De stap van de speelgoedkassa naar minder verdienen vind ik nogal groot. Sociale status al helemaal - alle kansen zijn er. In het onderwijs scoren meisjes/vrouwen buitengewoon goed. Op een gegeven moment kiezen ze van alle kansen die er zijn voor een parttime bestaan, vaak gedeeld met de man. Reden hiervoor is vaak dat de eigen kinderen niet opgroeien in de opvoedfabriekjes die kinderdagverblijven genoemd worden. Dat heeft niks met my little pony te maken in mijn ogen. Ik zie het verband iig niet.quote:Op donderdag 26 september 2019 07:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ongelijkheid in salaris met gevolgen voor de zelfstandigheid van mensen.
Maar ook wordt het steeds moeilijker om op te klimmen op de sociale ladder
Het probleem dat we vandaag zien is dus dat mannen nog steeds gedwongen worden om fulltime te werken, voor mannen is nog steeds niet OK om voor het gezin te kiezen 'want dat is voor meisjes'.quote:Op donderdag 26 september 2019 07:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het gaat er om dat daar de mensen blijkbaar ook niet fulltime, 8 uur per dag, willen werken. Dat de meeste mensen dat hier ook niet willen gaat er erg lastig in bij de politiek. En dat de vrouwen het dus beter voor elkaar hebben en voor lopen: de mannen moeten de transitie naar dat parttime de standaard is nog maken, al zie je gelukkig wel steeds meer parttime werkende mannen (het lijkt er op dat bedrijven dat eindelijk gaan accepteren).
Vrouwen proberen te dwingen fulltime te werken is trekken aan de verkeerde kant: het meer acceptabel maken dat mannen parttime werken is het logische om nu te doen. En zo verklein je het verschil tussen mannen en vrouwen.
Ik zeg dan ook dat de speelgoedkassa niks met deze problematiek te maken heeft. Dat is precies mijn punt.quote:Op donderdag 26 september 2019 07:52 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
De stap van de speelgoedkassa naar minder verdienen vind ik nogal groot. Sociale status al helemaal - alle kansen zijn er. In het onderwijs scoren meisjes/vrouwen buitengewoon goed. Op een gegeven moment kiezen ze van alle kansen die er zijn voor een parttime bestaan, vaak gedeeld met de man. Dat heeft niks met my little pony te maken in mijn ogen. Ik zie het verband iig niet.
Maar zo formuleert de politiek het nooit, de politiek zegt altijd dat te weinig vrouwen fulltime werken en nooit dat te weinig mannen parttime werken. Terwijl in een gezonde maatschappij volgens mij bijna niemand 40 uur werkt, dat trekken aan die vrouwen is dus de verkeerde kant op.quote:Op donderdag 26 september 2019 07:54 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het probleem dat we vandaag zien is dus dat mannen nog steeds gedwongen worden om fulltime te werken, voor mannen is nog steeds niet OK om voor het gezin te kiezen 'want dat is voor meisjes'.
Die voorzieningen zijn ingericht met het oog op het zelf kunnen opvoeden van je kinderen. Gezinsleven stimuleren enzo, vaak vanuit christelijke hoek. De keuze van afhankelijkheid wordt bewust gemaakt, aangezien alle kansen er al gewoon zijn maar door velen anders worden benut. En dat kan dus prima, want jij die naar eigen zeggen weinig op heeft met zorgen en huishouden etc kan dus gewoon voor een fulltime baan kiezen en voor die onafhankelijkheid kiezen. Er is heel weinig tot niets dat deze keuze in de weg staat.quote:Op donderdag 26 september 2019 07:30 schreef Seven. het volgende:
[..]
Helemaal niets, natuurlijk.
De andere kant hiervan is dat de helft van de Nederlandse vrouwen financieel niet zelfstandig is.
Het is wel opvallend dat dat alleen in Nederland zo werkt. Ons belastingsysteem biedt nog steeds voordelen aan stellen met 1,5 inkomen. Sowieso is fiscaal partner zijn en samen aangifte doen al vrij bijzonder in vergelijking met andere landen. Maar dat je bovendien kunt schuiven met aftrekposten om je voordeel te verhogen is volgens mij echt iets Nederlands. Het is slechts een voorbeeld van hoe onze maatschappij erop gericht is dat stellen 1,5 inkomen hebben. En het leidt ertoe dat vrouwen dus 24-28 uur werken en dus niet financieel zelfstandig zijn.
