rechtbank. „Daarom geven we een signaal af: dit is echt onacceptabel.”

De hogere straffen worden al in praktijk gebracht. Zo kreeg een 33-jarige Amsterdammer maandag 15 maanden celstraf voor wapenbezit: 12 voor het pistool, plus 3 maanden omdat het geladen was. In andere rechtbanken levert dat delict doorgaans maximaal 4 tot 5 maanden cel op.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-harder-af~a931a510/
pi_189130374
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Gewoon de details lekker vaag houden inderdaad, want anders gaan mensen nog een keer zelf nadenken. Gotta love de MSM.

Dit is trouwens ook hilarisch.

parool twitterde op donderdag 26-09-2019 om 15:41:40 Halsema zegt dat de opmerkingen van haar partner Oey over andere wapens op zolder, sarcastisch waren.https://t.co/3P59svef4f reageer retweet
Als je met zo iemand als Robert Oey getrouwd bent heb je al straf.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 26 september 2019 @ 16:01:47 #54
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189130381
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:53 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Precies, één waarin (met name in de lieve stad Amsterdam) ook helemaal niet met twee maten gemeten wordt!
[..]

Twee maten impliceert een dichotomie die ik zo 1 2 3 niet uit dit stuk en het nieuws over Halsema jr haal.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_189130403
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 16:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Twee maten impliceert een dichotomie die ik zo 1 2 3 niet uit dit stuk en het nieuws over Halsema jr haal.
quote:
Naast hogere straffen voor bepaalde misdrijven, hanteert de rechtbank ook nieuwe strafverzwarende omstandigheden. Criminelen kunnen volgens de richtlijnen tot maximaal een half jaar langer de cel in als wapens geladen zijn, er kinderen bij een wapenvondst aanwezig zijn, er een geluidsdemper gemonteerd is, of munitie bewerkt is om meer schade toe te brengen.
Nouja, wie weet vervolgen zie die Oey nog wel, dat zou natuurlijk kunnen. Lijkt me niet heel waarschijnlijk maar het kan. Waarschijnlijker zal blijken dat regenten en aanhang de wetten die voor gewone burgers extra zwaar gelden gewoon aan hun laars kunnen en mogen lappen. En daar dan in de media zelfs belachelijke interviews over kunnen geven vanuit een positie van onaantastbaarheid.
  donderdag 26 september 2019 @ 16:08:29 #56
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189130492
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2019 16:03 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

[..]

Nouja, wie weet vervolgen zie die Oey nog wel, dat zou natuurlijk kunnen. Lijkt me niet heel waarschijnlijk maar het kan. Waarschijnlijker zal blijken dat regenten en aanhang de wetten die voor gewone burgers extra zwaar gelden gewoon aan hun laars kunnen en mogen lappen. En daar dan in de media zelfs belachelijke interviews over kunnen geven vanuit een positie van onaantastbaarheid.
Dat kan, misschien komt ie er net zo goed mee weg als PVV'ers die de wapenwet overtreden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_189130501
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 16:08 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dat kan, misschien komt ie er net zo goed mee weg als PVV'ers die de wapenwet overtreden.
Wat heeft politieke orientatie hier dan weer mee te maken? Of kom je hier gewoon op voor jouw cluppie?
  donderdag 26 september 2019 @ 16:09:45 #58
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189130515
quote:
15s.gif Op donderdag 26 september 2019 16:09 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Wat heeft politieke orientatie hier dan weer mee te maken? Of kom je hier gewoon op voor jouw cluppie?
:O
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 26 september 2019 @ 16:10:06 #59
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_189130526
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 13:23 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Zeg het ze ! Al die Linksch Menschen moeten verbannen worden en we gaan er weer een mooie boreale wereld van maken !
Reageer eens gewoon op mijn opmerking!
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_189130533
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 16:09 schreef -XOR- het volgende:

[..]

:O
Juist, je hebt dus helemaal niets inhoudelijks te melden. Weten we dat ook weer groene dodo. Goed verdedigd/rechtgepraat hoor. Famke zou vast trots en dankbaar zijn.
  donderdag 26 september 2019 @ 16:12:21 #61
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189130555
quote:
14s.gif Op donderdag 26 september 2019 16:10 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Juist, je hebt dus helemaal niets inhoudelijks te melden. Weten we dat ook weer groene dodo. Goed verdedigd/rechtgepraat hoor. Famke zou vast trots en dankbaar zijn.
Mooi zo, en als dr man even zwaar wordt gestraft als Gidi Markuszower (want we willen ten slotte niet meten met 2 maten) is ze vast helemaal in haar nopjes.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_189130603
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 16:12 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Mooi zo, en als dr man even zwaar wordt gestraft als Gidi Markuszower (want we willen ten slotte niet meten met 2 maten) is ze vast helemaal in haar nopjes.
Was er toen al sprake van amsterdamspecifiek beleid en extra zwaar straffen dan? Of was dit meer dan zes jaar geleden? Zijn de situaties dan gelijk dodo, of toch niet?

Moeilijk hè? Redeneren en eerlijk zijn? (Overigens had deze meneer van mij ook vervolgd mogen worden hoor en valt het me vies tegen dat dat niet gebeurd is. Verschilt in essentie natuurlijk niets van een antiliaan/surinamer die "voor bescherming" een wapen bij zich draagt op één of ander festival.)
  donderdag 26 september 2019 @ 16:23:16 #63
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189130739
quote:
10s.gif Op donderdag 26 september 2019 16:15 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Was er toen al sprake van amsterdamspecifiek beleid en extra zwaar straffen dan? Of was dit meer dan zes jaar geleden? Zijn de situaties dan gelijk dodo, of toch niet?

Moeilijk hè? Redeneren en eerlijk zijn? (Overigens had deze meneer van mij ook vervolgd mogen worden hoor en valt het me vies tegen dat dat niet gebeurd is. Verschilt in essentie natuurlijk niets van een antiliaan/surinamer die "voor bescherming" een wapen bij zich draagt op één of ander festival.)
Het ging mij in dit geval even over je regentenopmerking (al had ik waarschijnlijk instemmend geknikt als het een VVD'er zou hebben betroffen).
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_189130803
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 16:23 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het ging mij in dit geval even over je regentenopmerking (al had ik waarschijnlijk instemmend geknikt als het een VVD'er zou hebben betroffen).
Is de PVV niet een heel korte periode van gedoogsteun daargelaten altijd oppositie geweest?

Maar juist dat deze PVV-jood ook wegkomt met iets waarmee een ander, de genoemde hypothetische antiliaan/surinamer niet weg zou komen, lijkt mij weer een mooi voorbeeld van meten met twee maten. If anything blijkt het probleem dus niet slechts beperkt tot regenten en aanhang maar nóg wijder verspreid.
  donderdag 26 september 2019 @ 16:32:46 #65
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_189130866
quote:
5s.gif Op donderdag 26 september 2019 16:27 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Is de PVV niet een heel korte periode van gedoogsteun daargelaten altijd oppositie geweest?

Maar juist dat deze PVV-jood ook wegkomt met iets waarmee een ander, de genoemde hypothetische antiliaan/surinamer niet weg zou komen, lijkt mij weer een mooi voorbeeld van meten met twee maten. If anything blijkt het probleem dus niet slechts beperkt tot regenten en aanhang maar nóg wijder verspreid.
Wat mij betreft mag Oey best een justitiele tik op de vingers krijgen. Hij heeft zelf dat ding laten slingeren en wederrechtelijk in huis gehaald. Maar meer dan een boete en/of iets voorwaardelijks lijkt me wat overdreven voor een onklaar pistool dat gebruikt werd voor filmdoeleinden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_189130877
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 16:32 schreef -XOR- het volgende:
Maar meer dan een boete en/of iets voorwaardelijks lijkt me wat overdreven voor een onklaar pistool dat gebruikt werd voor filmdoeleinden.
Ja en Achmed en Mo hadden die wapens ook puur voor hun rapvideoclip. Zo lust ik er nog wel een paar.
pi_189130881
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 16:01 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Als je met zo iemand als Robert Oey getrouwd bent heb je al straf.
Ik zou, als heteroseksuele man, toch liever met Oey getrouwd zijn dan met Halsema.
pi_189131072
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 16:34 schreef grimselman het volgende:

[..]

Ik zou, als heteroseksuele man, toch liever met Oey getrouwd zijn dan met Halsema.
Ik zou liever mijn hele leven single blijven dan dat ik met 1 van die twee zou moeten trouwen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 26 september 2019 @ 17:06:50 #69
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_189131293
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 15:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Gewoon de details lekker vaag houden inderdaad, want anders gaan mensen nog een keer zelf nadenken. Gotta love de MSM.

Dit is trouwens ook hilarisch.

parool twitterde op donderdag 26-09-2019 om 15:41:40 Halsema zegt dat de opmerkingen van haar partner Oey over andere wapens op zolder, sarcastisch waren.https://t.co/3P59svef4f reageer retweet
Wtf. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 26 september 2019 @ 17:53:23 #70
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_189132028
---

[ Bericht 63% gewijzigd door MisterJ.Lo op 26-09-2019 18:09:32 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_189152948
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')