abonnement Unibet Coolblue
pi_189065083
Welkom bij een nieuw deel van "Vraag wat je wil".

Soms vraag je je wel eens af hoe bepaalde zaken in elkaar steken, hoe zou het zijn om een specifiek beroep te hebben. Wat beweegt mensen met een bijzondere hobby. Daarom hebben wij deze reeks op FOK! in het leven geroepen. Hier bieden wij mensen extra anonieme mogelijkheid om vragen te beantwoorden. De personen die zich kunnen opgeven in dit topic: GC / [Vraag wat je wil]: een inventarisatie. . (andere feedback mag ook in dat topic). krijgen toegang tot het VraagWatJeWil account en kunnen via dit account een paar dagen vragen van jullie beantwoorden. Dit account blijft van de persoon totdat het volgende deel in de reeks geopend wordt.

Dit deel kunnen we vragen stellen aan een ex-gedetineerde.

Wacht even totdat de ondervraagde zichzelf introduceert alvorens te reageren.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 22 september 2019 @ 01:39:28 #2
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_189065092
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2019 01:34 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Ja die zag ik, maar snap je vraag niet helemaal, kun je hem verduidelijken?
Zeg dat dan :) Ik krijg de indruk dat het gevangenis-leven in Nederland wel chill is, waarom zou je op het rechte pad blijven? Natje-droogje-netflix, waarom zou je nog moeite doen?
pi_189065131
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 22:41 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wat had je gedaan dat je 5 dagen in de iso moest?
Ik zat op een afdeling die onder drugs toezicht stond, klinkt heel suf maar dat was puur iets omdat ze dan subsidie konden krijgen, niet dat het een afdeling was waar veel drugsgebruikers zaten, kortom je moest meestal 1 keer per week een plasje inleveren, dat gaat ongeveer zo, een kerel kijkt met je mee terwijl je pist, daar had ik enorme moeite mee, maar meestal lukte het wel in de morgen, die keer ging het niet en mocht ik niet in de morgen, resultaat werd gezien als een geweigerde drugstest waarop ik 5 dagen ISO kreeg, wraak was trouwens zoet, ik heb het zover doorgezet dat ik gelijk kreeg en een vorstelijke vergoeding van 125 gulden kreeg, en oja, de directeur het moest doen met 650.00 euro minder aan Europese subsidie ~O> ~O> ~O>
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189065139
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2019 01:39 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Zeg dat dan :) Ik krijg de indruk dat het gevangenis-leven in Nederland wel chill is, waarom zou je op het rechte pad blijven? Natje-droogje-netflix, waarom zou je nog moeite doen?
Zal ik je eens 2 weken opsluiten, met alle gemakken?
Ik durf gerust te zeggen dat je na een week al gaat huilen :)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 22 september 2019 @ 01:45:29 #5
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_189065148
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2019 01:44 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Zal ik je eens 2 weken opsluiten, met alle gemakken?
Ik durf gerust te zeggen dat je na een week al gaat huilen :)
Ik denk van niet, maar wat zijn de extra redenen om uit de lik te blijven?
pi_189065170
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2019 00:48 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Goede vraag, ik heb hierna idd nog wel een keer een burnout gehad, echter veel minder zwaar als destijds, ik had toen ook een psychose, daarnaast kon ik er beter mee om gaan.
Bedoel je te zeggen dat je ten tijde van het levensdelict wat je hebt gepleegd een psychose had?
pi_189065178
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2019 01:45 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ik denk van niet, maar wat zijn de extra redenen om uit de lik te blijven?
De feestdagen in de bak vond ik altijd wel moeilijk.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189065194
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 01:48 schreef madam-april het volgende:

[..]

Bedoel je te zeggen dat je ten tijde van het levensdelict wat je hebt gepleegd een psychose had?
Dat is officieel nooit vastgesteld, en het ligt nog lastiger, maar daar kun je het ongeveer mee vergelijken.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 22 september 2019 @ 01:50:47 #9
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_189065201
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2019 01:43 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik zat op een afdeling die onder drugs toezicht stond, klinkt heel suf maar dat was puur iets omdat ze dan subsidie konden krijgen, niet dat het een afdeling was waar veel drugsgebruikers zaten, kortom je moest meestal 1 keer per week een plasje inleveren, dat gaat ongeveer zo, een kerel kijkt met je mee terwijl je pist, daar had ik enorme moeite mee, maar meestal lukte het wel in de morgen, die keer ging het niet en mocht ik niet in de morgen, resultaat werd gezien als een geweigerde drugstest waarop ik 5 dagen ISO kreeg, wraak was trouwens zoet, ik heb het zover doorgezet dat ik gelijk kreeg en een vorstelijke vergoeding van 125 gulden kreeg, en oja, de directeur het moest doen met 650.00 euro minder aan Europese subsidie ~O> ~O> ~O>
Gulden :o U is een oudere _O_
pi_189065214
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2019 01:49 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Dat is officieel nooit vastgesteld, en het ligt nog lastiger, maar daar kun je het ongeveer mee vergelijken.
Als je een psychose had dan was je ontoerekeningsvatbaar..

Ben je van mening dat je eigenlijk ontoerekeningsvatbaar was?
pi_189065240
quote:
10s.gif Op zondag 22 september 2019 01:50 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Gulden :o U is een oudere _O_
:6
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 22 september 2019 @ 01:57:16 #12
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_189065250
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2019 01:55 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

:6
:D Je bent wel interessant hoor, soort van, als speeltje 8-)
pi_189065255
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 01:52 schreef madam-april het volgende:

[..]

Als je een psychose had dan was je ontoerekeningsvatbaar..

Ben je van mening dat je eigenlijk ontoerekeningsvatbaar was?
Soort van, ik ben echter geen persoon die weg loopt voor wat ik gedaan had, daarom heb ik de rechter ook gevraagd om mijn straf te handhaven en mij recht te geven op een goede behandeling. Het ging mij er nooit om om minder straf te krijgen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189065272
quote:
10s.gif Op zondag 22 september 2019 01:57 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

:D Je bent wel interessant hoor, soort van, als speeltje 8-)
Pas maar op voor enge mannen 8-)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189065330
Hoe is het om 4 of 6 jaar geen seks te hebben?
pi_189065345
quote:
4s.gif Op zondag 22 september 2019 02:12 schreef Muskusboktor57 het volgende:
Hoe is het om 4 of 6 jaar geen seks te hebben?
GC / [Vraag wat je wil] Aan een ex-gedetineerde

Was nogal heftig, als je 3 jaar droog staat, je 27 bent en vol met hormonen staat, wellicht dat je kunt voorstellen dat ze na afloop niet helemaal meer recht liep ;)
Voor mij was het de meest erotische ervaring die ik ooit gehad heb en ooit zal hebben gehad ;)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Miss 200.000.000! zondag 22 september 2019 @ 03:37:14 #17
367000 roos94
pi_189065701
Hoe was het eten in de gevangenis
pi_189065715
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2019 02:17 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

GC / [Vraag wat je wil] Aan een ex-gedetineerde

Was nogal heftig, als je 3 jaar droog staat, je 27 bent en vol met hormonen staat, wellicht dat je kunt voorstellen dat ze na afloop niet helemaal meer recht liep ;)
Voor mij was het de meest erotische ervaring die ik ooit gehad heb en ooit zal hebben gehad ;)
Heb je dat al aan je vrouw verteld? Dat het de meest erotische ervaring is die je ooit zal hebben gehad?

[ Bericht 3% gewijzigd door OllieA op 22-09-2019 04:03:43 ]
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_189065766
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 03:37 schreef roos94 het volgende:
Hoe was het eten in de gevangenis
Had ik al beantwoord, niet veel bijzonders, maar niet slecht, vergelijkbaar met ziekenhuis, daarnaast kun je zelf koken.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189065769
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2019 03:56 schreef OllieA het volgende:

[..]

Heb je dat al aan je vrouw verteld? Dat het de meest erotische ervaring is die je ooit zal hebben gehad?
Nee, maar die ontkenning kun je op verschillende manieren interpreteren.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Miss 200.000.000! zondag 22 september 2019 @ 05:20:51 #21
367000 roos94
pi_189065997
Wordt er kerst en oud en nieuw gevierd? Zo ja op wat voor manier?
pi_189066005
Kun je nog wel werk vinden? En hoe zit het met je vog? Wordt die nog afgegeven voor jou?
Schaam je jezelf nooit voor wat je hebt gedaan?
pi_189066393
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2019 01:45 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ik denk van niet, maar wat zijn de extra redenen om uit de lik te blijven?
Vind je dit gedram echt nodig?
pi_189066416
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 05:20 schreef roos94 het volgende:
Wordt er kerst en oud en nieuw gevierd? Zo ja op wat voor manier?
Ja maar erg beperkt, meestal wat beter eten, en iets van een film.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189066423
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 05:38 schreef Cryptocoryne het volgende:
Kun je nog wel werk vinden? En hoe zit het met je vog? Wordt die nog afgegeven voor jou?
Schaam je jezelf nooit voor wat je hebt gedaan?
Ja hoor, dag dat ik vrij kwam had ik gelijk goede baan, VOG kijkt slechts 6 jaar terug en alleen voor de zaken waar het relevant voor is.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189066631
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2019 00:42 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Kan me best voorstellen dat autisten het een prima omgeving vinden.
Sorry, maar dat slaat echt nergens op, zie mijn eerdere reactie hieronder.
Ik denk dat veel mensen een heel verkeerd beeld hebben van mensen met autisme en net als mensen zonder autisme willen ze niet in een gevangenis zitten.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 12:03 schreef Nijna het volgende:

[..]

Volgens mij kan je prima structuur en regelmaat inpassen buiten de gevangenis hoor...
En hemel op aarde? Voor de ene persoon met autisme noodzakelijker dan voor de ander om te kunnen functioneren. Maar hemel op aarde lijkt mij wat overdreven.
Er bestaat geen "de autist", tussen mensen met autisme zit net zoveel verschil onderling als tussen mensen zonder autisme.

Maar daar gaat dit topic niet over...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_189066669
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2019 08:24 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ja hoor, dag dat ik vrij kwam had ik gelijk goede baan, VOG kijkt slechts 6 jaar terug en alleen voor de zaken waar het relevant voor is.
En op je werk weten ze ook dat je een lange straf hebt uitgezeten?
pi_189066688
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2019 08:24 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ja hoor, dag dat ik vrij kwam had ik gelijk goede baan, VOG kijkt slechts 6 jaar terug en alleen voor de zaken waar het relevant voor is.
Ze kijken terug naar welke datum? Van veroordeling?

Wel krom indien dat zo is. Ben je een pedo, zit je 7 jaar vast, kom je vrij kun je weer solliciteren bij de opvangen.
pi_189066708
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2019 09:05 schreef J.Caesar het volgende:

[..]

Ze kijken terug naar welke datum? Van veroordeling?

Wel krom indien dat zo is. Ben je een pedo, zit je 7 jaar vast, kom je vrij kun je weer solliciteren bij de opvangen.
Dat zit ik me dus ook af te vragen.
pi_189066722
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 09:03 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

En op je werk weten ze ook dat je een lange straf hebt uitgezeten?
Nee
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189066725
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2019 09:05 schreef J.Caesar het volgende:

[..]

Ze kijken terug naar welke datum? Van veroordeling?

Wel krom indien dat zo is. Ben je een pedo, zit je 7 jaar vast, kom je vrij kun je weer solliciteren bij de opvangen.
Volgens mij vanaf veroordeling, ik vind die 7 jaar op zich ook wel krom, ik zou liever hebben dat men alleen terug kijkt naar het soort misdrijf.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189066748
Heb je wel spijt van wat je gedaan hebt? Want dit klinkt een beetje alsof jij je leven terug hebt gekregen maar van jouw slachtoffers/nabestaanden is hun leven nooit meer hetzelfde. Door jou.
pi_189066837
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 09:15 schreef Cryptocoryne het volgende:
Heb je wel spijt van wat je gedaan hebt? Want dit klinkt een beetje alsof jij je leven terug hebt gekregen maar van jouw slachtoffers/nabestaanden is hun leven nooit meer hetzelfde. Door jou.
Dat heb ik al eerder gemeld, ik had dermate weinig gevoelens op dat moment (en de periode) erna dat ik er weinig gevoel bij had, wel realiseerde ik wat ik aangericht had en daar heb ik ook excuses voor aangeboden, dat leek me netter dan dat ik onoprecht spijt zou uitbrengen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189066866
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2019 09:26 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Dat heb ik al eerder gemeld, ik had dermate weinig gevoelens op dat moment (en de periode) erna dat ik er weinig gevoel bij had, wel realiseerde ik wat ik aangericht had en daar heb ik ook excuses voor aangeboden, dat leek me netter dan dat ik onoprecht spuit zou uitbrengen.
Mag ik hier nog even terugkomen op mijn eerdere vraag over wat je voelde over wat je je familie ook hebt aan gedaan. Ik weet niet of je broers of zussen hebt, en beide ouders, maar hoe sta je tegenover hun gevoel omtrent deze gebeurtenis. Ik heb er met mijn broer eens een gesprek over geprobeerd te hebben, maar hoewel hij zei dat hij wel snapte dat het voor ons ook niet fijn was geweest, vond hij wel dat hij degene was die het echt moeilijk had gehad, en dat wij eigenlijk niet moesten zeuren.

