abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190840514
Als het kan in je budget zou ik voor een 360 graden laser gaan.
pi_190840524
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 11:07 schreef Makrolon het volgende:
:Y dit ja..

Laatst met een laserliner zitten spelen. Mooi spul!
pi_190840539
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 11:08 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Volgens mij heeft laserliner ook een prof en een dhz lijn, ik had voor m'n Bosch de dhz lijn en die vond ik niet super..
pi_190840548
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 11:07 schreef Makrolon het volgende:
Ik ken ze. Met het plaatsen van plafonds waren die ideaal.
Maar voor wat ik thuis wil klussen denk ik echt dat het teveel is.
pi_190840583
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 11:10 schreef rival het volgende:

[..]

Ik ken ze. Met het plaatsen van plafonds waren die ideaal.
Maar voor wat ik thuis wil klussen denk ik echt dat het teveel is.
Wat ik vooral makkelijk vind, als ik een lijn op de muur wil hebben zet ik m op de grond en heb ik een lijn van grond tot plafond op de muur, bij een met een beperktere hoek moet je altijd de laser op hoogte brengen om de lijn op de juiste hoogte op de muur te krijgen.
pi_190843042
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 11:15 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Wat ik vooral makkelijk vind, als ik een lijn op de muur wil hebben zet ik m op de grond en heb ik een lijn van grond tot plafond op de muur, bij een met een beperktere hoek moet je altijd de laser op hoogte brengen om de lijn op de juiste hoogte op de muur te krijgen.
Hij lijkt mij een vrij ruime lijn te geven. Maar dat is wel iets waar ik dan op moet letten want ik heb geen zin om elke keer dat ding omhoog te krijgen natuurlijk.
  donderdag 2 januari 2020 @ 15:39:53 #207
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190843478
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 11:08 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Ik heb sinds vorige week deze:
https://www.umarex-laserl(...)ne-laser-3d-pro.html

Super fijn ding, maar wel wat duurder dan de 200eur budget die Rival heeft. Gebruikte daarvoor een laserliner kruislijn laser, maar die 360gr. Laser is wel echt serieus heel veel fijner :Y .
pi_190844881
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 15:39 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Super fijn ding, maar wel wat duurder dan de 200eur budget die Rival heeft. Gebruikte daarvoor een laserliner kruislijn laser, maar die 360gr. Laser is wel echt serieus heel veel fijner :Y .
Mooi ding!

dubbele lijn op plafond/vloer is ook wel fijn als je iets haaks wil monteren tegen plafond, of met tegelwerk e.d.
pi_190848938
Aangezien ik hier op het forum goede verhalen langs zie komen over het werken met een verf spuit en ik over een aantal maanden ruim 100m2 te sauzen heb overweeg ik de aanschaf van zo'n apparaat. Nu de vraag: werkt dat alleen handig in open ruimtes met een beetje bewegingsvrijheid of kun je er ook prima hoekjes en gangetjes met spuiten? In mijn geval staat over ca 3 weken een zolder te schilderen op het programma....

Alvast dank!
  donderdag 2 januari 2020 @ 22:48:19 #210
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190849641
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 22:04 schreef maansrekiurbeg987 het volgende:
Aangezien ik hier op het forum goede verhalen langs zie komen over het werken met een verf spuit en ik over een aantal maanden ruim 100m2 te sauzen heb overweeg ik de aanschaf van zo'n apparaat. Nu de vraag: werkt dat alleen handig in open ruimtes met een beetje bewegingsvrijheid of kun je er ook prima hoekjes en gangetjes met spuiten? In mijn geval staat over ca 3 weken een zolder te schilderen op het programma....

Alvast dank!
Hier werd het door iedere pro afgeraden. Met dik 200m2 plafonds en enkele 100den m2s muren te schilderen. Ze zeiden allemaal, bespaar je de euro's en ga gewoon rollen.
pi_190850780
Ik zou spuiten. Maar goed :7 ik haat rollen en schilderen.

Het vergt wel wat extra planning. Schoonmaakwerk en afplakwerk..
  Moderator vrijdag 3 januari 2020 @ 00:26:29 #212
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190851036
Volgens mij zijn er best veel mensen hier wel positief over zo'n Wagner ding.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_190852080
Ik ben pro spuiten en ook met wagner.
Maar als het mijn eerste keer zou zijn zou ik niet voor 200m2 al die moeite doen. Gewoon lekker rollen.
En het is ook de zolder, niet se woonkamer.

Mocht je toch willen spuiten kijk dan naar de wagner w 950
pi_190854965
Spuiten met een Wagner is top, heb zelf mijn hele huis er mee gedaan.

