abonnement Unibet Coolblue
pi_189036764
Welkom bij een nieuw deel van "Vraag wat je wil".

Soms vraag je je wel eens af hoe bepaalde zaken in elkaar steken, hoe zou het zijn om een specifiek beroep te hebben. Wat beweegt mensen met een bijzondere hobby. Daarom hebben wij deze reeks op FOK! in het leven geroepen. Hier bieden wij mensen extra anonieme mogelijkheid om vragen te beantwoorden. De personen die zich kunnen opgeven in dit topic: GC / [Vraag wat je wil]: een inventarisatie. . (andere feedback mag ook in dat topic). krijgen toegang tot het VraagWatJeWil account en kunnen via dit account een paar dagen vragen van jullie beantwoorden. Dit account blijft van de persoon totdat het volgende deel in de reeks geopend wordt.

Dit deel kunnen we vragen stellen aan een ex-gedetineerde.

Wacht even totdat de ondervraagde zichzelf introduceert alvorens te reageren.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bosbeetle op 20-09-2019 16:04:17 ]
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189036767
Goedemorgen, vandaag is het mijn beurt om vragen te beantwoorden, waarom ik dit doe? Eigenlijk heel eenvoudig, ik heb met veel plezier de andere Vraag wat je wil topics gelezen, daarom dacht ik dat het wellicht aardig zou zijn als ik een keer de vragen zou beantwoorden.

Een korte introductie, midden jaren 90 ben ik tot 6 jaar gevangenis veroordeeld, na een moeizame periode met o.a. een burn-out, ging het erg slecht met me, dit had tot gevolg dat ik een aantal verkeerde personen ben tegengekomen, uiteindelijk leidde dit er ook toe dat ik een misdrijf heb begaan. Vanuit privacy overwegingen ga ik daar niet heel diep op in, ik kan er van zeggen dat het om een levensdelict gaat (poging tot doodslag).

Wat kun je vragen?

Eigenlijk alles, maar ik zal niet te veel details over het misdrijf vertellen, uiteraard mag je alles vragen over hoe een verhoor/rechtszaak/veroordeling in zijn werk gaat, daarnaast mag je ook alles weten hoe een verblijf in een gevangenis is en wat er gebeurt als je vrijgelaten word.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189037331
Was je het eens met je straf? Of is je beeld daarop veranderd sinds je hem hebt uitgezeten?
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_189037379
Zie je jezelf als slachtoffer, of vind je dat je zelf verantwoordelijkheid draagt voor je acties?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189037451
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:16 schreef Filosoofert het volgende:
Was je het eens met je straf? Of is je beeld daarop veranderd sinds je hem hebt uitgezeten?
Met de straf kon ik leven, met de motivatie van de rechtbank niet, er was ook een eis van TBS omdat ik een ernstig verstoorde persoonlijkheid zou hebben, ik heb door een deskundige een tegen rapport laten schrijven, dit gaf een hele andere kijk op mijn situatie en de eis van TBS is dan ook niet over genomen. Overigens ben ik na mijn vrijlating nooit meer in problemen gekomen en leid een goed leven, met een uitstekende baan (HBO/WO niveau).

Overigens denk ik er niet te veel aan terug, ik heb altijd vooruit gekeken.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189037488
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:19 schreef miss_sly het volgende:
Zie je jezelf als slachtoffer, of vind je dat je zelf verantwoordelijkheid draagt voor je acties?
In dit geval zijn er alleen maar slachtoffers geweest, omdat het vrij lang duurde voordat de zaak behandeld werd kon ik redelijk goed terugkijken op de gevolgen, ik ben echter nooit iemand die zich als slachtoffer heeft opgesteld, wel aangegeven wat er mijn inziens moest gebeuren om weer normaal te kunnen functioneren.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 20 september 2019 @ 12:28:04 #7
319979 Fok-it
All is well
pi_189037516
Wat zijn de grootste misvattingen van de buitenwacht over het leven in een gevangenis?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_189037602
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:28 schreef Fok-it het volgende:
Wat zijn de grootste misvattingen van de buitenwacht over het leven in een gevangenis?
Eigenlijk best veel, dit komt denk ik met name door de vele tv-series en media :)
Men roept vaak: men heeft een tv en Playstation op cel, hoewel dit correct is, dient de gedetineerde dit zelf te betalen, en geloof me de bedragen zijn verre van marktconform, daarnaast komt dit ook omdat gedetineerden vanuit bezuinigingen veel meer tijd op cel doorbrengen.

Daarnaast is het verre van gewelddadig, in 4 jaar tijd heb ik maar 2 keer een kleine vechtpartij gezien, eigenlijk gaat iedereen vriendelijk met elkaar om, er is best veel solidariteit, ik kijk wel eens naar Utopia en daar lijkt het best wel op, de ruzies gaan vaak over kleine dingen, en ja je hebt er ook best irritante en maffe figuren lopen :+
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 20 september 2019 @ 12:33:49 #9
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_189037609
Word je van 6jaar in gevang zitten niet gigantisch depressief ? Lijkt me echt verschrikkelijk om geen vrijheid te hebben en tussen het tuig te zitten dag in dag uit
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 20 september 2019 @ 12:39:39 #10
319979 Fok-it
All is well
pi_189037690
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:33 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Eigenlijk best veel, dit komt denk ik met name door de vele tv-series en media :)
Men roept vaak: men heeft een tv en Playstation op cel, hoewel dit correct is, dient de gedetineerde dit zelf te betalen, en geloof me de bedragen zijn verre van marktconform, daarnaast komt dit ook omdat gedetineerden vanuit bezuinigingen veel meer tijd op cel doorbrengen.

Daarnaast is het verre van gewelddadig, in 4 jaar tijd heb ik maar 2 keer een kleine vechtpartij gezien, eigenlijk gaat iedereen vriendelijk met elkaar om, er is best veel solidariteit, ik kijk wel eens naar Utopia en daar lijkt het best wel op, de ruzies gaan vaak over kleine dingen, en ja je hebt er ook best irritante en maffe figuren lopen :+
Ik wist inderdaad niet dat je daar voor moest betalen nee. Hoe zit het met eten en drinken dan? Als je daar niks voor betaalt ben je afhankelijk van de standaard maaltijden? Of heb je daar ook bewegingsvrijheid in?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_189037706
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:33 schreef jigggy het volgende:
Word je van 6jaar in gevang zitten niet gigantisch depressief ? Lijkt me echt verschrikkelijk om geen vrijheid te hebben en tussen het tuig te zitten dag in dag uit
Voor de duidelijkheid, je zit dus netto 4 jaar straf uit, het laatste jaar mag je elke maand een weekend met verlof, en het laatste halfjaar zit je helemaal open waarbij je elke dag naar buiten mag, en elk weekend naar huis.
Ik moet zeggen dat ik depressief erin ging, en vol energie er uit, kwam ook omdat ik er voor zorgde dat ik een goede dagbesteding had en me prima vermaakte.
Wat me nog meest deprimeerde was wat ik mijn ouders aangedaan had.....

Ik heb mijn straf uitgezeten op een afdeling voor lang gestraften, daar zaten dus mensen die echt 15 jaar moesten, en dat zou me wel depressief maken denk ik.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189037809
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:39 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ik wist inderdaad niet dat je daar voor moest betalen nee. Hoe zit het met eten en drinken dan? Als je daar niks voor betaalt ben je afhankelijk van de standaard maaltijden? Of heb je daar ook bewegingsvrijheid in?
Leuke vraag, s'morgens is er koffie of thee, dan komen ze je gelijk wekken voor de arbeid.
Tussen de middag krijg je een half brood met wat beleg (dit is tevens voor je ontbijt), in de avond krijg je een warme hap, hier is geen keuze in behalve op basis van je religie.
1 keer in de week mag je voor een aantal punten, koffie, thee en suiker bestellen.
Uiteraard moet je bij het eten denken aan een niet al te hoogstaand niveau, ongeveer vergelijkbaar met dat in het ziekenhuis.

Daarnaast mag mag je 1 keer per week bij de winkel bestellen, je vult dan een lijst in wat word verrekend met je bajes rekening, echt goedkoop is het niet, maar je kunt in principe alles bestellen wat je maar wilt (uiteraard geen alcohol), het is wel redelijk aan de prijs, ongeveer zoals een campingwinkel.

Echter gevangenen verdienden destijds maar 30 gulden per week, kortom als je niet vanaf "buiten" geld krijgt is het erg karig, er ging ook nog eens 6 gulden voor je koelkastje en tv af, en als je dan nog een belkaart wilt kopen is het natuurlijk niet veel.

In de gevangenis is gewoon een keuken, wat veel gedetineerden doen is een een groepje vormen en samen koken, ik at zelf meestal samen met de Antillianen, kunnen heerlijk koken voor een klein budget :)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 20 september 2019 @ 12:47:48 #13
319979 Fok-it
All is well
pi_189037810
Zaten er ook zedendelinquenten op je afdeling en hoe werd daar mee omgegaan/naar omgekeken?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 20 september 2019 @ 12:50:48 #14
319979 Fok-it
All is well
pi_189037854
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:47 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Leuke vraag, s'morgens is er koffie of thee, dan komen ze je gelijk wekken voor de arbeid.
Tussen de middag krijg je een half brood met wat beleg (dit is tevens voor je ontbijt), in de avond krijg je een warme hap, hier is geen keuze in behalve op basis van je religie.
1 keer in de week mag je voor een aantal punten, koffie, thee en suiker bestellen.
Uiteraard moet je bij het eten denken aan een niet al te hoogstaand niveau, ongeveer vergelijkbaar met dat in het ziekenhuis.

Daarnaast mag mag je 1 keer per week bij de winkel bestellen, je vult dan een lijst in wat word verrekend met je bajes rekening, echt goedkoop is het niet, maar je kunt in principe alles bestellen wat je maar wilt (uiteraard geen alcohol), het is wel redelijk aan de prijs, ongeveer zoals een campingwinkel.

Echter gevangenen verdienden destijds maar 30 gulden per week, kortom als je niet vanaf "buiten" geld krijgt is het erg karig, er ging ook nog eens 6 gulden voor je koelkastje en tv af, en als je dan nog een belkaart wilt kopen is het natuurlijk niet veel.

In de gevangenis is gewoon een keuken, wat veel gedetineerden doen is een een groepje vormen en samen koken, ik at zelf meestal samen met de Antillianen, kunnen heerlijk koken voor een klein budget :)
Dankjewel voor je reactie. Klinkt kariger dan verwacht ja. Zoals het ook wel hoort natuurlijk. Voor elke gedetineerde een customized meal zou wat te gek worden elke dag
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_189037877
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:47 schreef Fok-it het volgende:
Zaten er ook zedendelinquenten op je afdeling en hoe werd daar mee omgegaan/naar omgekeken?
In Haarlem waar ik in het huis van bewaring zat, had je niet echt gescheiden afdelingen, dat zijn 4 etages van 2 tegenover elkaar, kortom helemaal gescheiden was het niet, echter men past de schema's zo aan dat je een soort van virtuele afdelingen hebt. Echter helemaal waterdicht is dat niet, en het was algemeen bekend dat de zedendelinquenten op de begane grond zaten. Uiteraard staan die onderaan de ladder, in de periode dat ik daar zat is er 1 enorm toegetakeld in een arbeidszaal, die is zelfs doof geslagen, wat ik gehoord heb is dat een rijke crimineel 100 euro per dag uitloofde voor de straf die je in de Isoleer zou moeten doorbrengen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189037940
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:50 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dankjewel voor je reactie. Klinkt kariger dan verwacht ja. Zoals het ook wel hoort natuurlijk. Voor elke gedetineerde een customized meal zou wat te gek worden elke dag
Er waren sommige gedetineerden die voor Koosjer eten kozen, dit werd namelijk speciaal geïmporteerd van buiten en was van hogere kwaliteit, uiteraard kregen ze dat wel door en werd er echt gekeken of iemand Joods was. Overigens kun je in een huis van bewaring niet echt koken, maar je mag wel een dompelaar hebben (of meerdere :+ ), met een beetje creativiteit kun je dan in ieder geval pasta met saus maken. Een griek op onze galerij runde zo zelfs een restaurant :D
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189040467
Kreeg je wel bezoek van je ouders bijvoorbeeld?

En hoe ga je daar nu mee om vertel je zoiets aan een nieuwe partner of werkgever of is het een afgesloten hoofdstuk?

En hoe ga je om met de bewaking?
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_189040641
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 16:02 schreef vipergts het volgende:
Kreeg je wel bezoek van je ouders bijvoorbeeld?

En hoe ga je daar nu mee om vertel je zoiets aan een nieuwe partner of werkgever of is het een afgesloten hoofdstuk?

En hoe ga je om met de bewaking?
Ja ze zijn altijd op bezoek wezen komen, meestal mijn ouders soms andere gezinsleden.
Ik heb het mijn partner vertelt, die schrok uiteraard wel, mijn werkgevers heb ik het nooit vertelt, wel sommige collega's, en mijn meeste vrienden van nu ook wel.

De bewaking, tja eigenlijk zoals je ook met collega's omgaat, je moet het toch samen doen, kortom elkaar lopen stangen is niet handig, daarnaast krijg je vaak wat extra gedaan als je je normaal gedraagt, bijvoorbeeld extra sporten of naar buiten. Vooral in de gevangenis (dus niet in het huis van bewaring), zit je met een groep van 16 man, en daar zitten zo een 8 vaste bewakers op, daarnaast heb je nog ander personeel waar je mee te maken hebt.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189040733
Kreeg je ook therapie? Gezien je burn-out en het soort delict niet overbodig, wellicht?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 20 september 2019 @ 16:17:17 #20
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189040758
Is er in nederland ook een bajes uniform (dan wel verplicht of onofficieel)?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189040774
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 16:16 schreef miss_sly het volgende:
Kreeg je ook therapie? Gezien je burn-out en het soort delict niet overbodig, wellicht?
Ja, maar dat stelde niet veel voor, het heeft zich goed opgelost door rust en regelmaat. Iets waarvan ik weet dat dat me zeer goed helpt.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189040814
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 september 2019 16:17 schreef Bosbeetle het volgende:
Is er in nederland ook een bajes uniform (dan wel verplicht of onofficieel)?
Nee, je mag gewoon je eigen kleren dragen, het gros loopt in trainingspak, maar er zijn ook wel mensen die echt in driedelig lopen, heb je zelf geen kleren dan krijg je wat basis zaken verstrekt, het zal je niet verbazen dat dit geen hoogstaand spul is ;)
Overigens geven veel gedetineerden hun kleding weg als ze vrij worden gelaten.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189040833
Heb je zelf het idee dat het uitzitten van de straf iets heeft gedaan t.o.v. de daad? Rechtvaardiging voor wat je hebt gedaan? Kun je het volledig achter je laten aangezien je je straf hebt uitgezeten? Of voel je je soms toch nog schuldig/verantwoordelijk/minder dan anderen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189040882
Er wordt wel eens gezegd 'eens een crimineel, altijd een crimineel'. Zit daar een kern van waarheid in volgens jou? Zijn er echt 'niet te rehabiliteren criminelen' ? Doet de maatschappij voldoende om mensen weer op het rechte pad te brengen?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_189040915
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 16:20 schreef miss_sly het volgende:
Heb je zelf het idee dat het uitzitten van de straf iets heeft gedaan t.o.v. de daad? Rechtvaardiging voor wat je hebt gedaan? Kun je het volledig achter je laten aangezien je je straf hebt uitgezeten? Of voel je je soms toch nog schuldig/verantwoordelijk/minder dan anderen?
Ik denk dat de straf toen redelijk conform de geldende adviezen was, hoewel eigenlijk iets hoger, dit had ermee te maken dat de politiek de voorwaardelijke straf naar 50% wilden tillen, dat vonden rechters niet fijn en gingen iets hoger zitten, maar goed voor mij is de tijd redelijk gevlogen.
Ik voel me niet meer schuldig en ben er ook niet heel veel mee bezig. Ik kan me nu wel goed indenken in veel mensen die misdaden plegen, veel mensen hebben gewoon een psychische stoornis die ze niet onder controle hebben.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189040922
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 16:23 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Er wordt wel eens gezegd 'eens een crimineel, altijd een crimineel'. Zit daar een kern van waarheid in volgens jou? Zijn er echt 'niet te rehabiliteren criminelen' ? Doet de maatschappij voldoende om mensen weer op het rechte pad te brengen?
En aanvullend hierop: heb je begeleiding gehad bij de terugkeer in de maatschappij? En had je iets aan die begeleiding?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189040972
Waarom wil je niet verder ingaan op het misdrijf dat je gepleegd hebt?
  vrijdag 20 september 2019 @ 16:39:13 #28
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_189041142
Hoe voelt het eigenlijk om van 'verdachte' naar 'veroordeelde' te gaan? Zat je in de rechtszaal toen de uitspraak werd voorgelezen en ja, wat dan? Ga je terug naar je 'eigen' cel? Of moet je naar een andere locatie?

En meer op de musical tour: heb je Les Miserables wel eens gezien? Kun je je in beetje in voelen in 'Valjean'? En hoe sta je nu tegenover de politie/OM/rechter: is dat de nooit-vergetende-rechtlijnige Javert?

En verder: interessant topic! :)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_189041463
Heb je nog contact met het slachtoffer gehad tijdens de rechtszaak, na de rechtszaak of na vrijkomen? Hoe ging dat voor jou en voor hen?
dag
pi_189041483
Hoe reageren mensen als je ze verteld dat je een misdrijf hebt gepleegd en daarvoor in de gevangenis hebt gezeten?
pi_189041584
Leuk topic. Leuk dat je hier vragen beantwoordt!

Een paar vragen :

- Hoeveel last heb je nu nog van het feit dat je vastgezeten hebt? Weet je werkgever het? Is een Verklaring omtrent gedrag geen issue geweest?

- Zat je alléén op cel? Wat deed je als je echt opgesloten zat?
- Is het niet altijd herrie in de gevangenis met radio's die hard aanstaan en zo?
- Heb je vrienden gemaakt in de gevangenis of meed je dat juist om niet in dat milieu te blijven ?
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
pi_189041610
Had je tijdens en na je gevangenistijd nog contact met je kennissen/vrienden of wilden ze niets meer met je te maken hebben?

Hoeveel mogelijkheden tot zelfontplooiing kreeg je tijdens de celstraf? Studie, leerboeken etc? Of kon je iets praktisch leren?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 20 september 2019 @ 17:12:51 #33
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_189041677
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 17:07 schreef pretpletter het volgende:
Had je tijdens en na je gevangenistijd nog contact met je kennissen/vrienden of wilden ze niets meer met je te maken hebben?
Deze wil ik graag omkeren: heb je nog contact met mensen die je in de cel hebt leren kennen, of heb je daar na die tijd in elk geval nog even contact mee gehad?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_189041709
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 16:25 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik denk dat de straf toen redelijk conform de geldende adviezen was, hoewel eigenlijk iets hoger, dit had ermee te maken dat de politiek de voorwaardelijke straf naar 50% wilden tillen, dat vonden rechters niet fijn en gingen iets hoger zitten, maar goed voor mij is de tijd redelijk gevlogen.
Ik voel me niet meer schuldig en ben er ook niet heel veel mee bezig. Ik kan me nu wel goed indenken in veel mensen die misdaden plegen, veel mensen hebben gewoon een psychische stoornis die ze niet onder controle hebben.
En schuldig naar je ouders? En eventuele broers/zussen?
Hoe gingen zij ermee om? Werd er veel over gepraat? Hebben jullie het er wel eens over gehad wat de invloed is geweest op hun leven? En heb je daar ook begrip voor?

(Ik heb een broer die een paar jaar heeft gezeten, en als ik zie wat dat hele gebeuren voor invloed heeft gehad op ons hele gezin (mijn ouders, zus, haar partner en kinderen, mijn partner en kind) dan moet ik eerlijk toegeven dat ik het hem stiekem misschien nog steeds wel kwalijk neem.)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189041733
Heb je je wel eens afgevraagd wat jij zelf van de strafmaat zou vinden als de rollen omgedraaid waren en jij het slachtoffer was geweest en hoe jij denkt dat je je zou voelen als de dader na 4 jaar weer vrij rond liep? Kun je je daarin een soort van verplaatsen?
pi_189041850
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 16:23 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Er wordt wel eens gezegd 'eens een crimineel, altijd een crimineel'. Zit daar een kern van waarheid in volgens jou? Zijn er echt 'niet te rehabiliteren criminelen' ? Doet de maatschappij voldoende om mensen weer op het rechte pad te brengen?
Ik ga hier een onderscheid maken, carrière criminelen (dus die het puur voor het geld doen), doen het vaak omdat ze gewend zijn op makkelijke manieren geld te verdienen, ze hebben absoluut geen zin om op een normale manier hun geld te verdienen, en zeker niet voor een klein loontje hard te werken. Deze groep is over algemeen niet te redden en ze zien de gevangenis dan ook gewoon als een risico van het vak.

Dan heb je nog een groep die tijdens een daad verminderd toerekeningsvatbaar zijn, soms kan dat tijdelijk door omstandigheden komen, deze groep is vaak nog wel te redden, echter een grote groep is gewoon geestelijk zo gestoord dat ze nooit meer vrij zouden (moeten) komen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189041863
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 16:29 schreef AToontje87 het volgende:
Waarom wil je niet verder ingaan op het misdrijf dat je gepleegd hebt?
Omdat ik het niet heel relevant vind, zal er eens over denken of ik het later zal vermelden (in korte lijnen).
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189041884
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 16:39 schreef Goverman het volgende:
Hoe voelt het eigenlijk om van 'verdachte' naar 'veroordeelde' te gaan? Zat je in de rechtszaal toen de uitspraak werd voorgelezen en ja, wat dan? Ga je terug naar je 'eigen' cel? Of moet je naar een andere locatie?

En meer op de musical tour: heb je Les Miserables wel eens gezien? Kun je je in beetje in voelen in 'Valjean'? En hoe sta je nu tegenover de politie/OM/rechter: is dat de nooit-vergetende-rechtlijnige Javert?

En verder: interessant topic! :)
Ik vond het niet heel raar omdat ik wel ongeveer verwacht had wat de uitspraak zou worden, wanneer je veroordeeld word ga je gewoon weer terug naar de cel en kom je op de wachtlijst om naar een gevangenis geplaatst te worden, nee die musical heb ik niet gezien :)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189041906
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 16:56 schreef Peter het volgende:
Heb je nog contact met het slachtoffer gehad tijdens de rechtszaak, na de rechtszaak of na vrijkomen? Hoe ging dat voor jou en voor hen?
Ik heb een brief geschreven welke overgebracht is via de reclassering, eerlijk gezegd was ik er op dat moment nog niet echt aan toe, later heeft het slachtoffer laten weten het er bij te laten, daarnaast heb ik excuses aangeboden aan het slachtoffer tijdens de zitting, ik weet eigenlijk niet goed meer hoe de reactie daarop was.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189041922
quote:
5s.gif Op vrijdag 20 september 2019 16:57 schreef Daav het volgende:
Hoe reageren mensen als je ze verteld dat je een misdrijf hebt gepleegd en daarvoor in de gevangenis hebt gezeten?
Ze zijn meestal geschokt, zoals ik eerder heb geschreven heb ik een zeer goede baan, de boel maatschappelijk op orde, en sta bekend als een zeer humorvol sociaal persoon.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189041972
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 17:05 schreef Nostalgist het volgende:
Leuk topic. Leuk dat je hier vragen beantwoordt!

Een paar vragen :

- Hoeveel last heb je nu nog van het feit dat je vastgezeten hebt? Weet je werkgever het? Is een Verklaring omtrent gedrag geen issue geweest?

- Zat je alléén op cel? Wat deed je als je echt opgesloten zat?
- Is het niet altijd herrie in de gevangenis met radio's die hard aanstaan en zo?
- Heb je vrienden gemaakt in de gevangenis of meed je dat juist om niet in dat milieu te blijven ?
Ik heb geen last van mijn veroordeling, slechts in uitzonderlijke gevallen zou ik hier problemen mee kunnen krijgen, bijvoorbeeld bij bedrijven met een verhoogd risico profiel, echter in mijn werk heb ik zelf keuze in mijn opdrachten, dus dat stuur ik wel :+
Mijn werkgever is niet op de hoogte.

Ik heb altijd alleen op cel gezeten, destijds werd twee op een cel wel net ingevoerd, maar volgens mij is dat nooit helemaal ingevoerd.

Qua herrie, mwoah valt mee, soms heb je wel gasten die psychotisch zijn, dat kan wel irritant zijn, maar dat komt niet zo vaak voor, als je last van een andermans TV hebt bonk je gewoon paar keer op de muur, helpt dat echt niet dan kun je een bewaker vragen om het "uit" te zetten, maar dat is eigenlijk nooit nodig.

Ik zat niet echt in milieu, hoewel ik met iedereen goed kon opschieten heb ik ze erna nooit meer ontmoet of gesproken.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189042003
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 17:07 schreef pretpletter het volgende:
Had je tijdens en na je gevangenistijd nog contact met je kennissen/vrienden of wilden ze niets meer met je te maken hebben?

Hoeveel mogelijkheden tot zelfontplooiing kreeg je tijdens de celstraf? Studie, leerboeken etc? Of kon je iets praktisch leren?
Ik heb met een paar vrienden contact gehouden, nu had ik niet veel vrienden dus dat vond ik wel prima.
Ja, je hebt zeer veel mogelijkheden, nu moet ik even voor mijn eigen privacy weglaten hoe ik me ontplooid heb, maar ik heb behoorlijk hard gestudeerd in de gevangenis.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189042023
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 17:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En schuldig naar je ouders? En eventuele broers/zussen?
Hoe gingen zij ermee om? Werd er veel over gepraat? Hebben jullie het er wel eens over gehad wat de invloed is geweest op hun leven? En heb je daar ook begrip voor?

(Ik heb een broer die een paar jaar heeft gezeten, en als ik zie wat dat hele gebeuren voor invloed heeft gehad op ons hele gezin (mijn ouders, zus, haar partner en kinderen, mijn partner en kind) dan moet ik eerlijk toegeven dat ik het hem stiekem misschien nog steeds wel kwalijk neem.)
Ja dat nam ik me heel erg kwalijk, vooral omdat ik een oudere broer had die ook vaak had gezeten, echter van mij hadden ze zoiets nooit verwacht. Ik heb nog steeds zeer goed contact met elke familielid, het is me vergeven en we hebben het er ook niet meer over, het ook 21 jaar geleden dat ik vrij kwam....
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189042048
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 17:17 schreef paarse_galadiool het volgende:
Heb je je wel eens afgevraagd wat jij zelf van de strafmaat zou vinden als de rollen omgedraaid waren en jij het slachtoffer was geweest en hoe jij denkt dat je je zou voelen als de dader na 4 jaar weer vrij rond liep? Kun je je daarin een soort van verplaatsen?
Ja, ik kan me daar prima in verplaatsen, ik ben inmiddels een rolmodel burger, ik snap heel goed wat zoiets met een slachtoffer doet. Ik ben wel zelf van mening dat mensen die nooit vastgezeten hebben roepen dat straffen te laag zijn, ten eerste word er in Nederland gewoon behoorlijk zwaar gestraft, zeker voor geweldsdelicten, ten tweede is bewezen dat lang straffen geen effect heeft op het voorkomen van dit soort misdrijven.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189042091
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 16:12 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ja ze zijn altijd op bezoek wezen komen, meestal mijn ouders soms andere gezinsleden.
Ik heb het mijn partner vertelt, die schrok uiteraard wel, mijn werkgevers heb ik het nooit vertelt, wel sommige collega's, en mijn meeste vrienden van nu ook wel.

Hoe heb je dan het gat in je cv verklaard..?

Heel tof trouwens dat je dit wil doen ^O^
  vrijdag 20 september 2019 @ 17:45:49 #46
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189042102
Wist/realiseerde je op moment dat je delict beging dat je mogelijk gepakt ging worden en de gevangenis is zou kunnen draaien?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189042151
Je bent dan nu wel een rolmodel naar eigen zeggen maar hebt wel iemand naar het leven gestaan. Snap je het dan ook dat er mensen zijn die jou nooit meer als die brave burger zullen zien, immers: als je ooit zo ver bent gegaan iemand het meest ernstige te willen hebben aandoen, zit dat voor je gevoel in je en is er kans op recidive in heftige stressmomenten en voelt een partner zich dan nog veilig bij je of ontloop je standaard heftige stress-gerelateerde confrontaties om niet dezelfde fout te maken?
(overigens ben ik het niet eens met je mening over straffen, geweldsdelicten kunnen niet zwaar genoeg bestraft worden)

Ik begrijp trouwens dat het blijkbaar al langer geleden is, hoe staat het met het verkrijgen van een VOG of ben je sindsdien uit functies gebleven waar een VOG vereist was?
pi_189042173
Als je nu terug kijkt naar je ervaringen, kun je nog voorstellen dat je ooit nog iets doet dat zo'n zelfde straf kan opleveren? Wat/wanneer zou dat zijn?
dag
pi_189042177
Ik hoor dat je een heleboel dingen niet mag als ie gezeten hebt, zoals een autoverzekering afsluiten; klopt dat?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189042244
Weer een mooi topic. Je werkgever kan of mag niet nagaan of je een strafblad hebt? Gerelateerd aan die VOG-vraag dus :P
-
pi_189042260
Wat is, terugkijkend, het hoogtepunt in de tijd dat je vast zat? En wat was het dieptepunt?
pi_189042628
Zou je het misdrijf ook gedaan hebben als je vooraf wist wat de gevangenis en het vastzitten inhield?

Dus even los van het feit of je de daad zelf zou doen mocht je kiezen.

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2019 18:26:37 ]
pi_189042652
Was in die tijd het gevangenis voor al uitsluitend halal?
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_189042735
Wat knap dat mee wilde doen aan 'vraag wat je wil'. En wat goed dat je leven ten goede is gekeerd. Chapeau.
pi_189043112
Krijg je als gedetineerde eigenlijk een uitkering of iets dergelijks? Of is met de werkzaamheden in het gevang (meer dan) minimumloon te verdienen?

Of geldt minimumloon niet voor gedetineerden?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189043288
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 19:01 schreef baskick het volgende:
Krijg je als gedetineerde eigenlijk een uitkering of iets dergelijks? Of is met de werkzaamheden in het gevang (meer dan) minimumloon te verdienen?

Of geldt minimumloon niet voor gedetineerden?
Zie deels post 12.
  vrijdag 20 september 2019 @ 19:25:52 #57
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189043428
Ben je na je terugkeer in de maatschappij weer terug gegaan naar de omgeving waar je voor je detentie woonde? Of elders opnieuw begonnen?
Resistance is futile.
pi_189043476
(ik vind het ook knap dat je dit doet maar dat maakt niet dat ik geen kritische vragen durf te stellen)

Je gaf al aan niet in detail te willen treden, dat respecteer ik.
Kun/wil je wel globaal aangeven of jouw misdrijf in de privé/relationele sfeer, uitgaansleven of anders heeft plaatsgevonden?
pi_189043775
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:33 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Men roept vaak: men heeft een tv en Playstation op cel, hoewel dit correct is, dient de gedetineerde dit zelf te betalen, en geloof me de bedragen zijn verre van marktconform, daarnaast komt dit ook omdat gedetineerden vanuit bezuinigingen veel meer tijd op cel doorbrengen.
Kun je hier meer over vertellen, heb je vanaf dag 1 al een Playstation en tv op cel? PS4 of PS2/3? Beschik je over alle zenders? Je moet er voor betalen, maar wat houdt het in dat de bedragen verre van marktconform zijn, aan wat voor bedrag moet ik dan denken voor een Playstation 1 maand huren, en moet je ook nog per spel betalen en hoeveel is dit dan, en kun je gewoon over de nieuwste spellen beschikken? Ik las ook in je eerdere reactie dat je gewekt wordt voor arbeid, wat houdt dit in, moet je verplicht werken in de gevangenis? Je uitkering wordt stopgezet? Je wordt ontslagen als je lang de gevangenis in moet? Maar wat als je geen uitkering had en ook geen traditionele baan en dus geld blijft verdienen ook al zit je in een gevangenis, heb je dan wel toegang tot je bankrekening?

Alvast bedankt!
  Moderator vrijdag 20 september 2019 @ 20:01:47 #60
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189043949
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 19:50 schreef azzmy1993 het volgende:

[..]

Kun je hier meer over vertellen, heb je vanaf dag 1 al een Playstation en tv op cel? PS4 of PS2/3? Beschik je over alle zenders? Je moet er voor betalen, maar wat houdt het in dat de bedragen verre van marktconform zijn, aan wat voor bedrag moet ik dan denken voor een Playstation 1 maand huren, en moet je ook nog per spel betalen en hoeveel is dit dan, en kun je gewoon over de nieuwste spellen beschikken? Ik las ook in je eerdere reactie dat je gewekt wordt voor arbeid, wat houdt dit in, moet je verplicht werken in de gevangenis? Je uitkering wordt stopgezet? Je wordt ontslagen als je lang de gevangenis in moet? Maar wat als je geen uitkering had en ook geen traditionele baan en dus geld blijft verdienen ook al zit je in een gevangenis, heb je dan wel toegang tot je bankrekening?

Alvast bedankt!
Midden jaren 90 was het denk ik nog PS1
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189043996
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 september 2019 20:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Midden jaren 90 was het denk ik nog PS1
Yep. :+

Maar krijg je in 2019 een PS4 of hoogstens een PS2, oude meuk?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 20 september 2019 @ 20:09:12 #62
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_189044068
Interessant.

Heb je het idee dat er in die 21 jaar veel is veranderd in het gevang? Misschien qua vrijheden (binnen de muren), straffen of gewoon hoe het eraan toe gaat?
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_189044103
Goed dat je er open over bent, interessant topic.

Hoe was het om erachter te komen dat je dus, ondanks je sociale opstelling/humor e.d., 'in staat' was om een poging tot doodslag te doen? Ik kan me voorstellen dat je daarna moeilijker vertrouwt op je eigen reacties, bang dat het nog eens voorkwam? Of heb je altijd geloofd dat dit iets eenmaligs was?

Is er iets wat had kunnen voorkomen dat je deze misdaad beging? Want er zullen meer mensen in een soortgelijke positie, maar die nog geen misdrijf gepleegd hebben. Hoe zouden zij het best geholpen/begeleid kunnen worden? Dat is natuurlijk persoonlijk, maar misschien kun je er in algemene zin iets over zeggen?
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_189044163
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 17:38 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ja dat nam ik me heel erg kwalijk, vooral omdat ik een oudere broer had die ook vaak had gezeten, echter van mij hadden ze zoiets nooit verwacht. Ik heb nog steeds zeer goed contact met elke familielid, het is me vergeven en we hebben het er ook niet meer over, het ook 21 jaar geleden dat ik vrij kwam....
Heb je ook sorry gezegd tegen je familie?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189044217
Heb je nog geprobeerd onschuldig te "lijken" of ben je vanaf het eerste moment eerlijk geweest tegen de recherche en later in de rechtzaak?
pi_189044221
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 september 2019 20:05 schreef azzmy1993 het volgende:

[..]

Yep. :+

Maar krijg je in 2019 een PS4 of hoogstens een PS2, oude meuk?
Volgens een gevangeniswoordvoerder in RTL nieuws:

quote:
De regels voor PlayStations zijn per gevangenis verschillend. "Bij ons mag je geen PlayStation hebben die nieuwer is dan de PlayStation 2. Dat is omdat alle nieuwere varianten een internetontvanger hebben. Dan gaat het verder dan alleen een spelletje en kun je bijvoorbeeld ook op Netflix, YouTube of browsen op internet en dat is niet de bedoeling", zegt de woordvoerder.

Bron: https://www.rtlnieuws.nl/(...)l-cel-straf-celstraf
pi_189044227
Met interesse lees ik dit topic. Dus dank dat je hieraan mee wil werken.
Ik bemerk wel een forse scepsis bij mezelf. Vooral nav. deze quote:
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 17:40 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ja, ik kan me daar prima in verplaatsen, ik ben inmiddels een rolmodel burger, ik snap heel goed wat zoiets met een slachtoffer doet. Ik ben wel zelf van mening dat mensen die nooit vastgezeten hebben roepen dat straffen te laag zijn, ten eerste word er in Nederland gewoon behoorlijk zwaar gestraft, zeker voor geweldsdelicten, ten tweede is bewezen dat lang straffen geen effect heeft op het voorkomen van dit soort misdrijven.
Hoezo kun jij je prima verplaatsen in je slachtoffer? Hoe weet jij zo 'heel goed' wat zoiets met een slachtoffer doet? Dat betwijfel ik ten zeerste... Bovendien vind ik het bijna 'grappig', of eigenlijk tegenstrijdig, dat je in de zin erna vindt, dat mensen die het nooit hebben meegemaakt (vastzitten), volgens jou te makkelijk oordelen (over de hoogte van straffen). Snap je dat dat imo schuurt met je bewering je zo goed te kunnen verplaatsen in het slachtoffer?

quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 17:29 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik heb een brief geschreven welke overgebracht is via de reclassering, eerlijk gezegd was ik er op dat moment nog niet echt aan toe, later heeft het slachtoffer laten weten het er bij te laten, daarnaast heb ik excuses aangeboden aan het slachtoffer tijdens de zitting, ik weet eigenlijk niet goed meer hoe de reactie daarop was.
Door de manier waarop je er zo over schrijft, vraag ik me af in hoeverre die brief en dat excuus écht oprecht waren, ik lees ook verder nergens iets over berouw...

quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:40 schreef VraagWatJeWil het volgende:

Wat me nog meest deprimeerde was wat ik mijn ouders aangedaan had.....

Ook deze uitspraak verbaast me. Ik lees niet terug dat je het betreurde wat je je slachtoffer hebt aangedaan.

Maar oké, je hebt je straf uitgezeten en dan verdien je dus een tweede kans.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_189045176
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 20:21 schreef Moonah het volgende:
Met interesse lees ik dit topic. Dus dank dat je hieraan mee wil werken.
Ik bemerk wel een forse scepsis bij mezelf. Vooral nav. deze quote:
[..]

Hoezo kun jij je prima verplaatsen in je slachtoffer? Hoe weet jij zo 'heel goed' wat zoiets met een slachtoffer doet? Dat betwijfel ik ten zeerste... Bovendien vind ik het bijna 'grappig', of eigenlijk tegenstrijdig, dat je in de zin erna vindt, dat mensen die het nooit hebben meegemaakt (vastzitten), volgens jou te makkelijk oordelen (over de hoogte van straffen). Snap je dat dat imo schuurt met je bewering je zo goed te kunnen verplaatsen in het slachtoffer?
[..]

Door de manier waarop je er zo over schrijft, vraag ik me af in hoeverre die brief en dat excuus écht oprecht waren, ik lees ook verder nergens iets over berouw...
[..]

Ook deze uitspraak verbaast me. Ik lees niet terug dat je het betreurde wat je je slachtoffer hebt aangedaan.

Maar oké, je hebt je straf uitgezeten en dan verdien je dus een tweede kans.
Ik vraag me af of ik zelf écht spijt zou hebben van zo'n daad. Spijt dat je gepakt bent, bestraft bent etc. ja.
Maar écht spijt? Ik vraag het me af. Heb het nog nooit gehad in ieder geval.

Het zou me dan ook geen zak interesseren als ik slachtoffer was, of de dader spijt had. Wat heb ik eraan?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2019 21:15:22 ]
pi_189045230
In al die tijd dat je in de gevangenis zit krijg je dan ook een goede band met de bewakers ? dat je over alles en nog wat met ze kunt kletsen, bv over het thuisfront, voetbal, het weer ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_189046029
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 17:44 schreef Granqvist het volgende:

[..]

Hoe heb je dan het gat in je cv verklaard..?

Heel tof trouwens dat je dit wil doen ^O^
Omdat de werkzaamheden die ik "inside" deed waren voor een echt bedrijf, natuurlijk wisten ze van mijn achtergrond, maar omdat ik die zo goed deed was de directeur zo erkentelijk dat ik hem als referentie kon geven, uiteraard met discretie.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189046043
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 17:45 schreef Molo het volgende:
Wist/realiseerde je op moment dat je delict beging dat je mogelijk gepakt ging worden en de gevangenis is zou kunnen draaien?
Totaal niet, uberhaupt is de tijd rond mijn delict een behoorlijk zwart gat.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189046115
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 17:50 schreef paarse_galadiool het volgende:
Je bent dan nu wel een rolmodel naar eigen zeggen maar hebt wel iemand naar het leven gestaan. Snap je het dan ook dat er mensen zijn die jou nooit meer als die brave burger zullen zien, immers: als je ooit zo ver bent gegaan iemand het meest ernstige te willen hebben aandoen, zit dat voor je gevoel in je en is er kans op recidive in heftige stressmomenten en voelt een partner zich dan nog veilig bij je of ontloop je standaard heftige stress-gerelateerde confrontaties om niet dezelfde fout te maken?
(overigens ben ik het niet eens met je mening over straffen, geweldsdelicten kunnen niet zwaar genoeg bestraft worden)

Ik begrijp trouwens dat het blijkbaar al langer geleden is, hoe staat het met het verkrijgen van een VOG of ben je sindsdien uit functies gebleven waar een VOG vereist was?
Dat snap ik heel goed, ik kan alleen niet meer doen dan ik er nu van maak, ik zou de vraag graag terugstellen, kan jouw partner (als je die hebt) er voor in staan dat je je altijd zult gedragen zoals je nu bent?

Over de lengte van geweldsdelicten, tja denk je echt dat je iemand beter terug komt in de maatschappij na 20 jaar? In plaats van 6 jaar? Mijn VOG is geen enkel probleem, deze word bekeken op basis van 6 jaar en alleen op handelingsbasis, dat verbaast me ook wel eens.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189046155
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 17:51 schreef Peter het volgende:
Als je nu terug kijkt naar je ervaringen, kun je nog voorstellen dat je ooit nog iets doet dat zo'n zelfde straf kan opleveren? Wat/wanneer zou dat zijn?
Nee, dat acht ik onwaarschijnlijk, overigens niet om je bang te maken, maar ik verkeer in een rol dat ik gigantisch misbruik kan maken van mijn positie, zo ernstig dat ik het zelfs aan heb gekaard bij de security officer van de organisatie waar ik werk. Hoop daarmee ook dat jullie begrijpen dat ik nu eerlijk door het leven ga.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189046174
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 19:16 schreef J.Caesar het volgende:

[..]

Zie deels post 12.
Dat beantwoordt mijn vraag inderdaad maar deels. Mijn vraag was ook aan de TS overigens.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189046175
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 17:56 schreef Haushofer het volgende:
Weer een mooi topic. Je werkgever kan of mag niet nagaan of je een strafblad hebt? Gerelateerd aan die VOG-vraag dus :P
Nou ja, tot 6 jaar terug dus en alleen voor datgene waar je uitvoerend werk voor doet, kortom een pedosexueel krijgt direct een vrijwaring voor werk bij een bank, en een bankovervaller bij een kinderdagverblijf, dat is ongeveer hoe het werkt.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189046190
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 18:26 schreef J.Caesar het volgende:
Zou je het misdrijf ook gedaan hebben als je vooraf wist wat de gevangenis en het vastzitten inhield?

Dus even los van het feit of je de daad zelf zou doen mocht je kiezen.
De periode voor het misdrijf was ik van ijs, was met niets bezig, dus ja ik zou het zo gepleegd hebben.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189046198
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 18:27 schreef Bzzzzt het volgende:
Was in die tijd het gevangenis voor al uitsluitend halal?
Nee, het aantal moslims was rond de 10 procent.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189046204
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 september 2019 19:25 schreef Seven. het volgende:
Ben je na je terugkeer in de maatschappij weer terug gegaan naar de omgeving waar je voor je detentie woonde? Of elders opnieuw begonnen?
Nee ik ben elders gaan wonen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189046368
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 19:50 schreef azzmy1993 het volgende:

[..]

Kun je hier meer over vertellen, heb je vanaf dag 1 al een Playstation en tv op cel? PS4 of PS2/3? Beschik je over alle zenders? Je moet er voor betalen, maar wat houdt het in dat de bedragen verre van marktconform zijn, aan wat voor bedrag moet ik dan denken voor een Playstation 1 maand huren, en moet je ook nog per spel betalen en hoeveel is dit dan, en kun je gewoon over de nieuwste spellen beschikken? Ik las ook in je eerdere reactie dat je gewekt wordt voor arbeid, wat houdt dit in, moet je verplicht werken in de gevangenis? Je uitkering wordt stopgezet? Je wordt ontslagen als je lang de gevangenis in moet? Maar wat als je geen uitkering had en ook geen traditionele baan en dus geld blijft verdienen ook al zit je in een gevangenis, heb je dan wel toegang tot je bankrekening?

Alvast bedankt!
Veel vragen in 1, in mijn tijd had je alleen nog simpele spelcomputers, kortom nog geen abonnementen, per elektronisch apparaat moest je 25 gulden invoer betalen, dat mocht dus ook een spelcomputer zijn, gaat er een zegel op zodat bij cel controle duidelijk is dat je hem niet had opengemaakt. Voor een TV (denk 15 inch) betaalde je toen 6 gulden per maand, daar hadden we een standaard kabel pakket op, destijds ben ik de persoon geweest die heeft geregeld dat we Filmnet erop konden krijgen, ik heb gewoon heel brutaal gebeld met een vertegenwoordiger, en dat is toen gelukt, de deal was dat Filmnet technisch alles zou betalen, geloof me dat gaf me best wat credits, destijds had je namelijk op zaterdag avond porno 8-)

Over gewekt worden in de bajes, in het huis van bewaring ben je niet verplicht om te werken, in de gevangenis wel, dat begint om 9 uur, of als je in de middag werkt om 1 uur, in plaats van werken mag je ook een schoolprogramma doen, krijg je het zelfde bedrag voor.

Uiteraard krijg je in de gevangenis geen uitkering, enige uitzondering was destijds een arbeidsongeschiktheid uitkering, maar dat is ook technisch een verzekering.

Je hebt uiteraard toegang tot je bankrekening, alleen zul je dat via een 3e moeten doen omdat je geen toegang tot internet in de bak hebt.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189046403
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 september 2019 20:09 schreef ChipsZak. het volgende:
Interessant.

Heb je het idee dat er in die 21 jaar veel is veranderd in het gevang? Misschien qua vrijheden (binnen de muren), straffen of gewoon hoe het eraan toe gaat?
Lastig, wat ik begrijp is dat het wel luxer op de cel is geworden, maar dat dat met name komt uit bezuinigingen, destijds had ik in Heerhugowaard al een douche op cel, niet omdat het zo luxe is maar omdat je op die moment 3 man kunt wegbezuinigen in het badhuis.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189046498
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 19:01 schreef baskick het volgende:
Krijg je als gedetineerde eigenlijk een uitkering of iets dergelijks? Of is met de werkzaamheden in het gevang (meer dan) minimumloon te verdienen?

Of geldt minimumloon niet voor gedetineerden?
Weet niet hoe het nu zit, maar het is echt heel weinig, op zich natuurlijk logisch omdat een gedetineerde al genoeg kost, maar iemand zonder steun van buitenaf kan net een telefoonkaart, wat te roken en een paar extraatjes kopen. Ik hoorde over het Belgisch systeem waar dat beter geregeld is, daar verdient iemand een leuk bedrag, dit word op een rekening gezet waar hij pas beschikking over krijgt wanneer hij vrij komt.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189046527
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 19:30 schreef paarse_galadiool het volgende:
(ik vind het ook knap dat je dit doet maar dat maakt niet dat ik geen kritische vragen durf te stellen)

Je gaf al aan niet in detail te willen treden, dat respecteer ik.
Kun/wil je wel globaal aangeven of jouw misdrijf in de privé/relationele sfeer, uitgaansleven of anders heeft plaatsgevonden?
Ik raakte betrokken bij een criminele transactie die uit de hand liep, het was in ieder geval niet de bedoeling dat er gewonden vielen, daarbij laat ik het graag.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189046608
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 20:11 schreef pietkanarie het volgende:
Goed dat je er open over bent, interessant topic.

Hoe was het om erachter te komen dat je dus, ondanks je sociale opstelling/humor e.d., 'in staat' was om een poging tot doodslag te doen? Ik kan me voorstellen dat je daarna moeilijker vertrouwt op je eigen reacties, bang dat het nog eens voorkwam? Of heb je altijd geloofd dat dit iets eenmaligs was?

Is er iets wat had kunnen voorkomen dat je deze misdaad beging? Want er zullen meer mensen in een soortgelijke positie, maar die nog geen misdrijf gepleegd hebben. Hoe zouden zij het best geholpen/begeleid kunnen worden? Dat is natuurlijk persoonlijk, maar misschien kun je er in algemene zin iets over zeggen?

Goede vraag! Ik zou ten eerste zeggen dat bijna iedereen in een positie kan komen waarbij je kwetsbaar kan worden (en zwakheden vertoont!), en daarmee een grens overgaat die je normaal niet zou leggen. Misschien een dooddoener maar probeer altijd te blijven praten wanneer je problemen hebt, er is voor alles een uitkomst! Daarnaast laat je niet in met zaken waar je eigenlijk niet achterstaat, klinkt heel simpel maar ik zou iedereen adviseren om in het geval dat je voor zoiets staat nog eens heel goed te denken: Ben ik dit!
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189046691
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 21:18 schreef TLC het volgende:
In al die tijd dat je in de gevangenis zit krijg je dan ook een goede band met de bewakers ? dat je over alles en nog wat met ze kunt kletsen, bv over het thuisfront, voetbal, het weer ?
Ja best wel, ik had in eerdere post al aangegeven dat bewakers onderdeel zijn van de "familie" alleen mogen zij naar huis na hun werk, en gaan wij naar onze cel. Deze mensen zitten permanent met ons samen, een goede band is dus van beide kanten essentieel, uiteraard toont een bewaker als hij zijn werk goed doet wel een stukje professionalisme, en een goede gedetineerde doet dat ook. Zoals eerder gezegd, beetje op niveau waarmee je met collega's omgaat.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189046746
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 21:14 schreef J.Caesar het volgende:

[..]

Ik vraag me af of ik zelf écht spijt zou hebben van zo'n daad. Spijt dat je gepakt bent, bestraft bent etc. ja.
Maar écht spijt? Ik vraag het me af. Heb het nog nooit gehad in ieder geval.

Het zou me dan ook geen zak interesseren als ik slachtoffer was, of de dader spijt had. Wat heb ik eraan?
Ik was dermate koud in de tijd dat ik gepakt werd dat het me niets kon schelen, sterker nog ik kan me er heel weinig van herinneren, kan ik dan oprecht spijt betuigen? Nee ik denk het niet, ik heb dan ook vooral betuigt dat ik het bijzonder erg voor het slachtoffer vond en hoopte dat ik me zelf kon verbeteren. Meer kan ik er niet van maken.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189046764
Verbaast me trouwens dat er geen vragen zijn over gevallen zeepjes :D
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189046791
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 22:34 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Verbaast me trouwens dat er geen vragen zijn over gevallen zeepjes :D
Omdat je die zelf al beantwoord had door te zeggen dat er weinig geweld voor kwam in de gevangenis.
pi_189046836
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 22:35 schreef Marsani het volgende:

[..]

Omdat je die zelf al beantwoord had door te zeggen dat er weinig geweld voor kwam in de gevangenis.
Ja, dat is waar, ik ken eigenlijk maar 1 geval, en dat was geen verkrachting of zo maar iemand die wat deed in ruil voor anabolen. Overigens zelf een hele romantische ervaring gehad, maar weet niet of ik dat moet vertellen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189046992
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 20:21 schreef Moonah het volgende:

Hoezo kun jij je prima verplaatsen in je slachtoffer? Hoe weet jij zo 'heel goed' wat zoiets met een slachtoffer doet? Dat betwijfel ik ten zeerste... Bovendien vind ik het bijna 'grappig', of eigenlijk tegenstrijdig, dat je in de zin erna vindt, dat mensen die het nooit hebben meegemaakt (vastzitten), volgens jou te makkelijk oordelen (over de hoogte van straffen). Snap je dat dat imo schuurt met je bewering je zo goed te kunnen verplaatsen in het slachtoffer?
[..]
Is er een reden waarom je hier niet op antwoordt?
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 22:33 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik was dermate koud in de tijd dat ik gepakt werd dat het me niets kon schelen, sterker nog ik kan me er heel weinig van herinneren, kan ik dan oprecht spijt betuigen? Nee ik denk het niet, ik heb dan ook vooral betuigt dat ik het bijzonder erg voor het slachtoffer vond en hoopte dat ik me zelf kon verbeteren. Meer kan ik er niet van maken.
Maar nu dan? Hoe voel je je er nu over tov het slachtoffer? Voel je nu berouw?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_189047009
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 22:37 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ja, dat is waar, ik ken eigenlijk maar 1 geval, en dat was geen verkrachting of zo maar iemand die wat deed in ruil voor anabolen. Overigens zelf een hele romantische ervaring gehad, maar weet niet of ik dat moet vertellen.
Nou ja, vier jaar zonder seks, hoe ging dat? Toch een verkapte zeepjesvraag. :P

En blijf er aan denken in welke context je deed wat je deed. Als je kind verkracht was en je pakt de dader grof aan heb ik begrip. Zomaar iemand ligt het anders, zou ik anders tegen je aan kijken.

Weet dat dat star is hoor.
pi_189047082
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 22:46 schreef Moonah het volgende:

[..]

Is er een reden waarom je hier niet op antwoordt?
[..]

Maar nu dan? Hoe voel je je er nu over tov het slachtoffer? Voel je nu berouw?
Nu wel, destijds zat ik een toestand dat ik dat niet kon "opbrengen", gedurende mijn tijd in de gevangenis en de tijd erna ben ik dermate ontdooid dat dat wel kon, echter omdat het slachtoffer daar niets meer van hoefde/wilde te weten heb ik daar weinig mee gedaan.
Toen ik voor eerst met verlof mocht heb ik wel nog via de reclassering een brief laten bezorgen waarmee ik nogmaals mijn situatie heb uitgelegd, en ook duidelijk laten weten dat ik er voor zou zorgen dat ik niet in de buurt zou komen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189047086
Interessant om te lezen. Bedankt voor het delen.

Hoe oud was je toen je vastzat?
Kan je ook privé bezoek krijgen in de gevangenis (prostituee/ je vriendin of vrouw?)
Waren er mensen bij waar je bang voor was?
Hoe kwam je terecht in de criminele wereld?
pi_189047131
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 22:47 schreef Marsani het volgende:

[..]

Nou ja, vier jaar zonder seks, hoe ging dat? Toch een verkapte zeepjesvraag. :P

En blijf er aan denken in welke context je deed wat je deed. Als je kind verkracht was en je pakt de dader grof aan heb ik begrip. Zomaar iemand ligt het anders, zou ik anders tegen je aan kijken.

Weet dat dat star is hoor.
Kwam erop neer dat ik heel erg verliefd was op iemand die mijn project begeleide, in 1 keer kwart voor 6 word er op mijn celdeur geklopt door een bewaker, of ik het project voor 8 uur kon afronden :+ Stapt die dame binnen, en over het vervolg hoef ik denk ik niet zoveel te vertellen ;)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189047182
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 22:54 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Kwam erop neer dat ik heel erg verliefd was op iemand die mijn project begeleide, in 1 keer kwart voor 6 word er op mijn celdeur geklopt door een bewaker, of ik het project voor 8 uur kon afronden :+ Stapt die dame binnen, en over het vervolg hoef ik denk ik niet zoveel te vertellen ;)
Kijk en dit krijg ik zelf een naar gevoel van omdat ik niet weet waarom je deed wat je deed. Je wilt er niets over zeggen. Je goed recht. Iedereen hier ziet zich af te vragen wat je deed en waarom. En dan praten over neuken met een begeleider valt bij mij persoonlijk erg verkeerd.

Maar trek je verder van mij niets aan. Vind het sowieso een interessant topic om te volgen.
pi_189047211
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 22:51 schreef CaVaBien het volgende:
Interessant om te lezen. Bedankt voor het delen.

Hoe oud was je toen je vastzat?
Kan je ook privé bezoek krijgen in de gevangenis (prostituee/ je vriendin of vrouw?)
Waren er mensen bij waar je bang voor was?
Hoe kwam je terecht in de criminele wereld?
24, het was geloof ik het WK van Amerika en vreselijk heet.
Ja, dat kan, dat heet bezoek zonder toezicht maar is in principe alleen voorbehouden als je kunt aantonen dat je echt een relatie had voordat je vast kwam te zitten, kortom prostituees zijn geen optie.
Nee, eigenlijk nooit, ik heb 2 keer een onderzoek in het Pieter Baan gehad, zat daar samen met enkele extreem gevaarlijke personen, echter ik kan behoorlijk goed met mensen om gaan en ben bovendien redelijk goed in zelfverdediging, de enige keer dat ik bang was toen een langgestrafte helemaal uit zijn dak ging en dreigde iemand willekeurig neer te steken, ik heb toen mijn deur dicht gedaan en gewacht tot hij rustig was geworden.

Hoe ik er terecht kwam? Zat in een donkere periode, kwam in contact met foute types en deed uit stommigheid mee, in ieder geval geen bewuste keuze.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189047267
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 22:57 schreef Marsani het volgende:

[..]

Kijk en dit krijg ik zelf een naar gevoel van omdat ik niet weet waarom je deed wat je deed. Je wilt er niets over zeggen. Je goed recht. Iedereen hier ziet zich af te vragen wat je deed en waarom. En dan praten over neuken met een begeleider valt bij mij persoonlijk erg verkeerd.

Maar trek je verder van mij niets aan. Vind het sowieso een interessant topic om te volgen.
Dat mag je vinden, maar ik was toen (en nu) geen koud persoon meer, ik was eindelijk ontdooid en had weer plezier in mijn leven, ik kan je gerust vertellen wat ik gedaan heb, maar als ik je ook vertel dat ik net zo goed je buurman kan zijn, dan weet ik niet of je nog rustig slaapt. Mensen kunnen een hele donkere kant hebben.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189047316
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:02 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Dat mag je vinden, maar ik was toen (en nu) geen koud persoon meer, ik was eindelijk ontdooid en had weer plezier in mijn leven, ik kan je gerust vertellen wat ik gedaan heb, maar als ik je ook vertel dat ik net zo goed je buurman kan zijn, dan weet ik niet of je nog rustig slaapt. Mensen kunnen een hele donkere kant hebben.
Ja ik lees je, je was koud, je was donker en nu weer warm en licht. Doe concreet man of zeg dit niet. Snap je dan niet hoe dit overkomt nu?
pi_189047414
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 17:26 schreef VraagWatJeWil het volgende:

een grote groep is gewoon geestelijk zo gestoord dat ze nooit meer vrij zouden (moeten) komen
Hoe groot was die groep in jouw gevangenis? Had je daar last van of was je er bang voor?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_189047438
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:05 schreef Marsani het volgende:

[..]

Ja ik lees je, je was koud, je was donker en nu weer warm en licht. Doe concreet man of zeg dit niet. Snap je dan niet hoe dit overkomt nu?
Ik zeg heel duidelijk dat ik koud was ten tijde van het delict en de eerste periode van mijn detentie, ik heb er dermate weinig herinnering aan dat het daarom lastig is om spijt te getuigen, daar heb ik voor de rechtbank ook geen geheim van gemaakt, ik heb letterlijk aangegeven dat ik wilde dat ik er spijt van kon hebben, maar dat ik dat niet kon doen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189047450
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 22:58 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

24, het was geloof ik het WK van Amerika en vreselijk heet.
Ja, dat kan, dat heet bezoek zonder toezicht maar is in principe alleen voorbehouden als je kunt aantonen dat je echt een relatie had voordat je vast kwam te zitten, kortom prostituees zijn geen optie.
Nee, eigenlijk nooit, ik heb 2 keer een onderzoek in het Pieter Baan gehad, zat daar samen met enkele extreem gevaarlijke personen, echter ik kan behoorlijk goed met mensen om gaan en ben bovendien redelijk goed in zelfverdediging, de enige keer dat ik bang was toen een langgestrafte helemaal uit zijn dak ging en dreigde iemand willekeurig neer te steken, ik heb toen mijn deur dicht gedaan en gewacht tot hij rustig was geworden.

Hoe ik er terecht kwam? Zat in een donkere periode, kwam in contact met foute types en deed uit stommigheid mee, in ieder geval geen bewuste keuze.
Bedankt, klinkt heel anders dan wat ik mee kreeg van de series :P

Hoe zag je dagschema eruit?
En kon je je cel vrij in en uitlopen? Of ging de deur echt op slot?
pi_189047490
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:10 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Hoe groot was die groep in jouw gevangenis? Had je daar last van of was je er bang voor?
Klein, het merendeel was beroepscrimineel, 1 gast had al 15 jaar gezeten, en had na 2 maanden vrij te zijn geweest weer iemand vermoord, zo een geval lijkt me niet echt red baar, was niet bang voor hem ook al omdat ik hem met wat zaken hielp en hij dat erg waardeerde. Heb ook samen gezeten op de afdeling met de moordenaar van het Koetsiertje, zelden zo een aardige en slimme persoon ontmoet, het kan verkeren......
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189047513
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:11 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik zeg heel duidelijk dat ik koud was ten tijde van het delict en de eerste periode van mijn detentie, ik heb er dermate weinig herinnering aan dat het daarom lastig is om spijt te getuigen, daar heb ik voor de rechtbank ook geen geheim van gemaakt, ik heb letterlijk aangegeven dat ik wilde dat ik er spijt van kon hebben, maar dat ik dat niet kon doen.
Eng.
pi_189047523
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 22:37 schreef VraagWatJeWil het volgende:

Overigens zelf een hele romantische ervaring gehad, maar weet niet of ik dat moet vertellen.
Begin er dan niet over. :D

Romantiek lijkt mij erg ver te zoeken in een hok waar je niet uit mag.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_189047563
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:12 schreef CaVaBien het volgende:

[..]

Bedankt, klinkt heel anders dan wat ik mee kreeg van de series :P

Hoe zag je dagschema eruit?
En kon je je cel vrij in en uitlopen? Of ging de deur echt op slot?
In de gevangenis gaat om 8 uur je cel open, die blijft tot een uur of half 10 open, daartussen heb je je werk/opleiding/recreatie, alleen tussen 12 en 1 dicht omdat de bewaking dan wisselt. In huis van bewaring zit je 1 dagdeel op de arbeid/school, ander dagdeel heb je paar uurtjes sport, douchen, geestelijke bijstaand, en dan paar avonden recreatie. Je kunt dat wat rekken door je in te schrijven voor allerlei activiteiten zoals nog meer geestelijke bijstand of scholing.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189047591
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:15 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Begin er dan niet over. :D

Romantiek lijkt mij erg ver te zoeken in een hok waar je niet uit mag.
Een bevriende bewaker en een mooie douche doet wonderen ;)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189047613
Gaat het nu weer goed met je slachtoffer? Heeft hij of zij er niets aan overgehouden?
pi_189047618
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:18 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Een bevriende bewaker en een mooie douche doet wonderen ;)
Schaam je je voor wat je hebt gedaan?
pi_189047637
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:15 schreef Marsani het volgende:

[..]

Eng.
Waarom vind je dat eng? Ik zou het pas eng vinden als een verdachte zijn spijt zou faken.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189047658
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:19 schreef Marsani het volgende:
Gaat het nu weer goed met je slachtoffer? Heeft hij of zij er niets aan overgehouden?
Geen idee, ging tijdens de rechtszaak al weer goed.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 20 september 2019 @ 23:21:24 #110
39237 crew  H_T
2733
pi_189047668
Wat is je het meeste tegengevallen in de gevangenis? En wat is je mening over de reclassering?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  vrijdag 20 september 2019 @ 23:22:02 #111
11682 Moonah
Jolie femme
pi_189047689
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 22:51 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Nu wel, destijds zat ik een toestand dat ik dat niet kon "opbrengen", gedurende mijn tijd in de gevangenis en de tijd erna ben ik dermate ontdooid dat dat wel kon, echter omdat het slachtoffer daar niets meer van hoefde/wilde te weten heb ik daar weinig mee gedaan.
Toen ik voor eerst met verlof mocht heb ik wel nog via de reclassering een brief laten bezorgen waarmee ik nogmaals mijn situatie heb uitgelegd, en ook duidelijk laten weten dat ik er voor zou zorgen dat ik niet in de buurt zou komen.
Hm. Ok. Ik vind het op basis van de manier waarop je hier praat lastig te geloven dat je oprecht berouw hebt. Op mij komt het meer over als een soort van 'je straatje schoonvegen'.
En jammer dat je niet ingaat op 'het je kunnen verplaatsen in het slachtoffer'.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_189047695
Leuk topic

Kon je aan drugs komen? Mocht je in je laatste fase naar een kliniek? Is het delict dat je gepleegd hebt iets dat je achtervolgd? Als in oude bekende die over je roddelen? Wat is het extreemste waar een medegedetineerde voor vast zat?
pi_189047708
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:19 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Schaam je je voor wat je hebt gedaan?
Voor wat ik gedaan heb met het slachtoffer? Ja zeer zeker, ik realiseerde me dit gelijk tijdens het verhoor al en wilde gelijk schoon schip maken, gelijk alles bekend en vertelt dat ik zo snel mogelijk naar een oplossing wilde.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189047723
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:20 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Waarom vind je dat eng? Ik zou het pas eng vinden als een verdachte zijn spijt zou faken.
Heb je ook gelijk in.

Maar ik ben bevooroordeeld door de media, dat geef ik toe. Daar is het vaak dat een dader geen herinneringen heeft, in een moeilijke periode zat enzovoort.

En jij ook. Lijkt me als nooit veroordeelde dat je je kan herinneren wat je deed omdat je geweten op gaat spelen.
pi_189047742
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:21 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Wat is je het meeste tegengevallen in de gevangenis? En wat is je mening over de reclassering?
Medische/Psychische hulp is erg slecht als je niet mondig bent, de reclassering doet helemaal niets, gelukkig was ik daar niet afhankelijk van.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189047760
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:22 schreef Moonah het volgende:

[..]

Hm. Ok. Ik vind het op basis van de manier waarop je hier praat lastig te geloven dat je oprecht berouw hebt. Op mij komt het meer over als een soort van 'je straatje schoonvegen'.
En jammer dat je niet ingaat op 'het je kunnen verplaatsen in het slachtoffer'.
Dat zegt hij of zij net. Niet kunnen herinneren,
pi_189047779
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:22 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Voor wat ik gedaan heb met het slachtoffer? Ja zeer zeker, ik realiseerde me dit gelijk tijdens het verhoor al en wilde gelijk schoon schip maken, gelijk alles bekend en vertelt dat ik zo snel mogelijk naar een oplossing wilde.
Je kon het je toch niet herinneren?
pi_189047803
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:22 schreef Moonah het volgende:

[..]

Hm. Ok. Ik vind het op basis van de manier waarop je hier praat lastig te geloven dat je oprecht berouw hebt. Op mij komt het meer over als een soort van 'je straatje schoonvegen'.
En jammer dat je niet ingaat op 'het je kunnen verplaatsen in het slachtoffer'.
Jammer dat je het zo ziet, ik zal het nog een keer proberen uit te leggen, door mijn psychische gesteldheid was ik in die eerste periode niet in staat om daar emotie in te leggen, de periode erna stond ik zover af wat ik gedaan had dat ik me niet kon voorstellen wat ik gedaan had, sorry meer kan ik er niet van maken.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189047873
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:22 schreef Rock92 het volgende:
Leuk topic

Kon je aan drugs komen? Mocht je in je laatste fase naar een kliniek? Is het delict dat je gepleegd hebt iets dat je achtervolgd? Als in oude bekende die over je roddelen? Wat is het extreemste waar een medegedetineerde voor vast zat?
Ja hoor, met geld kun je aan alles komen in de bajes.
Nee het achtervolgt me niet, en heb ook nooit iets met roddels te maken gehad.
Het meest extreme, meh een bejaardenverzorgster die een stuk of 8 bejaarden in slaap had geholpen en beweerde dat dat door God was opgedragen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189047882
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:26 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Jammer dat je het zo ziet, ik zal het nog een keer proberen uit te leggen, door mijn psychische gesteldheid was ik in die eerste periode niet in staat om daar emotie in te leggen, de periode erna stond ik zover af wat ik gedaan had dat ik me niet kon voorstellen wat ik gedaan had, sorry meer kan ik er niet van maken.
Je kon toch niet zeggen dat het je speet omdat je meteen al niet wist wat je gedaan had want je zat moeilijk en in een donkere periode? Man als ik familie van het slachtoffer was zou ik echt de schurft aan je hebben.
pi_189047901
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:28 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ja hoor, met geld kun je aan alles komen in de bajes.
Nee het achtervolgt me niet, en heb ook nooit iets met roddels te maken gehad.
Het meest extreme, meh een bejaardenverzorgster die een stuk of 8 bejaarden in slaap had geholpen en beweerde dat dat door God was opgedragen.
En het achtervolgd je ook niet. Zou mijn leven lang er mee zitten. Echt eng.
pi_189047920
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:25 schreef Marsani het volgende:

[..]

Je kon het je toch niet herinneren?
Ik zat toen in een soort van robot modus, natuurlijk wist ik dat ik wat ik had gedaan, en in een soort van overlevingsmodus heb ik alles vertelt, overigens heeft me dat veel nadelen opgeleverd tijdens mijn rechtszaak.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189047960
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:29 schreef Marsani het volgende:

[..]

Je kon toch niet zeggen dat het je speet omdat je meteen al niet wist wat je gedaan had want je zat moeilijk en in een donkere periode? Man als ik familie van het slachtoffer was zou ik echt de schurft aan je hebben.
Ik kan me heel goed voorstellen als men hekel aan mijn heeft, alleen de dag dat ik vast zat realiseerde ik me wel dat het niet zo verder kon, daarom heb ik besloten om gelijk alles te vertellen, nam niet weg dat ik nog in dikke roes zat.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189047979
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:29 schreef Marsani het volgende:

[..]

En het achtervolgd je ook niet. Zou mijn leven lang er mee zitten. Echt eng.
Je bent iets te veel op de man aan het spelen vind ik en je stelt geen vragen meer.
pi_189047980
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:30 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik zat toen in een soort van robot modus, natuurlijk wist ik dat ik wat ik had gedaan, en in een soort van overlevingsmodus heb ik alles vertelt, overigens heeft me dat veel nadelen opgeleverd tijdens mijn rechtszaak.
Heb je je advocaat zelf betaald of was het pro deo?
pi_189047998
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:29 schreef Marsani het volgende:

[..]

En het achtervolgd je ook niet. Zou mijn leven lang er mee zitten. Echt eng.
Ik heb er een streep achter gezet, lijkt me voor iedereen beter.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189048008
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:32 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik kan me heel goed voorstellen als men hekel aan mijn heeft, alleen de dag dat ik vast zat realiseerde ik me wel dat het niet zo verder kon, daarom heb ik besloten om gelijk alles te vertellen, nam niet weg dat ik nog in dikke roes zat.
Zat je in die tijd aan de verdovende middelen?
pi_189048017
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:05 schreef Marsani het volgende:

[..]

Ja ik lees je, je was koud, je was donker en nu weer warm en licht. Doe concreet man of zeg dit niet. Snap je dan niet hoe dit overkomt nu?
Marsani, met alle respect.

Ik denk dat jij het juist niet snapt. voor mij is het helder. Komt ook meer omdat ik ook een "koude" periode heb meegemaakt.

Het komt mij over dat je niet zo'n gevoel hebt meegemaakt. dan wordt het wel lastig uit te leggen in algemene termen, daarnaast lijkt mij dit eerlijk gezegd het topic niet voor. :)
pi_189048021
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:33 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Heb je je advocaat zelf betaald of was het pro deo?
Het meeste pro deo, klein stukje betaald.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189048027
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:33 schreef Marsani het volgende:

[..]

Zat je in die tijd aan de verdovende middelen?
Nee, ik gebruik geen drugs.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189048046
Had het slachtoffer ook iets gedaan wat je reactie uitlokte? Of gewoon willekeurig? Of in opdracht?

Als je dit kan vertellen dan. Zo niet snap ik het.
pi_189048051
Heeft de scholing die je in de bajes hebt gevolgd, geleidt tot een baan?
pi_189048074
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:34 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Marsani, met alle respect.

Ik denk dat jij het juist niet snapt. voor mij is het helder. Komt ook meer omdat ik ook een "koude" periode heb meegemaakt.

Het komt mij over dat je niet zo'n gevoel hebt meegemaakt. dan wordt het wel lastig uit te leggen in algemene termen, daarnaast lijkt mij dit eerlijk gezegd het topic niet voor. :)
Dank, ik wil zo open mogelijk zijn, ik hoop wat meer duidelijkheid hiermee te geven en in ieder geval eerlijk te zijn.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189048089
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:33 schreef Rock92 het volgende:

[..]

Je bent iets te veel op de man aan het spelen vind ik en je stelt geen vragen meer.
Ok, sorry..
pi_189048106
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:35 schreef Marsani het volgende:
Had het slachtoffer ook iets gedaan wat je reactie uitlokte? Of gewoon willekeurig? Of in opdracht?

Als je dit kan vertellen dan. Zo niet snap ik het.
Nope, in kort, plan liep mis, geweld was niet beoogd, daar wil ik het graag bij laten.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189048112
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:35 schreef Rock92 het volgende:
Heeft de scholing die je in de bajes hebt gevolgd, geleidt tot een baan?
Hier ben ik ook benieuwd naar. Heb je een mogelijkheid tot een volwaardig mbo/hbo diploma? Of is dat alleen als je voor een X aantal jaar berecht bent?
pi_189048151
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:34 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Marsani, met alle respect.

Ik denk dat jij het juist niet snapt. voor mij is het helder. Komt ook meer omdat ik ook een "koude" periode heb meegemaakt.

Het komt mij over dat je niet zo'n gevoel hebt meegemaakt. dan wordt het wel lastig uit te leggen in algemene termen, daarnaast lijkt mij dit eerlijk gezegd het topic niet voor. :)
Ja sorry, zelf een relatie gehad met iemand die moest zitten. Kwam bij mij als een donderslag bij heldere hemel. Werd ook van mijn bed gelicht en wist van niets. En ben er nu met terugwerkende kracht nog fel om.

Sorry ook voor jou TS. Ik hou me afzijdig.
pi_189048157
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:35 schreef Rock92 het volgende:
Heeft de scholing die je in de bajes hebt gevolgd, geleidt tot een baan?
Ja, de dag dat ik uit de bak kwam startte ik direct en tot dag van vandaag ben ik nog steeds werkzaam in mijn branche en sta zelfs bekend als een expert op mijn vakgebied :+
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189048203
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:37 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Hier ben ik ook benieuwd naar. Heb je een mogelijkheid tot een volwaardig mbo/hbo diploma? Of is dat alleen als je voor een X aantal jaar berecht bent?
Volgens mij is er wel een beperkt budget, kortom je kunt niet zomaar hele dure cursussen volgen, ik heb zelf een aantal examens gedaan, maar geloof dat ik die zelf heb betaald.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189048205
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:38 schreef Marsani het volgende:

[..]

Ja sorry, zelf een relatie gehad met iemand die moest zitten. Kwam bij mij als een donderslag bij heldere hemel. Werd ook van mijn bed gelicht en wist van niets. En ben er nu met terugwerkende kracht nog fel om.

Sorry ook voor jou TS. Ik hou me afzijdig.
Ai, dat lijkt me behoorlijk heftig. Sterkte met het verwerken ervan. :)
pi_189048245
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:38 schreef Marsani het volgende:

[..]

Ja sorry, zelf een relatie gehad met iemand die moest zitten. Kwam bij mij als een donderslag bij heldere hemel. Werd ook van mijn bed gelicht en wist van niets. En ben er nu met terugwerkende kracht nog fel om.

Sorry ook voor jou TS. Ik hou me afzijdig.
Geen enkel probleem, kan me best je frustratie begrijpen, ik heb me juist aangemeld om alle vragen eerlijk te beantwoorden, ik doe dit anoniem dus hoef echt niet te liegen, ik snap dat het frustrerend is als ik niet oprecht overkom.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 20 september 2019 @ 23:41:38 #142
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_189048250
Hoe is de politie erachter gekomen dat jij de dader was? Heb je jezelf gemeld nav opsporing verzocht oid? Was het een heterdaadje? Ben je verlinkt? Of gewoon ouderwets goed recherchewerk?

Overigens vertel je dat het slachtoffer in de rechtszaal was, het was een transactie die fout ging... Was het een criminele transactie? Zoja, hoe kan het slachtoffer dan tegenover je staan? Of zat die ook vast?
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_189048307
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:35 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Dank, ik wil zo open mogelijk zijn, ik hoop wat meer duidelijkheid hiermee te geven en in ieder geval eerlijk te zijn.
Ik vind het knap dat je na al die jaren dit onderwerp wil behandelen. Daar heb ik alleen maar respect voor.
pi_189048320
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:39 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Ai, dat lijkt me behoorlijk heftig. Sterkte met het verwerken ervan. :)
Is al verwerkt, is 25 jaar geleden. Ik lees weer mee, vind het en ontzettend interessante VWJW.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 20 september 2019 @ 23:44:07 #145
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_189048335
Je gaf ergens eerder in het topic aan dat het erg lang duurde voordat het proces begon (of uitspraak kwam?); hoe kwam dit? Aangezien je meteen had bekend.

En hoe onderga je zo’n tijd in voorarrest? Hoe voelt dat constante (af)wachten?
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  vrijdag 20 september 2019 @ 23:45:49 #146
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_189048384
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:43 schreef Marsani het volgende:

[..]

Is al verwerkt, is 25 jaar geleden. Ik lees weer mee, vind het en ontzettend interessante VWJW.
Als je er nog met terugwerkende kracht zo fel over kan worden dat je onredelijk tegen TS gaat doen, dan vraag ik me af of je het wel (helemaal) verwerkt hebt..

:W
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_189048395
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:41 schreef PrisTheShiz het volgende:
Hoe is de politie erachter gekomen dat jij de dader was? Heb je jezelf gemeld nav opsporing verzocht oid? Was het een heterdaadje? Ben je verlinkt? Of gewoon ouderwets goed recherchewerk?

Overigens vertel je dat het slachtoffer in de rechtszaal was, het was een transactie die fout ging... Was het een criminele transactie? Zoja, hoe kan het slachtoffer dan tegenover je staan? Of zat die ook vast?
Nee het was heel simpel, een mede dader had in een dronken bui lopen brallen en iemand die dat gehoord had heeft het doorgegeven aan de politie. Slachtoffer was geen crimineel.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189048419
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:46 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Nee het was heel simpel, een mede dader had in een dronken bui lopen brallen en iemand die dat gehoord had heeft het doorgegeven aan de politie. Slachtoffer was geen crimineel.
Nog steeds contact met de mededader? :')
pi_189048455
quote:
4s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:41 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Geen enkel probleem, kan me best je frustratie begrijpen, ik heb me juist aangemeld om alle vragen eerlijk te beantwoorden, ik doe dit anoniem dus hoef echt niet te liegen, ik snap dat het frustrerend is als ik niet oprecht overkom.
Je komt wel oprecht over hoor, het kwam me te bekend voor. Ik vind het super dat je nu je leven op orde hebt al jarenlang.

Moet ook een vraag bij kreeg ik net te horen. Ben je gelukkig nu? Geen cynische vraag.
pi_189048474
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:44 schreef ChipsZak. het volgende:
Je gaf ergens eerder in het topic aan dat het erg lang duurde voordat het proces begon (of uitspraak kwam?); hoe kwam dit? Aangezien je meteen had bekend.

En hoe onderga je zo’n tijd in voorarrest? Hoe voelt dat constante (af)wachten?
Met name over mijn psychische gesteldheid, omdat een Pieter Baan rapport maar 1 jaar geldig is moest dat overnieuw, en voor Pieter Baan is ook behoorlijke wachttijd, ik was destijds 1 van langstzittende verdachten ooit, uiteindelijk duurde het 2.5 jaar voordat ik door mijn hoger beroep heen was.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189048489
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:46 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nog steeds contact met de mededader? :')
Nope, nooit meer gesproken en ook geen behoefte aan.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 20 september 2019 @ 23:49:28 #152
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_189048494
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:46 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Nee het was heel simpel, een mede dader had in een dronken bui lopen brallen en iemand die dat gehoord had heeft het doorgegeven aan de politie. Slachtoffer was geen crimineel.
Denk je dat je je ooit had aangegeven of dat ze je ooit hadden gevonden als je mede dader zijn kaken op elkaar had gehouden?
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_189048508
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:45 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Als je er nog met terugwerkende kracht zo fel over kan worden dat je onredelijk tegen TS gaat doen, dan vraag ik me af of je het wel (helemaal) verwerkt hebt..

:W
Heb mij excuses al gemaakt aan TS. Kom jij nog eens aankakken.
pi_189048512
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:48 schreef Marsani het volgende:

[..]

Je komt wel oprecht over hoor, het kwam me te bekend voor. Ik vind het super dat je nu je leven op orde hebt al jarenlang.

Moet ook een vraag bij kreeg ik net te horen. Ben je gelukkig nu? Geen cynische vraag.
Ja ben erg gelukkig nu, al 17 jaar lang een relatie, een goed baan, goede sociale contacten en tevreden met heel weinig.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189048599
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:49 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Denk je dat je je ooit had aangegeven of dat ze je ooit hadden gevonden als je mede dader zijn kaken op elkaar had gehouden?
Wow lastige gewetensvraag, persoonlijk denk ik van niet, er zijn best veel vergelijkbare gevallen, wat je wel ziet is dat ze vaak na vele jaren opgelucht zijn dat het is uitgekomen. Natuurlijk lastig om te zeggen, maar ik leg de vraag terug, stel je voor je rijd morgen iemand in een dronken bui dood, je rijd door en na 6 maanden hebben ze nog steeds geen idee, stap jij dan naar de politie? Wetende dat je daarmee je baan, je huis en je familie verliest?
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 20 september 2019 @ 23:54:13 #156
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_189048608
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:50 schreef Marsani het volgende:

[..]

Heb mij excuses al gemaakt aan TS. Kom jij nog eens aankakken.
Het is meer een constatering dan een aanval hoor.
:')
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_189048616
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:54 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Het is meer een constatering dan een aanval hoor.
:')
Heren heren!
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 20 september 2019 @ 23:56:07 #158
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_189048647
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:53 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Wow lastige gewetensvraag, persoonlijk denk ik van niet, er zijn best veel vergelijkbare gevallen, wat je wel ziet is dat ze vaak na vele jaren opgelucht zijn dat het is uitgekomen. Natuurlijk lastig om te zeggen, maar ik leg de vraag terug, stel je voor je rijd morgen iemand in een dronken bui dood, je rijd door en na 6 maanden hebben ze nog steeds geen idee, stap jij dan naar de politie? Wetende dat je daarmee je baan, je huis en je familie verliest?
Ik zou nooit doorgereden zijn....
Het leven bestaat uit keuzes. Als ik iemand dood zou rijden, dan zou ik me direct melden bij de politie en de schuld op me nemen.
En jij?
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  vrijdag 20 september 2019 @ 23:56:27 #159
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_189048653
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:54 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Heren heren!
Dame hier :@
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_189048672
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:56 schreef PrisTheShiz het volgende:

[..]

Ik zou nooit doorgereden zijn....
Het leven bestaat uit keuzes. Als ik iemand dood zou rijden, dan zou ik me direct melden bij de politie en de schuld op me nemen.
En jij?
Nu wel denk ik, maar komt ook omdat ik me nu veel verantwoordelijker voel.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189048729
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:54 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Heren heren!
Ben een vrouw en no hard feelings tegen Pris, ze had gelijk.

Op je vraag tegen een ander zou jij het dan zeggen? Ja ik wel, kan dat niet, met zo een groot leugen leven. Het zeggen zou meer opluchten dan elke dag maar denken dat het uit kan komen.

Was de overgang naar thuis zijn een schok voor jou? Had je er geen last van dat het ineens allemaal anders was? En had je daar hulp in?
  zaterdag 21 september 2019 @ 00:00:32 #162
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_189048742
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:57 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Nu wel denk ik, maar komt ook omdat ik me nu veel verantwoordelijker voel.
Bedankt voor je openhartigheid. Ik blijf je topic volgen.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_189048827
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:59 schreef Marsani het volgende:

[..]

Ben een vrouw en no hard feelings tegen Pris, ze had gelijk.

Op je vraag tegen een ander zou jij het dan zeggen? Ja ik wel, kan dat niet, met zo een groot leugen leven. Het zeggen zou meer opluchten dan elke dag maar denken dat het uit kan komen.

Was de overgang naar thuis zijn een schok voor jou? Had je er geen last van dat het ineens allemaal anders was? En had je daar hulp in?
Al mijn echte vrienden weten het wel, nu heb ik niet veel vrienden dus dat maakt het wat eenvoudiger. Overgang naar huis was best zwaar, ik had het gevoel dat iedereen me liep aan te staren, gelukkig ben ik vrij snel verhuist naar een grote stad en ontliep het op die manier, tegenwoordig weer wat contact in mijn oude omgeving en kennelijk valt het wel mee, eigenlijk niemand is het kennelijk opgevallen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 21 september 2019 @ 00:03:51 #164
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_189048829
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:48 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Met name over mijn psychische gesteldheid, omdat een Pieter Baan rapport maar 1 jaar geldig is moest dat overnieuw, en voor Pieter Baan is ook behoorlijke wachttijd, ik was destijds 1 van langstzittende verdachten ooit, uiteindelijk duurde het 2.5 jaar voordat ik door mijn hoger beroep heen was.
Heftig. Is dat niet gekmakend? Het lijkt me dat je liever weet wat de straf is dan dat je 2,5 jaar lang moet wachten op een uitspraak? Kijk, uiteraard vecht je eea aan - zoals het rapport - als je het er absoluut niet mee eens bent maar eist dat geen tol? Dat onzekere element?
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_189048928
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 september 2019 00:03 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Heftig. Is dat niet gekmakend? Het lijkt me dat je liever weet wat de straf is dan dat je 2,5 jaar lang moet wachten op een uitspraak? Kijk, uiteraard vecht je eea aan - zoals het rapport - als je het er absoluut niet mee eens bent maar eist dat geen tol? Dat onzekere element?
Ja dat valt wel mee in mijn geval, ik wist dat ik ergens tussen vrijsrpaak en 8 jaar zou krijgen, natuurlijk telt de tijd dat je al vast zit mee, kortom dan weet je ongeveer je wel vrij zult zijn, daarnaast was ik lekker actief bezig dus dan heb je veel afleiding, wat ik nog niet verteld had, dat ik hoofd van gedetineerde commissie was geworden, dat kun je beetje vergelijken met de OR van een gevangenis en wat je ook heel veel rechten geeft. Zo mocht ik 14 uur per dag uit mijn cel om met anderen te spreken, en ben ik heel veel bezig geweest voor de rechten van minder bedeelden gevangenen bezig geweest.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 21 september 2019 @ 00:11:12 #166
408813 crew  trein2000
pi_189048970
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 september 2019 00:03 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Heftig. Is dat niet gekmakend? Het lijkt me dat je liever weet wat de straf is dan dat je 2,5 jaar lang moet wachten op een uitspraak? Kijk, uiteraard vecht je eea aan - zoals het rapport - als je het er absoluut niet mee eens bent maar eist dat geen tol? Dat onzekere element?
32 maanden mag zoiets in principe duren. Absurd lang als je het mij vraagt. Als je niet vast zit zelfs 4 jaar. En dat noemen ze dan redelijk, het is een gotspe.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Redactie Frontpage zaterdag 21 september 2019 @ 00:12:51 #167
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_189048994
Interessante VWJW weer ^O^

Heb een aantal vragen, met name over hoe je bepaalde zaken hebt ervaren.

Je hebt ca. 6 jaar vastgezeten, je had destijds waarschijnlijk nog geen interne, hoeveel krijg je in die periode mee met wat er in de buitenwereld gebeurt?

De tijd die je hebt gezeten is voor jezelf uiteraard lang geweest maar in absolute getallen is het maar relatief 'kort'. Wat waren de eerste veranderingen in de samenleving en omgeving die je opmerkte toen je weer op vrije voeten was?

Je hebt een straf uitgezeten wegens geweld tegen een ander persoon en hebt al verteld dat je bent veranderd en die periode hebt afgesloten. Denk je dat je die verandering in je persoonlijkheid ook zou hebben meegemaakt als je geen misdrijf had gepleegd of een misdrijf zonder fysieke slachtoffer (inbraak o.i.d.)?

Zijn er mensen geweest na je vrijlating waar je een goede band mee hebt opgebouwd en waar je naar verloop van tijd over je verleden hebt verteld die je direct hebben laten vallen?

Wat miste je het meeste terwijl je vastzat, waren dat bijvoorbeeld personen, je vrijheid, je favoriete maaltijd, autorijden, vakantie etc.?

Dat was het voor nu ;).
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_189049153
quote:
5s.gif Op zaterdag 21 september 2019 00:12 schreef LTVDK het volgende:
Interessante VWJW weer ^O^

Heb een aantal vragen, met name over hoe je bepaalde zaken hebt ervaren.

Je hebt ca. 6 jaar vastgezeten, je had destijds waarschijnlijk nog geen interne, hoeveel krijg je in die periode mee met wat er in de buitenwereld gebeurt?

De tijd die je hebt gezeten is voor jezelf uiteraard lang geweest maar in absolute getallen is het maar relatief 'kort'. Wat waren de eerste veranderingen in de samenleving en omgeving die je opmerkte toen je weer op vrije voeten was?

Je hebt een straf uitgezeten wegens geweld tegen een ander persoon en hebt al verteld dat je bent veranderd en die periode hebt afgesloten. Denk je dat je die verandering in je persoonlijkheid ook zou hebben meegemaakt als je geen misdrijf had gepleegd of een misdrijf zonder fysieke slachtoffer (inbraak o.i.d.)?

Zijn er mensen geweest na je vrijlating waar je een goede band mee hebt opgebouwd en waar je naar verloop van tijd over je verleden hebt verteld die je direct hebben laten vallen?

Wat miste je het meeste terwijl je vastzat, waren dat bijvoorbeeld personen, je vrijheid, je favoriete maaltijd, autorijden, vakantie etc.?

Dat was het voor nu ;).
Leuke vragen :)
Het was 1994 dus nog geen echt publiek internet, ik had een krantenabonnement, en ruilde die met anderen voor bladen.
Daarnaast wel gewoon TV, dus mistte weinig :)

Qua verandering eigenlijk geen zaken opgemerkt, sterker nog ik denk dat ik meer up to date was als meeste mensen ;)

Wat ik misschien meeste geleerd heb is voor me zelf opkomen, je zit daar soms tussen grote drugsbazen of complete idioten, daar heb ik veel van geleerd en tot de dag van vandaag profijt van, ik ben nooit bang voor iemand, ik ga gewoon de dialoog aan.

En wat ik meest mis? Ik denk dat elke gedetineerde het zelfde zal antwoorden: Je ritme word bepaald, dan mag je nog zoveel poen hebben, je leven word bepaald door het schema, als de bewaker de deur dicht doet is hij dicht, dat klinkt heel simpel maar het heeft enorme impact. Een simpel voorbeeld, ik zat naast een hele grote drugsbaron, maar die werd behoorlijk klein toen hij van zijn dochter afscheid moest nemen op bezoek, "mag pappa niet nog 10 minuten blijven?" , daar stond hij dan met zijn 500 miljoen, maar die 10 minuten daar kon hij niet kopen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 21 september 2019 @ 00:26:20 #169
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_189049244
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 september 2019 00:08 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ja dat valt wel mee in mijn geval, ik wist dat ik ergens tussen vrijsrpaak en 8 jaar zou krijgen, natuurlijk telt de tijd dat je al vast zit mee, kortom dan weet je ongeveer je wel vrij zult zijn, daarnaast was ik lekker actief bezig dus dan heb je veel afleiding, wat ik nog niet verteld had, dat ik hoofd van gedetineerde commissie was geworden, dat kun je beetje vergelijken met de OR van een gevangenis en wat je ook heel veel rechten geeft. Zo mocht ik 14 uur per dag uit mijn cel om met anderen te spreken, en ben ik heel veel bezig geweest voor de rechten van minder bedeelden gevangenen bezig geweest.
Ja, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Zeker als je bekend hebt, is het wellicht makkelijker te verkroppen ook.

Maar moet ik het dan zo zien dat je 8 jaar cel opgelegd hebt gekregen en dan dat ze voorarrest van 2 jaar eraf halen? En dan houd je 6 over waarvan je dan idd netto 4 zit? Zeg ik het dan goed?

Bonusvraag: nooit bang geweest dat je tegenrapport mbt je psyche verworpen zou worden en je alsnog TBS op je bord zou krijgen?
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 21 september 2019 @ 00:32:05 #170
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_189049338
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 september 2019 00:21 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]


En wat ik meest mis? Ik denk dat elke gedetineerde het zelfde zal antwoorden: Je ritme word bepaald, dan mag je nog zoveel poen hebben, je leven word bepaald door het schema, als de bewaker de deur dicht doet is hij dicht, dat klinkt heel simpel maar het heeft enorme impact. Een simpel voorbeeld, ik zat naast een hele grote drugsbaron, maar die werd behoorlijk klein toen hij van zijn dochter afscheid moest nemen op bezoek, "mag pappa niet nog 10 minuten blijven?" , daar stond hij dan met zijn 500 miljoen, maar die 10 minuten daar kon hij niet kopen.
Grappig om dit zo te horen. Een kennis van mij heeft stage gelopen bij OM en derhalve ook tijd doorgebracht in een gevangenis. Zij zei exact hetzelfde; men heeft het altijd over de ‘hotels’ die de Nederlandse gevangenissen zouden zijn, maar het zit ‘m nou net in het gebrek aan vrijheid. Kan er nog zoveel omheen staan; het feit dat je feitelijk niet kan doen en laten wat je wil - dat iemand anders je leven bepaalt en je ook niet weg kan - is de grootste straf. En dat zien/beseffen buitenstaanders vaak niet.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_189049347
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 september 2019 00:26 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Ja, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Zeker als je bekend hebt, is het wellicht makkelijker te verkroppen ook.

Maar moet ik het dan zo zien dat je 8 jaar cel opgelegd hebt gekregen en dan dat ze voorarrest van 2 jaar eraf halen? En dan houd je 6 over waarvan je dan idd netto 4 zit? Zeg ik het dan goed?

Bonusvraag: nooit bang geweest dat je tegenrapport mbt je psyche verworpen zou worden en je alsnog TBS op je bord zou krijgen?
Je zit gewoon 2/3e uit van waar je van veroordeeld word, en daar gaat dus dat de tijd die je al gezeten hebt vanaf. Nee ik was niet bang voor het tegen rapport omdat het oorspronkelijk rapport volledig belachelijk was. Er stonden zelfs zulke belachelijke dingen in dat het mijn motivatie was om tot de hoge raad te gaan, ik heb daarna nog een rapport laten maken door een Amerikaanse deskundige, helaas stond daar een kapitale fout in doordat een driedubbele ontkenning naar een tweevoudige ontkenning werd vertaald. Maar goed te technisch om dat nu uit te leggen, maar zuur was het wel, het ging mij ook niet meer om strafvermindering maar om de reden waarom ik was veroordeeld.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189049399
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 september 2019 00:32 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Grappig om dit zo te horen. Een kennis van mij heeft stage gelopen bij OM en derhalve ook tijd doorgebracht in een gevangenis. Zij zei exact hetzelfde; men heeft het altijd over de ‘hotels’ die de Nederlandse gevangenissen zouden zijn, maar het zit ‘m nou net in het gebrek aan vrijheid. Kan er nog zoveel omheen staan; het feit dat je feitelijk niet kan doen en laten wat je wil - dat iemand anders je leven bepaalt en je ook niet weg kan - is de grootste straf. En dat zien/beseffen buitenstaanders vaak niet.
Ik heb ooit 5 dagen in de Isoleer gezeten vanwege een belachelijke reden, is nog veel extremer, ik denk dat als je een gemiddelde Nederlander een ton zou beloven hij na 2 dagen zou smeken om er uit te mogen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 21 september 2019 @ 00:38:36 #173
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_189049426
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 september 2019 00:36 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik heb ooit 5 dagen in de Isoleer gezeten vanwege een belachelijke reden, is nog veel extremer, ik denk dat als je een gemiddelde Nederlander een ton zou beloven hij na 2 dagen zou smeken om er uit te mogen.
Dat geloof ik zo. Ik ben dan ook tegenstander van de isoleer, ;).

Bedankt voor je antwoorden.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_189049432
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 september 2019 00:38 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Dat geloof ik zo. Ik ben dan ook tegenstander van de isoleer, ;).

Bedankt voor je antwoorden.
Geen dank :)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189050657
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 17:51 schreef miss_sly het volgende:
Ik hoor dat je een heleboel dingen niet mag als ie gezeten hebt, zoals een autoverzekering afsluiten; klopt dat?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189050671
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 september 2019 00:21 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

En wat ik meest mis? Ik denk dat elke gedetineerde het zelfde zal antwoorden: Je ritme word bepaald, dan mag je nog zoveel poen hebben, je leven word bepaald door het schema, als de bewaker de deur dicht doet is hij dicht, dat klinkt heel simpel maar het heeft enorme impact.
Misschien een gekker opmerking, maar zou zoiets voor iemand met een autistische stempel niet hemel op aarde zijn? Ik bedoel niet het contact met de mede gevangenen, maar juist de structuur en dat alles bepaald wordt.
  Moderator zaterdag 21 september 2019 @ 08:19:59 #177
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_189050925
Interessant topic weer!

Een sportmaat van mij was destijds bewaker in Haarlem. :).

Ik las dat je geen contact meer hebt met je medegevangenen van toen. Hoe zit het met de bewakers/overig personeel?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_189051106
mag de politie je aanhouden als se nog geen aangifte hebben ?

vond je het moeilijk in de gevangenis? hoe gaat her aan toe in nederland
pi_189051179
Heb je naast een partner ook kinderen? Weten zij er net als je partner van?

Je partner is van na je straf. Wist die ervan voor het serieus werd of later pas verteld?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zaterdag 21 september 2019 @ 09:27:21 #180
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_189051572
Hoe gingen de bewakers met je om? Zijn de meeste bewakers capabel voor het werk?

Ken je het Stanford prison experiment en zo ja, is die situatie herkenbaar in de Nederlandse gevangenissen?
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
  zaterdag 21 september 2019 @ 09:33:52 #181
80382 manny
30 is best veel
pi_189051628
Ha TS,

Het startte allemaal met een burn out. Hoe kijk je hier naar in relatie tot je werk nu en de kans dat je nog een keer in een burn out terecht komt, en dat het dan toch weer "koud" wordt ? (en kun je ons dan even waarschuwen op Fok! 8-) )

De playstation discussie is trouwens internationaal. Ik woon in het buitenland en hier heb je precies dezelfde krantenkoppen af en toe als het gaat om wat gedetineerden wel en niet mogen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zaterdag 21 september 2019 @ 11:10:32 #182
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_189052559
quote:
17s.gif Op zaterdag 21 september 2019 00:32 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Grappig om dit zo te horen. Een kennis van mij heeft stage gelopen bij OM en derhalve ook tijd doorgebracht in een gevangenis. Zij zei exact hetzelfde; men heeft het altijd over de ‘hotels’ die de Nederlandse gevangenissen zouden zijn, maar het zit ‘m nou net in het gebrek aan vrijheid. Kan er nog zoveel omheen staan; het feit dat je feitelijk niet kan doen en laten wat je wil - dat iemand anders je leven bepaalt en je ook niet weg kan - is de grootste straf. En dat zien/beseffen buitenstaanders vaak niet.
Het mag ook wel, mensen die tot gevangenisstraf veroordeeld worden hebben de meest vreselijke dingen gedaan. Het zou wat zijn als het echt louter en alleen maar therapie en Playstation en studie is.
pi_189052980
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 12:25 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

In dit geval zijn er alleen maar slachtoffers geweest, omdat het vrij lang duurde voordat de zaak behandeld werd kon ik redelijk goed terugkijken op de gevolgen, ik ben echter nooit iemand die zich als slachtoffer heeft opgesteld, wel aangegeven wat er mijn inziens moest gebeuren om weer normaal te kunnen functioneren.
Ergens klopt er niet iets van dit stuk, er zijn alleen maar slachtoffers lees ik , en dan zeggen ik heb me zelf nooit als slachtoffer opgesteld.
Het is poging tot doodslag, het slachtoffer leeft dus nog wel?
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_189053056
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 07:37 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Misschien een gekker opmerking, maar zou zoiets voor iemand met een autistische stempel niet hemel op aarde zijn? Ik bedoel niet het contact met de mede gevangenen, maar juist de structuur en dat alles bepaald wordt.
Volgens mij kan je prima structuur en regelmaat inpassen buiten de gevangenis hoor...
En hemel op aarde? Voor de ene persoon met autisme noodzakelijker dan voor de ander om te kunnen functioneren. Maar hemel op aarde lijkt mij wat overdreven.
Er bestaat geen "de autist", tussen mensen met autisme zit net zoveel verschil onderling als tussen mensen zonder autisme.

Maar daar gaat dit topic niet over...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_189053090
Bedankt voor je verhaal en je antwoorden _O_

Ook ik ben nieuwsgierig of je kinderen hebt, het lijkt mij vreselijk om over deze 'misstap' aan ze te vertellen. Ik zou daar denk ik mee wachten tot ze volwassen zijn.

Door deze levenservaring ben je toch wel chantabel, heb je dat ooit meegemaakt dat mensen daar voordeel uit probeerden te halen?

Een therapeute heeft wel eens tegen mij gezegd, bij emotionele problemen belanden vrouwen in de hulpverlening en mannen in de gevangenis. Ik moet daar nu weer aan denken als ik je verhaal lees.
pi_189053098
Heb je wel eens met de gedachte gelopen dat je slachtoffer wraak zou willen nemen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189053128
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2019 12:07 schreef Crabapple het volgende:
Bedankt voor je verhaal en je antwoorden _O_

Ook ik ben nieuwsgierig of je kinderen hebt, het lijkt mij vreselijk om over deze 'misstap' aan ze te vertellen. Ik zou daar denk ik mee wachten tot ze volwassen zijn.

Door deze levenservaring ben je toch wel chantabel, heb je dat ooit meegemaakt dat mensen daar voordeel uit probeerden te halen?

Een therapeute heeft wel eens tegen mij gezegd, bij emotionele problemen belanden vrouwen in de hulpverlening en mannen in de gevangenis. Ik moet daar nu weer aan denken als ik je verhaal lees.
Ik vind het altijd een makkelijke uitvlucht je psychische problemen de schuld te geven van je daden
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_189053161
Had je na de uitspraak de neiging om je advocaat, Officier van Justitie of de rechter of allen dood te schieten?
pi_189053204
wat zijn de bizarste delicten die gedetineerden jou hebben verteld?

misschien heb heb ik erover heen gelezen:
hoeveel tijd zat er tussen het delict en opgepakt worden?
hoe ben je opgepakt, stond de politie voor je deur? geweld?
pi_189053282
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 12:11 schreef Dotteke het volgende:

[..]

Ik vind het altijd een makkelijke uitvlucht je psychische problemen de schuld te geven van je daden
Ik doel niet op psychische problemen maar echt op problemen met het omgaan met emoties, daar kan een overlap in zitten. En wat je zegt, de 'schuld' ligt bij de dader zelf en niet bij zijn problemen , al is dat in het geval van een psychose in mijn optiek anders.
pi_189053302
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2019 12:25 schreef Crabapple het volgende:

[..]

Ik doel niet op psychische problemen maar echt op problemen met het omgaan met emoties, daar kan een overlap in zitten. En wat je zegt, de 'schuld' ligt bij de dader zelf en niet bij zijn problemen , al is dat in het geval van een psychose in mijn optiek anders.
Ik doelde ook meer op wat veel daders van delicten zeggen dat het psychisch was, las ik hier ook van de ex gedetineerde
Ik vind dat altijd een uitvlucht zoeken van hun gedrag
Maar goed, misschien is het maar beter dat ik uit dit topic weg ga want me haren staan recht overeind.
En niet door jou stukje hoor
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_189053441
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 12:27 schreef Dotteke het volgende:

[..]

Ik doelde ook meer op wat veel daders van delicten zeggen dat het psychisch was, las ik hier ook van de ex gedetineerde
Ik vind dat altijd een uitvlucht zoeken van hun gedrag
Maar goed, misschien is het maar beter dat ik uit dit topic weg ga want me haren staan recht overeind.
En niet door jou stukje hoor
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
pi_189053565
Wel eens een zeepje laten vallen?
pi_189053826
Kun je misschien iets meer toelichten wat je hebt gedaan TS?

Iemand geslagen?
Iemand met een voorwerp gestoken?
Iemand uit een rijdende auto gegooid?

Je hoeft natuurlijk niet alles tot in detail te vertellen, alleen een kleine toelichting misschien?

Sorry voor mn nieuwsgierigheid. :)
pi_189054296
Mods: kan dit topic blijven staan voor verdere studie?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_189054389
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 september 2019 00:36 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik heb ooit 5 dagen in de Isoleer gezeten vanwege een belachelijke reden, is nog veel extremer, ik denk dat als je een gemiddelde Nederlander een ton zou beloven hij na 2 dagen zou smeken om er uit te mogen.
Voor een ton zou ik geen bezwaar hebben tegen 5 dagen isoleer hoor. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_189054428
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 12:27 schreef Dotteke het volgende:

[..]

Ik doelde ook meer op wat veel daders van delicten zeggen dat het psychisch was, las ik hier ook van de ex gedetineerde
Ik vind dat altijd een uitvlucht zoeken van hun gedrag
Maar goed, misschien is het maar beter dat ik uit dit topic weg ga want me haren staan recht overeind.
En niet door jou stukje hoor
Pleurt inderdaad maar op, want je draagt inhoudelijk niets bij.

@TS Klopt het dat je na zo lang zitten, met mede-gedetineerden (mannen) gaat flikflooien, omdat er niks anders voor handen is?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2019 14:07:51 ]
pi_189054450
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:30 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik zat toen in een soort van robot modus, natuurlijk wist ik dat ik wat ik had gedaan, en in een soort van overlevingsmodus heb ik alles vertelt, overigens heeft me dat veel nadelen opgeleverd tijdens mijn rechtszaak.
Raar eigenlijk. Je zou zeggen dat het juist voor iemand pleit als die gewoon direct alles eeerlijk op biecht.

Of bedoel je dat als je je bek gehouden had dat je minder straf had gekregen en dat het dus op die manier in je nadeel speelde?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_189054511
Volgens mij heb ik de volgende vraag nog niet gezien:

Toen je vastzat, heb je toen wel eens moeten huilen om de hele situatie waarin je zat? :@

Overigens interessante vraag wat je wilt weten weer :Y
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Grootste baggeraar 2022 zaterdag 21 september 2019 @ 14:40:30 #200
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_189054762
Mijn ervaring is dat het OM altijd teveel eist, ze willen je bij wijze van spreken voor een pakje boter al twee maanden vastzetten.

Aan de andere kant merk ik dat rechters van die suffe holtorren zijn die zwakke straffen uitspreken.

Is dat jouw algemene ervaring ook?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Grootste baggeraar 2022 zaterdag 21 september 2019 @ 14:45:42 #201
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_189054802
Oh en, hoe was de bak? (Hele topic niet gelezen) Je hoort verhalen van PlayStation's TV radio en de hele sakkerse boel erbij, klopt dat ook?

En is het wel okee in de nor of moet je uitkijken dat je niet zelf genakt wordt? Of is dat van je status als crimineel en je positie in de hiërarchie afhankelijk?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_189054831
Hoe komen medegedetineerden er achter wat je gedaan hebt?
  Moderator zaterdag 21 september 2019 @ 15:56:12 #203
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189055591
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 13:54 schreef Sigaartje het volgende:
Mods: kan dit topic blijven staan voor verdere studie?
We gooien nooit topics weg...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189055619
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 14:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
Oh en, hoe was de bak? (Hele topic niet gelezen) Je hoort verhalen van PlayStation's TV radio en de hele sakkerse boel erbij, klopt dat ook?

En is het wel okee in de nor of moet je uitkijken dat je niet zelf genakt wordt? Of is dat van je status als crimineel en je positie in de hiërarchie afhankelijk?
Volgens mij weet jij het antwoord op deze vragen echt wel uit eigen ervaring ;) B-) 8-)
pi_189056206
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 07:37 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Misschien een gekker opmerking, maar zou zoiets voor iemand met een autistische stempel niet hemel op aarde zijn? Ik bedoel niet het contact met de mede gevangenen, maar juist de structuur en dat alles bepaald wordt.
Ja, ik vind het best een gekke vraag.
Eigenlijk laat de vraag zien dat je geen kennis hebt over autisme, want waarom zou een autist het fijn vinden van zijn vrijheid te worden beroofd?
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 12:03 schreef Nijna het volgende:

[..]

Volgens mij kan je prima structuur en regelmaat inpassen buiten de gevangenis hoor...
En hemel op aarde? Voor de ene persoon met autisme noodzakelijker dan voor de ander om te kunnen functioneren. Maar hemel op aarde lijkt mij wat overdreven.
Er bestaat geen "de autist", tussen mensen met autisme zit net zoveel verschil onderling als tussen mensen zonder autisme.

Maar daar gaat dit topic niet over...
Well said Nijna
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_189056211
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 12:27 schreef Dotteke het volgende:

[..]

Ik doelde ook meer op wat veel daders van delicten zeggen dat het psychisch was, las ik hier ook van de ex gedetineerde
Ik vind dat altijd een uitvlucht zoeken van hun gedrag
Maar goed, misschien is het maar beter dat ik uit dit topic weg ga want me haren staan recht overeind.
En niet door jou stukje hoor
Ik snap jou wel hoor. :)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 21 september 2019 @ 16:53:23 #207
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189056254
Heb je (veel) geld verdiend aan je criminele activiteiten? En zo ja, wat is er met dat geld gebeurd? Heb je het slachtoffer een schadevergoeding moeten betalen?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 21 september 2019 @ 17:12:24 #208
408813 crew  trein2000
pi_189056458
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 14:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
Mijn ervaring is dat het OM altijd teveel eist, ze willen je bij wijze van spreken voor een pakje boter al twee maanden vastzetten.

Aan de andere kant merk ik dat rechters van die suffe holtorren zijn die zwakke straffen uitspreken.

Is dat jouw algemene ervaring ook?
Je kunt straffen en strafeisen gewoon opzoeken he? Wist je dat voor diefstal van 1 fiets een geldboete staat?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Grootste baggeraar 2022 zaterdag 21 september 2019 @ 17:24:40 #209
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_189056629
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 17:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je kunt straffen en strafeisen gewoon opzoeken he? Wist je dat voor diefstal van 1 fiets een geldboete staat?
Ja en voor belediging ook, maar ik informeer naar de ervaring van deze TS.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Grootste baggeraar 2022 zaterdag 21 september 2019 @ 17:25:56 #210
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_189056647
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2019 14:07 schreef Mariss94 het volgende:

[..]

Pleurt inderdaad maar op, want je draagt inhoudelijk niets bij.

@:TS Klopt het dat je na zo lang zitten, met mede-gedetineerden (mannen) gaat flikflooien, omdat er niks anders voor handen is?
Ah jij kickt op mannen samen B-)
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_189057313
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 23:21 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Geen idee, ging tijdens de rechtszaak al weer goed.
heb je nooit contact gehad, excuses gemaakt of iets dergelijks?
Hoe voel jij je ten opzichte van het slachtoffer?
pi_189057362
Interessant topic.

Denk niet dat autisten het fijn vinden in de gevangenis. Ja, er is structuur, maar veel autisten kunnen zich verbaal niet goed uiten. Zit je dan tussen de narcisten/psychopaten. Qua daad doen ze niet voor elkaar onder, maar daarna zie je het verschil doorgaans wel. TBS-klinieken hebben daarom ook een speciale afdeling voor autisten.

Voor TS:

- Hoe weet je wat de mede-gedetineerden hebben gedaan? Zijn ze daar zo open over? Is het geen ongeschreven regel daar niet naar te vragen?
Lijkt me eerder dat ze e.e.a verdraaien (zeker als ze een vrouw of kind iets hebben aangedaan).

- Wat was de conclusie van het Pieter Baan Centrum? Je hebt het aangevochten, maar wat stond er (zakelijk weergegeven) in het multidisciplinaire/Triple rapport? Welke stoornis was er volgens hun?

- Wel leuk dat er een soort OR is. Als je daar handig in bent (beleid/overleggen) is het een mooi orgaan om je bij aan te sluiten. Zeker ivm de extra rechten. Merkte je dat mede-gevangenen de hele tijd iets van je wilden omdat je die rol had?

- Had je het idee dat er gevangenen waren die totaal niet mee konden? Introvert, teruggetrokken. Hoe ging jij met die mensen om? En hoe met de sterk aanwezige figuren?

- Was jouw poging tot doodslag echt in een opwelling, of heb je met de advocaat poging tot moord terug weten te brengen naar poging doodslag ;)? Is poging moord uberhaupt ten laste gelegd (primair, met poging doodslag als secundair)?

[ Bericht 4% gewijzigd door RemcoW23 op 21-09-2019 18:35:33 ]
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_189057439
Hai. vraagje nog :

Kun je omschrijven wat het nare is aan de isoleer ? Vijf dagen klinkt idd wel als heel erg lang.. Hoe heb je dat volgehouden ? In je gedachten een huis gebouwd zoals je wel eens leest in boeken over gegijzelden ?
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  zaterdag 21 september 2019 @ 18:39:02 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189057628
Ik heb er wat moeite mee dat je stelt dat je weet wat het met een slachtoffer doet, jij hebt je tijd uitgezeten en je leven is ogenschijnlijk prima verder gegaan, ik ben ooit slachtoffer geweest van een vrij ernstig geweldsdelict (ver voor jij het jouwe pleegde), maar heb daar nog vrij regelmatig last van, niet alleen psychisch maar ook fysiek.

Dus ik vind het wat makkelijk te stellen dat je weet wat het met een slachtoffer doet, want daarmee bedoel je vast niet dat het slachtoffer decennia later nog regelmatig met jouw misdrijf geconfronteerd wordt.

Eigenlijk baal ik al dat ik in de vorige "vraag wat je wil" gereageerd heb een daardoor deze in mijn MyAT had staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189057762
Leandra, ik heb serieus een tijdje van alles zitten tikken en weer te deleten omdat ik niet te kut wilde overkomen maar me wel een beetje zat op te vreten maar het niet goed onder woorden kon brengen.
En jij tikt dit en ik kan alleen maar knikken.
(overigens dikke XXX voor jou, kut dat je dat hebt moeten doormaken)

Dus ik sluit me bij jouw mening/post volkomen aan als dat mag.

Ik twijfel aan de oprechtheid van de posts van deze VWJW, ik lees meer IK dan spijt/berouw/inleving.
Ik vind dat hij zijn schuld pareert, mede door de manier van het ontwijken van bepaalde vragen. Nou kun je wel zeggen: streep erdoor na 21 jaar (of zo) maar het slachtoffer denkt daar vast anders over. Ik ken een slachtoffer van geweld en die heeft na 30 jaar nog steeds geen rust, ze kijkt nog altijd over haar schouder (zwaar mishandeld bij straatroof). De dader is gepakt, liep na 1 jaar weer los, na 2 maanden weer de bak in, zelfde vergrijp, zelfde regio.

[ Bericht 16% gewijzigd door paarse_galadiool op 21-09-2019 19:09:19 ]
pi_189057825
Ik ben van achter naar voor terug gaan lezen en niet tot het begin dus had gemist dat je die vragen over het slachtoffer al gehad had. Maar ik zie vooral dat die die handelingen toen gedaan hebt vanuit je voordeel voor het proces? Hoe kijk je er dan nu tegen aan?
pi_189058244
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2019 18:39 schreef Leandra het volgende:
Ik heb er wat moeite mee dat je stelt dat je weet wat het met een slachtoffer doet, jij hebt je tijd uitgezeten en je leven is ogenschijnlijk prima verder gegaan, ik ben ooit slachtoffer geweest van een vrij ernstig geweldsdelict (ver voor jij het jouwe pleegde), maar heb daar nog vrij regelmatig last van, niet alleen psychisch maar ook fysiek.

Dus ik vind het wat makkelijk te stellen dat je weet wat het met een slachtoffer doet, want daarmee bedoel je vast niet dat het slachtoffer decennia later nog regelmatig met jouw misdrijf geconfronteerd wordt.

Eigenlijk baal ik al dat ik in de vorige "vraag wat je wil" gereageerd heb een daardoor deze in mijn MyAT had staan.
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 18:47 schreef paarse_galadiool het volgende:
Leandra, ik heb serieus een tijdje van alles zitten tikken en weer te deleten omdat ik niet te kut wilde overkomen maar me wel een beetje zat op te vreten maar het niet goed onder woorden kon brengen.
En jij tikt dit en ik kan alleen maar knikken.
(overigens dikke XXX voor jou, kut dat je dat hebt moeten doormaken)

Dus ik sluit me bij jouw mening/post volkomen aan als dat mag.

Ik twijfel aan de oprechtheid van de posts van deze VWJW, ik lees meer IK dan spijt/berouw/inleving.
Ik vind dat hij zijn schuld pareert, mede door de manier van het ontwijken van bepaalde vragen. Nou kun je wel zeggen: streep erdoor na 21 jaar (of zo) maar het slachtoffer denkt daar vast anders over. Ik ken een slachtoffer van geweld en die heeft na 30 jaar nog steeds geen rust, ze kijkt nog altijd over haar schouder (zwaar mishandeld bij straatroof). De dader is gepakt, liep na 1 jaar weer los, na 2 maanden weer de bak in, zelfde vergrijp, zelfde regio.
Nou, dat wat jullie zeggen voel ik dus ook zo. Op mijn vraag waarom hij (zij?) zou weten wat eea met een slachtoffer doet gaat hij ook niet in...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_189058310
Ik vind zelf vooral deze zin in dat opzicht ook nogal typisch
quote:
Toen ik voor eerst met verlof mocht heb ik wel nog via de reclassering een brief laten bezorgen waarmee ik nogmaals mijn situatie heb uitgelegd,
Hoezo jouw situatie? En waarom die uitleggen aan het slachtoffer?
pi_189058396
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 19:17 schreef Moonah het volgende:

[..]

Een betoog over dat hij spijt heeft lijkt me niet zinnig aangezien hij al heeft uitgelegd in wat voor staat hij heeft gehandeld. Het is heel erg wat hij heeft gedaan, maar hij heeft zijn straf uitgezeten, excuses gemaakt aan het slachtoffer en de draad weer opgepakt. Meer kun je niet doen lijkt me.


[..]

Nou, dat wat jullie zeggen voel ik dus ook zo. Op mijn vraag waarom hij (zij?) zou weten wat eea met een slachtoffer doet gaat hij ook niet in...
Een betoog over dat hij spijt heeft lijkt me niet zinnig aangezien hij al heeft uitgelegd in wat voor staat hij heeft gehandeld. Het is heel erg wat hij heeft gedaan, maar hij heeft zijn straf uitgezeten, excuses gemaakt aan het slachtoffer en de draad weer opgepakt. Meer kun je niet doen lijkt me.
  zaterdag 21 september 2019 @ 19:27:05 #220
80382 manny
30 is best veel
pi_189058426
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2019 18:39 schreef Leandra het volgende:
Ik heb er wat moeite mee dat je stelt dat je weet wat het met een slachtoffer doet, jij hebt je tijd uitgezeten en je leven is ogenschijnlijk prima verder gegaan, ik ben ooit slachtoffer geweest van een vrij ernstig geweldsdelict (ver voor jij het jouwe pleegde), maar heb daar nog vrij regelmatig last van, niet alleen psychisch maar ook fysiek.

Dus ik vind het wat makkelijk te stellen dat je weet wat het met een slachtoffer doet, want daarmee bedoel je vast niet dat het slachtoffer decennia later nog regelmatig met jouw misdrijf geconfronteerd wordt.

Eigenlijk baal ik al dat ik in de vorige "vraag wat je wil" gereageerd heb een daardoor deze in mijn MyAT had staan.
hoe zou je het wel graag willen zien dan vanuit dader perspectief ?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_189058493
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2019 19:25 schreef Rock92 het volgende:

[..]

Een betoog over dat hij spijt heeft lijkt me niet zinnig aangezien hij al heeft uitgelegd in wat voor staat hij heeft gehandeld. Het is heel erg wat hij heeft gedaan, maar hij heeft zijn straf uitgezeten, excuses gemaakt aan het slachtoffer en de draad weer opgepakt. Meer kun je niet doen lijkt me.
Natuurlijk kun je wel meer doen. Dat heet reflecteren en groeien. Dat is juist het enige dat echt verschil maakt en zorgt dat je niet het zelfde gedrag gaat vertonen.
Dat de 'TS' ergens ook een vraag stelt van wat zou je doen als je iemand aanrijdt en niemand komt er achter, zou je dan na een half jaar jezelf aangeven? Dat geeft toch wel aan dat er iets 'anders' is de gemiddeld/normaal/wenselijk in zijn besef van spijt/schuld etc

Ik betwijfel of hij hier de groei heeft doorgemaakt die ons rechtssysteem voor ogen heeft of dat ie gewoon heel mooi aangepast gedrag laat zien zoals op het juiste moment sorry zeggen, briefje schrijven, weer gaan werken etc
Allemaal ook voordelig voor hem als persoon

Sorry voor het cynisme
Wat ik overigens niet heb naar alle (ex) gevangen ik in mijn leven gesproken heb

Maar goed, misschien is voor sommige mensen niet meer haalbaar dan een goeie herprogrammering en moeten we daar dan al heel blij mee zijn. Maar dan mogen mensen die daar voorbij kunnen kijken dat natuurlijk wel gewoon doen
pi_189058518
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2019 19:25 schreef Rock92 het volgende:

[..]

Een betoog over dat hij spijt heeft lijkt me niet zinnig aangezien hij al heeft uitgelegd in wat voor staat hij heeft gehandeld. Het is heel erg wat hij heeft gedaan, maar hij heeft zijn straf uitgezeten, excuses gemaakt aan het slachtoffer en de draad weer opgepakt. Meer kun je niet doen lijkt me.
Misschien kun je als dader niet meer doen, dat weet ik niet. Maar ik lees echt nergens ook maar een spoortje berouw. Dat hij het écht diep van binnen érg vindt wat hij heeft gedaan. Dat vind ik op zijn minst opmerkelijk.
Als ik iemand heb gekwetst door een lullige of te kort door de bocht opmerking voel ik me daar al rottig over. Dat voel ik dan in mijn buik, het houdt me bezig, ik maak dan oprechte excuses.
TS lijkt daar helemaal niet mee bezig te zijn (geweest). Ook niet nadat hij zijn straf heeft uitgezeten en 'weer bij zinnen was'. Ik kan dat totaal niet begrijpen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_189059185
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 19:32 schreef Moonah het volgende:
Ik kan dat totaal niet begrijpen.
Dat hoef je ook niet te begrijpen. Iedereen gaat daar anders mee om.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_189059231
Heb je nog gekke gevechten meegemaakt? Zelf deelgenomen aan een gevangenisrel?

Dagen doorgebracht in de isoleer, zo ja, hoe was dat?
N A P O L I
C A M P A N I A
  zaterdag 21 september 2019 @ 20:15:01 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189059307
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 19:27 schreef manny het volgende:

[..]

hoe zou je het wel graag willen zien dan vanuit dader perspectief ?
Nou iig niet van die "ik weet wat het met een slachtoffer doet" clichés, want dat weet je als dader niet.
De combi met "excuses aangeboden, maar het voelde niet zo" maakt het helemaal dubbel.

Maar laat ik het zo zeggen; als slachtoffer kan ik helemaal niets met een "ik weet wat het met een slachtoffer doet", zeg dat gewoon niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 21 september 2019 @ 20:21:11 #226
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_189059402
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 08:43 schreef robinjoo1 het volgende:
mag de politie je aanhouden als se nog geen aangifte hebben ?

vond je het moeilijk in de gevangenis? hoe gaat her aan toe in nederland
Gelukkig hoefr er niet eerst een aangifte te komen voor misdrijven.
Zou wat zijn als iemand vermoord is en er ligt geen aangifte. Kan je de dader niet oppakken. :@
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_189059406
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 20:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou iig niet van die "ik weet wat het met een slachtoffer doet" clichés, want dat weet je als dader niet.
De combi met "excuses aangeboden, maar het voelde niet zo" maakt het helemaal dubbel.

Maar laat ik het zo zeggen; als slachtoffer kan ik helemaal niets met een "ik weet wat het met een slachtoffer doet", zeg dat gewoon niet.
Met excuses wel?
  zaterdag 21 september 2019 @ 20:25:23 #228
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_189059485
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2019 19:25 schreef Rock92 het volgende:

[..]

Een betoog over dat hij spijt heeft lijkt me niet zinnig aangezien hij al heeft uitgelegd in wat voor staat hij heeft gehandeld. Het is heel erg wat hij heeft gedaan, maar hij heeft zijn straf uitgezeten, excuses gemaakt aan het slachtoffer en de draad weer opgepakt. Meer kun je niet doen lijkt me.
Als ik niet toerekeningsvatbaar zou zijn en deze daad zou plegen. Dan zou ik me nu nog steeds schuldig voelen. Tuurlijk kon hij misschien toen geen spijt voelen.
Spijt is misschien niet het goede woord. Ik zou me de ogen uit me kop schamen als ik Zou weten dat ik een poging tot doodslag op mijn geweten heb.

Maar ieder mens is anders, TS heeft zijn straf uitgezeten.
Empathisch vermogen mist in dit topic wel een beetje, alleen misschien ook wel lastig om te begrijpen hoe hij zich voelt.

[ Bericht 18% gewijzigd door KapiteinIglo op 21-09-2019 21:11:54 ]
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  zaterdag 21 september 2019 @ 20:25:50 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189059497
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2019 20:21 schreef J.Caesar het volgende:

[..]

Met excuses wel?
Nee, maar dat betekent niet dat die "ik begrijp hoe het is" clichés gewenst zijn.

En als hij eens duidelijk zou maken werkelijk spijt te hebben dan zou dat mooi zijn, maar ook dat lees ik niet echt.
Meer een "Been there, done that, got the T-shirt" houding.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zaterdag 21 september 2019 @ 21:11:30 #230
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189060328
Kan het weer iets meer richting vragen gaan, de TS geeft de antwoorden. Ik begrijp dat de antwoorden misschien niet helemaal naar ieders voorkeur zijn maar zeggen dat hij iets anders 'zou moeten antwoorden' lijkt me niet gepast.

Meningen over antwoorden ok doorvragen op antwoorden ook maar laten we wel de antwoorden van de TS accepteren.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189060442
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 september 2019 21:11 schreef Bosbeetle het volgende:
Kan het weer iets meer richting vragen gaan, de TS geeft de antwoorden. Ik begrijp dat de antwoorden misschien niet helemaal naar ieders voorkeur zijn maar zeggen dat hij iets anders 'zou moeten antwoorden' lijkt me niet gepast.

Meningen over antwoorden ok doorvragen op antwoorden ook maar laten we wel de antwoorden van de TS accepteren.
misschien kan FOK ook een beetje nadenken voor ze een podium geven aan dit soort dingen. Er zijn hier natuurlijk ook een boel mensen die slachtoffer zijn geweest van iets gewelddadigs. Hier dan geconfronteerd worden met een dader die op een fok-podium een beetje schouderophalend er over doet is op zijn minst matig
En vind ik al helemaal niet stroken met het nieuwe beleid waarin je nog niet schuin naar elkaar mag kijken want het moet allemaal super zacht en lief
  Miss 200.000.000! zaterdag 21 september 2019 @ 21:22:50 #232
367000 roos94
pi_189060562
Hoe is het eten in de lik? Kun je een voorbeeld noemen van een ontbijt lucch diner?
pi_189060567
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2019 21:17 schreef Allures het volgende:

[..]

misschien kan FOK ook een beetje nadenken voor ze een podium geven aan dit soort dingen. Er zijn hier natuurlijk ook een boel mensen die slachtoffer zijn geweest van iets gewelddadigs. Hier dan geconfronteerd worden met een dader die op een fok-podium een beetje schouderophalend er over doet is op zijn minst matig
En vind ik al helemaal niet stroken met het nieuwe beleid waarin je nog niet schuin naar elkaar mag kijken want het moet allemaal super zacht en lief
Amen
pi_189060612
Is het verhaal van het bekende zeepje in de douche waar?
Check it out
pi_189060624
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2019 21:17 schreef Allures het volgende:

[..]

misschien kan FOK ook een beetje nadenken voor ze een podium geven aan dit soort dingen. Er zijn hier natuurlijk ook een boel mensen die slachtoffer zijn geweest van iets gewelddadigs. Hier dan geconfronteerd worden met een dader die op een fok-podium een beetje schouderophalend er over doet is op zijn minst matig
En vind ik al helemaal niet stroken met het nieuwe beleid waarin je nog niet schuin naar elkaar mag kijken want het moet allemaal super zacht en lief
Vind de keuze voor een ex-gedetineerde juist goed. En interessant om te lezen wat ze hebben gedaan, waarom, en hoe dan het gevangenisleven er voor ze uitzag en het huidige.

En dan heb ik liever dat ze antwoorden wat ze echt denken dan wanneer ze sociaal wenselijk gaan lopen tikken. Dat is misschien niet voor iedereen leuk, maar is wel gewoon realiteit.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_189060651
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 21:25 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Vind de keuze voor een ex-gedetineerde juist goed. En interessant om te lezen wat ze hebben gedaan, waarom, en hoe dan het gevangenisleven er voor ze uitzag en het huidige.

En dan heb ik liever dat ze antwoorden wat ze echt denken dan wanneer ze sociaal wenselijk gaan lopen tikken. Dat is misschien niet voor iedereen leuk, maar is wel gewoon realiteit.
Dit. Wees blij dat iemand oprecht is.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
  zaterdag 21 september 2019 @ 21:29:38 #237
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_189060709
Die kerel heeft zijn straf toch gehad? Wat kan ie er verder aan doen? Vind het super goed en interessant wat ie hier post.

FOK! geeft ook weleens een podium aan veel ergere dingen dan dit, dus ik zie het probleem niet.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_189060793
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 21:25 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Vind de keuze voor een ex-gedetineerde juist goed. En interessant om te lezen wat ze hebben gedaan, waarom, en hoe dan het gevangenisleven er voor ze uitzag en het huidige.

En dan heb ik liever dat ze antwoorden wat ze echt denken dan wanneer ze sociaal wenselijk gaan lopen tikken. Dat is misschien niet voor iedereen leuk, maar is wel gewoon realiteit.
Ja leuk en interessant etc maar echt met een andere dimensie als je slachtoffer bent en fok kan daar wel wat voorzichtiger mee zijn. Het is geen user die een topic opent op deze manier.

Maar goed. Ik hou er over op want ik word toch zo terug gefloten door mods of FA's
  Moderator zaterdag 21 september 2019 @ 21:35:53 #239
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189060852
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2019 21:17 schreef Allures het volgende:

[..]

misschien kan FOK ook een beetje nadenken voor ze een podium geven aan dit soort dingen. Er zijn hier natuurlijk ook een boel mensen die slachtoffer zijn geweest van iets gewelddadigs. Hier dan geconfronteerd worden met een dader die op een fok-podium een beetje schouderophalend er over doet is op zijn minst matig
En vind ik al helemaal niet stroken met het nieuwe beleid waarin je nog niet schuin naar elkaar mag kijken want het moet allemaal super zacht en lief
FOK heeft nagedacht over een podium bieden. We kunnen natuurlijk niets zeggen over de antwoorden. Die geeft de ondervraagde.

Verder zijn de antwoorden van de TS hier nergens policy overschreidend. Ik ben van mening dat hij netjes en beleefd zijn antwoorden geeft.

Gelukkig worden de kritieken ook netjes geuit en laten we dat zo houden. Verder vind ik dat het zwaartepunt van dit topic moet liggen op de vragen en de antwoorden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 21 september 2019 @ 21:38:11 #240
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189060917
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 21:33 schreef Allures het volgende:

[..]

Het is geen user die een topic opent op deze manier.


Wat bedoel je hier mee?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189060984
Am
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2019 21:17 schreef Allures het volgende:

[..]

misschien kan FOK ook een beetje nadenken voor ze een podium geven aan dit soort dingen. Er zijn hier natuurlijk ook een boel mensen die slachtoffer zijn geweest van iets gewelddadigs. Hier dan geconfronteerd worden met een dader die op een fok-podium een beetje schouderophalend er over doet is op zijn minst matig
En vind ik al helemaal niet stroken met het nieuwe beleid waarin je nog niet schuin naar elkaar mag kijken want het moet allemaal super zacht en lief
Amen
Juin uit Eigen Tuin!
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 21 september 2019 @ 21:42:51 #242
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_189061012
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 11:10 schreef T-zooi het volgende:

[..]

Het mag ook wel, mensen die tot gevangenisstraf veroordeeld worden hebben de meest vreselijke dingen gedaan. Het zou wat zijn als het echt louter en alleen maar therapie en Playstation en studie is.
Uiteraard, dat bedoel ik ook niet. Ik vind het alleen zo ondoordacht en redelijk kortzichtig om gelijk te roepen dat ze in elk geval naar een heerlijk hotel gaan waar ze het beter hebben dan ze nu hebben bijv.

Dan denk ik echt: :'). Ja, want ze hebben liever een PS4 dan hun vrijheid zeker, :+.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_189061013
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 september 2019 21:38 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Wat bedoel je hier mee?
Dat fok hier nu een podium voor bied. Onder een acount van fok. Nee je kunt niet checken wat voor antwoorden iemand geeft maar bij dit soort dingen kun je misschien beter een voorgesprekje doen om te kijken of ie niet dit soort dingen gaat zeggen die dus op zijn minst nogal lullig zijn voor mensen die slachtoffer zijn geweest van zoiets.
  zaterdag 21 september 2019 @ 21:43:18 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189061021
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 september 2019 21:35 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

FOK heeft nagedacht over een podium bieden. We kunnen natuurlijk niets zeggen over de antwoorden. Die geeft de ondervraagde.

Verder zijn de antwoorden van de TS hier nergens policy overschreidend. Ik ben van mening dat hij netjes en beleefd zijn antwoorden geeft.

Gelukkig worden de kritieken ook netjes geuit en laten we dat zo houden. Verder vind ik dat het zwaartepunt van dit topic moet liggen op de vragen en de antwoorden.
Dat doet hij ook, en ik zeg netjes en beleefd wat ik van sommige van zijn reacties vind, lijkt me ook dat het mij vrij staat dat te doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zaterdag 21 september 2019 @ 21:45:53 #245
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189061064
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 21:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat doet hij ook, en ik zeg netjes en beleefd wat ik van sommige van zijn reacties vind, lijkt me ook dat het mij vrij staat dat te doen.
Inderdaad en jou reacties staan toch ook in dit topic.

Ik wil deze discussie graag verplaatsen naar de FB van GC zodat dit een vragen topic kan blijven.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 21 september 2019 @ 21:48:14 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189061129
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 21:42 schreef Allures het volgende:

[..]

Dat fok hier nu een podium voor bied. Onder een acount van fok. Nee je kunt niet checken wat voor antwoorden iemand geeft maar bij dit soort dingen kun je misschien beter een voorgesprekje doen om te kijken of ie niet dit soort dingen gaat zeggen die dus op zijn minst nogal lullig zijn voor mensen die slachtoffer zijn geweest van zoiets.
Op zich vind ik het niet zo erg dat hij zegt wat hij zegt, het zet immers meteen zijn "spijt" in een ander licht, maakt mij verder niet uit, ik hoef niet met zijn spijt te leven.
Het leert me wel dat ik nog steeds goed zit met de gevoelens die ik over de dader heb die mij ernstig heeft toegetakeld: namelijk dat het voor de hele wereld het beste is als hij er niet meer is, want oprechte spijt zal er waarschijnlijk wel niet bij zijn.

Ook prima, weer een gevoel bevestigd gekregen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189061219
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 september 2019 00:08 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ja dat valt wel mee in mijn geval, ik wist dat ik ergens tussen vrijsrpaak en 8 jaar zou krijgen, natuurlijk telt de tijd dat je al vast zit mee, kortom dan weet je ongeveer je wel vrij zult zijn, daarnaast was ik lekker actief bezig dus dan heb je veel afleiding, wat ik nog niet verteld had, dat ik hoofd van gedetineerde commissie was geworden, dat kun je beetje vergelijken met de OR van een gevangenis en wat je ook heel veel rechten geeft. Zo mocht ik 14 uur per dag uit mijn cel om met anderen te spreken, en ben ik heel veel bezig geweest voor de rechten van minder bedeelden gevangenen bezig geweest.
Ben je daar later wat mee gaan doen die ervaring
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_189061311
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 21:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Op zich vind ik het niet zo erg dat hij zegt wat hij zegt, het zet immers meteen zijn "spijt" in een ander licht, maakt mij verder niet uit, ik hoef niet met zijn spijt te leven.
Het leert me wel dat ik nog steeds goed zit met de gevoelens die ik over de dader heb die mij ernstig heeft toegetakeld: namelijk dat het voor de hele wereld het beste is als hij er niet meer is, want oprechte spijt zal er waarschijnlijk wel niet bij zijn.

Ook prima, weer een gevoel bevestigd gekregen.
Ik snap je helemaal, en val ook over de luchtige toon die gehanteerd wordt door de beantwoorder.
Zeer weinig empathie met het slachtoffer, en live your life like nothing happened...
Een slachtoffer heeft vaak,levenslang....
Juin uit Eigen Tuin!
pi_189061428
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 21:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Op zich vind ik het niet zo erg dat hij zegt wat hij zegt, het zet immers meteen zijn "spijt" in een ander licht, maakt mij verder niet uit, ik hoef niet met zijn spijt te leven.
Het leert me wel dat ik nog steeds goed zit met de gevoelens die ik over de dader heb die mij ernstig heeft toegetakeld: namelijk dat het voor de hele wereld het beste is als hij er niet meer is, want oprechte spijt zal er waarschijnlijk wel niet bij zijn.

Ook prima, weer een gevoel bevestigd gekregen.
Dat is waar. Vaak (evt. noodweer/noodweerexces daargelaten) gebeuren deze levensdelicten uit autisme, narcisme, borderline of anti-sociale stoornissen. Empatisch vermogen ontbreekt hierbij. Dus van spijt hoef je niks te verwachten.

Heb het zelf 2x meegemaakt (als getuige) en verbaas me over de hoge straf van deze ex-gedetineerde. De dader bij ons kwam er beide keren met een 20 maanden vanaf (2e keer was nota bene tijdens zijn detentie). Daarna hield 'ie zich met moeite koest.

Vaak doen ze het uit krenking/eigen belang. Die hebben weinig gevoelens voor het slachtoffer en ondervinden meestal juist de problemen voor zichzelf. En daar maken ze gelijk andermans probleem van.

Wel goed dat deze VWJW nog wat van zn leven probeert te maken en het slachtoffer nu verder met rust laat. Zo vanzelfsprekend is dat dus niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door RemcoW23 op 21-09-2019 23:01:58 ]
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_189061545
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2019 21:17 schreef Allures het volgende:

[..]

misschien kan FOK ook een beetje nadenken voor ze een podium geven aan dit soort dingen. Er zijn hier natuurlijk ook een boel mensen die slachtoffer zijn geweest van iets gewelddadigs. Hier dan geconfronteerd worden met een dader die op een fok-podium een beetje schouderophalend er over doet is op zijn minst matig
En vind ik al helemaal niet stroken met het nieuwe beleid waarin je nog niet schuin naar elkaar mag kijken want het moet allemaal super zacht en lief
Je kunt ook niet posten, als het je allemaal teveel wordt ontvolg je de hele zooi en klaar.

Nu help je een leuke topicreeks om zeep omdat een volgende TS misschien denkt laat maar.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_189061612
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 22:06 schreef vipergts het volgende:

[..]

Je kunt ook niet posten, als het je allemaal teveel wordt ontvolg je de hele zooi en klaar.

Nu help je een leuke topicreeks om zeep omdat een volgende TS misschien denkt laat maar.
Lekker kortzichtig wel... Gewoon wegklikken en niet meer kijken?
Als je iemand als deze een podium geeft kun je tegengeluid verwachten, en als je daar niet tegen kan: ontvolg dit dan lekker en klaar
Juin uit Eigen Tuin!
  Miss 200.000.000! zaterdag 21 september 2019 @ 22:14:13 #252
367000 roos94
pi_189061685
Kap eens met die kut discussie :')
  Moderator zaterdag 21 september 2019 @ 22:15:08 #253
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189061702
Tegengeluid ok maar wel in de context van de vragen en antwoorden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189062110
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 22:10 schreef Symphonic het volgende:

[..]

Lekker kortzichtig wel... Gewoon wegklikken en niet meer kijken?
Als je iemand als deze een podium geeft kun je tegengeluid verwachten, en als je daar niet tegen kan: ontvolg dit dan lekker en klaar
Dat mag jij kortzichtig vinden dat vind ik allemaal best maar ik vind dit een van de leukste topic reeksen in jaren. En dan mag je best een kritisch tegengeluid laten horen maar de TS is niet hun dader. Maar als bij elk moeilijk onderwerp de TS het vuur aan de schenen wordt gelegd en de TS verdwijnt met de Noorderzon zijn de interessante onderwerpen zo op en zitten we straks met een vraag wat je wilt aan een kassamedewerker van de Jumbo, niet dat daar wat mee mis is maar een echt interessant onderwerp is het nu ook weer niet en dat zou echt zonde zijn van deze topics.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_189062140
Maar gewoon weer vragen dan:
Waarom hoger beroep?
Hoe veel contact had je voor afgaand aan rechtszaak met je advocaat?
pi_189062295
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 september 2019 00:36 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik heb ooit 5 dagen in de Isoleer gezeten vanwege een belachelijke reden, is nog veel extremer, ik denk dat als je een gemiddelde Nederlander een ton zou beloven hij na 2 dagen zou smeken om er uit te mogen.
Wat had je gedaan dat je 5 dagen in de iso moest?
pi_189062775
Wat interessant dat je hier vragen beantwoordt. Vanwege de hoge recidivecijfers, vind ik het mooi te lezen dat jij je tijd in de gevangenis goed hebt benut. Dat je er beter uit bent gekomen dan je er in ging én er ook echt weet uit te blijven.
Het beleid is flink versoberd de afgelopen jaren. Ik kan alleen maar hopen dat er nog een paar gedetineerden zijn die de weinige mogelijkheden die er zijn aangrijpen.