Hoe sta jij daarin? Heb je wel eens een gesprek met hen erover gehad? Is het nog wel eens onderwerp van gesprek, of praten jullie er nooit over?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189066873
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2019 09:26 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Dat heb ik al eerder gemeld, ik had dermate weinig gevoelens op dat moment (en de periode) erna dat ik er weinig gevoel bij had, wel realiseerde ik wat ik aangericht had en daar heb ik ook excuses voor aangeboden, dat leek me netter dan dat ik onoprecht spijt zou uitbrengen.
Je kunt er toch ook vanuit nu naar kijken. Daar stelde ik al vragen over maar die heb je geskipt
  zondag 22 september 2019 @ 09:32:04 #36
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189066879
Mensen in Nederland vinden al snel de straffen te kort. Wat is jouw mening daarover?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 22 september 2019 @ 09:47:41 #37
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189066996
Ik ben nog wel benieuwd naar het antwoord op mijn vraag.
Indertijd was er nog geen 'pluk-ze-regeling' volgens mij?

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 16:53 schreef livelink het volgende:
Heb je (veel) geld verdiend aan je criminele activiteiten? En zo ja, wat is er met dat geld gebeurd? Heb je het slachtoffer een schadevergoeding moeten betalen?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_189067091
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 09:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mag ik hier nog even terugkomen op mijn eerdere vraag over wat je voelde over wat je je familie ook hebt aan gedaan. Ik weet niet of je broers of zussen hebt, en beide ouders, maar hoe sta je tegenover hun gevoel omtrent deze gebeurtenis. Ik heb er met mijn broer eens een gesprek over geprobeerd te hebben, maar hoewel hij zei dat hij wel snapte dat het voor ons ook niet fijn was geweest, vond hij wel dat hij degene was die het echt moeilijk had gehad, en dat wij eigenlijk niet moesten zeuren.

Hoe sta jij daarin? Heb je wel eens een gesprek met hen erover gehad? Is het nog wel eens onderwerp van gesprek, of praten jullie er nooit over?
Ja vooral een enorm gevoel van schaamte, ik heb ook idee dat mijn broer het me nooit vergeven heeft, met mijn ouders heb ik het vaak over het waarom gehad, maar ik kon dat zelf nooit helemaal goed onder woorden brengen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189067105
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 09:31 schreef Allures het volgende:

[..]

Je kunt er toch ook vanuit nu naar kijken. Daar stelde ik al vragen over maar die heb je geskipt
Nu kijk ik vol walging terug, maar ik kan wel in retrospectief nemen dat ik toen een ernstig geestelijk gemankeerd persoon was.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189067124
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 09:32 schreef kanovinnie het volgende:
Mensen in Nederland vinden al snel de straffen te kort. Wat is jouw mening daarover?
Dat langer straffen niet werkt, dit is ook in vele studies aangetoond, daarnaast word in Nederland relatief zwaar gestraft, enige uitzondering is vaak dood door schuld, met name in verkeerssituaties komen mensen daar met erg lage straffen uit.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189067130
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 09:47 schreef livelink het volgende:
Ik ben nog wel benieuwd naar het antwoord op mijn vraag.
Indertijd was er nog geen 'pluk-ze-regeling' volgens mij?
[..]

Nee ik heb er niet veel mee verdiend, daarnaast heb ik het slachtoffer een schadevergoeding betaald.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189067199
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2019 09:57 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ja vooral een enorm gevoel van schaamte, ik heb ook idee dat mijn broer het me nooit vergeven heeft, met mijn ouders heb ik het vaak over het waarom gehad, maar ik kon dat zelf nooit helemaal goed onder woorden brengen.
Kun je je er iets bij voorstellen dat je broer het je nooit zou vergeven? Of vind je dat hij, en iedereen eigenlijk, er overheen zou moeten stappen zonder in het verleden te blijven hangen, aangezien je je straf hebt uitgezeten?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189067256
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 10:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Kun je je er iets bij voorstellen dat je broer het je nooit zou vergeven? Of vind je dat hij, en iedereen eigenlijk, er overheen zou moeten stappen zonder in het verleden te blijven hangen, aangezien je je straf hebt uitgezeten?
Heel eerlijk, ik zit er niet echt mee, het is overigens niet alleen dat hij zo tegen mij doet, maar ook tegen mijn andere zus, ik merk er ook niet heel veel van, maar soms vang ik het wel eens op, nu heb ik sinds 2 jaar een nieuwe baan, en dat had hij op linkedin gezien, gaat hij tegen me vader zeggen: Dat is hij helemaal niet. Terwijl hij geen idee heeft wat voor werk ik precies doe.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189067264
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2019 09:26 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Dat heb ik al eerder gemeld, ik had dermate weinig gevoelens op dat moment (en de periode) erna dat ik er weinig gevoel bij had, wel realiseerde ik wat ik aangericht had en daar heb ik ook excuses voor aangeboden, dat leek me netter dan dat ik onoprecht spijt zou uitbrengen.
Maar die excuses zijn ook niet oprecht dus.
pi_189067278
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 10:10 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Maar die excuses zijn ook niet oprecht dus.
Lees het eerste topic anders nog even. Hier hebben we het al zeer uitgebreid over gehad ;)
Spoilers!
pi_189067293
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 10:10 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Maar die excuses zijn ook niet oprecht dus.
Dat wel, omdat ik wel degelijk realiseer(de) wat ik aangedaan had, ik had er alleen geen gevoelens bij.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Miss 200.000.000! zondag 22 september 2019 @ 10:22:43 #47
367000 roos94
pi_189067392
Hoe is het bed in de gevangenis?
pi_189067465
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2019 10:11 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Lees het eerste topic anders nog even. Hier hebben we het al zeer uitgebreid over gehad ;)
Oh zijn we al in een nieuw topic? Dat was me nog niet opgevallen, sorry.
pi_189067653
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 10:22 schreef roos94 het volgende:
Hoe is het bed in de gevangenis?
Niet echt comfortabel, het is gewoon van dat piepschuim.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 22 september 2019 @ 10:56:10 #50
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189067777
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2019 10:10 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Heel eerlijk, ik zit er niet echt mee, het is overigens niet alleen dat hij zo tegen mij doet, maar ook tegen mijn andere zus, ik merk er ook niet heel veel van, maar soms vang ik het wel eens op, nu heb ik sinds 2 jaar een nieuwe baan, en dat had hij op linkedin gezien, gaat hij tegen me vader zeggen: Dat is hij helemaal niet. Terwijl hij geen idee heeft wat voor werk ik precies doe.
Je antwoordt het tweede deel van de vraag van MissSly niet, hoewel ik dat interessanter vind. Heb je enig idee hoe het voelt om slachtoffer te zijn van zoiets (want je familie was natuurlijk ook slachtoffer) en dat diegene na terugkomst uitstraalt dat het allemaal maar over en klaar moet zijn? Ik heb dat meegemaakt. Elke behoefte die ik had om er eens over te praten en eens te zeggen wat het met mij had gedaan werd afgewimpeld met het argument dat ze toen nou eenmaal niet zichzelf was en dat het nu wel klaar was. Ik proef diezelfde houding in jouw antwoorden.