Ik ben daar zeker niet op tegen, maar ik heb net als veel mannen een teringhekel aan het huishouden doen. En ik ben ook niet bepaald zorgzaam.
Dan nog. Welke ongelijkheid?quote:Op donderdag 26 september 2019 07:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook dat de speelgoedkassa niks met deze problematiek te maken heeft. Dat is precies mijn punt.
We leren meisjes om volgzaam en lief te zijn on ze klaar te stomen voor het gezinsleven. We leren jongens om stoer en sterk te zijn om ze klaar te stomen voor een carrière.quote:Op donderdag 26 september 2019 07:52 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
De stap van de speelgoedkassa naar minder verdienen vind ik nogal groot. Sociale status al helemaal - alle kansen zijn er. In het onderwijs scoren meisjes/vrouwen buitengewoon goed. Op een gegeven moment kiezen ze van alle kansen die er zijn voor een parttime bestaan, vaak gedeeld met de man. Reden hiervoor is vaak dat de eigen kinderen niet opgroeien in de opvoedfabriekjes die kinderdagverblijven genoemd worden. Dat heeft niks met my little pony te maken in mijn ogen. Ik zie het verband iig niet.
Maar het zelf kunnen opvoeden van onze kinderen kan allang niet meer in Nederland. In hoeveel gezinnen heb je nog de luxe van een stay at home mom? In hoeveel jonge gezinnen zie je dat de man en vrouw allebei parttime werken? Ik ken er maar 2 in heel mijn omgeving. In hoeveel gezinnen zie dat de vrouw de kostwinner is?quote:Op donderdag 26 september 2019 07:57 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Die voorzieningen zijn ingericht met het oog op het zelf kunnen opvoeden van je kinderen. Gezinsleven stimuleren enzo, vaak vanuit christelijke hoek. De keuze van afhankelijkheid wordt bewust gemaakt, aangezien alle kansen er al gewoon zijn maar door velen anders worden benut. En dat kan dus prima, want jij die naar eigen zeggen weinig op heeft met zorgen en huishouden etc kan dus gewoon voor een fulltime baan kiezen en voor die onafhankelijkheid kiezen. Er is heel weinig tot niets dat deze keuze in de weg staat.
Ja, maar daar kan ik niks aan doen natuurlijk. Ik denk wel dat meer fulltime werken echt heel goed zou zijn voor de economie trouwens.quote:Op donderdag 26 september 2019 07:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar zo formuleert de politiek het nooit, de politiek zegt altijd dat te weinig vrouwen fulltime werken en nooit dat te weinig mannen parttime werken. Terwijl in een gezonde maatschappij volgens mij bijna niemand 40 uur werkt, dat trekken aan die vrouwen is dus de verkeerde kant op.
Ik ben een stay at home dadquote:Op donderdag 26 september 2019 08:02 schreef Seven. het volgende:
[..]
Maar het zelf kunnen opvoeden van onze kinderen kan allang niet meer in Nederland. In hoeveel gezinnen heb je nog de luxe van een stay at home mom? In hoeveel jonge gezinnen zie je dat de man en vrouw allebei parttime werken? Ik ken er maar 2 in heel mijn omgeving. In hoeveel gezinnen zie dat de vrouw de kostwinner is?
Als niets in de weg staat om af te wijken van het traditionele gezinsmodel, waarom doen we dat dan niet? Iedereen wil toch wel minder dan fulltime werken?
Je poneert dat heel stellig, maar ik zie dat niet gebeuren. In huize lyrebird wordt dit in ieder geval niet onderwezen, en de veganistische makrameeers die bij de kinderen voor de klas staan, zijn helemaal van de gender equality en ook niet te porren voor jouw stelling.quote:Op donderdag 26 september 2019 07:59 schreef Seven. het volgende:
[..]
We leren meisjes om volgzaam en lief te zijn on ze klaar te stomen voor het gezinsleven. We leren jongens om stoer en sterk te zijn om ze klaar te stomen voor een carrière.
Sovjettijden herleven weer.quote:Op donderdag 26 september 2019 07:46 schreef KingRadler het volgende:
Ik zie het nog gebeuren dat ze blauw en roze afschaffen. Dat je alleen maar gender neutrale spullen Kunt aanschaffen in gender neutrale kleur
Waar doen we dat dan? Ik ken geen ouder die dat doet en op school spelen zowel de jongens als de meisjes in de poppenhoek en de bouwhoek...quote:Op donderdag 26 september 2019 07:59 schreef Seven. het volgende:
[..]