Drie tips,
1.
Je kan heel dun spuiten dit geeft uiteindelijk een superstrak effect maar je moet wel goed kijken dat alles gedekt is, oftewel zorg voor goed licht, en check het naderhand (een dag later goed) beter 2 of zelfs 3 keer spuiten dan niet gedekt. (Als je alles afgeplakt hebt is het spuiten bijna geen werk meer)
2. Spuit niet te dik, als je de spuit stilhoudt op 1 plek of te dicht op de muur houdt, dan heb je snel lopers.
3. Spuiten gaat prima in kleinere ruimtes zolang je maar haaks op de muur kunt komen. De hal heb ik bijvoorbeeld daarom dus maar gerold. Zolder en schuine wanden gaat prima.
pi_190855225
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 15:39 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Precies degene aaar ik mee gespeeld heb :)
pi_190858843
Dank voor de reacties aangaande verf spuiten. De zolder is kruipdoor sluipdoor dus ik laat t nu nog ff zitten. Kijk over een paar maanden wel verder.

Zou het verschil tussen fok-klussers en prof schilders er in kunnen zitten dat als je voor jezelf werkt het uurloon 0 is? Dat geeft vaak een heel andere kijk op materiaal verbruik...
pi_190861031
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 16:19 schreef maansrekiurbeg987 het volgende:
Dank voor de reacties aangaande verf spuiten. De zolder is kruipdoor sluipdoor dus ik laat t nu nog ff zitten. Kijk over een paar maanden wel verder.

Zou het verschil tussen fok-klussers en prof schilders er in kunnen zitten dat als je voor jezelf werkt het uurloon 0 is? Dat geeft vaak een heel andere kijk op materiaal verbruik...
Nouja t grote verschil is volgens mij dat een pro schilder nooit moe wordt ofzo. Als ik die gasten wel eens bezig zie. Terwijl als ik zelf een plaffonetje moet doen krijg ik echt wel last van me armen. Laat staan een heel huis. Met een verfspuit nergens last van.
pi_190861074
Oké even een hele domme vraag misschien en slechts zijdelings te maken met het aanschaffen van gereedschap. Ik wil een Kloofmachine aanschaffen, voorheen huurde ik altijd maar hebben is fijner. Nu zeiden ze bij het huren altijd zorg voor Max 10 meter verlengkabel, en bij webshops staat Max 10 meter verlengkabel minstens 2,5mm2. Anders word de kracht minder. Maar wat scheelt dit nou werkelijk? En hoe kan dit? Een motor levert toch een x vermogen en dat wordt dan opgenomen door de het stopcontact, meer dan x watt kan er niet uitkomen en that’s it, en is t teveel word de kabel heet, maar dan gaat hij toch niet minder presteren of mis ik nu iets? Please explain!

Zie :

En als iemand het dan toch heel goed kan uitleggen kan die dan misschien ook berekenen, stel ik pak in plaats van 10meter kabel 2,5mm2 een zelfde lengte van 1,5mm2 hoeveel minder drukkracht heb ik dan.

Of vraag ik nu teveel...

Ik ben gewoon benieuwd

[ Bericht 28% gewijzigd door Legwieh op 03-01-2020 18:45:12 ]
pi_190861763
Door het dalen van het voltage stijgt het amperage, meer weerstand in de kabel en er komt minder uit aan het einde
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_190861776
3*1.5mm2 is nog niet zo heel spectaculair denk ik. Meer dat je motorwikkelingen warm kunnen worden door het hogere amperage
  Moderator vrijdag 3 januari 2020 @ 19:38:54 #221
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190862030
Tja, is inderdaad iets van te zeggen. Zo duur is 10m 2,5mm2 verlengsnoer ook niet.

Aan de andere kant, Duitse huis zijn allemaal 1,5mm2
pi_190862098
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 19:38 schreef derLudolf het volgende:
Tja, is inderdaad iets van te zeggen. Zo duur is 10m 2,5mm2 verlengsnoer ook niet.

Aan de andere kant, Duitse huis zijn allemaal 1,5mm2
Maar wat doet het dan? Gaat t van 8 Ton drukkracht naar 7,99 of naar 7..

Just to be curious.
  Moderator vrijdag 3 januari 2020 @ 19:45:49 #223
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190862134
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 19:43 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Just to be curious.
Lastig zeggen, geen idee of spanning en druk zich lineair verhouden of exponentieel bijvoorbeeld.

Spanningverlies in 10m kabel is wel te berekenen.
pi_190865427
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 19:43 schreef Legwieh het volgende:

[..]

Just to be curious.
Ik denk vooral afname in snelheid, beetje afhankelijk van de pomp, toerental van de pomp bepaalt vooral verplaatsing van het aantal liters en niet direct de druk
pi_190865469
Maar als je merkt dat het motortje heel snel inzakt zou ik een zwaarder snoer proberen, beter dan een verbrande motor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')