Heb je open gestaan voor dat soort gesprekken of zou je er nu nog voor open staan?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_189067887
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 10:56 schreef livelink het volgende:

[..]

Je antwoordt het tweede deel van de vraag van MissSly niet, hoewel ik dat interessanter vind. Heb je enig idee hoe het voelt om slachtoffer te zijn van zoiets (want je familie was natuurlijk ook slachtoffer) en dat diegene na terugkomst uitstraalt dat het allemaal maar over en klaar moet zijn? Ik heb dat meegemaakt. Elke behoefte die ik had om er eens over te praten en eens te zeggen wat het met mij had gedaan werd afgewimpeld met het argument dat ze toen nou eenmaal niet zichzelf was en dat het nu wel klaar was. Ik proef diezelfde houding in jouw antwoorden.

Heb je open gestaan voor dat soort gesprekken of zou je er nu nog voor open staan?
Excuus, ja ik kan me daar denk ik wel een goede voorstelling bij maken, ik heb ook uitgebreid met de reclassering gesproken hierover, kortom ik weet wat het slachtoffer heeft moeten doormaken en dat deze er waarschijnlijk nog lang last van heeft gehad.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 22 september 2019 @ 11:07:06 #52
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_189067905
Stel dat het slachtoffer na al die tijd toch met je zou willen spreken, zou je daar nog voor open staan?
pi_189067932
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 10:56 schreef livelink het volgende:

[..]

Je antwoordt het tweede deel van de vraag van MissSly niet, hoewel ik dat interessanter vind. Heb je enig idee hoe het voelt om slachtoffer te zijn van zoiets (want je familie was natuurlijk ook slachtoffer) en dat diegene na terugkomst uitstraalt dat het allemaal maar over en klaar moet zijn? Ik heb dat meegemaakt. Elke behoefte die ik had om er eens over te praten en eens te zeggen wat het met mij had gedaan werd afgewimpeld met het argument dat ze toen nou eenmaal niet zichzelf was en dat het nu wel klaar was. Ik proef diezelfde houding in jouw antwoorden.

Heb je open gestaan voor dat soort gesprekken of zou je er nu nog voor open staan?
Vanuit diezelfde ervaring komt ook mijn vraag, inderdaad. Ik vond en vind dat echt heel moeilijk, hoe er overheen gestapt wordt hoe wij, ik, ons hebben gevoeld.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189067972
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2019 11:07 schreef Mano_ het volgende:
Stel dat het slachtoffer na al die tijd toch met je zou willen spreken, zou je daar nog voor open staan?
Moeilijke vraag, persoonlijk zou ik daar zelf geen behoefte aan hebben, maar als ik daarmee het slachtoffer kan helpen sta ik daarvoor open.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Miss 200.000.000! zondag 22 september 2019 @ 11:16:32 #55
367000 roos94
pi_189068016
Wat is je leukste herinnering die je in de lik hebt opgedaan
pi_189068019
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 11:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Vanuit diezelfde ervaring komt ook mijn vraag, inderdaad. Ik vond en vind dat echt heel moeilijk, hoe er overheen gestapt wordt hoe wij, ik, ons hebben gevoeld.
Ik kan me dat goed voorstellen, en het was ook niet bewust dat ik dit wegliet. Waar je wel rekening mee moet houden is dat de Nederlandse rechtbank op pure feitelijke beslissingen moet handelen, als er dan veel emoties zelf in de rechtszaal plaatsvinden dan word dat lastig, echter ik ben het met je eens dat er weinig echte aandacht voor het slachtoffer is. Overigens ben ik zelf een paar jaar terug slachtoffer geweest van straatgeweld, vreemd genoeg kan ik daar redelijk klinisch mee omgaan, hoewel het uiteindelijk een poging tot doodslag was heb ik er totaal geen last van gehad, ik ben volgende dag gewoon weer gaan sporten en heb ook geen idee of die persoon veroordeeld is.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189068102
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 11:16 schreef roos94 het volgende:
Wat is je leukste herinnering die je in de lik hebt opgedaan
Ik heb vreselijk gelachen om een figuur die zelf alcohol wilde maken in een PET fles, hij was vergeten de dop er af en toe af te halen om het gas te laten ontsnappen, op een gegeven moment hadden we recreatie en hoorden we een enorme knal, het resultaat was een beetje hoe Mr. Bean ging schilderen, zijn hele cel zat onder de derrie :D

Een andere leuke was dat iemand had ontdekt dat je alcohol kon bestellen bij het winkeltje, je kon ook dingen van buitenaf bestellen en iemand had ontdekt dat je vruchten op Alcohol kon kopen, echter het etiket was Cyrillisch dus het was voor de bewaking niet duidelijk, het zal je niet verbazen dat dit al snel in de gaten liep :)

Wat ook leuk was, waren de stripteases in Heerhugowaard, de vrouwenvleugel was namelijk zichtbaar vanaf onze kant, overigens was er ook wel eens contact, er was namelijk een WC bij de bibliotheek en daar ging het wel eens mis met de gevangenen scheiding ;)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189068113
Ik ben even weg, ik beantwoord vanmiddag nog een setje vragen en geef dan het account terug aan Bosbeetle.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 22 september 2019 @ 11:53:00 #59
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_189068426
Wat vond je het zwaarste vanaf het moment dat je het delict pleegde tot het moment dat je vrij kwam?

Kan me voorstellen dat de periode in de cel op het politiebureau met verhoren niet fijn is, of de onduidelijkheid in het huis van bewaring?

Welke gevangenissen heb je gezeten? Ik las iets over Haarlem, daar heb ik veel slechte verhalen over gehoord. Achterstallige oude bende.
pi_189068581
Ze zeggen wel eens dat de eerste moord het moeilijkst is. Zie je jezelf nog in staat om iemand te vermoorden?
pi_189068891
Ik vind het oprecht een interessant onderwerp en mooi dat je dit met ons wilt delen. En fijn dat je de tijd gebruikt heb om aan je zelf te werken en je leven hebt weten in te richten.
Aan wat gebeurd is kun je helaas niets meer doen, maar zo te lezen heb je er van alles aan gedaan om het in de toekomst te voorkomen.

Het heeft naast het leven van het slachtoffer ook enorme stempel op jouw leven gedrukt. En gevormd wie je nu bent.
Als je de tijd terug zou kunnen draaien, zou je je leven dan op een andere manier gedaan hebben?

Hoe is het met zorg geregeld in de gevangenis? En met zorgverzekering?
Is er een huisarts/tandarts/fysio in de gevangenis?
En hoe is het geregeld met ziekenhuis bezoek? Of als je een nieuwe bril/lenzen nodig hebt?
  zondag 22 september 2019 @ 13:05:23 #62
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_189069340
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 12:04 schreef The_answer_is_within_you het volgende:
Ze zeggen wel eens dat de eerste moord het moeilijkst is. Zie je jezelf nog in staat om iemand te vermoorden?
Hij heeft toch geen moord gepleegd :')
pi_189070030
Wat zou er gebeuren met pedofielen die bij jullie zouden komen?
Ik heb gehoord dat die tegenwoordig gescheiden worden gehouden, maar wat als dat niet zo was?
pi_189070068
Kreeg je als je jarig was nog iets extra’s?
Alius aliud dicit
  Grootste baggeraar 2022 zondag 22 september 2019 @ 14:12:26 #65
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_189070416
Kon je extra eten krijgen als je dat wilde?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_189070431
Zeer leuke VWJW, komt denk ik door de houding van TS.

Misschien al gevraagd, heb jij nog wel eens contact met medegedetineerde?
En als dat niet het geval is, is dat op.jouw initiatief of iets dergelijks want ik kan me voorstellen dat er soort van vriendschappen ontstaan
  zondag 22 september 2019 @ 15:10:40 #67
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189071505
In sommige gevangenisprogramma's op tv (bijv. Buch in de bajes) wordt enorm de nadruk gelegd op het feit dat het iedereen kan overkomen.
Nou ben ik het daar niet helemaal mee eens, over het algemeen is drugssmokkel, diefstal, geweld een keuze of had men een andere keuze kunnen maken. Niet altijd natuurlijk, maar ik geloof meestal niet dat men er niks aan kon doen.

Hoe denk jij daarover? Jouw delict had imo voorkomen kunnen worden als je geen overval had gepleegd, maar ik kan me voorstellen dat je in de gevangenis genoeg hoort en ziet om er anders over te denken (of juist niet).
Kan het iedereen overkomen?

Tweede vraag: kijk je op je detentie terug als een waardevolle periode waarin je veel hebt geleerd (studie) en waar je een unieke ervaring hebt opgedaan, of vooral met schaamte en spijt?

Laatste vraag: was er een kans dat jouw slachtoffer had kunnen overlijden? Als in: ze wisten niet of hij het zou redden? Of ben je veroordeeld omdat diegene levensgevaarlijk gewond had kunnen raken (bijv. een klap tegen het hoofd kan dodelijk zijn maar het kan ook dat diegene een lichte hersenschudding had maar het erger had kunnen zijn). Waarom hebben ze je veroordeeld voor poging tot?

Interessante VWJW, goed om te lezen dat je hierna zo goed terecht bent gekomen.
pi_189072674
Kopie uit vorig deeltje.

- Hoe weet je wat de mede-gedetineerden hebben gedaan? Zijn ze daar zo open over? Is het geen ongeschreven regel daar niet naar te vragen?
Lijkt me eerder dat ze e.e.a verdraaien (zeker als ze een vrouw of kind iets hebben aangedaan).

- Wat was de conclusie van het Pieter Baan Centrum? Je hebt het aangevochten, maar wat stond er (zakelijk weergegeven) in het multidisciplinaire/Triple rapport? Welke stoornis was er volgens hun?

- Wel leuk dat er een soort OR is. Als je daar handig in bent is het een mooi orgaan om je bij aan te sluiten. Zeker ivm de extra rechten. Merkte je dat mede-gevangenen de hele tijd iets van je wilden omdat je die rol had?

- Had je het idee dat er gevangenen waren die totaal niet mee konden? Introvert, teruggetrokken. Hoe ging jij met die mensen om? En hoe met de sterk aanwezige figuren?

- Is poging moord ten laste gelegd (primair, met poging doodslag als secundair)? Of stond het al gelijk vast dat het een opwelling was?
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_189074110
Beetje jammer dat mensen niet de moeite nemen eerst het hele (eerste deel van het) topic te lezen alvorens vragen te stellen. Het lijkt me dat dit best wat tijd en energie kost om al die vragen te beantwoorden terwijl de helft dus al gesteld c.q. beantwoord is.
pi_189074464
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 17:22 schreef Granqvist het volgende:
Beetje jammer dat mensen niet de moeite nemen eerst het hele (eerste deel van het) topic te lezen alvorens vragen te stellen. Het lijkt me dat dit best wat tijd en energie kost om al die vragen te beantwoorden terwijl de helft dus al gesteld c.q. beantwoord is.
Ben ik met je eens. Sommige vragen die al beantwoord zijn zie ik later nog een keer of twee voorbij komen. Heel irritant.
  zondag 22 september 2019 @ 18:33:13 #71
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_189075488
Ik heb begrepen dat je wordt gewekt om aan de arbeid te gaan. Wat voor werk moest je zoal doen? En was dat verplicht (dus in feite dwangarbeid) of was er ook de mogelijkheid dat je jaren een beetje uit je neus kon eten in je cel en genoegen kon nemen met je cel uit voor het eten en wat beweging?
  Grootste baggeraar 2022 zondag 22 september 2019 @ 19:07:13 #72
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_189076147
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 17:42 schreef praadje het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Sommige vragen die al beantwoord zijn zie ik later nog een keer of twee voorbij komen. Heel irritant.
Misschien een op waarin alles in gezet wordt maken.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_189076785
In het vorige deel kwam het kort ter sprake: het strakke gevangenisregime en het contrast met de buitenwereld. Is er een soort nazorg, of mag je het uitzoeken op het moment dat je weer los bent gelaten?

Dit naar aanleiding van The Shawshank Redemption: Een gedetineerde had zijn hele volwassen leven vastgezeten, werd op vrije voeten gesteld en kon niet met de vrijheid omgaan, wat resulteerde in een zelfmoord.

Of overdrijf ik het nu?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_189077368
Tof topic :).

- Was er een bepaalde hiërarchie onder je mede-gevangenen? Bijv. op basis van iemands naam en reputatie, handelen binnen de muren etc. Zo ja, hoe merkte je dit?
- Werden er vaak celinspecties gedaan en ging men dan respectvol om met je spullen? Had je daar moeite mee?
- Moest je toendertijd ook al onderweg naar activiteiten door een x-ray? Hoe vond je dit?
- Werd je wel eens gevisiteerd (bijv. na verloven) en zo ja, hoe vond je dit? (lijkt mij persoonlijk echt niet tof namelijk)
Striving to be more than average.
pi_189077383
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2019 11:53 schreef Tinos85 het volgende:
Wat vond je het zwaarste vanaf het moment dat je het delict pleegde tot het moment dat je vrij kwam?

Kan me voorstellen dat de periode in de cel op het politiebureau met verhoren niet fijn is, of de onduidelijkheid in het huis van bewaring?

Welke gevangenissen heb je gezeten? Ik las iets over Haarlem, daar heb ik veel slechte verhalen over gehoord. Achterstallige oude bende.
Ik denk het eerste bezoek van mijn ouders, daar zag ik heel erg tegen op.
Ik heb in Haarlem (inderdaad oude bende), Heerhugowaard en Hoorn gezet.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189077479
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 12:34 schreef Roosgeluk het volgende:
Ik vind het oprecht een interessant onderwerp en mooi dat je dit met ons wilt delen. En fijn dat je de tijd gebruikt heb om aan je zelf te werken en je leven hebt weten in te richten.
Aan wat gebeurd is kun je helaas niets meer doen, maar zo te lezen heb je er van alles aan gedaan om het in de toekomst te voorkomen.

Het heeft naast het leven van het slachtoffer ook enorme stempel op jouw leven gedrukt. En gevormd wie je nu bent.
Als je de tijd terug zou kunnen draaien, zou je je leven dan op een andere manier gedaan hebben?

Hoe is het met zorg geregeld in de gevangenis? En met zorgverzekering?
Is er een huisarts/tandarts/fysio in de gevangenis?
En hoe is het geregeld met ziekenhuis bezoek? Of als je een nieuwe bril/lenzen nodig hebt?
Dank, ik denk dat het lastig is om te zeggen hoe ik dit had kunnen voorkomen, het is eigenlijk een aaneenschakeling van ellende en toeval.

Qua zorg heb je in principe de zelfde rechten als in de burgermaatschappij, volgens mij staat het zo ongeveer omschreven in de wet, volgens mij kun je ook alles wel krijgen, maar het is vaak wel omslachtig, uiteraard zijn dingen zoals arts en tandarts gewoon aanwezig. Ik moest 1 keer naar het ziekenhuis, dat is natuurlijk wel een ding want je bent inmiddels gedetineerd, s'ochtends werd ik opgehaald door 3 kleerkasten van een speciale politie eenheid, je krijgt een stok in je broek zodat je niet kunt rennen, daarnaast werd me duidelijk gemaakt dat ik zou worden neergeknald bij enige ontsnappingspoging.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189077490
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2019 13:51 schreef Werkman het volgende:
Wat zou er gebeuren met pedofielen die bij jullie zouden komen?
Ik heb gehoord dat die tegenwoordig gescheiden worden gehouden, maar wat als dat niet zo was?
Die zullen normaal gesproken redelijk wat tikken hebben gehad.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189077500
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 14:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
Kon je extra eten krijgen als je dat wilde?
Ja, volgens mij kan je daar verzoek voor indienen, maar komt niet echt vaak voor denk ik.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189077506
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2019 14:13 schreef opgebaarde het volgende:
Zeer leuke VWJW, komt denk ik door de houding van TS.

Misschien al gevraagd, heb jij nog wel eens contact met medegedetineerde?
En als dat niet het geval is, is dat op.jouw initiatief of iets dergelijks want ik kan me voorstellen dat er soort van vriendschappen ontstaan
Nee daar heb/had ik geen behoefte aan.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189077507
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2019 20:28 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Dank, ik denk dat het lastig is om te zeggen hoe ik dit had kunnen voorkomen, het is eigenlijk een aaneenschakeling van ellende en toeval.

Qua zorg heb je in principe de zelfde rechten als in de burgermaatschappij, volgens mij staat het zo ongeveer omschreven in de wet, volgens mij kun je ook alles wel krijgen, maar het is vaak wel omslachtig, uiteraard zijn dingen zoals arts en tandarts gewoon aanwezig. Ik moest 1 keer naar het ziekenhuis, dat is natuurlijk wel een ding want je bent inmiddels gedetineerd, s'ochtends werd ik opgehaald door 3 kleerkasten van een speciale politie eenheid, je krijgt een stok in je broek zodat je niet kunt rennen, daarnaast werd me duidelijk gemaakt dat ik zou worden neergeknald bij enige ontsnappingspoging.
Oh echt? Ik dacht dat dat alleen in films voorkwam.
pi_189077537
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 13:53 schreef Mrmime het volgende:
Kreeg je als je jarig was nog iets extra’s?
Hahah nee, maar met bijvoorbeeld koninginnedag kregen we wel een oranje tompouche.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189077628
Zijn je mededaders eigenlijk ook veroordeeld? En zo ja, waren hun straffen vergelijkbaar qua hoogte met die van jou, of waren ze hoger/lager?
pi_189077630
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 15:10 schreef Ceviche het volgende:
In sommige gevangenisprogramma's op tv (bijv. Buch in de bajes) wordt enorm de nadruk gelegd op het feit dat het iedereen kan overkomen.
Nou ben ik het daar niet helemaal mee eens, over het algemeen is drugssmokkel, diefstal, geweld een keuze of had men een andere keuze kunnen maken. Niet altijd natuurlijk, maar ik geloof meestal niet dat men er niks aan kon doen.

Hoe denk jij daarover? Jouw delict had imo voorkomen kunnen worden als je geen overval had gepleegd, maar ik kan me voorstellen dat je in de gevangenis genoeg hoort en ziet om er anders over te denken (of juist niet).
Kan het iedereen overkomen?

Tweede vraag: kijk je op je detentie terug als een waardevolle periode waarin je veel hebt geleerd (studie) en waar je een unieke ervaring hebt opgedaan, of vooral met schaamte en spijt?

Laatste vraag: was er een kans dat jouw slachtoffer had kunnen overlijden? Als in: ze wisten niet of hij het zou redden? Of ben je veroordeeld omdat diegene levensgevaarlijk gewond had kunnen raken (bijv. een klap tegen het hoofd kan dodelijk zijn maar het kan ook dat diegene een lichte hersenschudding had maar het erger had kunnen zijn). Waarom hebben ze je veroordeeld voor poging tot?

Interessante VWJW, goed om te lezen dat je hierna zo goed terecht bent gekomen.
Technisch is het voor bijna iedereen te voorkomen, echter soms is het ook een combinatie van toeval of omstandigheden, daarnaast worden mensen vaak zwak als het om zaken als geld gaat.

Ja, ik zie het als waardevolle ervaring, je krijgt er enorm veel mensenkennis van, schaamte had ik wel toen ik net vrij was, ik had idee dat iedereen me aan liep te staren, echter achteraf kwam ik er achter dat helemaal niemand er van wist.

Het was poging tot doodslag omdat mijn medeverdachte nogal te keer was gegaan, was een redelijke door gesnoven figuur waar ik me eigenlijk nooit mee had moeten inlaten.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 22 september 2019 @ 20:44:54 #84
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_189077815
Waarom kies je voor het woord verdachte en niet dader?
pi_189077907
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 16:03 schreef RemcoW23 het volgende:
Kopie uit vorig deeltje.

- Hoe weet je wat de mede-gedetineerden hebben gedaan? Zijn ze daar zo open over? Is het geen ongeschreven regel daar niet naar te vragen?
Lijkt me eerder dat ze e.e.a verdraaien (zeker als ze een vrouw of kind iets hebben aangedaan).

- Wat was de conclusie van het Pieter Baan Centrum? Je hebt het aangevochten, maar wat stond er (zakelijk weergegeven) in het multidisciplinaire/Triple rapport? Welke stoornis was er volgens hun?

- Wel leuk dat er een soort OR is. Als je daar handig in bent is het een mooi orgaan om je bij aan te sluiten. Zeker ivm de extra rechten. Merkte je dat mede-gevangenen de hele tijd iets van je wilden omdat je die rol had?

- Had je het idee dat er gevangenen waren die totaal niet mee konden? Introvert, teruggetrokken. Hoe ging jij met die mensen om? En hoe met de sterk aanwezige figuren?

- Is poging moord ten laste gelegd (primair, met poging doodslag als secundair)? Of stond het al gelijk vast dat het een opwelling was?
-Het is inderdaad een ongeschreven wet dat je er niet naar vraagt, echter van de meeste weet je wel waar ze voor zitten
-De conclusie was zo uit mijn hoofd: Een ernstige persoonlijkheidsstoornis met narcistische trekken, overigens moet je het PBC niet te hoog aanslaan, hoog geitenwollensokken gehalte met huiskamer psychologen (letterlijk).
-Ja is inderdaad handig om in de GeDeCo te zitten, behalve dat je veel meer vrijheid hebt ben je ook de feestcommissie, uiteraard willen mensen van alles van je, maar meestal komt het er wel op neer dat alles wat geld kost niet snel lukt, gelukkig zitten er in veel gevangenissen wel mensen die willen "Sponsoren", voorbeeld er was iemand die vroeg of er speelgoed aanwezig kon zijn in de bezoekzaal: Directeur: Prima regel het maar, dus iemand trok de knip en zo kon er speelgoed worden gekocht.
-De meeste mensen konden prima mee, degene die het vaak lastig hadden waren de Zuid Amerikaanse smokkelaars, kwamen vaak uit arme dorpjes, spraken geen Engels en hadden geen geld, heb destijds nog geregeld dat deze gratis bel rechten konden krijgen.
-Nee was poging tot doodslag, poging tot en moord krijg je niet snel, immers er moet sprake zijn van kalm beraad in geval van moord.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189077914
quote:
17s.gif Op zondag 22 september 2019 20:44 schreef Budabuddumbam het volgende:
Waarom kies je voor het woord verdachte en niet dader?
Je hebt gelijk, dat is natuurlijk gewoon dader.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189077923
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 20:36 schreef madam-april het volgende:
Zijn je mededaders eigenlijk ook veroordeeld? En zo ja, waren hun straffen vergelijkbaar qua hoogte met die van jou, of waren ze hoger/lager?
Die waren gelijk, was toen een trend om iedereen voor gelijke straffen te veroordelen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189077938
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2019 20:51 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Die waren gelijk, was toen een trend om iedereen voor gelijke straffen te veroordelen.
Hoeveel mededaders waren er?
pi_189077943
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 20:29 schreef praadje het volgende:

[..]

Oh echt? Ik dacht dat dat alleen in films voorkwam.
Nee, het is letterlijk gewoon een dikke bezemsteel aan een riem, die gaat je broekspijp in, je kunt dus nog wel lopen, maar zeker niet rennen. Het is inderdaad redelijk lowtech :)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189077950
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 20:52 schreef madam-april het volgende:

[..]

Hoeveel mededaders waren er?
Twee.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 22 september 2019 @ 20:58:06 #91
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_189078034
Toffe en interessante VWJW, bedankt voor de moeite en de uitgebreide antwoorden.
pi_189078061
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2019 20:58 schreef Tinos85 het volgende:
Toffe en interessante VWJW, bedankt voor de moeite en de uitgebreide antwoorden.
Geen dank.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189078067
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2019 20:28 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Dank, ik denk dat het lastig is om te zeggen hoe ik dit had kunnen voorkomen, het is eigenlijk een aaneenschakeling van ellende en toeval.

Qua zorg heb je in principe de zelfde rechten als in de burgermaatschappij, volgens mij staat het zo ongeveer omschreven in de wet, volgens mij kun je ook alles wel krijgen, maar het is vaak wel omslachtig, uiteraard zijn dingen zoals arts en tandarts gewoon aanwezig. Ik moest 1 keer naar het ziekenhuis, dat is natuurlijk wel een ding want je bent inmiddels gedetineerd, s'ochtends werd ik opgehaald door 3 kleerkasten van een speciale politie eenheid, je krijgt een stok in je broek zodat je niet kunt rennen, daarnaast werd me duidelijk gemaakt dat ik zou worden neergeknald bij enige ontsnappingspoging.
Gelukkig ben je dan al op weg naar het ziekenhuis. Is dat bij iedere gevangene dat een arrestatieteam dat doet?
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_189078130
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 20:59 schreef vipergts het volgende:

[..]

Gelukkig ben je dan al op weg naar het ziekenhuis. Is dat bij iedere gevangene dat een arrestatieteam dat doet?
Dat hangt van je status af, in mijn geval kreeg ik een redelijk zware delegatie mee, bij gevangenen die bijvoorbeeld niet meer zo lang moeten kan het gewoon zijn dat er een bewaker met je mee gaat of dat je gewoon "verlof" krijgt, overigens de tweede keer dat ik naar ziekenhuis moest was ik ook al met weekendverlof geweest maar toen kwam toch weer de hele ploeg op draven, dat was weer een sterk staaltje bureaucratie.

Voor acute ziekenhuisbezoeken word je doorgaans naar Scheveningen gebracht waar een penitentiair ziekenhuis is.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189078399
Heb je momenten gehad waarop je kon ontsnappen? Of plannen daarover gemaakt?
Alius aliud dicit
pi_189078534
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2019 21:18 schreef Mrmime het volgende:
Heb je momenten gehad waarop je kon ontsnappen? Of plannen daarover gemaakt?
Nee, was niet echt nuttig met de duur van mijn straf, daarnaast word 98% van alle ontsnapte gevangenen binnen een jaar terug gevonden, overigens wel 1 ontsnapping meegemaakt :)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189078663
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2019 20:50 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

-Het is inderdaad een ongeschreven wet dat je er niet naar vraagt, echter van de meeste weet je wel waar ze voor zitten
-De conclusie was zo uit mijn hoofd: Een ernstige persoonlijkheidsstoornis met narcistische trekken, overigens moet je het PBC niet te hoog aanslaan, hoog geitenwollensokken gehalte met huiskamer psychologen (letterlijk).
-Ja is inderdaad handig om in de GeDeCo te zitten, behalve dat je veel meer vrijheid hebt ben je ook de feestcommissie, uiteraard willen mensen van alles van je, maar meestal komt het er wel op neer dat alles wat geld kost niet snel lukt, gelukkig zitten er in veel gevangenissen wel mensen die willen "Sponsoren", voorbeeld er was iemand die vroeg of er speelgoed aanwezig kon zijn in de bezoekzaal: Directeur: Prima regel het maar, dus iemand trok de knip en zo kon er speelgoed worden gekocht.
-De meeste mensen konden prima mee, degene die het vaak lastig hadden waren de Zuid Amerikaanse smokkelaars, kwamen vaak uit arme dorpjes, spraken geen Engels en hadden geen geld, heb destijds nog geregeld dat deze gratis bel rechten konden krijgen.
-Nee was poging tot doodslag, poging tot en moord krijg je niet snel, immers er moet sprake zijn van kalm beraad in geval van moord.
Dank voor je reactie.

Net beetje zitten Youtuben over PBC. Heb wel het idee dat er ook wat naieve typjes rondlopen ja :D.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_189078840
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2019 20:52 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Twee.
Heb je in hetzelfde HvB/dezelfde gevangenis gezeten als je mededaders?
pi_189080490
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2019 20:50 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

-Het is inderdaad een ongeschreven wet dat je er niet naar vraagt, echter van de meeste weet je wel waar ze voor zitten
-De conclusie was zo uit mijn hoofd: Een ernstige persoonlijkheidsstoornis met narcistische trekken, overigens moet je het PBC niet te hoog aanslaan, hoog geitenwollensokken gehalte met huiskamer psychologen (letterlijk).
-Ja is inderdaad handig om in de GeDeCo te zitten, behalve dat je veel meer vrijheid hebt ben je ook de feestcommissie, uiteraard willen mensen van alles van je, maar meestal komt het er wel op neer dat alles wat geld kost niet snel lukt, gelukkig zitten er in veel gevangenissen wel mensen die willen "Sponsoren", voorbeeld er was iemand die vroeg of er speelgoed aanwezig kon zijn in de bezoekzaal: Directeur: Prima regel het maar, dus iemand trok de knip en zo kon er speelgoed worden gekocht.
-De meeste mensen konden prima mee, degene die het vaak lastig hadden waren de Zuid Amerikaanse smokkelaars, kwamen vaak uit arme dorpjes, spraken geen Engels en hadden geen geld, heb destijds nog geregeld dat deze gratis bel rechten konden krijgen.
-Nee was poging tot doodslag, poging tot en moord krijg je niet snel, immers er moet sprake zijn van kalm beraad in geval van moord.
Ik denk dat er over het algemeen wel grondig werk wordt gedaan door het PBC. Maar mensen maken nu eenmaal fouten. Mijn man is ooit gebeld door een psychiater van het PBC voor informatie over de thuissituatie van een vroegere kennis van mijn man , door de informatie van mijn man kon de psychiater motiveren om de TBS te verlengen, dat is ook gebeurd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2019 23:25:06 ]
pi_189080782
Wel eens iets gunstigs voor elkaar kunnen krijgen door medewerkers van de gevangenis waar eigenlijk toen niemand mocht van weten?
pi_189081212
Lijkt me toch wel pittig om hier aan de tand gevoeld te worden, VWJW.
Of is het fijn om eens wel over je ervaring te kunnen praten?
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_189081273
Je hebt in relatief korte tijd in verschillende gevangenissen gezeten. Gebeurt dat bewust en zo ja, waarom?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189082834
voelt het als een geheim dat je aan niet iedereen kwijt kan?
pi_189083559
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2019 01:44 schreef VraagWatJeWil het volgende:

Zal ik je eens 2 weken opsluiten, met alle gemakken?
Ik durf gerust te zeggen dat je na een week al gaat huilen :)
Ik heb een keer een project gehad in een gevangenis en keek toen heel nieuwsgierig naar de isoleercellen waar ik langs liep. Een bewaker daar merkte dat op, grijnsde en vroeg ik 'eventjes wilde proberen hoe dat voelt". Meteen zei ik ja, want ook ik was van mening dat opsluiting geen ene reet voorstelt. Ik ben denk ik nog geen half uurtje 'opgesloten' geweest.

Niet... leuk ....
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_189088516
mooi topic thanks voor je antwoorden
pi_189103246
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2019 01:48 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

De feestdagen in de bak vond ik altijd wel moeilijk.
Dat is juist een reden om wel de bak in te gaan die dagen :')

quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2019 01:45 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ik denk van niet, maar wat zijn de extra redenen om uit de lik te blijven?
Dit is geen serieuze vraag toch?
Je snapt toch ook wel dat je er geen reet kunt?
  Moderator woensdag 25 september 2019 @ 07:35:43 #107
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189109365
Even voor de duidelijkheid het account is niet meer van de ex gedetineerde en wordt spoedig doorgegeven.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')