Wat was in jouw tijd het verschil tussen het huis van bewaring en de gevangenis? Begrijp ik goed dat je in het HvB ook al aan de studie was?
Spoilers!
  zaterdag 21 september 2019 @ 23:22:22 #258
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_189063194
Gelukkig, we gaan weer over tot VWJW vragen. Ik heb er 2:

1) Zijn gevangenissen gescheiden (m/v)? Want ik las ergens dat je samen had gezeten met een bejaardenverzorgster, terwijl ik toch de indruk kreeg dat je een man bent.

2) Ben je nog wel eens terug geweest in een gevangenis, om bijvoorbeeld iemand te bezoeken? Zo niet, zou je dat doen als bijvoorbeeld een goede vriend (of je broer?) in de bak zou belanden? En zou je dat "eng" vinden, of juist interessant om het van de andere kant te bekijken?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_189063216
Wat mis je uit je leven in de gevangenis en wat absoluut niet? Ohja en of je zoals je in films ziet met z'n allen moet douchen.
U MAD?
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 21 september 2019 @ 23:29:11 #260
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189063287
Misschien een gekke vraag. Maar hoe zit het met je seksuele behoeftes als je 6 jaar vast zit? Ik kan mij voorstellen dat 6 jaar fappen best saai is.
Is het waar dat mannen het met elkaar doen? En is het inderdaad zo dat als je je zeepje laat vallen, dat er dan iemand met zn piemel in je kont gaat? Of zijn dat fabeltjes?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 22 september 2019 @ 00:42:08 #261
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_189064491
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 07:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb geen auto maar lijkt me stug dat je strafblad invloed heeft, ze kunnen het in ieder geval niet opvragen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 22 september 2019 @ 00:42:46 #262
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_189064503
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 07:37 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Misschien een gekker opmerking, maar zou zoiets voor iemand met een autistische stempel niet hemel op aarde zijn? Ik bedoel niet het contact met de mede gevangenen, maar juist de structuur en dat alles bepaald wordt.
Kan me best voorstellen dat autisten het een prima omgeving vinden.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 22 september 2019 @ 00:43:35 #263
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_189064513
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 september 2019 08:19 schreef UIO_AMS het volgende:
Interessant topic weer!

Een sportmaat van mij was destijds bewaker in Haarlem. :).

Ik las dat je geen contact meer hebt met je medegevangenen van toen. Hoe zit het met de bewakers/overig personeel?
Nee ook met het personeel heb ik nooit meer contact gehad.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 22 september 2019 @ 00:46:28 #264
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_189064539
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 08:43 schreef robinjoo1 het volgende:
mag de politie je aanhouden als se nog geen aangifte hebben ?

vond je het moeilijk in de gevangenis? hoe gaat her aan toe in nederland
De politie mag je volgens mij altijd aanhouden als ze er toe reden hebben, ben geen jurist echter om je vast te houden moet er wel iets van aanklacht zijn, de gevangenis in Nederland is een eitje, geen geweld in ieder geval.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 22 september 2019 @ 00:47:05 #265
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_189064546
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 08:50 schreef baskick het volgende:
Heb je naast een partner ook kinderen? Weten zij er net als je partner van?

Je partner is van na je straf. Wist die ervan voor het serieus werd of later pas verteld?
Nee ik heb geen kinderen en heb mijn huidige partner het relatief snel verteld.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 22 september 2019 @ 00:48:26 #266
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_189064562
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 09:33 schreef manny het volgende:
Ha TS,

Het startte allemaal met een burn out. Hoe kijk je hier naar in relatie tot je werk nu en de kans dat je nog een keer in een burn out terecht komt, en dat het dan toch weer "koud" wordt ? (en kun je ons dan even waarschuwen op Fok! 8-) )

De playstation discussie is trouwens internationaal. Ik woon in het buitenland en hier heb je precies dezelfde krantenkoppen af en toe als het gaat om wat gedetineerden wel en niet mogen.
Goede vraag, ik heb hierna idd nog wel een keer een burnout gehad, echter veel minder zwaar als destijds, ik had toen ook een psychose, daarnaast kon ik er beter mee om gaan.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 22 september 2019 @ 00:50:06 #267
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_189064576
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 11:53 schreef Dotteke het volgende:

[..]

Ergens klopt er niet iets van dit stuk, er zijn alleen maar slachtoffers lees ik , en dan zeggen ik heb me zelf nooit als slachtoffer opgesteld.
Het is poging tot doodslag, het slachtoffer leeft dus nog wel?
Er is natuurlijk een verschil tussen je zelf als slachtoffer zien en slachtoffer zijn, wat ik bedoelde te zeggen is dat zoiets van alle kanten allen slachtoffers oplevert, niet dat ik mezelf als slachtoffer bestempel, ja het slachtoffer heeft het prima overleeft.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 22 september 2019 @ 00:52:06 #268
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_189064602
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2019 12:07 schreef Crabapple het volgende:
Bedankt voor je verhaal en je antwoorden _O_

Ook ik ben nieuwsgierig of je kinderen hebt, het lijkt mij vreselijk om over deze 'misstap' aan ze te vertellen. Ik zou daar denk ik mee wachten tot ze volwassen zijn.

Door deze levenservaring ben je toch wel chantabel, heb je dat ooit meegemaakt dat mensen daar voordeel uit probeerden te halen?

Een therapeute heeft wel eens tegen mij gezegd, bij emotionele problemen belanden vrouwen in de hulpverlening en mannen in de gevangenis. Ik moet daar nu weer aan denken als ik je verhaal lees.
Nee ik heb geen kinderen, en ik ben ook niet echt chantabel, ten eerste is het dermate lang geleden, ten tweede ben ik dermate goed in mijn werk dat mijn werkgever wel gek zou zijn als hij iemand zou ontslaan die een half miljoen per jaar voor hem verdient.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 22 september 2019 @ 00:52:39 #269
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_189064608
quote:
16s.gif Op zaterdag 21 september 2019 12:08 schreef FlippingCoin het volgende:
Heb je wel eens met de gedachte gelopen dat je slachtoffer wraak zou willen nemen?
Die kans was niet heel groot en daarmee ook nooit echt rekening gehouden.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 22 september 2019 @ 00:54:45 #270
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_189064634
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 12:15 schreef Nober het volgende:
Had je na de uitspraak de neiging om je advocaat, Officier van Justitie of de rechter of allen dood te schieten?
Nee, ik heb vrede gehad met de uitspraak, zoals ik al eerder had gemeld kon ik met de hoogte van de straf prima leven, mijn laatste advocaat heeft prima werk gedaan, en de rechter zat voornamelijk vast aan een vertaalfout :(
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 22 september 2019 @ 00:56:21 #271
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_189064654
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 12:49 schreef RamboDirk het volgende:
Wel eens een zeepje laten vallen?
In Nederland gaat het er allemaal vredig aan toe, als je doucht staan er gewoon een paar bewakers bij.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189064663
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2019 00:52 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Die kans was niet heel groot en daarmee ook nooit echt rekening gehouden.
Ben je in de bajes met religie in aanraking gekomen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 22 september 2019 @ 00:58:27 #273
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_189064673
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 september 2019 14:14 schreef vosss het volgende:
Volgens mij heb ik de volgende vraag nog niet gezien:

Toen je vastzat, heb je toen wel eens moeten huilen om de hele situatie waarin je zat? :@

Overigens interessante vraag wat je wilt weten weer :Y
Dat weet ik eigenlijk niet meer, ik was wel erg verdrietig wat ik mijn ouders had aangedaan in ieder geval.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 22 september 2019 @ 01:01:26 #274
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_189064708
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 09:27 schreef Revanches het volgende:
Hoe gingen
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 09:27 schreef Revanches het volgende:
Hoe gingen de bewakers met je om? Zijn de meeste bewakers capabel voor het werk?

Ken je het Stanford prison experiment en zo ja, is die situatie herkenbaar in de Nederlandse gevangenissen?
Erg goed, ik had meestal wel goede band met ze, je ik ken het Stanford Prison expirment, maar als je een paar jaar met een gevangene moet omgaat dan behandel je iemand liever als een vriend :)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 22 september 2019 @ 01:03:27 #275
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_189064728
Als het allemaal wel mee valt, wat is dan de reden om geen delict te plegen.
  zondag 22 september 2019 @ 01:05:07 #276
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_189064748
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 12:18 schreef fespo het volgende:
wat zijn de bizarste delicten die gedetineerden jou hebben verteld?

misschien heb heb ik erover heen gelezen:
hoeveel tijd zat er tussen het delict en opgepakt worden?
hoe ben je opgepakt, stond de politie voor je deur? geweld?

Eigenlijk niet heel veel gekke dingen, gekste was een gozer in Pieter Baan die iemand had neergeschoten met een antiek pistool waarvan hij beweerde dat hij wist dat het niet geladen was, daarnaast heb ik gezeten met Turkse Ted die 7 man had neergeknalt, google maar op Koetsiertje. Ik werd geloof ik na 2 dagen opgepakt terwijl ik op een vluchtplek zat, we zouden naar Spanje gaan maar mijn mede verdachte had in een dronken bui alles vertelt.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189064763
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2019 00:58 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

ik was wel erg verdrietig wat ik mijn ouders had aangedaan in ieder geval.
Waarschijnlijk terecht.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 22 september 2019 @ 01:06:09 #278
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_189064768
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 13:08 schreef Luppie0110 het volgende:
Kun je misschien iets meer toelichten wat je hebt gedaan TS?

Iemand geslagen?
Iemand met een voorwerp gestoken?
Iemand uit een rijdende auto gegooid?

Je hoeft natuurlijk niet alles tot in detail te vertellen, alleen een kleine toelichting misschien?

Sorry voor mn nieuwsgierigheid. :)
Een uit de hand gelopen overval, waarbij alles mis ging, daarbij laat ik het.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 22 september 2019 @ 01:07:29 #279
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_189064789
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 september 2019 18:29 schreef Nostalgist het volgende:
Hai. vraagje nog :

Kun je omschrijven wat het nare is aan de isoleer ? Vijf dagen klinkt idd wel als heel erg lang.. Hoe heb je dat volgehouden ? In je gedachten een huis gebouwd zoals je wel eens leest in boeken over gegijzelden ?
Nee, ik heb Rubiks cubic op papier opgelost :)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 22 september 2019 @ 01:09:28 #280
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_189064824
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2019 18:39 schreef Leandra het volgende:
Ik heb er wat moeite mee dat je stelt dat je weet wat het met een slachtoffer doet, jij hebt je tijd uitgezeten en je leven is ogenschijnlijk prima verder gegaan, ik ben ooit slachtoffer geweest van een vrij ernstig geweldsdelict (ver voor jij het jouwe pleegde), maar heb daar nog vrij regelmatig last van, niet alleen psychisch maar ook fysiek.

Dus ik vind het wat makkelijk te stellen dat je weet wat het met een slachtoffer doet, want daarmee bedoel je vast niet dat het slachtoffer decennia later nog regelmatig met jouw misdrijf geconfronteerd wordt.

Eigenlijk baal ik al dat ik in de vorige "vraag wat je wil" gereageerd heb een daardoor deze in mijn MyAT had staan.
Hoi Leandra, dat doe me echt wel wat, ik ga je even onder mijn eigen account een bericht sturen omdat ik vind dat je dat verdiend, ik ben geen lafaard die voor mijn daden weg loopt.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 22 september 2019 @ 01:11:44 #281
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_189064845
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 18:47 schreef paarse_galadiool het volgende:
Leandra, ik heb serieus een tijdje van alles zitten tikken en weer te deleten omdat ik niet te kut wilde overkomen maar me wel een beetje zat op te vreten maar het niet goed onder woorden kon brengen.
En jij tikt dit en ik kan alleen maar knikken.
(overigens dikke XXX voor jou, kut dat je dat hebt moeten doormaken)

Dus ik sluit me bij jouw mening/post volkomen aan als dat mag.

Ik twijfel aan de oprechtheid van de posts van deze VWJW, ik lees meer IK dan spijt/berouw/inleving.
Ik vind dat hij zijn schuld pareert, mede door de manier van het ontwijken van bepaalde vragen. Nou kun je wel zeggen: streep erdoor na 21 jaar (of zo) maar het slachtoffer denkt daar vast anders over. Ik ken een slachtoffer van geweld en die heeft na 30 jaar nog steeds geen rust, ze kijkt nog altijd over haar schouder (zwaar mishandeld bij straatroof). De dader is gepakt, liep na 1 jaar weer los, na 2 maanden weer de bak in, zelfde vergrijp, zelfde regio.
Ik heb naar mijn weten geen enkele vraag ontweken, nog heb ik me ooit beroept op mijn slachtoffer rol, ik heb alleen gezegd: er zijn alleen maar slachtoffers, in die zin doelde ik te zeggen dat dit soort shit alleen maar verliezers oplevert....
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 22 september 2019 @ 01:13:08 #282
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_189064858
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2019 01:11 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik heb naar mijn weten geen enkele vraag ontweken, nog heb ik me ooit beroept op mijn slachtoffer rol, ik heb alleen gezegd: er zijn alleen maar slachtoffers, in die zin doelde ik te zeggen dat dit soort shit alleen maar verliezers oplevert....
Je ontwijkt wel vragen, zoals die van mij en van Nikonlover. Maakt niet uit, maar lees eens terug.
  zondag 22 september 2019 @ 01:13:34 #283
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_189064863
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 20:10 schreef Aiciu het volgende:
Heb je nog gekke gevechten meegemaakt? Zelf deelgenomen aan een gevangenisrel?

Dagen doorgebracht in de isoleer, zo ja, hoe was dat?
Nee ik heb maar 1 keer een echt gevecht gezien, toen zat ik net vast, probeerde iemand met een zelf gemaakt wapen een gast neer te steken, isoleer, tja hoe zou je je voelen als je 5 dagen ergens in een kamer zat en alleen de Prive mag lezen :)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 22 september 2019 @ 01:14:18 #284
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_189064869
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2019 01:13 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Je ontwijkt wel vragen, zoals die van mij en van Nikonlover. Maakt niet uit, maar lees eens terug.
Welke precies? Ik probeer even alles terug te beantwoorden maar loopt een beetje door elkaar.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 22 september 2019 @ 01:15:10 #285
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_189064876
quote:
16s.gif Op zondag 22 september 2019 00:57 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ben je in de bajes met religie in aanraking gekomen?
Ja vooral veel gekke Moslims.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 22 september 2019 @ 01:15:39 #286
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_189064879
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2019 01:14 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Welke precies? Ik probeer even alles terug te beantwoorden maar loopt een beetje door elkaar.
Maakt niet uit, maar lees even terug ;)
pi_189064884
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2019 01:06 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Een uit de hand gelopen overval, waarbij alles mis ging, daarbij laat ik het.
Fair enough.

Had gedacht aan een uit de hand gelopen ruzie. Vond de straf al zo hoog.

Thanks voor je antwoord en erg interessant om te volgen! Waarvoor dank.
  zondag 22 september 2019 @ 01:16:52 #288
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_189064887
quote:
6s.gif Op zaterdag 21 september 2019 23:29 schreef Nikonlover het volgende:
Misschien een gekke vraag. Maar hoe zit het met je seksuele behoeftes als je 6 jaar vast zit? Ik kan mij voorstellen dat 6 jaar fappen best saai is.
Is het waar dat mannen het met elkaar doen? En is het inderdaad zo dat als je je zeepje laat vallen, dat er dan iemand met zn piemel in je kont gaat? Of zijn dat fabeltjes?
Nou je kunt natuurlijk gewoon aan masturbatie doen, van seks met mannen onderling kan ik zeggen dat het wel een fabeltje is, hoewel ik wel kan zeggen dat het voorkomt, maar niet heel vaak.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 22 september 2019 @ 01:17:47 #289
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_189064896
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 23:23 schreef de_boswachter het volgende:
Wat mis je uit je leven in de gevangenis en wat absoluut niet? Ohja en of je zoals je in films ziet met z'n allen moet douchen.
Ik mis niet echt heel veel, en je douched eigenlijk een beetje net zoals je dat met gym op school doet, je hebt gewoon afgescheiden hokjes.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 22 september 2019 @ 01:18:53 #290
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_189064902
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 23:22 schreef flipsen het volgende:
Gelukkig, we gaan weer over tot VWJW vragen. Ik heb er 2:

1) Zijn gevangenissen gescheiden (m/v)? Want ik las ergens dat je samen had gezeten met een bejaardenverzorgster, terwijl ik toch de indruk kreeg dat je een man bent.

2) Ben je nog wel eens terug geweest in een gevangenis, om bijvoorbeeld iemand te bezoeken? Zo niet, zou je dat doen als bijvoorbeeld een goede vriend (of je broer?) in de bak zou belanden? En zou je dat "eng" vinden, of juist interessant om het van de andere kant te bekijken?
1) Dat was in het Pieter Baan Centrum, daar is geen scheiding
2) Nee nooit terug geweest, maar zou er ook geen moeite mee hebben.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 22 september 2019 @ 01:20:29 #291
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_189064915
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2019 23:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat interessant dat je hier vragen beantwoordt. Vanwege de hoge recidivecijfers, vind ik het mooi te lezen dat jij je tijd in de gevangenis goed hebt benut. Dat je er beter uit bent gekomen dan je er in ging én er ook echt weet uit te blijven.
Het beleid is flink versoberd de afgelopen jaren. Ik kan alleen maar hopen dat er nog een paar gedetineerden zijn die de weinige mogelijkheden die er zijn aangrijpen.

Wat was in jouw tijd het verschil tussen het huis van bewaring en de gevangenis? Begrijp ik goed dat je in het HvB ook al aan de studie was?
Het HVB is erg sober vergeleken met een gevangenis, vooral omdat ik net op de rand zat van lang gestraften, dit heeft als voordeel dat je op een veel luxere afdeling komt met veel meer rust, als je weet dat je nog 10 jaar met elkaar moet samenleven heeft dat natuurlijk wel een andere dynamiek.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 22 september 2019 @ 01:22:04 #292
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_189064924
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2019 22:35 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Maar gewoon weer vragen dan:
Waarom hoger beroep?
Hoe veel contact had je voor afgaand aan rechtszaak met je advocaat?
Met name omdat de reden waarop ik veroordeeld mijn inziens niet correct was, ik had meestal 1 a 2 keer contact met mijn advocaat, niet super veel, ik was geen Holleeder die miljoenen te besteden had.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 22 september 2019 @ 01:23:11 #293
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_189064934
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 21:52 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ben je daar later wat mee gaan doen die ervaring
Ik ben voorzitter van de OR geworden :+

[ Bericht 0% gewijzigd door VraagWatJeWil op 22-09-2019 01:30:35 ]
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 22 september 2019 @ 01:24:29 #294
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_189064943
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2019 01:03 schreef Stray_cat het volgende:
Als het allemaal wel mee valt, wat is dan de reden om geen delict te plegen.
Joehoe
  zondag 22 september 2019 @ 01:24:49 #295
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_189064945
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2019 21:42 schreef Allures het volgende:

[..]

Dat fok hier nu een podium voor bied. Onder een acount van fok. Nee je kunt niet checken wat voor antwoorden iemand geeft maar bij dit soort dingen kun je misschien beter een voorgesprekje doen om te kijken of ie niet dit soort dingen gaat zeggen die dus op zijn minst nogal lullig zijn voor mensen die slachtoffer zijn geweest van zoiets.
Wat een flauwekul, het is niet zozeer dat dit topic aan iemand opgedrongen word, ik probeer gewoon antwoorden te geven.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 22 september 2019 @ 01:27:49 #296
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_189064970
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2019 01:15 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Maakt niet uit, maar lees even terug ;)
Beantwoord, overigens ben ik degene die geregeld heeft dat gevangenen naar FIlmnet konden kijken :D
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 22 september 2019 @ 01:30:31 #297
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_189064999
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2019 01:27 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Beantwoord, overigens ben ik degene die geregeld heeft dat gevangenen naar FIlmnet konden kijken :D
:D _O_ Maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag :D
  zondag 22 september 2019 @ 01:30:59 #298
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_189065003
quote:
10s.gif Op zondag 22 september 2019 01:30 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

:D _O_ Maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag :D
Kan je hem nog eens quoten want ik zie hem niet direct.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 22 september 2019 @ 01:32:18 #299
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_189065021
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2019 01:30 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Kan je hem nog eens quoten want ik zie hem niet direct.
Je hebt me geblokkeerd zeker :D Komt ie:

quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2019 01:03 schreef Stray_cat het volgende:
Als het allemaal wel mee valt, wat is dan de reden om geen delict te plegen.
  zondag 22 september 2019 @ 01:34:25 #300
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_189065043
Ja die zag ik, maar snap je vraag niet helemaal, kun je hem verduidelijken?
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')