We leren meisjes om volgzaam en lief te zijn on ze klaar te stomen voor het gezinsleven. We leren jongens om stoer en sterk te zijn om ze klaar te stomen voor een carrière.
Ik chargeer. Met twee ouders die in het wetenschappelijke onderzoek zitten, zou het niet zo gek zijn dat de kinderen een interesse in die richting zullen ontwikkelen. Maar mijn advies zal zijn dat ze ten alle tijden onafhankelijk moeten zijn: ben geen speelbal van het grootkapitaal, EUrofielen en andere regelneukers.quote:Op donderdag 26 september 2019 07:19 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat zal haar leren!
Stel je nou echt je ego boven de ontwikkeling van je kind? Stel dat die socioloog wil worden?
dat staat nergens. Dat is vooral je eigen conclusie. En alles wat volgt al helemaalquote:Op donderdag 26 september 2019 07:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het gaat er om dat daar de mensen blijkbaar ook niet fulltime, 8 uur per dag, willen werken.
Ik denk dat ik mijn kinderen zou meegeven dat sociologie op dit moment eigenlijk nog net maar 1 stapje boven tarotkaarten lezen staat en dat ik liever heb dat ze een echt wetenschappelijk vak kiezen.quote:Op donderdag 26 september 2019 07:19 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat zal haar leren!
Stel je nou echt je ego boven de ontwikkeling van je kind? Stel dat die socioloog wil worden?
alle ouders doen dat in de voorbeelden die seven eerder al gaf. Woordkeuzes. Afkeuren dat een jongen huilt bij een film of als ie valt. Etcquote:Op donderdag 26 september 2019 08:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waar doen we dat dan? Ik ken geen ouder die dat doet en op school spelen zowel de jongens als de meisjes in de poppenhoek en de bouwhoek...
Ik vind het zelf wel meevallen dat we zo rolgericht opvoeden. En voor zover het in een soort algemene opvoedingscultuur zit, zie ik niet zozeer wat er mis is met minder werken en meer leven. Dat laatste is natuurlijk persoonlijk. Het eerste is op zijn minst lastig hard te maken. Want de kansen zijn er voor iedereen. Dat begint al op de basisschool dus in mijn ogen vroeg genoeg in de opvoedingquote:Op donderdag 26 september 2019 07:59 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens dat die ene roze kassa geen zak uitmaakt, het zit 'm veel meer in de rolmodellen in het leven van een kind. Oftewel, als je opgroeit in een traditioneel gezin, dan zul je dit later zelf ook nastreven.
Dat vind ik persoonlijk al erg genoeg. Geen reden dus om dat nog erger te maken.quote:Op donderdag 26 september 2019 08:02 schreef Seven. het volgende:
[..]
Maar het zelf kunnen opvoeden van onze kinderen kan allang niet meer in Nederland. In hoeveel gezinnen heb je nog de luxe van een stay at home mom? In hoeveel jonge gezinnen zie je dat de man en vrouw allebei parttime werken? Ik ken er maar 2 in heel mijn omgeving. In hoeveel gezinnen zie dat de vrouw de kostwinner is?
Omdat men dat schijnbaar in een situatie met vrije keuze en gelijke kansen niet wilquote:Als niets in de weg staat om af te wijken van het traditionele gezinsmodel, waarom doen we dat dan niet? Iedereen wil toch wel minder dan fulltime werken?
Doet me denken aan dat enge Zweedse dagverblijf, waarbij een jongen geen zwarte helm op mocht zetten. Daar werd iedereen met de Zweedse equivalent van het aangesproken, als ik het me goed herinner.quote:Op donderdag 26 september 2019 08:29 schreef Filosoofert het volgende:
Mijn dochter is gek op de kleur roze (2.5 jaar), ik heb haar dus een paar butsen verkocht om duidelijk te maken dat dat echt niet meer kan.
En als hij een piemeltje heeft en graag wetenschapper aan de universiteit van Eindhoven wilt worden, heeft hij ook pech. Had hij maar een kudt moeten hebbenquote:Op donderdag 26 september 2019 07:57 schreef fathank het volgende:
Je zou maar kinderen in deze maatschappij op de wereld zetten
Ze mogen niet eens meer kind zijn, en als je kind een piemeltje heeft mag je nog niet eens zeggen dat het een jongetje is maar dat hij dat zelf mag bepalen. Manmanman.jpeg
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |