Wat een gezeik om zogenaamd gezeik, dat spreekt ze toch ook helemaal niet tegen? en ze is ook niet iets van plan waardoor dat niet meer kan.quote:Op donderdag 26 september 2019 08:12 schreef Messina het volgende:
Als je dochter een boormachientje leuk vindt, koop je die toch gewoon? Als je zoon een keukentje wil, prima toch?
Lijkt me bij uitstek iets waar een minister (van Emancipatie) zich wel eens tegenaan zou kunnen bemoeien...quote:
Dat was bij al die loodhoudende verf en weekmakers ook zonde ja, maar ik zie dat jouw ouders voet bij stuk hebben gehouden en niets weggegooid hebben!quote:Dan kan al het speelgoed wel de vuilnisbak in.
Dit is het "eindstation" van de politieke sociologie wat geen eindstation is.quote:Op donderdag 26 september 2019 08:21 schreef Enchanter het volgende:
Wat moet ik me hierbij voorstellen ??
Transgender Barbies of zo
Oh nee, stofzuigers en militair speelgoed wordt nu in dezelfde categorie gezet en niet meer in de meisjes en jongensafdeling. De maatschappij gaat naar de tyfus mensen.quote:Op donderdag 26 september 2019 08:29 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dit is het "eindstation" van de politieke sociologie wat geen eindstation is.
Het begon met verschillen opmerken. En het antwoord was van hun altijd.. die verschillen zijn lauter sociologisch, niet biologisch.
Dus toen gingen mensen terecht aanwijzen dat een hoop verschillen neer komen op keuzes die mensen maken waarbij vrouwen geneigd zijn vaker bijvoorbeeld part-time te werken en vakken te kiezen die minder goed betalen.
Dus de enige route voor deze mensen om daar mee om te gaan is om het verhaal aan te hangen dat kinderen al vanaf jonge leeftijd worden beïnvloed om uiteindelijk later die keuzes te maken.
Dit is het resultaat. Dit is het dingetje wat sociologen op gokken wat het verschil maakt in de basis en waardoor mannen en vrouwen uiteindelijk totaal statistisch gezien op alle vlakken gelijk getrokken zullen worden.
Beetje jammer dat al is aangetoond dat jongetjes vanaf vlak na de geboorte zich al meer aangetrokken voelen tot objecten en meisjes tot dingen met gezichten. Dus dat is een biologisch verschil wat je nooit zal kunnen wegwerken. Maar totdat die verschillen zijn weggewerkt zullen we dit soort maatregelen zien. En dat kan nog wel eens heel extreem worden want dit wordt gelabelt als hardnekkig seksisme.
Een beetje als een vlek uit je shirt weg te wassen en dat dan achteraf blijkt dat het een onderdeel van het patroon is. Maar je blijft hardhandig die vlek schuren en bleek er over ... totdat je shirt naar te tyfus is.
Deze mensen gaan door tot onze maatschappij naar de tyfus is.
Ah, het is de schuld van kinderspeelgoed dat vrouwen voornamelijk parttime werken.quote:Volgens de minister komen vrouwen door genderstereotypen ongewild vast te zitten in parttime banen en kunnen ze zich niet meer persoonlijk en professioneel ontwikkelen.
Besef even wat hier letterlijk wordt geroepen. Winkelpersoneel mag straks mensen niet meer vragen of het over een jongetje of meisje gaat.quote:Op donderdag 26 september 2019 08:32 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Oh nee, stofzuigers en militair speelgoed wordt nu in dezelfde categorie gezet en niet meer in de meisjes en jongensafdeling. De maatschappij gaat naar de tyfus mensen.
https://www.womensmemoria(...)il/?s=barbie-enlistsquote:Op donderdag 26 september 2019 08:20 schreef Hammer-of-Thor het volgende:
Best een leuk idee; Action man als dierenarts en Barbie als militair.
Welke vrijheden moet je nu opgeven dan? Of welke vrijheden heb je al moeten opgeven? Winkelpersoneel kan straks gewoon vragen: "voor wie is het cadeau?" waarna 99,9% van de ouders zegt: "Voor mijn zoon/dochter van 3."quote:Op donderdag 26 september 2019 08:34 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Besef even wat hier letterlijk wordt geroepen. Winkelpersoneel mag straks mensen niet meer vragen of het over een jongetje of meisje gaat.
Het gaat niet om de maatregelen zelf. Het gaat om de bij-schade die verricht wordt waarin we onze vrijheden opgeven ... stukje bij beetje... voor deze mensen is het koste wat het kost. Of je nou vrijheid van meningsuiting op de schop moet gooien of niet. Het stopt nergens. Want het "probleem" wat geen probleem is blijft bestaan.
En dat allemaal door speelgoed?quote:Volgens de minister komen vrouwen door genderstereotypen ongewild vast te zitten in parttime banen en kunnen ze zich niet meer persoonlijk en professioneel ontwikkelen. En kunnen ze zelfs, door financiële afhankelijkheid, niet meer weg uit hun relatie als ze dat willen.
Waarom zou de overheid moeten kunnen dicteren wat ik als vrije burger in een privebedrijf aan mijn klanten vraag?quote:Op donderdag 26 september 2019 08:37 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Welke vrijheden moet je nu opgeven dan? Of welke vrijheden heb je al moeten opgeven? Winkelpersoneel kan straks gewoon vragen: "voor wie is het cadeau?" waarna 99,9% van de ouders zegt: "Voor mijn zoon/dochter van 3."
The horror.
Maar maar maar dat doen ze natuurlijk omdat.. eh.. omdat ze die patriachale-slaven van ouders nu roze skeelers kopen voor die meisjes. Daar ga je automatisch van part-timen 20 jaar later.quote:Op donderdag 26 september 2019 08:42 schreef detaris het volgende:
De meeste vrouwen starten direct met parttime werken na het afronden van het mbo, hbo of wo. Blij dat we de oorzaak daarvan nu boven tafel hebben!
quote:Op donderdag 26 september 2019 08:34 schreef SpecialK het volgende:
Besef even wat hier letterlijk wordt geroepen. Winkelpersoneel mag straks mensen niet meer vragen of het over een jongetje of meisje gaat.
Geen idee wat de straf gaat worden. Vind jij dat er zelfs een lichte straf op moet staan? Waarom rot de overheid niet gewoon lekker op uit mijn gesprekken?quote:Op donderdag 26 september 2019 08:43 schreef SicSicSics het volgende:
[..]_!
Dan moeten ze naar de gevangenis!?
Waarom denk je dat dit überhaupt een issue wordt!? Laat staan dat we het gaan voorschrijven of handhaven?quote:Op donderdag 26 september 2019 08:45 schreef SpecialK het volgende:
Geen idee wat de straf gaat worden. Vind jij dat er zelfs een lichte straf op moet staan? Waarom rot de overheid niet gewoon lekker op uit mijn gesprekken?
quote:Op donderdag 26 september 2019 08:47 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Waarom denk je dat dit überhaupt een issue wordt!? Laat staan dat we het gaan voorschrijven of handhaven?![]()
Ik vind het redelijk ver gezocht, dat winkelpersoneel dit niet meer zou mogen vragen en ik ben benieuwd naar de motivtie, cq. interpretatie van de wet, waar dit vandaan komt!
Tot die tijd zeg ik:_!
Lees jij topics wel eens of kom je gewoon trollen voor het trollen?quote:De bewindsvrouw doet haar oproep nadat bekend is geworden dat in Franse speelgoedwinkels volgend jaar een einde komt aan de indeling ‘jongens’ en ‘meisjes’. In folders kan dan ook niet meer per sekse worden geadverteerd. En winkelpersoneel mag ouders straks niet meer vragen: ‘Is het voor een jongen of een meisje?’ Verder gaat het bedrijfsleven speelgoed ontwikkelen ‘dat niet discrimineert’.
Ik lees het. Maar dan denk ik nog steeds:quote:Op donderdag 26 september 2019 08:49 schreef SpecialK het volgende:
Lees jij topics wel eens of kom je gewoon trollen voor het trollen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |