Eens.quote:Op woensdag 25 september 2019 20:32 schreef rutger05 het volgende:
Politiek moet natuur nu eens een keer voorop stellen. Verlaging van de maximumsnelheid en minder vee is prima. Graag ook meer ruimte voor natuur.
Eens. 100 euro toeslag op elk ticket naar een bestemming binnen 5 uur reistijd met de trein.quote:Op woensdag 25 september 2019 20:54 schreef Buikboor het volgende:
Ik hoor niks over het vliegverkeer. Elke 3 min. start een vliegtuig op die gemiddeld 3000L kerosine de lucht in jakkert tijdens de start en dat breiden we ook nog uit naar de flevo.
Daar is nou juist winst te behalen....
wat heeft 0,2 effect ? 4/10 boeren weg ?quote:Op woensdag 25 september 2019 19:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee.
Zojuist op radio 1 een hoogleraar milieu. Heeft maar 0,2% effect op het totaal. Symboolmaatregel die alleen maar irritatie opwekt en niet het juiste aanpakt.
Iedereen is totaal de weg kwijt op het moment.
Ik woon in de grensstreek en de meeste mensen die ik ken vliegen sowieso vanaf Duitse vliegvelden. Schijnt een stuk goedkoper te zijn dan NL en er is tot nu toe geen sprake van een tax in Duitsland.quote:Op woensdag 25 september 2019 20:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Eens. 100 euro toeslag op elk ticket naar een bestemming binnen 5 uur reistijd met de trein.
Moet je wel in Europees verband doen. Anders gaat iedereen naar Brussel en Düsseldorf.
Heeft die significante impact dan? Of is dat een symboolmaatregel?quote:Op woensdag 25 september 2019 21:01 schreef capricia het volgende:
En de Formule 1 blijft buiten schot?
De geboortecijfer zit maar net boven de 1 kind per gezin, schiet niet op dit.quote:Op woensdag 25 september 2019 19:50 schreef Rockefellow het volgende:
Rapport in de prullenmand.
Begin bij de bron: Voer een kinderbelasting in en stop met het importen van kansloze migranten die zich weelderig voortplanten.
Start een internationale lobby voor geboortebeperking, en kom er dan achter dat grootvervuilers totaal geen boodschap hebben aan westerse luxe- en emotiepolitiek.
Uiteraard blijft er prijsverschil. Niks mis mee. Maar als je als land jezelf uit de markt gaat prijzen ben je 1 dief van je eigen portemonnee en 2 heb je niks bereikt.quote:Op woensdag 25 september 2019 21:02 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ik woon in de grensstreek en de meeste mensen die ik ken vliegen sowieso vanaf Duitse vliegvelden. Schijnt een stuk goedkoper te zijn dan NL en er is tot nu toe geen sprake van een tax in Duitsland.
Vraag me dan ook af of het zinnig is het Europees in te voeren, aangezien de prijsverschillen er toch wel blijven. Net als met benzine, rookwaar en drank.
Vooral dat laatste punt. Over die snelheidscontroles. Iedereen die veel op de weg zit voelt sowieso aan dat dat gaat gebeuren maximale controles en waarschijnlijk nog duurdere bekeuringen 'om het milieu te sparen.'quote:Op woensdag 25 september 2019 21:02 schreef Sjoerd102 het volgende:
Vanochtend stond deze ingezonden brief in dagblad de Limburger. Moest er eerst om lachen maar staan toch wel enkele goede argumenten in [ link | afbeelding ]
Een n/z hollander gaat niet zomaar naar Duitsland denk ik...quote:Op woensdag 25 september 2019 21:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Uiteraard blijft er prijsverschil. Niks mis mee. Maar als je als land jezelf uit de markt gaat prijzen ben je 1 dief van je eigen portemonnee en 2 heb je niks bereikt.
Gaat toch niet gebeuren. Er komt nog eerder een belasting op stinkende scheten.quote:Op woensdag 25 september 2019 20:54 schreef Buikboor het volgende:
Ik hoor niks over het vliegverkeer. Elke 3 min. start een vliegtuig op die gemiddeld 3000L kerosine de lucht in jakkert tijdens de start en dat breiden we ook nog uit naar de flevo.
Daar is nou juist winst te behalen....
Klopt uiteraard, maar als jouw idee ingevoerd zou worden, kun je op de klompen aanvoelen dat het probleem zich verplaatst naar Duitsland/België.quote:Op woensdag 25 september 2019 21:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Uiteraard blijft er prijsverschil. Niks mis mee. Maar als je als land jezelf uit de markt gaat prijzen ben je 1 dief van je eigen portemonnee en 2 heb je niks bereikt.
Of op ademhalen. En zonlicht. Ze verzinnen vast wel wat.quote:Op woensdag 25 september 2019 21:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gaat toch niet gebeuren. Er komt nog eerder een belasting op stinkende scheten.
Als de tickets daar 100 euro goedkoper zijn? Voor een gezinnetje van 4 man is dat al 400 euro. Dat denk ik wel. T buitenland is nooit ver in Nl.quote:Op woensdag 25 september 2019 21:04 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Een n/z hollander gaat niet zomaar naar Duitsland denk ik...
Dus moet je het in Europees verband doen.quote:Op woensdag 25 september 2019 21:06 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Klopt uiteraard, maar als jouw idee ingevoerd zou worden, kun je op de klompen aanvoelen dat het probleem zich verplaatst naar Duitsland/België.
Daar loopt nu toch een rechtszaak over.quote:Op woensdag 25 september 2019 21:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heeft die significante impact dan? Of is dat een symboolmaatregel?
Hoe groot acht je de kans dat dit in de komende tien jaar gaat gebeuren?quote:Op woensdag 25 september 2019 21:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dus moet je het in Europees verband doen.
Nee, geen significante invloed. De baan is 18 dagen dicht voor de Formule 1, daardoor zijn er minder races dan in de jaren zonder Formule 1.quote:Op woensdag 25 september 2019 21:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heeft die significante impact dan? Of is dat een symboolmaatregel?
Maar wat wil je nu eigenlijk wel?quote:Op woensdag 25 september 2019 21:06 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Of op ademhalen. En zonlicht. Ze verzinnen vast wel wat.
De autorit kost natuurlijk ook geld,quote:Op woensdag 25 september 2019 21:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als de tickets daar 100 euro goedkoper zijn? Voor een gezinnetje van 4 man is dat al 400 euro. Dat denk ik wel. T buitenland is nooit ver in Nl.
Maar als een ticket Amsterdam-Londen nu 50 euro kost, en Münster-Londen 25, dan kost het na invoering van jouw plan nog steeds 25 euro pp minder Ik bedoel aan te geven dat het voor een gezin dan nog altijd veel goedkoper is om vanuit Duitsland of België te vliegen dan vanuit Nederland.quote:Op woensdag 25 september 2019 21:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dus moet je het in Europees verband doen.
Kleinquote:Op woensdag 25 september 2019 21:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoe groot acht je de kans dat dit in de komende tien jaar gaat gebeuren?
Maar geen 400¤quote:Op woensdag 25 september 2019 21:10 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
De autorit kost natuurlijk ook geld,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |